eitaa logo
دارالادیان-بنیاد شرق شناسی
303 دنبال‌کننده
256 عکس
167 ویدیو
71 فایل
💎نخستین مرکز آموزشی زبانهای عبری، سریانی، پهلوی، اوستایی، سنسکریت، لاتین و... در ایران 💎 همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در شناخت ادیان جهان توسط استادان مجرّب ارتباط با ما 👇 @hasanasef
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ قابل توجه طلاب و دانشجویان و همراهان گرامی ⬇️⬇️ 🏛 در خصوص کلاسهای آموزش و کارگاه "مقدمه ای بر شناخت " با شرکت جناب استاد کشیش برخی عزیزان تماس گرفته اند که کلاس کی تشکیل می شود بدون اینکه ثبت نام کرده باشند. جالب اینکه وقتی از آنها پرسیده می شود که شما چرا ثبت نام قطعی نکردید، میگویند ما منتظریم هر وقت کلاس خواست شروع شود ما آن موقع ثبت نام می کنیم . جهت آگاهی این دسته از عزیزان باید گفت وقتی بصورت قطعی روشن نیست که چند نفر در کلاس شرکت می کنند چگونه میتوان با اطمینان کلاس را شروع کرد!! لذا یکبار دیگر از کلیه عزیزان بخصوص دوستانی که از اصفهان زنگ زده اند ( که تعدادشان 6 یا 7 علاقمند بوده) تقاضا می کنیم هرچه زودتر با ثبت نام قطعی وضعیت خویش برای شرکت در این کلاسها را از ابهام خارج کنند. با تشکر 🔰 علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام و یا دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
مبانی مسیحیت نوشته : جان استات ترجمه : روبرت آسریان مرکز_دارالأدیان 👇👇 🆔 @daraladyan
مرکز دارالأدیان 🆔 https://eitaa.com/daraladyan 🔯 (3) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز - بخش 3 💠 قسمت 2 ⬇️⬇️⬇️
(3) 🕎 پیامبران دروغین یهودی و دسیسه‌های رازآمیز - بخش 3 💠 قسمت 2 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-sect/3027/ برگزاری مناسک جنسی از سوی اعضای فرقه فرانک امری قطعی و آشکار است. مورخین دانشگاه عبری اورشلیم می‌نویسند اعضای این فرقه “در جشن‌های خود به عیاشی‌های جنسی می‌پرداختند.” (۱۱۰) یکی از مراسم آنان پرستش بانو نام داشت. در این مراسم همسر فرانک و پس از مرگ او دخترش اِوا، در برابر پیروان مجذوب ظاهر می‌شدند و مورد پرستش قرار می‌گرفتند. فرانک در اواخر عمر شایع کرد که این دختر فرزند نامشروع کاترین، ملکه مقتدر روسیه، است که بطور ناشناس تحت سرپرستی او قرار گرفته. این شایعه چنان رواج یافت که حتی برخی مقامات عالیرتبه امپراتوری روسیه نیز آن را باور کردند و گمان بردند که به راستی دختر فرانک از خاندان تزار است. (۱۱۱) پس از مرگ یاکوب فرانک یکی از برادرزاده‌های او به ‏نام جونیوس فری (۱۱۲) رهبری فرقه را به دست داشت. او کمی بعد رهبری فرقه را به اوا فرانک واگذارد و خود به فرانسه رفت. این مقارن با انقلاب فرانسه است. جونیوس فری در کسوت انقلابیون در آمد و به یکی از سران کلوپ ژاکوبن‌ها بدل شد. (۱۱۳) رهبران کلوپ ژاکوبن و در رأس آنان روبسپیر، برخلاف بسیاری از نمایندگان مجلس ملی فرانسه، نگرشی مثبت به یهودیان داشتند و شورای شهر پاریس، که در زیر نفوذ ژاکوبن‌ها قرار داشت، حتی در دفاع از یهودیان هیئت نمایندگی خود را به مجلس ملی فرستاد. (۱۱۴) اوا فرانک تا زمان مرگ (۱۸۱۶) ریاست فرقه فرانکیست را به دست داشت. در سده‌های نوزدهم و بیستم میلادی، فرقه فرانک به صورت یک سازمان سرّی به حیات خود ادامه داد؛ اعضای آن “به ظاهر” بطور دقیق آداب کاتولیکی را اجرا می‌کردند و در محل زندگی خود به عنوان مسیحیانی مومن شناخته می‌شدند. (دایرةالمعارف یهود تعبیر “به ظاهر” را به کار برده که نشانگر تداوم یهودیت در آنهاست.) (۱۱۵) اعضای فرقه، چون دونمه‏‌های عثمانی، تنها در میان خود ازدواج می‌کردند. بدین‌سان، به ‏نوشته دایرة المعارف یهود، “یک شبکه گسترده خانوادگی” از فرانکیست‌ها پدید شد؛ آنان فرزندان‌شان را طبق روش خود پرورش می‌دادند و با تاریخ و سنن فرقه آشنا می‌کردند. اعضای این فرقه، به‌سان ماسون‏‌ها، یکدیگر را “برادر” می‌خوانند. (۱۱۶) فرانکیست‌های لهستان، مانند دونمه‌های عثمانی، در دوران بی‌ثباتی سیاسی این کشور از موقعیت بهره جستند و برخی از آنان عناوین اشرافی برای خود به دست آوردند. (۱۱۷) برخی از خانواده‌های فرانکیست مقیم امپراتوری اتریش نیز به صفوف اشرافیت اتریش راه یافتند. (۱۱۸) در سده نوزدهم بسیاری از آنان به مقامات عالی سیاسی لهستان رسیدند. سازمان سری فرانکیست‌ لهستان برای مدتی طولانی با دونمه‌های عثمانی رابطه نزدیک داشت. (۱۱۹) کانون دیگر فرقه فرانک در شهر ورشو (چکسلواکی) مستقر بود. فرانکیست‌ها در این شهر به احداث کارخانه‌های متعدد دست زدند و در سازمان‏‌های ماسونی آن تکاپویی گسترده داشتند. (۱۲۰) در سال‏‌های ۱۸۴۸-۱۸۴۹ تعداد زیادی از خانواده‌های فرانکیست به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند. به ‏نوشته دایرةالمعارف یهود، حتی تا به امروز نیز برخی از اعضای فرقه فرانک تصویر مینیاتور اوا فرانک، دختر یاکوب، را به گردن خود می‌آویزند. (۱۲۱) اتهام آشامیدن خون انسان در مراسم پنهانی، شایعه گسترده‌ای است که علیه فرانکیست‌ها وجود داشت. مع‌هذا، به ادعای دایرةالمعارف یهود، هیچ سند معتبری در تأیید آن وجود ندارد. (۱۲۲) در سده نوزدهم، در روسیه و شرق اروپا افسانه‌های فراوانی درباره خون‌آشامی یهودیان و پیوند آنان با شیاطین و جادوگران رواج یافت. فرهنگ آن عصر و تلقی عامه مردم از یهودیان را در داستان‏‌های کوتاه نویسندگان آن زمان به روشنی می‌توان دید. یک نمونه، داستان جادوگران کیف نوشته اورست سوموف (۱۲۳) (۱۷۹۳-۱۸۳۳) است. داستان‏‌های سوموف بر اساس افسانه‌های عامیانه رایج در میان مردم اوکرایین نگاشته شده. 3 در تلگرام 👇 🆔 https://t.me/daroladyan 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
قهرمان این داستان، فیودور بلیسکاوا قزاق جوانی است که بتازگی از جنگ با زمین‌داران لهستانی، این “سرکوبگران اوکرایین”، بازگشته؛ جنگی که اشراف لهستان و “دست‌نشاندگان خائن آنان”، یعنی یهودیان، را از سرزمین اوکرایین بیرون راند. (۱۲۴) این قزاق جسور در پی یک ماجرای عشقی به محل اجرای مراسم شبانه “جادوگران” کیف راه می‌یابد و مخفیانه مناسک هولناک آنان را نظاره می‌کند. در رأس این جمعیت سرّی، یهودیان سرشناس شهر، که همدستان اشراف لهستانی هستند، قرار دارند. فیودور بلیسکاوا سرانجام به دست “جادوگران” به قتل می‌رسد. (۱۲۵) از این‌گونه مضامین در ادبیات غنی سده نوزدهم شرق اروپا فراوان می‌توان یافت. ماجرای فرقه فرانک نشان می‌دهد که باور عمومی مردم اوکرایین به پیوند یهودیان با انجمن‌های سرّی جادوگری بی‌پایه نبوده است. احیای میراث فرقه‌گرایی جنسی شابتای زوی و یاکوب فرانک را در فرهنگ نوینی که به وسیله رسانه‌های غربی ترویج می‌شود به روشنی می‌توان دید. مناسک آمیخته با رفتارهای جنسی و مصرف مواد مخدر و موسیقی تهییج‌کننده رفتار رایج در میان نسل جوان امروزین غرب است. اینک، مراسم بی‌پروای گروه‌‏های کوچک دونمه و فرانکیست به کمک رسانه‌های نوین ارتباطی به یک پدیده انبوه و جهانی بدل شده است. هزاران جوان گرد می‌آیند، همان آداب و مناسک را برگزار می‌کنند و رسانه‌های تصویری جوانان سراسر جهان را به پیروی از این الگو فرامی‌خوانند. رقص جنسی موسوم به لمبادا (۱۲۶) (رقص بره)، که در سال‏‌های اخیر از طریق وسایل ارتباط جمعی غرب ترویج می‌شود، نشانی آشکار از مناسک جنسی دونمه‌های ترکیه در جشن لمب را بر خود دارد. مایکل جکسون – سلطان رپ – (۱۲۷) سیاهپوستی که با عمل جراحی چهره خود را به “سفید” بدل ساخته (موجودی دوجنسی که در نقش‏‌های مختلف ظاهر می‌شود و مشخص نیست زن است یا مرد) از نمادهای فرهنگ فرانکیست‌های جدید است؛ آئینی شیطانی که تخدیر جنسی و روانی بنیاد آن را می‌سازد. امروزه، این گرایش به اوج بی‌پروایی خود رسیده است. وارثین شابتای زوی و یاکوب فرانک در قالب گروه‌هایی چون متالیکا (۱۲۸) آشکارا پرستش شیطان و همجنس‌گرایی را ترویج می‌کنند و با ساخت و پخش سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی روابط جنسی زن با زن و مرد با مرد را به یک ایستار متعارف اخلاقی و هنجار عادی فرهنگی بدل می‌سازند. تداوم این میراث تصادفی نیست. در آینده خواهیم دید که مروجین این آئین‌ در جهان امروز از تبار همان فرقه‌سازان سده‌های هفدهم و هیجدهم میلادی‌اند؛ همان کانون‏‌هایی سرمایه عظیم خود را در ترویج این فرهنگ به کار گرفته‌اند که پیشتر شابتای زوی و ناتان غزه‌ای و یاکوب فرانک، و ده‏‌ها فرقه‌ساز دیگر، را به روی صحنه بردند. ادبیات انبوه ماسونی نیز بیانگر تأثیرپذیری شدید طریقت‌های فراماسونری از کابالیسم یهودی است. کاوی کرامپ ماسون درجه سی‌ام، فرضیه رواج یافته به ‏وسیله رابرت فرک گولد، مورخ نامدار ماسون را، که گویا فراماسونری از درون صنوف (گیلدهای) بنایان قرون وسطای اروپا پدید آمد، مورد تردید قرار داده و طی مقاله‌ای مشروح به ارائه پیوندهای فراماسونری با مکتب کابالا پرداخته است. (۱۲۹) کاوی کرامپ تأثیر کابالیسم بر فراماسونری را بیش از هر فرقه و سنت دیگر می‌داند و می‌نویسد: “بیشتر دانشجویان محتملاً با این نظر برادر گولد موافق‌اند که در سده‌های شانزدهم و هفدهم کابالیسم بر بسیاری از انجمن‌های سرّی اروپا تأثیر عمیق گذارد” و از این‌طریق در فراماسونری رسوخ کرد. (۱۳۰) ماسون دیگر به‏ نام ویت (۱۳۱) می‌نویسد: “بنظر من کاملاً قطعی است که عناصری از کابالیسم به انجمن‌های سرّی ما راه یافته است.” (۱۳۲) ویت ساده‌لوحانه کابالیسم را “یک فلسفه باستانی و کهن” می‌داند و به تأویلی بغرنج از مفاهیم کابالایی دست می‌زند. برای نمونه، او واژه ساده کابالا (قباله) را “دریافت” ترجمه می‌کند و در پیرامون آن شرحی مبسوط ارائه می‌دهد. ویت کتاب ظهر را نیز یک متن کهن می‌شمرد که به ‏وسیله همان شمعون بن یوحای در سده دوم میلادی نوشته شده. او می‌افزاید: ظُهَر کتابی است که برای صدها سال تأثیری فوق‌العاده بر اروپاییان نهاد و “ذهن برخی از برجسته‌ترین فلاسفه و اندیشمندان جهان مسیحی را تسخیر کرد.” (۱۳۳) در بسیاری از کاریكاتورهایی كه در سده‌ی نوزدهم در اروپا علیه فراماسون‌ها منتشر شده، چهره ماسون‌ها با مختصاتی شبیه به آنچه از تیپ نژادی یهودی می‌شناسیم ترسیم شده است. تنها این نیست.نگاهی به تصاویر واقعی برخی از بنیان‌گذاران و رهبران اولیه فراماسونری نیز نشانه‌های بارز تیپ نژادی یهودی را جلوه‌گر مي‌سازد و این نظریه را قوت می‌بخشد كه بسیاری از بنیان‌گذاران و گردانندگان اولیه فراماسونری یهودیان مخفی بودند. 4 🔻پایان قسمت 2 مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
پی‌نوشت‌ها: ۹۸. Jacob Frank (Leib) / 99. Podolia / 100. ibid, vol. 7, pp. 55-58. / 101. ibid, vol. 14, p. 1252. / 102. ibid, vol. 7, p. 68. / 103. ibid, p. 65. / 104. ibid, p. 58. / 105. ibid, pp. 65-66. / 106. ibid, p. 67. / 107. ibid. / 108. ibid. / 109. ibid, vol. 14, p. 1252. / 110. Ben-Sasson, ibid, p. 768. /111. Judaica, vol. 7, pp. 67-68. / 112. Junius Frey / 113. ibid, p. 68. / 114. Ben-Sasson, ibid, p. 747. / 115. Judaica, vol. 7, p. 66. / 116. ibid, p. 69. / 117. ibid, p. 66. / 118. ibid, p. 68. / 119. ibid, p. 71. / 120. ibid, p. 68. / 121. ibid, p. 71. / 122. ibid. / 123. Orest Somov / 124. Russian 19th Century Gothic Tales, Moscow: Raduga Publishers, 1984, p. 115. / 125. ibid, pp. 122-123. / 126. Lambada / 127. King Rap / 128. Metalica / 129. W. W. Covey-Crump, “The Craft and the Kabalah”, Albert F. Calvert [ed.], Authors’ Lodge Transactions, London: Kenning & Son, 1919, vol. III, pp. 366-382. / 130. ibid, pp. 366-367. / 131. W. E. Waite / 132. ibid, p. 367. / 133. ibid, pp. 368-371. منبع: عبدالله شهبازی ؛ زرسالاران یهودی و پارسی استعمار بریتانیا و ایران، ج ۲، تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، چاپ دوم (پائیز ۱۳۹۰) مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
✅ قابل توجه همراهان گرامی ⬇️⬇️ 🏛 در خصوص کلاسهای آموزش و کارگاه "مقدمه ای بر شناخت " با شرکت جناب استاد کشیش ، به اطلاع می رسانیم بنا بود نخستین جلسه آن همین 4 شنبه یعنی 17 اسفند برگزار گردد و استاد تمرس هم اعلام آمادگی کرده بودند ولی چون آن روز با میلاد امام عصر "عج" مصادف می شد برخی از عزیزان خواهش کردند که آن را به هفته بعد منتقل کنیم. لذا به اطلاع عزیزانی که ثبت نام قطعی نموده و دیگر همراهان و علاقمندان می رسانیم که نخستین جلسه این کلاسها در چهارشنبه 24 اسفند برگزار خواهد شد و در همان جلسه و با حضور استاد و زبان آموزان تصمیم گرفته خواهد شد که ادامه جلسات از چه تاریخی در سال جدید برگزار گردد. با تشکر 💢 شروع نخستین جلسه زبان سریانی چهارشنبه 24 اسفندماه ساعت 16 تا 17 و شروع کارگاه ساعت 17.30 تا 18.30 🔰 علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام با تلفن زیر تماس حاصل نمایند 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16 تا 18 👇👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
149448551043-nazweb-ir.gif
116.8K
مرکز_علمی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 https://t.me/daroladyan
موعود در دین زرتشت- سید حسن آصف آگاه.pdf
4.63M
🌈 موعود در دین زرتشت از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج فرگرد نخست هزارۀ هوشیدر؛ هوشیدرماه و سوشیانس 🔏سید حسن آصف آگاه مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
آخرالزمان در ادبیات پیشگویانه زرتشتی.pdf
10.57M
🔰 آخرالزمان در ادبیات پیشگویانه زرتشتی فرگرد دوم از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج 🔏سیّد حسن آصف آگاه مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
متون مکاشفه ای و پیشگویانه.pdf
50.6M
🔰 متون مکاشفه ای و پیشگویانه دردین زرتشت ⚜️ فرگرد سوم بخش ۱و۲ بهمن یشت، زند وهمن یسن از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج 🔏 سیّد حسن آصف آگاه مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
جاماسپ حکیم.pdf
24.73M
🔰 متون مکاشفه ای و پیشگویانه دردین زرتشت ⚜️ فرگرد سوم بخش 3- پیشگوئیهای جاماسپ حکیم و جاماسپ نامۀ فارسی از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج 🔏 سیّد حسن آصف آگاه مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
یادگار جاماسپ- صادق هدایت.pdf
9.29M
🔰 متون مکاشفه ای و پیشگویانه دردین زرتشت ⚜️ فرگرد سوم بخش 4- یادگار جاماسپ - ترجمۀ صادق هدایت از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج 🔏 سیّد حسن آصف آگاه مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
متون مکاشفه ای زراتشت نامه.pdf
9.78M
🔰 متون مکاشفه ای و پیشگویانه دردین زرتشت ⚜️ فرگرد سوم بخش 5 زراتشت نامه منظوم از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج 🔏 سیّد حسن آصف آگاه مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇 🆔 https://eitaa.com/daraladyan
🕯 امیرالمومنین علی علیه السلام: 🌍 🔰روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی و از اسلام جز نامی باقی نخواهد ماند. 🔰مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان امّا از هدایت ویران است. 🔰مسجد نشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد، بدترین مردم زمین می باشند که کانون هر فتنه و جایگاه هرگونه خطاکاری اند!!! 🔰هرکس از فتنه بر کنار او است او را به فتنه بازگردانند و هرکس که ازفتنه عقب مانده او را به فتنه ها کشانند که خدای بزرگ می فرماید: 📙 به خدا سوگند! بر آنان فتنه ای بگمارم که انسان شکیبا در آن سرگردان ماند! و چنین کرده است و ما ازخدا می خواهیم که از لغزش غفلت ها درگذرد. 📚 نهج البلاغه، حکمت ۳۶۹
animation.gif
219.2K
💐 میلاد فرخنده منجی عالم بشریت امام مهدی "عج" بر همۀ منتظران راستین مبارکباد مرکز_علمی_پژوهشی_وآموزشی_دارالادیان 👇 🆔 @daroladyan
📔فرهنگ الهیات کتاب مقدس ✍️تألیف : گزاویه لئون دوفور ترجمه : عیسی دیباج 💢نسخه کامل سه جلدی در یک مجلد مرکز_دارالأدیان 👇👇 🆔 @daraladyan
فرهنگ_الهیات_کتاب_مقدس_از_گزاویه_لئون_دوفور.pdf
11.89M
📔فرهنگ الهیات کتاب مقدس ✍️تألیف : گزاویه لئون دوفور ترجمه : عیسی دیباج 💢نسخه کامل سه جلدی در یک مجلد مرکز_دارالأدیان 👇👇 🆔 @daraladyan