eitaa logo
دارالادیان-بنیاد شرق شناسی
300 دنبال‌کننده
241 عکس
153 ویدیو
69 فایل
💎نخستین مرکز آموزشی زبانهای عبری، سریانی، پهلوی، اوستایی، سنسکریت، لاتین و... در ایران 💎 همراه با برگزاری کارگاههای آموزشی در شناخت ادیان جهان توسط استادان مجرّب ارتباط با ما 👇 @hasanasef
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 یهود؛ دین یا قوم؟ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (1) https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/14918/ ⚡️فرمان اول: یهود تنها یک دین نیست، بلکه یک جریان قوم‌گرایانه است! 🔺 بخش دوم اما برای درک بهتر مسائل پنهانی تشکیل جنبش صهیونیسم باید یادآور شویم همان‌قدر که یهودیان اروپای شرقی مورد ظلم و ستم و بی‌مهری قرار می‌گرفتند، در عوض یهودیان اروپای غربی در ناز و نعمت به‌سر می‌بردند. به عبارت بهتر هر قدر که یهودیان متموّل در رشد و نمو امپراطوری‌ها سهیم بودند، برادرانشان در اروپای شرقی قربانی انقلاب صنعتی گشتند. در زمانی‌که ملکه ویکتوریا یعنی حامی آیین مسیح، فردی یهودی چون دیزرائیلی را به بالاترین مقامات در دولتش رسانید و یهودیان دیگری چون مونت‌فیوره و روچلید را به‌عنوان دو ستاره‌ی تابناک جامعه‌ی مخملی‌اش پذیرفت، کشیشان ارتودکس و کاتولیک اروپای شرقی، پیروانشان را بر ضد قاتلان مسیح یعنی یهودیان تحریک می‌کردند! همین امر سبب شد تا میان این دو جریان کاملاً متناقض یهودی در اروپا، فضایی مناسب برای برخورد با مسائل یهودیان در ابعاد دینی، قومی و سیاسی پدید آید. که اصل و پایه‌ی آن بر قواعد نژادی، طایفه‌ای، یا شبه‌نژادی و شبه‌قومی قرار داشت. به این ترتیب در قرن نوزدهم میلادی بذر احساسات و گرایش‌های سیاسی در میان یهودیان، به ثمر نشست و «جمعیت دوستداران صهیون» [۱] در اروپای شرقی پا به عرصه‌ی اجتماع و سیاست نهاد. وظیفه‌ی این جمعیت‌ها که بیش از ۲۵۰ شاخه و بخش داشتند و از مهم‌ترین رهبرانشان می‌توان به لئون پینسکر [۲] اشاره نمود، اخذ وجوه نقدی از یهودیان ثروتمند اروپا، برای فراهم نمودن زمینه‌ی مهاجرت یهودیان فقیر و ستمدیده از روسیه و لهستان به خارج از این کشورها به خصوص فلسطین بود. 3 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daroladyan
لئون پینسکر از رهبران دوستداران صهیون بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
تئودور هرتزل بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
اما کار به همین‌جا ختم نشد و به‌دنبال صدور قوانین نژادپرستانه بر ضد یهودیان، سیل مهاجرت در دهه‌ی ۸۰ قرن نوزدهم به‌ویژه از روسیه، لهستان و رومانی تشدید شد. [برای اطلاع بیشتر از این فشارهای برنامه‌ریزی‌شده علیه یهودیان فقیر بنگرید به: اینجا] دوستداران صهیون بیشتر شبیه برادران خیّری بودند که با پولی که از ثروتمندان یهودی غرب اروپا می‌گرفتند، زمینه‌ی مهاجرت محرومین و ستمدیدگان یهودی اروپای شرقی به نقاط مختلف جهان را فراهم می‌کردند. در این مرحله که می‌توان آن را انعقاد نطفه‌ی تفکر صهیونیسم نامید، تمام تلاش‌ها در جهت کسب منابع مالی برای نجات یهودیان ستمدیده و مستمند بود، و تا مرحله‌ی بلوغ فکری و سیاسی فاصله‌ی زیادی داشت. زیرا تبدیل برنامه‌ای خیرخواهانه به یک نقشه‌ی سیاسی، نیازمند سازماندهی و اندیشه‌ای بود تا در جهان مطرح شده و تمام یهودیان جهان حول محور آن جمع گردند. اما تئودور هرتزل [۳]، وکیل و روزنامه‌نگار یهودی مجارستانی که در اصل دارای اقامت اتریشی [۴] بود، کار تبدیل فعالیت‌های خیریّه به فعالیت‌های سیاسی و بین‌المللی را آغاز کرد. وی توانست پس از مدت‌ها یهودیان را از شکل یک دین به یک ملت واحد بدل سازد. او معتقد بود، ملت یهود تنها یک طایفه یا دین نیست، بلکه یک جریان قوم‌گرایانه است. به همین دلیل یهودیان از هر نژاد، کشور، ملیّت، طبقه و فرهنگ، باید در راه یک هدف مانند ملتی واحد در کنار هم به فعالیت بپردازند. هرتزل برای یهودیان ستمدیده و فقیر مانند سپری دفاعی به حساب می‌آمد که می‌توانستند خود را در پناه آن از گزند ظلم و ستم حفظ کنند و برای یهودیان متموّل و ثروتمند بهانه‌ای بود تا از شرّ اتهام سوءاستفاده‌چی که به آنان زده می‌شد و همچنین احساس دِین نسبت به فقر و محرومیت سایر یهودیان، راحت شوند. صهیونیسم روی دیگر سکه‌ی قومی-سیاسی یهود است. این همان فرمان اول از فرامین ده‌گانه جنبش صهیونیسم و صد البته بزرگترین و مهم‌ترین قاعده‌ی آن به‌شمار می‌آید. یعنی: یهود تنها یک جریان دینی نیست، بلکه یک جریان قومی است. یهود، ملتی است کاملاً متمایز و برتر نسبت به سایر ملل!! به‌خصوص در کشورهایی که ملت یهود در آنجا مقیم و به آن وابسته اند. یهودیان می‌خواهند خود را تافته‌ی جدابافته در این جهان پهناور قلمداد کنند که البته حق دارند، زیرا یهود در اصل بافته‌ای از توهّم و گمان است!! جالب این‌جاست که هرتزل در فرمان اول از ده‌فرمان صهیونیسم، تنها قائل به وجه تمایز ملت یهود از سایر ملل نیست بلکه اعتقاد دارد که یهود ملتی است ممتاز و برتر نسبت به سایر ابناء بشر!! این‌گونه امتیازات نیاز به فلسفه و فتواهای بسیار محکم و مستدل دارد. در حالی‌که اجداد صهیونیسم که اکثراً مانند هرتزل یا از دین و احکام آن سر در نمی‌آورند یا مانند برخی دیگر ملحد بودند، تورات را منبع موثق خود قرار داده و اعلام کردند: خداوند ملت یهود را برگزید تا نماینده‌ی او بر روی زمین باشند و این خدا فقط خدای یهود است نه پروردگار سایر ملل!! به‌خاطر وجود چنین رابطه‌ای میان ملت برگزیده‌ی یهود! با خداوند متعال، آنان برای خود جایگاهی بسیار رفیع و خدایی قائلند و همیشه خود را جدای از دیگران می‌دانند و معتقدند این خدا فقط متعلق به آنهاست!! 4 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
پی‌نوشت‌ها: [۱] این جمعیت به «هواداران صهیون» یا «عُشّاق صهیون» [Hovevei Zion] نیز معروفند. [۲] Leon Pinsker (Yehudah Leib Pinsker – Lev Semyonovich Pinsker – 1821–۱۸۹۱) [۳] Theodor Herzl (Te’odor Hertsel – 1860–۱۹۰۴) [۴] در آن زمان اتریش و مجارستان به‌صورت یک کنفدراسیون بودند. منبع: انیس صایغ؛ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم، ترجمه: سعید طبیعت‌شناس، تهران: انتشارات المعی، چاپ سوم 🔺««« پایان »»» 🔻 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢قابل توجه طلاب، دانشجویان و بویژه رشته های ادیان و مذاهب 🔺دوره جدیدکلاسهای آموزش (حضوری و آنلاین)🔺 🏛 دوره جدید کلاسهای آموزش با شرکت جناب استاد کشیش ، به زودی تشکیل خواهد شد. و نیز عزیزانی که ترم اول زبان سریانی را به اتمام رسانده اند، میتوانند برای ترم دوم ثبت نام نمایند. 🔰 تلفن تماس جهت ثبت نام 👇 ☎️ : 02532902239 ✅ زمان تماس : صبح ها ساعت 10 الی 13 ؛ بعد از ظهرها ساعت 16/30 تا 19 👈🏿 مکان برگزاری کلاسهای حضوری : قم - خیابان 45 متری صدوق - کوچه 30 - پلاک 102 بنیاد شرق شناسی دارالادیان 👇👇 💎 @daraladyan
📚 📚 📘 ✍️ویراستۀ : هنریش ف. یونکر ( مجموعۀ دو کتاب : ویرایش اول و دوم) 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
📚 📚 ⚜️ ✍️ ویراستۀ : ساموئل نیبرگ 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
‍ ✨ قابل توجه کلیۀ علاقمندان تاریخ ، فرهنگ و ادیان ایران باستان ✅ دارالأدیان دوره آموزش زبان پهلوی حضوری و آنلاین برگزار میکند: آموزش زبان پهلوی (اشکانی) برای نخستین بار در مرکز علمی ، پژوهشی و آموزشی دارالأدیان استاد مدرس : سید حسن آصف آگاه علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام با شماره تلفن زبر تماس حاصل نمایند 👇👇 ☎️02532902239 👈🏽 نشانی : قم- 45 متری صدوق - کوچه 30 - پلاک 102 بنیاد شرق شناسی دارالادیان 👇👇 💎 @daraladyan
📚 📚 ⚜️ ✍️تالیف: دستور هوشنگ جی جاماسپ جی آسا و مارتین هوگ 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
📚 📚 ⚜️ واژه نامۀ پهلوی - پازند ✍️تالیف: دستور هوشنگ جی جاماسپ جی آسا و مارتین هوگ 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
📚 📚 ⚜️ به انضمام یوشت فریان و هادُخت نسک متن پهلوی : دستور جمشید جی جاماسپ جی آسا بکوشش : مارتین هوگ و ویلیام وست 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
📚 📚 ⚜️ کتاب ارداویرافنامه و - واژه نامه و فهرست ارداویرافنامه ✍️ و 💢 بازنشر: مرکز علمی، پژوهشی دارالادیان 🔰 @daroladyan
💠 یهود؛ دین یا قوم؟ ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (2) https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/14933/ ⚡️مهاجرت یهودیان جهان به فلسطین 👇 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
🔰ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (۲) ⚡️مهاجرت یهودیان جهان به فلسطین 🔺 بخش اول همان‌گونه که در قسمت قبل عنوان شد، مضمون فرمان اول از ده‌فرمان جنبش صهیونیسم آن بود که ملت یهود برتر از تمام ملل جهان و ملت برگزیده و ممتاز است. اما هدف یا به‌عبارت بهتر فرمان دوم صهیونیسم نجات یهودیان از ظلم، ستم، فقر، محرومیت و خفت و خواری از طریق مهاجرت به مکانی امن بود که در آن حقوق، آزادی و احترام آنان رعایت شود. البته تبعیض و ظلم و ستم بر ضد یهودیان را تنها نمی‌توان بر عهده‌ی اروپائیان دانست، بلکه یهودیان خود به‌دلیل نوع تفکرات و عقاید خودپسندانه و محدودکننده، در این امر مقصر بودند. صهیونیست‌ها در اولین مرحله برای اجرای فرامین ده‌گانه اقدام به زمینه‌سازی برای مهاجرت یهودیان از اروپای شرقی کردند و در این راه مبالغ هنگفتی پول از یهودیان ثروتمند گرفتند تا از طریق جمعیت‌ها و گروه‌های مختلف، خانواده‌های یهودی را در سرزمینی امن به‌ویژه فلسطین که در آن زمان جزء مناطق تحت نفوذ امپراطوری عثمانی بود، اسکان دهند. در سال ۱۸۸۰ میلادی جمعیت یهودیان ساکن در عثمانی بسیار اندک بود یعنی ۲۲هزار یهودی در مقابل ۴۰۰هزار عرب. کمیِ جمعیت یهودیان در فلسطین به‌علت کمیِ مهاجرت، و عدم پیوند برخی از آنان با خانواده‌های یهودی فلسطینی بود. به‌همین دلیل مؤسسات خیریه یهود به‌راحتی می‌توانستند مقدار اندکی زمین برای سکونت یهودیان مهاجر خریداری کنند. اما در اواخر دهه‌ی ۸۰ قرن نوزدهم، به‌دلیل تقاضای گسترده‌ی یهودیان برای مهاجرت به فلسطین، سلطان عثمانی دستور منع «مهاجرت گروهی» را صادر کرد و تنها به افراد اجازه‌ی مهاجرت داده شد. بنابراین اکثر یهودیان تا قبل از کنگره‌ی بال در سال ۱۸۹۷ [۱] به‌صورت قاچاقی به فلسطین می‌آمدند. که این امر مورد انتقاد شدید هرتزل قرار گرفت. زیرا هرتزل اعتقاد داشت، «مسافرت قاچاقی» راه مناسبی برای «بازگشت یهودیان به فلسطین» نیست. به‌همین خاطر او ضمن انتقاد شدید از «دوستداران صهیون» [۲] که «سفر قاچاقی» را تشویق می‌کردند، بر سر این مسئله با «ماکس نوردو» (نورداو) [۳] یکی از نظریه‌پردازان و سیاستمداران مشهور صهیونیست اختلاف پیدا کرد. تئودور هرتزل در اولین سال‌های ایجاد «سازمان جهانی صهیونیسم» [۴] اعلام کرد: روند مهاجرت قاچاقی یهودیان به فلسطین باید به حرکتی گروهی، علنی، رسمی، مجاز و سازمان یافته تبدیل شود. به‌همین دلیل او بارها از طریق مقامات دولت عثمانی، یهودیان بانفوذ و صاحب‌نام اروپا و برخی دوستانش با سلطان عثمانی تماس گرفت و تلاش کرد وی را قانع سازد که در برابر مقادیر متنابهی پول و بازپرداخت بدهی‌های امپراطوری از طریق بانک‌ها و مؤسسات بزرگ اروپا (که بیشتر تحت سیطره‌ی یهودیان قرار داشت)، اجازه‌ی خرید مقدار زیادی زمین در فلسطین و اسکان در آن را برای یهودیان صادر کند. اما تلاش‌های هرتزل شکست خورد و سلطان عثمانی تا پایان قرن نوزدهم، با مهاجرت گروهی و انتقال مالکیت اراضی فلسطین به یهودیان مخالفت کرد. که البته شاید بتوان یکی از علل این مخالفت را رنگ و بوی سیاسی جنبش صهیونیسم در آن زمان دانست. زیرا ماکس نوردو و جمعیت دوستداران صهیون، قائل به بُعد خیریه‌ای جنبش صهیونیسم بودند. در حالی‌که هرتزل تنها به بُعد سیاسی جنبش توجه داشت. 1 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
پوستر پروپاگاندا یهودی تشویق مهاجرت یهودیان به فلسطین بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
پوستر پروپاگاندا یهودی تشویق مهاجرت یهودیان به فلسطین بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
مهاجرت، بخش اعظم فعالیت صهیونیست‌ها در طول قرن جاری را تشکیل می‌داد. مهاجرتی که از دهه‌ی ۹۰ قرن نوزدهم تحت شعار هجرت به کوه صهیون به‌عنوان سمبل مهاجرت به فلسطین آغاز شد و با حرکت کاروان‌های بزرگ یهودی به فلسطین در قرن بیستم ادامه یافت. روند مهاجرت با توجه به شرایط زمانی و مکانی یهودیان و عرصه‌ی بین‌الملل، هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گرفت و تا آن‌جا پیش رفت که در عرض کمتر از صد سال، جمعیت یهودیان فلسطین صدوپنجاه برابر شد! برای درک بهتر میزان بالای مهاجرت یهودیان به فلسطین باید متذکر شویم ملت یهود جزء اقوام کم زاد و ولد است و افزایش تعداد آنان ربطی به میزان زاد و ولدشان ندارد. از این پس صهیونیست‌ها با استفاده از مسامحه‌کاری مسئولین قیمومیت [۵] انگلستان بر فلسطین (در سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۴۸) نسبت به معضل مهاجرت یهودیان، مهم‌ترین بند اعلامیه بالفور یعنی ایجاد سرزمین ملی یهود را به مرحله‌ی اجرا درآوردند. همچنین آنان تعداد زیادی از یهودیان را از طریق مؤسسات و جمعیت‌های معلوم‌الحال به فلسطین منتقل کردند. مهاجران جدید شامل دو گروه قانونی و غیرقانونی می‌شدند که در واقع همه‌ی آنان غیرقانونی بودند. تنها تفاوت میان این دو آن بود که مهاجران قانونی در چهارچوب مهاجرت‌های رسمی و با تعداد افرادی مشخص وارد فلسطین می‌شدند. ولی مهاجران غیرقانونی خارج از آمارهای رسمی، خواه در خفا و خواه در برابر دیدگان مقامات قیمومیت به این سرزمین می‌آمدند. البته سیستم آمارگیری زیر سلطه‌ی محاسبات و قوانین دولت انگلستان و نوع روابط این کشور با اعراب از یک‌سو و سازمان جهانی صهیونیسم و هم‌پیمانش آمریکا (در دهه‌ی ۴۰ میلادی)، از سوی دیگر قرار داشت. همچنین برخوردهای نازی‌ها با یهودیان در آلمان یا کشورهای تحت اشغال یا متحد آلمان، خود بهانه‌ای مناسب به‌دست مهاجرین قانونی و غیرقانونی یهود داد. [۶] به این ترتیب در فاصله‌ی زمانی دهه‌ی ۳۰ تا پایان قیمومیت بریتانیا در سال ۱۹۴۸، هزاران یهودی از اروپای شرقی از طریق زمین، دریا و هوا، پا به سرزمین فلسطین گذاشتند. صهیونیست‌ها بی‌شرمی را از حد گذرانده و ضمن برانگیختن احساسات و افکار عمومی نسبت به جنایات نازی‌ها و وارد کردن فشار بر دولت قیمومیت، در خفا از عملیات‌های تروریستی بر ضد اتباع انگلیسی مقیم فلسطین حمایت کردند که در جریان آن تعداد زیادی از افسران، سربازان، نیروهای پلیس، قضات، کارمندان و شهروندان عادی انگلیسی کشته شدند. این وضع آن‌قدر ادامه یافت که حکومت انگلستان با تسلیم در برابر این گروه فشار، دروازه‌های فلسطین را در مقابل سیل عظیم مهاجران یهودی اروپا گشود! هم‌زمان با این تحولات صهیونیست‌ها با ایجاد جوّ ترور، وحشت و ناامنی علیه یهودیانِ سرزمین‌های عربی به‌ویژه در عراق، یمن، سوریه، لبنان، مصر و مغرب (مراکش) آنان را وادار به مهاجرت به فلسطین اشغالی می‌کردند که این امر در اواسط ماه می ۱۹۴۸ میلادی به‌وقوع پیوست. اما این روند هرگز متوقف نشد و در سال‌های بعد به‌ویژه در دوران جنگ سرد، موج عظیمی از مهاجران یهودی از اتحاد جماهیر شوروی سابق، و پس از آن از روسیه و جمهوری‌های تازه استقلال یافته و اتیوپی [۷] وارد فلسطین شدند. [۸] 👈🏿 ادامه دارد .... 2 بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan
✡️ مستند ، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی 1️⃣ سریال مستند به همت مؤسسه مطلع فجر صادق و به سفارش آستان قدس رضوی، با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبهه‌ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 2️⃣ این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌ شیطان یعنی ، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامه مرموز و شیطانی برای جهان است. 3️⃣ بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبه جریان حق و نابودی جبهه باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 💢 بنیاد شرق شناسی دارالادیان مستند «برنامه شیطان» را در 50 قسمت به همراهان خود در آپارات تقدیم می‌كند 👇🏿 https://www.aparat.com/daroladyan مرکز_دارالأدیان 👇👇 🆔 @daraladyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند 🎯 قسمت نوزدهم: 👈 نبرد مکتبی - شیطان‌گرایی (٢) 🔮 چرا برج‌های دوقلوی آمریکا تخریب شد؟ 💢 بنیاد شرق شناسی دارالادیان مستند «برنامه شیطان» را در 50 قسمت به همراهان خود در آپارات تقدیم می‌كند 👇🏿 https://www.aparat.com/daroladyan مرکز دارالادیان 👇👇 💎 https://eitaa.com/daraladyan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند 🎯 قسمت هجدهم: 👈 نبرد مکتبی - شیطان‌گرایی (١) 🔮 تعامل با اجنّه! 💢 بنیاد شرق شناسی دارالادیان مستند «برنامه شیطان» را در 50 قسمت به همراهان خود در آپارات تقدیم می‌كند 👇🏿 https://www.aparat.com/daroladyan مرکز دارالادیان 👇👇 💎 https://eitaa.com/daraladyan
💠 یهود؛ دین یا قوم؟ 🔰ده‌فرمان جنبش صهیونیسم (2) ⚡️مهاجرت یهودیان جهان به فلسطین 👇 https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/14933/ 🔺 بخش دوم بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️ 🆔 @daraladyan