💠 یهود؛ دین یا قوم؟
🔰دهفرمان جنبش صهیونیسم (5)
⚡️فرمان پنجم: صهیونیسم و اخراج مردم فلسطین 👇
https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/18789/
🔸بخش اول
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
🔰 ده فرمان جنبش صهیونیسم
⚡️فرمان پنجم: اخراج مردم فلسطین 👇
https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/18789/
🔸بخش اول
پس از اجرای چهار فرمان اول جنبش صهیونیسم، حال باید فرمان پنجم به مرحله اجرا درمیآمد. زیرا انتخاب فلسطین بهعنوان سرزمین یهودیان جهان، مهاجرت به آن و ایجاد دولت یهودی در خاک این سرزمین عربی، بهطور حتم تخلیه فلسطین از ساکنان بومیاش را میطلبید تا از قبل آن، جا برای انبوه مهاجران جدید باز شود و کشور نیز از لحاظ نوع جمعیت، مذهب، آداب، رسوم، سنن و زبان به کشوری کاملاً یهودی بدل گردد.
تخلیه فلسطین از ساکنان بومی، قانونی و تاریخیاش، پنجمین اصل از اصول ثابت صهیونیسم بهشمار میرود. البته به نظر ما اصطلاح «اخراج» برای این روند مناسبتر است. چرا که هدف صهیونیستها تنها تخلیهی انسانها نبود، بلکه آنان سعی کردند ضمن قطع ریشههای تاریخی و فرهنگی بومیان فلسطین، تاریخ ۱۵۰۰سالهی فلسطین (از زمان امپراطوری سامری در قرن ششم قبل از میلاد تا تأسیس اسرائیل در اواسط قرن بیستم میلادی) را از اسناد و اذهان پاک کنند.
صهیونیستها این حقیقت را نادیده گرفتند که اقوام فلسطینی از سههزار سال قبل از میلاد مسیح در فلسطین مسکن گزیدند و کار کردند، در حالیکه حکومت قوم یهود آن هم بر بخشی از فلسطین تنها ۵ قرن دوام آورد که آن دوره نیز ۱۵۰۰ سال با عصر کنونی فاصله دارد!
جنبش صهیونیسم از زمان پیدایش، یعنی نیم قرن از آغاز روند اخراج گروهیِ فلسطینیان، درصدد تخلیه فلسطین از ساکنان بومیاش بود، اما شاید نتوان تئودور هرتزل را اولین دعوتکنندهی به این امر دانست. زیرا او در زمان خود نمیخواست نگرانی مردم بهویژه اعراب فلسطین، مقامات امپراطوری عثمانی و قدرتهای بزرگ اروپا را برانگیزد و در واقع نیازمند جلب دوستی یا حداقل رضایت آنان بود.
⚡️اخراج مردم فلسطین
هرتزل در اولین گام برای جلب دوستی اعراب فلسطین نامههایی به برخی از چهرههای سرشناس و مشهور عرب در استانبول مانند یوسف ضیاء خالدی نوشت و به آنان وعده داد که اگر مقداری زمین به یهودیان بفروشند، درآمدشان به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت و وضعشان بهتر خواهد شد.
او به این امر بسنده نکرد و سعی نمود به سلطان عبدالحمید یعنی حاکم یکی از بزرگترین امپراطوریهای اسلامی در طول تاریخ بقبولاند که طرح او نه تنها هیچ خطری برای مسلمانان ندارد بلکه از نظر مالی برایشان کاملاً سودبخش خواهد بود.
در گام سوم، هرتزل ضمن تماس علنی یا غیرعلنی با ابرقدرتهای آن زمان به هریک اطمینان داد که هدف او اشغال سرزمین فلسطین نیست، بلکه منظورش ایجاد جای پایی در فلسطین است تا در درازمدت پایگاهی برای خدمت به منافع آن قدرت و بر ضد قدرتهای دیگر باشد!
شایان ذکر اینکه چنین تعهدی در اعلامیه بالفور که اولین اعلامیه رسمی (مجوّز) کشورهای اروپایی به صهیونیستها برای تأسیس یک دولت یهودی در فلسطین بود، کاملاً به چشم میخورد. در این اعلامیه که در اصل نامهی سِر آرتور بالفور وزیر خارجه وقت بریتانیا به لرد روچیلد یکی از رهبران جنبش صهیونیسم در انگلستان بود، چنین آمده است: هیچ چیزی که مخلّ حقوق مدنی غیریهودیان ساکن فلسطین باشد، وجود ندارد!! (دقت کنید که آنان نامی از اعراب یا فلسطینیان نبردند و فقط از اصطلاح غیریهودیان استفاده کردند!)
در آن زمان اعراب ۹۲% جمعیت کل فلسطین را تشکیل میدادند، ولی هرتزل هرگز حاضر نشد آنان را بهعنوان فلسطینی یا اعراب ساکن فلسطین بهرسمیّت بشناسد و در سخنانش از آنان بهعنوان «اقوام غیریهودی ساکن در فلسطین» یاد میکرد.
البته این امر چیز چندان تازهای نیست و در قاموس تجاوزگری سفیدپوستها بر ضد ساکنان بومی آمریکا، آلاسکا، آمریکای لاتین، استرالیا، نیوزلند، آفریقایشرقی و آفریقایجنوبی بارها و بارها از لفظ غیرسفید استفاده شده یعنی اقوامی بیفرهنگ و تمدن که سفیدها در سفرهایی شبیه گردش در باغ وحش از آنان بازدید میکنند!!
1
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
🔸 آواره شدن و اخراج مردم فلسطین
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
به همین دلیل میبینم افرادی چون گلدا مایر (۱)، بن گوریون (۲) و شارون (۳) در طول حیات خود یکبار هم لفظ عرب را به زبان نیاوردند. اما نکتهای که شاید برای بسیاری تعجبآور باشد، سیاست هرتزل برای فراریدادن اقوام بومی فلسطین یعنی اعراب و اسکان یهودیان بهجای آنان بود که وی به این منظور دو برنامه را در سرلوحهی اقدامات خود قرار داد:
اول؛ کانالکشی آب برای کشاورزان یهود و استفاده از ابزارها و ماشینآلات مدرن بهجای استفاده از چهارپایان. چرا که یهودیان به آفتاب سوزان فلسطین اصلاً عادت نداشتند. دوم؛ حفاری زمینهای پر از مارهای سمّی و پشهی ناقل بیماری مالاریا (آنوفل)، تا این موجودات بهطور طبیعی به مناطق عربنشین مانند حوله مهاجرت کرده و بهجای یهودیان، اعراب در معرض بیماری، مسمومیّت و در نهایت مرگ قرار بگیرند!!
ناگفته پیداست که این امر با هدف حمایت از مهاجران یهود و اخراج سازمانیافته اعراب صورت میگرفت و هر غیریهودی هم که از سمّ مهلک مالاریا جان سالم بهدر میبرد بهدلیل شرایط بسیار بد زیست محیطی و اقدامات جنایتارانهی مهاجران شهرکنشین مجبور به ترک زادوبوم خود میشد.
هرتزل در آن زمان عراق یعنی بینالنهرین را برای مهاجرت مردم فلسطین پیشنهاد کرد تا با خیالی آسوده یهودیان را در فلسطین اسکان دهد. او یک ملت را به پستترین و فجیعترین شکل ممکن اخراج کرد تا شعار مشهور صهیونیستها یعنی «سرزمینی بدون مردم، برای مردمی بدون سرزمین» را جامهی عمل بپوشاند.
البته صهیونیستها در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی بهدلیل سیطرهی دولت عثمانی و سپس بریتانیا بر فلسطین موفق به اخراج مردم این بخش از سرزمینهای اسلامی نشدند. ولی در این مدت که حدود نیم قرن بود، بیکار ننشسته و با استفاده از فرصت مناسب، یعنی سالهای ۱۹۴۸-۱۹۴۹ زمینه را برای اخراج گروهیِ اعراب فلسطین فراهم کردند. آنان ابتدا اراضی بسیاری از فلسطینیان را تصاحب کرده و به این ترتیب هزاران خانوادهی فلسطینی را به افرادی بیکار و بیسرپناه مبدّل ساختند.
⚡️اخراج مردم فلسطین توسط صهیونیست ها
همزمان با این اقدام، موجی از ترور، وحشت و ارعاب در فلسطین آغاز شد و بر اساس برنامهای از پیش تعیینشده، هزاران زن، مرد، پیر و جوان عرب به قتل رسیدند، منازل، کارگاهها و مغازههای اعراب ویران گشت، و خلاصه تمام راهها، وسایل حمل و نقل، مساجد، گورستانها و حتی کلیساها مورد حملهی گروههای تروریستی یهودی قرار گرفتند. که بر اثر آن و تنها در عرض ۲۰ ماه (۱۹۴۸-۱۹۴۹)، حدود ۷۵۰هزار فلسطینی مجبور به فرار از سرزمین آباء و اجدادیشان شدند.
اولین جنایت با کشتار مردم بیگناه دیریاسین در سپیدهدم نهم آوریل ۱۹۴۸ بهوقوع پیوست که طیّ آن دهها زن، کودک و مرد عرب توسط صهیونیستها بهطور وحشیانهای قتلعام شدند و پس از آن صدها عملیات تروریستی دیگر بر ضد اعراب فلسطین در شهرها، روستاها و نقاط مختلف کشور صورت گرفت که در ۲۰ مورد آن طیّ هرکدام دهها نفر به قتل رسیدند.
بله، قتل و کشتار، مهمترین و کارآمدترین سلاح صهیونیستها برای اخراج مردم فلسطین از سرزمین مادری خود بهویژه از مناطقی که در قطعنامه تقسیم سال ۱۹۴۷ سازمان ملل متحد به آنان واگذار شده بود، بهشمار میرفت.
اما صهیونیستها جنایات خود را خاتمه ندادند و حدود صدهزار تن از اعرابی را که در شهرهای خود مانده یا به شهرها و روستاهای مجاور نقل مکان کرده بودند، اخراج کردند که به این ترتیب این تعداد نیز به خیل عظیم آوارگان فلسطینی ساکن در سوریه، لبنان و مناطق ضمیمهشده به اردن در قطعنامه تقسیم، پیوستند. صهیونیستها در توجیهِ آوارهکردن مردم فلسطین، قوانینی را تحت پوشش قوانین بینالمللی و با عنوان خلعیَد اعراب از اراضی فلسطین وضع کردند و همزمان، با وضع قانون بازگشت، به تمام یهودیان جهان اجازه دادند با سهولت هرچه تمامتر به سرزمین بهاصطلاح مادری خود (فلسطین) بازگشته و پس از تصاحب اراضی و املاک بومیان، در آنجا ساکن شوند!
👈🏿 ادامه دارد ....
2
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
Moving-Pictures-of-Imam-Hussein-the-Prophet-A.-Imam-Sajjad-AS.www-.shabhayetanhayi.ir-13.gif
298.4K
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان
شرایط گفتگوی بیندینی
سخنرانی استاد آرش آبائی (پژوهشگر حوزه یهود) با عنوان «شرایط گفتگوی بیندینی» در همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان 👇👇
https://www.aparat.com/v/EuFfG
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
1494485531235-nazweb-ir.gif
225.5K
💐 میلاد فرخنده منجی عالم بشریت امام مهدی "عج" بر همۀ منتظران راستین مبارکباد
مرکز_علمی_پژوهشی_وآموزشی_دارالادیان 👇
🆔 @daraladyan
موعود_در_دین_زرتشت_سید_حسن_آصف_آگاه.pdf
4.63M
موعود در دین زرتشت
از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج
فرگرد نخست هزارۀ هوشیدر؛ هوشیدرماه و سوشیانس
ضمن تبریک میلاد فرخنده منجی عالم بشریت امام مهدی "عج" بر فرهیختگان وهمراهان گرامی،
بیش از 15 سال از چاپ کتاب " سوشیانت منجی ایرانویج" می گذرد که بحثی است تخصصی درخصوص منجی و آخرالزمان در دین زرتشتی. در آن زمان دوست بسیار عزیز و گرامی اینجانب مرحوم جناب استاد کریستین بونو (یحیی علوی) که خدایش بیامرزد ، بر آن مقدمۀ مفصلی به زبان فرانسه نوشتند و بنده را بسیار شرمنده الطاف خویش نمودند. امید دارم چون ذکر خیری از آن مرحوم شد و بویژه بدلیل اینکه ایشان سالها بود که به اسلام و مذهب شیعه مشرف شده بودند همراهان با فاتحه ای روح آن عزیز را قرین آرامش نمایند.
چون ایام ماه شعبان و اعیاد مبارک شعبانیه و به ویژه میلاد امام زمان "عج" است و از طرفی موضوع این کتاب هم درباره منجی و موعود آخرالزمان از دیدگاه دین زرتشت می باشد، و نیز چون این کتاب مدتهاست که در بازار نایاب است لذا مایلم برخی از مباحث مطرح شده در آن کتاب را در چند بخش با عزیزان همراه به اشتراک بگذارم . امیدوارم مورد توجه و استفاده قرار گیرد.
🔏سید حسن آصف آگاه
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
موعود_در_دین_زرتشت_سید_حسن_آصف_آگاه.pdf
4.63M
🌈 موعود در دین زرتشت
از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج
فرگرد نخست هزارۀ هوشیدر؛ هوشیدرماه و سوشیانس
🔏سید حسن آصف آگاه
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daraladyan
آخرالزمان_در_ادبیات_پیشگویانه_زرتشتی.pdf
10.57M
🔰 آخرالزمان در ادبیات پیشگویانه زرتشتی
فرگرد دوم از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج
🔏سیّد حسن آصف آگاه
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daraladyan
متون مکاشفه ای و پیشگویانه.pdf
50.6M
🔰 متون مکاشفه ای و پیشگویانه دردین زرتشت
⚜️ فرگرد سوم بخش ۱و۲ بهمن یشت، زند وهمن یسن
از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج
🔏 سیّد حسن آصف آگاه
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daraladyan
جاماسپ حکیم.pdf
24.73M
🔰 متون مکاشفه ای و پیشگویانه دردین زرتشت
⚜️ فرگرد سوم بخش 3- پیشگوئیهای جاماسپ حکیم و جاماسپ نامۀ فارسی
از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج
🔏 سیّد حسن آصف آگاه
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daraladyan
یادگار جاماسپ- صادق هدایت.pdf
9.29M
🔰 متون مکاشفه ای و پیشگویانه دردین زرتشت
⚜️ فرگرد سوم بخش 4- یادگار جاماسپ - ترجمۀ صادق هدایت
از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج
🔏 سیّد حسن آصف آگاه
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daraladyan
متون مکاشفه ای زراتشت نامه.pdf
9.78M
🔰 متون مکاشفه ای و پیشگویانه دردین زرتشت
⚜️ فرگرد سوم بخش 5 زراتشت نامه منظوم
از کتاب: سوشیانت منجی ایرانویج
🔏 سیّد حسن آصف آگاه
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daraladyan
@ketabhamrah- الملاحم و الفتن.pdf
1.3M
📘 نسخه pdf کتاب شریف " الملاحم و الفتن "
♨️ فتنه ها و آشوبهای آخرالزمان و علامات ظهور امام زمان صلوات الله علیه
✍🏼 مؤلف: سید بن طاووس
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daroladyan
12623-fa-hokumate mahdi va akharozzaman.pdf
1.4M
حکومت مهدی علیه السلام و آخرالزمان از دیدگاه معصومین علیه السلام / محمدرضا غیاثی کرمانی
http://download.ghbook.ir/downloads.php?id=12623&file=12623-fa-hokumate%20mahdi%20va%20akharozzaman.pdf
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daroladyan
12244-fa-fetnehaye-akharo-zaman.pdf
2M
فتنه های آخرالزمان/ نویسنده سیدمحمد حسینی بهارانچی
http://download.ghbook.ir/downloads.php?id=12244&file=12244-fa-fetnehaye-akharo-zaman.pdf
مرکز علمی وآموزشی دارالادیان 👇
🆔 @daroladyan
یا_رسول_الله_مدد.gif
128.3K
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
🔰 ده فرمان جنبش صهیونیسم
⚡️فرمان پنجم: اخراج مردم فلسطین 👇
https://jscenter.ir/jewish-history/zionism/18789/
🔸بخش دوم
اخراج مردم فلسطین و روز نکبت
این روند حتی با پیوستن اسرائیل به سازمان ملل متحد که به موجب آن عضو جدید باید تابع مقررات سازمان گردد نیز متوقف نشد. چرا که سازمان ملل پشت سر هم قطعنامه صادر میکرد و از سران اسرائیل میخواست که آوارگان فلسطینی را به موطنشان باز گرداند. ولی این اقدام هم مؤثر نیفتاد و مردم فلسطین دیگر از پیگیری اخبار آن مأیوس و دلسرد شدند.
مدتی بعد در سال ۱۹۶۷ که مصیبتبارترین سال برای اعراب بود، صهیونیستها، آن بخش از فلسطینی را که در جنگ ژوئن این سال به اشغال خود درآورده بودند، اخراج کردند. پس از آن یهودیان با بهانههای واهی چون انتقال عشایر از نقب و غور، و تبعید نخبگان فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عرب به اتهام اقدام بر ضد امنیت ملی به روند اخراج گروههای مختلف فلسطینی از کشور سرعت بخشیدند و محافل فلسطینی را از چهرههای سرشناس و مشهور خود محروم ساختند تا به این شکل توان اعتراض و مقاومت آنان به نحو چشمگیری تحلیل رود.
پس از ذکر تمام این مطالب بد نیست به سایر اقدامات صهیونیستها برای اخراج کامل و همهجانبهی فلسطینیان که به اَشکال گوناگون آشکار شد، اشارهای مختصر داشته باشیم:
۱- صهیونیستها پس از اخراج اعراب، تمامی آثار برجای مانده از آنان مانند روستاها، محلات مسکونی و اماکن تجاری را منهدم کرده و طرحهای جدیدی را به سبک یهودی به مرحلهی اجرا میگذاشتند. همچنین صهیونیستها اسامی تمام اماکن و نقاط جغرافیایی فلسطین مانند دشتها، کوهها، رودخانهها، دریاچهها، قلّهها، سلسلهجبال، شهرها، روستاها، شهرکها و مناط عربی را به اسامی عبری تغییر دادند.
آنان سپس اسامی عربی را که قرنها سابقهی تاریخی داشت، از نقشههای جغرافیایی، سیاسی و طبیعی حذف کرده و اسامی بی اصل و نسب و ساختگی عبری را جایگزین آنها ساختند. و به این شکل تمام هویّت و ریشههای تاریخی و فرهنگی ملت و کشور فلسطین را از صفحهی روزگار محو کردند.
اخراج مردم فلسطین و حق بازگشت
۲- مقامات صهیونیست به هیچ عنوان اجازهی بازگشت به آوارگان عرب و فرزندانشان را ندادند. البته منظور ما «بازگشت گروهی» که سازمان ملل خواستار آن بود، نیست. بلکه آنان حتی مجوز «بازگشت فردی» را هم صادر نکرده و اعلام کردند هر کس که رفته جایش پُر شده و دیگر حق برگشت ندارد!
۳- رژیم صهیونیستی به دو شکل اعرابی را که طیّ سالهای ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ میلادی از فلسطین خارج نشدند، تشویق یا به عبارت بهتر مجبور به خروج از کشور ساخت و زمینهی لازم برای این مهم را فراهم کرد: ابتدا با محدود کردن امکانات تحصیل در داخل کشور، اعراب را وادار به مهاجرت به خارج برای ادامه تحصیل نموده و سپس کارگران یهودی و خارجی شرق آسیا یا اروپایشرقی را استخدام کردند تا اعراب بیکار مانده و برای یافتن شغلی مناسب، خود به خود به خارج مهاجرت کنند!
این روند که بهتر است آن را تبعید پنهانی بنامیم، یک تصمیم فردی از سوی اعراب بود که صد البته از روی بیمیلی و برای رهایی از شرّ صهیونیستها اتخاذ میشد.
۴- اخراج امنیتی که به دو شکل به مرحله اجرا درآمد: اخراج اعراب از اماکن و مناطقی که نزدیک یهودیان بهشمار میرفت. مانند: شهرهای مقدّس پنجگانه و مزارع و اماکنی که یهودیان آن را از نظر تاریخی و دینی مقدّس میدانند. و یا اخراج اعراب از مناطق بهاصطلاح استراتژیک امنیتی مانند شهرکها و محلات یهودی، گذرگاهها، پادگانهای نظامی، فرودگاهها، بنادر، لنگرگاهها، کارخانجات جنگافزارسازیها، پادگانهای آموزشی، مراکز علمی و تحقیقاتی و مرزها.
سیاست اخراج هرگز متوقف نشد و شرایط زمانی و مکانی نیز نتوانست مانع از ادامهی روند آن گردد. چرا که تا وقتی جنبش صهیونیسم برقرار است این سیاست نیز ادامه خواهد یافت. اخراج مردم فلسطین روی دیگرِ سکهی اسکان یهودیان است. اعراب اخراج میشوند تا یهودیان اسکان یابند! معادلهای پر از ظلم و ستم و به بازی گرفتن تمامی قوانین بینالمللی، حقوق بشر و اصول و ارزشهای انسانی و اخلاقی.
در این میان توافقنامهها و پیمانهایی چون اسلو و الخلیل، نمادی آشکار از پافشاری طرف صهیونیست در مذاکرات بر حق خود برای اخراج یا عدم صدور مجوز بازگشت فلسطینیان بهشمار میرود.
3
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan
⚡️اخراج مردم فلسطین توسط یهودیان
بنیاد شرق شناسی دارالأدیان ⬇️
🆔 @daraladyan