eitaa logo
دارالحکیم(حیات معقول)
933 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
448 فایل
امام على عليه السلام : حكمت، گمشده مؤمن است ؛ پس آن را بجوييد گرچه نزد مشرك باشد [زيرا كه] شما بدان سزاوارتر و شايسته تريد. کانال القانون فی الطب👇 https://eitaa.com/alghanon کانال دارالحکیم👇 @darolhakim
مشاهده در ایتا
دانلود
ابن نفیس می فرماید: عرق در ریاضت دو نوع می باشد: 1⃣🔹یکی آنکه رطوبات فضلی قریب به جلد از حرارت حادثه از ریاضت گداخته از مسام بدن سیلان می نماید، و این در اوایل ریاضت میباشد و از آن قطع ریاضت نباید نمود؛ زیرا که جید است. 2⃣🔹دوم آنکه باطن بدن به واسطه حرارت قویه حادثه از حرکت قویه گرم گردد، و رطوبات ضروریه عضو گداخته متبخر گردند، و چون به جلد رسند، به سبب برودت متکاثف گشته، مستحیل به عرق گردند. ✅👈و علامت این عرق آن است که باطن بدن گرم می باشد، و ظاهر آن سرد، و بعد از آن ضعف عارض گردد، که واجب است آن هنگام ترک نماید، که رطوبات ضروریه تحلیل نیابند، و جفاف عارض نگردد، و به ذبول و لاغری نه انجامد، و لهذا اطباء بنابر احتیاط امر کرده اند به تدهین بدن، بعد از ریاضت، تا اعضاء را ملایم و مرطّب دارد، و اگر اندک ماده قریب به جلد مانده باشد آن را به دلک تحلیل نماید، و زیاده مرتکب ریاضت نگردد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
چگونه رطوبات ثانویه می توانند باعث لزوجت براز گردند؟ مانند آن که معتادین به ریاضت و یا تنقیه، ترک ریاضت و یا تنقیه نمایند، و بدان سبب فضول رطوبات ثانویه به تحلیل نرود و مندفع گردد، و به طول زمان لزج گردد؛ پس طبیعت به امر خالقها تعالی شانه تقویت یافته بر دفع آنها و مندفع گرداند، به جانب امعاء و با براز بیامیزد. و فرق میان این انواع ظاهر می گردد به او چیزی که اخراج می یابد با براز و تقدم سبب مادی و نیز تقدم ترهل و سستی بدن و حصول خفت و تقویت بعد از اندفاع و اخراج دلیل قوی است بر آنکه از فضلات رطوبات ثانیه است که طبیعت دفع نموده و شدن نتن مدفوع و اشتعال و التهاب بدن در مرض حاد علامت قوی است بر آن که ذوبانی از اعضاء اصلیه است، و علامت ذوبانی لحمی و شحمی و سمینی علامت آن دسم و صدیدی بودن براز است. ــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
سبب میل «ریه» به لون سفید چیست؟ آن است که هوا در جوهر او نفوذ کرده به واسطه آنکه در غذای او هواییه بسیار است؛ زیرا که خونی در عروق وریدی و شریانی ریه است روح بسیار با او هست، و اصل خون نیز در کمال رقت و خفت و کثرت هوائیه است، و در هر چه هوا در اجزای او بیشتر است بیاض در او بیشتر است، و اشراق و روشنی و همچنان که در جوهر او هوا نفوذ کرده است در تخلخلات او درآمده است. از دخول هواییه و احداث سطوح مشرقه رنگ سفیدی ظاهر می شود مانند آبگینه؛ اگر چه سیاه یا الوان دگر باشد، وقتی که آن را سودمند به واسطه نفوذ هوا در اجزای او رنگ او ناپیدا یا کم می شود، و بیاض پیدا می شود، نمی بینی که اگر آب در او کردند، سفیدی او کم می شود به واسطه خروج هوا و دخول آب به جای او و آنکه ما در کاملین قید کردیم، جهت آن است که ریه اجنه (جنین) بسیار سرخ است این از جهت آن است که ایشان را تنفس نیست به همان قدر حرکت که شریان انسان می کند، روح ایشان مردح می شود و محتاج تنفس نیستند از این جهت بسیار سرخ است. 📙 التشریح ــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
باسمه تعالی خبر ناگورارِ بیماری سیدنا و شیخنا فی العقلیات و بعض النقلیات حضرت علامهِ ی متخلق محمد حسین حشمت پور (ادام الله ظله العالی وعافاه الله ) بسیار موجب حزن بود . از همه دوستان تقاضا می کنیم برای سلامتی ایشان که از معدود باقی ماندگان اقدمین و جامع معقول و منقول می باشند ادعیه متضرعانه و حمد شفا به پیشگاه ربوبی عرضه دارند.
🔸تفاوت خواطر و سوء ظن : این افکار منفی (افکار بیخودی) با سوء ظن تفاوت دارند؛ زیرا در سوء ظن بحث قضاوت کردن وجود دارد و این قضاوت‌ها از لحاظ منطقی، به عوامل تفکر بر می‌گردند. اما در ماجرای حمله افکار و خواطر بیخود، ديگر عاملِ تفکر و اندیشه‌ای در کار نمی‌باشد؛ بلکه عامل این اتفاق شاخه‌ای از می‌باشد، یعنی انسانی که به دچار است، نمی‌تواند ورودی‌های قلب خود را کنترل، تا از جلوگیری کند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
سزاوار است که در هر استفراغ ملاحظه پنج امر انجام شود : 1⃣ امر اول آنکه اخراج نماید به کمیت و یا کیفیت خود، چیزی را که به بدن ایذا و اذیت می رساند. 2⃣🔹امر دوم؛ آنکه باید از اخراج اخلاط زیاد و مجتمع شده زیادی استفراغ به حدی و مقداری باشد که بدن بتواند آن را تحمل کند، و بعد از آن ضعف و یا غشی عارض نگردد. و کمی استفراغ به حدی نباشد که فایده ای بر آن مترتب نگردد. 3⃣🔹امر سوم؛ آنکه آن استفراغ از جهت میل و توجه ماده باشد؛ یعنی به هر جهتی که ماده مایل و متوجه باشد به همان جهت به ادویه مختصه به آن استفراغ نماید؛ مثلا اگر ماده مایل و متوجه به فم معده باشد و غثيان معلوم گردد قیء آور استعمال نماید، و اگر متوجه به قعر معده و روده ها باشد، و تهوع ایجاد شود 4⃣🔹به امر چهارم؛ آنکه آنچه استخراج نماید باید که از مخرج طبیعی باشد؛ مانند آنکه ملین و مسهل استفراغ نماید. آنچه بر محدب کبد باشد به ادرار بول و آنچه در قعر آن باشد به اسهال باشد. 5⃣🔹امر پنجم؛ آنکه باید استفراغ بعد از نضج ماده باشد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
رسوب مخاطی در بول سه نوع باشد 1⃣🔹یکی آن که ماده بلغم در بدن بسیار باشد و با بول برآید. 2⃣🔹دوم آن که قریب به مخرج بول مرضی بلغمی به هم رسیده باشد که طبیعت، ماده آن را بدین جهت بر سبیل بحران دفع نموده باشد؛ چنان چه در وجع عرق النسا و مفاصل و اوجاع ورک بیشتر به هم میرسد. 3⃣🔹سوم آن که مزاج گرده بسیار بارد گردد، و بدان سبب بلاغم بسیاری در آن به هم رسد، و لهذا با بول مندفع گردد، و این کمتر می باشد از آن دو نوع، به جهت آن که غذایی که به کلیتین از کبد می رسد، انهضام یافته است، و در چنین غذایی البته بلغم کمتر می باشد، و سردی مزاج گرده هر چند محدث بلغم است، ولكن بلغم بسیاری از آن غیر ممکن الحصول است. و فرق درین هر سه نوع آن است که در ظهور آثار امتلاء بلغم در تمام بدن علامت آن. و در ظهور آفات و تقدم آثار نضج دلیل آن و در سوم وجود سوء مزاج بارد گرده شاهد آن است. فایده: و بدان که رسوب مخاطی کثیر المقدار در آخر مرض نقرس و اوجاع مفاصل علامت خیر و شاهد بر آن است. 📙 خلاصة الحکمه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
اما زیاده می باشد در عظم، و زاید نمی باشد در سرعت و تواتر؛ بلکه ناقص می باشد در آن هر دو و مایل به تواتر. و نبض کسانی که در اول شباب اند، عظیم تر. و نبض کسانی که در وسط شباب اند قوی تر می باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
در حرکت انبساط نبض، اسرع از حرکت انقباض آن باشد، زیرا که احتیاج به سوی جذب نسیم بارد، بیش تر از احتیاج به دفع بخار دخانی است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
مشاوره تلفنی و مجازی عقلا اشکال دارد. لطفا رعایت کنید. کسانیکه این کار را می کنند یا غافل هستند، یا هنوز معرفت شان به طب کامل نشده است. با چه جرأتی اینکار را انجام می دهید؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فایده تکثیر هضوم(چهار مرحله هضم) چیست؟ تلطیف غذا، تمییز فضول آنها تا استعداد غذا برای جزء بدن شریف شدن یافت شود، چرا که بدن محل شریف ترین صورت هاست. 📙 علامه قطب الدین شیرازی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
و اکثر تکون خلط بلغم در هضم اول رخ می دهد؛ چرا که در هضم اول نضج قاصر است؛ و گاهاً صفرا نیز متولد می شود، اگر ماده دارای حلاوت و شدت لطافت یا سرعت استحاله باشد، و خصوصاً معده نیز حار باشد، استعداد قبول تولید صفرا در هضم اول نیز ممکن است. 📙 التحفة السعدیه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
افرادی که در زندگی می کنند، آنها است، مثل کسانیکه در سکنا گزیده اند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فایده با این است که چون به اندازه ای دارای است، طبیعت به دفع آن نیاز دارد، تا مدت طولانی باقی نماند و باعث فساد و آسیب به اعضاء و ارواح نشود. ــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدز گیلبرت یک پزشک نروژی است اما از هزار سیاست مدار ابله غرب آسیا (خاورمیانه ای) و دل بسته به واژگان دروغین غرب آگاه تر است. می گوید جامعه جهانی وجود ندارد. چنین لغتی فریب است. یک طرف شمال جهانی است با ثروت های غارت کرده و یک طرف جنوب جهانی است که هنوز دارد استعمار می شود و مردمانش با واژگانی چون جامعه جهانی و حقوق بشر و دمکراسی فریب می خورد تا شمال جهان به غارت ادامه دهد. شمال جهان می کشد، نسل کشی می کند، از موجود پلید استعماری خود اسرائیل برای جنایت حمایت می کند، اما بر اساس همان شعارهای دروغین خود هیچ وقت مجازات نمی شوند. این سه دقیقه را گوش بدهید. واقعا عالی است. با تشکر از ابراهیم معلم بابت زیرنویس فارسی 🔵 👇 https://eitaa.com/joinchat/3310223917C506c0dd2d1
💢درد خورنده در سر درد خورنده در سر، که گاها انسان تخیل می کند کرمی در سر و بینی وجود دارد که مغز را می خورد، و لذع و گزندگی ایجاد می شود، دلالت بر ماده حار در سر دارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
💢جالینوس در باب مزاج مغز می گوید: 1⃣🔹 مغز گرم که از اعتدال خارج شده باشد، موجب اختلاط ذهن و هذیان است. و همچنین مولد سبک مغزی در امور است. 2⃣🔹 و می فرماید مغز سرد مولد بلادت و سکون و کند فهمی و عدم فکر استوار و کسالت است. 3⃣🔹 می فرماید رطوبت مغز موجب خواب سنگین و کسالت است. 4⃣🔹 خشکی مغز موجب بیداری و سوءفکر و خیالات فاسد است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم https://eitaa.com/daralhakim
بعضی اعضاء که احتمال تفرّق اتصال ندارند مطلقا، به سبب کمال شرافت و ریاست، مانند دل که تفرق اتصال و موت آن با هم مع اند. نیز بباید دانست که تفرق اتصال چون در عضو جيّد المزاج واقع شود، زود به اصلاح آید، و اگر در عضو فاسد المزاج واقع شود دیر اصلاح یابد، و قروح صیفیّه چون به سبب گرمی هوا دیر به اصلاح می آیند و به طول می انجامد منجر به «آکله» می گردند در اکثر اوقات. نیز بباید دانست که تفرق اتصال در مجاری اکثر باعث اتساع آن است و از این جهت است که در به سبب وقوع تفرّق اتصال در سطوح آن اتساع در آن واقع می شود و در عرض آن می افزاید و گشاده می گردد به حدی که قطعه های کبد تا مقدار بیضه ای برمی آید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
💢اورام 🔹👈در یک نگاه عمومی ورم، آماس یا دمل بزرگ، و در اصطلاح پزشکی ماده ای است که درون جرم عضو تولید و سبب افزایش حجم عضو به شکلی خارج از حد طبیعی میشود. 🔹👈ابن سینا عوامل ظهور ورم ها را آسیب وارده بر مزاج بیمار میداند. 🔹👈محل پیدایش ورم نیز اغلب در اندامهای نرم بدن رخ میدهد، البته گاهی ورمی در استخوان نیز پیدا میشود که حجم استخوان را غلیظ میکند. 💢👈در یک نگاه کلی برخی از اورام اصلی به شرح زیر هستند : 1⃣🔹فلغمونی نوعی از ورم دموی یا آماس خونی غلیظ و بزرگ است که با درد و ضربان شدید نیز همراه میشود. 2⃣🔹سَقاقُلوس این ورم باعث نابودی اعضا میشود. 3⃣🔹حُمْرَه ورم صفراوی است که به فارسی سرخباده نیز نامیده میشود. 4⃣🔹جَمْرَه به پارسی آتشک نامیده میشود. 5⃣🔹ماشرا ورمی است که از صفرا و خون پدید می آید 6⃣🔹اورام مَغابن ورم غیر سمی است که در بغل یا پس گوش یا بیخ ران پدید میآید. 7⃣🔹 دُبَیلَه ورمی بزرگتر از دمل است که با درد همراه نیست، و بر ظاهر یا داخل بدن پدید می آید. 9⃣🔹خراج (ج. خُراجات) خراج به ضم خُ، نوعی ورم بزرگ، گرم(حار)، ضربان دار و همراه با درد و چرک است. زمانی که پزشک با انگشت محل ورم را لمس میکند، محل کمی فرو خواهد رفت و شئ متحرکی که زیر انگشتان احساس میشود که همان محل تجمع چرک است. نکته مهم این است که تا زمانی که این ورم منفجر نشده و بیرون نریخته است، با اصطلاح طبی «خراج» معرفی شده، اما پس از انفجار، آن را با اصطلاح تخصصی «ناصور» می شناسیم. جنس ماده چرکین داخل ورم نیز از خونی غلیظ و بد تشکیل شده است. 🔟🔹اوذیما ورم نرم و سپید رنگی، بی حرارت و بی دردی است و به عربی ورم رَخْو نامیده میشود. 1⃣1⃣🔹 فوجشال ورمی غده ای است که با ورم طاعون فرق دارد. 2⃣1⃣🔹 داخس ورم گرم است که در ریشه ناخن پدید می آید و با درد شدید و ضربان همراه است. 3⃣1⃣🔹ابُورَسْما ام الدم نیز نامیده میشود. ــــــــــــــــ 🆔دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
جمهور اطباء هنگامی نامند که شریان زیر جلد شکافته گردد، و خون زیر جلد مجتمع گردد، و نزد غمز باز گردد به شریان، و چون دست بردارند، باز زیر جلد آید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
شیخ الرئیس می فرماید: اگر کسی که دارای مزاج گرم و خشک است، سکته کند، سکته خطر است، زیرا بیماری ضدمزاج، تا سبب دشوار نباشد، نمی آید، و چون مزاج از مرض دور است، بیمار آن را تحمل نخواهد کرد. ــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
علامات داله بر امتلاء بدان که امتلاء بر دو وجه است : 1⃣🔹 یکی امتلاء به 2⃣🔹 دوم امتلاء به امتلاء به آن است: که اخلاط و ارواح هر چند صالح باشند در کیفیت خود، زیاده باشند در کمیت به حدی که پر نمایند اوعیه را و بکشند آن را و صاحب آن در معرض خطر باشد از حرکات؛ زیرا که بسا است که می شکافد عروقی را و سیلان می نماید به سوی مواضع خناق و می آورد. و یا صعود می نماید به دماغ آن چه در بدن است، و آن چه در نفس دماغ است نیز منصب بر بطون آن گشته و باعث امتلاء و سدد آنها گشته و صرع و سکته عارض می گردد. و علاج آن مبادرت به «فصد» است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
امتلاء به : آن است که اذیت از اخلاط به حسب کمیت آنها نباشد فقط؛ بلکه به جهت ردائت کیفیت آنها باشد، که بدان جهت قوت را مقهور گرداند، و مطاوع هضم و نضج نباشد. و صاحب آن پر خطر از باشد. ــــــــــــــــــــــــــ 🆔 دارالحکیم http://eitaa.com/daralhakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 ﷽ 🌸 [یاد کن] آن گاه که یوسف به پدرش گفت: پدرم! من در خواب دیدم یازده ستاره و خورشید و ماه برایم سجده کردند! (۴) این محیط نورانی را به دیگران معرفی کنید👇 https://eitaa.com/shinyquran
اگر اینچنین👇 قلم می زنم، مرا ببخشید. این قلم برای فهم جوانان است. می گویند شما طب سنتی ها در کار پزشکی دخالت می کنید، می گوییم این شما بودید که بستر علمی و عقلی چند هزار ساله بزرگان،حکما و اندیشمندان ما را با جبر و نفرت و کینه ویران کردید،و بستری تازه و تجربه نشده، بر آن سوار کردید،اگر اطلاع ندارید کمی بخوانید و کمی نیز بزرگان و حکمای خود را بیشتر بشناسید،طوری نشود که در ، پزشکان مکتبِ شما(مکتب وارداتی)،نتوانند اسم یک را نام ببرند. شما با جبر و فریبِ افکار عمومی()، بستر تازه مکتبِ خود(نه علم) را ایجاد کردید؛ دقیقا شبیه به اقتصاد نئولیبرالی که دانشمند عزیزمان جناب ،تحصیلکرده درجات عالی اقتصاد، پیرامون علم اقتصاد کتابی دارد، بنام «»، این شما بودید و هستید که باید در محضر خداوند پاسخگو باشید.اگر ما از طرف شما متهم به دخالت در امور پزشکی هستیم، شما از طرف ما، متهم به تخریبِ تمام ساختار یک جامعه هستید، متهم به تخریب کنه وجودی انسان هستید. تاریخ پیش روی چشم ماست که ظاهر و عیان است، شما حتی برای اخذ اعتبار کاذب، با خدا و دین و اولیای الهی هم جنگیدید. شما از خود چیزی ندارید،بلکه فریب خورده هستید و شوربختانه اطلاعی هم به این ندارید. این فریب و فتنه در بسترِ علم،اینقدر بزرگ است،و چنان توجیهی شده است،که حتی دانشمندان پر ادعای شما، توان و معرفت به کنه وجودی آن را ندارند، چه برسد به مردم بی پناه. دقیقا شبیه که حتی پزشکان و دانشمندان مکتب نئولیبرالی شما، توان تشخیص این را نداشتند، و فقط هر آنچه نهادهای بین المللی که اکثرا دشمن سلامت انسان هستند، دیکته کردند، چشم بسته با یک و پذیرفتید. این پذیرش دست و چشم بسته، برای شما افتخار است؟ این بزرگترین شماست، و ضعف تمام کسانی است که دانشمندان ایرانی چون تهرانی مقدم ها، احمدی روشن ها، شهید فخری زاده ها، را از خود نمی دانستند. می دانید چرا؟ چون اینان ایرانی بودن، با فکر و نظرگاه ایرانی و بواسطه دانشگاه های غربی، دانشمند نشده بودند. این شما هستید که با تمام روش های علمی را هیچ می پندارید، و تنها خود را قلمداد می کنید، و ظاهرا بجای خدا نشسته اید، و بعد دیکته می کنید به جامعه، که دیگران در کار ما دخالت می کنند. این شما هستید که در کار خدا و علم دخالت کرده اید، و یک مکتب غیر عقلی را تحمیل جامعه کرده اید، و با ، همه را به از خود واداشته اید. اینقدر غرق شده اید،و به و و تاریک اندیشی رسیده اید، که حتی توان باز کردن چشم های تقلیدی خود را بر روی دیگر روش های علمی و واقعیات ندارید. این حرف من نیست، حرف بعضی از دانشمندان خود شماست. چه کسی شما را تأیید کرده است؟ کسانی که شما را تأیید کرده اند چه پشتوانه معرفتی و الهی و علمی و عقلی دارند؟که حال طلبکار شده اید؟اونی که طلبکار است مردم هستند نه روش های طبی،حتی بچه های طب سنتی هم طلبکار نیستند،این مردم بیچاره هستند که گرفتار آن فریبی شده اند() که با زرق و برق برایشان ایجاد کرده اید. مردم از شما و روش طبی شما شکایت دارند، و باید این شکایت را دولت انقلابی ببیند. شما سالهاست که سلامت مردم را گرو گرفته اید. شما چقدر توان درمان بیماری ها را دارید؟ الحق و الانصاف برای یک بار شده در خلوت خودتان به این موضوع فکر کنید، که شما چقدر توانسته اید به سلامت مردم بصورت حقیقی کمک کنید؟ ایمان دارم اگر با خود و خدای خود صادق باشید، متوجه خود می شوید، و شاید این را رها کردید. آیا این چند صد سالی که با دیکتاتوری و فریب، را به دست گرفته اید، مردم را سالم تر کرده اید؟ در درمان موفق بوده اید؟ چرا نمی خواهید بپذیرید که ضعیف عمل کرده اید. اینکه سبک زندگی مردم را تقریبا تبدیل به لجنزار کرده اید، برای شما افتخار است؟ علت اینکه امکان ندارد بتوانید جامعه و مردم را به سلامت نزدیک کنید، این است که از همان ابتدا و و را درست نشناختید، و متاسفانه بدتر از آن شما مانع از این شد. از همه مهمتر این شما بود، که حتی روش های طبی ناقص متولد شد. چون جلوی تمام ظرفیت ها و استعدادهای ناب جامعه علمی کشور، با جبر و زور ایستادید، و توان اقناع افکار جامعه را نداشتید، و فقط گفتید مکتب غربی و وارداتی من و لاغیر. به فضل الهی قطعا آینده طبی کشور، متعلق به حکیمان سرزمینم ایران، خواهد بود، با این عملکرد شما، و با این نظرگاه شما، بعید است که اجازه بدهند، سلامت کشور را بدست بگیرید، و به ویرانی مردم ادامه بدهید، این ویرانی باید متوقف شود، و خواهد شد.