🔘 پاسخ امام صادق(علیه السلام) به کسانی که احادیث عجیب دربارۀ فضیلت زیارت حسین(علیه السلام) را باور نمیکنند
☑️ ذریح محاربى، مىگوید:
▫️ به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: از خویشاوندان و فرزندانم کسى را ملاقات نکردم مگر وقتى به آنها خبر دادم به اجر و ثوابى که در زیارت قبر حسین(علیه السلام) هست، مرا تکذیب نموده و گفتند: تو به «جعفر بن محمد» دروغ بستهای و این حرفها را از خودت درآوردهای!
▫️ حضرت فرمودند:
اى ذریح! مردم را رها کن، هر کجا که مىخواهند بروند، بهخدا قسم که خداوند به زائرین حسین(علیه السلام) مباهات و افتخار مىکند. و هنگامی که زائر بر مزار حسین(علیه السلام) وارد میشود، فرشتگان مقرّب خدا و حاملین عرش بر او وارد میشوند، تا اینکه خداوند به فرشتگان مىفرماید:
آیا زوّار حسین(علیه السلام) را مىبینید که از روى شوق به حسین(علیه السلام) و فاطمه(سلام الله علیها) به زیارت آمدهاند؟
به عزّت و جلال و عظمت خود سوگند که کرامت خویش را بر ایشان واجب کردهام و ایشان را حتماً به بهشتى که براى دوستانم و براى انبیاء و رسل و فرستادگانم آماده کردهام میبرم.
📗کامل الزیارات، صفحه ۱۴۳
#امام_حسین_علیه_السلام
🏴🕯🖤🕯🏴
🕌@ziarat_et
💔تو غم انگیزترین
دوری دوران منی ...
☘سلام ساحل آرامش...
💥 ڪانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
الا یا اهل العالم ...
🌴 چون حضرت قائم عَجَّل الله تَعَالی فَرَجَهُ شَریف ظاهر شوند بینِ رکن و مقام ایستاده ؛
#پنج_ندا می کنند :
💥 ای اهلِ عالم آگاه باشید که من امامِ قیام کننده ام .
💥 ای اهلِ عالم آگاه باشید که من شمشیرِ انتقام گر هستم .
💥 ای اهلِ عالم آگاه باشید که جَدَّم حسین را تشنه شهید کردند .
💥 ای اهلِ عالم آگاه باشید که جَدَّم حسین را عریان رها کردند .
💥 ای اهلِ عالم آگاه باشید که بدنِ جَدَّم حسین را از روی دشمنی خُرد کردند .
( الزام النّاصِب ، جلد ۲ ، صفحه ۲۸۲ )
💚 شرط دیدن امام زمان
👤 آیت الله بهجت قبل از اینکه مرجع تقلید بشوند سیرو سلوک داشتن و میفرمودند :
💚 من از جوونیام هر چشمی که وجود آقا امام زمان عج رو دیده باشه میشناختم اولین بار این اتفاق برام توی کاظمین افتاد یه جوونی رو دیدم از چشماش فهمیدم این آقا رو دیده انقدر پرس و جو کردم که اعتراف کرد رازش #نماز_اول_وقت بود حالا هِی بگید ما چرا امام زمان رو نمیبینیم.
تفسير سوره حمد از: استاد شهيد مرتضی مطهرى
(۱)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ. الرَّحْمنِ الرَّحيمِ. مالِكِ يَوْمِ الدّينِ. ايّاكَ نَعْبُدُ وَ ايّاكَ نَسْتَعينُ. اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقيمَ. صِراطَ الَّذينَ انْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضوبِ عَلَيْهِمْ وَ لَاالضّالّينَ.
در قرآن مكتوب، از همان آغاز كه قرآن به كتابت درآمده است، در اول هر سوره اى به استثناى سوره برائت «بسم اللَّه الرحمن الرحيم» است؛ يعنى سوره با بسم اللَّه آغاز مى شود.
ولى ديرزمانى است كه بين شيعه و سنى بر سر اينكه آيا اين آيه جزء هر سوره است يا نه، اختلاف عظيمى وجود دارد. اهل تسنن آن را جزء هيچ سوره اى نمى دانند و شروع هر سوره را با بسم اللَّه از قبيل شروع هر كار ديگر با بسم اللَّه مى شمارند كه بسم اللَّه جزء آن كار نيست بلكه در عمل گاهى سوره ها را بدون بسم اللَّه آغاز مى كنند. در نماز، حمد و يا هر سوره اى را كه احياناً بخواهند بعد از حمد بخوانند بدون بسم اللَّه مى خوانند.
شيعه به پيروى از ائمه اطهار عليهم السلام به شدت با اين مسئله مخالفت دارند، تا آنجا كه ائمه اطهار فرموده اند خداى بكشد كسانى را كه بزرگترين آيه از آيات قرآن را از قرآن حذف كرده اند.
اگر بسم اللَّه را از اول سوره ها برداريم، ديگر اين آيه را ما در قرآن نداريم جز در سوره نمل كه آن هم در ضمن نقل قولى است كه قرآن از ملكه سبا مى كند، كه هنگامى كه نامه سليمان را قرائت كرد گفت:
انَّهُ مِنْ سُلَيْمانَ وَ انَّهُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
اين نامه از سليمان است و اين گونه آغاز مى گردد: بسم اللَّه...
در هر حال شيعه آن را مسلّم جزء قرآن مى داند، نه اينكه آن را جداى از قرآن محسوب كند و مانند آنكه در آغاز هر امرى بسم اللَّه را مى افزايد، در قرائت قرآن هم اين آيه را از خارج بر آن اضافه كند.
آغاز كارها به نام خدا
در نام گذاريها، هدفها و انگيزه ها مختلف است. گاهى شخص مؤسسه اى را به نام فردى نام مى گذارد به منظور هدفى مادى كه مى تواند در سايه اين نام به آن غرض نائل گردد. و يا چنانكه معمول است مولود جديد را به نام شخصى كه در گذشته مورد علاقه بوده مى نامند و مى خواهند با اين نامگذارى، شخص مورد نظر، حياتى جديد يافته و به بقاى اين نام زنده بماند.
ولى اينكه به بشر دستور داده شده است كه كارهايش را به نام خدا بنامد، روى چه انگيزه اى مى تواند باشد؟
براى اين است كه كارهاى انسان جنبه قدس و عبادت پيدا كند و به نام او بركت يابد.
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️کار تحسین برانگیز شبکه پویا و رسانه ملی👏
همخوانی قاریان نوجوان گروه تواشیح تسنيم استان اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪐شناخت دوست و دشمن
#نهج_البلاغه
▫️لا يكون الصديق صديقا حتى يحفظ أخاه فى ثلاث: فى نكبته و غيبته و وفاته.
🟠دوست هنگامى به حقيقت دوست است كه دوستى برادر خويش را در سه حال نگاه دارد، در حال سختی و در حال زمان غيبت، و پس از رحلت.
📘#حکمت_134
@nahjol_balagheh
💠🔹هر روز تفسیر کوتاه آیه به آیه،
از ابتدای قرآن
تفسیر_کوتاه
سوره_بقره
صفحه_۲۴
🔷________________//🔹🔹
✨الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُّصِيبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلهِ وَ اِنَّآ اِلَيْهِ رَاجِعُونَ{۱۵۶}
صابران كسانى هستند كه هرگاه مصیبتى به آنها رسد، میگویند: ما از آنِ خدا هستیم و به سوى او باز میگردیم.(۱۵۶)
🔷________________//🔹🔹
⬅️ صابران، به جاى خود باختگى و پناهندگى به دیگران، تنها به خدا پناه میبرند.
زیرا از دید آنها، تمام جهان كلاس درس و میدان آزمایش است كه باید در آن رشد كنیم.
دنیا جاى ماندن نیست، خوابگاه و عشرتكده نیست و شداید و سختیهای آن نیز نشانه بیمهرى خداوند نیست.
⬅️ ناگواریها براى آن است كه زیر پاى ما داغ شود تا تندتر و سریعتر حركت كنیم،
بنابراین در تلخیها نیز شیرینى است. زیرا شكوفا شدن استعدادها و كامیابى از پاداشهاى الهى را به دنبال دارد.
⬅️ مصیبتهایى كه از طرف اوست، تصرف مالك حقیقى و خداوند در مملوك خود است.
اگر انسان بداند كه خداوند حكیم و رحیم است و او نیز بندهاى بوده كه قبلاً هیچ نبوده و حتّى بعد از مراحلى هم چیز قابل ذكرى نبوده است، خواهد پذیرفت كه من باید در اختیار او باشم.
او مرا از جماد به نبات، و از نبات به حیوان و از مرتبهی حیوانیّت به انسانیّت سوق داده و این حوادث را براى رشد و ارتقاى من قرار داده است.
⬅️ همانگونه كه ما دانه گندم را زیر فشار، آرد میكنیم و بعد نیز در آتش تنور، تبدیل به نان میكنیم تا مراحل وجودى او را بالا بریم.
⬅️ شعار صابران
«اِنّا لِلهِ وَ اِنّا اِلیهِ راجِعُون» است.
📜 در حدیث میخوانیم:
هرگاه با مصیبتى مواجه شدید، جمله
«اِنّا لِلهِ وَ اِنّا اِلیهِ راجِعُون» را بگوئید.
⬅️ گفتن «انّا لِِلهِ » و یاد خدا به هنگام ناگواریها، آثار فراوان دارد:⇩⇩
◽️الف: انسان را از كلام كفر آمیز و شكایت باز میدارد.
◽️ب: موجب تسلیت و دلدارى و تلقین به انسان است.
◽️ج: مانع وسوسههاى شیطانى است.
◽️د: اظهار عقاید حقّ است.
◽️ه : براى دیگران درس و الگو شدن است.
⬅️ مردم در برابر مشكلات و مصایب چند دسته اند:⇩⇩
⇦ الف: گروهى جیغ و داد میكنند.
⇦ ب: گروهى بردبار و صبور هستند.
⇦ ج: گروهى علاوه بر صبر، شكرگزارند.
⬅️ این برخوردها، نشانه معرفت هر كس نسبت به فلسفهی مصایب و سختیهاست.
همانگونه كه كودك، از خوردن پیاز تند، بیتابى میكند و نوجوان تحمّل میكند، ولى بزرگسال پول میدهد تا پیاز خریده و بخورد.
📗 تفسیر نور
🔷🔹🔹🍃🍃