eitaa logo
در انتظار طلوع
230 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
8هزار ویدیو
1هزار فایل
یا حیُّ یا قیُّوم
مشاهده در ایتا
دانلود
ناخن مصنوعی و وضو و غسل !!!! 🤔 : لطفا در مورد این مطلب توضیح دهید : توییت مریم شوندی : چون زیاد دیدم تو توییتر حرص این مورد رو میخورید لازم دونستم بگم:) بنا بر فتوای بیشتر مراجع، وضو و غسل با ناخن کاشته‌شده، می‌تونه با نیت جبیره انجام بشه و مشکلی نداره . وااسلاماهاتون رو نگه دارید برای مسائل بزرگتر !!!!! 💠💠 👌قرآن با صراحت دستور می دهد که برای وضو باید صورت و دستها را شست و مثلا مانعی در صورت و دستها نباید باشد تا آب به صورت و دستها برسد و همین سخن در مورد غسل هم صادق است که مانعی نباید موجب شود که آب در غسل به بدن نرسد : " يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرافِقِ وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْن‏ وَ إِنْ كُنْتُمْ جُنُباً فَاطَّهَّرُوا " " " اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد هنگامى كه براى نماز بپاخاستيد صورت و دستها را تا آرنج بشوئيد و سر و پاها را تا مفصل مسح كنيد , و اگر جنب باشيد خود را بشوئيد (غسل كنيد) " ( مائده ٦ ) ❕متاسفانه امروزه ناخن مصنوعی یا کاشت ناخن مانع است که آب در وضو یا غسل به بدن برسد , لذا از مراجع نقل فتوا می کنند که فرموده اند : " ايجاد مانع در اعضاى وضو و غسل جايز نيست و در واقع با كاشت ناخن مانع در دست شما ايجاد ميشود لذا جايز نيست. " 📚لوح فشرده پرسمان , کلید واژه حکم کاشت ناخن ❓حال سوال اینجاست که اگر زنی با این سخن مراجع مخالفت کرد و ناخن کاشت آیا می تواند با وضو و غسل جبیره طهارت حاصل کند و نماز بخواند !!!!! 👌مراجع در اینجا نیز اجازه وضو و غسل جبیره ای را نمی دهند و تصریح می کنند که وضو و غسل جبیره در جایی است که مثلا نتوان ناخن مصنوعی را برداشت یا برداشتن ناخن مصنوعی به قدری مشقت دارد که نتوان تحمل کرد , در غیر این دو صورت باید ناخن مصنوعی برداشته شود و وضو و غسل جبیره صحیح نیست . فتوای مراجع چنین است : " اگر در جاى وضو يا غسل چيزى چسبيده است كه برداشتن آن ممكن نيست ، يا به قدرى مشقّت دارد كه نمیشود تحمل كرد بايد به دستور جبيره عمل كند " 📚توضیح المسائل مراجع , گرد آورنده : بنی هاشم , ج ١ ص ١٩٦ 👌بنابراین با توجه به آنکه می توان به راحتی در زمان حدودا ده دقیقه ناخن مصنوعی و کاشته شده را بدون مشقت خاصی برداشت , لذا دیگر جایی برای وضو یا غسل جبیره ای وجود ندارد . ❕با توجه به آنکه ناخن مصنوعی و کاشته شده برای بانوان زینت محسوب می شود لذا در هنگام داشتن ناخن مصنوعی برای بانوان جایز نیست که آن را نشان نامحرم دهند , زیرا بانوان موظفند که زینتهای خود را از نامحرم بپوشانند . 🔸قرآن دستور می دهد که زنان تنها حق دارند که دربرابر محارمشان خود را زینت و آرایش کنند و در برابر نامحرم این حق را ندارند : "لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِن‏ ... " ( نور ٣١ ) ❕در روایتی آمده است : " پیامبر زنان را منع کرد که برای غیر شوهر ، خودشان را زینت کنند و اگر چنین کنند بر خداوند است که آنان را وارد آتش دوزخ کند" " نَهَى أَنْ تَتَزَيَّنَ لِغَيْرِ زَوْجِهَا فَإِنْ فَعَلَتْ كَانَ حَقّاً عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يُحْرِقَهَا بِالنَّار " 📚من لا یحضره الفقیه ج 4 ص 6 https://eitaa.com/darentezaretolo
4_6012452338881530880.mp3
18.23M
🔖منبر کامل🔖 ♦️سخنرانی ▪️دین شناسی و تشخیص اولویت های دینی 💠 جلسه هشتم 🕌حسینیه آیت الله حق شناس (ره) ▪️مرداد ۱۴۰۱ https://eitaa.com/darentezaretolo
ZiyaratAleYasin1399.mp3
10.28M
🤲 قرائت زیارت 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی https://eitaa.com/darentezaretolo
💢 دوراندیشی و تفکر، راه پیروزی 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 پيروزى در گرو دورانديشى، و دورانديشى در گرو به كار گرفتن فكر است. 🔹 الظَّفَرُ بِالْحَزْمِ، وَ الْحَزْمُ بِإِجَالَةِ الرَّأْيِ. 📚 نهج البلاغه حکمت 48 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/darentezaretolo
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ❓در زمانه ای که پیشرفت کرده است آیا لازم هست که مردم را پیاده در اربعین به کربلا بکشیم؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 📎 https://eitaa.com/darentezaretolo
اگر والدین بین فرزندان تبعیض قائل باشند ظلم است؟.Mp3
727.8K
⭕️ سوال ❓اگر والدین بین فرزندان تبعیض قائل باشند ظلم است؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی https://eitaa.com/darentezaretolo
13.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه اربعین 🏴 شجاعت و صلابت حضرت زینب سلام الله علیها 🎙 استاد شهید مطهری https://eitaa.com/darentezaretolo
🌿 زائر امام حسین علیه السلام شفاعت کننده روز محشر است. ✍️ سیف تمار از امام صادق علیه السلام نقل فرمودند: شنیدم که ایشان می فرمودند: زائر امام حسین علیه السلام شفیع صد نفر در روز قیامت می باشد کسانی که آتش دوزخ بر ایشان واجب شده است و کسانی که در دنیا از مسرفین بودند. 📚 مستدرک الوسائل، ج10، ص253. 📎 🖇 لینک مطلب: https://btid.org/fa/photogallery https://eitaa.com/darentezaretolo