eitaa logo
کانال درمانگاه اسلامی
197 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1هزار ویدیو
40 فایل
مشاوره سلامت و سبک زندگی اسلامی درمان بیماریها با طب ایرانی اسلامی هزینه ویزیت صلوات و تبلیغ گروه ان شاالله که بتوانیم خادم خوبی باشیم در لینک زیر https://eitaa.com/joinchat/54329368C086e0568ea فروشگاه درمانگاه طب اسلامی @foroshgahtebi
مشاهده در ایتا
دانلود
عظمت علیه‌السلام ✨طبیب نگاهی به زخم پهلوی متوکل انداخت وگفت: ای خلیفه، این زخم به دلیل عفونت زیادی که در آن جمع شده، روز به روز ورمش بیشتر می‌شود. متوکل ناله‌ای کرد وگفت: فکر چاره باشید که این درد مرا از پای درمی‌آورد. طبیب نگاهی به صورت رنگ پریده‌ی متوکل انداخت و گفت: باید سر زخم را بشکافیم تا عفونت بیرون بیاید. ـ سر زخم را بشکافید؟! من همین طور هم آرام و قرار ندارم، چه رسد به این که بخواهید چاقو را به زخم نزدیک کنید. طبیب دیگر گفت: ای خلیفه! هیچ راهی غیر از این وجود ندارد. فتح بن خاقان تعظیمی کرد وگفت: ای خلیفه! اگر اجازه بدهی، شخصی را نزد علی‌النقی بفرستیم، شاید دوایی برای این مرض داشته باشد. متوکل با اشاره‌ی سر، حرف او را تایید کرد. فتح بن خاقان بیرون رفت و لحظاتی بعد برگشت وگفت: حتماً غلام با راه چاره‌ای بر خواهد گشت. بطحایی که چشم دیدن امام را نداشت، گفت: «هیچ کاری از او بر نمی‌آید.» طبیب نگاهی تمسخرآمیز به فتح بن خاقان انداخت وگفت: چه راهی غیر از شکافتن سر زخم وجود دارد؟! مادر متوکل با دستمال اشک‌هایش را گرفت و پیش خود گفت: «نذر می‌کنم اگر فرزندم شفا پیدا کند، کیسه‌ای زر برای امام بفرستم.» ساعتی بیش نگذشته بود که غلام وارد جمع شد وگفت: «امام گفت: پشکل گوسفند را در گلاب بخیسانید و آن را روی زخم ببندید.» صدای خنده فضای اتاق را پر کرد: [ـ پشکل؟ ـ عجب حرفی! ـ واقعاً مسخره است (=درست مانند کسانی که تجویز شیاف روغن بنفشه از امام صادق علیه‌السلام را مسخره می‌کردند؛ اما بعداً قرص مدفوع و تست مقعدی را علم خواندند)] صدای فتح بن خاقان آن‌ها را به خود آورد: ـ حرف امام بی حساب نیست. به آن‌چه دستور داده، عمل کنید ضرر نخواهد داشت. و برای تهیه‌ی آن، از در بیرون رفت. یکی از اطباء گفت: «بهتر است ما بمانیم تا نتیجه‌ی کار را ببینیم». ساعتی بیش از گذاشتن دارو روی زخم نگذشته بود که شکافته شد و عفونت بیرون زد. طبیب که به زخم خیره شده بود، با ناباوری گفت: «به خدا قسم که علی‌النقی دانای به علم است و حرف‌های ما درباره‌ی او اشتباه بود‌.» بطحایی کنار متوکل ایستاده بود، این حرف برایش گران آمد؛ سر در گوش متوکل برد و گفت: ای خلیفه! بهتر است زودتر این طبیبان را مرخّص کنی. جایز نیست در حضور شما کسی را مدح کنند که خلافت شما را قبول ندارد. متوکل که کمی دردش آرام شده بود، به آن‌ها گفت: شما مرخص هستید، می‌توانید بروید. و رو به بطحایی گفت: «اگر داروی علی‌النقی نبود، من الآن حال خوشی نداشتم» بطحایی چشم‌های نگرانش را به زمین دوخت وبه فکر فرو رفت. متوکل که متوجه نگرانی او شده بود، گفت: در چه فکری؟ اتفاقی افتاده؟ ـ ای خلیفه! علی‌النقی مال و اسلحه‌ی زیادی در خانه‌ی خود جمع کرده و می‌خواهد علیه شما قیام کند، بهتر است زودتر فکر چاره‌ای بکنی. متوکل دستش را به هم کوبید و نگهبان را صدا زد. ـ برو سعید حاجب را خبر کن. وقتی سعید وارد شد، متوکل گفت: همین امشب مخفیانه به منزل علی‌النقی برو و هرچه اسلحه و اموال دارد، به اینجا بیاور. * تاریکی کوچه را پوشانده بود. سعید نردبان را به دیوار کاه‌گِلی تکیه داد و از آن بالا رفت. خود را به دیوار آویزان کرد تا جاپایی پیدا کند که صدای امام او را به خود آورد: ـ ای سعید! همان طور بمان تا برایت شمعی بیاورم! گوشه‌ی عمامه‌ی پشمی را دور سرش پیچید و از روی سجاده‌ای که روی ایوان انداخته بود، بلند شد. وقتی امام شمع را به حیاط آورد، سعید جای پایی پیدا کرد و خود را از دیوار پایین کشید. امام با دست اشاره کرد و فرمود: «برو اتاق‌ها را بگرد و هرچه پیدا کردی، بردار» سعید به فرش حصیری کف اتاق چشم دوخت و گفت: «ای سید! شرمنده‌ام مرا ببخش دستور خلیفه بود.» و به طرف اتاق‌ها رفت. * ـ ای خلیفه! در منزل علی‌النقی غیر از شمشیر که غلافی چوبی دارد و این کیسه چیزی پیدا نکردم. نگاه متوکل به یکی از کیسه‌ها افتاد که مُهر شده بود. رو به سعید گفت: «این که مهر مادرم است! برو او را صدا کن.» کیسه‌ی دیگر را باز کرد، ۴۰۰دینار داخل آن بود. وقتی مادرش وارد شد، کیسه را زمین گذاشت و گفت: مادر! این کیسه را در منزل علی‌النقی پیدا کردیم که نشان مهر شما روی آن است. می‌خواهم بدانم مهر شما روی این کیسه چه می‌کند؟ مادر متوکل نگاهی به کیسه انداخت و گفت: «چند روز پیش نذر کردم اگر شفا پیدا کنی، ۱۰هزاردینار برای امام علی‌النقی بفرستم. نشان مهر خود را نیز بر آن زدم.» صورت متوکل از شرم سرخ شد، رو به سعید گفت: شمشیر و این کیسه‌ها را بردار و کیسه‌ای دیگر به آن اضافه کن و به منزل علی‌النقی برو و عذرخواهی کن... 📚 کافی، ج ۱، ص ۴۹۹, الإرشاد، ج ۲، ص ۳۰۲, المناقب، ج ۴، ص ۴۱۵, الخرائج و الجرائح، ج ۲، ص ۶۷۶, إعلام الوری، ج ۲، ص ۱۱۹, کشف الغمة، ج ۲، ص ۳۷۸, بحارالأنوار، ج ۵۰، ص ۱۹۸
شانه درمانی در طب اسلامی شانه زدن و درمان ناباروری!!! یکی از علل ضعف جنسی برای کمتر شانه کردن موها است. ارتباط شانه کردن با مسئله‌ی جنسی، چیزی است که عقل بشر به آن نمی‌رسد. در روایت آمده است: ♦️كَثْرَةُ تَسْرِيحِ‌ الرَّأْسِ تَذْهَبُ بِالْوَبَاءِ وَ تَجْلِبُ الرِّزْقَ وَ تَزِيدُ فِي الْجِمَاع‌[1] یعنی زیاد شانه کردن سر وبا را را برطرف می‌کند و روزی را جلب می‌کند و در قدرت جماع می‌افزاید. ♦️فَإِنَّ الْمَشْطَ يَجْلِبُ الرِّزْقَ وَ يُحَسِّنُ الشَّعْرَ وَ يُنْجِزُ الْحَاجَةَ وَ يَزِيدُ فِي مَاءِ الصُّلْبِ وَ يَقْطَعُ الْبَلْغَم‌[2] زیرا شانه کردن روزی را جلب و موها را نیکو و حاجت را برآورده و آب کمر را زیاد و بلغم را قطع می‌کند. 💧در روایت پیشین آمده بود شانه کردن جماع را افزایش می‌دهد و در این روایت آمده است که آب کمر را زیاد می‌کند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت مکانیزم زیاد شدن عمل همبستری، زیاد شدن آب کمر است. این مسئله برای زاد و ولد و بارور شدن مهم است. ❇️مکانیسم درمان ناباروری با شانه زدن شانه زدن زیاد به موها و تماس شانه با پوست سر سبب تحریک خونرسانی به سر و مغز میشود از طرف دیگر با ایجاد الکتریسیته سبب انتقال ایمپالس به مغز میشود و هرچه این عمل بیشتر تکرار شود عملکرد مغزی بهبود یافته و فعالتر میشود. 🧠 تنظیم ترشح هورمون‌های جنسی با هورمون آزادکننده گنادوتروپین‌ها از هیپوتالاموس شروع می‌شود. این هورمون سطح ترشح دو هورمون هورمون لوتئینه کننده و هورمون محرکه فولیکولی را از هیپوفیز کنترل می‌کند. و میدانیم که هیپوتالاموس و هیپوفیز هر دو در مغز قرار دارند،پس هر چه خونرسانی و سیگنال های بیشتری به این دو ناحیه رسانده شود عملکرد آنها قویتر خواهد شد.و ترشح هورمون ها منظم و بیشتر اتفاق خواهد افتاد و در نهایت سبب تقویت عمل همبستری میشود و احتمال باروری را بالا خواهد برد. در اینجا هست که ظرافت کلام معصوم علیه السلام برای ما روشن میشود.💎 1] الکافی، کلینی، ط اسلامیه، ج6، ص489 2] وسائل الشیعه، شیخ حرعاملی، ج2، ص122
‍ 🔴 فواید استفاده از ♨️ کرسی در زمستان ❄ ☑️ رفع کمخونی ☑️ پاکسازی بــدن ☑️ تقویت حافظه ☑️ کاهش قنـد خون ☑️ درمان آرتروز رماتیسم ، درد زانو و درد کمر و دیسک 👈 وقتی در سرما لباس گرم می‌پوشیم، بیرون بدن گرم می‌شود . از درون گرم نمی‌شویم . اما زیر کرسی، بدن از داخل گرم می‌شود . مخصوصا پاها👣 که گرم می‌شود، برای ، ، و و فوق العاده عالی اثر می‌ گذارد. 🔥 کرسی، باعثِ دفع اخلاط زائد و در بیماران دیابتی، باعث 📉کاهش قند خون می شود. این گرمی ملایم و تدریجی، و زائد رو از بین می‌برد، حتی تاثیرات مثبتی روی می‌گذارد که برای کاهش قند خون خوب است و در درمان دیابت کمک کننده است. 🌃 خواب آرام و راحت با کرسی 👈 کرسی ترشح غدد بدن را تنظیم می‌کند . مخصوصا خانم‌هایی که بیماری‌های دوره ای دردناک و سخت دارند برایشان عالی است. کرسی یک نوع تنظیم کننده هورمونی بدن است. 🔰 لحاف کرسی خود لحاف کرسی هم از جنس نخی و پشمی بوده که الکتریسیته ساکن بدن را دفع می‌کند، ضد سوداست و آرامش بخش است . 👌کرسی، طراحی شده بر مبنای تدابیر تندرستی. 🔘 بهتر است محیط بیرون کرسی خنک تر باشد و خیلی گرم نباشد. همانگونه که در زمستان ریشه درخت زیر زمین جای گرمی دارد و بالای آن در معرض سرما قرار میگیرد .
🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ❌امواج ویرانگر 5G به ایران رسید❌ 🔻وزیر ارتباطات:👇👇👇 😳«فردا؛ آغاز به کار نخستین ایستگاه استفاده از 5G در تهران» 👀بعد از درگیر نمودن افکار عمومی در پی انتشار ویروس کرونا، مرموزانه و بی سر و صدا به تهیه زیرساخت ها و دکل های امواج 5G پرداختند و در کمال ناباوری آن را به مرحله افتتاح رساندند! ✍️جامعه مومن و انقلابی و اهل علم و مطالعه هرگز نمی تواند چنین گستاخی و بی شرمی سراسر زیان آور و مخل سلامتی را به بهانه ارتقا و پیشرفت علم تحمل نماید! 📌وزارت ارتباطات هر چه سریع تر می بایست امواج سرطان زای نسل جدید اینترنت از جای جای کشور را بر چیند!
15.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دکتر اکبری: چه کسی برای تغذیه ما تصمیم می گیرد؟!! چرا رستوران ها اجازه استفاده از نمک طبیعی را ندارند؟!! چه کسی نان ما رو بدون سبوس کرد؟!
📌از فواید نمک طبیعی👇🏻 🔻نمک باید ب اندازه مصرف شود 🔻نمک ،اشتها آورست و غذا را لطیف می کند 🔻نمک،نفخ و بادی که داخل عضلات است را پاک میکند 🔻نمک،چهره را زیبا میکند 🔻نمک، سرعت هضم را بیشتر میکند 🔻و موجب می شود غذا ب سرعت از روده خارج شود 📌و این یعنی سلامتی😊👌🏻
♦️شروع و ختم غذا با نمک دریا این یک تئوری اسلامی است که انسان باید در اولین لقمه غذا و شروع آن نمک بخورد. 😋 📣پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله وسلم)می‌فرمایند:👇👇👇 غذایت را با نمک 🧂شروع کن و با نمک ختم کن، کسی که غذایش را با نمک شروع و ختم کند از 72 بلا معاف خواهد بود از جمله: جنون، جذام و پیسی. روایات با این معنا متواترند، البته نمک جایگزین هم دارد که آن سرکه می‌باشد.🥣 📜 الکافی، ج 6، ص: 325
🤔 مقدار استفاده از نوره👇👇👇👇 ✍🏼 هدف از نوره اگر برطرف کردن موها باشد، هر زمان موها رشد کردند و بلند شدند باید نوره مالی کرد. اما در برخی روایات برای نوره روز تعیین می‌کنند. در روایت آمده است که 15 روز الی 20 روز،21 روز و 40 روز یک‌بار استفاده شود بنا بر روایات روش پیامبران و ائمه (علیهم السلام ) استفاده از نوره هر 15 روز یک‌بار بوده است و اگر کسی پول نداشته باشد، باید قرض کند وهر 21 روز تا 40 روز نوره مالی کند.😮
♦️در روایتی دیگر از رسول خدا (ص) وارد شده که: 👇👇👇 📣«پیامبر از قساوت دل‌های قوم خود به خدا شکایت نمود. خدا امر کرد عدس بخورند، چون عدس دل را نرم، اشک چشم را جاری و تکبر را می‌برد و آن غذای نیکان است» 📜المحاسن ج 2 ص 52
📌در ماجرای «» هست ولی خبری از «» نیست ✍️ محمدعلی دُرریز ، وکیل‌ پایه‌ یک‌ دادگستری 🔘 اجبار با الفاظی همچون «باید، حتما، الزامی است و...» اتفاق نمی‌افتد، بلکه آنچه در عمل باعث‌ به‌فعلیت‌درآمدن اجبار می‌شود، ضمانت اجرا است. 🔘 در فقره «واکسیناسیون سراسری» عده‌ای با میل و ‌رغبت، خواهان تزریق آن به خود بوده که طبیعتا صحبت از اجبار برای این گروه محلی از اعراب نخواهد داشت؛ 🔘 اما دسته دیگری نیز هستند که به تزریق واکسن‌های کرونا (که تماما با مجوز اضطراری تزریق می‌شوند و به معنای نامشخص‌بودن عوارض آنها است)، تمایلی نداشته و‌ به هر دلیل آن را برای سلامتی خویش مضر می‌دانند و‌ آنچه در روزهای منتهی به نگارش این متن، باعث شده دسته اخیر سلامتی خود را تسلیم این سرنگ‌ها کنند، ترس از ضمانت اجراهای مندرج در بخش‌نامه‌های اخیرالصدور است! 🔘 هدف از این سیاهه، بررسی فواید و مضرات واکسن نبوده و بررسی آن نیز در تخصص نگارنده نیست؛ بنابراین همین‌جا برای نفی هرگونه سوگیری، فرض را بر این قرار می‌دهیم که واکسن کرونا ماده‌ای کاملا بی‌ضرر و ‌حتی سودمند است. ⁉️ حال پرسش اساسی این است که «آیا قانونا می‌توان تزریق ماده‌ای بی‌ضرر را ‌با ضمانت‌ اجرائی همچون اخراج از کار یا پلمب واحد کسبی اجباری کرد؟!». 🔘 برای یافتن پاسخ، ابتدا باید به این پرسش توجه کرد که آیا مرجع صدور دستور اجبار، صلاحیت وضع ضمانت‌ اجرای آن را هم داراست یا خیر؟! 🔘 زیرا همان‌طور که در ابتدا گفته شد، آنچه باعث‌ وقوع اجبار می‌شود، ضمانت‌ اجراست نه عباراتی همچون «باید، حتما و الزامی است!». 🔘 همچنین باید توجه داشت که ستاد ملی مقابله با کرونا، صلاحیت وضع مقررات کیفری را ندارد و اگر بناست برای مقابله با کرونا‌ چنین قوانینی وضع شود، باید از مجرای قوه مقننه صورت پذیرد؛ 🔘 این نکته مهم در مصاحبه‌ای که عضو حقوق‌دان شورای نگهبان قانون اساسی و سخنگوی آن شورای محترم در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ایراد فرمودند نیز در تارنمای رسمی شورای نگهبان منعکس است. 🔘 اگرچه ستاد مزبور برای افراد فاقد کارت واکسن پیش‌بینی حبس یا شلاق و‌ مواردی از این دست نکرده است، اما مجازات نیز صرفا منحصر به این موارد نیست؛ 🔘 ماده ۲۳ قانون‌ مجازات‌ اسلامی مواردی از قبیل «منع از اشتغال» و «انفصال از خدمات دولتی» را نیز در زمره مجازات‌ها می‌داند! 🔘 و‌ مگر نه این است که «پلمب اصناف فاقد کارت واکسن» مصداق بارز منع از اشتغال بوده و «درج غیبت غیر‌موجه برای کارکنان دولت» نیز نهایتا منجر به اخراج و انفصال از خدمت ایشان می‌شود؟! 🔘 پیش‌بینی این ضمانت اجراهای غیرقانونی در بخش‌نامه‌های صادرشده از سوی وزارت‌ کشور و سازمان‌ اداری‌ و استخدامی‌ کشور، این پرسش بدون پاسخ را در ذهن پدید می‌آورد که اگر ستاد کرونا صلاحیت وضع چنین مقرراتی را ندارد، وزیر محترم و رئیس سازمان مزبور چگونه واجد این صلاحیت‌اند؟ ⁉️ و پرسش مهم‌تر اینکه اگر این دو‌ مقام محترم دارای چنین صلاحیت‌هایی ‌هستند، پس از ابتدا چه نیازی به تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است؟! 🔘 متأسفانه بخش‌نامه‌های فوق تنها همین یک ماده از قانون مجازات اسلامی را نقض نکرده، بلکه اصول قانون اساسی نیز آشکارا زیر پا گذاشته شده‌ است. 🔘 اصل ۲۲ قانون‌ اساسی می‌گوید حقوق ملت مصون از تعرض است، مگر به حکم قانون؛ 🔘 همچنین اصل ۳۶ بیان می‌دارد «حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق «دادگاه» صالح و به موجب «قانون» باشد». 🔘 از طرف دیگر طبق ماده ۲ قانون‌ مجازات‌ اسلامی اگر برای عملی مجازاتی در نظر گرفته می‌شود، ابتدا باید قانون آن عمل را جرم‌انگاری کرده و به عنوان عمل مجرمانه شناسایی کرده باشد! ⁉️ آیا در قانون جرمی تحت عنوان «خودداری از تزریق واکسن کرونا» وجود دارد که حقوق‌دانان از آن بی‌خبرند؟! 🔘 بر فرض که واکسن نزدن جرم هم بود(!)، آیا وزیر کشور، قاضی «دادگاه صالح» است که طبق اصل ۳۶ حکم به مجازات و‌ اجرای آن دهد؟! 🔘 متأسفانه صادرکنندگان بخش‌نامه‌های فوق، یک‌تنه، هم به جای قوه مقننه اقدام به جرم‌انگاری عمل واکسن‌نزدن کرده‌اند(!)، هم به جای قوه قضائیه به این اقدام مجرمانه رسیدگی و مبادرت به صدور مجازات کرده‌اند و‌ هم در کسوت قوه مجربه اقدام به اجرای مجازات کرده‌اند! 🔘 با توجه به مطالب پیشین، پاسخ پرسش نخست این است که «واکسیناسیون اجباری کرونا غیرقانونی است و اگر قرار بر اجرای قانونی آن باشد، می‌بایست ضمانت اجراهای کیفری آن توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شود». ⁉️ اما سؤال دیگر این است که «آیا دولت محترم از غیرقانونی‌بودن این فرایند بی‌خبر است که لایحه‌ای قانونی برای واکسیناسیون اجباری تقدیم مجلس نمی‌کند؟‌» یا «تصویب برجام‌گونه این اجبار در کسری از ساعت برای مجلس دشوار است؟!». 🔘 پاسخ هر دو پرسش منفی‌ است! 🔘 دلیل اصلی آنکه دولت
به جای اجبار قانونی، به فشار و تهدید غیرقانونی روی‌ آورده آن است که اگر این اجبار توسط مجلس قانونی شود، 🔘 از آن پس دولت ضامن دیه کشته‌شدگان واکسن اجباری و‌ همچنین مسئول پرداخت بیمه بی‌کاری کارکنان و اصناف فاقد کارت واکسن خواهد بود و این یعنی هزاران میلیارد تومان هزینه اضافی برای دولت! 🔘 دولت باید در قبال تصمیمات خود رفتاری مسئولانه داشته باشد تا اگر در نتیجه تصمیماتش کمترین آسیبی به مردم وارد آمد، آن را جبران کند. 🔘 متأسفانه در حال حاضر اجبار هست ولی خبری از جبران نیست... و این یعنی «اجبار غیر‌مسئولانه»!