📌 تدابیر #فصل_پاییز
🍁 مزاج این فصل، سرد و خشک است. مزاج فصل پاییز، در سرما و گرما معتدل است؛ ولی در تری و خشکی همانند اعتدال بهار نیست، چون آفتاب تابستان، هوا را به گونه کامل خشک کرده است و اسباب تری در این فصل چندان آشکار نیست.
🍁 در این فصل، هوا تغییر می یابد و به سردی می گراید و سبب کم شدن نیروی افراد می گردد. سردی هوا، خلط های سوخته در بدن را حبس می کند، از این رو فصل پاییز، بیماری های فراوانی نظیر مشکلات ادراری و ضعف گوارش و کندی حرکات روده ها و دردهای مفصلی پدید می آیند.
ادامه مطلب👇👇👇
🍂 باید در این فصل به بیرون راندن مواد زاید از بدن پرداخت تا در زمستان گرد هم نیایند.
🍂 با وجه به خشکی مزاج این فصل، باید از اعمال افزایش دهنده خشکی بدن، نظیر افراط در نزدیکی جنسی دوری کرد. همچنین آب سرد، سبب ضعف حلق و تارهای صوتی و شیوع بیماری های تنفسی می شود، از این رو باید از نوشیدن آب پرهیز کرد.
🍂 در مقابل، باید از عوامل مرطوب کننده بدن مانند استحمام با آب ولرم کمک گرفت. چرب کردن بدن با روغن بنفشه بادام نیز به افزایش رطوبت بدن و کاهش خشکی آن کمک موثری می کند.
🍂 در فصل پاییز، باید از مصرف مواد غذایی خنک، خوابیدن در معرض هوای سرد، حمام با آب سرد، نیز از گرمای نیمروزی و سرمای بامدادان پرهیز کرد و سر را از مجاورت هوای سرد پوشاند، زیرا نپوشاندن سر، به ویژه در آغاز صبح که هوا سرد است، سبب بسته شدن منافذ پوستی و عدم دفع بخارات سر و تجمع آن ها می شود و برخی بیماری ها نظیر زکام و سرفه را در پی دارد.
🍂 امام رضا(ع) در این باره می فرماید:
در تابستان غذای خنک تناول کن و در زمستان غذای گرم و در دو فصل دیگر (پاییز و بهار) غذاهای معتدل به اندازه توان(جسمی) و اشتهایی که داری.
📙 منبع: کتاب طب اسلامی، مبانی و اصول، دکتر علی رضایی
@darmaneslam
های هدف را تسهیل میکند.
🔶 علاوه بر این، ورود به پرایمینگ پروتئین S توسط پروتئازهای سلولی، مستلزم تجزیه پروتئین S به S1 / S2 بوده و موقعیت S2 شده و اجازه ترکیب غشاهای ویروسی و سلولی را میدهد، فرایندی که توسط زیر واحد S2 هدایت میشود.
🔶و Belouzard ، Sandrine و همکاران در مورد مکانیسمهای ورود کرونا ویروس با تمرکز بر عوامل مختلف استفاده شده توسط آنها برای شروع تغییر ساختاری پروتئین S بحث کردند:
🔶 اتصال به گیرنده، قرار گرفتن در معرض pH پایین و فعال سازی پروتئولیتیک. دیویس، مایکل دی و همکاران نشان داند که استنشاق بافر قلیایی میتواند مجاری تنفسی را بدون اندازه گیری عملکرد ریه یا ایجاد عوارض جانبی، قلیایی کند. Eschenbacher، William L.
🔶 نتیجه گرفتند که پس از استنشاق غلظت نسبتاً زیاد آئروسل قلیایی توسط افراد مبتلا به آسم خفیف، هیچ تغییری در عملکرد حیاتی ریه از نظر بالینی یا آماری بوجود نیامد و همچنین منجر به انقباض برونش نشد.
✴️ 5. طرح تحقیق: بیکربنات سدیم (جوش شیرین) به عنوان ماده اصلی استفاده خواهد شد. طریقه استفاده کاملاً روتال، استنشاق و نبولایزر خواهد بود.
✔️ 1- انتخاب بیمار:
الف) هر بیمار کووید-19 مثبت علامتدار و بدون علامت.
ب) افراد در معرض خطر زیاد.
✔️ 2- اندازه نمونه: 15 بیمار جدید (محلول قلیایی استفاده خواهد شد)
✔️ 3- کنترل: 15 بیمار (آب استریل استفاده می شود)
✔️ 4- ساخت محلول قلیایی: آمپولهای بیکربنات سدیم(جوش شیرین) که به راحتی در بازار موجود است و قرص بیکربنات سدیم (جوش شیرین) که میتواند در آب مقطر حل شود.
✔️ 5- دوز مصرفی: 10 میلیلیتر محلول قلیایی با 2/10=PH از طریق نبولایزر (نگه داشتن pH مایع سطح راه هوایی در حدود 9) داده میشود. همین کار را به مدت 2 روز هر 4 ساعت تکرار کنید.
✔️ 6- تکرار آزمایش بعد از درمان با قلیا: در روز دوم جمع آوری سواب از نازوفارنکس و اوروفارنکس برای مثبت شدن ویروس انجام میشود. RT-PCR برای آزمایش انجام خواهد شد.
✔️ 7- نگرانی در مورد عوارض جانبی: احتمال عوارض جانبی بسیار کمی وجود دارد زیرا بیکربنات سدیم با فیزیولوژی انسان سازگار است. همچنین کاربردهای زیادی از بیکربنات سدیم در زمینه پزشکی وجود دارد.
✔️ 8- استفاده از نبولایزر: در بیماران بستری
✔️ 9- استفاده از روتاهالر و استنشاق: استفاده از آن بستگی به نتایج نبولایزر دارد. اگر نتایج مثبت و دلگرم کنندهای از نبولایزر بدست آید، به طور عمومی در افراد غیر بستری استفاده میشود.
🔶 6 نتیجه پیشبینی شده:
✔️ الف) کاهش قابل توجه عفونت در بیماران کووید-19مثبت بدون علامت و علامتدار با احتمال درمان زودرس و دوره بیماری ناخوشایند.
✔️ ب) استفاده از این درمان برای بیماران نقاهت یافته احتمال عفونت مجدد را کاهش داده و موج دوم کووید-19 را مهار می کند.
✔️ ج) امکان استفاده عمومی از روتاهالر و استنشاق در گروه افراد کم خطر به عنوان یک اقدام اصلی پیشگیرانه.
✴️ 7. نتیجه گیری: هر روز که می گذرد به تعداد موارد جدید مرگ و میر در هند و جهان افزوده میشود.
🔶 از آنجا که هنوز هیچ واکسن یا درمانی وجود ندارد ، تمرکز اصلی باید بر روی محدود کردن میزان حمله ثانویه باشد که دلیل اصلی گسترش سریع کووید-19 است.
🔶 در این سناریو پیشنهاد من استفاده از این روش درمانی جدید است که میتواند تفاوت قابلتوجهی در ظهور موارد جدید ایجاد کرده و شاید مردم در مراحل اولیه بهبود یابد.
@darmaneslam
🔰 چکیده جلوگیری از ورود ویروس کرونا به بدن
🔵 ظهور SARS-CoV-2 سومین معرفی از یک ویروس بسیار بیماریزا پس از #کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی شدید (SARS-COV) و کرونا ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERSCOV) است.
🔵 حتی پس از گرفتن جان هزاران انسان، تاکنون هیچ درمان موثری وجود ندارد. این ویروس با استفاده از آئروسل، قطرات و تماس بدن انسان را آلوده میکند. محل ورود SARS-COV2، غشای مخاطی خصوصا اپیتلیوم دستگاه تنفسی است.
🔵 سپس با یک برهمکنش پیچیده پروتئین-پروتئین با پنوموسیتها و ماکروفاژهای اپیتلیوم تنفسی ترکیب میشود. و این فرآیند ترکیب حیاتی اولیه به محیط کمی اسیدی نیاز دارد.
🔵 در اینجا من یک روش درمانی نوین پیشنهاد میکنم که میتواند از ورود ویروس به سلول میزبان جلوگیری کند و بنابراین میزان عفونت و شدت آن را به طور قابل توجهی کاهش میدهد.
🔵 محلول متوسط قلیایی بیکربنات سدیم (جوش شیرین) توسط دستگاه نبولایزر، روتالار یا استنشاقی در دستگاه تنفسی مورد استفاده قرار میگیرد تا مایع سطح راه هوایی را از حالت اسیدی، قلیایی کرده و مانع ورود ویروس به سلولهای میزبان شود.
✴️ 1. اطلاعات زمینه: بیماری کرونا ویروس 2019 (COVID-19) یک بیماری عفونی ناشی از سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا 2 (SARS-CoV-2) است که با آئروسل، قطرات و تماس به عنوان اصلیترین وسیله انتقال، منتقل میشود.
🔶 از اولین مورد ظهور در ووهان چین در دسامبر 2019، اکنون به یک بیماری مسری تبدیل شده است.
🔶 اکنون هر کشوری با چالش این تهدید روبرو است زیرا کووید-19 میزان حمله ثانویه بالایی دارد. بنابراین به اقدام پیشگیرانه و درمانی موثر نیاز دارد. دستگاه تنفسی فرد آلوده منبع اصلی عفونت است.
🔶و SARS-COV-2 ویروسهای RNA رشتهای مثبت بوده که در سیتوپلاسم تکثیر میشوند. آنها برای ایجاد موفق عفونت، باید نوکلئوکپسید خود را به سلول میزبان منتقل کنند، جایی که از اتصال پوشش خود با غشای سلول میزبان توسط ترکیب پیچیده پروتئین-پروتئین مطمئن بوده و به PH پایین اپیتلیوم تنفسی نیاز دارد.
🔶 یک انسان 70 کیلوگرمی 26 میلیلیتر مایع پوششی در ریه (LLF) خود دارد. به طور معمول pH این لایه در محدوده قلیایی خفیف 8.2-5/7 قرار دارد.
✴️ 2. اهداف:
✔️ الف) پرداختن به اهمیت تغییر pH در ترکیب پوشش ویروس SARS-COV2 به غشای سلول میزبان.
✔️ ب) شناسایی اثر افزایش PH در اپیتلیوم تنفسی.
✔️ ج) ارزیابی عفونت بیماران COVID -19 با جمعآوری سواب از نازوفارنکس و اوروفارنکس پس از درمان با محلول قلیایی.
✴️ 3. فرضیه: ظهور SARS-CoV-2 سومین معرفی از یک ویروس بسیار بیماری زا پس از کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی شدید (SARS-COV) و کرونا ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERSCOV) به جمعیت انسانی است.
🔶 دسترسی اصلی ویروس از طریق اپیتلیوم تنفسی از طریق تعامل پیچیده میزبان-ویروس است که در نهایت منجر به ورود ویروس به سیتوپلاسم پنوموسیتها و ماکروفاژها میشود.
بر اساس مطالعات، اولین مرحله عفونت در محیط اسیدی اتفاق میافتد.
🔶 در اینجا من استفاده از محلول قلیایی (pH 9-11) را از طریق دستگاه استنشاقی یا نبولایزر پیشنهاد میکنم که به طور موثری باعث ایجاد اختلال در pH محیطی شده و برای مقاومت در برابر ترکیب ویروس با سلول میزبان کافی خواهد بود.
🔶 این محلول قلیایی از ذرات بیکربنات سدیم (جوش شیرین) تشکیل شده است. اکنون با استفاده از محلول قلیایی (pH 9-11) بر روی مایع سطح مجاری تنفسی از طریق روتالر، استنشاق و نبولایزر میتوان ورود ویروس را به طور قابل توجهی متوقف کرد.
🔶 این امر به نوبه خود عفونت ویروسی و میزان ویروس را در مجاری هوایی بیمار کووید-19که با سرفه، عطسه یا صحبت خارج میشود، کاهش میدهد. با این روش میتوانیم در سه علت اصلی احتمال ابتلا به SARS-COV-2 نسبت به دو نمونه دیگر آن (SARS-COV) و (MERS-COV) دخالت کنیم.
🔶 این موارد عبارتند از:
✔️ الف) میزان بالای ویروس در قسمت تحتانی دستگاه تنفسی،
✔️ ب) عفونت به وسیله بیماران بدون علامت،
✔️ ج) احتمال بیشتر زنده ماندن SARS-COV2 در سطوح مختلف و در آئروسل که منجر به افزایش عفونت آن میشود.
🔶 برای کاهش ظهور موارد جدید میتوان از روتاهالر و استنشاق محلول قلیایی در دوره نقاهت و به طور کلی در جمعیت کمخطر استفاده کرد.
✴️ 4. مرور متون: بیماری کرونا ویروس 2019 (COVID-19) یک بیماری عفونی ناشی از سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا 2 (SARS-CoV-2) است که با آئروسل، قطرات و تماس به عنوان اصلیترین وسیله انتقال، منتقل میشود.
🔶 عملکرد سیستم ایمنی یک دفاع قوی علیه پاتوژنهای مهاجم بوده و داروی خاص آنتیویرال قوی علیه ویروس وجود ندارد.
🔶 سنبله (S) پروتئین کرونا ویروس ورودش را به سلولهای هدف تسهیل میکند. ورود به اتصال واحد سطح S1 پروتئین S به گیرنده سلولی بستگی دارد، که اتصال ویروس به سطح سلول
📌 استفاده مکرر از #رنگ_مو احتمال ابتلا به #سرطان_سینه را در زنان بالا میبرد
💢 محققان با بررسی وضعیت سلامتی بالغ بر ۴۵۰۰۰ زن آمریکایی را در بازه سنی ۳۵ تا ۷۴ ساله برای مدت ۸ سال، دریافتند شانس ابتلا به سرطان سینه در زنانی که به صورت مرتب از رنگ مو استفاده می کردند نسبت به سایرین ۹ درصد بیشتر است.
💢 آنهایی که به صورت مستمر از “صاف کننده های” مو استفاده می کردند نیز تا ۱۸ درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار داشتند.
@darmaneslam
🔷 حجتالاسلام شفیعی در ابتدای این نشست به ارایه بحث پرداخت که مباحث مطروحه توسط این محقق و استاد حوزوی به این شرح است:
🔷 علل اینکه این سلسله نشستها ترتیب داده شده است وجود یک خلأ و ضرورت جدی در آسیب شناسی کشور است؛ زیرا اتفاقاتی که از غرب وارد کشور شد و تمدن غرب، هیمنه خود را غالب کرد و سبک زندگی مردم را دچار تزلزل کرد و نگاهی که اسلام و فطرت به خانواده و مادر بودن دارد را مخدوش کرده است.
🔷 یکی از عوارض قبول نکردن بانوان کشورما به عنوان مادران فرهیخته، بحث سقط و قتل جنین است. ضرورت اینکه این نشست و نشست اول که برگزار شد، همین مساله است که یکی از مسایل مهم در عرصه خانواده و بحث فرهنگ خانواده و تلقی به اینکه نقش مادر چه نقش با عظمتی دراین دنیامی باشد،
🔷 همین است که شاهد رواج بی رویه عامدانه سقط و قتل جنین در کشور هستیم و متاسفانه لیبرالیسم فرهنگی و اباهی گری نهادینه شده است و در این سالها اتفاقاتی در فرهنگ ما افتاده است که این مساله کاملا عادی شده است و گویا والدین دیگر این قتلها قتل نمیدانند و به راحتی سقط میکنند.
🔷 بحث در خصوص مساله بسیار حساس سقط جنین است که متاسفانه روز به روز بر اساس آمارهایی که شنیده و مشاهده میشود و همچنین تحقیقاتی که اندیشمندان در این حوزه ارایه میدهند، بسیار نگران کننده است، باید موج گسترده و جبهه عظیمی در جهاد با سقط جنین قیام کند.
🔷 در مساله سقط جنین حتی یک مورد هم در اسلام قابل توجیه نیست و یک نفس هم قابل احترام است و سوال اساسی این است که غربی که داعیه حقوق بشر را دارد چگونه مروج و مبلغ این مساله است.
🔷 برای ورود به این بحث باید تاریخچهای عنوان شود که چگونه غرب به این سمت کشیده شد و در برخی از کشورها به شکل قانون در آمد و در قوای قانون گذاری به تصویب رسید.
🔷 در غرب هیچ حقوقی برای زنان قائل نبودند و حتی زنان را چون حیوانات و دیگر اشیاء از اموال مردان محسوب میکردند و هیچ حقی برای آنها قائل نبودند.
🔷 به تعبیر علامه طباطبایی همین الان که این همه در غرب از حقوق زن سخن میگویند تا سیصد سال پیش از زنان برای شخم زدن زمین استفاده میکردند و به آنها خوراک دام میدادند.
🔷 چنین نگاهی در اواخر قرون وسطی و اوایل رنسانس وجود داشت. زنان از نظر غربیها نه حق مالکیت و نه حق رای و نه حق حضور اجتماعی داشت. آنها به زنان شناسنامه نمیدادند و هیچ نشانی نداشتند.
🔷 ظهور برخی از مکاتب فمنیستی برای دفاع از این حق و حیثیت زن ظهور پیدا کرد؛ یعنی در اوج ظلم تمدن جدید و قدیم غربی به زن این مکاتب ظهور کرد.
🔷 اینکه وقتی به این مکاتب رجوع میکنید میبینید که بحث حق رای و دستمزد برابر و مالکیت و حق ازدواج آزادانه و… را بیان میکنند.
🔷 این مساله نشان میدهد که زنان اصلا نسبت به این مساله هیچ حقی نداشتند. بسیاری از این کشورها، پیش از صد سال گذشته بسیاری از این حقوق را برای زنان قائل نبودند و از اوایل رنسانس بسیاری از مکاتب برای احقاق این حقوق ظهور کرد ولی فمنیسم برجسته شد.
🔷 یکی از راهکارهای حقوق زنان، مساله ازدواج است بسیاری از این مکاتب برای این است که از حقوق زنان دفاع کنند. این نگاهها به شدت مادی بود و به همین دلیل امر ازدواج را غیر ضروری معرفی میکردند.
🔷 فمنیستها میگفتند که ازدواج زنان را از زندگی عقب میاندازد. «سیمون دوبوآر» که از مدافعان سرسخت حق بدن و سقط جنین است که در این زمینه بیان میکند که «ازدواج عامل عدم خلاقیت زن میشود». وی پایه عشق را غیر مفید و مضر میداند. وی ازدواج را یک نوع فحشا و عامل بدبختی زن میداند.
🔷 خانم برنارد، ازدواج را همبستر شدن زن با دشمن خود معرفی میکند. او و برخی از روانشناسان فمنیسم بر خود ارضایی به جای تن دادن به نظام مردسالاری میدانند؛
🔷 یعنی این گروه برای دفاع از زن با قوانین و سخنان و نظریه پردازیهای خود تصریح کردند که مرد یک موجود قوی تر و بالاتر و ارزشمند تر از زن است و برای رسیدن به کمال باید مثل مردان بشوند.
🔷 این نگاه موجب تنزل جایگاه زن شده است. حاملگی ناخواسته و تعهد خانواده به فرزند و… از جمله مسایلی بود که در این زمینه انجام شد.
🔷 در سال ۱۹۹۶میلادی مطلبی در یکی از نشریات غربی بیان شده است که هرساله ۳۵۰ (هزار) دختر زیر ۱۹ ساله به سبب ارتباطات نامشروع باردار شده اند که این روند به شدت در حال افزایش است؛ یعنی خود آنها افول جایگاه والای زن را در نشریات خود تصریح میکنند.
🔷 مشروعیت دادن به هوس رانی و تنوع طلبی مردان حاصل آن چیزی بود که غرب با بهانه آزادی بر سر زنان آورد. بسیاری از این مکاتب به همین دلایل به مشکل برخوردند و بسیاری از فلاسفه غربی این مکاتب را نقد کردند،
🔷 متاسفانه بسیاری از افرادی که این کار را انجام میدهند اصلا اطلاعی از مساله قتل نفس در موضوع سقط جنین ندارند. بسیاری از زوجهای جوانان به خاطر مسایل معیشتی فرزندان خود را سقط میکنند.
🔷 حجتالاسلام مروتی: اگر جایگاه مساله سقط جنین در میان مردم روشنگری و تبیین شود شاهد کاهش این مسایل خواهیم بود. در این عرصه حتی بسیاری از اقشار نخبه و حتی مذهبی هم آگاهی کاملی نیست به این مساله ندارند.
🔷 تا کنون آمارهای متفاوتی از سوی مسئولان وزارت بهداشت و همچنین افرادی که در این عرصه مطالعه علمی داشته اند در مساله سقط جنین ارایه دهند. آمار سالانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفری سقط جنین از سوی مسئولان این وزارت اعلام شده است.
🔷 ولی مطالعات اخیری که در این زمینه ارایه شده است. آمار بالای ۳۰۰ هزار سقط جنین به دلیل اینکه جزو احتمالات است قابل مطالعه نیست به دلیل اینکه مستند نیست.
🔷 اگر همین آمار ۱۵۰ هزار نفررا نیز با آمار ۱۷ هزار نفر کشته سالانه تصادفات جادهای مقایسه کنیم، نتایج عجیبی خواهیم گرفت. متاسفانه مباحث اطلاع رسانی نیز در این قضیه بیشتر شامل هشدارها شده است نه تبیین مساله.
آموزش منصرف شدن مردم از سقط چنین یک مساله است و هشدارها نیز یک مساله دیگر.
🔷 بسیاری بیان میکنند که مطرح کردن مساله سقط جنین در رسانه باعث ریختن قبح این مساله است. کار رسانهای در این حوزه بسیار پیچیده و دقیق است.
🔷 عوامل موثر در سقط جنین؛ اولین مسالهای که در سقط جنین در کشور ما موثر است، مساله بارداری ناخواسته است. در ذات این مساله، نا مطلوب بودن فرزند جای دارد.
🔷 متاسفانه هنوز قبح این مساله در بین مردم از بین نرفته است و هنوز مواخذهای از کسانی که در این زمینه موثر هستند انجام نمیشود. باید مسئولانی که در این عرصه مسئولیت دارند مواخذه شوند. بسیاری از مسئولان ما در این عرصه وظیفه دارند که باید وظایف قانونی آنها مشخص شود.
🔷 متاسفانه در بخشی از مدیران میانی وزارت بهداشت، هنوز این نگاه جدی نسبت به سقط جنین وجود ندارد. مستندی با انتخاب تولید شد که وقتی اسامی آخر فیلم منتشر میشود کسانی را شاهد هستیم که بنیانگذاران سیاست کنترل جمعیت اند.
🔷 در این مستند به عینه بیان میشود که سقط جنین باید در کشور قانونی شود. کارشناس این فیلم بیان میکند که دین زرتشتی دست انسان را برای سقط جنین باز گذاشته است ولی اسلام دستها در این زمینه بسته است.
🔷 در این زمینه کار فرهنگی گستردهای نیاز است. امروزه کارهای فرهنگی که انجام میشود بهصورت بسیار زیبا در کشورهایی که اصلا تصور آن نمیشود در حال انجام است.
🔷 در آمریکا دو جریان اجتماعی بسیار قوی وجود دارد که اولین آنها کسانی هستند که طرفدار حق حیات جنین یا پرولایفها هستند.
در سیاستمداران حفظ جمهوری خواه و ترامپیها طرفدار این تز هستند.
🔷 پس از پیروی ترامپ بسیاری از جمله خانمی مصاحبه میکرد که خوشحال است که ترامپ پیروز شده تا جلوی سقط جنین را بگیرد. پس از پیروزی ترامپ بسیاری از کمکها و مراکز کمک کننده به سقط جنین حذف شد.
🔷 جریان مقابل، پروجویز یا طرفداران حق انتخاب هستند. همان مستند ایرانی هم برگرفته از همین جریان است. این دو جریان در جامعه آمریکا بسیار فعال هستند و آثار فرهنگی بسیاری علیه هم تولید میکنند ولی در ایران متاسفانه هیچ زبان و رسانهای وجود ندارد.
🔷 مثلا یک اثر هنری جالب خلق شده است که روی یک ابر بچههای سقط شده نشسته اند و دو بچه در حال صحبت کردن هستند که میگویند اگر آن قانون مهم سقط جنین مصوب نشده بود، من تولد ۳۸ سالگی ام را میگرفتم. این نقاشی بسیار اثر گذار است.
🔷 این عَلَمی است که باید روحانیت در کشور بلند کند و وزارت بهداشت را مجاب کند که چرا این مساله کمتر در کشور کار میشود. باید وزارت بهداشت را مواخذه کنیم که چرا همانگونه که برای کرونا کار میکنید که باید کار کنید در این زمینه فعال نیستید؟
🔷 ایران در میان کشورهای قوی جهان در حوزه پزشکی است و پزشکان ما میتوانند در این عرصه موفقیتهای خاصی کسب کنند و به همین خاطر نباید چشممان به ایدههای سازمان بهداشت جهانی باشد.
🔷 مهمترین عاملی که در کشور ما باعث افزایش سقط جنین شد، رسوبات شکل گرفته در خصوص مساله قانون تنظیم خانواده است. سعی ما در این که این طرز تفکر نباید بیش از ۲ فرزند داشته باشیم باعث توسعه سقط جنین در کشور شده است.
🔷 متاسفانه در میان اقشار تحصیل کرده و حتی ثروتمند تر مساله سقط جنین جدی تر بوده است. این مساله نشان میدهد که آموزش عالی ما مشکل دارد و فردگرایی و خودخواهیها در حال تقویت است. این مساله نشان میدهد که در دانشگاههای ما به تعمق، و تقوی صرفا دادههای علمی آموزش داده میشود.
🔷 در درس اخلاق پزشکی اصلا به مساله سقط جنین پرداخته نمیشود و کادر درمانی آینده ما در این عرصه توجیه نمیشود. مسئولان کادر درمانی آینده کشور را در خصوص مسایل خرد و کلان آموزش میدهند، ولی در این خصوص آموزش خاصی داده نمیشود؛ یعنی هیچ محتوای آموزشی برای منصرف کردن کسانی که میخواهند سقط جنین کنند وجود ندارد.
🔷 در دوران کرونا آمار موالید کمتر میشود. این میزان البته در ۴ سال گذشته کمتر هم شده است. در دوران کرونا مردم ما نگران هستند و به همین دلیل بارداریهای خود را به تعویق میاندازند و بارداریهای ناخواسته بیشتر به سقط جنین منجر خواهد شد.
🔷 اگر همه ما فعالان دینی و تبلیغی و رسانهای بتوانیم جلوی یک سقط جنین را بگیریم کاری اثر گذار خواهیم کرد. مساله غربالگری از عوامل خاص موثر در سقط جنین است.
🔷 گمانم هیچ کشوری در دنیا این شیوه غربالگری ناهنجاری جنین را مثل ما انجام ندهد. متاسفانه اجبار خاصی هم در این زمینه انجام میشود.
🔷 مقام معظم رهبری مجوز فقهی سقط مرتبط به سندرم داون را نمیدهند. متاسفانه این مبنای اشتباه سقط از جوامع غربی گرفته شده است و اصلا به مسائل فقهی ما توجه نشده است.
🔷 مسایل جمعیت در ایران زوایای سیاسی بسیار پیچیدهای دارد که نباید از آن به سادگی گذشت. متاسفانه امروزه برخی از داروخانهها داروهای سقط جنین را میفروشند.
🔷 هنوز هم ماماهایی که کارشان سقط جنین است به راحتی در شهرهای ما فعال هستند و برخورد جدی هم با آنها نمیشود. به نظر میرسد که تلاش خاصی در این زمینه انجام نمیشود.
@darmaneslam
🔷 زیرا دفاع از حقوق زن به اسم حقوق بشر به ظلمی مبدل شد که در گذشته سابقه نداشت و زنان را از جایگاه انسانی به یک جایگاه ابزار مانند وارد کرد.
🔷 بسیاری از این مسایل هنوز هم در جوامع متمدن غربی وجود دارد. متاسفانه این رویکرد هنوز هم دنبال میشود. در نگاه برخی از این گروههای غربی یک زن آزاده، یک زن همجنسگرا است و ناهمنجس گرایی به مثابه یک هویت مردسالاری تلقی میشود و کسی که ازدواج میکند خود را به بند یک مرد میداند.
🔷 امروزه زنان در مسیر ارضای پستترین نیازهای شهوانی دیگران قرار دارند، ولی نام این وضعیت را آزادی میگذارند. این نگاه باعث شد که چنین حالتی از زنان به جامعه ارایه شود.
🔷 رسوماتی که در فرهنگ ما برای خواستگاری و ازدواج قرارداده شده است و مختصاتی که اسلام برای محکم کاری زندگی برای زنان قرارداده است و پاداشی که به آنها به حسب مادر شدن و زندگی در یک نکاح قرارداده است را با نگاه غربیها به زندگی و زنان مقایسه کنیم، نتایج عجیبی به دست میآوریم.
🔷 متاسفانه گرچه آمارهای دقیقی از سقط جنین در کشور وجود ندارد ولی از لابه لای آمارهای جسته و پراکنده مسئولان متوجه میشویم که از دهه هفتاد تا کنون سیر سقط جنین در کشور ما به شکل خزندهای در حال رشد است. ولی متاسفانه توجهی به این مساله نمیشود.
🔷 دکتر ملک افضلی در سال ۷۴ آماری از سقطهای غیرقانونی ارایه میدهد که بالغ بر ۸۰ هزار مورد است. سال ۲۰۰۵ مطالعهای در کشور انجام شد که سقط جنین عمدی ایرانیان ۱۰۰ هزار مورد گزارش شده است.
🔷 همین آمار در سال ۲۰۱۷ به ۱۴ مورد به ازای هر زن است که حدود ۳۰۰ هزار مورد را شامل میشود که این آمارها به شکل غیر رسمی اعلام میشود.
🔷 معاون آموزشی وزیر بهداشت سابق در سال ۹۶ آمار سالانه سقط جنین غیر قانونی را بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارمورد اعلام کرد.
🔷 رئیس مرکز سلامت خانه بهداشت در سال گذشته مجموعه سقطهای غیر قانونی و خود به خودی را ۲۵۰ هزار مورد اعلام کرد
🔷 آقای آخوندی رئیس مرکز جنین شناسی در سالهای ۹۵ و ۹۸ تعداد سقطهای غیر قانونی را ۶۰۰ تا ۷۰۰ سقط جنین ذکر کرد.
🔷 آمارهایی موجود است که ۹۰ درصد این سقطها از طریق مشروع صورت گرفته است؛ یعنی زنانی که از شوهران خود باردار شدند فرزندان خود را سقط کردند. ولی در غرب بیش از ۵۰ درصد سقطها از طریق نامشروع است.
🔷 در جنگ تحمیلی حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار شهید داشتیم که هنوز این شهدا تفحص میشوند، ولی امروزه سالانه چند صدهزار جنین از بین میرود.
🔷 نباید از سقط جنین سخن بگوییم بلکه انسانها را میکشیم. سقط جنین در تمام ادیان الهی و به خصوص قرآن ممنوع و جزو گناهان کبیره است.
💠 خداوند در قرآن کریم میفرمایند که کسانی که فرزندان خود را از روی جهالت کشتند دچار خسران شدند. بسیاری از مردم از روی جهالت اینکار را میکنند ولی چه کسی باید این مسایل را برای مردم بیان کند غیز ار علما؟
💠 در سوره مائده آمده است که کسی که انسان را بکشد بدون اینکه قتل نفسی کرده باشد مثل این است که تمام انسانها را کشته است. در نگاه متعالی قرآنی و اسلامی کشتن یک نفر هم قابل قبول نیست.
🔷 سقط جنین، قتل است. روایات بسیاری از ائمه معصومین(ع) وارد است که این مباحث را در باب قصاص و ابواب دیگر ذکر کردهاند.
❇️ حضرت موسی بن جعفر(ع) در پاسخ به کسی که میخواست فرزندش را سقط کند فرمودند، اینکار جایز نیست که صحابی حضرت بیان کرد که این جنین، هنوز نطفه است و جنین نشده است که امام(ع) فرمودند، آغاز خلقت انسانی، نطفه است و این لخته خون گیاه نیست، بلکه آغاز خلقت انسانی است.
💠 امام باقر(ع) فرمودند، اگر زنی در حال بارداری فرزند خود را از عمد سقط کند، اگر استخوانی باشد که گوشت بر او روئیده است، باید دیه آن را به فرزند بدهد و اگر علقه باشد باید ۴۰ دینار به پدرش بدهد. سپس به ایشان ذکر شد که آیا از این فرزند به زن ارثی هم میرسد که حضرت فرمودند که آن زن فرزند خود را کشته است.
🔷 کسی که نطفه خود را کشته است باید دیه بدهد و کفاره جمع هم باید بدهد. کفاره بزرگ نشان از عظمت گناه است.
❇️ مقام معظم رهبری فرمود، احکام حرمت سقط جنین را بیان کنید. رهبری سقط جنین را شرعا حرام میدانند به شرطی که استمرار حاملگی برای حیات مادر خطرناک باشد که البته باید سقط پیش از دمیدن روح باشد.
❇️ ایشان ناقص الخلقه بودن را مجوز شرعی برای سقط نمیدانند.حتی زمانی که روح در بدن دمیده نشده باشد. ایشان دیه را برای این مساله تعیین کردهاند.
❇️ پزشکان و پرستاران بدانند که هرسقطی که در آن مباشرت میکنند چه وضعیتی از نظر فقهی و حقوقی دارد و مرتکب آن باید دیه سنگینی پرداخت کند.
💠 سقط جنین نیز تنها با قرص و آمپول نیست، بلکه خوردن داروی مضر یا بلند کردن یک جسم سنگین نیز مادر را از دیه و کفاره سقط مبری نمیکند.
✴️ رئیس شورای اجتماعی زنان گفت: روش غربالگری که در ایران بهکار برده میشود از تشخیص دقیق برخوردار نیست و نباید از آن استفاده شود، در زمان حاضر پزشکانی که به سقط توصیه نکنند تحت فشار قرار میگیرند و در ادامه کارشان به دادگاه کشیده میشود!
✴️ به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر کبری خزعلی در نشست خبری که عصر امروز بهمناسبت "روز خانواده و تکریم بازنشستگان" برگزار شد، اظهار کرد:
✴️ برای درک ارزش خانواده بهعنوان نمونه، پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) در روز مباهله و روز عاشورا با همه اعضای خانواده خود به میدان آمدند، این برای ما درسی است، به این معنی که وقتی کل خانواده به میدان بیاید میتوان جهان و زندگی را متحول کرد.
✴️ وی ادامه داد: در حوزه جمعیت سیاستها و قوانینی داشتهایم که تاکنون هیچ کدام به سرانجام نرسیدهاند؛
✴️ از این جمله، قانون تسهیل ازدواج جوانان را داریم که از سال 84 مصوب مجلس شده است و قرار بود آییننامهای برای آن نوشته و بر اساس آن تا سه سال از ازدواج و مسکن جوانان حمایت شود که اثری از آن نیست،
✴️ دولتها گزارشهایی از پرداخت وام و تسهیلات ازدواج ارائه دادند با این حال میتوان گفت که 90 درصد این قانون رها شده است!
✴️ عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در سال 90 نیز برای نخستین بار قانونی در دولت مصوب شد که قانون تنظیم خانواده سال 72 را که در راستای کاهش جمعیت قبل از انقلاب بود، لغو میکرد؛
✴️ لغو قانون تنظیم خانواده در سال 90 بهصورت لایحه از طرف دولت به مجلس رفت اما در مجلس توسط برخی کمیسیونها از جمله کمیسیون بهداشت بهبازی گرفته شد و در نتیجه رها شد!
✴️ خزعلی اضافه کرد: بعد از آن به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده رسیدیم که مجموعهای از سیاستها، برنامهها و قوانین موجود است؛
✴️ این طرح از سال 91 تاکنون در مجلس میچرخد و ازآنجایی که بسیار پرحجم و پرهزینه است، دولت نسبت به بار مالی آن ایراد گرفته است؛
✴️ بعد از چندین بار اصلاح، مجلس یازدهم با اعلام وصول این طرح، فعالیت خود را آغاز کرد؛ امیدواریم این طرح بالاخره در این مجلس به نتیجه برسد.
✴️ رئیس شورای اجتماعی زنان با اشاره به افزایش غربالگری مادران باردار تصریح کرد: همه ما غربالگری علمی و استانداردهای جهانی را قبول داریم اما باید توجه کنیم که در بسیاری از کشورهای دنیا این کار کاملاً ممنوع شده است!
✴️ در برخی از دیگر کشورها نیز اجازه این اقدام فقط در شرایط خاص صادر میشود؛ البته آن هم در حد توصیه است و برای این کار اجباری وجود ندارد و در نهایت مادر باید تصمیم آخر را بگیرد.
✴️ آمار معلولین کشور با وجود غربالگری در 10 سال گذشته تغییری نکرده است
✴️ وی افزود: در دهه اخیر غربالگری مادران باردار در کشور بهطرز عجیبی فراگیر شده است! این در حالی است که در آمار معلولین کشور تغییری به وجود نیامده است؛ در این رابطه پزشکانی که به سقط توصیه نکنند تحت فشار قرار میگیرند و در ادامه کارشان به دادگاه کشیده میشود!
✴️ به پزشکان میگویند یا باید اقدام به سقط کنند و یا مادران را برای پیگیری مراحل سقط به بخشهای دیگری معرفی کنند تا به مرحله سقط درمانی منجر شود وگرنه پزشک به پرداخت همه هزینههای فرزند مجازات خواهد شد!
✴️ عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: مبتلایان سندروم داون هم جزئی از جامعه هستند و اتفاقاً در بسیاری از عرصهها موفقند؛
✴️ تاکنون بیش از 70 شکایت از مادرانی که برای سقط تحت فشار قرار گرفته بودند، به دست ما رسیده است؛ این مادران اعلام کردهاند که از ترس خدا به این کار اقدام نکردهاند و در زمان حاضر فرزندانشان نرمال و تیزهوش هستند!
✴️ خزعلی گفت: روش غربالگری که در ایران بهکار برده میشود از تشخیص دقیق برخوردار نیست و نباید از آن استفاده شود؛ سیاستهای کاهش جمعیت کشور ما در هیچ جای دیگر دنیا سابقه ندارد و در زمان حاضر همه کشورها فرزندآوری را ترویج میکنند.
✴️ وی افزود: جالب است که برای بیماریهای ساده با معضل فقدان دارو مواجهایم اما داروهای کنترل جمعیت و ضدبارداری بهوفور و با کمترین قیمت در دسترس خانوادهها قرار دارند و تاکنون در این زمینه مشکلی نداشتهایم!
✴️ رئیس شورای اجتماعی زنان متذکر شد: در برنامه ششم توسعه قرار بود که نرخ باروری ما به 2.5 فرزند برسد اما در زمان حاضر این شاخص با کاهش روبهرو و نزدیک به 1.7 فرزند است!
✴️ معنی این اتفاق آن است که از ابتدای برنامه ششم، نرخ باروری ما کاهش پیدا کرده است و بهمعنی کمکاری در این حوزه است؛ از طرفی نرخ رشد جمعیت ما در زمان حاضر زیر یک درصد است!
✴️ باید بگوییم دستورات و سیاستهای کاهش جمعیت کمافیالسابق برقرار است با این تفاوت که اسامی آنها عوض شده است، اسامیای همچون فاصلهگذاری مطلوب و بهداشت مادر و کودک از این قبیلاند!
✴️ خزعلی یادآور شد: از طرفی سقطهای بیحساب و خارج از کنترل را داریم؛ بنا بر اعلام معاون و قائممقام وزارت بهداشت در کشور سالانه 600 هزار سقط غیرمجاز در کشور انجام میشود که بهمعنی روزانه 2 هزار سقط است!
✴️ هیج نظارتی در این زمینه وجود ندارد در حالی که معاونت وزارت بهداشت باید در این زمینه نقش نظارتی داشته باشد؛ عدهای نفوذی در مدیریت میانی وزارت بهداشت وجود دارند که مانع از به سرانجام رسیدن بخشنامههای جمعیتی میشوند و از طرفی اقدامات پرسنل خدوم این ارگان را تحتالشعاع قرار میدهند.
@darmaneslam
📌 پزشکانی که به " #سقط_جنین " توصیه نکنند دادگاهی میشوند!
🔰 سیاستهای #کاهش_جمعیت همچنان برقرار است
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ اخبار اجتماعی اخبار خانواده و جوانان
↩️ ادامه مطلب : 👇👇👇