eitaa logo
دارالقرآن فاطمه زهرا (س) شهرستان کازرون
131 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
9 فایل
تفسیر قرآن، احکام شرعی مبتلابه، اخلاق، خانواده و تربیت.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠حکم غیبت فردی که معلوم و معین نیست: مغتاب(غیبت شونده) باید معین باشد. بنابراین اگر به‌‌گونه‌‌ای ذکر عیب شود که مغتاب بین چند نفر مردد شود، صدق غیبت نمی‌‌کند؛ چه آنجایی‌‌که تردید بین افراد محصور باشد، مانند اینکه گفته شود یکی از برادرهای خسرو شراب‌‌خوار است و چه غیر محصور باشد، مانند اینکه بگوید در مجلس هزار نفری یک نفر شراب نوشید. هر چند اگر مردد بین افراد محصور باشد، حکم حرمت غیبت را دارد. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‎‌‌┏━✨🌹✨🌸✨━┓    🍀@darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═━━━━━━═━⊰❀⊱ 📚ـام نمـــ📿ـاز 💢 ┘◄ پرسش: ❓حکم زیاد شدن رکوع در نماز چیست ؟ ┏━✨🌹✨🌸✨━┓    🍀@darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
✳️حکم دست دادن به خواهر زن 💠 سوال: آیا دست دادن به خواهرزن و نگاه به موهای او جایز است؟ ✍🏻 پاسخ: خواهر زن با داماد نامحرم است و حکم سایر افراد نامحرم را دارد. 🔸خواهر زن به داماد نامحرم است ولی چون خواهر او را براى خود عقد کرده است(دائم یا موقت)، تا وقتى که آن زن در عقد اوست نمى‏تواند با خواهر آن زن ازدواج نماید.[1] 🔹از آنجایی که خواهر زن به داماد نامحرم است، نگاه کردن جاهایی از بدن او که واجب است پوشانده شود، چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است.[2] ✅نکته: در اسلام چیزی به نام نامحرم و نامحرم تر وجود ندارد و اشخاص یا محرمند یا نامحرم و رابطه خویشاوندی سبب کم شدن نامحرمی نیست. روایت: احمد بن ابی نصر بزنطی (که از اصحاب عالیقدر امام رضا -علیه السلام - است) می گوید ازحضرت امام رضا علیه السلام سؤال کردم آیا برای مرد جایز است که به موی خواهر زنش نگاه کند؟ فرمود خیر. گفتم پس خواهر زن و بیگانه یکی است؟ فرمود بله. (وسائل جلد 3، صفحه 25) ------- [1] توضیح المسائل (المحشی للامام الخمینی)، ج2، ص 465، م 2390؛ بهجت، محمد تقی،جامع المسائل، ج 3، ص 454. [2] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏2، ص: 485، مسأله 2433. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓    🍀@darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
بنام‌ خدا ، بمناسبت بزرگداشت دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی 🌺🌱مسابقات بزرگ قرآن‌‌کریم🌺🌱 شعب دارالقرآن فاطمه الزهرا س بامشارکت موقوفه حاج علی قلی خانی ، صندوق قرض الحسنه علی ابن ابیطالب ع و حوزه علمیه مکتب الصادق (ع) کازرون 🌻درساعت 9 صبح روز پنجشنبه 27 بهمن ماه 1401 درمحل دارالقرآن فاطمه الزهراس کوه چنار🌻و درساعت 2/30عصر روز پنجشنبه 27 بهمن ماه 1401 درمحل دارالقرآن‌ خاتم الانبیاء ص واقع در آخرخیابان قدس جنوبی 🌻ویژه دارالقرآن شهید مرحمتی وخاتم الانبیاء ص🌺🌱 وراس ساعت 8 صبح روز جمعه 28 بهمن ماه راس ساعت 8 صبح در‌محل دارالقرآن شهید علیرضا دهقان قلعه سید🌺🌱 با مشارکت وهمکاری پایگاههای مقاومت بسیج‌ برگزار میگردد ان شاءالله ، 🌺🌻🌺
🔴 در آخرالزمان مراقب خودت باش! 🌕 امام صادق علیه السلام پس از وصف ایام و حالات مردم در آخرالزمان، خطاب به راوی فرمودند: در چنین زمانی مراقب خود باش! (خودت را نگهدار)! و نجات از این مهالک را از خداوند بخواه! (فرج نزدیک است)؛ و بدان که مردم با این نافرمانی‌ها مستحق عذابند. اگر عذاب بر آنها فرود آمد و تو در میان آنها بودی، باید به سوی رحمت حق بشتابی تا از کیفری که آنها به واسطه سرپیچی از فرمان خدا می‌بینند، بیرون بیایی. و بدان که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی‌گرداند و رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است. 📗الکافی، ج۸ ،ص۳۶ @darol_quran
🔹مستی بدون شراب ✍«...ذَاكَ حَيْثُ تَسْكَرُونَ مِنْ غَيْرِ شَرَابٍ...» 💶 در آخرالزمان گروهی به خاطر ثروت و امکاناتی که در اختیار دارند، غرق در خوش‌گذرانی شده، خدا را به فراموشی می‌سپارند و مانند مستان در عالم بی‌خبری به سر می‌برند. 🍷 در ادامهٔ خطبهٔ ۱۸۷ امام علی در وصف روزگار آینده و این افراد لذّت‌جو می‌فرمایند: «در آن زمان بدون این که شراب بنوشید مست می‌شوید به سبب نعمت و لذت‌جویی» 💬 از دیگر ویژگی‌هایی که امام به آن اشاره می‌کنند، سوگند خوردن بدون دلیل و دروغ گفتن بدون اجبار است که متأسفانه در جامعهٔ خودمان شاهد آن هستیم و این امر باعث از بین رفتن اعتماد بین افراد می‌شود. امام علی در ادامه می‌فرمایند در این زمان بلا به شما آزار می‌رساند و این رنج و سختى چه طولانى است. 🏴 @darol_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کفـــاره گنــاهان روایت شده از امام صادق علیه السلام که رسول خدا فرمودند : خدای تبارک و تعالی میفرمایند: هیچ بنده گنهکاری را وارد بهشت نمےکنم ، مگر اینکه او را به مرض و بیماری مبتلا مےکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر گناهانش با آن بیماری پاک نشد و زیادتر از آن بود ، کسی را بر او مسلط مےکنم که بر او ظلم کند تا کفاره گناهانش باشد، رزق و روزی اش را کم مےکنم تا کفاره گناهانش باشد و اگر این نیز برای کفاره گناهانش کافی نبود جان گرفتن او را سخت مےکنم و یا در قبر بر او سخت مےگیرم، تا وقتی که بدون هیچ گناهی نزد من آید و او را وارد بهشت ڪنم ، و اما کسی را که مےخواهم وارد جهنم کنم ، او را صحیح و سالم مےگذارم ، و رزق و روزی اش را زیاد مى کنم و جان دادن او را آسان می گردانم تا وقتیکه نزد من آید ، هیچ حسنه ای نداشته باشد و در همان وقت او را وارد جهنم کنم 📚مسندالرسول ج۱ برگرفته شده از بحارالانوار ج ۶ ص۱۷ ‌‌ ➥ @darol_quran
. تو مادرِ دومِ حسینی در معرفتت گمِ حسینی احسنت به انتخابِ مولا مثلِ تو نشانده جای زهرا ای صاحبِ روحِ با کرامت عباسِ تو یک جهان سخاوت 🥀 (س)🥀 🥀 @darol_quran
༻﷽༺ 🔴 🔻 رسول اکرم صلی الله علیه و آله : اگر دائما با طهارت باشى، روزى تو ادامه می یابد. 📚بحارالأنوار/ج105/ص16 ✍🏼 نور است و باعث نورانیت می شود. فرشتگانِ تقسیم کننده رزق و روزی انسان، توجه بیشتری به آدم با طهارت می کنند، در نتیجه روزی انسان، افزایش می یابد. ┏━━━🍃💞🍂━━═━┓                    @darol_quran ┗━━━🍂💞🍃
🍁دنیا مانند گردویی است بی مغز! ملا مهرعلی خویی، روزی در ڪوچه دید دو ڪودڪ بر سر یڪ گردو با هم دعوا می‌ڪنند... به خاطر یڪ گردو یڪی زد چشم دیگری را با چوب ڪور کرد. یڪی را درد چشم گرفت و دیگری را ترس چشم درآوردن، گردو را روی زمین رها ڪردند و از محل دور شدند... ملا رفت گردو را برداشت و شڪست و دید، گردو از مغز تهی است. گریه ڪرد. پرسیدند تو چرا گریه میڪنی؟! گفت: از نادانی و حس ڪودڪانه، سر گردویی دعوا می‌ڪردند ڪه پوچ بود و مغزی هم نداشت... دنیا نیز چنین است، مانند گردویی است بدون مغز! که بر سر آن می‌جنگیم و وقتی خسته شدیم و آسیب به خود رساندیم و یا پیر شدیم، چنین رها ڪرده و برای همیشه می‌رویم... @darol_quran
🌸بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌸 ✍ امام على عليه السلام: خردمند، به عمل خويش تكيه مى كند؛ نادان، به آرزوى خويش تكيه مى نمايد! 📚غرر الحكم حدیث ۱۲۴۰ سلام ودرود روزتان نیکو @darol_quran
277.5K
موضوع: ❓چه نوع پوششی از حیث رنگ، جنس و نوع برای خانم‌ها در مقابل نامحرم اشکال دارد؟ ✅ به‌طورکلی اگر لباس به‌گونه‌ای باشد که فرد را در نگاه دیگران، انگشت‌نما نموده و یا جلب توجه نامحرم کند، (حتی در کیفیت پوشیدن) پوشیدن آن جایز نیست! ⬅️ البته در پوشش در برابر نامحرم، فقها شرایطی را برای لباس فرموده‌اند: 🔹بدن را به مقدار کامل (شرعی) بپوشاند؛ 🔹نازک نبوده و بدن‌نما نباشد؛ 🔹از نظر حجم، تنگ و چسبان نباشد و طوری باشد که برجستگی‌ها و برآمدگی‌های بدن را بپوشاند؛ 🔹مُروّج فرهنگ ابتذال و یا فرهنگ دشمنان نباشد... ❓آیا استفاده از چادر براق و رنگارنگ در برابر نامحرم اشکال دارد؟ ✅ نه، اشکالی ندارد، مگر اینکه به‌گونه‌ای باشد که جلب توجه نامحرم کند یا در حدی باشد که فرد انگشت‌نما شود. 📚منبع:  https://farsi.khamenei.ir ┏━✨🌹✨🌸✨━┓    @darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
📚 تصرف در اموال کودک 💠 سؤال: آیا جایز است پول هایی که دیگران به کودک نابالغ هدیه می کنند را برای نیازهای کودک (خوراک و پوشاک) مصرف کنیم یا نگهداری آن تا زمان بلوغ او بر ولیّ وی واجب است؟ ✅ جواب: در صورتی که اینگونه تصرفات توسط ولی مفسده ای برای فرزند نداشته باشد، جایز است. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓    🍀@darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
💠حکم دفاع از فرد غیبت شده: 💐کسی که [به غیبت] گوش می‌کند، برای او واجب است که رد [غیبت] کند. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ┏━✨🌹✨🌸✨━┓    🍀@darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر در مواردی همسرمان با فرزند بدرفتاری می‌کند چه کنیم تا عامل اختلاف نشود؟ 🔴 🆔 @darol_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گوشه‌ای از زندگی عاشقانه امیرالمومنین علیه‌السلام و زهرا سلام‌الله‌علیها ⭕️ 🆔 @darol_quran
🔴 💠 قهر کردن، مهلکی‌ است که روابط همسران را به شدّت سرد می‌کند. و توصیه می‌شود سریع پیش قدم شوید و نگذارید فضای زندگی مسموم شود. 💠 یکی از سوالات زیاد زن و شوهرها این است که اگر همسرم قهر کرد چگونه پیش‌قدم شوم و با چه شیوه‌ای قهر او را تبدیل به کنم. 💠 فرمولهای زیادی برای این کار‌ وجود دارد اما یکی‌ از راههای پیشنهادی این است که شما باید با یک رفتار یا گفتاری و جذاب که باب میل همسرتان است او را بخندانید. البته دقت کنید شرایط این کار وجود داشته باشد. 💠 در این کار حتما همسرتان را در نظر بگیرید و با توجه به قلق او، کاری کنید که او بخندد حتی گاهی با قلقک کردن همسر می‌توانید او را بخندانید و فضای را برای او آماده کنید. 💠 زمان را از دست ندهید چرا که در فضای قهر، حجم ناراحتی را بیشتر کرده، تبدیل به می‌شود و راه برگشت را برای فرد سخت می‌کند. 🆔 @darol_quran
🔹بنی تمیم باید به حکومت مرکزی (حیره) مالیات میدادن 🚫ی سال که مالیات ندادن، ⛓حاکم حیره هم همه زن و بچه های بنی تمیم رو اسیر کرد 📜 تا هم اونا مالیات بدن هم برای بقیه درس عبرت بشه 🔹خلاصه قیس (رئیس بنی تمیم ) عده ای رو فرستاد برن پایتخت و مالیات رو بدن و زناشونو آزاد کنن 📜حاکم حیره گفت هر اسیری اختیار داره برگرده یا همینجا بمونه 💢اتفاقا عده ای هم موندن من جمله دختر رئیس قبیله تو این مدت با یکی وصلت کرده بود و دلش اونجا گیر بود تصمیم گرفت برنگرده 🚫 🔸خبر به گوش قیس رسید وحسابی کفری شد ❌اونجا تصمیم گرفت هر چی دختر دنیا میاره بکشه که دیگه چنین ننگی گریبانشو نگیره 📛میگن 12تا دخترشو زنده زنده خاک کرد 📚الکامل فی الادب واللغة، ╭─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸┅─╮ @darol_quran ╰─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸┅─╯
⏳سالها طول کشید، اما کار قیس کم کم تبدیل شد به ی سنت فراگیر تو جزیرة العرب 🔹پیغمبر اکرم در پیمانش با مکه قید کرد که دیگه دختر نکشن 🔸تو توصیه هاش به مردم مدینه هم همین مورد بود، ✅معلومه دیگه خیلی فراگیر شده بود ✴️قرآن خیلی مایه گذاشت تا این سنت از بین بره «حافظ حقیقی حقوق زنان یعنی قرآن» ╭─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸┅─╮ @darol_quran ╰─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸┅─╯
🗞 برنامه این بود که نسل ادیان ابراهیمی از بین بره 🕋 از اونجا که مرکز ادیان آسمانی جزیرة العرب بود ✅یکی از سنت هایی که به شدت باب شد این بود که بت پرستها بچه هاشونو برای بت قربانی کنن. 🔰اینجوری نسل کشی به صورت گسترده اتفاق میفتاد و کسی هم دنبال مقصر نمیگشت ✴️جمله ی معروف «فرزند کمتر زندگی بهتر» هم شباهت زیادی به برنامه ی نسل کشی داره انگار هردوش توسط ی سیستم طراحی و ترویج شده ╭─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸┅─╮ @darol_quran ╰─┅🍃🌸🍃🌸🍃🌸┅─╯
💢حکم اکستنشن مژه(کاشت مژه مصنوعی💢 حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): اگر درآوردنش هنگام وضو و غسل برای او ممکن بوده و حرج و مشقت نداشته باشد، وضو و غسل با وجود چنین مانعى باطل است و اگر درآوردنش ممکن نباشد و یا همراه با حرج و مشقت باشد، ایجاد چنین مانعى که موجب تبدّل وظیفه وضو و غسل به وضو و غسل جبیره‌اى مى‌شود، چنانچه در غیر وقت نماز باشد، مانع ندارد ولى در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به ایجاد مانع نماید، و چنانچه نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند و یا بر طرف کردن مانع حرج و مشقت داشته باشد، باید به وظیفه غسل و وضوى جبیره‌اى عمل کند؛ یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): در صورتی که مانع رسیدن آب به بدن نباشد اشکالی ندارد و اگر مانع باشد تنها در صورت ضرورت جایز است، و در این صورت حکم جبیره دارد. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): اگر مانع رسیدن آب به مژه‌ها هر چند به نحو جزئی شود جایز نیست. حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): چنانچه مانع وصول آب به پوست و مواضع غسل یا وضو باشد اشکال دارد و برای غسل یا وضو باید ازاله شود. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): چنانچه توسط نامحرم بوده و یا مانع از رسیدن آب در وضو و غسل به بدن باشد حرام است ولی در صورت ارتکاب، باید علاوه بر وضو و غسل جبیره‌ای احتیاطاً تیمم بدل از غسل یا وضو نیز بنماید. ┏━✨🌹✨🌸✨━┓    🍀@darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
💠حکم نهی از غیبت: 🌸بر مستمع غیبت واجب است از غیبت نهی کند. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ┏━✨🌹✨🌸✨━┓    🍀@darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
💠موارد جواز غیبت: 🌻1. مراد از متجاهر این است که شخص، ابایی نداشته باشد از اینکه مردم گناهش را ببینند یا بفهمند. 2. اگر به شخصی ظلمی شده است، آن شخص می‌‌تواند نزد دیگران شکایت و تظلم کند و آن ظلمی را که به او شده، نقل نماید. 3. هرگاه بین حرمت غیبت و حکم دیگری تزاحم واقع شود، به‌‌گونه‌‌ای‌‌که مصلحت آن حکم مهم‌‌تر از مصلحت ترک غیبت، یا مهم‌‌تر از مفسدۀ غیبت باشد، در اینجا آن حکم مقدّم می‌شود. 4. اگر شاهدی در دادگاهی به ادای شهادت قیام کرده است و شما می‌دانید که این شاهد، فاسق است، اینجا اگر فسق او را بیان کردید، این غیبت محرّم نیست. 5. اگر غیبت موجب دفع ضرر از غیبت‌شونده شود، غیبت او جایز است؛ به شرط آنکه ضرری که با غیبت دفع می‌‌شود، اهمیتش بیشتر از کشف ستر آن عیب باشد. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ┏━✨🌹✨🌸✨━┓    🍀@darol_quran ┗━✨🌸✨🌹✨━┛
💢 | ملاک شیعه بودن 🔸 امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمود: قالَ رَجُلٌ لاِءمرَأتِهِ: إذهَبى إلى فاطِمَةَ عليهاالسلام فَاسْأَليها أنّى مِن شيعَتِكُم؟ فَقالَت عليهاالسلام: قُولى لهُ: اِنْ كُنْتَ تَعْمَلُ بِما اَمَرْناكَ وَتَنْتَهى عَمّا زَجَرْناكَ عَنْهُ فَأَنْتَ مِنْ شيعَتِنا وَاِلاّ فَلا. 🔹 شخصى به زنش گفت: پيش فاطمه زهرا عليهاالسلام برو و بپرس آيا من از شيعيان اهل بيت هستم. زن آمد و پرسيد. حضرت زهرا عليهاالسلام در پاسخ گفت: به همسرت بگو اگر به آنچه تو را فرمان داده‌ايم، عمل مى‌كنى و از آنچه نهى كرده‌ايم، پرهيز نموده‌اى، از شيعيان خواهى بود و در غير اين صورت از شيعيان نيستى. 📚 مجلسی، بحار الأنوار، ج65، ص154. 🌐 @darol_quran