eitaa logo
دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
2.8هزار ویدیو
157 فایل
کانال رسمی دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران در راستای آموزش ، تبلیغ ، ترویج و انعکاس فعالیتهای قرآن کریم @edarhomorqurani : ادمین 🆔 🔰سایت مسطورا: Mastura.ir 🔰سایت محصولات زندگی با آیه ها https://mzbah.com/ -------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 دیدار حجت الاسلام رئیس اداره تبلیغات اسلامی به همراه کارشناس قرآنی اداره با سعادتی رئیس اداره آموزش و پرورش جویبار و معاونین آموزشی و پرورشی در خصوص بررسی و حل مشکلات دانش آموزان 🗓 مهرماه 1402 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
💢برگزاری کلاسهای هفتگی خانه قرآن شهری شهدای توساسان، همراه با جلسه دائمی قرائت و حفظ قرآن کریم در مسجد امام حسین (ع) شهرستان رامسر. 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
🏴 حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد بابایی 🔷 ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی بهشهر 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🔻 با نهایت تأسف و تأثر درگذشت پدر بزرگوارتان را خدمت جنابعالی و خانواده محترم تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آنمرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه ایزد منان مسألت می نمائیم. 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 مجامع قرآنی و دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ و حق را به باطل درنياميزيد و حقيقت را با آنكه خود میدانید كتمان نكنيد سوره بقره آیه ۴۲ 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
به این دل که پَر زد سویت عاشقانه بده گوشه‌ای از حرم آشیانه نوای مرا می‌خری از کرامت؟ میان نواهای نقاره خانه 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فراز تلاوت سید مصطفی حسینی از سوره اسراء 📖فإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ▫️هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما میانگیزیم (تا شما را سخت در هم کوبند؛ حتی برای به دست آوردن مجرمان)، خانه‌ها را جستجو می‌کنند؛ و این وعده‌ای است قطعی! آیه پنجم 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره انبیاء ( آیات 61 . 62 . 63 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋قالُوا فَأْتُوا بِهِ عَلى‌ أَعْيُنِ النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَشْهَدُونَ «61» 🦋🦋(بزرگان قوم) گفتند: پس او را در پيش چشم مردم بياوريد تا آنها (بر مجرم بودن او) گواهى دهند. 🕋قالُوا أَ أَنْتَ فَعَلْتَ هذا بِآلِهَتِنا يا إِبْراهِيمُ «62» 🦋🦋گفتند: اى ابراهيم! آيا تو با خدايان ما اين چنين كرده‌اى؟ 🕋قالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هذا فَسْئَلُوهُمْ إِنْ كانُوا يَنْطِقُونَ «63» 🦋🦋(ابراهيم) گفت: بلكه اين بزرگشان آن را انجام داده است. پس از خودشان بپرسيد اگر سخن مى‌گويند!! 📝نکته ها👇 🔷احضار ابراهيم عليه السلام در برابر مردم و درخواست گواهى از آنان، يك جوسازى و ايجاد زمينه براى قتل او بود. «فَأْتُوا بِهِ عَلى‌ أَعْيُنِ النَّاسِ لَعَلَّهُمْ» ⁉️سؤال: آيا اين جمله‌ى حضرت ابراهيم كه فرمود: «بت بزرگ چنين كرده است» دروغ نيست؟ و اگر هست چگونه بايد آن را توجيه كرد؟ زيرا ابراهيم عليه السلام پيامبر و معصوم است و هرگز دروغ نمى‌گويد. ✅پاسخ: در تفسير اين جمله، نظرات و مطالب مختلفى ارائه شده است كه ما به بعضى از آنها اشاره مى‌كنيم: ●الف: حضرت ابراهيم، دروغ نگفت، زيرا اگر چه اين عمل را به بت بزرگ نسبت داد، ولى چون قرينه وجود دارد كه حضرت از اين سخن قصد جدّى نداشته و مى‌خواسته اين عقيده‌ى باطل را به رخ آنها بكشد، لذا دروغ محسوب نمى‌شود زيرا دروغ در جايى است كه قرينه‌اى همراه كلام نباشد، از اين روى اگر به هنگام ورود آدم كودنى بگويند: بوعلى سينا آمد، آن رادروغ به حساب نمى‌آورند. «1» 📚جلد 5 - صفحه 468 ●ب: حضرت ابراهيم باصطلاح «توريه» كرده ومرادش از «كَبِيرُهُمْ» خدا بوده است. ●ج: حضرت دروغ گفت، ولى از آنجا كه دروغ در مواردى مثل اصلاح ذات‌البين جايز است و حكم آن تابع مصلحت و مفسده مى‌باشد، چه مصحلتى از اين بالاتر كه حضرت با كلامش، افكار جامد انسان‌ها را تكان داده است؟ «2» ●د: اين خبر، مشروط به نطق بت‌هاست، يعنى اگر بت‌ها سخن گويند، بت بزرگ نيز اين كار را كرده است، مثل آنكه پيرمردى بگويد، من الآن كودكم اگر هيچ گياهى در زمين نباشد، يعنى حال كه گياه وجود دارد، پس من كودك نيستم. «3» 📝پیام ها🔰 🔶1- بت‌پرستان نيز براى يقين به جرم وتكميل پرونده وقضاوت نهايى، به مسئله‌ى گواهى مردم اعتماد دارند. «لَعَلَّهُمْ يَشْهَدُونَ» 🔶2- بزرگى كار ابراهيم عليه السلام به اندازه‌اى بود كه بت پرستان نيز ناچار به تعظيم شدند. به جاى عبارت‌ «يُقالُ لَهُ إِبْراهِيمُ» در آيه‌ى گذشته كه حاكى از گمنامى و حقارت بود، در اين آيه او را رسماً با اسم خودش كه نشان از بزرگى وشناخت داشت خطاب كردند. «يا إِبْراهِيمُ» 🔶3- استهزا وطعنه بر خرافات، در مواردى لازم است. «بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ» 🔶4- فيلمسازى، اجراى تئاتر و نمايش و نقش بازى كردن براى بيدارى اذهان، كارى پسنديده و جايز است. «فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً- بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ» 📚«1». تفسير نمونه. 📚«2». كافى، ج 2، ص 342؛ تفسير نورالثقلين. 📚«3». تفسير نورالثقلين. 📚تفسير نور(10جلدى)، ج‌5، ص: 469 ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور
💢 مروری کوتاه بر آیات سوره انبیاء ( آیات 64 تا 70 ) 🌺🍃✨🌸✨🌺🍃 🕋فرَجَعُوا إِلى‌ أَنْفُسِهِمْ فَقالُوا إِنَّكُمْ أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ «64» 🦋🦋پس به (وجدان‌هاى) خود بازگشتند، پس (به يكديگر يا به خويش) گفتند: هر آينه شما خودتان ستمگر و ظالميد. 🕋ثمَّ نُكِسُوا عَلى‌ رُؤُسِهِمْ لَقَدْ عَلِمْتَ ما هؤُلاءِ يَنْطِقُونَ «65» 🦋🦋سپس سرهايشان را به زير انداختند (و با شرمندگى گفتند: اى ابراهيم!) براستى تو خود مى‌دانى كه اينها (حرف نمى‌زنند و) اهل‌سخن گفتن نيستند. 📝پیام ها🔰 🔶1- بيدار كردن وجدان‌ها، خوديابى، بازگشت به خويشتن و توجّه به فطرت، از اهداف عمده انبياست. بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ‌ ... فَرَجَعُوا إِلى‌ أَنْفُسِهِمْ‌ 🔶2- شرك، ازخود بيگانگى و توحيد، خوديابى است. «فَرَجَعُوا إِلى‌ أَنْفُسِهِمْ» 🔶3- در وقت بيدارى افكار، هر خلافكارى تقصير را به گردن ديگران مى‌اندازد. «إِنَّكُمْ أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ» چنانكه در قيامت نيز گناهكاران و مجرمين به يكديگر مى‌گويند: «لَوْ لا أَنْتُمْ لَكُنَّا مُؤْمِنِينَ» «1» 🔶4- تاريخ، فطرت و وجدان، از جمله عوامل روشن كننده‌ى حقايق‌اند. «فَرَجَعُوا إِلى‌ أَنْفُسِهِمْ‌- أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ» كسانى كه تا ديروز، ابراهيم را ظالم مى‌دانستند، «مَنْ فَعَلَ هذا بِآلِهَتِنا إِنَّهُ لَمِنَ الظَّالِمِينَ» امروز با مراجعه به وجدان‌هاى خود، خويشتن راظالم مى‌دانند. «إِنَّكُمْ أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ» 📖«1». سبأ، 31. 📚تفسير نور(10جلدى)، ج‌5، ص: 470 💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢💢 🕋قالَ أَ فَتَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَنْفَعُكُمْ شَيْئاً وَ لا يَضُرُّكُمْ «66» 🦋🦋(ابراهيم) گفت: پس آيا شما بجاى خداوند چيزى را مى‌پرستيد كه هيچ سودى براى شما ندارد و هيچ زيانى به شما نمى‌رساند؟! 🕋أفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ «67» 🦋🦋اف بر شما و بر هر چه كه غير از خدا پرستش مى‌كنيد، آيا نمى‌انديشيد؟! 🕋قالُوا حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ «68» 🦋🦋(امّا مشركان لجوج و متعصّب) گفتند: اگر مى‌خواهيد كارى انجام دهيد! او را بسوزانيد و خدايانتان را يارى كنيد. 🕋قلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً عَلى‌ إِبْراهِيمَ «69» 🦋🦋(و سرانجام آتشى فراهم آورده و ابراهيم را به درون آن انداختند، امّا ما) گفتيم: اى آتش! بر ابراهيم سرد و سلامت باش. 🕋و أَرادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ «70» 🦋🦋و (اگر چه) آنان براى او (تدبير بد و) كيدى را اراده كردند، ولى ما آنها را از زيانكارترين (مردم) قرار داديم. 📝نکته ها👇 🔷مردان خدا اهداف مقدّس خود را در هر شرايطى دنبال مى‌كنند و لحظه‌اى آرام نمى‌گيرند، هرچند تلاشهاى آنان در قالب‌هاى متفاوتى صورت پذيرد. حضرت ابراهيم عليه السلام در مسير رسالت الهى خويش ابتدا به سراغ عمو و قومش مى‌رود و آنانرا به سوى توحيد و يكتا پرستى دعوت مى‌كند و چون نتيجه‌اى حاصل نمى‌شود در دوّمين مرحله به سراغ بت‌ها مى‌شتابد و همه آنها را درهم مى‌شكند، آنگاه فطرتشان را مخاطب قرار داده و به بيدار كردن آنان مى‌پردازد و سرانجام پس از اندرز و توبيخ، آنها را به تعمق و انديشه وامى‌دارد. 📚جلد 5 - صفحه 471 🔷در ماجراى پرتاب حضرت ابراهيم به درون آتش، مطالب زيادى در تفاسير آمده است، از جمله اينكه مشركان با كمك و راهنمايى شيطان منجنيق ساختند، ولى آن حضرت با توكّل بى‌نظيرش به خداوند، از احدى از فرشتگان حتّى جبرئيل كمكى نگرفت ودر آن هنگام به مناجات و راز و نياز با پروردگار و توسّل به محمّد و آل محمّد عليهم السلام مشغول بود. 🔷واژه‌ى «أخسرين» در قرآن كريم به كسانى اطلاق شده است كه كار بدى را انجام مى‌دهند، امّا گمان مى‌كنند كه كارشان خوب است، پس زيانِ خود را درك نمى‌كنند، تا در پى جبران آن باشند. 🔷امام صادق عليه السلام فرمودند: وقتى خداوند به آتش امر كرد: «كُونِي بَرْداً» دندان‌هاى ابراهيم از شدّت سرما (در ميان آتش نمروديان) به هم مى‌خورد، تا آنكه گفته شد: «وَ سَلاماً» «1»
📝پیام ها🔰 🔶1- يكى از شيوه‌هاى دعوت مردم به دين، آگاه كردن آنان به ضرر بى‌دينى است. «لا يَنْفَعُكُمْ‌ و لا يَضُرُّكُمْ» 🔶2- سرچشمه و انگيزه‌ى عبادت، دستيابى به خير و يا نجات از شر است كه بت‌ها بر هيچكدام قادر نيستند. «لا يَنْفَعُكُمْ شَيْئاً وَ لا يَضُرُّكُمْ» 🔶3- اگر زمينه مناسبى براى بيدارى پيدا شد بايد منحرفان را تحقير كرد. «أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ» 🔶4- عواطف بايد تحت الشعاع مكتب باشد. «أُفٍّ لَكُمْ» با توجّه به اينكه عموى او نيز بت‌پرست بود. 🔶5- بت‌پرستى با عقل سازگار نيست. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ؟» (افراد بى خرد لجوج سزاوار توبيخ هستند) «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» 🔶6- توحيد، انديشه‌اى عقلانى است. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» 🔶7- كسانى به زور متوسل مى‌شوند كه از عقل و منطق بى‌بهره‌اند. «حَرِّقُوهُ» 📚«1». كافى، ج 8، ص 318. 📚جلد 5 - صفحه 472 🔶8- مردان خدا تا پاى جان بر اهداف خود پايدار هستند. «حَرِّقُوهُ» سوزاندن، سخت‌ترين نوع قتل است. 🔶9- بقاى شرك با نابودى موحّدان امكان پذير است. «حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ» 🔶10- تعصّبات نابجا، انسان را تا مرز سوزاندن پيامبر به پيش مى‌برد. «حَرِّقُوهُ وَ انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ» 🔶11- دشمن در تحريك توده‌هاى ناآگاه، به مقدّسات متوسّل مى‌شود، «انْصُرُوا آلِهَتَكُمْ» وبه غيرت وحميّت نيز تمسّك مى‌جويد. «إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ» 🔶12- خداوند، هم سبب ساز است و هم سبب سوز. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً» سبب ساز است، زيرا نفسِ حضرت عيسى عليه السلام را سبب زنده شدن مردگان قرار مى‌دهد، و سبب سوز است، زيرا سوزندگى را از آتش مى‌گيرد و آن را بر ابراهيم سرد و سلامت مى‌كند. 🔶13- هستى شعور دارد ومخاطب قرار مى‌گيرد. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً» و نفرمود: «فجعلنا النار بردا و سلاما» 🔶14- آثار موجودات به خواست و اراده‌ى الهى است. «يا نارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاماً» 🔶15- نور حقّ، با نار كفر خاموش نمى‌شود. قالُوا حَرِّقُوهُ‌ ... قُلْنا يا نارُ كُونِي بَرْداً 🔶16- قدرت خداوند مى‌تواند همه‌ى توطئه‌ها را خنثى كند. «أَرادُوا بِهِ كَيْداً فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ» 🔶 17- عاقبت، حقّ پيروز است. «أَرادُوا- فَجَعَلْناهُمُ الْأَخْسَرِينَ» ------------------------------------------------- 📚 برگرفته از تفسیرنور 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
💠
 معلمان هدایت
🔹 یک بیان نورانی حضرت امیر دارد که معلم، امام است: «مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ اماماً»؛ هر معلمی امام مأموم [شاگردان] است. حالا فرق ندارد، یک امام، امامتش وسیع ‌تر، یک امام، امامتش محدودتر؛ یک نفر امام یک کشور است یک نفر امام یک استان است یک نفر امام یک شهر است یک نفر امام یک کلاس است. از دهان این فرد باید نور در بیاید از قیام و قعودش باید نور در بیاید! چنین کسی «فَلْیبْدَأْ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیرِهِ». بعد می فرماید معلمِ نفس او، احقّ به اجلال است. 🔹 حضرت فرمود معلم، امام است. آموزش و پرورش اگر ده هزار یا کمتر یا بیشتر معلم دارد یعنی این تعداد امام دارد. اینها باید طوری باشند که شاگردان بتوانند به آنها اقتدا بکنند؛ نه بی راهه بروند نه راه کسی را ببندند، طیب و طاهر باشند. کسی که از دهان معلم جز نور نبیند که بتواند موقع ظهر به او اقتدا بکند، این دیگر ممکن نیست اختلاسی و نجومی بشود. این کشور هر چه ضربه می‌خورد از همین جا ضربه می‌ خورد. 🔹 در آموزش و پرورش به معنای این نیست که ما برنامه ‌های علمی را اضافه کنیم، تحول در این است که ما معلمانِ امام تربیت کنیم. کسی که دوازده سال طیب و طاهر می ‌شنود دوازده سال طیب و طاهر می ‌بیند، او ممکن نیست اختلاسی بشود. 📚 دیدار وزیر آموزش و پرورش با حضرت استاد تاریخ: 1398/07/09 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
دعوت از کارشناس تغذیه وبهداشت به مناسبت روز جهانی کودک در پیش دبستانی خانه قرآن حسنا چالوس 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran1402
گزارش تصویری از برنامه های خانه قرآن حسنا چالوس به مناسبت روز جهانی کودک مهر1402 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
گزارش تصویری از برنامه های خانه قرآن حسنا چالوس به مناسبت روز جهانی کودک مهر1402 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
گزارش تصویری از برنامه های خانه قرآن حسنا چالوس به مناسبت روز جهانی کودک مهر1402 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
گزارش تصویری از برنامه های خانه قرآن حسنا چالوس به مناسبت روز جهانی کودک مهر1402 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
💢 اجتماع جامعه قرآنی در حمایت از مردم مظلوم غزه 🔹جامعه قرآنی کشور در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اجتماعی را به راه خواهند انداخت. ---------------------------------- 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran
🔻این کلام خداوندی راستگو است که یهود را اینچنین معرفی می‌کند: 💠 ولَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَىٰ حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا ۚ يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ وَمَا هُوَ بِمُزَحْزِحِهِ مِنَ الْعَذَابِ أَنْ يُعَمَّرَ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِمَا يَعْمَلُونَ ﴿٩٦بقره﴾ یقیناً آنان را حریص ترین مردم به زندگی [دراز مدت] خواهی یافت و [حتی حریص تر] از مشرکان. هر یک از آنان آرزومند است که ای کاش هزار سال عمرش دهند، ولی آن عمر طولانی دور کننده او از عذاب نیست؛ و خدا به آنچه انجام می دهند، بیناست. ⚠️آیا نباید آیات الهی را در زندگی روزانه خود مشاهده کنیم؟ 🔹لیسا کیستر در تحقیق راجع به وضعیت الگوی ثروت خانواده ها در ادیان مختلف می‌نویسد: من متوجه شدم که خانواده ها تاثیر زیادی روی تفکرات و در نتیجه عملکرد کودکان در مال اندوزی دارند، در واقع بخش اعظمی از تاثیری که خانواده روی فرزند دارد در واقع نشات گرفته از چیزی است که دین به آنها می گوید. 🔸برتراند راسل، در تاریخ فلسفه غرب: ایده بهشت دنیایی در ذات خود یهودی است. نه تنها از نظر محتوا بلکه از نقطه‌ نظر منبع و سرچشمه نیز چنین است. 🔹برخی از قیام‌ها، اتوپیاها و دیگر جریانات که خواستار ایجاد بهشت در روی زمین هستند، در بنیان خود دارای آبشخوری توراتی بوده و ریشه‌ای یهودی دارند. 🟢 نتیجه این است که در صورت استقامت و با بهره مندی از نصرت الهی صهیونیست های ترسو و دنیا گرا قطعا فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد و اینگونه از درگیری طولانی و فرسایشی و پرهزینه جلوگیری خواهد شد. 🔵 مقامت کم‌هزینه‌ترین راه است. اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🔴 ایتا | کانال رسمی 🆔@darolquranalkarimmazandaran