eitaa logo
دارالسلام
109 دنبال‌کننده
83 عکس
37 ویدیو
2 فایل
دارالسلام جایی است که سلامت و صلح در کنار هم معنا می‌شوند، برای هر این دو باید از زمین تدبیر گذشت، همان که سیاست می نامندش .این یک کانال شخصی و یادداشت ها همه تراوشات ذهنی قابل نقد نویسنده است . مجید احمدی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅انسان و چهار ساحت ارتباطی ۱- اواسط بهار هر سال یک زوج خوشبخت از کبوترها -از آن مدل کبوترهایی که در بچگی به آن می‌گفتیم- گوشه بالکن کوچک خانه مان را برای ساخت لانه عشق شان انتخاب میکردند و من و محمد مهدی و محمد امین منتظر تولد جوجه ها می‌شدیم، این انتظار مهیج غالبا بع دور از چشم‌من و مادرشان به مداخله و معاینه😁 پسرها از تخمها و نوک زدن کبوترِ مادر در دفاع از حریم لانه هم منجر میشد! ، ۱۰ روزی هست جوجه ها از تخم درآمده و حسابی بزرگ شدند، دیروز به هر دلیلی که نمیدانم، والدین متعهد جوجه ها به لانه برنگشتند و جوجه های گرسنه و تشنه جیک جیک کنان آنها صدا ميکردند، اینجا بود که دیگر مجبور شدم به خواست محمد مهدی تن بدهم و برای او که مدتها مشتاق برداشتن جوجه کبوترها بود ، غیب والدین و لزوم امداد رسانی فوری ،بهانه مشروعی شد....😂 ۲- در یک تقسیم‌بندی کلان، چهار حوزه ارتباطی را برای انسان تعریف کرده اند : - ارتباط انسان با خود - با خدا - با خلق خدا - با خلقت و محیط زیست یادمان باشد مجموعه رابطه‌های هر فردی در این چهار عرصه ایجاد و اهداف تربیتی فرزندان ما هم در همین عرصه‌ها تعریف و تبیین میشود و به ایجاد ارزش و یا صد ارزش منجر می‌شود. آموزشِ نحوه رابطه آنها با محیط زیست ،با حیوانات و گیاهان و درختان یکی از عرصه های تربیتی مغفول است ،زنده کردن روحیه حمایت و سرپرستي و حس مسئولیت از دیگر موجودات ،عاطفه را در بچه ها رشد میدهد و در سرنوشت آنها و ما تاثیر مستقیم میگذارد . ⚜ ۴شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ . @darossalamm
🎤 بخش هایی از مصاحبه در خصوص روز ملی جمعیت با سایت خبری : 💠 مهمترین عوامل موثر بر موفقیت قانون جوانی جمعیت را در چه مولفه هایی میدانید ؟ نظام فرهنگی و هنجارهای اجتماعی مهمترین عامل موثر بر رفتارهای جمعیتی خانواده ها است ؛ فرزندآوری به‌عنوان یک کنش اجتماعی علاوه بر بعد رفتاری ، دارای بعد نگرشی و معنایی است. بُعد نگرشی و از چنان اهمیتی برخوردار است که مقام معظم رهبری در پیام به فعالان حوزه جمعیت، علاوه بر انکه کنشگری در راستای عبور از بحران جمعیت را یک فریضه دانسته اند ، به نقش مراکز فرهنگ‌ساز در این زمینه تأکید می‌ کنند و به فرهنگ‌سازی در نیز اشاره ویژه دارند ، و بعد از آن عوامل اقتصادی نقش موثر دارند . مطالعه عملکرد دیگر کشورهای موفق در عرصه جمعیتی نیز به ما ثابت میکند که باید راهبردهای اقتصادی و فرهنگی با پیش تازی عرصه فرهنگی پیگیری شود . 💠 نقش رسانه ها را در عرصه فرهنگ سازی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ، نسبت به سایر قوانین موضوعه، دارای جامعیتی قابل قبول و برای گذار کشور از بحران فعلی راهگشا است ، در آن به شکل مصداقی و زمان مند بر مشوق های مالی و وظایف دستگاهها تصریح شده ، لذا جا دارد رسانه ها هر دو عرصه مطالبه مالی و نیز مقوله اصلاح نگرش اجتماعی بر فرزندآوری را دنبال کنند . 💠 جنابعالی وزن مشوق های اقتصادی را در برابر ‌وزن کار فرهنگی چقدر میدانید ؟ مسئله مثل دیگر حوزه های اجتماعی دارای ابعاد مختلف است و یک مفهوم تک بعدی ... 🔸ادامه متن در آدرس زیر http://www.mefda.ir/news/288536/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱🔅از اوج فقاهت، تا بلندای عرفان و از آنجا تا تسلط بر فلسفه اسلامی ، تا تدوین و اجرا یک مدل حکمرانی و به چالش کشاندن همه مکاتب سیاسی جهان تا چیره دستی در ادبیات فارسی و عربی تا ایفای نقش همسری عاشق، بخشی از منظومه وجودی و فکری آن کسی است که به درستی خطاب شد. ببينيد چگونه پیچیده ترین خطرات انقلاب -که بخشی کوچکی از آن در فیلم بالا بیان شده- را در قالب غزلی ناب بیان کرده اند: من به خال لبت، ای دوست! گرفتار شدم     چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم فارغ از خود شدم و کوسِ اناالحق بزدم  همچو منصور خریدار سر دار شدم در میخانه گشایید به رویم، شب و روز       که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم جامه زهد و ریا کندم و، بر تن کردم   خرقهٔ پیر خراباتی و هشیار شدم واعظ شهر، که از پند خود آزارم داد از دم رِند می‌آلوده، مددکار شدم بگذارید که از بتکده یادی بکنم        من که با دست بت میکده بیدار شدم ۲🔅اگر فرصت خواندن دوره ۲۲ جلدی صحیفه نور را نداریم ،می‌توان با خواندن جلد ۲۱ به توصیه خیلی از اساتید،خط روح الله را بدون پیرایه و تحریف درک نمود. ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ⚜ @darossalamm
16.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✏️ما همانگونه که برای رد نظریات الحادی راهی جز تولید نظریات کارآمد مبتنی بر مبانی ایرانی_اسلامی نداریم ، برای مواجهه در نیز راهی جز تسلیح به ابزار هنر و تربیت برای توسعه جبهه فرهنگی نداریم ، در برابر یک اثر هنری مخرب و مبتذل ، بیش از بیانیه و تحصن و برخوردهای سلبی، تولید آثار هنری ارزشی است که جواب می‌دهد. 🔅تهران - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ . @darossalamm
🔆اول شارع الرسول آخر بهشت دنیاست است ، آنجا که شعاع طلایی گنبد منور مولای متقیان علی ع از هزار توی حجاب های خود ساخته ، پرده چشمت را به نور خود منور میکند و همه چیز فراموشت میشود : یا علی نام تو بردم نه غمی ماند و نه همّی                     بابی انت و امّی گوییا هیچ نه همّی به دلم بوده، نه غمّی                  بابی انت و امّی                   🔸️شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۱ - - . ⚜ @darossalamm
🔅 زیارت غدیریه یادگار غریب امام هادی ع 💠زيارت حضرت اميرالمومنين ع در روز غدير که از جانب امام ع صادر و به نام زیارت غدیریه نام گذاری شد،يکي از عالي ترين اسناد مکتبی و  يک دوره کامل اصول عقايد است. امام هادی ع در این زیارت ، با استناد به ۵۲ آیه در فضیلت و حقانیت امیرالمؤمنین ع ، به موارد بسیار مهمی از تاریخ سانسور شده ای اشاره میکند که حکومت اموی و عباسی و جنبش های انحرافی ،ده ها بعد از پیامبر ص در راستای استحاله ،حذف و وارونگی آنها تلاش کردند از جمله: بیان مجدد حدیث غدیر و غصب فدک که بیان اش در عموم حکم قتل را در پی داشت ، جنگ بدر، احزاب، اُحد، شان نزولِ «لاسیف الّا ذوالفقار و لا فتی الّا علی»، صفّین، جمل، نهروان، شهادت عمّار و بیان نحوه شهادت خود حضرت امیرالمؤمنین ع ، بیزاری از دشمنان ولایت و در آخر زیارت ، لعن بر منکران ولایت و قاتلان حضرت ع. بی شک با رواج عقلانیت شیعی در ایران طی چهار دهه اخیر ، بیان این موارد که بیان شد شاید گفتاری عادی از معصوم ع قلمداد شود،اما فقط خدا میداند در مسیر رسيدن این سطور مقدس به دست‌ ما چه خونهایی پاکی که غریبانه در این ۱۴۰۰ سال بر زمین ریخته شد و هنوز زیارت غدیریه جز متن های مهجور در بین مردم است. 💠ایام‌میلاد امام هادی ع و عید غدیر ارجح ترین زمان برای خواندن زیارت غدیریه و خطبه غدیر در جمع خانواده و توضیح آن به فرزندانمان است . 🔅۵شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - شب میلاد ابن الرضا امام علی النقی ع . 🔅 🔅 @darossalamm http://roozplus.com/fa/news/259004/
شعر " مرتفع ترین هنر پارسی است ، و تنفس در گعده اهالی شعر بازکننده همه انسدادهای روحی ، چند روزی میزبان گروه های منتخب مشاعره در دانشگاه های علوم‌پزشکی در فصل آخر جشنواره فرهنگی سیمرغ بودیم ، در گفتگوی افتتاحیه که چند روز پیش برگزار شد، نسبت هنر و شعر برای شاعرِ حوزه سلامت را از سه منظر بیان کردم : ۱- زبان شعر و نثر ادبی ابزاری جذاب در جهت افزایش سرمایه اجتماعی نظام سلامت : نظر سنجی ها طی ۱۰ سال گذشته روند نزولی را نشان میدهد ، هر لحظه خدمت به مردم و تسکین آلام انها برای "شاعرِ روپوش سپید" پر است از جلوه های عینی زیبایی و فرصتی برای خلق ابیاتی ناب . ۲- شعر و زبان مسجع به مثابه روشی جذاب برای افزایش سواد سلامت مردم و اخذ مشارکت آنها در همراهی و هم افزایی با: سیاست های سلامت نظیر عدم استعمال مواد مخدر ، دخانیات ، اصلاح سبک تغذیه سالم ،مشارکت در کنترل همه گیری کرونا ، سیاستهای جوانی جمعیت و ... ۳- شعر و نثر ادبی روشی برای اعتلای و احیا اخلاق در نظام سلامت و درون خانواده بهداشت و درمان : سالهاست کنگره هایی با نام اخلاق پزشکی و اخلاق پرستاری برگزار میشود ، جایگاه هنر و ادبیات در توسعه این امر که هر روز بیش از گذشته بدان محتاج تر می‌شویم کجاست؟ عمده آثار ادبی در این خصوص مربوط به صد سال قبل است . 💠 نظام سلامت باید به حال دل خود رسیدگی کند ، ما میراث دار مفهوم بلند "حکیم" هستیم نباید بگذاریم "تجاری شدن پزشکی" که جزئی از فرهنگ مهاجم لیبرال است ، پزشکی ما را در هاضمه خود ببلعند . ⚜جمعه ۷مرداد ۱۴۰۱ . ⚜ www.mefda.ir/photo/298649/ http://www.mefda.ir/news/298663/
۱- دو سه روزی، میزبان جمعی از اعضا دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی شمال شرق کشور بودیم . تعامل دانشجو/استاد مهمترین سرمایه دانشگاه است ، وضع مان در این سالها و در این سرمایه چندان مطلوب نیست . در دوران سلطه فضای مجازی و انزوا طلبی آدم‌ها ، بازسازی برنامه های جمعی ، اردویی و کندن از محیط رسمی و ایجاد فرصتی برای کنار هم بودن حتما موثرترین تمرین برای احیاء آن سرمایه است . ۲- فرصت کوتاهی در آغاز نشست دست داد تا علاوه بر خیرمقدم گریزی هم به صحرای کربلا بزنم ،جایی که هیچ کس بر داستان اش اختلاف ندارد : در لشکر کوچک سیدالشهدا ع آزاد مردی بود به نام یا بَشیر بن عَمْرو حَضرَمی . در روز  به او خبر رسید پسرش در مرز ری و یا طبرستان اسیر شده ، در آن بحبوحه تاریخی ع او را صدا کرد و فرمود بیعت ام را از تو برداشتم ، با این هزار دینار و دو جامه گرانبها برای آزادی فرزندت از این مهلکه خارج شو ، پاسخ او در قلب تاریخ ثبت شد : «أَکَلَتْنِی إِذاً السِّبَاعُ حَیّاً إِذَا فَارَقْتُکَ» حسین جان، گرگ های بیابان مرا زنده زنده بِدَرَند ،اگر تو را رها کنم ... امام ع در زیارت ناحیه غیر مشهوره در بیان نام و جایگاه و سلام به اصحاب تراز اول ع از آن یار باوفا نیز این گونه قدردانی میکند : شَکَرَالله قوَلَک خداوند از تو قبول کند سخنت را . در اینجا تاکید معصوم ع بر عظمت سخنی است که بیان شده نه قدرت رزم و جنگاوری . ۳-هر کلاس برای استاد فرصتی است تا امام زمان به او بفرمایند: شَکَرَالله قوَلَک . ۵شنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ @darossalamm
🚩 عباس ع الگوی کار تشکیلاتی عباس ع که بود که کسی مثل حسین ابن علی ع همو،که همه عالم از مُلک و مَلکوت به وجودش محتاجند،به وجود او محتاج بود؟ " یا اخی،انت صاحبُ لِوائی،و اذا مَضَیتَ تَفرقَ عَسکری " " اگر تو بروی سپاه من از هم خواهد پاشید". قمر بنی هاشم ع چه جایگاهی در منظومه اندیشه و عمل ع داشت که با شهادتش فرمود "اِنکَسَر ظَهری"؟جز آن که عباس یک شخص نبود،او به مثابه یک نقش بود از این رو حدیث انکسار حسین روضه تشکیلاتی بود؛ و بیان این حقیقت که اگر حسین هم باشی باز به عباس ها برای پیشبرد مسیرت محتاجی و بی عباس های پای کار و بصیر ،هم سازمان حسینی دچار تشتت میشود و هم کمر رهبر استوار آن میشکند؛ این سنت،همیشه در تکرار است: "حسین ع نمی تواند نقش عباس را ایفا کند، نه عباس که نقش حبیب را، که آن ذبیح الله پاس پیکر حبیب ابن مظاهر نیز قامتش خم شد : "لمّا وَقَعَ حَبیب علی الاَرض ؛بان الانکسار." حسین ع برای گفتمان سازی و تشکیلات سازی به عباس و حبیب نیاز داشت چه آنکه این دو بزرگوار از ابتدای شروع نهضت او فعالانه به یارگیری، مباحثه،مذاکره، تبلیغ و هر آنچه در هر لحظه عمل درست و به هنگام بود، پرداخته و خیمه این دو ،مامن و محل اجتماع و تواصی یاران حضرت ثارالله ع بود. آدم تشکیلاتی یعنی آن کسی که در راه وَلّی هر چه می‌تواند انجام دهد: "اشهد اَنَّک لم تهِن و لم تَنکُل[یا عباس] شهادت میدهم که تو در راه نصرت رهبرت هیچ سستی نکردی و کار مبارزه را به کسی واگذار ننمودی . ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ عاشورا ۱۴۴۴ 🏴 @darossalamm ادرس سایت : http://roozplus.com/fa/news/261606
📜 بگو به امین... ۱🔶 رزمنده ها میگن، شب عملیات وقتی گردان زمین گیر میشد و دشمن با تیر مستقیم هر سری رو که بلند میشد میزد ، دو دسته بودن که جرات میکردن بلند شن ،تکبیر بگن و خط رو بشکنن و پیکرشون رو آماج تیرتراش دشمن کنن ، لات های گردان و نماز شب خون های پنهانی . ۲🔶 تو این روزها شعر گفتن ،سخنرانی کردن ، پوستر زدن و خلاصه شفاف و مستدل از انقلاب دفاع کردن و بعدش فحش خوردن یه جورایی حکم همان تکبیرزنهای شب عملیات رو داره ، سروده جدید افشین یکی اونها بود : 🔹به رغم زخم زبان‌ها به غم، عنان ندهم ز کف، قرار خود از طعن طاعنان ندهم 🔹رفیق عهدشکن! از تو کمترم آری اگر که بر سر پیمان خویش جان ندهم 🔹اگر چه صورتم از سیلی خودی سرخ است چراغ سبز به بیگانگان نشان ندهم 🔹به خیمه گه چو شبیخون بی‌امان زده خصم ز تیربار کلامم به او امان ندهم 🔹به رغم این همه تحریم، پیش چشم عدو ز بیم، پرچم تسلیم را تکان ندهم 🔹سبک‌ سرانه چو پیران طالب تمجید زمام عقل به تأیید هر جوان ندهم 🔹بس است خوردن نیش از شکاف ها یک بار دوباره در دهن مار، امتحان ندهم 🔹رهین باور خویشم! هر آن چه خواهی گو که دل به خشم و خوشایند این و آن ندهم 🔹به رغم تازه به دوران رسیدگان حریص مقام فقر به سرمایه‌ جهان ندهم 🔹زمین اگر همه دشمن شود، بگو به «امین» که دست زخمی او را به آسمان ندهم 🔆 آبان ۱۴۰۱ ⚜ @darossalamm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شهید هوشنگ خوب ،شهید مظلوم جامعه بهداشت کاران 🔴بهورز شبکه بهداشت بهمئی که حالا در خیل شهدایِ شاهچراغ جای گرفته ، با پسرش به شیراز میروند برای پیگیری درمان خود، چند ساعت مانده به نوبت پزشک،امید پسر شهید از پدرش میخواهد که نماز را به حرم حضرت احمد ابن موسی ع بروند. در منزل شهید هنوز تهیه مستند اربعین که او خود موکب دار و مستند سازش بوده تمام نشده ، پسر همیشه خندان بویر احمدی ، و پدری ‌که یک عمر در با حقوقی بخور و نمیر به مردم خدمت میکرد ... 🔴 پیکر پاک این دو شهید امروز در هجوم غیرت و صلابت مردم کیلک و بهمئی به خاک سپرده شد، اما صدایی از : -مدعیان بی صداقت جامعه پزشکی که رسما از هر تعویض مفصل ده ها میلیون میگیرند و ادعای حقوق فقرا را دارند -همانها که اگر جنبش me too در کارزار منشی هایشان راه بیفتد ،طشت زن دوستی! شان از بام خواهد افتاد - همان از دماغ فیل افتاده هایی که جز لایه نازکی از پزشکان،در قریب سی سال حکومتشان بر ارکان نظام سلامت،احدی از جامعه بهداشت و پیراپزشکان را لایق گفتگو و مشارکت در نظام مدیریتی نمی‌دانستند - دوستان همان مدعی نهج البلاغه خوانی که در دوران اینترنی دانشجوی پزشکی را به دلیل پوشیدن آستین کوتاه با سیلی از پله های دانشکده پرت کرد؛ شنیده نشد و نخواهد شد. 🔴 این پزشکانِ پر مدعا آن روزها که امثال شهید هوشنگ خوب در اول کرونا، داشت خانه به خانه بیمار یابی فعال انجام میداد،مرخصی زایمان گرفته بودند،و امروز تخم خشم و خیانت ،زایمان می‌کنند. آری خون شهید باطل السحر نفاق هاست. ⚜ @darossalamm
🔶 باز تعریف منصفانه و علمی از "هویت صنفی و استقلال حرفه ای در پرستاری " کلید حل مشکلات نیروی انسانی و مالی خواهد بود . https://www.yjc.news/fa/news/8295742/%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1 💠 متن کامل در سایت خبری و تحلیلی روز پلاس : http://roozplus.com/fa/news/271552@darossalamm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ از دیشب این فیلم را بارها دیدم ، آخرین بارش در ترافیک صبح امروز چهارم دی ماه ۱۴۰۱ ، زیر این ویدئو نوشته بود ۳۶ سال پیش در این ساعت ماهی های کربلای ۴ به آب زدند ، و سال ۹۴ یکصد و هفتاد و پنج نفرشان را دسته و پا بسته به شهر برگرداندند ... تا من صبحانه خورده ، کت و شلوار پوشیده به محل کار رسیدم و آبدارچی چای آورد، بیش از هزار نفر از این بسیجی ها را همان کنار شط تیر باران کرده اند ، کار به ناهار ظهر فردای ما نرسید ... 🔅 منافقین همانها که چند شب پیش مایک پمپئو با به‌ رسمیت شناختن بی حافظگی جمعی از ما ، عقد رئیس‌جمهوری شان را خواند و آنها را پی‌ریزی کنندگان یک جمهوری آزاد، مستقل در ایران نامید!!! عملیات را لو داده بودند ، با جزئیات . بعثی ها دست و پای قواصان شهید را نبستند ، های ایرانی این کار را کردند ، شاید سالها بعد وقتی که دیگر هزینه های این بی وطن ها بیش از سودشان برای دشمن بود، نقش شان را در ایجاد اختلاف در سطح فرماندهی و برنامه ریزی عملیات نیز منتشر کردند. 🔅 ‌که شهید آوینی در متن این فیلم آن را تشریح می‌کند، یک بخش اساسی دارد و آن تلاش دائم برای ماندن در است . چهارم دی ماه ۱۴۰۱ ⚜ @darossalamm
فاطمیه هر سال، اشعار و ابیاتی را می‌‌شنویم یا بر کتیبه‌ها می‌بینیم که در یک فرآیند مردمی خاصی سر زبان‌ها افتاده‌اند و تبدیل به زمزمه‌های عمومیِ همه‌گیر شده‌اند.این همه‌گیری و زبان به زبان چرخیدن این اشعار، عمدتا در بستر هیئت صورت گرفته است. در این فرسته،چند بیت از این اشعار آشنا و خاطره انگیز فاطمی،را با نام شاعر آنها مرور میکنیم. ۱-مرحوم سید رضا موید که مهرامسال به رحمت خدا رفت، یک غزل دارد با مطلع "اشکی بوَد مرا که به دنیا نمی‌دهم "که این دو بیت اش معروف شد: سرمایه محبت زهراست دین من من دین خویش را به دو دنیا نمی‌دهم گر مهر و ماه را به دو دستم نهد قضا یک ذره از محبت زهرا نمی‌دهم ۲-استاد غلامرضا سازگار که هنوز خاطرات مداحی او در دوران کودکی در مجمع الذاکرین تهران و هیات مکتب العباس میدان خراسان در خاطرم هست، غزل ماندگار: بریز آب روان اسما،ولی آهسته آهسته  به جسم اطهر زهرا ولی آهسته آهسته  و نیز غزل جانسوز: الا ای چاه،یارم را گرفتند گلم، عشقم، بهارم را گرفتند میان کوچه ها، با ضرب سیلی همه دار و ندارم را گرفتند از آثار تاریخی این پیر غلام اهل بیت ع است. و مطلع اول از مرثیه استاد علی انسانی که با این بیت جانسوز آغاز میشود: خدا مادرم را کجا میبرند گمانم برای شفا میبرند. و در آخر دو بیت از شاعر جوان حسن بیاتانی که با این بیت آغاز میشود: دیر آمدم، دیر آمدم،در داشت میسوخت هیئت، میان "وای مادر داشت میسوخت و همه هنر تغزل اش را در این بیت آخر میریزد: ما عشق را پشت در این خانه دیدیم زهرا در آتش بود؛حیدر داشت میسوخت 🏴دوشنبه-۵دی ماه ۱۴۰۱-شب شهادت حضرت زهرا س ⚜ @darossalamm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸۱- مثل باران که شهر دود گرفته را میشورد ، دلهای ما محتاج طهارت است و در این خشک سالی ، چشمه هایی هستند که در هر فصلی از سال سراغشان بروی تو را از اضطراب دنیا به بهشت سکینه میبرند و امراضِ دلت را در جاریِ شهود شفا میدهند . اینجا همیشه تر سالی است ، به سراغشان هم نرویم، دستشان از ملکوت برای امداد به ما ناسوتیان بازِ باز است، که اگر این حضور و امدادها نبود در ازدحام آن همه دشمنی و نفاق چیزی از انقلاب اسلامی نمانده بود . 🔸 ۲- بهانه نوشتن چند جمله بالا ، آوردن نام "شهید محمد جهانگیر" بود ، طلبه ۱۸ ساله ای که از جزیره فاو در والفجر ۸ برای مادرش، شش تیر به یادگار آورد ، و هفتمین گلوله را دشمن برای خلاصی او از همه قیدهای دنیا به پیشانی اش نشاند تا زیباتر به دیدار کسی برود که همیشه میگفت نام او را پسوند نامش قرار دهند و به جای "محمد" ، "محمد حسین" صدایش کنند . 💠 سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - بهشت زهرا س به همراه جمعی از همکاران . ⚜ @darossalamm
✏️ یادداشتی به مناسبت روز شهید و پاسداشت شهدای سلامت . باشگاه خبرنگاران جوان 🔶 https://www.yjc.ir/00ZC3L سایت وزارت بهداشت و درمان 🔶 http://behdasht.gov.ir/X6g8 🔶http://isargaran.behdasht.gov.ir/Xo1
✏️ یادداشتی به مناسبت روز شهید: 💠 آگاهی ویژگی برجسته جریان ایثارگری در نظام سلامت . آنچه در فطرت عام بشری ایثار نامیده میشود ، در سنت تاریخی مردمان ایران زمین نهادینه شده و پس از اسلام با لطافت پیام الهی پیوند خورده است، و نمادهای بی شماری در گستره تاریخ تمدن این سرزمین برجای گذاشته ؛ لذا درک مفاهیم آسمانی‌ قرآنی در این زمينه با مصادیق فراوانی که در اذهان ایرانیان وجود دارد ، کاملا فهمیدنی میشود: «اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم واَمولَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ... فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الَّذی بایَعتُم بِهِ وذلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظیم» همانا خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده ... پس از این معامله‌ای که کردید بسی شاد باشید که این به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. (توبه/111) این مفهوم بلند انسانی در مقاطع مهمی از تاریخ کشورمان برجسته تر تجلی پیدا کرده، که دفاع مقدس از آن جمله است و به دلایل مختلف نقش اساتید و اعضاء نظام سلامت در شکل گیری و تصعید این مفهوم تاریخی/فرهنگی نقشی کم نظیر است . در طول سالهای اخیر و با همه گیری بیماری کرونا و ایجاد یک خوف/خطر ناشناخته و همگانی ،مجددا رفتار اصحاب سلامت ، بیش از پیش مورد توجه جامعه قرارگرفت . در اینجا مسئله هویت صنفی بسیار نقش آفرین بود ، چراکه در زمانه ی کمرنگ شدن هویت ها، کادر درمان/بهداشت از منظر صنفی، به سرعت به باز تولید عناصر هویتی خود پرداخت ،عناصری که در ذخیره تاریخی او بود اما در مناسبات اداری و قوانین بازار بخش هایی از آن مخدوش شده بود . -و صد البته رفتارهای غیر متعهدانه قلیلی از صنف همواره از نگاه منصفانه ، به رفتار قاطبه صنف تعمیم داده نخواهد شد- جامعه پزشکی به دلیل سطح بالای تحصیلی ، مهارتی و عقبه فرهنگی در ایران غالبا از سرمایه اجتماعی ممتازی بهره‌مند است اما در عین حال خدمت به عموم جامعه را تکلیف خود دانسته و در مواجهه با مسئله ملی/جهانی همه گیری کرونا با بذل جان ، آسایش، زمان و بکارگیری صادقانه همه مهارت هایشان از بروز یک بحران جلوگیری کردند ، بحرانی ‌که بیش از یک سال است ایران را آرام کرده ، در حالیکه همچنان در کشورهای جهان مدعی ، امواج این ناامنی احساس می‌شود. مفهوم ایثارگری رزمندگان جبهه سلامت در مقابله با کرونا همچنان مفهومی استخراج نشده است، یادمان نرود که هویت نیروی نظامی با جنگ و دفاع از مرزها گره خورده است و برای حضور در میدان جنگ آموزش تخصصی دیده و آماده هر نوع جانفشانی است لکن پزشک ، پرستار ،بهداشت کار و دیگر اعضای کادر سلامت علیرغم اینکه هویتشان در ملازمه ای با جنگ سخت تعریف نشده ، در دوران حمله بی رحمانه ویروس نواخته، با حفظ انسجام علمی ،رفتارهایی را بروز دادند که جز در بافتار فرهنگ ایثارگری قابل تحلیل و توجیه نبود . دامنه این رفتارها از بیماریابی فعال در محلات و منازل تا سطح پژوهش و کشف واکسن در پژوهشگاه هایی که در آن اوایل فاقد امکانات و حفاظت های فردی لازم بود ،قابل روایت است . نکته اساسی این نوشتار توجه به ماهیت آگاهانه ایثارگری در رفتارشناسی اعضا نظام سلامت است. همه شهدای دفاع از سلامت ها دقیقا میدانستند که با چه خطری روبرو هستند و این سطحی ارزشمندی از مرگ آگاهی است ، سطحی از بزرگی روح و بلوغ رفتار که هویت صنفی را مرتفع کرد و با شروع ثبت اولین شهدا نه تنها باعث فرار آنها از صحنه جنگ نشد بلکه حضور آنها را منسجم تر و آگاهانه تر نمود . در روز گرامیداشت مقام شامخ شهداء ضمن ادای احترام به ارواح شهدای انقلاب اسلامی که در ملکوت الهی مفهوم حقیقی حیات اند ، به روح بلند همه سپید جامگان آسمانی درود میفرستیم و مفتخریم در صنف کسانی به مردم خدمت میکنیم که در روزگار خطر بهترین حاضر شدند آگاهانه، پر بها ترین دارایی شان که همان جان شیرین است را در روزگار سلطه فرهنگ سود، سودا و بازار بر سر دست گیرند و مفهوم دیگری از بازار ایثارگری را باز تعریف کنند . محبت خدای مهربان در انتظار کسی است که از آنچه دوست دارد انفاق می کند ( لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون ) . مرگ اندیشی و مرگ آگاهی نزدیک ترین مفهوم به واژه شهادت است و این مفهوم دال مرکزی جریان ایثارگری در نظام سلامت. مجید احمدی ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ ⚜ @darossalamm باشگاه خبرنگاران جوان 🔶 https://www.yjc.ir/00ZC3L سایت وزارت بهداشت و درمان 🔶 http://behdasht.gov.ir/X6g8 🔶http://isargaran.behdasht.gov.ir/Xo1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 رجعت سرخ ستاره 💎 دفاع از مرزهای اعتقادی شیعه مرز نمیشناسه اسلام سیاسی ، با محوریت تفکر اهل بیت ع یه روزی از همین روزای قریب ، دنیا رو میگیره و به اون انحراف تاریخی خط پایان میکشه خیلی از خیل لشکریان او همینا هستن اونایی که آرزوی بودن با آخرین ذخیره خدا رو با خونشون در ورای مرزهای تصنعی اثبات کردن . اصل رو بیش از دوستانِ اهل بیت ع ، دشمنانشون باور دارند؛ و طبیعت ، ملموس ترین عرصه رجعت ه 💎 این دو شهید مدافع حرم که از مهاجرین و از اهالی روستای هستن رو مردمون اینجا در کنار عزیزان خودشون به خاک سپردن و هر شب جمعه در کنار مزارشون چند شاخه گل میزارن ، تا حالا ندیدم پدر و مادری رو سر قبرشون ، شاید هم بودن و من در ازدحام زائرین این قبور نشناختمشون . اگه دیگه فرصتی برای نوشتن نشد ، چه بهتر که با این ستارگان، غروب آخرین پنجشنبه سال رو تمام کنیم ، ستاره هایی که مقدمه طلوع مهر موعودند. آن سیه‌چرده كه شیرینی عالم با اوست چشم میگون لب خندان دل خرم با اوست گرچه شیرین‌دهنان پادشهانند ولی او سلیمان زمان است كه خاتم با اوست ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آخرین شب جمعه سال . @darossalamm
🔸️یادمون نره سهمی از اقتدار امروزمون در منطقه رو مدیون یتیم های یمن هستیم. @darossalamm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقدار یار هم‌نفس چون من نداند هیچ‌کس ماهی که بر خشک اوفتد قیمت بداند آب را 💠 در آخرین دقایق ماه میهمانی خدا و تلَذی ماهیان فطرت بر کسب آخرین جرعه ها از این دریا و در مرور هر آنچه در این یک ماه گذشت خاطرم آمد امروز در تقویم ها روز بزرگداشت شیخ اجل سعدی است، تقارن این دو حال مرا یاد غزلی از استاد سخن انداخت . عطش انسان به ملکوت هیچ گاه فروکش نمیکند و مکاتب الحادی با هر حیله ای میکوشند با سراب او را سیراب کنند، در این جدال دائم ، آنچه بیش از هر امکان و فرصت معنوی در دسترس ، لذت بخش و قابل فهم میباشد ،دریای فکری ،عاطفی و اعتقادی اهل بیت ع است که هیچ وقت خشک نخواهد شد و هیچ غریقی در آن جز با صید مرواریدهای انسانیت به سلامت باز نخواهد گشت و شاید به جا باشد در این تمثیل که از آن بیت معروف سعدی وام گرفتم نکته نغزی را هم اضافه کنم که در این دریا همه اهل بیت ع کشتی نجات اند اما سرعت به مقصد رساندن "سفینه الحسین ع" بیش از سایرین است. زاندازه بیرون تشنه ام ، ساقی بیار آن آب را / اوّل مرا سیراب کن ، وآنگه بده اصحاب را​ من نیز چشم از خواب خوش برمی نکردم پیش از این / روز فراق دوستان ، شب خوش بگفتم خواب را​ هر پارسا را کان صنم در پیشِ مسجد بُگذرد / چشمش بر ابرو افکَند ، باطل کند محراب را​ مقدار یار هم نَفَس چون من نداند هیچ کس / ماهی که بر خشک اوفتد ، قیمت بداند آب را​ وقتی در آبی تا میان ، دستی و پایی می زدم / اکنون همان پنداشتم دریای بی پایاب را. ⚜ اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ - شب عید فطر . 🔅 @darossalamm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فتنه از تو آغاز شد یا امیر مومنان ، آزمون مسلمانی تا پیش از تو آنقدر سخت نبود .... و مولانا با همین مطلع تاریخی واقعیت هایی از سیره ات را به رشته تغزل درآورد: شهر پر از فتنه شد از روی تو جان چو کمان از خم ابروی تو چشم‌سیه هر چه که در عالم است وام گرفته‌است ز گیسوی تو راه نشانم بده تا رگ به رگ جوی شوم، جوی بلاجوی تو آنکه به دنبال شه و شاهدست خیمه‌ برافراخته پهلوی تو بر تن هر بدنظر یاوه‌گو لرزه درانداخته یاهوی تو فاتح خیبر اسدالله علی لعنت الله به بدگوی تو شیرزنی کو که بِزاید چُنان شکل حسین‌بن‌علی در جهان غیرت الله تویی یا علی رحمت الله به بانوی تو غیر حلال از الکت رد نشد خصمِ حرام است، ترازوی تو ای نه خدا، ای نه بشر، غیر شر کِی بِبُرد تیزیِ چاقوی تو؟ ⚜ ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ شب زیبای عید غدیر
29.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ اقتلونی اقتلونی یا ثقات ان فی قتلی حیاتا فی حیات دیروز سالگرد یکی سخنرانی‌های تاریخی شهید حاج بود.او در این چند دقیقه عبارت‌هایی را گفت که بعدها هر یک از آن تبدیل به کلیدواژه‌های راهبردی در فرهنگ مقاومت شدند.یک ماه قبل از این در تیر ۹۷قمارباز کازینویِ آمریکا فرمان قتل را صادر کرده بود . ❇️ تو مکن تهدیدم از کشتن که من تشنه‌ی زارم به خون خویشتن از بدن اِربا اِربای او تنها تصویر دستی در عراقِ ابالفضل منتشر شد و به جز این هم نیازی نبود ، چنانکه از همه وجود یک انگشتر شکسته برای ادامه مکتب کافی است و مگر از آن همه فضلِ ع چند خط به ما رسیده است؟ در انتهای سخنرانی، سردار به بیتی از این مثنوی اشاره میکند و میگذرد، ابیاتی که همه اش زبان حال مجاهدان کم ادعای خداست : گفت ای ناصح خمش کن چندچند پند کم ده زانک بس سختست بند آن طرف که عشق می‌افزود درد بوحنیفه و شافعی درسی نکرد تو مکن تهدیدم از کشتن که من تشنه‌ی زارم به خون خویشتن عاشقان را هر زمانی مردنیست مردن عشاق خود یک نوع نیست گر بریزد خون من آن دوست‌رو پای‌کوبان جان برافشانم برو آزمودم مرگ من در زندگیست چون رهم زین زندگی پایندگیست اقتلونی اقتلونی یا ثقات ان فی قتلی حیاتا فی حیات خامشند و نعره‌ی تکرارشان می‌رود تا عرش و تخت یارشان 🔅 گوشه ای از منظومه مکتب حسین ع است و ماجرا در جاریِ تاریخ ادامه دارد، هر عاشورا یک روز تولد است پس امشب اگر چه شب عزا است اما شب تولد هم هست. مجید احمدی 🏴 -۵شنبه ۵مرداد ۱۴۰۲ عصر تاسوعا. 🏴 @darossalamm
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ... اما نه، از عاشوراي سال ٦١ هجري قمري، ديگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه‌ي روزها عاشوراست. زمان بر امتحان من و تو مي‌گردد تا ببينند كه چون صداي «هل من ناصر» امام عشق برخيزد چه مي‌كنيم... 🎵 با نوای ملکوتی سید شهیدان اهل قلم . 🟠 ظهر عاشوراي ۱۴۴۵ 🏴 @darossalamm
✍ بخش اول یادداشت ۱- یه دختر بچه ۳ ساله که بعضیآ میگن اصلا وجود اش تو تاریخ قابل اثبات نیست، با یه شیر زن که عمه بزرگوار اش بود ، در اسارت، در اوج شماتت و توهین ، با کوهی از داغ و دشنه ، بی هیچ ابزار تبلیغی و قدرت سخت، رو از مرکز خلافت اموی به حکومت دوستداران علی ع و اولادش تبدیل کرد و اینگونه ژئوپولتیک منطقه دگرگون و مقدمات فتح قلعه در آخرین نبرد معهود فراهم شد ... یه دختر ۳ ساله . ۲- یک ساعتی تا نشست مان در همدان فرصت بود و یکی از دوستان گل ،گفت میآی بریم سر مزار یه جوانی که بعد گرفتن مدرک مهندسی و با وجود وضع خوب مالی با اصرار عازم سوریه شده و داعشی ها سر و دست و پاهاش رو قطع کردن و ... . و در تعریف خاطره دیدارش با شهید یک لحظه خودم رو کنار مقبره عارف جلیل القدر استان همدان، و در لابلای قبور مطهر ده ها شهیدِ دیدیم . شهیدی که داستان دلدادگی اش یکی از ژانرهای عاشقانه‌ کوتاه دنیا است، عمر دقایق در عاشقانه سیدمیلاد در عنفوان جوانی به پایان می‌رسه و سر و سامان می‌گیره ، عاشقانه‌ای از جنس تیر و ترکش، محاصره و فشنگ، اما او در هیاهوی رسیدن، معرکه به پا کرد و رقص دست و تیربارش اونقدر داعشی ها رو آزار داده بود که از اون قامت رشید ، یه تن کوچک ساختند. دو سه هفته‌ای از شهادتش گذشت و خبری از جسدش نشد، یکی دو بار رفتند برای انتقال پیکر اما میلاد در جایی که نشان کرده بودند نبود تا اینکه دو شب متوالی ... 🏴۳۱ مرداد ، روز شهادت سردار خردسال نهضت کربلا حضرت س - همدان . 💠 💠 @darossalamm
✍ بخش دوم و ادامه متن : ... برای انتقال پیکر اما میلاد در جایی که نشان کرده بودند نبود تا اینکه دو شب متوالی به خواب همرزمش می‌آد و می‌گه «دوست داشتم همین جا پیش عمه جانم (س) بمانم اما بابام خیلی اذیت می‌شه فقط و فقط به خاطر بابا انشاءالله خیلی زود برمی‌گردم» و نام و نشان جایی که دفن اش کردند رو میده، دوستان اش گفتن وقت شهادت گلوله به گلوی او خورد ، اما وقتی آمد سری در بدن نداشت . ۳- یک صدو شانزده سال پیش وقتی به حاج‌ شیخ‌ محمّد بهاری ‌همدانی گفتند حالا که بیماری شما جدی شده بیا به نجف برگردیم تا اگر از دنیا رفتی در دفن شوید گفتند "دوست دارم در قبرستان بهار ، و در کنار شهیدان باشم " و فقط صدو اندی سال صبر لازم بود تا پیکر مدافعان حریم اهل بیت ع به زمین معهود برسند و پیش بینی آن عارف بالله محقق بشه . 🏴۳۱ مرداد ، روز شهادت سردار خردسال نهضت کربلا حضرت س - همدان . 💠 💠 @darossalamm