eitaa logo
درس اخلاق
54.3هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
7.7هزار ویدیو
30 فایل
جهت مشاوره رایگان 👇 ایدی استاد حسینی @HosseiniMadras تبلیغات 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4031513195Cc2c5e9c9df
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹اگر می‌خواهیم فرزندانمان با ما خوب باشند 🔴👈اگر پدر و مادر با ما خوب رفتار نکنند قابل تحمل‌تر است و بالاخره دوران سختی آن به پایان خواهد رسید. 🔹 ولی اگر فرزندان با ما خوب رفتار نکنند تلخی آن برای همیشه باقی خواهد ماند. 🔸 اگر می‌خواهیم فرزندانمان با ما خوب برخورد کنند، به پدر و مادر مهربان باشیم اگرچه آنها با ما نامهربانی کنند. 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
@dars_akhlaq.mp3
389.1K
🔊 #کلیپ_صوتی 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 🔴👈 #جسم و روح نماز 🌹 بسیار زیباست 👌👌 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🌹 پروردگارا 🌹🌹 به حق بخشندگی و مهربانیت رفتگان ما را بیامرز…… و سلامتی کامل را نصیب همه بیماران عطا بفرما از خداوند منان روح و جسمی سالم برای شما دوست گرامی طلب می نمایم و آرزو دارم بهترین ها در زندگی قسمت و روزی شما شود اللهُمَّ صَلِّ عَلٰی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ..الهی آمین..التماس دعا 🌹بهترین کانال درس اخلاق🌹 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 🌸پيامبر صلى الله عليه و آله🌸  🔶أَنَا زَعِيمٌ بِبَيْتٍ فِي رَبَضِ الْجَنَّةِ وَ بَيْتٍ فِي وَسَطِ الْجَنَّةِ وَ بَيْتٍ فِي أَعْلَى الْجَنَّةِ لِمَنْ تَرَكَ الْمِرَاءَ وَ إِنْ كَانَ مُحِقّاً وَ لِمَنْ تَرَكَ الْكَذِبَ وَ إِنْ كَانَ هَازِلًا وَ لِمَنْ حَسُنَ خُلُقُهُ. 🔷من براى كسى كه بگو مگو را رها كند، هر چند حق با او باشد و براى كسى كه دروغ گفتن را اگر چه به شوخى باشد، ترك گويد و براى كسى كه اخلاقش را نيكو گرداند، خانه اى در حومه بهشت و خانه اى در مركز بهشت و خانه اى در بالاى بهشت ضمانت مى كنم. 📚خصال ص 144، ح 170 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درس اخلاق
🌺🌺🌺✨✨✨🌺🌺🌺 آفات زبان (فصل دوم) دروغ(قسمت سوم) (۲): اقسام دروغ ۲ – دروغ در نیت : گاه انسان تصمی
🌸🌸🌹🌹 آفات دروغ(قسمت چهارم) (۲): اقسام دروغ ۴ – دروغ در وفا به عزم : برخى از اعمال خیر باید در زمانى خاص و با حصول شرایطى ویژه انجام شود؛ مثل رفتن به حج که از واجبات است و باید در زمانى مشخص و پس ‍ از تحقق شرایطى خاص ، مثل استطاعت مالى انجام شود یا روزه واجب که از عبادت ها و زمان آن ماه رمضان است و همین طور اداى حقوق واجب الاهى که با پیدا شدن شرایط خاص ، باید به جا آورده شوند. حال گاهى شخص ، پیش از حصول شرایط، بر انجام آن کار خیر مصمم شده ، در تصمیم خویش ، بسیار جدى و استوار است به این معنا که در نیت و عزمش ‍ دروغ راه ندارد؛ ولى به محض حصول آن شرایط، مانند پدید آمدن استطاعت و فرا رسیدن زمان انجام تعهدات ، خواهش هاى نفسانى از هر سو به او هجوم مى آورد و بر او غلبه مى کند تا آن جا که بر تمام تصمیم ها و پیمان ها، پشت کرده ، آن ها را زیر پا مى گذارد. در این حالت او به ((دروغ در وفا به عزم )) مبتلا شده است و در آن صادق نیست . ۵ – دروغ در عمل : کذب در عمل به آن معنا است که انسان در ظاهر حالتى به خود بگیرد که گویاى وجود صفتى در باطن او است ؛ حال آن که از چنان صفتى برخوردار نیست ؛ پس عدم هماهنگى حالت ظاهر با صفت باطنى را ((کذب در عمل )) مى گویند؛ براى مثال ، صفت ((وقار و سکینه )) از ملکات زیباى درونى و از صفات بسیار نیکوى انسانى است . حال ، چنان چه فردى ، بدون آن که از این صفت برخوردار باشد، نماى انسانى سنگین و باوقار را به خود بگیرد، به دروغ در عمل گرفتار شده است ؛ زیرا رفتار او با آن چه در درونش یافت مى شود، هماهنگى ندارد. نمونه دیگر، انسانى است که در حال نماز، به ظاهر، چنان حالت خضوع و خشوعى به خود گرفته که گویا در عظمت پروردگار غرق است ؛ حال آن که در باطن ، از خدا غافل است . این ، نشانه ابتلایش به دروغ در عمل است ؛ البته باید دقت داشت که بدون شک ، ((دروغ در عمل )) با ((ریا)) که همان ((دروغ در نیت )) است ، تفاوت دارد. ((ریا)) هنگامى که انسان ، غیر خدا را در نیت عمل نیکویش شرکت دهد، پدید مى آید، یعنى زمانى که براى نشان دادن رفتار نیکوى خود به دیگران ، آن عمل را انجام دهد؛ حال آن که دروغ در عمل فقط به سبب عدم هماهنگى میان عمل و درون حاصل مى شود؛ خواه هدف ، نشان دادن به دیگران باشد یا چنین انگیزه اى در میان نباشد. چه بسا هنگامى که انسان تنها است نیز به صفتى تظاهر کند که در باطن و ضمیر او وجود ندارد. چنان نمازى با ظاهر خاضعانه مى خواند که با باطنش هیچگونه هماهنگى ندارد، خضوع در عمل ، همیشه در رابطه اى مستقیم با خشوع درونى است ؛ از این رو چون اعمال او با باطنش مطابق نیست ، به دروغ در عمل مبتلا شده است ؛ البته اگر در همین حال ، انگیزه نشان دادن عمل به دیگران را نیز داشته باشد، به دروغ در نیت نیز دچار شده است . ✅✅ ادامه دارد... 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 #کلیپ_صوتی 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 🔴👈 #گلایه از بعضی روضه خوانی ها 🌹 بسیار زیباست 👌👌 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
کسی که امر به معروف کند و خود آن عمل را انجام ندهد مشمول لعنت خدا می‌شود 📝 رهبر انقلاب: وقتی کسی را از منکرات نهی می‌کنید - مثلاً ظلم کردن، تعرض کردن، تجاوز به دیگران، اموال عمومی را حیف و میل کردن، دست درازی به نوامیس مردم، غیبت کردن، دروغ گفتن، نمّامی کردن، توطئه کردن، علیه نظام اسلامی کار کردن، با دشمن اسلام همکاری کردن - وقتی که در دل شما نسبت به این کارها بغض وجود داشته باشد، این نهی، یک نهی صادقانه است. 🚩اگر خدای نکرده دل با زبان همراه نباشد، آن‌گاه انسان مشمول این جمله می‌شود که «لعن اللَّه الامرین بالمعروف التّارکین له». کسی که مردم را به نیکی امر می‌کند، اما خود او به آن عمل نمی‌کند؛ مردم را از بدی نهی می‌کند، اما خود او همان بدی را مرتکب می‌شود؛ چنین شخصی مشمول لعنت خدا می‌شود و سرنوشت بسیار خطرناکی خواهد داشت.۱۳۷۹/۰۹/۲۵ 💟 بخشی از خطبه ۸۳ نهج البلاغه 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 #کلیپ_صوتی 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 🔴👈 #لزوم داشتن #بصیرت 🌹 بسیار زیباست 👌👌 #پیشنهادویژه_دانلود ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
🌹دروغگو ومرده برابرند🌹 رُوِی عَنْ عَلی علیه السّلام قال: اَلْکذَّابُ وَ الْمَیتُ سِوَاءٌ لِأَنَّ فَضِیلَةَ الْحَی عَلَی الْمَیتِ الثِّقَةُ بِهِ فَإِذَا لَمْ یوثَقُ بِکلَامِهِ بَطَلَتْ حَیاتُهُ.[1] رجمه حدیث: از امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) منقول است که فرمودند: دروغ‌گو و مرده برابرند! پس به درستی که مزیت زنده بر مرده این است کهانسان می‌تواند به زنده اعتماد کند ولی به مرده نمی‌تواند اعتماد کند. پس وقتی به سخن کسی اعتماد نباشد،دیگر این شخص زنده نیست. شرح حدیث: امیرمؤمنان علی(علیه‌السلام) فرمودند: «اَلْکذَّابُ وَ الْمَیتُ سِوَاءْ»؛ شخص دروغ‌گو با مرده مساوی است! در اینجا حضرت شخص دروغگو را با مرده از یک جهت مقایسه می‌کنند، نه از جهات دیگر. می‌فرمایند دروغ‌گو و مرده برابرند؛ چرا؟ «لِأَنَّ فَضِیلَةَ الْحَی عَلَی الْمَیتِ الثِّقَةُ بِه». چون برتری شخص زنده بر مرده این است که انسان روی شخص زنده می‌تواند حساب کند و به او اعتماد کند، امّا روی شخص مرده نمی‌شود حساب کرد و نمی‌توان به او اعتماد کرد. بعد فرمود: «فَإِذَا لَمْ یوثَقُ بِکلَامِهِ بَطَلَتْ حَیاتُه». وقتی به آدم دروغ‌گو ـ‌که به ظاهر زنده است‌ـ نمی‌توانیم اعتماد کنیم، پس این فرد با مرده مساوی است. حضرت در این روایت فقط از یک جهت بین دروغ‌گو و مرده مقایسه می‌کنند، نه از هر جهت. شخص دروغ‌گو و مرده از یک جهت با هم مساوی هستند و آن هم عدم اعتماد به هر دوی این‌ها است. امّا از جهات دیگر، دروغ‌گو بدتر از مرده است. زیرا در روایت دیگری داریم که امام باقر(علیه‌السلام) فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ لِلشَّرِّ أَقْفَالًا وَ جَعَلَ مَفَاتِیحَ تِلْک الْأَقْفَالِ الشَّرَابَ وَ الْکذِبُ شَرٌّ مِنَ الشَّرَابِ».[2] خدایمتعال برای بدی قفل‌هایی قرار داده، و کلید این قفل‌ها راشراب قرار داده، و دروغ بدتر از شراب است. این یعنی دروغ در مقایسه با شراب، شرّآفرین‌تر است. در روایت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) مرده و دروغ‌گو از یک جهت با هم مساوی هستند. اما از جهات دیگر دروغگو بدتر از مرده است. میت و مرده نمی‌تواند شرّ بیافریند. اما دروغ‌گو شرّ‌آفرین است. ما باید روایات را کنار هم و به صورت مجموعی مورد توجّه قرار دهیم. دروغ‌گو اگر بمیرد بهتر است! چون زندگی‌اش شرّآفرین است. این مسأله دروغ را دست‌کم نگیرید. دروغ از معاصی کبیره است و بسیار در آیات و روایت ما از آن پرهیز داده شده است. همان‌طور که حضرت امیر(علیه‌السلام) فرمود، دروغ اوّلاً حسّ اعتماد را از بین می‌برد؛ و ثانیاً در جامعه شرّ می‌آفریند. این یعنی دروغ ابعاد گوناگون دارد![3] 📚[1]. غُررالحِکم و دُرر الکَلِم، ص 220، روایت 4386 [2]. اصول کافی، ج2، ص 338 [3]. یکشنبه، 21 فروردین 1390 – 6 جمادی الاولی 1432. مسجد جامع بازار تهران 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq