eitaa logo
درس افزار
40 دنبال‌کننده
58 عکس
2 ویدیو
3 فایل
"درس افزار" نرم‌افزاری حاصل از تجربیات سالها مدرسه داری و دانش نخبگان فناوری و هوشمندسازی.
مشاهده در ایتا
دانلود
اجوتینمنت (Edutainment ) نوعی آموزش است که سرگرمی در نظر گرفته شده و عمدتا افراد را درگیر می کند در حالی که از آموزش لذت می برند. پس دانش آموزان اطلاعات بیشتری می گیرند و بهتر به خاطر می سپارند. این روش بیشتر مبتی بر آموزش با رسانه و بازی های کامپیوتری است تا بازی های سنتی.🌺 🎯خبرآمد خبری در راه است ..... کانال رسمی 🚀 @darsafzaar
اجوتینمنت؛ راه حلی برای یادگیری آسان مفاهیم پیچیده! ایده سرگرمی همراه با یادگیری اولین بار به ذهن آقای والت دیزنی (Walt Disney) رسید. اونم دو تا کلمه Education و Entertainment رو با هم ترکیب کرد و یک اصطلاح به نام اجوتینمنت – Edutainment ساخت. بسیاری از ارگان‌ها و مراکز آموزشی معتبر در سراسر دنیا، از این روش برای آموزش استفاده می‌کنند. خبرآمد خبری در راه است ..... کانال رسمی 🚀 @darsafzaar
در زبان فارسی کلمات گوناگونی برای ترجمه گیمیفیکیشن به کار رفته است از جمله بازی‌وارسازی، بازی‌گونگی، بازی‌پردازی.اما شاید مهم ترین دلیلی که امروزه باید به بازی‌وارسازی اهمیت داد این است که نسل جدید مخصوصا کسانی که از سال 1998 به بعد به دنیا آمده اند با بازی‌های دیجیتال بزرگ شده اند! این افراد از 4 سالگی تبلت به دست بوده اند و بازی کرده اند شعار این نسل این است که یا مرا درگیر کن یا از تو متنفر می شوم! کانال رسمی 🚀 @darsafzaar
گیمیفیکیشن در آموزش مدارس چرا ضروری است؟ استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش مدارس به خاطر سبک زندگی نسل جدید یا Gen Z ضروری است. چون همه چیزِ نسل امروزی که نسل Z (به انگلیسی Generation Z) نامیده می‌شوند و بین 5 تا 25 سال سن دارند، با اینترنت عجین شده‌ است. الان دهه هشتادی و نودی‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس حضور دارند و واقعا آموزش سنتی برای چنین نسلی که با تلفن‌های هوشمند، تبلت و هوش مصنوعی بزرگ شده‌اند، عجیب است. در عین حال چون تقریباً بازی مترادف با این نسل است محتوای گیمیفای شده (Gamified) مناسب‌ترین نوع محتوا برای جلب توجه این نسل به حساب می‌آید. در ضمن گیمیفای شده یعنی استفاده شده از گیمیفیکیشن. کانال رسمی 🚀 @darsafzaar
گیمیفیکیشن به 10 طریق زیر بازدهی فراگیران را در یادگیری افزایش می‌دهد: 1. افزایش تمرکز (Focus): دانش آموزانی که به سختی می‌توانند کانون توجه خود را کنترل کنند با جذاب شدنِ موضوع راحت‌تر رویش تمرکز می‌کنند. 2.مهارت سازی (Skill-Building): دانش آموزانی که از آموختن مهارت‌های خاص خودداری می‌کنند، با جذاب شدن موضوع و فرایند یادگیری آن را می‌آموزند. 3.ارائه محتوا آموزشی متناسب با نسل جدید: دانش آموزان ممکن است در درک محتوای ارائه شده از طریق روش‌های سنتی مانند کتاب‌های درسی مشکلی داشته باشند. 4.تعامل (Engagement): گیمیفیکیشن منجر به انگیزه و مشارکت بیشتر می‌شود. چون بدیهی است که بیشتر دانش آموزان از تمرینات به شکل بازی لذت می‌برند. 5. پیشرفت محسوس: نوار پیشرفت مانند نمودار مهارت‌افزایی و… به دانش آموزان این امکان را می‌دهد که به وضوح ببینند چقدر پیشرفت کرده‌اند و برای پر کردن این نوار انگیزه‌ی بیشتری داشته باشند. 6. راحتی بیشتر: با یک نظرسنجی سریع متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از دانش آموزان شما گیمر هستند. پس قطعا یادگیری برای آن‌ها در یک محیط بازی‌وارسازی شده نسبت به کلاس درس عادی راحت‌تر خواهد بود. 7.بهبودِ ماندگاری مطلب در ذهن: طبق آمار سایت Prodigygame بازی‌های یادگیری تعاملی می‌توانند میزان ماندگاری دانشِ دراز مدت را تا 10 برابر افزایش دهند. @darsafzaar
8. انعطاف پذیری در برابر شکست: اغلب بازیکنان قبل از موفقیت در یک بازی باید شکست بخورند. با استفاده از این مفهوم و اجازه دادن به دانش آموزان برای انجام دوباره‌ی تکالیف و… می توانید به دانش آموزان یادآوری کنید که شکست همیشه یک نقطه پایان نیست. بلکه مرحله‌ای در روند یادگیری است. 9. بازخورد نزدیک و سریع: دانش آموزان می‌توانند اشتباهات یکدیگر را در صورت عدم دسترسی شما، اصلاح کنند. البته به شرطی که به آن‌ها یاد داده باشید چطور این کار را انجام دهند. 10. تکمیل تکالیف به طور منسجم: با گیمیفیکیشن می‌شود تکالیف را مثل بازی جذاب کرد تا توجه و تمایل دانش آموزان را خارج از کلاس هم به درس جلب کرد. اگر برای این کارها امتیاز تعریف کنید، خواهید دید که دانش آموزان بیشتری مرتباً تکالیف را تکمیل می‌کنند. کانال رسمی 🚀 @darsafzaar
🔴 آنچه مطالعات نشان می دهد ❇️ یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ در مجله Higher Education بررسی کرد که چگونه آموزش الکترونیکی تعاملی در یک دوره سنتی مبتنی بر کلاس بر آموزش ، یادگیری و ایجاد تنوع دانش آموزان تأثیر می گذارد. ♻️این مطالعه نشان داد که فعالیت های یادگیری تعاملی بیشتر (به عنوان مثال آزمون های چند گزینه ای و سوالات نموداری)، در بهبود عملکرد دانش آموزان موثرتر است. 🟢در یک بررسی در سال ۲۰۱۵ توسط دانشگاه شمال تگزاس در مورد اینکه چگونه بازیسازی بر روی تعامل و انگیزه تأثیر می گذارد، مشخص شد که طراحی محتوای موثر نیاز به درک عمیق از مکانیک بازی دارد. با این حال ، بازیسازی به دانش آموزان اجازه می دهد تا یک هویت یادگیرنده قوی پیدا کنند ، با دیگران همکاری ورقابت کنند و برای پیشرفت خود شناخت کسب کنند. کانال رسمی 🚀 @darsafzaar
✅اچ 5 پی( H5P )چیست و به چه معناست؟ 💻اچ 5 پی( H5P ) ، مخفف Html-5-Package ، افزونه ای است که به تولید و اجرای محتوای تعاملی و فیلم تعاملی در LMS یا انواع دیگر آموزش الکترونیکی کمک می‌کند. 📱 کل ایده پلتفرم H5P که توسط بیش از ۱۷۰۰۰ وب سایت مورد استفاده قرار گرفته است، ایجاد و به اشتراک گذاری هر نوع محتوای html5 تا حد ممکن به صورت آسان و یکپارچه است. 🎢برای آنکه بتوانید به کمک H5P فیلم های تعاملی ، سخنرانی ها ، بازی ها ، آزمونها ، نظرسنجی ها و غیره را به دانش آموزان ارائه دهید به احتمال زیاد در کار با آن (H5P) سر و کار خواهید داشت. 🎡نکته مهم در مورد داشتن محتوای تعاملی در مجموعه ابزارهای آموزش الکترونیکی این است که امکانات جدیدی را برای دانش آموزان و معلمان ایجاد می‌کند. برای دانش آموزانی که با سرعت از درس‌هایشان را می گذرند، فیلم تعاملی به تکرار تجربه یادگیری زنده کمک می کند و احتمال خستگی را کاهش می دهد. کانال رسمی 🚀 @darsafzaar
مدیریت جهان آینده در کنترل هوش مصنوعی است. از ربات هوش مصنوعی chatGPT در تلگرام روزانه ۱۰ سوال می توانید بپرسید . @JWGPT3_bot کانال رسمی 🚀 @darsafzaar