eitaa logo
دستیار محقق
192 دنبال‌کننده
79 عکس
4 ویدیو
125 فایل
برگرفته شده از مجموعه اثار و دوره های استاد شیخ عبدالحمید #واسطی #مبانی #نگرش‌سیستمی #شبکه‌هستی #روش‌تحقیق #نقشه‌راه #شبکه‌مسائل #شبکه‌نیاز #پارادایم #الگوریتم‌اجتهاد #نفوذ‌به‌موضوع #تدریس_اثربخش @salam_1001
مشاهده در ایتا
دانلود
و نمونه ای از سر فصل های علم معنا شناسی که در علم اصول فقه بدان پرداخته میگردد: فرایند تولید معنی رابطه معنا با متن حوزه های چند معنایی ساختارهای مفاهیم +حقیقت وضع +دلالت +استظهار قاعده وضع الفاظ برای معانی عام متناظر به بحث های معناشناسی ست
و نقش هرمونیک در معناشناسی(فرایند تحلیل زبانی) هرمونیک برای جلوگیری از بوجود امده است نظریه روش دستیابی به معنای عام ست اکل »خوردن ⏬ علم انظر الی ما قال و لانتظر الی من قال روش شناسی تأویل چگونه ست؟ نکته:الفاظ باید ظرفیت تحمل معنای خود را داشته باشند قاعده فهم از متون مجهول چگونه ست؟ ⬇️ تخصیص اصلها: عاقل بوده مرادی داشته از لغت استفاده کرده و... ما در علم منطق مولف محور هستیم نه متن محور: مراد متکلم چیست؟ او از من چه میخواهد؟ مولی و عبد
✳️سند فرآیند تبدیل مفاهیم به آثار تمدنی: ♻️تولید مبانی بنیادی:(میانی علمی،قواعد فهم و دریافت ، تبیین ارائه مختصات دقیق از موضوع)🔽 ♻️تولید دانش کاربردی:(ادبیات برنامه ای،قوانین و معادلات حاکم،گزاره های راهبردی،مدل های مفهومی)🔽 ♻️سیستم سازی:(فرایند سازی،سیستم سازی،برنامه ریزی عملیاتی)🔽 نتایج تمدنی:(قوانین و اداب اسلامی،نمادها و ساختارهای تمدنی،کالبد و فضای ظاهری،محیط زیست انسانی و طبیعی) ✳️ضرورت توجه به فرآیند های تمدنی در حوزه های علمیه ✳️سطوح فعالیت ها در فرآیند مهندسی فرهنگی جامعه
استخراج از فعالیت:بررسی روش تولید تعاریف از کتاب نهایه الحکمه : مفاهیمی که به طور عام بین تمام افراد مشترک است که همان است بدیهیات شش قسمند الف- اولیات ب- فطریات ج- مشاهدات د- متواترات ه- حدسیات و- تجربیات. اولیات مانند اين قضيه كه كل بزرگتر از جزء خود است. فطریات قضائى هستند كه قياسات آنها با آنها است (اربعه زوج است). مشاهدات آنچه بوسيله حواس ظاهرى ادراك شود. متواترات مانند قضايائى كه شهرت و يا اجماع بر وقوع يا لا وقوع آنها باشد. حدسیات قضايائى كه بر مبناى حدس و گمان باشند. تجربیات مانند بدست آوردن قواعد كلى از استقراء و تجرب ه و آزمایش در موارد متعدد. -معنای لغوی: بدیهه‌ در لغت‌ به‌ معنای‌ آغاز به‌ کاری‌، نخستین‌ هر چیزی‌، آنچه‌ به‌ ناگاه‌ و اول‌ بار برآید، و نیز آشکار آمده‌ است‌. برخی‌ بدیهه‌ را اصلاً به‌ معنای‌ ارتجال‌ در کلام‌ دانسته‌، و بعضی‌ میان‌ ارتجال‌ و بدیهه‌ تفاوت‌ نهاده‌اند. معنای اصطلاحی: بدیهی‌ در اصطلاح‌ منطق‌ صوری‌ به‌ مفهومی‌ گویند که‌ حصول‌ آن‌ متوقف‌ بر کسب‌ و نظر نباشد؛ اما ممکن‌ است‌ که‌ نیازمند چیزی‌ دیگر مانند حدس‌ و تجربه‌ باشد؛ و در این‌ معنی‌ مرادف‌ِ «ضروری‌»، در برابر «نظری‌» است‌. گاه‌ مراد از بدیهی‌ مفهومی‌ است‌ که‌ اصلاً محتاج‌ توجه‌ عقلی‌ به‌ چیزی‌ نیست‌ و در این‌ معنی‌ اخص‌ از «ضروری‌» است‌. بدیهیات‌ به‌ طور کلی‌ از مباحث‌ منطق‌ در باب‌ علم‌ و انواع‌ آن‌، قیاسات‌، صناعات‌ پنجگانه‌، و نخستین‌ مرحله حرکت‌ فکر به‌ سوی‌ مبادی‌ و از مبادی‌ به‌ مرادات‌ و مطلوبات‌ به‌ شمار می‌روند. تصورات‌ و تصدیقات‌ بدیهی‌ خود به‌ تصورات‌ و تصدیقات‌ اولیه‌ و غیراولیه‌ تقسیم‌ می‌گردند.
(مسیر طی شده و برنامه ۲۰ سال کار طلبگی) نقشه موضوعات و مسائل 🔽 زیر ساخت تمدن🔽 مسائل تمدن🔽 مدل نیازها(زیر ساخت اصلی) طبقه بندی علوم مسائل علوم انسانی 🔽🔽🔽 (تولید سیستمهای آموزشی) 🔽🔽🔽🔽🔽🔽 سیستمهای یک تمدن 🔽 طراحی مدلهای یک تمدن 🔽 موجه سازی روش+مبناها (موجه سازی=روش دید/روش تعریف/روش توصیف،تبیین،استنتاج،تحلیل)= (مبناها=معرفت شناسانه/هستی شناسانه/انسان شناسانه/فلسفه گرایانه/و...)= 🔽🔽🔽🔽🔽🔽 + = 🔽 استخراج مدل سازی بررسی تطبیقی با رقبا نتیجه دوره = طراحی سیستم های اسلامی برای زندگی
جلسات کد ۱۱۹/۸ مربوط به کارگاههای نگرش دیگر و مسیر های پیش رو
برای الصاق
.برای الصاق
برای الصاق
.برای الصاق
.
.
.
.
ارتباط با ✳️تعریف: ✳️تبیین ارتباط: ✳️مقایسه:تمایز بین روش تحقیق و منطق/اسیب شناسی منطق موجود و راه حل های ان/نسبت بین تحقیق و نوآوری و خلاقیت ✳️شاخص ها: