eitaa logo
دستیار پژوهش
271 دنبال‌کننده
892 عکس
135 ویدیو
294 فایل
ارائه محتوا پژوهشی، مطالب آموزشی مرتبط با تحقیق و پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و پایان نامه نویسی، اطلاع رسانی همایش ها و فراخوان ها راه ارتباطی @ostadi1998
مشاهده در ایتا
دانلود
دوره ترجمه و مفاهیم جزء 30 قرآن کریم (رایگان ،مجازی و آفلاین) 💢💢💢💢💢💢💢 برگزار کننده گان: 🌹کانون قرآن خادمیاران رضوی استان قم 🌹سازمان بسیج مهندسین استان قم 💢💢💢💢💢💢💢 استاد دوره: سرکار خانم رمضانی(حافظ و مربی قرآن، مولف کتب قرآنی) 💢💢💢💢💢💢💢 ثبت نام: مهلت ثبت نام: 15 مهر 1401 شروع دوره: از شنبه 16 مهر روزهای زوج. فایل ها ساعت 21 در گروه باقیات الصالحات ایتا بارگذاری میشود. لطفا جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه بفرمائید. https://eitaa.com/joinchat/1524498545Ca2b886dbfc 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 علاقه مندان به نشر معارف قرآنی لطفا لطفا و لطفا در حد توان نشر دهید.متشکرم
⭕️ سوال ⁉️ مرگ خلیفه دوم در چه روزی اتفاق افتاده است؟ 🔰 در فرهنگ عوام شیعه چنین گمان می‌رود که نهم ربیع الاول زمان مرگ خلیفه دوم است در حالی‌که چنین گمانی، اشتباهی فاحش است؛ زیرا منابع تاریخی و روایی شیعه و سنی، تاریخ مرگ خلیفه دوم را در ماه ذی الحجه می‌دانند. ✅ قاطبه‌ی عالمان و مورخین اهل سنت زمان جراحت خلیفه دوم را روز 26 یا 27 ماه ذی‌الحجه و دوشنبه و یا چهارشنبه دانسته و گفته‌اند او پس از سه روز یا چهار روز در آخر ذی‌الحجه یا اول محرم درگذشت. عالمان بزرگ شیعه نیز به این نظریه معتقدند، از متقدمین شیعه، می‌توان یعقوبی(م284ق)، مسعودی(م346ق)، ابن اعثم کوفی(م314ق) و شیخ مفید(م413ق) را نام برد؛ شيخ مفيد در كتاب «مسار الشيعه» می‌نویسد: «در روز بيست و ششم ذی الحجة سال 23 هجری عمر بن خطاب مجروح گرديد و در بيست ونهم ماه درگذشت.» 🔶 هم چنين ابن ادريس حلی(م578ق) در کتاب سرائر آورده است: «عمر بن الخطاب در روز بيست و ششم ذی الحجه سال 23 هجری مجروح گرديد و در بيست و نهم همان ماه درگذشت... اما تاريخ اين واقعه گاهی بر بعضی از علما ما مشتبه شده، و چنين پنداشته‌اند كه اين حادثه در نهم ربيع الاول بوده است.» ✳️ علامه مجلسی(رحمةالله علیه) نیز به این موضوع اعتراف کرده و می‌نویسد: «آن چه كه درباره كشته شدن خليفه دوم در ماه ذی‌الحجه ذكر شد، مشهور بين علمای اماميه است.» سپس تلاش می‌کند که نقل نهم ربیع را نیز تایید کند و در این‌باره تنها به یک روایت «رفع القلم» استناد می‌کند که سندش مخدوش و ضعیف است. چرا که اولا: روایت مرسل است و ثانیا: که در سند روایت دو فرد مجهول الهویه و ناشناخته وجود دارد و با دیگر اعتقادات شیعه نیز سازگاری ندارد. لذا این روایت نمی‌تواند صحیح باشد. 👈 اما نهم ربیع، زمان مرگ کیست؟ 🔺 به گفته آیت‌الله سید حسن مصطفوی، ۹ربیع‌الاول در واقع سال‌روز کشته شدن عمر سعد، قاتل امام حسین(علیه‌السلام)، به فرمان مختار ثقفی است که توسط عوام با خلیفه دوم اشتباه گرفته شده‌است. ___________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/127586 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
📆 ازدواج رسول خدا(ص) و حضرت خدیجه(س)، 10ربیع الاول 🔸موضوع ازدواج پیامبر اکرم(ص) با خدیجه(س) و فرازهای مختلف حیات آنها از جمله فرزندان شان، بحث بسیار دامنه داری است. مشهوراتی مانند 40 سالگی حضرت خدیجه(س) هنگام ازدواج با پیامبر اکرم(ص)، یا ازدواج های ایشان پیش از وصلت با آن حضرت، به هیچ وجه تأییدات تاریخی قوی و غیرقابل مناقشه ندارند و صرفا نظریات تاریخی ای هستند که به دلایلی غیرعلمی مشهور شده اند و در برابر پژوهش های دقیق تاریخی تاب مقاومت ندارند. 🔸علامه جعفر مرتضی یکی از پژوهشگرانی است که در دهه های اخیر در تألیف ارزشمند خود یعنی «الصحیح من سیرة النبی الأعظم»، شواهد و قراین فراوانی را بر اختلاف سنی بسیار کم پیامبر اکرم(ص) و خدیجه(س) و ازدواج نکردن آن بانو پیش از وصلت با حضرت رسول(ص) اقامه می کند. شواهد و قراین و پژوهش هایی که مورد تأیید بسیاری از علما و مراجع شیعه، نیز هست.
🔴 «آپدیت جدید جامع ترین نرم افزار سبک زندگی و طب اسلامی در کشور در دسترس است» 🔸 دوره تصویری چهار سطحی استاد نظری زاده 🔸 بیش از ۳۰۰۰ صفحه متن آموزشی 🔸پاسخ تصویری اساتید به شبهات رایج 🔸 مجله سلامت با موضوعات مختلف 🔸 فروشگاه محصولات طبیعی 🔸 تست رایگان مزاج شناسی 🔸 مسابقات با جوایز نفیس و ... 💥تمامی بخش ها بصورت کاملا رایگان دانلود مستقیم از سایت : https://daroshefaapp.ir/ دانلود از بازار : https://cafebazaar.ir/app/com.daroshefa/ دانلود از مایکت : https://myket.ir/app/com.daroshefa/
معرفی سایت های پژوهشی🌱 ☑️ قائمیه ☑️ المکتبه الشیعه ☑️ کتابخانه دیجیتال نور ☑️ کتابخانه مدرسه فقاهت ☑️ التفسیر ☑️ المکتبه الوقفیه ☑️ المکتبه الشامله ☑️ کتابخانه دیجیتالی، دفتر تبلیغات قم ☑️ کتابخانه کتاب پدیا ☑️ کتابخانه یعسوب الدین ☑️ دایره المعارف ☑️ دانشنامه جهان اسلام ☑️ مر‌کز فرهنگ و معارف قرآن ☑️ پژوهشکده باقرالعلوم ☑️ پارس قرآن ☑️ اندیشه قم ☑️ قرآن استادیز ☑️ اهل بیت ☑️ پایگاه اطلاع رسانی پارسا ☑️ حدیث نت ☑️ شهر حدیث ☑️ 14 معصومین ☑️ جست و جوگر حدیثی میزان سایتهای پژوهشی دینی وپاسخگویی دینی 🌱👇👇👇👇👇 ☑️ پرسمان ☑️ پاسخگویی به سوالات دینی ☑️ پاسخگویی به شبهات ☑️ تبیان ☑️ تنزیل ☑️ رسول نور ☑️ شیعه سرچ ☑️ امام علی نت ☑️ الشیعه ☑️ اطلاع رسانی قدیر ☑️ الجامعه الاسلامیه ☑️ اسلام فقه ☑️ دانشنامه اسلامی ☑️ ویکی فقه ☑️ ویکی شیعه ☑️ اسلام کوئست ☑️ اسلام پدیا ☑️ آی سی سی ☑️ دانشنامه انقلاب اسلامی ☑️ پایگاه تخصصی نهج البلاغه ☑️ واژه یاب ☑️ آبادیس ☑️ گوگل ترنسلیت ☑️ اصلاح نامه علوم اسلامی ☑️ پایگاه های انگلیسی
آیا حضرت خدیجه(س) قبل از پیامبر(ص) با فردی از قبیله بنی تمیم ازدواج كرده و صاحب فرزند شده بودند⁉️ سن حضرت خدیجه هنگام ازدواج چند سال بود⁉️ ✅ این سوال یكی از مسائل پیچیده صدر اسلام است. به جهت اینكه بسیاری از بزرگان اهل سنت و راویان و تاریخ نویسان پیرو مذهب خلفا در صدر اسلام خوش نداشتند شخصی را بالاتر از عایشه در بین همسران پیامبر (ص) معرفی كنند لذا دست به پاره ای روایات دروغین و استدلالات باطل زده اند، اما از آنجایی كه حق هیچگاه مخفی نمانده و نخواهد ماند دست بسیاری از آنان رو شده و خود در لابلای كلماتشان به مطالبی اعتراف كرده اند، ما برای روشن شدن مطلب به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم: برخی گفته اند: رسول خدا همسر باكره ای غیر از عائشه نداشته است و در باره خدیجه گفته اند: وی قبل از رسول خدا با دو نفر به نامهای عتیق بن عبد الله مخزومی و ابوهاله تمیمی ازدواج كرده بود و فرزندانی از آنان نیز داشته است. این سخن به اعتقاد برخی از بزرگان شیعه قابل قبول نیست؛ زیرا بخش زیادی از این قبیل سخنان را طراحان سیاست با هدف زدودن هاله قداست و پاكی از رحم بانوئی كه ظرف وجود كوثر قرآن، فاطمه زهرا است ساخته اند و لذا دقت در این موضوع و نقد سخنان موجود در منابع تاریخی و حدیثی شك و شبهه را از بین می برد. ابو القاسم اسماعیل بن محمد اصفهانی از دانشمندان اهل سنت تصریح می كند كه حضرت خدیجه سلام الله علیها، باكره بوده است، وی در كتابش می نویسد: وكانت خدیجة امرأة باكرة ذات شرف ومال كثیر وتجارة تبعث بها إلی الشام فتكون عیرها كعامة عیر قریش. حضرت خدیجه، زنی باكره، دارای اعتبار و مال بسیاری بود، كاروان تجاری اش را به سوی شام می فرستاد و كاروان او به اندازه تمام كاروان قریش بود. (الأصبهانی، أبو القاسم اسماعیل بن محمد بن الفضل التیمی (متوفای۵۳۵ه)، دلائل النبوة، ج ۱ ص ۱۷۸، تحقیق: محمد محمد الحداد، ناشر: دار طیبة - الریاض، الطبعة: الأولی، ۱۴۰۹ه). ابوالقاسم كوفی از علمای شیعه، در این باره استدلال جالبی كرده است كه توجه خواننده عزیز را به آن جلب می كنیم. وی در كتاب الإستغاثه می نویسد: مورخان و محدثان شیعه و سنی بر این مطلب اتفاق دارند كه كسی از بزرگان، اشراف، رؤسا و جوانمردان قریش باقی نماند؛ مگر این كه از حضرت خدیجه خواستگاری كرد و ازدواج با ایشان را آرزو می كرد؛ اما خدیجه كبری دست رد بر سینه همه آن ها زد؛ ولی وقتی رسول خدا صلی الله علیه وآله با او ازدواج كرد، تمام زنان قریش از او فاصله گرفته و رفت و آمد با وی را ترك كردند و گفتند: تو پیشنهاد سران قریش را رد كردی و تن به همسری كسی دادی كه فقیر است و مال و ثروتی ندارد؟! با این حال چگونه اهل فهم می توانند بپذیرند كه حضرت خدیجه با یك اعرابی(شوهرهای قبلی كه برای حضرت خدیجه نام برده اند) از قبیله بنی تمیم ازدواج كرده باشد؛ اما خواستگاری بزرگان قریش را نپذیرفته باشد؟ آیا صاحبان فكر و اندیشه نمی دانند كه این مطلب از آشكارترین محالات و ناپسند ترین گفتارها است، وقتی برای اهل تحقیق این مطلب ثابت شود، ثابت می شود كه حضرت خدیجه با كسی غیر از رسول خدا صلی الله علیه وآله ازدواج نكرده است. (الكوفی، أبو القاسم علی بن أحمد بن موسی ابن الإمام الجواد محمد بن علی (متوفای۳۵۲ه)، كتاب الاستغاثة، ج۱، ص۷۰، طبق برنامه مكتبة اهل البیت علیهم السلام). و نیز می توان این سؤال را از اهل تحقیق پرسید كه اگر خدیجه قبل از ازدواج با رسول خدا با یك نفر اعرابی از قبیله تمیم ازدواج كرده بود، آیا موردی برای این سرزنش ها پس از ازدواج با رسول خدا باقی می ماند؟ و آیا ازدواج زنی بیوه و شوهر دیده به این اندازه برای تمام مردم مكه مهم بود كه بر اساس همین نقل تمام همسران اشراف قریش با وی قطع رابطه كنند؟ اگر خدیجه شایسته ملامت و سرزنش بود پس چرا (در صورت صحت) هنگام ازدواج با افرادی كه در تاریخ ثبت شده كه یكی از آنها اعرابی بوده كه شغل او گور كنی بوده و دیگری اعرابی كه شغل او خاركنی بوده است كه طبعا هیچكدام از هیچ امتیازی بر خوردار نبوده اند ملامت و سرزنش نشد؟ به هرحال به غیر از منابعی كه ذكر كردیم علمای بسیار دیگری نیز تصریح كرده اند كه حضرت خدیجه هنگام ازدواج با پیامبر(صلی الله علیه و اله) باكره بوده است كه از جمله آنها این منابع هستند: سید مرتضی در شافی؛ ابو جعفر در تخلیص؛ و نیز مسائلی كه در دو كتاب الانوار و البدع آمده است مبنی بر اینكه رقیه و كلثوم دختران هاله خواهر خدیجه بودند؛ 📚 بحارالانوار، ج۱۶، ص۱۸؛ مناقب ابن آشوب، ج۱، ص۱۵۹؛ الاستغاثه، ، ج۱، ص۶۸؛ تبصره العوام، ص۲۴۵؛ انوارالنعمانیه، ج۱، ص۸۱؛ در الصحیح من سیره النبی الأعظم، ج ۱، ص ۱۲۱ و... مطلب دیگری كه در این باره باید به آن دقت كرد اختلاف در اسامی شوهرانی است كه برای آن حضرت ذكر شده كه در آن چند ابهام وجود دارد 👇
كه صحت آن را دچار خدشه و تردید می كند: الف) آیا نام شوهر حضرت خدیجه ابوهاله نباش بن زراره است یا زراره بن نباش یا هند یا مالك؟ چون در تاریخ اختلاف زیادی در اسامی او وجود دارد، برخی او را ابو هاله بن زراره بن نباش دانسته و برخی ابوهاله نباش بن زراره دانسته اند و برخی ابوهاله مالك بن نباش تمیمی و بعضی هند دانسته اند! ب) آیا ابتدا با ابوهاله ازدواج كرد یا با عتیق؟! (چون هر دو را گفته اند) و... حال سوالی كه پیش می آید این است كه فرزندانی كه در برخی منابع برای حضرت خدیجه ذكر شده است وضعیت آنها چگونه است؟ در پاسخ باید گفت هیچكدام از آنها فرزندان نبوده اند. طبق نقل مورخین، خدیجه، خواهری بنام هاله داشته است كه با مردی مخزومی ازدواج كرده بود و از وی فرزندی همنام مادرش یعنی هاله داشت سپس با مردی تمیمی بنام ابوهند ازدواج كرد كه از وی نیز فرزندی بنام هند داشت، این مرد تمیمی همسر دیگری و از آن همسر دو دختر به نامهای رقیه و زینب داشت، مادر این دو دختر از دنیا رفت و پس از وی پدر دو دختر از دنیا رفت، هند فرزند هاله به خانواده شوهرش سپرده شد و هاله با این دو دختر كه از همسر دیگر شوهرش بودند به خانه خدیجه آمدند و وی سرپرستی آنان را به عهده گرفت و پس از ازدواج با رسول خدا صلی الله علیه وآله این دو دختر نزد خدیجه و رسول خدا بودند و در دامن این دو تربیت شدند و عنوان ربیبه رسول خدا را گرفتند و بر اساس رسم عرب ربیبه را مانند دختر تلقی می كردند و به همین جهت آنان را دختران خدیجه و رسول خدا می دانستند. از مطالب فوق روشن می شود كه حضرت تنها فرزندی كه از خود به یادگار گذاشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده و در تایید این سخن، روایتی است از رسول خدا صلی الله علیه و آله كه خطاب به امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: یا علی خدای تعالی سه گونه موهبت به تو عنایت فرموده است كه به من و هیچیك از مردم، عنایت نفرموده است: ۱-پدر زنی مانند من به تو ارزانی داشته است كه به من عنایت نكرده است؛ ۲. همسر پاكیزه گوهر راستگو و راست رو به تو مرحمت داشته كه به من عنایت نفرموده است؛ ۳. حسن و حسینی از پشت تو به وجود آورده است كه چنان دو فرزندی از پشت من بوجود نیاورده است؛ آری! من از شمایم و شما از من می باشد. در این روایت پیامبراكرم به صراحت می گوید كه به احدی غیر از علی علیه السلام پدر زنی مثل من داده نشده است، معلوم می شود كه پیامبر دختر دیگری نداشته است و گرنه چنین سخنی نمی فرمود. سن حضرت خدیجه هنگام با پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) درباره سن حضرت خدیجه در هنگام ازدواج با پیامبر اكرم نظرات مختلفی وجود دارد برخی مانند بیهقی (از علمای بزرگ اهل سنت) ایشان را ۲۵ ساله می دانند. بیهقی می گوید: «... بلغت خدیجة خمسا وستین سنة، ویقال: خمسین سنة، وهو أصح»... بعضی می گویند: سن حضرت خدیجه (در هنگام وفات) ۶۵ ساله بود و برخی دیگر گفته اند در آن وقت ایشان ۵۰ ساله بوده است كه قول صحیح هم همین است. (احمد بن الحسین بن علی بن موسی، البیهقی، دلائل النبوة، ج۲، ص ۷۱.) وی سپس در جای دیگر می نویسد: «أن النبی تزوج بها وهو ابن خمس وعشرین سنة قبل أن یبعثه الله نبیا بخمس عشرة سنة». ازدواج رسول خدا با حضرت خدیجه ۱۵ سال قبل از بعثت بوده است. 📚 (دلائل النبوه، ص ۷۲.) بنابراین طبق قول بیهقی وقتی ایشان در زمان وفات یعنی سال دهم بعثت، ۵۰ ساله باشند و ۱۵ سال قبل از بعثت هم ازدواج نموده باشند با این حساب سن حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اكرم ۲۵ سال بوده است. اما اكثر محققین و مورخین سن ایشان را در زمان ازدواج ۲۸سال می دانند. العكبری از بزرگان اهل سنت و نویسنده شذرات الذهب می گوید: «و رجح كثیرون أنها ابنة ثمان وعشرین». بسیاری از مورخین قول ۲۸ سال را برای حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اكرم - ترجیح داده اند. (عبد الحی بن أحمد بن محمد العكری الحنبلی، شذرات الذهب فی أخبار من ذهب، ج۱، ص۱۴، حوادث سال۱۱.) حاكم نیشابوری نیز فقط همین قول را برای ابن اسحاق (سیره نویس مشهور) نقل می كند. 📚 (محمد بن عبدالله الحاكم، النیسابوری، المستدرك علی الصحیحین، ج ۳، ص۲۰۰، ح۴۸۳۷.) ابن عساكر و ذهبی و مرحوم إربلی به نقل از ابن عباس می گویند: خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت ۲۸ ساله بود 📚. تاریخ مدینة دمشق، ج۳، ص ۱۹۳؛ شمس الدین، ذهبی، سیرأعلام النبلاء، ج۲، ص ۱۱۱، ذیل ترجمه خدیجه ام المؤمنین، رقم ۱۶؛ علی بن عیسی بن أبی الفتح، الأربلی، كشف الغمة، ج۲، ص۱۳۵، باب: فصل فی مناقب خدیجه) مرحوم إربلی در جای دیگر به نقل از ابن حماد می فرماید: حضرت خدیجه در زمان ازدواج با آن حضرت ۲۸ ساله بود. با این حساب روشن شد كه بسیاری از مورخین و محدثین سن آن بزرگوار را حدود ۲۵ تا ۲۸ سال دانسته اند.
🎤سلسله دیدارهای گفتگو و تریبون آزاد دانشگاهی 💠 هم اندیشی در باب مطالبات زنان و وضعیت اجتماعی جاری کشور 💠دیدار دوم: گفتگو و تریبون آزاد دانشجویان با حضور اساتید دوشنبه 18 مهر ساعت 11:30 💠 سالن دکتر تورانی پیش ثبت نام از طریق https://survey.porsline.ir/s/wyI7QpX
.: سلسله دیدارهای گفتگو و تریبون آزاد دانشگاهی هم اندیشی در باب مطالبات زنان و وضعیت اجتماعی جاری کشور دیدار سوم: گفتگو و تریبون آزاد دانشجویان با حضور اساتید سه شنبه 19 مهر ساعت 11:30 سالن دکتر تورانی
امروز روز همه بشارت‌های آسمانی است. روز شادی مومنان در هر گوشه عالم و روز امیدواری گناهکاران به رحمت واسعه ایزدی. امروز هفدهم ربیع‌الاول، روز ولادت پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم است.  ولادت باسعادت پیامبر رحمت و مهربانی و سلاله پاکش امام جعفرصادق برهمگان مهنا.
🔻مجموعه کتب هفته وحدت 📕کتاب وحدت اسلامی در نگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام ✏️نویسنده: استاد حسین الراضی 🌐 heyat.co/p/3045 📕کتاب زینت باشیم ✏️تهیه و تنظیم: مجله الکترونیکی اخوت 🌐heyat.co/p/2660 📕کتاب پیشوایان شیعه پیشگامان وحدت ✏️نویسنده: مهدی مسائلی 🌐heyat.co/p/3017 📕کتاب برادرانه ✏️به اهتمام: دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر 🌐heyat.co/p/3016 📕کتاب شعر وحدت ✏️گردآورنده: دبیرخانه کنگره مجازی شعر وحدت اسلامی 🌐heyat.co/p/3004 📕کتاب لعن‌های نامقدس ✏️نویسنده: مهدی مسائلی 🌐 heyat.co/p/3150 🔗سفارش از طریق شناسه کاربری: 🆔 @admin_ketab_heyat ❗️کتاب‌ها هم به صورت مجوعه و هم به صورت تکی با تخفیف ویژه قابل سفارش است. 👇🏻ایتا: ▫️@ketab_heyat 👇🏻وب‌گاه: ▫️heyat.co
📚کتاب "آنک آن یتیم نظر کرده" ✍🏻 "محمدرضا سرشار" انتشارات سوره مهر 🔸«آنک آن یتیم نظر کرده» پیش از انتشار به صورت کتاب، در قالب یک برنامه روایت - نمایشی رادیویی با عنوان «از سرزمین نور»، صبح های جمعه, از ساعت 8 تا 8:30 از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی پخش می شد، و طی بالغ بر 70 برنامه، توانست نظرات بسیاری از مخاطبان، و در راس آنها مقام معظم رهبری را به خود جلب کند. 🔸 این اثر، پس از چاپ به صورت کتاب در دو قالب ویژه نوجوانان و بزرگسالان موفق به دریافت جوایز معتبری از سوی جشنواره های کشوری قرار گرفت. که از آن جمله می توان به عنوان اثر برگزیده دومین جشنواره قصه های قرآنی، پیامبران و ائمه» (مربوط به بررسی کتاب های ده سال 1374 تا 1384) برای آن اشاره کرد؛ که خود منجر به برگزاری مراسمی مستقل و با شکوه - با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی - برای تجلیل از نویسنده کتاب در سال 1384 شد.
و استفاده ابزاری از آن در ◀️ و مقصود اصلی از این مدل شکرگزاری؛ ♦️ایجاد یک و و بهره ‏های از . ✖️در آموزه‏ های ، شکرگزاری از کارکرد اصلی خود که یک است خارج می ‏شود و به عنوان برای جلب ‏های بیشتر جلوه می‏ کند. 🔴 می ‏گویند: این طور نگویید که « که مریضی را از من دور کردی.» چون این تعبیر باعث می شود، مریضی به سوی تو بیاید‼️ تو باید بگویی: «خدایا شکرت، که به من سلامتی دادی.» ♦️مگر نه آن است که ما این جملات و تعابیر را خطاب به خداوندی می گوییم که عالم، خبیر، بصیر، حکیم و … است؟ اما گویا در تصور این عده، ما با موجودی (معاذ الله) نادان طرف هستیم، که منظور ما را متوجه نمی شود. واقعاً چه تصوری از در این سخنان نهفته است؟ ✅ ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://behdashtemanavi.com/?p=6913 https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از قاصدک
در برنامه امشب جهان آرا عملکرد رسانه های کشور به خصوص در ناآرامی های اخیر را آسیب شناسی خواهیم کرد. با حضور ابوالقاسم طالبی؛ کارگردان سینما ساعت 22 شبکه افق تکرار؛ یکشنبه ساعت 14.30 عضو کانال شوید 🔻 https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b
نگاهی به برخی کتاب‌های نوشته‌شده درمورد منافقین و کومله.pdf
1.54M
⬅️ 🔻 🔻نگاهی به برخی کتاب‌های نوشته‌شده درمورد منافقین و ؛ چند روایت معتبر از کلونی‌های ترور
هدایت شده از کانال میز معارف
پاورپوینت اندیشه 1بخش اول اوستادی.pdf
1.53M
🖇 ✍🏻 تهیه توسط: سرکار خانم دکتر الهام اوستادی 🔸 استاد دانشگاه الزهرا و فرهنگیان 🔰میزمعارف @mizemaaref
تبارشناسی موضوعات
عنوان مقاله ۱.هر آغازی، مهم و آغازی‌ترین عنصر مقاله شما، عنوان است. ــــــــــ ۲.هزاران نفر، عنوان مقاله شما را می‌خوانند اما تنها عده کمی تصمیم می‌گیرند مقاله را بخوانند. ــــــــــ ۳.پختگی و شایستگی عنوان از خبرگی و توان علمی شما حکایت می‌کند. ــــــــــ ۴.ممکن است مقاله شما علیرغم دارا بودن ارزش علمی، تنها به خاطر عنوان نامناسب، از جستجوی محققان در مطالعات مرتبط، کنار گذاشته شود. ــــــــــ ۵.عنوان را ناظر به مسأله تحقیق خود انتخاب کنید.برای نوشتن عنوان مقاله، روی پرسش اصلی مطالعه خود، متمرکز شوید تا خواننده از اصل مسأله شما مطلع شود. ــــــــــ ۶.عنوان مقاله باید حتی‌الامکان در برگیرنده واژگان کلیدی تحقیق شما باشد. ــــــــــ ۷.باید از انتخاب عنوان عام و کلی پرهیز کنید. در هر شرایطی از اخذ انتخاب عنوان تکراری،پرهیز کنید. ــــــــــ ۸.عنوان باید رسا باشد. لذا از به کار بردن واژه‌های نامأنوس،اکیداً خود داری کنید. ــــــــــ ۹.اختصار در عنوان، در شرایط مساوی یک امتیاز محسوب می‌شود. البته نباید درستی و دقت رافدای اختصار و ایجاز کنید. معمولا تعداد کلمات عنوان، بین سه تا هشت کلمه است. ــــــــــ ۱۰.عنوان پیشنهادی مقاله خود را به عده‌ای از دوستان و استادان خود عرضه کنید. اگر برداشتآنها از عنوان شما متخالف بود، عنوان شما گویا نیست. ــــــــــ ۱۱.عنوان مقاله به هیچ وجه نباید بیش از آن چیزی است را که از تحقیق شما به دست می‌آید، ادعاکند. ــــــــــ ۱۲.اخذ پاسخ مسأله در عنوان، شایسته نیست. از به کار بردن کلماتی که نشانه تعصب و یا باعثبرانگیختن احساسات است بپرهیزید. ــــــــــ ۱۳.در عنوان مقاله در ابتدای تحقیق می‌توانید یک"عنوان کاری" انتخاب کنید و پس از تأمل و دقت کافی در پایان مرحله نگارش مقاله می‌توانید آن را به "عنوان نهایی" تبدیل نمائید.
اهمیت عنصر مقوله‌ساز در عنوان تحقیق اولین کلمه عنوان مقاله و پایان‌نامه شما مهم است و باید تنها با یکی از ، هماهنگ باشد. در تبیین مسئله نیی بر همین کلمه اول باید تأکید بیشتری داشته باشید. این کلمه اول، منجی شماست. همین عنصر اول، شما را از موضوع‌محوری، نجات می‌دهد و به مسئله محوری، نایل می‌سازد. به طور قطع، مهم‌ترین نکته‌ای که تمام تحقیق شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، همین نکته است. ــــــــــــــــــــ کلمات حاکی از مقولات در اول عنوان : نقشِ،عملکردِ،کاربردِ،تأثیرِ،آثارِ،فوایدِ، برکاتِ،پیامد‌هایِ،عوارضِ،دلالتِ،تهدیداتِ، اثرِ،کنشِ، آسیب‌های ناشی از... . : آسیب‌های(مثلا آسیب‌های پژوهش)، موانعِ،عللِ،ادلّهِ،مستنداتِ،تبیینِ، تأثیرپذیریِ،اثباتِ،لوازمِ،عواملِ،زمینه‌هایِ، ریشه‌هایِ. : میزانِ،حدودِ،اندازه،گستره،دامنه،مراتبِ، قلمرو،گستره،حیطه،حجم،تعدادِ، شماره. : ویژگی‌های،خصوصیاتِ،روشِ،شیوه، ممیزاتِ،صفاتِ،راهکارهای،راهبردهای، شاخصه‌های،الگوی،فرایند،طبقه‌بندی، گونه‌شناسی،تطورات،سیره،راه‌های، سبک، نحوه،نمودهای،چگونگی،کیفیت، شایستگی،صلاحیت. : محلِ،مکانِ،مجاری(مثلا مجاری قاعده ید) : زمانِ،تاریخِ،تاریخچه،عصرِ،روزگارِ. : شرایطِ( مثلا شرایط فعلی اقتصاد اسلامی)،وضعیتِ(مثلا وضعیتِ پژوهش در حوزه‌های علمیه)،حالات(مثلا حالات روحی و روانی زنان در دوران یائسگی)، مهندسیِ،وضعِ،جایگاه،موقعیت. : نسبتِ،رابطه،تفاوت‌های،مقایسه، شباهت‌های،وجوه تشابهِ، مناسباتِ( مناسبات بین علم و دین)، مشترکاتِ،بررسی تطبیقی. : مفهوم شناسی(اگر از چیستی، هویت، تعریف و ماهیت چیزی سؤال شود)، حقیقتِ، معناشناسیِ. : مؤلفه‌های،ارکانِ،اجزای،عناصرِ، حقوقِ( مثلا حقوق زن و شوهر)
تفاوت مشکل، مسئله و عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل پژوهش، انتخاب چالش یا مشکل و تبدیل آن به مسئله و عنوان است. این سه در آن است که "" بیشتر جنبه ذهنی و انتزاعی دارد و به تعبیری احساس ایجاد شده در آن حوزه است. وقتی مشکل از حالت ذهنی و احساسی تبدیل به حالتی عینی و واقع‌گرایانه می‌شود، به تبدیل شده است. وقتی مسئله در قالب یک عبارت قابل‌بررسی و پژوهش مطرح می‌شود به آن "" می‌گویند.
تبیین مسئله: تبیین مسئله یا تعریف مسئله، عبارت است از بیان چند جمله که ناظر به واقعیات و مسلمات و یا مبانی و بدیهیات است و بعد از آن به یک خلأ یا شکاف یا ناسازگاری یا تناقض و یا امر غیرعادی یا غیر قابل انتظار اشاره کنیم و بعد از یک شیب ملایم به یک سؤال مهم ختم کنیم که همان سؤال اصلی است و از عنوان تحقیق گرفته می‌شود. تعریف مسئله را با کلمه "بدون تردید"شروع کنیم و در وسط آن از "اما" استفاده کنیم و در آخرش سؤال اصلی را با این عبارت بیاوریم: "از همین رو، تحقیق حاضر در صدد پاسخ به این سؤال محوری است که .....؟" یک نمونه برای تبیین مسئله عنوان: روش‌های مسئله‌یابی در پژوهش اولین مرحله از پژوهش که نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت تحقیق دارد،مسئله‌یابی است. مسئله‌یابی عبارت است از رسیدن محقق به یک چالش عمیق که از مطالعات و اطلاعات او ناشی می‌شود. اگر خود محقق بدون سفارش یا توصیه و تحمیل از سوی دیگران، موفق شود که در فرایند تحصیل و مطالعات و مواجهه با واقعیات زندگی و محیط اجتماعی، مستقیما به دغدغه‌های علمی عمیق برسد از تمرکز روانی و ذهنی خوبی برخوردار می‌شود و زمینه مناسبی برای خلاقیت و رشد علمی خود،فراهم می‌کند. با وجود این‌که این مرحله باید توسط خود محقق انجام شود، بسیاری از محققان به‌ویژه آن‌هایی که سابقه زیادی در این عرصه ندارند به علت ندانستن روش‌های مسئله‌یابی با آسیب‌های متعددی رو به رو می‌شوند و اغلب یا فرصت خود را هدر می‌دهند یا بدون درگیری ذهنی با یک مسئله سطحی، به تحقیق اقدام می‌کنند. این امر علاوه بر اینکه انگیزه محقق را در فراز و نشیب فرایند تحقیق کاهش می‌دهد، به معنای از دست دادن بهترین فرصت برای تولید علم است. بنا بر این، شایسته است که انواع فنون و روش‌های دستیابی به مسئله برای محققان کشف و تبیین شود. ، عهده‌دار پاسخ‌گویی به این سؤال است که: روش‌های مسئله‌یابی در پژوهش چیست؟