eitaa logo
دستیار پژوهش
295 دنبال‌کننده
940 عکس
156 ویدیو
305 فایل
ارائه محتوا پژوهشی، مطالب آموزشی مرتبط با تحقیق و پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و پایان نامه نویسی، اطلاع رسانی همایش ها و فراخوان ها راه ارتباطی @ostadi1998
مشاهده در ایتا
دانلود
tarix-etajziye-yeiran-d2.pdf
4.63M
کتاب تاریخ تجزیه ایران دفتر دوم تجریه بحرین @dastyarpazhoohesh
بریم سراغ نکات دفاع همشو نمیگم چون همه اش خیلی طولانی میشه اما تو چندتا پست یکی یکی خواهم گفت بخوااااااانید و نشر دهید و همانا بخیل نباشید😁 ۱. تمرکز بسیار بالا روی محتوا ، محتوای مقاله یا پایان‌ نامه رو حداقل ۳ بار بخونید ، بقدری بخونید تسلط پیدا کنید البته یکی با یبار خوندن تسلط پیدا میکنه یکی با ۱۰ بار خوندن. ❗️اگر بگم بهتون ۵۰ درصد دفاع همین تسلطه کم نگفتم وسط دفاع یهو استادی که نشسته میگی فلان جا چی گفتی؟! یا اخر دفاع حتما ازت سوال میپرسه اگر برگردی دوباره نگاه کنی یعنی کارو خراب کردی ولی اگر از حفظ جواب بدی یعنی ترکوندی 😎 پس تا میتونید کارتونو حسابی مطالعه کنید و پیدا کنید ۲.( با احترام تماااااام به تمامی اساتید این نکته رو میگم) اساتید رو انسان های خارخ العاده نداااانید بلکه اگر طلبه هستی استادتم یه طلبه ساده بدون اگر دانشجویی استاد دفاع رو یه دانشجو ساده بدون هیچ گونه ترسی از اساتید نداشته باشید ، اگر ترس داشته باشید ۱. ترس به جونتون می افته ۲.اعتماد بنفستون ام از دست میدین باز هم خواهم نوشت واسه اینکه طولانی نشه فعلا اینارو بخونید و تمرین کنید ، واسه دیگرانم بفرستید 🙋‍♂ گروه علمی فجر https://eitaa.com/joinchat/3017080889C42b8f6dbda
قسمت دوم آموزش دفاع 1⃣ _ زمان بندی یکی از آسیب های زمان دفاع از پژوهش بعضی از طلاب و دانشجویان اینکه زمان رو به هیچ عنوان کنترل نمیکنن و اصلا زمان بندی ندارن ، برای هر پژوهشگری یک مدت زمان خاصی رو مد نظر میگیرن ، اگر شما بتوانید در این مدت دفاع کنید برنده هستید و الا بهترین حالت اینکه نمره کم رو دریافت میکنید ! پس به زمان خیلی اهمیت بدید و مطالبی که فکر میکنید باید اساتید محترم دقت کنن رو بیان کنید ( پیشنهاد ما اینکه جنبه نواوری ها بیشتر گفته بشه) 2⃣ _ معذرت خواهی و پوزش خواهی افراطی یکی از چیزایی که خیلی ذهن شنونده رو زمان دفاع به هم میریزه و بقول خودمون با اعصاب و روانش بازی میکنه اینکه ، پژوهشنده تو هر تپقی که میزنه یا مطلبی که یادش میره پوزش بخواد بقدری پوزش بخواد که جو دفاع رو خراب کنه به این توجه کنید که پوزش خواهی بیش از اندازه شما در زمان دفاع نشان ضعف شماس و نشان عدم تسلط کافی شما بر مطالب هستش ( پیشنهاد ما اینکه اخر سر بعد از دفاع یک معذرت خواهی کلی از همه اساتید و شنونده ها داشته باشید) باز هم خواهیم نوشت منتظر باشید ، تمرین کنید و همانا بخیل نباشید و به دیگران هم بفرستید😁 گروه علمی فجر https://eitaa.com/joinchat/3017080889C42b8f6dbda
🔰 *در کارگاه آموزشی مجازی «افزایش انعطاف‌پذیری روانشناختی» مطرح می‌شود:* 🔸 آشنایی با مفهوم انعطاف‌پذیری روانشناختی 🔹 آشنایی با سه طرز فکر واعظ، دادستان و سیاستمدار در ارتباطات 🔸 چگونه همچون یک دانشمند، فکر و رفتار کنیم؟ 🔹 آشنایی با برخی از سوگیری‌های ذهنی (از جمله سوگیریِ «من سوگیری ندارم!») 🔸 چرخه اعتماد به نفس کاذب و چرخه تجدید نظر 🔹 سناریوهای مشخص برای عدم تجدید نظر در باورها 🔸 سندرم منتقد بیرون گود و سندرم متقلب 🔹 دور شدن از قله حماقت 🔸 نقطه مطلوب اعتماد به نفس و قانون طلایی اعتماد به نفس 🔹 تعارض رابطه و تعارض وظیفه 🗓️ *پنج‌شنبه ۲۶ مردادماه ⏰ ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح ✅ ورود به کارگاه از طریق نشانی زیر و انتخاب گزینه مهمان: https://vc.isu.ac.ir/ch/stu-isu* @dastyarpazhoohesh
دستیار پژوهش
🔰 *در کارگاه آموزشی مجازی «افزایش انعطاف‌پذیری روانشناختی» مطرح می‌شود:* 🔸 آشنایی با مفهوم انعطاف‌پ
1605902082_-1495791965.m4a
9.23M
🎙️ ** 🔰 *توضیحات کارگاه انعطاف‌پذیری روانشناختی 🔻 توسط دکتر مجتبی حقانی؛ مدرّس کارگاه* 💯 به پیشنهاد استاد محترم، در صورت امکان کتاب «دوباره فکر کن» نوشته «آدام گرانت» پیش‌مطالعه شود 📖
🌿 ۳۰ مهارت اساسی که کیفی باید بدانند 🌿نویسنده: جان کِرِسوِل 🌿 فهرست کتاب
97827050.pdf
2.64M
🌿 کتاب "۳۰ مهارت اساسی که محققین کیفی باید بدانند" 🌿نویسنده: جان کِرِسوِل
نحوه استخراج مقاله از پایان_نامه.pptx
67.2K
استخراج مقاله از پایان‌نامه برخلاف تصور خیلی از افراد، همان کپی پیست کردن بخش­ های پایان‌نامه در فرمت و قالب یک مقاله نیست. هر چند محتوای پایان‌نامه و مقاله یکسان است اما استخراج مقاله از پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری به همین سادگی نیست بلکه باید اصول و نکاتی در این کار رعایت شود؛ که در ادامه اصول اولیه و کلی استخراج مقاله از پایان‌نامه بیان خواهد شد تا شما بتوانید بهترین مقاله را از پایان‌نامه خود استخراج نمایید
بسم الله الرحمن الرحیم 💐 با فرا رسیدن ماه صفرمراقب خرافات وارده برآن باشید ::::: ماه صفر ماه یاد اهل بیت است . آنان که بخواهند مردم را از دین جدا کنند وصف خرافات و اشاعه خرافات را با فرارسیدن ماه صفر بر زبانها جاری می کنند .. مراقب شبهات وارد شده در ماه صفر ماه حرکت مسلمانان و غیر مسلمان در مسیر راه حسینی وولایت باشید ..اینها که عقل ندارند و دین را تضعیف می کنند .. عقل ملازم دین است و دین ملازم عقل ..سخنانی که ملازم عقل و دین نباشد خرافه بر گرفته از شیعه انگلیسی است ...مراقب باشید ...مراقب باشید: بخصوص که در این ماه اربعین حسینی =حماسه حسینی واقع شده وحرکت ملیونی در جهت معرفی باشکوهترین وبا عظمت ترین حرکت بسوی سعادت ابدی یعنی انقلاب حضرت مهدی علیه السلام را در بطن دارد 💥💥💥💥💥💥💥💥 آیا نحوست ماه صفر واقعیت دارد یا نه؟ آیا روایات در این زمینه معتبر است؟ پاسخ : در بین عامه مردم معمول آن است که برخی از روزها و ایام سال را نحس می‌ خوانند و برخی دیگر از ایام را مبارک که یکی از معروف ‌ترین این زمان‌ ها مربوط به آغاز ماه صفر است؛ چنان که به این مطلب در کتاب شریف مفاتیح الجنان نوشته شیخ عباس قمی نیز اینگونه اشاره شده: «این ماه (صفر) معروف به نحوست است» (مفاتیح الجنان، مرحوم شیخ عباس قمی، در اعمال ماه صفر، فصل هشتم، ص ۳۹۱.) نحوست ماه صفر، ادعای مشهوری است که دلیل متقنی ندارد. در باب اصل نحوست ایام باید گفت از نظر عقل محال نیست که اجزای زمان با یکدیگر تفاوت ‌هایی را داشته باشند، ولی استدلال عقلی‌ برای آن نمی ‌توان آورد. اما با مراجعه به قرآن می‌یابیم که تنها در دو مورد اشاره به نحوست ایام شده که مربوط به قوم عاد است: «ما بر هلاک آن‌ها تندبادی در روز پایداری نحسی فرستادیم» (قمر، آیه ۱۹.) و در سوره دیگر می ‌فرماید: «ما تندبادی سخت و سرد در روزهای شومی بر آن‌ها مسلط ساختیم». (فصلت،ایه 16)آنچه از آیات بر می آید نحوست نتیجه عمل خود انسانهاست . در سوره یس خداوند می فرماید : طائرکم معکم ، فال بد با خودتان است . یعنی شما انسانها ادمها را بد قدم می کنید و روزها را به روز خوب و بد تقسیم می کنید –نگاه ما چگونه است به نحوست ؟ پس زمانی که به خرافات عقیده داشته باشیم سوءظن شکل می گیرد . صله رحم کمرنگ می شود . اخلاص عمل رخت بر می بندد. پس سعی کنید در دنیا با عقل زندگی کنیم نه با وهم و خیال که نابودی است . نقل می‌شود پیامبر(ص) فرموده «هر کسی مرا به خروج ماه صفر بشارت دهد من او را به بهشت بشارت می‌دهم» درحالی‌که منظور حدیث چنین نیست... البته این مطلب در «المراقبات» میرزا جواد آقا ملکی تبریزی صفحه 37 آمده ولی آنجا هم سندی برای آن ذکر نکرده است و در هیچ یک از جوامع روائی شیعه و سنّی و کتب معتبر روائی سندی برای بشارت به پایان ماه صفر از سوی پیامبر (ص) وجود ندارد. اما این بخشی از حدیث است؛ یعنی جا دارد که متن کامل حدیث بررسی شود. متن کامل حدیث در دو کتاب شیخ صدوق(ره) یعنی معانی الأخبار ص 205 و علل الشرایع، ج1، ص175 آمده است. متن کامل حدیث بدین شرح است: «عَنْ سَعِیدِ بْنِ جُبَیْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ ص ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ ص ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ. ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند، فرمودند: «نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است»؛ چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین وارد شونده
باشد و در نتیجه بهشتى گردد. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى‏ برد و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: «بزودى چند تن بر شما وارد می شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یکدیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذار» مژده دهد اهل بهشت است»، سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: «ما اکنون در کدام یک از ماه‌هاى رومى بسر مى‏بریم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللَّه آذار به پایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذر آن را مى‏ دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت مى‏ باشى و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من به دلیل علاقه‏ ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند و تنها زندگى خواهى نمود و تنها خواهى مرد و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود.» چند نکته را در بیان این حدیث را در نظر بگیرید: 1-روزهای سال با هم یکسان هستند، معنا ندارد بدون علت ، ماهی بر سایر ماه ها برتری این چنینی پیدا کند که به صرف بیان تمام شدن آن ماه ، برایش بهشت بشارت داده شود!. 2-در روایاتی که اشاره به ماه آذر شده است منظور، بیان برتری و جایگاه ویژه ی جناب ابوذرغفاری در طی یک حادثه است تا ماندگاری آن بیشتر شود. 3-خبر سایر اصحاب به اتمام ماه آذر سبب بشارت آنان به بهشت نشد! لذا نمی توان برای سایر مسلمانان در نسل های بعد، این حدیث را جاری دانست . 4-برای این که کسی به اشتباه نیافتد، در حدیث آمده است که پیامبر صلی الله و علیه و آله و سلم، ماه را می دانستند و ملاک، خبردادن به خروج ماه نبوده است، بلکه مقصود از این ماجرا ، بیان فضیلتی برای ابوذرعلیه الرحمة بوده است.«قد علمتُ ذلک یا أباذر و لکنّی أحببتُ أن یعلم قومی أنک رجلٌ من أهل الجنه» 5-پس بر همه لازم است تا زمانی که درستی مطلبی به اثبات نرسیده از انتساب آن به اهل بیت علیهم السلام ، خودداری نموده ، دچار نسبت های دروغ و ایجاد بدعت وخرافه نشود. ضعف سند و دلالت روایات درباره نحوست ماه صفر: در باب روایات، احادیث تقریباً متعددی را می‌توان در این زمینه یافت که اشاراتی به بحث نحوست برخی ایام و یا حالات در آن‌ها شده است. اما درباره ماه صفر به ویژه روایاتی که نقل شده، دارای ضعف سند و دلالت هستند؛ ولی باید اقرار کرد که در بین مردم نحوست این ماه دارای شهرت است که شاید این شهرت به خاطر حوادثی باشد که در آن اتفاق افتاده است. مرحوم علامه مجلسی در زاد المعاد به علت این شهرت اینگونه اشاره فرموده ‌اند: «وَ هَذَا الشَّهْرُ مَشْهُورٌ بِالنُّحُوسَةِ وَ الشُّؤم، وَ یُمْکِنُ أنْ یَکُونَ لِذَلِکَ وَجْهَانِ... »؛ ماه صفر به نحس بودن و شومی شهرت یافته است. ممکن است علت این مطلب یکی از این دو وجه باشد: ۱. بنابر نظر علما وفات پیامبر اعظم (ص) در این ماه بوده است و همین شاید باعث نحس قلمداد شدن این ماه شده. ۲. ماه صفر بعد از ذی القعده و ذی الحجة و محرّم قرار گرفته است و این سه ماه جزو ماه‌ های حرامند و کسی جرأت نمی ‌کرده در آن‌ها به قتل و جنایت بپردازد (زیرا دیه آن دو برابر است و عرب جاهلی هم به آن‌ها احترام می ‌گذاشته و از قتل و جنایت پرهیز می‌ کرده است). بعد از این سه ماه حرام در ماه صفر جنایت و قتل و جنگ آغاز می‌شده و به همین سبب مردم این ماه را منحوس قلمداد کرده‌اند. البته در بین روایات شیعی روایتی که دلالت بر شومی و نحسی این ماه داشته باشد، ندیده ‌ام و در روایات غیر معتبر عامی مواردی وجود دارد که اعتباری به آن‌ها نیست. (برگرفته از زاد المعاد ـ مفتاح الجنان، ص: ۲۴۷) راهکار شیخ عباس قمی در خواندن یک دعا در این ماه همراه با صدقات (البته با رد کلمه نحوست این ماه) بنابراین به نظر می ‌رسد نحوست این ماه بیش از آنکه جنبه عقلی و یا روایی داشته باشد، در نتیجه تلقین ‌هایی است که افراد برای خود به وجود می ‌آورند و این نوع نگاه سبب ارتباط دادن برخی حوادث پیش آمده برای خود و دیگران با این ماه می ‌شود که در واقع ارتباطی بین آن‌ها نبوده و نیست. براى رفع مشگلات وحوادث چه این ماه وچه ماههای دیگر هیچ چیز بهتر از تصدقات و ادعیه و استعاذات وارده نیست پس بهتر است در رفع مشگلات و حوادث در هر روز ۱۰ مرتبه بخواند این دعایى را که محدث فیض (ره) در خلاصةالأذکار ذکر فرموده: «یا شدیدَ القوى، یا شدیدَ المِحال، یا عزیزُ یا عزیزُ یا عزیزُ ذَلَّت بعظمتک جمیعُ خلقک فاکفِنی شرَّ خلقِک، یا مجملُ یا منعمُ یا مُفضِل یا لا إله إلّاأنت، سُبحانک إنّی کُنتُ من الظالمین، فاستجبنا له وَنجّیناه من الغمّ وَکذلک نُنجی المؤمنین، وَ صلّى الله على محمّد و آله الطیّبین الطاهِرین».(وقایع الایام، ص: ۲۶۵؛ خلاصة الأذکار، ص: ۳۰۴)