﷽
✅خدمتی دیگر از کانال پژوهشیار...
#معرفی_کتاب
کتاب مقالهنویسی آسان و کاربردی
#چاپ شد😍😍
جهت سفارش به نشانی زیر مراجعه بفرمایید:
eitaa.com/pajouheshyar/3185
@dastyarpazhoohesh
🔹 دکتر احمد پاکتچی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نشست «ثمره ریشهشناسی در فهم معانی قرآن» در ایکنا:
🔹 برای هر کس که میخواهد درباره واژگان قرآن کار کند این است که واژگان قرآن به همان اندازه که میتواند ریشه اصیل عربی داشته باشد و در یک فرهنگ تطبیقی زبانهای سامی قابل جستوجو باشد، امکان دارد «وامواژه» باشند و از زبان دیگر غیرعربی وارد عربی شده باشد و حتی از یک زبان غیرسامی وارد شده باشند.
🔹 اگر شما از کلمه کوثر فقط بسیار بودن را استفاده کنید میتواند حتی منصرف به مال بسیار باشد در حالی که میدانیم چنین اتفاقی در مورد پیامبر(ص) نیفتاده و ایشان فرد ثروتمندی نبودند.
🔹 به طور عادی عادت لغویان عرب این است تمام واژگانی که از یک ماده واحد مشتق شده را ذیل یک مدخل میبرند.
🔹 ریشهشناسی به ما کمک میکند در جاهایی که مفسرین برای معنای یک مفرد قرآنی دچار اختلاف نظر هستند از شواهد ریشهشناسی استفاده کنیم که یک قول را بر دیگر اقوال ترجیح بدهیم و برای این ترجیح، دلیل داشته باشیم.
🌐 مشروح نشست در لینک ذیل:
iqna.ir/00Hamu
هدایت شده از واحد پژوهش، حضرت قاسمبنالحسن(علیهماالسلام)
📚📚📚
#معرفیکتاب
🔰 معرفی و دانلود رایگان تفسیر المنار
🔸 "المنار" تفسیری است جامع ولی ناتمام در ۱۲ جلد که به آیه ۵۳ سوره یوسف پایان مییابد.
🔹 از اول قرآن تا آیه ۱۲۶ سوره نساء به انشای شیخ محمد عبده و املای سیدرشیدرضا است و بعد از آن، رشید رضا به پیروی از سبک شیخ محمد عبده، آن را تا سوره یوسف ادامه داده است.
🔸 تفسیر المنار یکی از تفسیرهای اجتماعی و تربیتی است که تفسیرهای زیادی از آن متاثرند. توجه کردن به مشکلات کنونی مسلمانان، بررسی علل عقب ماندگی جامعه اسلامی، امکان ساخت جامعهای قوی، برانگیختن امت به یک انقلاب قرآنی علیه اوضاع عقب مانده خویش، و... از ویژگیهای این تفسیر است.
🔰 برای دانلود رایگان این کتاب می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:
۱. جلد ۱ (از ابتدا تا آیه ۱۴۰ بقره) 👈 دانلود
۲. جلد ۲ (از آیه ۱۴۱ تا ۲۵۲ بقره) 👈 دانلود
۳. جلد ۳ (۲۵۳ بقره تا ۹۲ تا آلعمران) 👈 دانلود
۴. جلد ۴ (از ۹۳ تا عمران تا ۲۳ نساء) 👈 دانلود
۵. جلد ۵ (از ۲۴ تا ۱۴۶ نساء) 👈 دانلود
۶. جلد ۶ (از ۱۴۸ نساء تا ۸۱ مائده)👈 دانلود
۷. جلد ۷ (از ۸۲ مائده تا ۱۱۰ انعام) 👈 دانلود
۸. جلد ۸ (از ۱۱۱ انعام تا ۸۶ اعراف) 👈 دانلود
۹. جلد ۹ (از ۸۷ اعراف تا آیه ۴۰ انفال) 👈 دانلود
۱۰. جلد ۱۰ (از آیا ۴۱ انفال تا ۹۴ توبه) 👈 دانلود
۱۱. جلد ۱۱ (از ۹۵ توبه تا پایان یونس) 👈 دانلود
۱۲. جلد ۱۲ (از سوره هود تا ۵۱ یوسف) 👈 دانلود.
#کتاب
اللهمصلعلیمحمدوآلمحمدوعجلفرجهم🌹
┄┅═══••✾••═══┅┄
🌿 چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان
🌿 مهلت ارسال آثار: پایان خرداد ۱۴۰۳
🌿 توضیحات تکمیلی در پوستر و سایت همایش
www.ketabebanovan.ir
💢نخستین کنفرانس بین المللی آینده آموزش در قالب فناوری متاورس و هوش مصنوعی
🔸آدرس وبسایت همایش
https://futureeducation.ir/index.php/fa/
💠 دریافت نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار دارالحدیث
↙️ ویژه
🔹آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث
🔹و مرکز همایش های علمی و پژوهش های آزاد
↙️ مشتمل بر 284 عنوان در ۵۴۶ جلد کتاب
🔸 قابل استفاده در تلفن همراه
◀️ لینک دانلود مستقیم👇
https://noorsoft.org/fa/software/View/74153
🌐 اطلاع رسانی اخبار و برنامه های پژوهشگاه قرآن و حدیث 👇👇
http://www.riqh.ac.ir
@quran_hadith
هدایت شده از مؤسسه بینالمللی فطرت
🟢 درس های امام هادی برای امروز جامعه شیعی؛مساله شدن نامساله هاست
✍دکتر یحیی جهانگیری در یادداشتی به این موضوع پرداخته است.
🔹همیشه گفتم یکی از مشکلات ما، مسأله گی نا مسأله ها و نامساله گی مسأله هاست.
دشمن چیزهای فیک را برای ما مسأله میکند. و ما در زمین دشمن، بازی میکنیم. سر ما را مشغول میکند به مسأله فیک؛ سر آن یک دیگر را کافر و نا مسلمان می شماریم.
🔸او به زرنگی، مسأله اصلی ما را سعی میکند، ما فراموش کنیم. امام هادی ع، به این خیلی دقت داشت.
🔻مسأله خلق قرآن، یک مسأله فیکی بود که مسأله شده بود. سر این مسلمانان حتی همدیگر را می کشتند.
🔹هر جریانی به قدرت می رسید، طرفدار یک تئوری بود، و طرفداران تئوری رقیب را می کشت. اما امام هادی(ع) در نامهای، به یکی از شیعیان از او خواست تا در مسأله خلق قرآن اظهارنظر نکرده و جانب هیچ یک از نظریه حدوث و قدم قرآن را نگیرد.
🔸او در این نامه مسأله خلق قرآن را فتنه خوانده و ورود به این بحث را هلاکت دانسته است. همچنین بر کلام خدا بودن قرآن تأکید کرده و گفتگو درباره آن را بدعتی دانسته که هم سؤالکننده و هم پاسخدهنده در گناه آن شریکند.
🔻در آن دوره، جدال بر سر مسأله حدوث و قدم قرآن موجب پیدایش فرقهها و گروههایی در میان اهل سنت شده بود مأمون و معتصم جانب نظریه خلق قرآن را گرفته بودند و مخالفان را تحت فشار قرار میدادند که از آن به دوره محنت یاد میشود اما متوکل از قدیم بودن قرآن حمایت میکرد.
@yahyajahangiri
#امام_هادی #قرآن #موسسه_فطرت
🌍 موسسه بین المللی فطرت
🆔 @Fitra_Institute
✅ فراخوان دریافت مجوز
مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده
🔅اداره کل ورزش و جوانان استان قم
👈 شرایط اخذ مجوز در تصویر
🌐 #انجمن_روانشناسی_اسلامی
https://eitaa.com/islamicpa
#روانشناسی_اسلامی
#روانشناسی_معنوی
#مشاوره_اسلامی