eitaa logo
دستیار پژوهش
296 دنبال‌کننده
940 عکس
156 ویدیو
305 فایل
ارائه محتوا پژوهشی، مطالب آموزشی مرتبط با تحقیق و پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و پایان نامه نویسی، اطلاع رسانی همایش ها و فراخوان ها راه ارتباطی @ostadi1998
مشاهده در ایتا
دانلود
پروپوزال نویسی به زبان ساده قسمت اول نکته مهم در ابتدا این است که دانشجویان باید به حد کافی مقالات و حتی پایان نامه های مرتبط با موضوع را خوب مطالعه و یادداشت برداری کرده باشند تا بتوانند شروع به نگارش پروپوزال کنند. بزرگترین مشکل بسیاری از دانشجویان در همین نقطه است. یعنی نخوانده و نفهمیده می خواهند پروپوزال بنویسند. پروپوزال یعنی اینکه پیشنهاد شما چیست؟ حالا برای پیشنهاد دادن باید بدانید دیگران چه کرده اند و تا کجا پیش رفته اند و نقاط ضعف و قوت کارهایشان چیست؟ این پیش شرط نوشتن پروپوزال است وگرنه به جایی نمی رسید. در ضمن مقالات باید در یک راستا باشند. 1. موضوع: جزئیات موضوع در انتهای پروپوزال معلوم می شود ولی شما از ابتدای تحقیق، چند کلمه موضوع را دارید و به تدریج کلمات موضوع اضافه می شوند. 2. بیان مسئله: مهمترین قسمت پروپوزال است. همیشه در ابتدای پروپوزال بیان می شود، ولی بعد از تکمیل پیشینه به تدریج نوشته می شود. 3. اجزای بیان مسئله: اهمیت موضوع چه قدر است؟ مشکل چیست؟ شما چه مشکلی را دارید حل می کنید؟ کار شما چیست؟ روش کلی چیست؟ مورد مطالعه چیست یا کجاست؟ 4. پیشینه: باید مشخص کنید قبل از شما بر روی این موضوع چه کارهایی انجام شده؟ در سوابق باید مشخص کنید چه کاری و در کجا انجام شده؟ چه روشی استفاده شده؟ محدودیت های احتمالی چه بوده؟ نتایج چه بوده؟ معمولا باید بین 10 الی 15 کار توضیح داده شود. این کارها به ویژه در علومی که زود به زود آپدیت می شوند، باید از کارهای 5 سال اخیر انتخاب شوند و از مراجع معتبر باشند. در انتها باید کارهای انجام شده بر اساس یکسری شاخص ها با هم مقایسه شوند، که این شاخص ها بستگی به نوع تحقیق و ذوق نویسنده دارد. تعداد مراجع این بخش بسته به نظر استاد راهنما، نوع موضوع و عرف دانشگاه شما دارد. 5. هدف تحقیق: پس از تکمیل پیشینه و بیان موضوع نوشته می شود و در راستای موضوع شماست. نباید تعداد اهداف را زیاد بنویسید. دقت کنید که شما می گویید، یعنی هدفتان از انجام این تحقیق چیست؟
دستیار پژوهش
پروپوزال نویسی به زبان ساده قسمت اول نکته مهم در ابتدا این است که دانشجویان باید به حد کافی مقالات
پروپوزال نويسي به زبان ساده قسمت دوم 6. فرضیه ها یا پرسش تحقیق: یعنی به دنبال پاسخ به چه سوالی هستید؟ سوال تحقیق شما چیست؟ می تواند به صورت جمله خبری نوشته شود یا به صورت سوالی. در این قسمت نیز نباید تعداد زیادی سوال مطرح کرد. زیرا این سوالات را باید در پایان نامه پاسخ دهید. 7. جنبه نوآوری تحقیق: شما چه حرفی برای گفتن دارید؟ چه کار جدیدی دارید انجام می دهید که نفرات قبلی انجام نداده اند؟ پروپوزال شما نباید تکرار یا کپی از کارهای قبلی باشد. 8. روش تحقیق: در اینجا باید توضیح دهید چگونه تحقیق را انجام می دهید؟ روش انجام کار چیست؟ چه مراحلی را برای اجرای تحقیق طی می کنید؟ از چه تکنیک ها، روش ها یا الگوریتم هایی استفاده می کنید؟ این قسمت هر چه دقیق تر نوشته شود، یعنی شما خوب می دانید چگونه تحقیقتان را باید به سرانجام برسانید. 9. الگوی مفهومی ( در برخی از دانشگاه ها اجباری است): منظور ورودی ها، خروجی ها و نوع پردازش است. خوب است که بدانیم در تحقیقمان چه ورودی هایی می گیریم؟ متغیرهای تحقیق چه هستند؟ چه کاری روی آن انجام می دهیم و چه خروجی تحویل می دهیم؟ معمولا به صورت شکل و نمودار نشان داده می شود. حتی در دانشگاه هایی که الگوی مفهومی اجباری نیست، بهتر است در بخش روش تحقیق آورده شود. 10. زمان بندی: هر یک از مراحل تحقیق را با چه زمان بندی انجام می دهید؟ معمولا به صورت جدول است. 11. مراجع: باید توسط نرم افزارهای مرجع نویسی مثل End Note یا اینکه به صورت دستی، به طور صحیح و استاندارد درج شوند.
📛 شبهه : خیلی دوست دارم یکی جواب این سوال رو پیدا کنه و بگه: چرا خدا 124 هزار پیامبر فرستاد، در حالی که میتونست یه دونه شیطان رو حذف کنه. 💥 پاسخ : 🔹 در این شبهه دو پیش فرض وجود دارد: 1️⃣ پیامبران فقط برای مقابله با شیطان آمده اند 2️⃣ انسانها فقط بخاطر وسوسه شیطان مرتکب خطا می شوند ❌ هر دو پیش فرض غلط است 🔹 درباره پیش فرض اول: پیامبران برای اهداف مختلفی مبعوث شده اند: بیان آیات الهی، تزکیه و تربیت مردم، آموزش نیکی ها و بدی ها، آموزش راه رسم زندگی، آموزش راه و رسم سعادت ابدی، اجرای عدالت و ... 🔆 رسولى از خودتان در ميان شما فرستاديم تا آيات ما را بر شما بخواند و شما را پاك كند و به شما، كتاب و حكمت بياموزد و آنچه را نمى ‏دانستيد، به شما ياد دهد 📓بقره، ۱۵۱ 🔆 براى هر امّتى، رسولى است هنگامى كه رسولشان به سوى آنان بيايد، به عدالت در ميان آنها داورى مى ‏شود و ستمى به آنها نخواهد شد! 📓یونس، ۴۷ ✅ تمام تعالیم اعتقادی، اخلاقی و شرعی که از جانب پیامبران به دست ما رسیده، برای دستیابی به سعادت ابدی ضروری است آیا با حذف شیطان این تعالیم خود به خود برای انسانها آشکار می شد⁉️ 🔹 درباره پیش فرض دوم: انسان در نفس خود هم گرایش به نیکی ها دارد و هم گرایش به بدی ها او می تواند با اختیار خود نیکی ها یا بدی ها را برگزیند 💠 در علم اخلاق، گرایش به بدی ها در نفس انسان را به نفس امّارة نسبت می دهند و در قرآن کریم از زبان حضرت یوسف نیز به آن اشاره شده است: 🔆 وَ ما أُبَرِّئُ نَفْسي‏ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ ما رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحيم 📓یوسف، ۵۳ 👈 من هرگز خودم را تبرئه نمى‏كنم، كه نفس (سركش) بسيار به بديها امر مى‏كند مگر آنچه را پروردگارم رحم كند! پروردگارم آمرزنده و مهربان است 💠 همچنین خداوند متعال در سوره مبارکه شمس می فرمایند که ما خیر و شرّ را به نفس انسان الهام کرده ایم: 🔆 وَ نَفْسٍ وَ مَا سَوَّئهَا فَأَلهَْمَهَا فجُُورَهَا وَ تَقْوَئهَا 📓شمس، ۷-۸ 👈 و قسم به جان آدمى و آن كس كه آن را (آفريده و) منظّم ساخته سپس فجور و تقوا (شرّ و خيرش) را به او الهام كرده است ✅ بنابراین اگر شیطانی هم وجود نداشت، نفس انسان کافی بود برای اینکه او را به ظلم و ستم و گناه وسوسه کند
4_5776120006777505426.m4a
26.35M
‍ 📎توضیحی پیرامون طرح "چله عظیم قرن" 🔻این گونه رفتارها در طول تاریخ به صورت مکرر اتفاق افتاده، بدون اینکه حتی یک روایت و موید داشته باشد، بلکه آنچه در روایات میبینیم، خلاف این بوده، بلکه ما را به "انتظار فرج" دعوت کرده اند و امر خدا محتوم است. 📜 در تاریخ نمونه های متعددی از چنین رفتارها را میبینیم، مثلا ابن بطوطه می نویسد: نزدیکی بازار بزرگ شهر حلّه، مسجدی است که بر در آن پارچه ای از حریر آویخته شده و آن را "مشهد صاحب الزمان" می خوانند. هر روز بعد از نماز عصر، صد مرد از اهل شهر با سلاح و شمشیر آخته نزد امیر شهر آمده و از او اسبی رکاب زده و مزین ستانده، نیمی در پیش و نیمی در مقابلش و مردم نیز چپ و راست اسب، با ضرب طبول و انفار حرکت کرده تا به باب مشهد صاحب الزمان می رسند و ایستاده میگویند: "باسم الله یا صاحب الزمان. باسم الله اُخرُج قد ظهر الفساد و کثر الظلم و هذا اوان خروجک لِیفرِق الله بک بین الحق و الباطل" و تا نماز مغرب این کار را ادامه میدهند. تحفه الانظار فی غرائب الامصار، ج۲، ص۵۶. 🙏بیایید برای رفع گرفتاری ها متوسل شویم و دعا کنیم. 🎙علی محمدی هوشیار @mobahesegroup
بسم الله الرحمن الرحیم معرفی کتاب: «معجم احادیث الامام المهدی علیه‌السلام» مجموعه‌ای است در ۸ جلد به زبان عربی درباره امام مهدی علیه‌السلام . موسوعه حاضر حاصل کار گروهی از پژوهشگران «مؤسسه معارف اسلامی» قم است که زیر نظر حجت الاسلام شیخ علی کورانی تهیه گردیده است. پژوهشگران این موسوعه، عبارتند از آقایان: محمدجعفر طبسی، محمدجواد طبسی، سید صالح مدرسی، نجم الدین طبسی، عبادالله تهرانی، عزت الله مولائی، حامد عبدالخالق، محمدامین پورامینی. مجموعه حاضر در هشت جلد تنظیم گردیده است: جلد نخست مشتمل بر سخن ناشر «مؤسسة المعارف الاسلامیة» و نیز مقدمه هیئت علمی بر چاپ اول و دوم کتاب می‌باشد. جلد اول و دوم و سوم این مجموعه، به احادیث نبوی و جلد چهارم تا ششم آن به احادیث ائمه علیه‌السلام و نیز توقیعات حضرت مهدی (علیه‌السلام) اختصاص داده شده است. جلد هفتم نیز به روایاتی اختصاص یافته که طی آن‌ها ائمه علیه‌السلام آیاتی را به امام مهدی (علیه‌السلام) تأویل و تفسیر نموده‌اند. جلد هشتم هم حاوی فهرست‌های این مجموعه است. این کتاب، حاوی بیش از دو هزار روایت در موضوعات مختلف و متنوع مربوط به حضرت مهدی (علیه‌السلام) است. این روایات، با نگاه به چهارصد منبع قدیم و جدید، چاپ شده و خطی و اعم از سنی و شیعی گردآوری شده است. ویژگی‌های کتاب: از امتیازات چشمگیر کتاب، این است که نشان می‌دهد شیعه و اهل سنت، هر دو بر ظهور حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) در آخر الزمان توافق دارند و اختلاف این دو مذهب، در دو چیز است: اختلاف اول: شیعه، حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) را فرزند امام حسن عسکری (علیه‌السلام( و از نسل امام حسین (علیه‌السلام( می‌دانند؛ ولی بیشتر اهل سنت حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) را از نسل امام حسن مجتبی (علیه‌السلام( می‌پندارند؛ اختلاف دوم: شیعه معتقد است حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در سال ۲۵۵ ق زاده شده و اکنون در حال غیبت به سر می‌برد؛ ولی بیشتر اهل سنت می‌گویند آن حضرت، هنوز متولد نشده است. معجم احادیث الامام المهدی (عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف) مستندات اهل سنت را نشان داده و پاسخ آن و نقاط ضعف استدلال آن‌ها را روشن کرده است. این کتاب، روایات بسیاری در بیان اوصاف و نسب و شمایل حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نقل کرده است که دیگر جایی برای شبهات اهل سنت باقی نمی‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های این کتاب، گستردگی و گوناگونی موضوعات آن است. افزون بر احادیث مربوط به دوازده‌گانه بودن امامان و احادیث لزوم شناخت امام زمان و...، روایات مقدمات و اشراط السّاعة، یأجوج و مأجوج، دابة الارض، رجعت و... نیز به صورت مفصل ذکر شده است. احادیث بیان‌کننده تاریخ آخرالزمان و پیش از ظهور، شخصیت حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و شمایل آن حضرت، حرکت و چگونگی ظهور و... از مهم‌ترین موضوعات کتاب است. امتیاز مهم کتاب: شاید مهم‌ترین امتیاز این کتاب، تتبع فراوان و استخراج هر حدیث از مصدرهای مختلف و متنوع است. نویسندگان، دربارۀ هدف خود از تدوین کتاب گفته‌اند: ما می‌خواهیم کتابی پدید آوریم که هر جست‌وجوگر در موضوع امام مهدی (علیه‌السلام) از آن بی‌نیاز نبوده؛ ولی آن کتاب او را از هر کتاب دیگر بی‌نیاز کند. @dastyarpazhoohesh
4_5794346228779059207.pdf
1.39M
📚 توهم بازگشت 🔺نقد و بررسی جریان انحرافی منصورهاشمی خراسانی ✍استاد علی محمدی هوشیار ♨️هزینه دانلود: مطالعه و مقابله با انحرافات جریان 🆔@Temod_uni
📛 شبهه: مریدی از اخوندي پرسید: آیا استفاده تبلیغاتی از زن حرام است؟ اخوند پاسخ گفت: آری! مرید دیگری گفت: پس چرا خداوند برای تبلیغ بهشت خود از حوری استفاده نموده است؟ اخوند قدری اندیشید و گفت به شما نهار دادن؟ 💥 پاسخ : 1⃣ ما معتقد به معاد جسمانی هستیم و این که انسان در قیامت با جسم و روح حاضر می شود و طبعا باید در هر دو جنبه غرق مواهب و برکات الهی گردد اساسا جسم و روح دو همزاد به هم پیوسته هستند همان گونه که در این جهان جدا از یکدیگر نمی توانستند به تکامل برسند در آن جهان نیز برای بهره گیری از مواهب الهی جدای از یکدیگر نمی توانند باشند 🌸نعمت های جسمانی بهشت مانند نعمت های معنوی آن بسیار متنوع و گسترده و جالب است و قرآن روی آن بسیار تاکید کرده است تا از این طریق توجه همه انسان ها را به اعمال و صفات و فضایلی که سرچشمه این مواهب است جلب کند زیرا نوع بشر بیش از آنکه به نعمت های روحانی بیندیشند توجه به مواهب جسمانی دارند.(۱) 2⃣ نعمت های بهشتی اختصاص به نعمت های جسمانی ندارد بلکه قران از یک سری نعمت های روحانی نیز برای بهشتیان سخنان می گوید از جمله: احترام مخصوص 📓 زمر۷۳ محیطی سرشار از صلح و صفا 📓۱۳۷انعام-۴۷ حجر امنیت و زوال خوف 📓دخان ۵۱ دوستان موافق و رفیقان با وفا 📓 نساء ۶۹-۷۰ نشاط فوق العاده درونی 📓۲۴ مطففین احساس خشنودی خداوند 📓۱۵ ال عمران نظر خدا به انها 📓 قیامت ۲۲-۲۳ 🌹انچه بخواهند به انها داده می شوند 📓 ۲۲ شوری 3⃣حوریان بهشتی اختصاص به مردان ندارند بلکه زنان نیز می توانند از آن بهره مند شوند واژه حور بر مذکر و مونث هر دو اطلاق می شود و مفهوم گسترده ای دارد که همه همسران بهشتی را شامل می شود، همسران زن برای مردان با ایمان و همسران مرد برای زنان مومن (۲) 🔰امیر مومنان فرمود: در بهشت بازاری است که درآن خرید و فروش نیست، تنها در آن جا تصویر مردان و زنان وجود دارد، هرکس که تمایلی به آنان پیدا کند از همان جا بر او وارد می شود (۳) 4⃣استفاده ابزاری از زن به این است که زن وسیله شود برای دست یابی به کالای پست و بی ارزش مثلا امروز برای تبلیغ انواع کالاها از زنان استفاده می شود تا آنان با چهره و اندام زیبایشان مشتریان را جذب کنند و یا برای فروش اجناس گوناگون، فروشنده زن درخواست می شود تا مشتریان جذب زیبایی زن شده و اجناس به واسطه زنان فروخته شود ✅این می شود نگاه ابزاری به زن، و اسلام با این عمل مخالف است زیرا شان و مقام زن بیش از این ها است که بازیچه دست افراد گوناگون واقع شود تا یکسری افراد به سود بیشتر دست پیدا کنند ❇️اسلام به زن مقام و ارزشی بس والا داده است تا آنجایی که امام صادق فرمود: یک زن صالحه از هزار مرد ناصالح ارزش و مقامش بیشتر است(۴) 🔰مساله وعده دادن خداوند به حوریان بهشتی با نگاه ابزاری به زن از سه جهت دارای تفاوت است: 1⃣حوریان بهشتی هدف هستند اما در نگاه ابزاری به زن، بانوان هدف نیستند بلکه هدف فروش جنس و کالا است و زن ابزار واقع می شود برای فروش جنس و کالا و این قبیح و زشت است 📢اما در نگاه دینی حوریان بهشتی خودشان هدف هستند زیرا جزو نعمات بهشتی محسوب می شوند واگر خداوند از آنان به عنوان نعمات بهشتی وعده داده است فلسفه روشنی دارد که در نکته اول به آن اشاره شد ⏮ بنابراین مقایسه این دو با یکدیگر صحیح نیست 2⃣در نگاه ابزاری به زن ،زن وسیله واقع می شود برای دست یابی به یک جنس پست و بی ارزش که شان زن بسیار برتر از آن می باشد اما در وعده های الهی خداوند به حوریان ،هدف نعمات بی نظیر بهشتی است که همانند انان هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است 3⃣ غرض خداوند از وعده دادن به نعمات بهشتی و حوریان توجه دادن مردم به صفات و افعال شایسته ای است که نتیجه آن بهره مندی از نعمات بهشتی است و این سبب تربیت و سازندگی خود مردم است اما چنین مطلبی در نگاه ابزاری به زن وجود ندارد بنابراین مقایسه این دو با یکدیگر صحیح نمی باشد 📢این که فردی برای رسیدن به حوریان و همسران بهشتی و سایر نعمات بهشت خدا را پرستش کند اگر چه عملش مقبول و مشروع است اما در روایات *این نوع عبادت کردن ، عبادت کامل وبرتر شمرده نشده است* 🔆حضرت علی(ع) فرمود: گروهی خدا را از روی رغبت ومیل به نعمت های بهشت پرستش کردند این عبادت تاجران است وعده ای اورا از روی ترس پرستیدند و این عبادت بردگان است و جمعی دیگر خدا را برای شکر نعمت ها « و این که شایسته عبادت است»پرستیدند این عبادت آزادگان است»(۵) پی نوشت ها: ۱ـ 📚پیام قران،ج۶ ص۱۷۵ ۲ـ📚 پیام قرآن،ج۶ ص۲۰۲ ۳ـ📚 بحار الانوار،ج۸ ص۱۴۸ ۴ـ 📚وسائل الشیعه ج۲۰ ص۱۷۲ ۵ـ📚 نهج البلاغه،حکمت ۲۳۷ *گروه چت نیست کانالی برای بهتر دانستن.....* https://chat.whatsapp.com/IzuHVyXgyFsILYXPpNCN8Y
دسترسی به کارگاه‌های مهارت‌آموزی پژوهشگری دوره مجازی () ✅عناوین کارگاه‌ها: 1⃣کلیات تحقیق و موضوع‌یابی 2⃣نگارش علمی 3⃣مهارت استفاده از نرم‌افزارهای تحقیقاتی 4⃣دوره هنر پژوهش 5⃣منبع‌یابی 6⃣طرحنامه‌نویسی 7⃣فیش‌نویسی 8⃣پاراگراف‌نویسی 9⃣مقاله‌نویسی 🔟اخلاق‌پژوهش 1⃣1⃣مسئله‌یابی و منبع‌یابی تخصصی 2⃣1⃣فیش‌نویسی و پردازش اطلاعات 3⃣1⃣روش نقد و تحلیل 4⃣1⃣روش شناسی مطالعات تطبیقی 5⃣1⃣روش شناسی مطالعات میان رشته‌ای 6⃣1⃣شیوه تدوین پایان‌نامه 7⃣1⃣روش پایان‌نامه‌نویسی از ابتدا تا نحوه برگزاری جلسه دفاع 8⃣1⃣کاربرد نرم افزار word در پایان‌نامه‌نویسی 🔶آدرس دسترسی مستقیم جهت دریافت رایگان فایل‌ها در این‌جا 🔑کلمه عبور فایل‌ها: pooyesh
✅ امکان معرفی اساتید و دانش آموختگان برای تدریس به دانشگاه فرهنگیان 🔸در راستای تعامل معاونت فرهنگی مرکز با مرکز تربیت معلم مبلغ، زمینه معرفی دانش آموختگان حوزه های علمیه جهت تدریس به صورت حق التدریس در دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور فراهم شده است. 🔸شرایط لازم برای طلاب و دانش آموختگان جهت معرفی به دانشگاه فرهنگیان داشتن مدرک سطح ۳ و اشتغال به تحصیل یا اتمام سطح ۴ با داشتن مدرک دکترا است. 🔸دارندگان سابقه تدریس در معرفی و بکارگیری در اولویت خواهند بود. 🔻معرفی به دانشگاه فرهنگیان به معنای قطعی بودن تدریس در آن دانشگاه نیست بلکه لازم است معرفی شدگان فرایند لازم دانشگاه جهت دریافت مجوز تدریس را طی نمایند. 🔸لازم به ذکر است افراد واجد شرایط از طریق سامانه نجم شناسایی و به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد. 🔻آخرین مهلت جهت ثبت اطلاعات برای معرفی به دانشگاه فرهنگیان ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود. ⏪ ثبت نام کنندگان در سامانه نجم ( لینک ثبت نام: https://najm.whc.ir/auth/register لازم است اطلاعات کامل خود را در بخش های مختلف سامانه ( آموزش و پژوهش، افتخار و مهارت، فعالیت و ... ) ثبت نمایند و چنانچه قبلا در سامانه نجم ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست و در صورت تمایل می توانند با ورود به سامانه نجم http://najm.whc.ir اطلاعات خود را تکمیل نمایند. 🔻آیدی پاسخگو در خصوص سامانه نجم👇👇 https://eitaa.com/hessam3666 --------------------------------- @Karafarinitollabkhahar 🦋🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸🦋