eitaa logo
davat-ammar114
176 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
22 فایل
طرح تبلیغی دعوت _ گروه أین عمار ؟ تا آخرین نفس ایستاده ایم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
❣رهبر معظم انقلاب: ♻️انتخابات برای مردم یک ذخیره است و اگر با یک انتخاب درست که حقیقتاً یک نیروی کارآمد و پر انگیزه و علاقه مند به کار به وسیله مردم انتخاب شود آینده کشور را تضمین خواهد کرد ۹۹/۱۱/۲۹ 🇮🇷@davat114
💠 الگوی پیشرفت اسلامی _ایرانی 🔷 بحثی که امروز می‌خواهم برای شما جوان‌های عزیز عرض کنم، در توضیح و تبیین مسئله‌ای است که روز اول مطرح کردم: مسئله‌ی پیشرفت. 🔷 موضوع بسیار مهمّی است که باید مطرح کنیم. البته با طرح این موضوعات، خودمان را قانع نمی‌کنیم که قضیه تمام شد؛ این یک شروع است. عرض کردیم که آن مفهومی که می‌تواند اهداف نظام اسلامی را تا حدود زیادی در خود جمع کند و به ما نشان دهد، مفهوم پیشرفت است. توضیحی هم بعداً عرض کردیم که پیشرفت، تداعی‌کننده‌ی حرکت است، راه است. 🔷 چطور ما می‌گوئیم پیشرفت هدف است؟ عرض کردیم علت این است که پیشرفت هرگز متوقّف نخواهد شد. بله، پیشرفت، حرکت است، راه است، صیرورت است؛ اما متوقّف‌شدنی نیست و همین طور ادامه دارد؛ چون انسان ادامه دارد، چون استعدادهای بشری حدّ یَقِف ندارد. 🔷 گفتیم پیشرفت دارای ابعادی است؛ و پیشرفت در مفهوم اسلامی، با پیشرفت یک بُعدی یا دو بُعدی در فرهنگ غربی متفاوت است؛ چند بُعدی است. 🔷 یکی از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی کردن، رفتار اجتماعی، شیوه‌ی زیستن –اینها عبارةٌ اخرای یکدیگر است_ این یک بُعد مهم است؛ این موضوع را می‌خواهیم امروز یک قدری بحث کنیم. ما اگر از منظر معنویّت نگاه کنیم _که هدف انسان، رستگاری و فلاح و نجاح است_ باید به سبک زندگی اهمّیّت دهیم؛ اگر به معنویّت و رستگاری معنوی اعتقادی هم نداشته باشیم، برای زندگی راحت، زندگی برخوردار از امنیّت روانی و اخلاقی، باز پرداختن به سبک زندگی مهمّ است. بنابراین مسئله، مسئله‌ی اساسی و مهمّی است. بحث کنیم درباره‌ی اینکه در زمینه‌ی سبک زندگی چه باید گفت، چه می‌توان گفت. عرض کردیم؛ این سرآغاز و سرفصل یک بحث است. 🔸 بیانات رهبر جمهوری اسلامی در دیدار جوانان استان خراسان شمالی مورّخ ۱۳۹۱/۷/۲۳ 🇮🇷@davat114
🌐 ادامه‌ی مطلب قبلی👇👇👇👇 🔷 ما اگر پیشرفت همه‌جانبه را به معنای تمدّن‌سازی نوین اسلامی بگیریم _بالأخره یک مصداق عینی و خارجی برای پیشرفت با مفهوم اسلامی وجود دارد؛ اینجور بگوئیم که هدف ملّت ایران و هدف انقلاب اسلامی، ایجاد یک تمدّن نوین اسلامی است؛ این محاسبه‌ی درستی است_ 🔷 این تمدّن نوین دو بخش دارد: یک بخش، بخش ابزاری است یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است. به هر دو بخش باید رسید. 🔸 آن بخش ابزاری چیست؟ بخش ابزاری عبارت است از همین ارزش‌هائی که ما امروز به عنوان پیشرفت کشور مطرح می‌کنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بین‌المللی، تبلیغ و ابزارهای تبلیغ؛ اینها همه بخش ابزاری تمدّن است؛ وسیله است. البتّه ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبی داشته‌ایم. کارهای زیاد و خوبی شده است؛ هم در زمینه‌ی سیاست، هم در زمینه‌ی مسائل علمی، هم در زمینه‌ی مسائل اجتماعی، هم در زمینه‌ی اختراعات _که شما حالا این‌جا نمونه‌اش را ملاحظه کردید و این جوان عزیز برای ما شرح دادند_ و از این قبیل، الی ماشاءاللّه در سرتاسر کشور انجام گرفته است. در بخش ابزاری، علی‌رغم فشارها و تهدیدها و تحریمها و این چیزها، پیشرفت کشور خوب بوده است. 🔸 اما بخش حقیقی، آن چیزهائی است که متن زندگی ما را تشکیل می‌دهد؛ که همان سبک زندگی است که عرض کردیم. این، بخش حقیقی و اصلی تمدّن است؛ مثل مسئله‌ی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئله‌ی خط، مسئله‌ی زبان، مسئله‌ی کسب و کار، رفتار ما در محلّ کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیّت سیاسی، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانه‌ای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهای ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بیگانه 🔷🔷 این‌ها آن بخش‌های اصلی تمدّن است، که متن زندگی انسان است. 🔸 بیانات رهبر جمهوری اسلامی در دیدار جوانان استان خراسان شمالی مورّخ ۱۳۹۱/۷/۲۳ 🇮🇷@davat114
🌐 ادامه‌ی مطلب قبلی👇👇👇👇 📚 تمدّن نوین اسلامی _آن چیزی که ما می‌خواهیم عرضه کنیم_ در بخش اصلی، از این چیزها تشکیل می‌شود؛ این‌ها متن زندگی است؛ این همان چیزی است که در اصطلاح اسلامی به آن می‌گویند: عقل معاش عقل معاش، فقط به معنای پول در آوردن و پول خرج کردن نیست، که چگونه پول در بیاوریم، چگونه پول خرج کنیم؛ نه، همه‌ی این عرصه‌ی وسیعی که گفته شد، جزو عقل معاش است. در کتب حدیثیِ اصیل و مهمّ ما ابوابی وجود دارد به نام «کتاب‌العشرة»؛ آن کتاب‌العشرة درباره‌ی همین چیزهاست. در خود قرآن کریم آیات فراوانی وجود دارد که ناظر به این چیزهاست. 📚 خب، می‌شود این بخش را به منزله‌ی بخش نرم‌افزاری تمدّن به حساب آورد؛ و آن بخش اول را، بخش‌های سخت‌افزاری به حساب آورد. ❌ اگر ما در این بخشی که متن زندگی است، پیشرفت نکنیم، همه‌ی پیشرفت‌هائی که در بخش اول کردیم، نمی‌تواند ما را رستگار کند؛ نمی‌تواند به ما امنیّت و آرامش روانی ببخشد؛ همچنان که می‌بینید در دنیای غرب نتوانسته. در آنجا افسردگی هست، ناامیدی هست، از درون به هم ریختن هست، عدم امنیّت انسان‌ها در اجتماع و در خانواده هست، بی‌هدفی و پوچی هست؛ با اینکه ثروت هست، بمب اتم هست، پیشرفتهای گوناگون علمی هست، قدرت نظامی هم هست. اصل قضیّه این است که ما بتوانیم متن زندگی را، این بخش اصلی تمدّن را اصلاح کنیم. 🇮🇷 البتّه در انقلاب، در این بخش، پیشرفت ما چشمگیر نیست؛ در این زمینه، ما مثل بخش اول حرکت نکردیم، پیشرفت نکردیم. خب، باید آسیب‌شناسی کنیم؛ چرا ما در این بخش پیشرفت نکردیم؟ بعد از آن‌که علّت‌ها را پیدا کردیم، آن وقت بپردازیم به این که چگونه می‌توانیم اینها را علاج کنیم. 📚 اینها به عهده‌ی کیست؟ به عهده‌ی نخبگان _نخبگان فکری، نخبگان سیاسی_ به عهده‌ی شما، به عهده‌ی جوانها. اگر در محیط اجتماعی ما گفتمانی به وجود بیاید که ناظر به رفع آسیب‌ها در این زمینه باشد، می‌توان مطمئن بود با نشاطی که نظام جمهوری اسلامی و ملّت ایران دارند، با استعدادی که وجود دارد، ما در این بخش پیشرفت‌های خوبی خواهیم کرد؛ آن وقت درخشندگی ملّت ایران در دنیا و گسترش اندیشه‌ی اسلامیِ ملّت ایران و انقلاب اسلامی ایران در دنیا آسان‌تر خواهد شد. 📚 باید آسیب‌شناسی کنید و بعد علاج کنید. 📚 نخبگان موظّفند، حوزه موظّف است، دانشگاه موظّف است، رسانه‌ها موظّفند، تریبون‌دارها موظّفند؛ مدیران بسیاری از دستگاه‌ها، به‌خصوص دستگاه‌هائی که با فرهنگ و تربیت و تعلیم سروکار دارند، موظّفند؛ کسانی که برای دانشگاه‌ها یا برای مدارس برنامه‌ریزی آموزشی می‌کنند، در این زمینه موظّفند؛ کسانی که سرفصلهای آموزشی را برای کتاب‌های درسی تعیین می‌کنند، موظّفند. 📚 این‌ها همه یک وظیفه‌ای است بر دوش همه. باید ما همگی به خودمان نهیب بزنیم. در این زمینه باید کار کنیم، حرکت کنیم. 🔸 بیانات رهبر جمهوری اسلامی در دیدار جوانان استان خراسان شمالی مورّخ ۱۳۹۱/۷/۲۳ 🇮🇷@davat114
👆👆👆 دیشب ، شب جذبه ، میل و رغبتها بود ؛ خداوندا میل و جذبه ما سمت تمدن اصیل وعظیم اسلامی است ویاریمان برای تشکیل آن آماده است پس ظهور اداره کننده اش را اراده کن. آمین یا ذَا القُدرَة الجامِعه و الأَیادِی الجَمیلة. 🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣رهبر معظم انقلاب: ♻️کلید حل مشکلات؛ دعا، یاد خدا و اصلاح دل‌ها است و ماه رجب عید کسانی است که قصد اصلاح قلوب خود را دارند. ۹۷/۰۱/۲۰ 🇮🇷@davat114
♻️هفت فرمان انقلابی رهبر معظم انقلاب: ✅ نترسید ✅ خسته نشوید ✅ناامید نشوید ✅تنبلی نکنید ✅ ناخواسته وارد نقشه دشمن نشوید ✅ وارد میدان شوید ✅ فداکاری کنید 🇮🇷@davat114
💢تجربه تلخ روی‌کارآمدن انقلابی‌نماها 📌من به طلاب عزیز هشدار می‏ دهم که علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی‌‏نماها و مقدس‌مآب‌ها باشند، از تجربه تلخ روی کار آمدن انقلابی‏‌نماها و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده ‏اند عبرت بگیرند که مبادا گذشته تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزی‌های بی‌مورد و ساده‏‌اندیشی‌ها سبب مراجعت آنان به پست های کلیدی و سرنوشت‏ ساز نظام شود. 🇮🇷@davat114
🔰 رهبر انقلاب در پیام به پنجاه وپنجمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه وپنجمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، نشاندن نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» بر سینه جوانان برومند کشور را از برترین افتخارات انقلاب اسلامی خواندند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز حجت‌الاسلام احمد واعظی نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان در اروپا آن را در نشست مجازی این اتحادیه قرائت کرد، به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم دانشجویان عزیز هر روز که میگذرد اهمیت نقش جوانان در پیشرفت کشور و تضمین آینده‌ی آن بیشتر آشکار میشود. بلیّه‌ی عمومی کرونا هم این را یک‌بار دیگر به اثبات رسانید. همت و انگیزه و امید شورانگیز جوانان در این ماجرا نیز مانند بسیاری از مسائل کشور، پیشران گشایشهای علمی و عملی شد. این یکی از برترین افتخارات انقلاب اسلامی است که توانسته است نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان برومند کشور بنشاند. از شما دانشجویان عزیز انتظار میرود که در این فرصت مغتنمی که در اختیار شما است، خود را هر چه بیشتر به صلاحیتهای علمی و دینی و اخلاقی آراسته کنید و آماده‌ی نقش‌آفرینی شوید، و اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی در این‌باره دارای وظیفه‌ئی سنگین‌تر و البته افتخارآمیزتر است. والسلام علیکم و رحمةالله سیّدعلی خامنه‌ای یک اسفند ۱۳۹۹ 🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 منشور روحانیت را مکرّر بخوانید خوانش منشور روحانیت به مناسبت سوّم اسفند، سالروز صدور این منشور از سوی امام خمینی ( ره) 🇮🇷@davat114
🕋 مولود کعبه 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «شخصیت امیرالمؤمنین از لحظه‌ی ولادت تا هنگام شهادت، یک شخصیت استثنائی است. ولادت او در جوف کعبه است -که نه قبل از آن حضرت و نه بعد از آن حضرت تا امروز چنین اتفاقی نیفتاده است- شهادت آن بزرگوار هم در مسجد و محراب عبادت است. بین این دو نقطه هم، همه زندگی امیرالمؤمنین جهاد و صبرلله است و حرکت در راه رضای الهی است.» ۱۳۸۹/۰۴/۰۵ 🇮🇷@davat114
♦️♦️آیا میدانید؟؟؟♦️♦️ 💖آیا میدانید برترین عامل آرامش بخشی از ابتدای سن کهولت(40 سالگی)حضور است؟ 🤷‍♀آیا میدانید احتیاج به برادران و خواهران بیشتر،بیش از احتیاج او به لوازم سرگرمی و بازی است؟ 👨‍👩‍👧‍👧آیا میدانید اکثر دانشمندان و نخبگان،رتبه های برتر آزمون های علمی مختلف از خانواده های پُر اند؟ ⁉️آیا میدانید ایران علی رغم دارا بودن یک درصد مساحت خشکی های زمین و یک درصد دنیا،بیش از دو درصد منابع دنیا را در اختیار دارد؟ ⁉️آیا میدانید مساحت سه کشور انگلیس،آلمان و فرانسه روی هم برابر مساحت ایران است ولی آنها 4 برابر جمعیت کشورمان؟ 🤷‍♂آیا میدانید اسرائیل اعلام کرده که هر کدام از خانواده هایشان ،باید بیش از 12 متولد کنند؟ 🤷‍♀آیا میدانید کمتر-زندگی بهتر،یعنی:مسلمان کمتر-شیطان خوشحال تر.ایرانی کمتر دشمن شادتر. بچه کمتر-نشاط کمتر. نوزاد کمتر-افسردگی بیشتر. ❓آیا میدانید 3 استان گیلان،مازندران و مرکزی، را در ایران دارند؟ ⁉️آیا میدانید آن دنیا در جواب چرا شیعیان کم شدند؟ باید پاسخ داشته باشیم؟ آیا جواب هایی مانند «مای بی بی،پوشک و یا دلار و سیب زمینی گران بود» در سؤال حضرت زهرا(س) «که چرا دوستداران ما کم شدند؟» خنده دار نیست؟ 🌸آیا میدانید پدر و مادر شدن زیباست،اما در جوانی نوه دار شدن زیباتر است؟ ☀️در محضر مقام معظم رهبری👇 👦فرزندآوری یك مجاهدت بزرگ است. (11/2/1392) 🧒مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید.(19/9/1392) 👦افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ دربیاید.(13/5/1398) 🇮🇷@davat114
موضوع: نترسیم و نترسانیم‼️ ✍️ دکتر قاسم حبیب زاده 🔸🌺🔹 🔻حاج قاسم شهید جمله معروفی دارد: " آنقدر که در دل تهدیدات فرصت نهفته است، در خود فرصت، فرصت نیست به شرطی که نترسیم و دیگران را نترسانیم". 🔹اکنون که صبوری و چند ساله مردم مقابل فشارهای حداکثری آمریکا در آستانه ثمر دادن است و آمریکا و غرب چاره‌ای جز تمکین به خواست ملت ایران ندارند، افرادی به اسم فعال سیاسی یا استاد دانشگاه با اظهار نظرهای مرعوبانه، زمینه و مفری برای تداوم فشار آمریکا علیه ملت ایران ایجاد می‌کنند. 🔺در حالی که آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابل برخورد فعالانه ایران در احقاق حقوق خود منفعل شده‌اند، فردی چون زیباکلام می گوید: اگر ۱۴۰۰ را نپذیریم، رژیم صهیونیستی به ما حمله می‌کند‼️ اسرائیلی که از پس هم نمی‌تواند بر آید، چه رسد حمله علیه ایران .... 🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏برخی می پرسند وقتی مسئولین به توصیه های رهبری عمل نمی کنند چرا باز ایشان خسته نمی شوند و بازهم دست از هدایتگری برنمی دارند ...؟ را خود ایشان فرمودند. روایت تکان‌دهنده رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان: " از جمله‌ی چیزهایی که خیلی ذهن بنده را مشغول میکند به عنوان یک مسئول، خطاب به حضرت یونس (سلام ‌الله ‌علیه‌) است.” 🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 چرا ما طلبه‌ها گاهی در حدّ پیغمبرها به تبیین نمی‌پردازیم و در حدّ امام‌ها به میدان عمل نمی‌آییم؟ 🔴 کسی که مفاهیم دینی را در جامعه عملیاتی کند و وارد مصادیق بشود، مثل علی(ع) با او دشمنی می‌شود 🔻، دلیل مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) رهبر انقلاب در جلسه اخیر با خبرگان فرمودند که این مجلس چون مجلس اهل علم و فضل هست من این مطلب مهم را می‌‌خواهم بگویم و بعد فرمودند که بیایید مفاهیم دینی را در جامعه عملیاتی کنیم. ➖چه کسی مأمور عملیاتی‌کردن مفاهیم دین است؟ پیامبر(ص) فرمود: «من منذر هستم و علی(ع) هدایت‌کننده است» منذر در واقع بیدارکننده است، اما «هدایت‌کننده» برای اینکه انسان‌ها به مقصد و مقصود برسند، باید مفاهیم دینی را عملیاتی کند. ➖با منذر و انذاردهنده آن‌قدر دشمنی نمی‌شود که با هدایت‌کننده دشمنی می‌‌شود. لذا ما طلبه‌ها و اهل علم گاهی برای اینکه با ما دشمنی نشود نقش منذر را ایفا می‌‌کنیم و در هدایت، خصوصاً هدایت عملی و خصوصاً در عرصۀ عمل، مفاهیم را زیاد روشن نمی‌کنیم. ➖مثلاً می‌‌گوییم «کلاً ولایت چیز خوبی است!» حالا ولایت چیست که این‌قدر خوب است؟ یک کمی جزئی‌تر صحبت کن! آخر اگر جزئی‌تر صحبت بکند، بحثش سیاسی می‌‌شود و اگر کسی بخواهد در این‌باره یک‌مقدار این‌زمانی‌تر حرف بزند به او می‌گویند «تندرو»! ➖ما طلبه‌ها حتی گاهی نقش پیغمبر و منذر را هم ایفا نمی‌کنیم، بلکه فقط نقش خدا را ایفا می‌‌کنیم و به مردم می‌‌گوییم که بروید سخنان پیامبران را گوش کنید! «أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ»؛ خُب این را که خدا گفته است. لااقل یک کمی بیا پایین و مثل پیغمبرها با مردم صحبت کن و یک انذاری بده و تبیینی بکن! ➖چرا ما طلبه‌ها گاهی در حدّ پیغمبرها هم به تبیین نمی‌پردازیم؟ چون اگر در حدّ پیغمبرها تبیین کنیم و یک انذاری بدهیم، با ما مخالفت خواهد شد. اگر گاهی در حدّ پیامبرها هم به تبیین بپردازیم، دیگر در حدّ امام‌ها نمی‌آییم در میدان عمل؛ و به‌طور مصداقی وارد نمی‌شویم چون دشمن پیدا می‌کنیم. ➖تبیین مگر کار آسانی است؟! مثلاً همه معتقدند که ما در اسلام، سیاست داریم. سیاست عرصۀ عینی و عملی بسیاری از آگاهی‌ها و فرامین دینی است. خُب؛ حالا می‌‌شود اینها را برای ما تبیین کنید؟ اگر تبیین کنی که تو را می‌زنند و پدرت را درمی‌آورند! ➖اهل علم گاهی رعایت می‌کنند و خیلی تبیین نمی‌کنند، مثلاً می‌گویند «من کلاً می‌‌گویم و مصداقی وارد نمی‌شوم...» الهی فدای امیرالمؤمنین(ع) بشوم که مصداقی وارد می‌‌شد. یک‌ذره برای خودش حاشیۀ امنیت درست نکرد با کلّی‌گویی. بلکه مسائل را شفاف کرد تا آنجایی که دیدید با او چه کردند. 👤علیرضا پناهیان 🚩 امامزاده قاضی الصابر - ‌۹۹/۱۲/۶ 🇮🇷@davat114
جواب مقاله آقای دکتر سریع القلم آقای دکتر محمود سریع‌القلم یک تئوریسین معروف سازش و تسلیم شدن در مقابل غرب و آمریکاست ایشون در کتاب خودش معتقدند معلم جهان به سمت جهانی شدن پیش می رود و ابرقدرت دنیا آمریکاست، بنابراین ما چاره‌ای جز تسلیم شدن در مقابل آمریکا نداریم ایشان معتقدند که ما باید در هاضمه جهان حذف شویم و هاضمه جهان یعنی تسلیم شدن در مقابل آمریکا، او معتقد است مانع پیشرفت ایران استقلال‌طلبی و انقلابی گری است و راه توسعه ایران تبعیت کامل از غرب و آمریکاست، این حرف جدید آقای دکتر سریع القلم نیست، همین اندیشه موجب کشاندن ایران به دوران هشت ساله ذلت و تسلیم شدن در مقابل آمریکا شده است، این روشنفکران به علت اینکه مقهور غرب و آمریکا هستند، بر اساس رسالتی که برای خود قائلند در هر شرایطی و لو در شرایطی که آمریکا در افول قرار گرفته و وضعیت اقتصادی نظامی سیاسی و بین المللی اش به شدت تضعیف شده باز به رسالت خودشان مبنی بر ترساندن ملت ادامه می دهند. مطلبی که آقای دکتر سریع القلم مطرح می کند به لحاظ تئوریک صحیح است، آمریکایی‌ها در تلاشند با یک روش پیچیده ایران را در تنگنایی قرار دهند که چاره‌ای جز تسلیم شدن و پای میز مذاکره آمدن نداشته باشد اما فراموش نکنیم که آمریکایی‌ها وغربی ها و از ابتدای انقلاب بلوک شرق و توابع آنها همه با هم متحد شده بودند در یک جنگ همه جانبه اقتصادی، نظامی و سیاسی و فرهنگی ایران را وادار به تسلیم کنند اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی قدرت شرق فروپاشید و قدرت غرب و همچنین آمریکا رو به اضمحلال است و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین، دشمن دشمنی می کند اما اگر به خدا اعتماد کنیم و در مقابل دشمن بایستیم خدا وعده کرده است که دشمنان را نابود می کند، همانگونه که بارها کرده است ما جاهایی ضربه خورده ایم که از دشمن ترسیده ایم، دشمن ما ترس ماست و هر جا در مقابل دشمن ایستاده ایم و نترسیده ایم همیشه پیروز بوده ایم و این بار هم می توانیم با عدم اطاعت از دشمن راه های خروج از تحریم و فشار آمریکا و غرب و اذناب آنها را پیدا کنیم و در راه پیشرفت گام های بلندی برداریم. 🇮🇷@davat114
چرا و در میان خواص انقلابی و بلندگودار لازم و ضروری است؟ بعد از رحلت پیامبر اسلام، به خاطر فضای سیاسی موجود که مشتمل بر تهدید و تطمیع بود، بسیاری از خواص، حق را کتمان کردند. یعنی خودشان! را برای حق هزینه نکردند. کار به جایی رسید که امام جامعه، خود با خانواده‌اش به دنبال مطالبه‌ی حق قیام کردند. انفعال خواص، انفعال عمومی جامعه را در پی داشت. این انفعال و خنثی عمل کردنِ طولانی مدت، آرام آرام منجرّ به تشکیل جریانِ عقلای محافظه‌کار و مصلحت‌اندیش! شد. کار اصلی این قماش، توجیه کردن وقایع اشرافی و ضد عدالت بود. با منطق این آقایانِ به اصطلاح عاقل! امیرالمومنین و عمار و مالک، افراطی محسوب می‌‌شدند. چرا؟ چون مثل بقیه نبودند. چون به مسئولین هشدار می‌دادند. چون از مسئولین مطالبه‌ی تحقق عدالت را داشتند. چون روزمرگی دامان‌شان را نگرفته بود. اما چون مطالبه‌گر شکل نگرفت، ناحق‌ها توانستند کارشان را انجام دهند. این محافظه‌کار شدن خواص، بعد از امیرالمومنین، در واقعه‌ی صلح تحمیلی بر امام حسن(علیه‌السلام) و وترالموتور شدن امام حسین(علیه‌السلام) هم خودش را به وضوح نشان داد. اصلا یک جریان در امت اسلامی شکل گرفت به‌نام خواص آرام و ساکت و توجیه‌گر و سر به سجده و آیه خوان. مگر می‌شد به اینان بگویی بالای چشمَت ابروست! هزار و یک انگ و برچسب آویزانت می‌کردند که کمترینش این بود: تو اصلا می‌فهمی خدا و پیغمبر و دین چیست؟ هیچی، با این گنده‌گویی‌ها طرف را خفه می‌کردند. شما در سیره‌ی سیاسی_اجتماعی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) واکنش‌های صریح و تندی را نسبت به خواص محافظه‌کار قرآن به دست می‌بینید، چرا؟ چون محافظه‌کاری قتلگاه هر حرکت اصلاحی است. امامان معصوم بزرگ‌ترین خطر برای نابودی دیانت و سیاست را، تبدیل شدن خواص به فسیل‌های بی‌خاصیت می‌دانستند. سخنرانی سیدالشهداء (علیه‌السلام) در منا خطاب به خواص را ببینید که چه وظایفی را برای خواص تبیین می‌کنند. هیچ گاه اسلام به اندازه‌ی محافظه‌کاری ضربه ندیده است. در حکومت اسلامی خواص باید بیشتر حواس‌شان به عملکرد مسئولین باشد، اگر مردم احساس کنند که بین دغدغه و دردشان با دغدغه‌ و درد بزرگان‌شان فاصله است، آن‌وقت دیگر بزرگان، بزرگانِ مردم نخواهند بود. در حکومت اسلامی، مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند و پاسخگو کردن مسئولین، کار خواص با پشتوانه‌ی مردمی است. البته ناگفته نماند مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی به شکل رابین‌هودی و سطحی که منجرّ به سیاه‌نمایی و ناامیدسازی شود، مطلقاً مردود است. 🇮🇷@davat114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا با دشمن خائن است؟ رهبر انقلاب چند روز پیش در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در مورد چند مساله، از جمله واکنش جمهوری اسلامی در قبال نقض عهد طرف‌های مقابل نسبت به تعهدات برجامی جملاتی را فرمودند: امّا طرف‌های مقابل، این چهار کشور - یعنی سه کشور اروپایی و آمریکا - در این حرف‌هایی که این روزها می‌زنند و در بیانیّه‌ای که صادر کرده‌اند، ادبیّاتی که به کار برده‌اند ادبیّات مستکبرانه، از موضع بالا حرف زدن و طلبکارانه و غیر منصفانه است. ادبیّات غلط و خطائی است که اینها دارند به کار می‌برند. مرتّب در مورد تعهّدات برجامیِ ایران بحث میکنند که چرا بعضی‌ از این تعهّدات را  لغو کردید و به رو نمی‌آورند که خود آنها از روز اوّل به این تعهّدات اصلاً عمل نکردند؛ یعنی آن کسی که باید مورد عتاب و خطاب قرار بگیرد آنها هستند. جمهوری اسلامی تا مدّت طولانی‌ای به همه‌ی آنچه تعهّد کرده بود، بر اساس تعلیم اسلام که باید به تعهّدات عمل کرد، عمل کرد؛ بعد وقتی دید که آنها این جوری عمل می‌کنند، آن یکی که خارج شد، دیگران هم با او همراهی کردند، «فَانبِذ اِلَیهم عَلیٰ سَواٰء»(انفال/۵۸) این هم قرآن است، [می‌گوید] خب تو هم رها کن. حالا در عین حال دولت محترم ما رها نکردند، [بلکه] بتدریج یک مقداری از تعهّدات را عمل نکردند که اینها قابل برگشت است؛ اگر آنها به وظایفشان عمل بکنند، اینها هم قابل برگشت است. آن وقت اینها هیچ این را مطرح نمی‌کنند، به رو نمی‌آورند، مرتّب همین‌ طور راجع به مسائل ایران حرف میزنند، آن هم با ادبیّاتی از موضع استکبار؛ و بدانند - حالا بحث ما با آمریکا که بحث دیگری است - این سه کشور اروپایی هم بدانند که این جور مستکبرانه و متکبّرانه حرف زدن، بشدّت مورد نفرت ملّت ایران و مورد نفرت انقلاب است و اینها را از آنچه هستند، در افکار عمومی ما منفورتر می‌کند.۱۳۹۹/۱۲/۰۴ آقای محمد سروش محلاتی، از مدرسین حوزه نقدی را به استناد قرآنی رهبر انقلاب در دو پست نسبتاً طولانی در صفحه‌ی شخصی خود مطرح کرده‌اند که بناست در چند سطر نوشته‌های ایشان را بررسی کنیم. 🇮🇷@davat114
آیا با دشمن خائن است؟ تقریبا تمام تمرکز آقای سروش محلاتی بر کلمه‌ی "فانبذ الیهم" است. ایشان در پست اول می‌گوید "فانبذ" دالّ بر وجوب خروج از تعهدی که دشمن بارها آن را با شیوه‌های مختلف نقض کرده، نمی‌کند. بلکه بعد از اینکه دشمن تعهدش را نقض کرد، شما تنها جواز خروج از تعهد را داری نه لزوم خروج، و ماندن یا خارج شدن از تعهد، بسته به مصلحت مسلمین دارد که تشخیصش با امام المسلمین است. در پست دوم می‌گویند اگر هم در آیه‌ی ۵۸ سوره‌ی انفال، وجوب و الزامی در کار باشد، وجوب نسبت به اعلان خروج از تعهد است نه الزام خروج از تعهد. یعنی این مسلمانی که دشمنت بارها عهدش را زیر پا گذاشته است، تو خواستی از تعهد خارج شوی، قبل از خروج، اعلام کن، بی‌خبر خارج نشو. ناگفته نماند که آقای سروش محلاتی در پست اول‌شان تصریح می‌کنند که نقدشان بر فرمایشات رهبر انقلاب بر اساس آنچه در خبرگزاری تسنیم و رسا منتشر شده است، می‌باشد. چند نکته: ۱. کاش آقای سروش متن بیانات رهبر انقلاب را با دقت مطالعه می‌کردند. ۲. برای تفسیر و برداشت از آیات قرآن، هرگز نباید به یک کلمه از یک آیه اکتفا کرد، بلکه نباید به فهم یک آیه اکتفا کرد، بلکه باید آیات قبل و بعدِ آیه‌ی مورد نظر و سیاق و لحن آیات را نیز بررسی کرد. در همین سوره انفال از آیه ۵۶ تا آخر سوره، بحث در مورد شیوه‌ی مواجهه با دشمنانی است که نقض پیمان و عهد می‌کنند. در آیه‌ی ۵۷، حرف از حرب، یعنی در صورت لزوم، جنگ با دشمن خائنِ کلاه‌بردار و سخت‌گیری بر اوست تا دیگر جرات خیانت کردن نکند. در آیه‌ی ۶۰ می‌فرماید: واعدوا لهم مااستطعتم من قوه، تمام قوای خود را برای مواجهه‌ی - در صورت لزوم - با دشمنی که خائن است بکار گیرید. در آیه ۶۵ می‌فرماید: ای پیامبر مردم را برای با دشمن خائن آماده باش بده. در ضمن تشخیص جنگ و صلح هم با امام حق است. ۳. در قضیه‌ی برجام از ابتدا کشورهای اروپایی و آمریکا نقض پیمان کردند و به تعهداتشان عمل نکردند. خب شما از این آیه‌ی و قضیه‌ی برجام چه می‌فهمید؟ آیا نباید بعد از خروج آمریکا از برجام و نقض مکرر این تعهد توسط طرف‌های اروپایی، با تشخیص امام جامعه، برجام آتش زده می‌شد؟! آیا نباید بعد از وضع تحریم‌های جدید و تحقیرهای مکرر طرف‌ اروپایی و آمریکایی که نسبت به ملت بزرگ ایران انجام شد، برجام آتش زده می‌شد؟! آیا نباید نمایندگان جمهوری اسلامی بر دشمن خائن سختگیری می‌کردند؟! آیا نباید به لبخندهای خائنانه دشمن بی‌توجهی می‌شد؟ عزیزان! شما مثل آقای سروش محلاتی از "فانبذ" پرت کردن عهدنامه را بعد نقض عهدهای مکرر می‌فهمید یا مثل امام جامعه پرت کردن و آتش زدن را؟ ۴. بله، اگر مسلمانان از تعهدی که بارها توسط دشمن‌شان نقض شده، خارج شدند، حتما باید اعلام عمومی شود، حتما باید این خروج را با صراحت تمام جار بزنند، اما نه از این جهت که دشمن از خروج باخبر شود، بلکه از این جهت که همه بفهمند مسلمانان سفیه نیستند و زیر بار ظلم نمی‌روند. از این جهت که همه‌ی ملت‌ها بفهمند که دشمن نمی‌تواند کلاه سرشان بگذارد. ۵. چند روز پیش هم آقای روحانی آیه ۵۶ سوره انفال را ناقص و همراه با تحریف خواندند. آقای روحانی آیه ۵۶ سوره انفال نمی‌خواهد بگوید ای پیغمبر ما، در تمام این تعهدهایی که با دشمن بستی، این دشمن بود که نقض عهد کرد و آفرین بر تو که نقض عهد نکردی! بلکه می‌خواهد بفرماید اگر دیدی دشمن دارد سوء استفاده می‌کند، آن‌چنان گوش‌مالی به او بده، تا دیگر به خود اجازه‌ی سرکار گذاشتن شماها را ندهد. ۶. مردم از بزرگان حوزه، در مواجهه با تحریف آشکار آیات قرآن، واکنش جدی‌تری را انتظار دارند. 🇮🇷@davat114
موضوع: دروغ هزارباره و روشنگری یکباره‼️ ✍️ دکتر قاسم حبیب زاده 🔸🌺🔹 🔻در طول تاریخ روش تحریفگران تکرار هزار باره یک دروغ بوده تا تصویر واژگونه ای از حقیقت را در افکار عمومی حاکم کنند. 1⃣ معاویه آنقدر علیه حضرت علی علیه السلام دروغ گفت که هنگام شهادت ایشان در محراب نماز، عده ای از نماز خواندن ایشان تعجب کردند! 2⃣ دستگاه یزید با تبلیغات دروغین و مکرر، امام حسین را که کشتی نجات بود، عامل تفرقه در جهان اسلام معرفی کرد و شد آنچه که میدانید. 3⃣ ...؛ 🔸 امروزه نیز دروغهایی را بوق های خارجی و بلندگوهای داخلی آنقدر تکرار میکنند که تبدیل به باور بخشی از افکار عمومی می‌شود، مانند فوت یک زندانی بر اثر شکنجه، یا کشتار سوختبران بلوچ، یا ترسیم غرب به عنوان قدرت فعال و ایران به عنوان نظامی منفعل که چاره‌ای جز تسلیم در برابر غرب ندارد! 🔹مبارزه با تحریف باید در همان گستره و عمق و تکراری باشد که فاعلان تحریف دنبال می‌کنند. 🔺دروغی که هزار بار تکرار شده، باید با روشنگری هزارباره مواجه شود، و جهاد تبیین یعنی همین، یعنی تلاش مضاعف در روشنگری، یعنی خسته نشدن از تکرار واقعیتها، یعنی مقابله با دروغهایی که جای واقعیت نشسته یا می‌نشینند و در هر سطح و گستره ای که رسوب کرده اند. 🇮🇷@davat114