eitaa logo
davat-ammar114
181 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
22 فایل
طرح تبلیغی دعوت _ گروه أین عمار ؟ تا آخرین نفس ایستاده ایم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 مدینه ۶۱ هجری قمری "یا بشیر اخبرنی عن ابی‌عبدالله‌الحسین (علیه‌السلام). اولادی و من تحت الخضرا کلهم فدا لابی‌عبدالله‌الحسین" بشیر فرستاده امام سجاد روبروی این بانو متحیر نشسته است. خبر شهادت فرزندانش عباس و عبدالله و جعفر و عثمان را داده است و از این بانو نشنیده است جز سوال در مورد امام حسین علیه‌السلام. "ای بشیر! خبر از اباعبدالله‌الحسین بده که فرزندان من و همه آنچه زیر این آسمان مینایی است فدای اباعبدالله" و چون بشیر خبر شهادت امام حسین را به او داد صیحه‌ای کشید و گفت: "قد قطعت نیاط قلبی" ای بشیر! رگ قلبم را پاره کردی و سپس صدا به ناله و شیون بلند کرد. 🗓 تهران ۱۳۶۷ هجری شمسی رهبر انقلاب روبروی مادرِ شهید ژان داوید نشسته است. برای مادرِ شهید؛ از مادر دیگری؛ از حلیمه‌خاتون نامی می‌گوید، تا دلِ او آرام شود: "هفته‌ی گذشته خانه‌ای رفتم، که ۵ عکس به دیوار زده بودند. چهار جوان، مثل چهار دسته‌گل. و پدر که بعد از بچه‌ها شهید شده بود. تاریخ شهادت را که برای من گفتند دیدم که از شهادت اولین تا آخرین یک سال فاصله نشده است. واقعا چیز عجیبی است! انسان واقعاً منقلب می‌شد. مادر خانواده همه‌ی آن کوه مصیبت را تحمل می‌کرد؛ تنهایی. من واقعا خیلی آن خانم را بزرگ و با ارزش یافتم. خیلی با عظمت دیدم آن خانم را " 🗓 مدینه ۶۱ هجری قمری ام‌البنین دست عبیدالله فرزند عباسش را گرفته است. عبیدالله شاهد زنده‌ای است از واقعه عاشورا. ام‌البنین نوحه می‌خواند. او مانند تمام تبارش دلیر است و ادیب. آن‌چنان غوغا به پا می‌کند که مردم مدینه اطراف او گرد می‌آیند و با او هم ناله می‌شوند. مروان‌بن‌حکم حاکم مدینه هم می‌گرید. و این مرثیه‌ها و شعرها نه در عزای فرزندان که برای تبلیغ کربلا است و روضه‌داری برای امامش حسین! 🗓 تهران ۱۳۸۸ هجری شمسی روزهای فتنه است. این روزها برای حلیمه‌خاتون سخت می‌گذرد. دعوت ناگهانی به بیت آقا دلش را روشن می‌کند. آقا را که می‌بیند و صحبت‌هایش را می‌شنود خیالش راحت می‌شود و دلش آرام می‌گیرد. آقا از در بیرون می‌رود ولی از در دیگر رو به روی او می‌آید. از حلیمه خاتون می‌پرسد: مادر چیزی نمی‌خواهید؟ حلیمه خاتون می‌گوید: هیچ چیزی جز سلامتی شما را نمی‌خواهم. 🗓 از فاطمه‌بنت‌حزام تا ام‌البنینِ خانه‌ی علی فاطمه از تبار بنی‌کلاب بود که دلیری و دستگیری از خلق مرامشان بود و ذوق و قریحه سرمایه‌شان. اما آنچه فاطمه‌بنت‌حزام را ام‌البنینِ علی و تاریخ ساخت، ادبش بود و خضوع‌اش در برابر ولایت و در برابر زهرا(سلام‌الله‌علیها) و فرزندان زهرا و بزرگترین سرمایه مادرانه‌اش برای عباس. 🚩 به احترام او؛ و تمام ام‌البنین‌های تاریخ؛ حلیمه‌خاتون خانیان، همسر شهید سیدحمزه سجادیان و مادر شهیدان سیدقاسم، سیدداوود، سیدکاظم و سیدکریم، زهرا کارکوب، زهرا موزونی، سکینه واعظی، تاج طلا شیراوند و ... تمام نام‌های درخشانی که تاریخ به نور آن‌ها روشن است. 🖊 راضیه ترکان ▪️وفات حضرت ام‌البنین (سلام‌الله‌علیها) تسلیت باد. 🇮🇷@davat114
💢 گویا بزرگی را کوچک و کوچکی را بزرگ کرده‌ای!!... نمی‌دانم آیا در دلم در این سیاهی مطلق، هنوز ستاره‌ای هرچند کم‌فروغ برجای مانده است یا نه؟؟ یاد حرفِ زینب می‌افتم! نور را فقط در ارتباط با خالق‌مان می‌توانیم پیدا کنیم و بس! نور و حیات همه اوست... اما برای من این حرف‌ها عجیب است! نمی‌توانم باورش کنم! 💫 رویم را سمت پنجره اتاق برمی‌گردانم! عطر گل‌های نرگسی که زینب به خانه‌مان آورده بود، در تمامی اجزای اتاق نفوذ کرده است! نفسِ عمیقی می‌کشم! عطر نرگس‌ها، بغضی آشنا را به درون گلویم سرزیر می‌کند! اشک در کاسه چشمانم لب پر می‌زند! یادِ روزهای خوبمان با زینب، با بچه‌های مدرسه قرآن می‌افتم!! روزهای خوبی که بی‌دغدغه و فارغ از تمام قیل‌وقال‌های دنیای پرهیاهوی اطرافمان، قرآن می‌خواندیم و برای فهمش ساعت‌ها مباحثه می‌کردیم! هنوز شیرینی آن روزها در زبانم مانده است! هنوز دلم غنج می‌رود برای تکرار دوباره آن روزها و لحظه‌ها! نمی‌دانم چه شد که از آن‌ها جاماندم!! چه شد که از آن‌ها جدا شدم!! مدت‌ها بود که به این تاریکی و ظلمت عادت کرده بودم! باکی نداشتم از این تکرارهای بی‌انتها! 🔅 تا اینکه آن روز زینب به خانه‌مان آمد! تا اینکه قرآنِ آبی رنگِ عجیبی را به من هدیه داد! همان قرآنی که با یک حدیث پر رمز و راز از معصوم امضا شده بود! حدیثی که گویا من، مخاطب مستقیمش بودم! دقیقش را کامل به خاطر ندارم ولی جمله‌هایی از آن مرا بدجور در هم شکست! کسی که قرآن دارد و به آن رجوع نمی‌کند، از آن روی برمی‌گرداند و قرآن را مهجور ساخته است، گویا بزرگی را کوچک و کوچک‌هایی را بزرگ نموده است!! 📖✨ قرآن را از روی میز اتاقم برمی‌دارم! می‌بوسم! به چشمانم می‌گذارم! بالاخره بغض خفته‌ی این چند روز سر باز می‌کند و اشک‌هایم جاری می‌شوند! بسم الله می‌گویم و قرآن را باز می‌کنم!! ق وَالْقُرْآنِ الْمَجِيدِ ﴿۱) بَلْ عَجِبُوا أَنْ جَاءَهُمْ مُنْذِرٌ مِنْهُمْ فَقَالَ الْكَافِرُونَ هَذَا شَيْءٌ عَجِيبٌ﴿۲﴾ ❗️ قرآنِ مجید برای برخی عجیب است! عجیب است که قرآنی بزرگ با همه آیه‌های محکمش می‌تواند برای تمام زندگی‌شان کافی باشد! و این‌گونه است که تمام زندگی‌شان در امر مریج است! در سرگردانی عجیبی دست و پا می‌زنند! آن‌ها از مجدِ قرآن تعجب می‌کنند حال آن‌که سرگردانی و حیرانی خودشان با وجود این همه آیات بزرگ، عجیب است...!! 🗓 بعد از سال‌ها به جلسه قرآن می‌روم! رویِ رفتن به جمع دوستان و نشستن در کنارشان را نداشتم! همان‌جا روی پله‌ها، پشت در کلاس می‌نشینم و صحبت‌های استاد را گوش می‌دهم: قلبی که به محبت خالق و فاطرش گرم و سوزان باشد به حیاتی نورانی مفتخر شده است و نشانه این حیات، میل به شنیدن آیات قرآن و کلام خداست! باید قرآن خواند و حقایق آن را فهمید و باز قرآن خواند و باز قرآن خواند و باز قرآن خواند تا حقایق را بیشتر و بیشتر و بیشتر فهمید تا به قلب گرما و حرارت دهد و آن را از نور حضور حقایق روشن سازد!! محبت به خدا را نمی‌شود با هیچ چیز عوض کرد، چون تنها متاعی است که در روز قیامت به دردِ انسان می‌خورد و موجب فوز و پیروزی او خواهد شد و نبود آن فقری است که با هیچ چیز جایگزین نمی‌شود و جلب کننده همه عذاب‌هاست... 🍂 سرم را به دیوار می‌گذارم! حال و هوای روضه دارد دلم! من طعم این فقر را، طعم نداشتن خدا در زندگی‌ام را با تمام وجود چشیده‌ام... ✍ ز . ک 🇮🇷@davat114
🔰 شبکه تخصصی زنان مترقی ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اصفهان با همکاری امور بانوان خاتم‌الاوصیا برگزار می‌کند: 🌐 نشست مجازی تحلیل و بررسی بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار جمعی از بانوان ───── ❁ - ❁ ───── 🔻 با حضور: ▫️ سرکار خانم زینب شریعتمدار مبلغ و فعال زنان در حوزه بین الملل و ▫️ سرکار خانم فاطمه ترکان پژوهشگر و تحلیلگر بیانات رهبری ───── ❁ - ❁ ───── 🗓 یکشنبه ۱۸ دی‌ماه؛ ساعت ۱۸:۳۰ 🌐 پیوند نشست مجازی: https://www.skyroom.online/ch/saman2/khaharanejebhefarhangi 🇮🇷@davat114
🔰 راه سوم (شبکهٔ تخصصی زنان مترقی) به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا(س) ارائه می‌کند: بستهٔ محتوایی و اجرایی طرح "دختران پیشرو" 🔺در قالب نشست گفت‌وگومحور 🔺با هدف: ▪️تبیین کنشگری مؤثر دختران بر اساس هویت‌های سه‌گانه با توجه به مفهوم امّ ابیهایی حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) ▪️ارائه‌ی شاخص‌ها و راهکارهای تسهیلگرانه برای مجموعه‌های فرهنگی، جهت میدان‌داری دختران ▪️ارائه‌ی نگاه تربیتی به والدین، ناظر بر پرورش هویت‌های سه‌گانه‌ی دختران 🔺 برای مخاطبین: ▪️دختران نوجوان و جوان ▪️مجموعه‌های فرهنگی ▪️والدین 📌جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی‌های لازم با شناسه‌ی @M_khajoee در پیام‌رسان ایتا مرتبط شوید. 🇮🇷@davat114
🔰 کانون فرهنگی آموزشی شهید هاشمی‌نیا مسجد فاطمة الزهرا (سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌کند: به مناسبت ولادت با سعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمة الزهرا 🎂 🎂 🎂 بازارچه مشاغل خانگی 💅👕👚🧣🧤🍯 همه چیز اینجا موجود است فقط حمایت شما را از مشاغل خانگی نیازمندیم 👇👇👇 و اگر قصد گرفتن میز برای فروش محصولات خود دارید الان اقدام فرمایید دقت فرمایید از پذیرش محصولات لدورا، دکتر بیز، نفیس معذوریم. 🕰 تاریخ ۱۷ دی ماه الی ۲۳ دی ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ زمان نمازها به مدت یک ربع تعطیل می‌باشد. 📍آدرس ما : خ غرضی خ خردمند کوی بهاران۵ مسجد فاطمة الزهرا طبقه پایین کانون فرهنگی شهید هاشمی‌نیا 🇮🇷@davat114
و اینگونه شد که این ( زن) مادر ۹شهید تمام‌ ( زندگی) اش را داد تا ما (آزادی) داشته باشیم. 😭🌹 🇮🇷@davat114
ملی گراترین و وطن پرست ترین حکومت مستقر در خاک ایران ، حکومت جمهوری اسلامی ایران است . علی رغم ۸ سال جنگ تحمیلی و چندین مورد کودتا و درگیری با تجزیه طلبان ، در ۴۴ سال گذشته حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشده است . این یعنی اقتدار و استقلال ... 🇮🇷@davat114
«رومئو و ژولیت» پس از ۵۵ سال از کمپانی سازنده فیلم شکایت کردند 🔹«الیویا هاسی» و «لئونارد وایتینگ» بازیگران اصلی فیلم «رومئو و ژولیت» (محصول ۱۹۶۸) از کمپانی فیلمسازی پارامونت به دلیل پخش تصاویر نیمه‌برهنه از آنان در این فیلم در زمانیکه زیر سن قانونی بوده‌اند، شکایت کردند. 🔹هاسی و وایتینگ که در زمان ساخت فیلم، ۱۵ و ۱۶ ساله بوده‌اند در شکایت خود اعلام کرده‌اند که در طول ۵۵ سال گذشته استرس و فشارهای روحی روانی زیادی را بابت انتشار این تصاویر متحمل شده‌اند. 🔹آنها از کمپانی پارامونت به خاطر بهره‌کشی جنسی از خود به عنوان دو بازیگر نوجوان تقاضای ۵۰۰ میلیون دلار غرامت کرده‌اند. غرب وحشی تمدن ندارد 😐😐 🇮🇷@davat114
سه سوت درباره زندگی در شعارهای «خانه، ماشینی برای زندگی» و «زن زندگی آزادی». زمان لازم برای مطالعه: سه دقیقه - سوت اول و شعار خانه، ماشینی برای زندگی: لوکوربوزیه (معمار مشهور فرانسوی و پدر معماری مدرن)، حدود ۹۰ سال قبل، با طرح شعار «خانه، ماشینی برای زندگی»، سبک زندگی جدیدی را تئوریزه کرد که در آن، فضاهای شهر به چند بخش اصلی تقسیم شدند: سکونت، کار و تفریح. در نتیجه، خانه که تا قبل از آن، هم فضای کار و تولید بود و هم فضای تفریح و هم فضای سکونت و استراحت، به سرپناهی صرفاً برای خواب و استراحت تقلیل یافت. لذا همان طور که ماشین شبها در گوشه پارکینگ، پارک میشود تا فردا مجدد روشن شود و مورد استفاده قرار گیرد، کارکرد خانه نیز به پارکینگ شبانه انسانهایی بدل شد که بعد از فعالیت روزانه، صرفاً شب را در این سرپناه، پارک میکنند تا برای فعالیت فردایشان دوباره آماده شوند. تا به حال ماشینی دیده اید که مثلا برای مهمانداری و تعاملات اجتماعی فضا داشته باشد؟! لذا چون خانه ماشین زندگی شد، به تدریج همه چیزش ازش گرفته شد؛ تربیت و تفریح کودکان به مهد کودکها واگذار شد، مهمانداری به تالارها و کافه ها، تفریح به پارکها و شهربازیها و طبخ غذا نیز به بیرون برها و رستورانها سپرده شد و به این ترتیب، از خانه، فقط سلولی ماند برای خواب شبانه. دقیقاً شبیه به همین سلولها و قفسهای پنجاه شصت متری که در کلانشهرها میسازیم و اسمش را خانه گذاشته ایم. به این ترتیب، مفهوم خانه های نُقلی و سلولی پدیدار شد، زیرا طبیعی بود که خانه ای که دیگر نه فضای کار و تولید است و نه فضای مهمانی و نه فضای تفریح، نیازی به وسعت چندانی ندارد و به این ترتیب، سلولهایی پدیدار گشت که بایستی همچون ماشین، اقتصادی باشند؛ و طبیعی بود که در این نگاه اقتصادی، کیفیتهای خانه سنتی (نظیر حوض و درخت و ایوان و غیره) فدای مفاهیم کمّی نظیر متراژ و زیربنا و غیره شود. - سوت دوم و شعار زن، زندگی، آزادی: وقتی همه چیز خانه را از آن گرفتیم، آنگاه چه بلایی بر سر زن خانه آوردیم؟ خانه تبدیل شد به سلولی برای حبس او؛ سلولی که دیگر نه فضایی داشت برای تربیت و تفریح کودکانش و نه فضایی برای تولید خانگی و نه فضایی مناسب و وسیع برای مهمانداری. پس برای آزادی از چنین قفسی، لازم شد که زن، خانه را رها کند و آزادی را در محیط بیرون خانه و فضای شهری جستجو کند و چنین شد که فضای شهری تبدیل شد به فضایی برای تبرّجات زنانه و تامین نیازهای روحی، روانی و عاطفی او. لذا مفهوم خانه داری که تا قبل از آن و در فرهنگ سنتی، مفهومی مثبت تلقّی می شد به مفهومی منفی بدل شد و به زن چنین القا شد که حتی اگر شده، با حقوقی نصف حقوق مردان در محیط بیرون خانه کار کند ولی انگ خانه داری را تحمل نکند! پس خانه که تا قبل از مدرنیسم، برای زن هم فضای زندگی بود و هم فضای آزادی، به سلولی تبدیل شد برای حبس او و فرزندانش. به این ترتیب زن را از خانه به کارخانه کشاندیم و فضای خانه های باصفای سنتی را به سلولهایی قفس گونه برای زندان کردن زنان تبدیل کردیم و او را مجبور کردیم که آزادی را نه در کانون خانه و خانواده بلکه در فضاهای شهری و بیرون خانه جستجو کند. در نتیجه، به او القا کردیم که خانه داری، چیزی نیست به جز مفهوم کرختِ خانه نشینی و لذا برای رهایی و آزادی از این کرختی، دل او را از خانه میکنیم تا چرخ کارخانه ها ارزانتر بچرخد. در چنین سبک زندگی، کودکان بایستی طعم محبت را در مهد کودکها جستجو نمایند و پیران بایستی طعم حمایت را در خانه های سالمندان گدایی نمایند و همسران نیز بایستی طعم عشق و محبت همسرانه را در فضای مجازی و فضای شهری و هر فضای دیگری به جز کانون خانه بجویند. چه نتیجه شومی! تخریب بنیان خانه و خانواده به قیمت چرخاندن هر چه ارزانتر چرخهای نظام سرمایه داری! - سوت سوم برای آقایان و خانمهای مسئول: آیا چنین خانه ای می تواند بستر تحکیم خانواده و تعالی معنوی و حقیقی انسان باشد؟ چنین خانه ای، "اُدْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِين: با سلامت و ايمنى داخل آنجا شويد" است (حجر/۴۶) و یا سلولی است جهنم گونه؟ "قِیلَ ادخُلوُا أبوابَ جَهنّم: به آنها گفته شود از درهای جهنم وارد شوید" (زمر/۷۲). مدیرانی که دائم شعارهای انقلابی میدهند بدانند که شرط لازم برای تعالی جامعه، طراحی درست ظرف آن جامعه است و هر مظروفی، ظرف متناسب با خود را می طلبد. شهرسازی متراکم و عمودی با سلولهای پنجاه شصت متری، ظرف نظام سرمایه داری است که مظروف شعارهای اسلامی و انقلابی در آن نمی گنجد. پس لطفا یا شعارهایتان را عوض کنید و دیگر دم از اسلام و انقلاب نزنید و یا اگر بر این شعارهای اسلامی اصرار دارید، دست از تقلید از شهرسازیِ متناسب با نظام سرمایه داری بردارید و مسکن و ظرف متناسب برای زیست و زندگانی حقیقی انسانها را تدبیر نمایید. 🇮🇷@davat114
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
براندازها، حرف درست هم زیاد دارن! حرف حق هم زیاد دارن! برای همینه که ما ممکنه دچار تردید بشیم! چون از کنار حرف حق، فقط متعصبان و جاهلان ساده رد میشن ❌. با حرف‌های حق‌شون چکار باید کرد؟ معیار تشخیص چیه؟ 🇮🇷@davat114
⭕️ خروش قم در حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت 🔹به منظور دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های الهی، مرجعیت و به ویژه مقام منیع ولایت، در پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی و با توجه به آزردگی خاطر شدید آزادگان جهان، مطالبه و خیزش امت اسلامی و مردم شریف قم و بر اساس مصوبه و فراخوان جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مشارکت نهادهای عالی حوزه‌ای و تشکل ها‌ی مردمی و سایر مراکز فرهنگیِ ملی، بین‌المللی و مردم نهاد، تجمع پرشور مردمی، ایمانی و انقلابی فردا یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت ده صبح در صحن آستانه‌ی مقدسه‌ی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، برگزار می‌گردد. 🔸 لازم به ذکر است که بدین منظور دروس حوزه‌های علمیه از ساعت ده صبح فردا تعطیل خواهد بود. 🇮🇷 @davat114