eitaa logo
davat-ammar114
183 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
22 فایل
طرح تبلیغی دعوت _ گروه أین عمار ؟ تا آخرین نفس ایستاده ایم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 یکی از مادحین در کلیپی می فرماید : آن شراب خوار را هم راه دهید و اگر امام حسین (ع) نمی‌خواست او بیاید ، پاهایش را قلم می کرد تا وارد هیات نشود چند نکته هست که هم ایشان و هم دیگر افراد دارای این فکر باید دقت کنند. 1️⃣ قطعا هیات امام حسین(ع) برای همه هست ، بی نماز و با نماز ، با حجاب و بی حجاب ، ولایی و غیر ولایی و... همه و همه می توانند وارد شوند ، اما همانطور که درب هیات برای همه باز است ، درب امر به معروف و نهی از منکر هم همواره باز است ! و هیچگاه تعطیل بردار نیست و نمی شود به بهانه شلوغ شدن هیات ، از این واجب الهی دست برداشت ، می شود با روی خوش و مهربانانه تذکری به آن خانم بی حجاب که قصد ورود دارد داد . قطعا به احترام امام رعایت می کند. 2️⃣ اینکه ایشان گفته اگر امام حسین (ع) نمی خواست آن شراب خور وارد شود ، پای او را قلم می کرد !!! نشان از این دارد که این مداح محترم هنوز مباحث " جبر و اختیار " را خوب متوجه نشده است . مگر ما جبرگرا هستیم و اختیار انسان را منکر شده ایم که این حرفها را می زنیم ؟ 👈 خب با این منطق شما برادر محترم اقای هلالی ، یعنی آن تروریست خبیثی که در حسینیه های پاکستان رفته و بمب منفجر کرده هم حتما امام حسین (ع) میخواسته ! چون اگر نمیخواست می توانست پاهای او را قلم کند !!!!! 👈 آن تروریست حرام زاده ای که وارد مسجد می شود و به نمازگزاران در حال نماز نزدیک می شود و حمله انتحاری می کند هم حتما خدا خواسته وارد مسجد که خانه خداست بشود ، چون اگر خدا نمی خواست می توانست جفت پاهایش را قلم کند تا وارد مسجد نشود !!! 3️⃣ مداحان محترم باید دقت کنند که هر حرف سست و غلطی را در مبانی دینی وارد نکنند ، مداح محترم ، متخصص اصول عقائد نیست که اینگونه برای مردم صحبت می کند ! برای همین حرفهای سست برخی مداحان بوده که رهبری در سال قبل در دیدار با مداحان هم توصیه داشته اند آثار شهید مطهری را بخوانند ! مداح خودش باید قوی و عمیق باشد تا به مخاطب خود قدرت علمی دینی تزریق کند. کار مداح که فقط گریه آوردن مردم نیست ! باید معارف عمیق را در قالب شعر و روضه برای مخاطب بگوید و پیش نیاز این کار ، قوی بودن خودش است . 4️⃣ خدا حفظ کند دکتر میثم مطیعی عزیز را که انصافا با سواد عالی و مطالعه دقیق و منبع شناسی خوب و معتبر ،هم روضه هایی خوب می خوانند ، هم لا به لای مداحی ها و روضه ها مطالب خوب و عمیق دینی می گویند و انسان لذت می برد. دوست داریم همه مداحان عزیز ما اینگونه باشند و رسالت خود را فقط سینه زنی و گریه آوردن مردم ندانند. واقعا مداح ولایی و انقلابی باید یک دور تمام توصیه های آقا به مداحان را بخواند و طبق آن عمل کند. ✍️ احسان عبادی 🇮🇷@davat114
🔹 روزنامه مجازی محرم 💥ملاک، حال فعلی افراد است ✍️ شنیده‌ها حاکی از آن است که حر بن یزید ریاحی، از فرمان عبیدالله سرپیچی کرده و قصد پیوستن به سپاه حسین را دارد؛ از ماهیت سپاه حسین نیز معلوم است که او به گذشته افراد کاری ندارد؛ مسیحی، عثمانی و اموی در سپاه او جای دارند؛ اگر کسی تصمیم به تغییر بگیرد و گذشته‌اش را تکرار نکند، حسین چشم به روی بدی‌هایش می‌بندد. 📎 📎 📎 🇮🇷@davat114
فتنه بعدی چیست؟ 🔻توفیقات بین المللی دولت رئیسی چه در افزایش فروش نفت و چه در افزایش صادرات غیرنفتی و چه در انعقاد پیمان های دوجانبه و چندجانبه اقتصادی با بکارگیری دیپلماسی و کنار گذاشتن ذلت برجامی، سبب ناکامی دشمن در تحریم ها شده است. 🔸حالا نوبت برداشتن قدم بعدی است و آن آوردن نتایج این توفیقات بر سر سفره مردم می باشد. 🔹دشمن این شرایط را خوب رصد کرده و به دنبال ایجاد فتنه ای برای جلوگیری از پیروزی نهایی است. 🔸بنابراین به احتمال بسیار قوی بعدی از جنس اقتصادی است. فتنه‌ای که بر خلاف فتنه ضد پارسال این بار بسیاری از متدینین را هم باخود همراه خواهد ساخت و جرقه آن بایستی با تصمیم سازی جریان در کسوت کارشناسان اقتصادی و به دست دولت ایجاد شود که می تواند گران کردن بنزین یا آزادکردن نرخ ارز یا هر سیاستی که به انفجار تورمی ختم شود باشد. 🔹اتفاقا به نظر می رسد یکی از علل استفاده امام حکیم جامعه از کلیدواژه در نام گذاری امسال هم همین بوده است. 🔺لذا زین پس هرکس در هر مسئولیتی که تحت بهانه های مختلف و عناوین رنگارنگ مثلا کارشناسی به دنبال آزادسازی قیمت ها باشد، هم خلاف امر صریح ولایت عمل کرده و هم در زمین دشمن جهت ایجاد فتنه اقتصادی گام برداشته است ... ✍ قاسم اکبری 🇮🇷@davat114
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشک ابومهدی؛ قاتل ناو‌های ناوگان پنجم آمریکا ◽️ موشک کروز ابومهدی قاتل ناوشکن‌های متخاصم مثل ناوهای ناوگان پنجم آمریکا خواهد بود. ◽️ برای انهدام این ناوها در خلیج فارس، موشک کروز ابومهدی می‌تواند از حوالی تهران شلیک شود. 🇮🇷@davat114
دستگاه حسینی(ع) 🔸یکی از عبارت‌های گوش‌نواز ایام محرم، کلمه «دستگاه امام حسین(ع)» است. میزان استفاده از این واژه در سال‌های اخیر بیشتر هم شده است. تقریباً از انحصار استعمال در منابر وعظ یا تریبون‌های مداحی، درآمده و وارد کلام خیل زیادی از عزاداران حسینی(ع) شده است. 🔸شاید کاربرد زیاد این واژه، ما را از معنای واقعی آن غافل کرده باشد. در تلقی رایج، بُعد مکانی یا فضایی این کلمه غالب شده است.‌ مثلاً گفته می‌شود در دستگاه‌ امام حسین(ع) «جا» برای همه وجود دارد.‌ بر همین مبنا گفته‌ می‌شود، جلوی ورود هیچ‌کس به این دستگاه‌ را نگیرید.‌ 🔸در این فضای حسینی(ع)، نظام‌ احترامات جمعی هم تغییر می‌کند.‌ شأن عزادار حتی از منبری و مداح هم بالاتر می‌رود و عزاداران جملگی، همه‌‌ را محترم شمرده و هر گونه خدمت در این فضا را افتخار تلقی می‌کند.‌ در بسیاری از موارد همه در حال رقابت در خدمت‌رسانی هستند. 🔸در فضای حسینی گویی نگاه‌ها هم تغییر می‌کند، مردم کمتر به خود اجازه قضاوت در خصوص عزاداران بی‌قید می‌دهند و حتی بر صفای باطن آن افراد صحه می‌گذارند.‌ افراد متجاهر نیز در بسیاری موارد سعی می‌کنند، احترام این فضا را نگاه داشته و قدری بیشتر خود را به آداب این دستگاه نزدیک کنند.‌ 🔸بنابراین در تلقی مکانی یا فضایی، کارکرد دستگاه حسینی، ایجاد نوعی فضای باز، فراخ و بی مرز، برای پذیرش متنوع‌ترین طیف عزاداران است. فضایی که احترامات خاصی را می‌طلبد و عزادار مقید و بی‌قید را ناخواسته به رعایت آن وا می‌دارد.‌ یعنی نوعی خود‌الزامی یا خودداری را در مردم ایجاد می‌کند.‌ 🔸در تلقی مکانی یا فضایی از دستگاه امام حسین(ع) «کارکرد» دستگاه حسینی(ع)، یعنی تولید فضای احترام (قداست، تنبه، تربیت، حرمت) تا زمانی تداوم خواهد داشت، که دو طیف عزاداران مقید و بی‌قید، به الزامات ورود به چنین فضایی پایبند باشند. یعنی بدانند کجا آمده‌اند و این‌جا هرجایی نیست.‌‌ یا جایی است که هر کاری جایز نیست. این مکان‌، امکانی برای تجربه جایی غیر از فضاهای معمولی است. 🔸نه مکانی برای تداوم یا تکرار همان تجارب روزمره. عزادار به این‌‌ مکان‌ آمده تا از حصار و قید تکرار و روزمرگی خلاص شود، نه اینکه همان را بازتولید کند یا آن را به چشم فرصتی برای ابتکار شیوه‌های جدید روزمرگی ببینید.‌ مثلاً مکانی که در آن لباس تیره، تبدیل به تمِ مشکی شود. یا لاک رنگی تبدیل به لاک مشکی شود.‌‌ یا پرسه‌زنی روزانه دختر و پسری به موتورسواری دختر و پسری‌ بدل شود.‌ 🔸با این توضیحات معلوم می‌شود،‌ تلقی رایج مکانی یا فضایی از دستگاه حسینی(ع)، نیاز به یک افزونه یا مکمل حیاتی دارد و گرنه دچار خطای در تحلیل‌، رواداری گناه، تکرار تجارب عادی روزمره و خنثی‌شدن کارکرد دستگاه حسینی(ع) می‌شویم.‌ آن‌مکمل یا افزونه، تلقی تربیتی از دستگاه حسینی(ع) است. باید برای غلبه یافتن این معنا تلاش کرد. 🔸با این افزونه می‌توان دستگاه حسینی (ع) را چنین تعریف کرد: «فضایی مقدس که آداب خود را دارد و عزادار را برای تغییر وضعیت فعلی‌اش به خود می‌خواند.» چنین تعریفی دستگاه حسینی(ع) را هم «باید و نبایددار» می‌کند.‌ جا برای همه هست، اما همه می‌دانند برای چه آمده‌اند و چگونه باید بیایند.‌ همه گناهکاران حق آمدن دارد، اما فضای حسینی را جای گناه نمی‌دانند.‌‌ 🔸بی‌حجاب هم حق آمدن دارد، اما باید بداند دستگاه حسینی(ع)، جای تکرار عادات روزمره نیست. ادب‌ دستگاه‌حسینی(ع)، او را از درون خوددار می‌کند. می‌داند برای چه آمده، نمی‌خواهد روز را مانند همه سال شب کند، ادب می‌کند و پوشیده می‌آید. دستگاه حسینی، دستگاه تغییر است نه تکرار.‌ جا برای همه هست، اگر حرمتش را نگاه دارند. ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🇮🇷@davat114
؛ ۴ مرداد ؛ ۲۵ جولای؛ ۷ محرم 📌 سالروز ورود مخفیانه ژنرال شوارتزکوف به ایران برای کودتا علیه مصدق(۱۳۳۲ م) 🔰 ژنرال شوارتزکوف ریاست هیات نظامی آمریکا در ژاندارمری را بر عهده داشت.بعد از ملی شدن صنعت نفت و قطع دستان آمریکا و بریتانیا از ذخایر نفتی ایران، مقامات این دو کشور سعی کردند با شکایت به دیوان بین المللی لاهه و شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر وارد تجارت و استعمار پر سود نفت ایران شوند. 🔰 اما به بن بست رسیدن در محاکم بین المللی و اصرار مصدق بر اجرای قانون ملی شدن صنعت نفت، سرآغاز طراحی برای براندازی دولت مردمی و منتخب مصدق و روی کار آوردن دوباره محمدرضا پهلوی شد.عملیات آژاکس را "کرمیت روزولت" از اعضای ارشد سازمان سیا و رئیس بخش آسیا و خاور نزدیک این سازمان برنامه ریزی کرد. 🔰 او به همراه نورمن شوراتزکوف با ورود مخفیانه به ایران مقدمات کودتا علیه دولت مصدق را مهیا کردند. برنامه روزولت جوان و شوارتزکوف با همکاری مطبوعات وقت تهران تحت عنوان پروژه "بدامن" و با هدف جوسازی علیه مصدق و ناسزاگویی به دولت وقت و ايجاد دو دستگي ميان مردم با هدف استفاده از فشار افکار عمومی از یکسو و با آموزش نیروهای میدانی و تجهیز آن‌ها آغاز شد. ❌ فراموش نکنیم به دلیل تحریم ها و اذیت های شدید انگلیس علیه ایران بعد ملی شدن نفت ، مصدق دست دوستی به سمت دراز کرد ، اما آنها با کودتا و ساقط کردن او جوابش را دادند ‼️ مصدق نه هسته ای داشت ، نه موشک ، و نه مرگ بر آمریکا می گفت ‼️ قابل توجه اصلاح طلبان عاشق رابطه با آمریکا 🇮🇷@davat114
دین را و امام حسین را طبقاتی نکنید و با توجه به موقعیت اجتماعی ورژن های جدیدی از دین ارائه ندهید. وضعیت امروز بعضی از برنامه های رسانه ای و هیئتی را که در ایران می بینم یاد فروشگاه های محلی در امریکا می‌افتم. ما در امریکا فروشگاه هایی داریم به نام "99 Cent و Dollar Tree" برای قشر فقیر و ضعیف جامعه، همچنین فروشگاه هایی داریم مثل Walmart و Costco و... برای قشر متوسط، و فروشگاه هایی که برای قشر متوسط به بالاست که عملا فقیر اونجاها نمی بینید، مثل Erewhon که خیلی خاصه و Sprouts و یا Whole Foods. ظاهر قضیه زیباست هر کس با توجه به توان خودش خرید میکند. اما دقت که میکنید می بینید این هرم فقط برای راحتی قشر مرفه جامعه ساخته شده است که نمی خواهند هم رده کسانی باشند که به اصطلاح فقیر و "کلاس پائین" هستند. همین روش برای تبلیغ دین در بعضی از برنامه ها و هیئت ها دیده می شود. حتی محتوای این برنامه ها اختصاص دارد به قشر مرفه و سلبریتی و حرف هایی مطرح می شور که بیشتر برای راحتی این قشر هست نه آنچیزی که باید بیان شود. طبقاتی کردن دین و امام حسین و ورژن های مختلف از دین ارائه کردن اسمش جذبِ افراد به دین نیست بلکه جذبِ دین به سبک زندگی افرادی است که می گویند؛ "من همینم که هستم پس ورژنی از دین را به من بده که نیاز به تغییر من نباشد"، یعنی دین را آنطوری که من می خواهم تبلیغ کن نه آنطوری که هست. ارائه چنین تصویری از دین عملا نقطه مقابل تبلیغ دینی است. ما امام حسین مخصوص فقیر و امام حسین مخصوص سلبریتی و مرفهین نداریم. ما یک امام حسین داریم و یک پیام از عاشورا. آن پیام چیست؟ خود حضرت در وصیتی به برادرشون محمد حنفیه مستقیم بیان می کنند: "خروج و قيـام من از روى سركشى و خوشگذرانى و فساد و ظلم نيست، تنها براى اصلاح در امت جدم(ص) قيام کردم و مي خواهم به معروف امر کنم و از منكر بازدارم و به سيره جدم(ص) و پدرم على بن ابيطالب عمـل کنم." یعنی امر به معروف و نهی از منکر. ✍ سید حسینی 🇮🇷@davat114
🔹 امسال دشمن با تمام ظرفیت خودش آمد پای کار تا بتواند در دهه اول محرم، در میان مردم ایجاد چند دستگی و درگیری ایجاد کند، دوقطبی بسازد و از آب گل آلود شده ماهی خود را صید کند... 🔹 امسال دشمن حتی طرح ریزی وسیعی انجام داد تا بتواند مردم ایران را به خاک و خون بکشد و کربلائی دیگر رقم بزند... 🔹 امسال تمام ظرفیت رسانه ای و میدانی دشمن به کار افتاد که دفع حداکثری کند از خیمه گاه اباعبدالله الحسین علیه السلام... 🔻 اما، آنچه رقم خورد، وحدتِ حداکثری مردم بود زیر عَلَم سیدالشهداء و جذب حداکثری بود در حُب الحسین در قلبهای مومنِ مردم 🔻 حضور مردم در مراسمات امسال، بسیار گسترده تر و پرشورتر از سالهای گذشته بود؛ این حضور گسترده نه تنها در ایران رقم خورد بلکه تا قلبِ اروپا و آمریکا نیز شاهد حماسه آفرینی مردم به عشق حسین شد... ✅ و بار دیگر به جهانیان ثابت شد نخ تسبیح وحدت مردم ایران، اهل بیت عصمت و طهارت است و بس ... 🇮🇷@davat114
🔻 واقعیت ایران 🔹 همه مومن شدند برای عزای اباعبدالله... 🔸 فارغ از هر رنگ و بویی، با هر تفکر و نگاهی، کوچک و بزرگ، زن و مرد و ... گرد هم جمع شدند به عشق حسین علیه السلام 👈 دیروز غدیر، امروز عاشورا و فردا اربعین چشمه ای از عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت به تصویر کشیده شد و خواهد شد. 🇮🇷@davat114
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا ابا عبدالله🏴 دوست گرامی، باسلام بیش از ۱۰۵ روز از فرمان حضرت آقا برای تدوین و اجرای برنامه ی حل مساله کشف حجاب می گذرد... شما دعوتید به هم اندیشی ملی https://survey.porsline.ir/s/Dny3vXI ستاد عفاف و حجاب کشور رویداد ملی تعالی حکمرانی حجاب بیست دقیقه وقتت را نذر حجاب کن به نیت حضرت زینب سلام الله علیها 🇮🇷@davat114
به وقت فریضه... کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همه‌شان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا می‌ایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت می‌آیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفه‌ای که عقل و شرع به عهده‌ی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ 👈 از جمله موضوعاتی که باید به وقت و بدون تاخیر، مورد توجه مسئولین و عموم مردم قرار بگیرید، مسئله فرزندآوری و بحران جمعیت می باشد. 🇮🇷@davat114
🔻خروش حسین، خاموشی مردم: مرگ محافظه‌کاری، ماندگاری انقلابی‌گری 🖊 مهدی جمشیدی ۱. نمی‌توان از عاشورا گفت و روضۀ جزئیّات گدازنده را شنید اما از «تنهایی» و «غربت» حسین‌بن‌علی - علیه‌السلام- پرسش نکرد. مردمانِ مسلمان آن روزگار از قیام حسین، بی‌خبر نبودند؛ نه از قیام او، نه از حقانیّت و فضیلت او. شاید راه او را باور نداشتند و شاید با وجود باور به انتخاب دشوار او، نتوانستند مخاطرۀ همراهی با او را بپذیرند و در منازعۀ میان عقل این‌جهانی و عشق آن‌جهانی، هوادار هوس خویش شدند. هرچه که هست، حسین در طول دوران امامت خویش، تنها توانست هفتاد و اندی را با خود در کربلا همراه کند. دیگران یا در جبهۀ مخالف او بودند یا بی‌طرفان و خاموشانی بودند که سر به مرداب زندگی خویش فرو بردند و او را در آن معرکۀ تاریخی، تنها و بی‌یاور نهادند. اما چرا حسین، «تنها» ماند؟ چرا جامعۀ اسلامی که پنجاه سال بیشتر با رحلت رسول اکرم فاصله نداشت، جانب او را نگرفت؟ اگرچه پس از کربلا، غوغاها و قیام‌ها و طغیان‌ها برخاست، امّا مسأله این است که چرا در آن «لحظۀ تاریخی» که او پرچم اعتراض و مقاومت برافراشت، نه فریادی به حمایت از او، سکوت سنگین را شکست و نه شمشیری در کنار او از نیام سر بر کشید؟! درد و داغ غربت و تنهایی حسین، کمتر از شهادت او نیست. ۲. در میانۀ این ابتلاء عظیم، بسیارند آنان که نه در این سو بودند و نه در آن سو، امّا در آن زمانه بودند و می‌توانستند حسین را در کربلا تنها نگذارند؛ حتّی به بهای جان خویش، امّا چنین نکردند و اندکی بیش زندگی‌کردن را بر این «همراهی مؤمنانه» ترجیح دادند. آنان، سالیانی بیشتر زیستند و طعم لذایذ دنیا را چشیدند، امّا حیات‌شان، بی‌اثر و خنثی بود. مردگانی بودند که زندگی را در «تنفّس در اکنون» می‌دیدند و شهامت دست‌کشیدن از اکنون را برای آفریدن یک «تاریخِ جدید» نداشتند. کوته‌اندیشانی که خواسته‌ها و تمنیّات‌شان، از زندگی روزمرّه‌اشان فراتر نمی‌رفت و دین‌داری را به بازی دنیا گرفته بودند و تاب زیان را نداشتند. نبرد نابرابر کربلا، حاصل کناره‌گیریِ انبوهِ مردمانِ مسلمان از این نزاع تاریخی بود، وگرنه تقدیر دیگری رقم می‌خورد و عالَم اسلامی به سوی دیگری روانه می‌شد. مردمان، حقّ را شنیدند، امّا به یاری‌اش نشتافتند و باطل را دریافتند، امّا در برابر آن صف نکشیدند. همگان، نظاره‌گر و خاموش ماندند و حسین در تراکم سکوت اینان، به مسلخ رهید و جرعۀ زهرآگین غربت را نوشید و زخم‌های بسیار چشید. ۳. عاشورا، آداب شوریدن است و ازاین‌رو، نقطۀ مقابلِ «بی‌تفاوتی» و «انفعال» و «نظاره‌گری» است. عاشورا، رسم خروشیدن و جوشیدن می‌آموزد و «محافظه‌کاری» و «مصلحت‌اندیشی» را بدنام و منفور می‌سازد. در منطق عاشورا، باید از همه‌چیزِ خویش گذشت و فانی در حقّ شد؛ باید به بیابان بلا رفت و در گرداب خون، غوطه‌ور شد؛ باید تمام محاسبه‌های معطوف به خود را کنار نهاد و به حکمِ عقل سرخ، دل به دریای شمشیر سپرد؛ باید آداب عافیت را نادیده انگاشت و هزینۀ گزاف مقاومت را پراخت؛ باید میان تسلیم و مرگ، از جان گذشت و با زندگی در سایۀ حقارت، بدرود گفت. عاشورا، یک قاعده است نه یک استثناء؛ یک منطق است نه یک مورد؛ یک فلسفه برای حیات است نه یک داستان گزنده برای گریستن؛ یک تاریخ مستمر است نه یک امر تاریخی‌شده. ۴. سرانجام، حسین در سال شصت‌ویک هجری رفت و اینان – مردمانِ مسلمان آن روزگار - ماندند، امّا نه! اگر همۀ زمان‌ها عاشورا و همۀ زمین‌ها کربلاست، پس باید گفت حسین ماند و اینان رفتند. قافلۀ حسین از حرکت بازنایستاده است و همچنان در متن تاریخِ «حیاتِ باطنیِ انسان»، سیر می‌کند و تکرار می‌شود و حماسه‌ها و خیزش‌ها و صیرورت‌های قدسی می‌آفریند. این او بود که به تاریخ، معنای تازه بخشید و در این امتداد، خوبان هر نسل و عصر را از تاریک‌خانۀ تعلّقاتِ زندگی رها ساخت و به قافلۀ جریان‌مند خویش افزود. او در دل تاریخ قدسی، جاری‌ست؛ همچون چشمه‌ای زلال، می‌جوشد و جان اصحابِ حقیقت را سیراب می‌کند. تاریخ حسین، تاریخِ در سایه نیست، بلکه معنی حیات است و غایت آن. غیر از آن، هرچه که هست، بیش از لایه‌های ظاهری و نمودهای پوشالی نیست. و این مقاومت و ایستادن و انقلابی‌گری و دل به دریای موّاج حادثه سپردن است که تاریخ می‌آفریند، نه محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی و تسلیم و هراس. محافظه‌کاران از زمانۀ خویش فراتر نمی‌روند و در فردای تاریخ، به شمار نمی‌آیند. 🇮🇷@davat114