eitaa logo
💌دل آرام💌
236 دنبال‌کننده
229 عکس
456 ویدیو
28 فایل
✍️سید مصطفی موسوی ارتباط با ما https://eitaa.com/smm6265
مشاهده در ایتا
دانلود
Quran Hadi - An-Nahl [112] Sirat.App & FirstCause.mp3
1.21M
امنیت و آرامش داشتند رزق و روزی شان می رسید ناسپاسی کردند گرفتار گرسنگی و ترس(ناامنی)شدند به خاطر اعمالشان نحل۱۱۲ حاجی آباد،خاطره💌 @hajiabad110
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌تغییر اسم مسجدی از اسم الزهراء به اسم العزه الله در شهر سنی نشین در کشور باعث شیعه شدن خانم سنی مذهب شد.. ‌ مسجدی در ادلب بنا شد به نام مسجدالزهراء برخی از اهالی ادلب که تکفیری هستند معترض شدند و بالاتفاق خواستار تعویض اسم این مسجد شدند!به نشانه اعتراض هم کنار این مسجد نماز خواندند و داخل آن نرفتند! 🌹دل آرام🌹 @delaram110
جهادبانفس ج۱۳۴ح۳۵۱.mp3
41.77M
📚 وسائل الشیعه 📖کتاب جهاد_با_نفس 🔺 حدیث ۳۵۱ 💌 وجوب اصلاح نفس از بدی ها 🌹دل آرام🌹 @delaram110
گفتند زیارت اهل بیت شرک است و شیعه کافر است. وقتی قدرت به دستشان رسید به زیارت معاویه و خالد بن ولید رفتند و به آن افتخار کردند. پس معلوم شد شما با پیامبر خدا و اهل بیت او مشکل دارید؛ توحید بهانه بود. 🌹دل آرام🌹 @delaram110
جهادبانفس ج۱۳۵ح۳۵۷.mp3
39.03M
📚 وسائل الشیعه 📖کتاب جهاد_با_نفس 🔺 حدیث ۳۵۷ 💌 وجوب دوری از گناه و لغزش 🌹دل آرام🌹 @delaram110
گفتاری در باب عصمت انبیاء شیعه به دلیل روایات اهل بیت علیهم السلام که امام و جانشینان به حق پیامبر گرامی اسلام هستند معتقد به عصمت انبیا علیهم السلام می‌باشد. و همین برای شیعه کفایت می‌کند. اما علاوه بر آن دلایل عقلی ارائه کرده‌اند و نیز به آیاتی از قرآن تمسک می‌نمایند خلاصه دلیل های عقلی عصمت انبیاء: اول:هدف اصلی پیامبران هدایت بشر به سوی پروردگار و هدایت به وظایفی است که خدای متعال تعیین کرده است. اگر ایشان معصوم نباشند و خود پایبند به محتوای رسالتشان نباشند مردم به آنها اعتماد کامل پیدا نمی‌کنند پس هدف از بعثت محقق نخواهد شد و نقض غرض است. دوم:انبیا باید مردم را تزکیه و تربیت کنند. پس باید خود در سطح اعلای آن تزکیه و تربیت یعنی عصمت باشند. سوم اینکه رفتار مربی بسیار مهم‌تر از گفتار اوست پس کسی که در عملش نقص باشد مربی خوبی نیست و انبیاء برترین مربیان و برگزیده خداوند هستند پس معصوم اند. استدلال به قرآن: در قرآن از بندگانی به نام مخلَص نام برده شده است که شیطان در آنها طمع ندارد.(۸۲ و۸۳ ص) بنابراین مخلص مساوی با معصوم است و مطمئنا انبیا را شامل می‌شود. همچنین آیه ۵۱ سوره مریم، موسی را مخلص دانسته. در ۲۴ سوره یوسف، این وصف را برای حضرت یوسف آورده. در سوره بقره آیه ۱۲۴ عهد امامت خود را به کسانی که ظالم نباشند اختصاص داده است. طبیعی است که گناه یک نوع ظلم است پس پیامبران مرتکب گناه نشده اند. وَ لَوْ لا أَنْ ثَبَّتْناكَ لَقَدْ كِدْتَ تَرْكَنُ إِلَيْهِمْ شَيْئاً قَلِيلاً ۷۴ اسراء اگر تو را ثابت قدم نمی‌کردیم نزدیک بود کمی به سوی آنها میل پیدا کنی. این آیه خطاب پیامبر گرامی اسلام است و ثابت می‌کند نه تنها مرتکب گناه نشده است و نه تنها میل به گناه پیدا نکرده است بلکه نزدیک به میل به گناهم نشده است و این حد اعلای عصمت است ۳۳ سوره مبارکه احزاب خداوند خطاب به اهل بیت می فرماید و خدا اراده کرده است شما را از هر پلیدی پاک کند و شما را به بهترین نوع تطهیر کردن تطهیر کند اضافه کنید آیه ما ضل صاحبکم و ما غوی و ماینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی را نکته آخر: از معصوم بودن پیامبران و ائمه و حتی سایر مردم،هیچ محال عقلی لازم نمی آید. پس نباید آنها را با خود قیاس کنیم و انکار کنیم. 🌹دل آرام🌹 @delaram110
جهادبانفس ج۱۳۶ح۳۶۱.mp3
42.58M
📚 وسائل الشیعه 📖کتاب جهاد_با_نفس 🔺 حدیث ۳۶۱ 💌 وجوب دوری از گناه و لغزش 🌹دل آرام🌹 @delaram110
میلاد با سعادت آقا باقر العلوم و حلول ماه رجب مبارک باد 🌹دل آرام🌹 @delaram110
مسجد ائمه بقیع .mp3
32.27M
مسجد ائمه بقیع علیهم السلام 🌹دل آرام🌹 @delaram110
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فِي شَيْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْوِيلاً ✍سخنی در آیه ی اولوا الامر در این آیه هم کلمه اولی‌الامر مطلق آمده است (تمام اولوا الامر ها) و هم اطیعوا و استثناء و قیدی نخورده است. (اطاعت در همه‌ی امور). بنابراین آیه ظهور در این دارد که اولوا الامر فقط شامل معصومین می‌شود، چرا که از همه آنها بدون استثناء و در همه امور بدون قید باید اطاعت شود. موید آن این که، اولوا الامر عطف بر الرسول است و اطاعت رسول الله بی قید و شرط است. اگر کسی بگوید منظور متولیان امر عرفی هستند که کار را به دست گرفته اند، و ما باید از آنها اطاعت کنیم؛ یا باید اطاعت آنها را در جایی که امر به حرام می کنند،جایز نداند و اطاعت از فاسقانشان را هم حرام بداند که در این صورت تخصیص اکثر در آیه لازم می‌آید، زیرا در طول تاریخ اکثر متولیان امور، انسان‌های فاسقی بوده اند. یا باید ملتزم شود که اطاعت از چنین متولیانی هم به صورت مطلق و بی قید و شرط در همه‌ی امور لازم است که در این صورت تناقض در امر شارع لازم می‌آید. زیرا اگر امر به حرام کند لازم می‌آید خدا هم از آن چیز نهی کرده باشد و هم به دلیل اطاعت از اولو الامر همان چیز را واجب کرده باشد، و چنین چیزی محال است. نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود این است که باید مشخص شود که مصداق اول الامر چه کسانی هستند؟ اگر به انتخاب اکثریت است، اهل سنت باید از عمر و عثمان و معاویه دست بردارند. زیرا عمر به انتخاب ابوبکر انتخاب شد. عثمان به انتخاب عبدالرحمان بن عوف و معاویه به زور شمشیر و حیله عمروعاص. تمام بنی امیه،تمام بنی العباس و تقریباً همه ی زمامداران زمان های بعد تا به امروز مه با زور شمشیر و کودتا زمام امور را به دست گرفته اند، نه با رای و انتخاب. راه‌های دیگر هم هیچ‌ دلیل شرعی بر آن‌ نیست. پس تنها راه تعیین مصداق ، انتصاب از سوی رسول الله به صورت بی واسطه یا با واسطه باقی می‌ماند. برخی خواستند از کلمه منکم استفاده کنند که منظور از اولوالامر همین مسئولین و حاکمان اند که کارها دستشان است‌. گذشت که از سیاق آیه محال است منظور حاکمان عرفی باشند. پس منکم یا به معنی این است که اولوالامر از جنس خود شما هستند همانگونه که قرآن در مورد رسول می‌فرماید رسول منکم و معنی آن این نیست که رسول منتخب شما را خدا مبعوث کرد. احتمال دیگر این است که کلمه منکم متعلق و مکمل امر است، یعنی صاحبان امور شما که در این صورت کاملا بی ارتباط با استدلال مدعی است. نکته مهم و اساسی اینکه پیامبر گرامی اسلام مبین قرآنند. همان گونه که قرآن به نحو کلی امر به صلاة کرده است، اما کیفیت نماز را و احکام آن را پیامبر بیان می‌کند، امر به زکات کرده است ولی شرایط و احکام آن را پیامبر بیان می‌کند؛ احکام حج،طلاق،ازدواج،وصیت و ارث را تلگرافی بیان کرده ولی تبیین احکام،شرایط و جزئیات آن با پیامبر است؛ آیه شریفه اولو الامر نیز از این قاعده مستثنی نیست و در لسان پیامبر گرامی اسلام به ائمه اهل بیت آن هم به نام تبیین شده است.مانند حدیث جابر و غیره که نام تمام ائمه را بیان کردند. بله مسئولان و حاکمان چنانچه منصوب اولوالامر الامر باشند اطاعتشان لازم است اما صرفاً در دائره مسئولیت محول شده و در حدود شرع نه مطلق و بی قید و شرط. بر مسلمانی جایز نیست که ادعای مسلمانی کند اما بخشی از بیان پیامبر را بپذیرد و بخشی از بیان پیامبر را نپذیرد مگر اسلامش ادعایی باشد. 🌹دل آرام🌹 @delaram110
جهادبانفس ج۱۳۷ح۳۶۶.mp3
37.16M
📚 وسائل الشیعه 📖کتاب جهاد_با_نفس 🔺 حدیث ۳۶۶ 💌 وجوب دوری از گناه و لغزش 🌹دل آرام🌹 @delaram110