شرح حکمت ۴۳ قسمت ۵.mp3
2.13M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت43 5️⃣
⭕️ الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🎙حجت الاسلام مهدوی_ارفع
#ندای_نهج_البلاغه
#روز_دهم
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت43 (5)
🔹 الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🔻دومین وصفی که امیرالمؤمنین(علیه السلام) در تمجید خباب بن ارت به کار بردند، عبارت است از «و هاجر طائعا»
«خباب بن ارت را خدا رحمت کند که با رغبت در راه خدا و پیامبرش هجرت کرد.»
💠 اولا میدانید که مهاجرین بر دیگران برتری دارند. امیرالمؤمنین در نامه ۱۷ خطاب به معاویه می فرمایند:
«لَا المُهاجِرُ کَالطَّلیق»
{می دانید که در جنگ فتح مکه، پیامبر خدا(صلوات الله علیه)، ابوسفیان سردسته بنی امیه و طایفه شان را فرمود: آزادشان کردم؛ از آن به بعد فرزندان ابوسفیان معروف شدند به ابن الطُّلَقا (فرزندان آزاد شده پیامبر).}
🔻علی(علیه السلام) هم در این نامه ۱۷ با کنایه می فرمایند:« شما که فرزندان آزاد شده پیامبر هستید، اصلا در حد و مقایسه با مهاجر نیستید.»
در مورد خودشان هم در خطبه ۴۷ میفرمایند:
«سَبَقتُ اِلَی الاِیمانِ وَ الهِجرَة»
«من نسبت به مؤمنین هم در ایمان به خدا و پیامبر و هم در هجرت سبقت گرفتم.»
و در خطبه ۱۸۹ بند دوم، حقیقت مهاجر بودن را اینگونه بیان می کنند:
«وَالهِجرَةُ قائِمَةٌ عَلیٰ حَدِّها الأوَّل...لا یَقَعُ الإسمُ الهِجرَةِ عَلیٰ أحَدٍ الا بِمَعرِفَةِ الحُجَةِ فِی الأرضِ؛ فَمَن عَرَفَها وَ أقَرَّ بِها فَهُوَ مُهاجِر »
«و هجرت همچنان بر همان جایگاه و ارزش نخست خود قرار دارد...نام مهاجر را بر هرکسی نمی توان گذاشت، جز آنکس که حجت خدا بر زمین را بشناسد؛ هرکس حجت خدا را بشناسد و به امامت او اقرار کند، پس او مهاجر حقیقی است. »
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#ندای_نهج_البلاغه
#روز_دهم
╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
توجه‼️ توجه ‼️
اعضاء محترم کانال سلام علیکم
دوستانی که اپلیکیشن دارالشفاء را نصب کرده اند در صورت داشتن تجربه درمانی با طب اسلامی .... در قسمت پروفایل، ثبت تجربه طب اسلامی، اقدام به ذکر تجربیات درمانی خود و یا بستگان نزدیک خود با طب اسلامی نمایند .
امید است بتوانیم با این عمل، کارآمدی طب اسلامی و علوم اهل بیت علیهم السلام را به عموم مردم و مشتاقان طب اسلامی نشان دهیم .
لطفاً در راستای ترویج و تبلیغ طب اسلامی گامی موثر بردارید . با تشکر
🆔 @daroshefaenarjeskhatoon313
⭕️ اگر به واکسن زدن از سوی شرکت،اداره، دانشگاه و ... مجبور شدید شکایت قضائی کند، انشالله رأی دیوان عدالت اداری به نفع شما خواهد بود.
۱- در سامانه ثنا باید ثبت نام کنید
https://sana.adliran.ir/Sana/Index#/Main
۲- در درگاه دیوان عدالت اداری ثبت نام کنید.
1ابتدا در مرورگر خود عبارت " سامانه ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری " را جست و جو نموده تا صفحه لینک ها به شما نشان داده شود. بر روی اولین لینک که آدرس آن sajed.divan-edalat.ir می باشد، کلیک کنید.
sajed.divan-edalat.ir
۳- نام کاربری ( کد ملی ) و رمز عبور و حاصل جمع اعداد در کادر را وارد نمایید.
۴- وارد سامانه شوید و دادخواست بدوی دهید.
▪️متن دادخواست بشرح ذیل میباشد:
بسمه تعالی
« ریاست محترم دیوان عدالت اداری
با سلام.
اینجانب ................. از سال ....... (کارمند / مشغول به تحصیل) به صورت ....... در مجموعه ......... هستم. با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت موجود در کشور شرط (ادامه کار/ادامه تحصیل) از طرف آن مجموعه تزریق واکسن کرونا گذاشته شده است.
با توجه به این که این واکسن ها دارای مجوز اضطراری هستند و هنوز روی اثرات بلند مدت آن ها بر روی بدن انسان مطالعه ای انجام نشده است، لذا این جانب علاقه مند به شرکت در فاز مطالعاتی و تزریق داوطلبانه این واکسن به بدن خود نیستم.
با توجه به اصل بیست و دوم قانون اساسی که اعلام می دارد «حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.» با توجه به این که قانونی در زمینه اجباری بودن واکسن به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است، لذا اقدام آن مجموعه مبنی بر گذاشتن چنین شرطی طبق نص ماده 202 قانون مدنی «اکراه به اعمالی حاصل میشود که موثر در شخص با شعوری بوده و او را نسبت به جان یا مال یا آبروی خود تهدید کند به نحوی که عادتا قابل تحمل نباشد.» مصداق بارز اکراه و خلاف شرع و قانون می باشد و بر مبنای ماده 669 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات «هر گاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به ... ضررهای ... مالی ... نسبت به خود یا بستگان او نماید، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا (۷۴) ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.» تقاضای رسیدگی آن مقام مربوطه را به موضوع دارم.
ضمناً با توجه به این که طبق ماده 379 قانون مجازات اسلامی 92 «هرگاه کسی دیگری را به رفتاری اکراه کند که موجب جنایت بر اکراه شونده گردد، جنایت عمدی است» در صورتی که عوارضی از این موضوع گریبانگیر این جانب شود، مصداق بارز جنایت عمدی است. لذا از آن مقام محترم درخواست می دارم به دلیل غیرممکن بودن جبران خسارت های وارده، طبق ماده 34 قانون دیوان عدالت اداری مبادرت به صدور دستور موقت نمایید »
🔻 لازم بذکر است هنگام شکایت قضائی، سند اجبار به واکسن نظیر پیامک، متن نامه اجبار و همچنین ارتباط فرد با دستگاه اجبار کننده مثل کارت دانشجویی، کارت استخدام در شرکت و... برای مقام قضایی باید احراز شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بیانیه مهم واحد سلامت مؤسسه مصاف در رابطه با خطرات واکسنهای ژنتیکی وارداتی از زبان استاد #رائفی_پور
🔸این بیانیه توسط گروه کارشناسی واحد سلامت تهیه شده و خطاب به نهادهای مهم حاکمیتی، امنیتی و بهداشتی و درمانی کشور ارسال میگردد.
⭕️مراعات میکنم تا شرایط فراهم بشه واکسن ایرانی بزنم.
🌹سهم #روز_یازدهم: از حکمت ۱۰۰ تا ۱۰۵ #نهج_البلاغه
┄┄┅┅✿❀🦋✨🦋❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت100 : (آنگاه كه گروهی او را ستايش كردند) فرمود:
بار خدايا! تو مرا از خودم بهتر می شناسی و من خود را بيشتر از آنان می شناسم؛ خدايا مرا از آنچه اينان می پندارند، نيكوتر قرار ده و آنچه را كه نمی دانند بيامرز.
┄┄┅┅✿❀🦋✨🦋❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت101 : برآوردن نيازهای مردم پايدار نيست مگر به سه چيز، كوچك شمردن آن تا خود بزرگ نمايد، پنهان داشتن آن تا خود آشكار شود، و شتاب در برآوردن آن، تا گوارا باشد.
┄┄┅┅✿❀🦋✨🦋❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت102 : روزگاری بر مردم خواهد آمد كه محترم نشمارند جز سخن چين را و خوششان نيايد جز از بدكار هرزه و ناتوان نگردد جز عادل، در آن روزگار كمك به نيازمندان خسارت، و پيوند با خويشاوندان منت گذاری ، و عبادت نوعی برتری طلبی بر مردم است، در آن زمان حكومت با مشورت زنان، و فرماندهی خردسالان، و تدبير خواجگان اداره می گردد.
┄┄┅┅✿❀🦋✨🦋❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت103 : (پيراهن وصله داری بر اندام امام بود شخصی پرسيد چرا پيراهن وصله دار می پوشی؟) فرمود:
دل با آن فروتن، و نفس رام می شود، و مومنان از آن سرمشق می گيرند.
دنيای حرام و آخرت، دو دشمن متفاوت، و دو راه جدای از يكديگرند، پس كسی كه دنياپرست باشد و به آن عشق ورزد، به آخرت كينه ورزد و با آن دشمنی خواهد كرد، و آن دو همانند شرق و غرب از هم دورند، و رونده به سوی آن دو، هرگاه به يكی نزديك شود از ديگری دور می گردد، و آن دو همواره به يكديگر زيان رسانند.
┄┄┅┅✿❀🦋✨🦋❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت104: (از نوف بكالی نقل شد، كه در يكی از شبها امام را ديدم برای عبادت از بستر برخواست، نگاهی به ستارگان افكند، و به من فرمود: خوابی! يا بيدار؟ گفتم بيدارم) فرمود:
ای نوف! خوشا به حال آنان كه از دنيای حرام چشم پوشيدند، و دل به آخرت بستند، آنان مردمی هستند كه زمين را تخت، خاك را بستر، آب را عطر، و قرآن را پوشش زيرين، و دعا را لباس رويين خود قرار دادند، سپس دنيا را همانند عيسی مسيح (ع) وانهادند. ای نوف! همانا داوود پيامبر (كه درود خدا بر او باد) در چنين ساعتی از شب برمی خاست، و می گفت: (اين ساعتی است كه دعای هر بنده ای به اجابت مي رسد، جز باجگيران، جاسوسان، شبگردان و نيروهای انتظامی حكومت ستمگر، يا نوازنده طنبور و طبل.)
┄┄┅┅✿❀🦋✨🦋❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت105 : همانا خدا واجباتی را بر شما لازم شمرد، آنها را تباه نكنيد و حدودی برای شما معين فرمود، از آنها تجاوز نكنيد و از چيزهایی نهی فرمود، حرمت آنها را نگاه داريد و نسبت به چيزهایی سكوت فرمود نه از روی فراموشی، پس خود را درباره آنها به رنج و زحمت دچار نسازيد.
┄┄┅┅✿❀🦋✨🦋❀✿┅┅┄┄
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#ندای_نهج_البلاغه
#روز_یازدهم
سهم روز یازدهم - از حکمت ۱۰۰ تا حکمت ۱۰۵.mp3
2.85M
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز.
🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام)
🔷سهم #روز_یازدهم : از حکمت ۱۰۰ تا حکمت ۱۰۵
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
گزارش موضوعات مهم حکمت ۱۰۰ تا ۱۰۵.mp3
4.17M
🔊 گزارش موضوعات مهم حکمت ۱۰۰ تا حکمت ۱۰۵
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روز_یازدهم
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
4_5852798264071424082.mp3
2.98M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت43 6⃣
⭕️ الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
#ندای_نهج_البلاغه
#روز_یازدهم
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت43 (6)
🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🔻توصیف بعدی در وصف خباب بن ارت، از لسان مبارک امیرالمؤمنین(علیه السلام)، در حکمت۴۳ این است:
«قَنِعَ بِالکَفاف»؛ یعنی به همان مقدار از رزق و روزی که زندگی اش را کفاف می داد، قانع بود.
🔰در نهج البلاغه درمورد قناعت، نکات بسیار بسیار فراوان و کاربردی هست.
🔸 اولین فصل پیرامون قناعت، درباره ارزش و فایده و اهمیت قناعت است. مثلاً امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۴۴ میفرمایند:
«طوبیٰ لِمَن قَنِعَ بِالکَفاف» : "خوشا به حال کسی که از دنیا، به اندازه کفاف زندگی قناعت کند."
یا در حکمت های ۵۷، ۳۴۹ و ۴۷۵ میفرماید: قناعت آن سرمایه ای است که هیچ وقت تمام نمیشود.(القَناعَةُ مالٌ لا یَنفَدُ)
یا در حکمت ۲۲۹ وقتی از حضرت سؤال می کنند که منظور خداوند متعال از حیاة طیبه در آیه «فَلَنُحییَنَّه حَیاةً طَیِّبَة » (پس ما قطعاً او را به حیاة طیبه احیا می کنیم) چیست؟ فرمودند:« هی القَناعَة » ؛ منظور از حیاة طیبه قناعت است. و در همین حکمت فرمودند: «کفیٰ بالقَناعَةِ مُلکاً » ؛ "کسی که میخواهد پادشاه زندگی خودش باشد، کافیست قناعت کند." یعنی کسی که می خواهد محتاج غیر نباشد و خودش آقای زندگی خودش باشد، کافیست قناعت کند.
🔵 فصل دوم از قناعت در نهج البلاغه، اثر قناعت است.
علی (علیه السلام) آثاری برای قناعت در نهج البلاغه بیان کردند که به ترتیب اینگونه است:
🔸 اولا چشم و دل سیر شدن؛ حضرت در خطبه ۱۹۲ میفرمایند: « مَعَ قناعةٍ تَملأُ القُلوبَ وَ العُیونَ غِنیً » ؛ "با آن قناعتی که دل ها و چشم ها را پر کند."
🔸 دوم اینکه قناعت از صفات برجسته اهل تقواست. در خطبه ۱۹۳، معروف به خطبه متقین، میفرماید:« اهل تقوا را نمیبینی مگر آنکه نفسش به آنچه خدا داده، قانع است(قانِعَةٌ نَفسُه).»
🔵 فصل بعدی در رابطه با قناعت در نهجالبلاغه این است که، خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) اسوهٔ قناعت است؛ علی(علیه السلام) در نامه ۴۵، خطاب به عثمان بن حنیف، فرماندار بصره، فرمودند:
«وَ أیمُ الله لَأَروضَنَّ نَفسی رِیاضَةً...وَ تنقَعُ بِالمِلحِ مَأدوماً» ؛ " به خدا سوگند! چنان نفس خودم را به ریاضت وادار میکنم...که به نمک به جای خورش غذا قناعت کند. "
🎙حجتالاسلام مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#ندای_نهج_البلاغه
#روز_یازدهم
╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
🌹سهم #روز_دوازدهم : از حکمت ۱۰۶ تا ۱۱۳ #نهج_البلاغه
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت106 : مردم برای اصلاح دنيا چيزی از دين را ترك نمی گويند ، جز آنكه خدا آنان را به چيزی زيانبارتر دچار خواهد ساخت.
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت107 : چه بسا دانشمندی كه جهلش او را از پای درآورد و دانش او همراهش باشد و سودی به حال او نداشته باشد.
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت108 : به رگهای درونی انسان پاره گوشتی آويخته كه شگرف ترين اعضا درونی اوست، و آن قلب است، چيزهایی از حكمت، و چيزهایی متفاوت با آن، در او وجود دارد. پس اگر در دل اميدی پديد آيد، طمع آن را خوار گرداند، و اگر طمع بر آن هجوم آورد حرص آن را تباه سازد، و اگر نوميدی بر آن چيره شود، تاسف خوردن آن را از پای درآورد، اگر خشمناك شود كينه توزی آن فزونی يابد و آرام نگيرد، اگر به خشنودی دست يابد، خويشتن داری را از ياد برد، و اگر ترس آن را فراگيرد پرهيز كردن آن را مشغول سازد. و اگر به گشايشی برسد، دچار غفلت زدگی شود، و اگر مالی به دست آورد، بی نيازی آن را به سركشی كشاند، و اگر مصيبت ناگواری به آن رسد، بی صبری رسوايش كند، و اگر به تهيدستی مبتلا گردد، بلاها او را مشغول سازد، و اگر گرسنگی بی تابش كند، ناتوانی آن را از پای درآورد، و اگر زيادی سير شود، سيری آن را زيان رساند، پس هرگونه كندروی برای آن زيانبار و هر گونه تندروی برای آن فسادآفرين است.
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت109 : ما تكيه گاه ميانه ايم، عقب ماندگان به ما می رسند، و پيش تاختگان به ما باز می گردند.
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت110 : فرمان خدا را برپا ندارد جز آن كس كه در اجرای حق مدارا نكند، سازشكار نباشد، و پيرو آرزوها نگردد.
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت111 : (پس از بازگشت از جنگ صفين، يكي از ياران دوست داشتنی امام، سهل بن حنيف از دنيا رفت) و درود خدا بر او فرمود: اگر كوهی مرا دوست بدارد، درهم فرو می ريزد. (يعنی مصيبتها به سرعت به سراغ او آيد، كه اين سرنوشت در انتظار پرهيزكاران و برگزيدگان خداست، همانند آن در حكمت ۱۱۲ آمده است)
┄┄┅┅✿🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت112 : هر كس ما اهل بيت پيامبر (صلی الله علیه و آله) را دوست بدارد، پس بايد فقر را چونان لباس رويين بپذيرد. (يعنی آماده انواع محروميتها باشد).
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
📒 #حکمت113 : سرمایه اى از عقل سودمندتر نیست، و تنهایى ترسناک تر از خودبینى، و عقلى چون دوراندیشى، و بزرگوارى چون تقوا، و همنشینى چون اخلاق خوش، و میراثى چون ادب و رهبرى چون توفیق الهى، و تجارتى چون عمل صالح، و سودى چون پاداش الهى، و پارسائى چون پرهیز از شبهات، و زهدى چون بى اعتنایى به دنیاى حرام، و دانشى چون اندیشیدن، و عبادتى چون انجام واجبات، و ایمانى چون حیاء و صبر، و خویشاوندى چون فروتنى، و شرافتى چون دانش، و عزّتى چون بردبارى، و پشتیبانى مطمئن تر از مشورت کردن نیست.
┄┄┅┅✿❀🍃🌺🍃❀✿┅┅┄┄
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#ندای_نهج_البلاغه
#روز_دوازدهم
سهم روز دوازدهم - از حکمت ۱۰۶ تا حکمت ۱۱۳.mp3
3.26M
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز.
🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام)
🔷سهم #روز_دوازدهم : از حکمت ۱۰۶ تا حکمت ۱۱۳
#ندای_نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
دستورات، مطالبات و تبیینات امام خامنهای در موضوع کرونا.pdf
156.7K
💠 آخرین بروز رسانی از مجموعهی دستورات، مطالبات و تبیینات امام خامنهای در مسألهی کرونا
💢 با تقدم تاریخی و ذکر تاریخ بیان مطلب
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
1400-06-11 ماهیتشناسی کرونا و پروتکلهای جهانی.mp3
24.86M
📢 صوت برنامه با موضوع:
«ماهیتشناسی کرونا و پروتکلهای جهانی»
🔰 محمدعلی شکوهیانراد
متخصص مطالعات سایبرنتیک
1️⃣ معرفی اسنادی که #پروژه_کرونا را از سالها قبل طراحی کردهاند؛
2️⃣ اهداف اصلی از اجرای #پروژه_کرونا از منظر غرب
3️⃣ چه نسبتی میان پروتکلهای جهانی و اهداف پروژه کرونا وجود دارد؟
4️⃣ نقش واکسن در پروتکلهای جهانی؛
5️⃣ معرفی سند Spars Pandemy بهعنوان پاندمی بعد از کرونا از سال 2025 تا 2028
📆 این برنامه مورخ پنجشنبه 11 شهریور ۱۴۰۰ برگزار شده است.
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
☠️تجمع مشکوکی که قرار است در روزهای آینده در حمایت از طب سنتی و بر علیه واکسن برگزار شود از سوی همه اساتید طب سنتی مردود اعلام و محکوم شده است. پشت پرده این فتنه با چند دست واسطه شبکه های مشکوکی هستند که قبلا با کارشکنی در وارد کردن واکسن، عملا ضربات جبران ناپذیر جانی و مالی به کشور و مردم تحمیل کردند و علنا با طب سنتی نیز مقابله جدی میکردند. برنده اصلی تجمع فردا سازمانهای ضد ایرانی هستند اگرچه ممکن است برگزار کنندگان میدانی آن از دست های پشت پرده بی خبر باشند. از همه دلسوزان بخواهید در بازی دشمن قرار نگیرند. #نه_به_انگلیس🇬🇧
#بصیرت
#دشمن_شناسی
#مهدوی_ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
4_5852798264071424101.mp3
2.96M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت43 8⃣
⭕️ الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران)
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
#ندای_نهج_البلاغه
#روز_سیزدهم