وقتی آدمها تبدیل به موجوداتی دیگر میشوند
مسخشدنِ آدمها نیز یکی دیگر از انواع بلاهای آخرالزمانی است. معنی واژگانی «مسخ» عبارت است از تبدیلشدن صورتِ شخصی به صورتی زشتتر؛ یا اینکه از صورتی به صورتی دیگر درآمدن. همچنین تبدیل شدن از صورت آدمیزادی به شکل و ظاهری دیگر، همچون ریختِ حیوانات گوناگون را مسخ گویند. [۹]
خداوند متعال در قرآن کریم از مسخشدنِ برخی مردمانِ روزگاران پیشین سخن گفته است. در آیۀ ۶۵ سورۀ مبارک بقره، قادرِ مطلق به سرنوشت گروهی از یهود اشاره کرده که چون از فرمان خدا سرکشی کردند و در روز شنبه که میبایست کار و کسبِ خویش را تعطیل میکردند، از روی آز به صید ماهی پرداختند؛ پس خداوند نیز آنان را مسخ کرد و به شکل بوزینه درآورد. نمونۀ دیگر از اشاره به مسخ در مصحف شریف را در آیۀ ۶۰ سورۀ مبارک مائده میتوان دید؛ آنجا که حضرت باری تعالی از گروهی پرستشکنندگان طاغوت سخن گفته که آنان را به جزای ناراستیشان به بوزینه و خوک تبدیل کرده است. [۱۰]
مسخ اما تنها منحصر به اقوام و گروههای پیشینه نیست؛ چراکه طبق آنچه از روایتهای معصومان(ع) برمیآید، در آخرالزمان و پیش از ظهور حضرت مهدی (عج) نیز گروههایی از مردمان مسخ خواهند شد. خداوند در آیۀ ۵۳ سورۀ مبارک فصّلت فرموده است که «بهزودی نشانههای خود را در کرانهها و اطراف جهان و در نفوس خودشان به آنان نشان خواهیم داد تا برای آنان روشن شود که بیتردید او حق است...». [۱۱] شیخ کلینی (ره) در «الرّوضة مِن الکافی» آورده است که طیار دربارۀ این آیه از امام جعفر صادق (ع) نقل کرده است که منظور از نشانهها «عبارت است از به زمین فرورفتن و مسخشدن و پرتابشدن سنگ و غیره (از آسمان). [طیار] گوید: عرض کردم معنای «تا آشکار شود برای ایشان که او بر حق است»، چیست؟ فرمود: آن را واگذار که مقصود، ظهور حضرت قائم، علیهالسلام، است». [۱۲]
در «شرح نهجالبلاغۀ ابن میثم» نیز آمده است که امیرالمؤمنین(ع) پس از جنگ جمل، آنگاه که در بصره به ایراد خطبه پرداختند، ضمن اشاره به وضعیت بصره در روزگارانِ آینده، از این گفتهاند که پس از خروج دجّال [انشاءالله در نوشتههای آینده به او پرداخته خواهد شد] در آخرالزّمان و فتنۀ بزرگِ او و خونهایی که ریخته میشود، نشانههای دیگری بروز خواهد کرد. حضرت (ع) دراینباره فرمودهاند که «پس از آن، رَجف است یعنی زمینلرزه؛ و بعد از آن، قَذف است، یعنی پرتابکردنِ سنگ؛ و پس از این، خَسف است، یعنی فرورفتن در زمین؛ و سپس مسخ است، یعنی دگرگونشدنِ صورت انسانی؛ و بعد از این جوعِ اغبر است و این، گرسنگیِ سختی است که رنگ رخسار آدمی چون رنگ خاک تار میشود؛ و سپس مرگ سرخ است که این، همان غَرق است». [۱۳]
*ارجاعها:
۹. رک: لغتنامۀ دهخدا. «مسخ».
۱۰. برای آگاهی بیشتر دربارۀ مضمون این دو آیه، رک: «تفسیر مجمع البیان»؛ شیخ طبرسی، فضل بن حسن؛ ترجمۀ حسن نوری همدانی / احمد بهشتی؛ تهران: فراهانی؛ ۱۳۵۰؛ ج ۱، ص ۲۰۳ / ج ۷، ص ۹۸.
۱۱. ترجمه از استاد شیخ حسین انصاریان.
۱۲. «الرّوضة مِنَ الکافی»؛ شیخ کلینی، محمد بن یعقوب؛ ترجمۀ هاشم رسولی محلّاتی؛ تهران: علمیّۀ اسلامیه؛ ۱۳۶۴؛ ج ۱، ص ۲۴۴.
۱۳. «شرح نهجالبلاغه ابن میثم»؛ امیرالمؤمنین (ع)؛ شرحِ ابن میثم، کمالالدین میثم بن علی؛ ترجمۀ سید محمدصادق عارف؛ مشهد: بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی (ع)؛ ۱۳۷۰؛ ج ۳، ص ۲۷.
*خبرگزاری جمهوری اسرامی"ایرنا"
#آخرالزمان
@dghjkb
چه زمانی مردمان باید منتظر بلای مسخ باشند؟
پیغامبر اکرم (ص) در روایتی که خبر از روزگارانِ پس از ایشان میدهد، خصلتهایی را برشمردهاند و هشدار دادهاند که هرگاه این خویها در میان مسلمانان رواج یابد و در جامعۀ مسلمانان گسترش یابد، مردمان باید منتظر نزول بلا باشند و یکی از آن بلاها مسخ است. حضرت رحمة للعالمین (ص) این رذایل اخلاقی را اینگونه معرفی کردهاند و فرمودهاند که «وقتی غنیمت جنگی را دولتِ شخصی خود کردند [یعنی سردمداران غنایم را که جزو بیتالمال است، جزو اموال شخصی خود درآوردند]؛ امانت را غنیمت شمرده، [آن را] تصرّف کردند؛ صدقهدادن را برای خود ضرر حساب کردند [منظور میتواند این باشد، که مردم صدقهدادن را بهنوعی جبران ضررهای زندگی خویش درنظر بگیرند، نه برای رضای خدا]؛ به رفیقان نیکی و پدران را اذیت کردند؛ صداها را در مسجد در غیر از اذان بلند کردند؛ از ترسِ شرّ اشخاص آنها را گرامی و محترم داشتند؛ افراد رذل و پست در میان مردم رئیس و زعیم باشند؛ لباس حریر و ابریشم پوشیدند؛ زنهای خواننده در مجالس عمومی و خصوصی آوردند؛ شرب خمر کردند؛ و عمل منافی عفّت در میان آنها شایع شد، پس در این حال [این بلاها را] انتظار داشته باشند: باد سرخ؛ یا زمینشکافتهشدن و آنها را فروبردن؛ یا مسخ و از صورت آدمی خارجشدن؛ یا دشمن بر آنها غلبهکردن و از هیچ جانب یارینشدن». [۱۴]
محمد بن ابراهیم نعمانی در کتاب «غیبت» آورده است که ابی بصیر از امام جعفر صادق (ع) دربارۀ آیۀ شانزدهم سورۀ مبارک فصّلت که از «عذابی که در دنیا خواری آورد» سخن گفته، میپرسد و از امام میخواهد که منظور از خواریِ در دنیا را برای او توضیح دهند. امام جعفر صادق (ع) در اشاره به وقوع مسخ در آخرالزمان، فرمودهاند که «ای ابابصیر، کدام خواری بیشتر از این است که مرد در خانه و اتاق خود و در کنار برادران و در میان اهل و عیال خود نشسته باشد که ناگهان اهل و عیالش گریبانها چاک زنند و فریاد برآرند؛ و مردم بگویند چه شده است؟ گفته شود که فلان شخص در همین ساعت مسخ شد. امام (ع) در پاسخِ او میفرمایند که «ای ابابصیر، کدام خواری بیشتر از این است که مرد در خانه و اتاق خود و در کنار برادران و در میان اهل و عیال خود نشسته باشد که ناگهان اهل و عیالش گریبانها چاک زنند و فریاد برآرند؛ و مردم بگویند چه شده است؟ گفته شود که فلان شخص در همین ساعت مسخ شد. [ابابصیر گوید:] عرض کردم پیش از قیام قائم، علیهالسلام، است یا پس از قیام؟ فرمود: نه، بلکه پیش از قیام». [۱۵]
همانطور که ملاحظه شد، براساس آنچه از این روایتها برمیآید، مسخشدنِ آدمیان گرچه شاید برای آدمیِ امروزی دور از ذهن باشد، اما یکی از بلاهای آخرالزمانیِ وعدهداده شده است که دامن گروهی از مردمِ بدکار را خواهد گرفت.
پایان شبِ سیه...
آنچه در سطرهای پیشین ازنظر گذشت، بخشی از بلاهای آخرالزمانی است که جوامع گناهآلودِ جهانِ در آستانۀ ظهور را در بر خواهد گرفت. البته که درک و دریافتِ این همه سختی و مصیبت و اندوه، بسیار عذابآور و هولناک است، اما روزنۀ امید بههیچ روی بسته نیست؛ چراکه پایانِ شب سیهِ دنیای غرق در ظلم و ستم و فسق و فجور، سپیدیِ ظهورِ نجاتبخش آن منجی موعود (عج) است که درست در اوج ناامیدیها رخ عیان خواهد کرد و جهان را از چنگ لشکر شیطان رهایی خواهد بخشید. این، البته آرزو یا تحلیل نیست؛ وعدهای است که حضرات آل الله (ع) دادهاند.
بهمَثَل امام محمد باقر (ع) دربارۀ شرایط مردمانِ در آستانۀ ظهور فرمودهاند که «حضرت قائم قیام نمیکند مگر هنگامیکه مردم را ترسی سخت فراگرفته باشد و زمینلرزهها و گرفتاری و بلا دامنگیر مردم شود و پیش از اینها بیماری طاعون فرارسد و شمشیری بُرّان در میان عرب باشد و اختلاف سختی به میان مردم افتد، آنچنانکه دینشان پاشیده گردد و حالشان دگرگون شود تا آنجا که هر صبح و شام آرزوی مرگ کنند، ازبس مردم آزار بینند و به جان یکدیگر میافتند. خروج آن حضرت هنگامی است که مردم از اینکه فرجی ببینند مأیوس و ناامید شوند. ای خوشا به حال آنکه آن روزگار را درک کند و از یاران آن حضرت باشد و وای و تمام وای بر کسی که با او ستیزد و با او و با دستورش مخالفت ورزد و از دشمنانش شود». [۱۶]
*ارجاعها:
۱۴. «ارشاد القلوب»؛ ابیمحمد حسن دیلمی؛ ترجمۀ سید عباس طباطبایی؛ قم: اسلامی (جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم)؛ ۱۳۷۶؛ ص ۲۸۴.
۱۵. «غیبت» محمد بن ابراهیم نعمانی؛ ترجمۀ سید احمد فهری زنجانی؛ تهران: دارالکتب اسلامیّه؛ ۱۳۶۲؛ ص ۳۱۵ و ۳۱۶.
۱۶. همان. ص ۲۹۸.
*خبرگزاری جمهوری اسلامی"ایرنا"
#آخرالزمان
@dghjkb
وقتی مهدی علیهالسّلام وارد کوفه میشود ،
بر فراز منبر قرار میگیرد
و سخن آغاز میکند، در حالی که مردم
از شدت شوقِ دیدارش آنچنان میگریند
که از شدت گریه نمیفهمند
امام چه میفرماید .
[ اعلامالوری ص ۲۷۱ ]
#امام_باقر علیه السلام #امام_زمان عج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@dghjkb
🌱سلام به رهبرم سید علی خامنه ای..
آقا می دانم که قلبتان شکسته است
ما جوانان مومن و انقلابی هرگز اجازه نمی دهیم در کشور صاحب الزمان عجل فرجه الشریف این اتفاق بیافتد
آقای من سیدعلی ما دختران حاج قاسم هستیم
گوش به فرمان شما و منتظر سخنرانی شما در روز ۱۲ بهمن در مرقد حضرت امام خمینی ره
روزهای بهمنماه یاد آور حماسه خاطرات است
ای کاش برای ما که آن موقع نبودیم خاطره تعریف میکردید...
🇮🇷مرگ بر منافق
🇮🇷سلام بر شهیدان
🇮🇷سلام بر پیر خمین
🇮🇷سلام به رهبرم سید علی
🇮🇷سلام صاحب الزمان کی میآیی...
(خواهرزاده شهید مجتبی کریمی از تهران عطیه)
#لبیک_یا_خامنه_ای
@dghjkb
✅ به رغم مدعیانی که منع عشق کنند
✅ جمال چهره تو حجت موجه ماست
#لبیک_یا_خامنه_ای
@dghjkb
🌷شهيد غفور مومنزاده محل تولد اردبيل، محل شهادت شلمچه به سال 1366.
«الهي،
به سوي تو روي آوردهام
و گل سرخ به شوق تو اميد کرم تو در دل پروردهام
الهي،
عاشقان به سوي تو آمدهاند و من همچنان همنشين با قفسم.
چشمه عشق را به من بنمايان،
تا اين دل سوخته را در آن شستشو دهم.»
*منبع:تبيان
گردآوري:صغري بلوچي
#چهل_مناجات_در_وصيت_نامه_شهدا
#مناجات
#شهید_غفور_مومن_زاده
@dghjkb
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح #حکمت49 ( 1 )
🔹 شناخت بزرگوار و پست فطرت
🔰 در حکمت ۴۹ نهجالبلاغه، مولا علی (علیه السلام) میفرمایند:
💠«إحْذَرُوا صَوْلَةَ الْكَرِيمِ إِذَا جَاعَ وَ اللَّئِيمِ إِذَا شَبِعَ»
" یعنی از صولت ، قدرت، هیبت و یورش بزرگوار، در هنگامی که او را محروم می کنی و همچنین از سیری بیش از حدّ انسان پست، بپرهیز. "
🔰 در فهم این حکمت، چند نکته لازم است:
🔸 ۱. اولاً ارزش خود کریم النّفس بودن است؛
🔻 مولا علی (علیه السلام) درباره اثر کرامت نفس، در حکمت ۴۴۹ میفرمایند:
«مَنْ كَرُمَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ هَانَتْ عَلَيْهِ شَهَوَاتُهُ» ؛
" کسی که برای خودش احساس شخصیت با کرامت بکند، شهواتش نزد او کوچک و خوار میشود."
یعنی گرفتار شهوات دلش نمیشود.
🔻 یا در حکمت ۴۳۶ میفرمایند:
«أَوْلَى النَّاسِ بِالْكَرَمِ مَنْ عُرِفَتْ بِهِ الْكِرَامُ»
«میدانید در بین اقشار مردم، چه کسی شایسته تر از بقیه است نسبت به احترام و تکریم؟ کسی که آنقدر صفت کرامت در او تجلّی دارد، که دیگران را در کرَم با او مقایسه میکنند.»
🔻و مولا علی (علیه السلام) در زیبایی رفتاری انسان های کریم النّفس، نکاتی دارند که یکی از آنها در حکمت ۲۲۲ است؛ میفرمایند:
«مِنْ أَشْرَفِ أَعْمَالِ الْكَرِيمِ غَفْلَتُهُ عَمَّا يَعْلَمُ»
" یکی از زیباترین و شریف ترین رفتارهای انسان های کریم النفس این است که اهل تغافل اند؛ عیوب مردم را که میبینند جار نمیزنند؛ خودشان را به غفلت می زنند. "
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#روز_چهل_وهشتم
با علی (ع)تا مهدی (عج)
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
7.mp3
16.78M
#دروغی_به_نام_رطب
#جلسه_7
#استاد_علی_تقوی
مرکز تخصصی واجب فراموش شده
@aamerin_ir
#انتشار_مطالب_آموزشی_آزاد_است
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[أَلابِذِكرِاللَّهِتَطْمَئِنُّالقُلُوبُ]
مهم نیست، چقدر اندوهت عمیق است
زمانی که دلت به نور خدا روشن باشد
قلبت دوباره لبخند خواهد زد...
#قربونتبرمخداجونم
#مناجاتباخدا
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹استاد فاطمی نیا؛
خدمت آیت الله بهاالدینی رسیدم. گفتم آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دست بالا آورد و اشاره به دهان کرد. خدا شاهدست الان مردم خیلی دست کم گرفته اند آبرو بردن را.
ببینید خدا چند گناه را نمی بخشد: 1- عمدا نماز نخواندن.2- به ناحق آدم کشتن.3- عقوق والدین.4- آبرو بردن.
این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی شوند. پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، برای من تعریف می کرد: "به پدرم گفتم پدر تو دریای علم هستی. اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می گویی؟
می گفت پدرم سرش را انداخت پایین. بعد سرش را بالا آورد و گفت آبروی کسی را نبر!" الان در زمان ما هیئتی ها، مسجدی ها و مقدس ها آبرو می برند.
عزیز من اسلام می خواهد آبروی فرد حفظ شود. شما با این مشکل داری؟ دقت کنید که بعضی ها با زبانشان می روند جهنم.
روایت داریم که می فرماید اغلب جهنمی ها، جهنمی زبان هستند. فکر نکنید همه شراب می خورند و از دیوار مردم بالا می روند. یک مشت مومن مقدس را می آورند جهنم. ای آقا تو که همیشه هیئت بودی! مسجد بودی! بله. توی صفوف جماعت می نشینند آبرو می برند.
امیرالمومنین به حارث همدانی می فرماید: اگر هر چه را که می شنوی بگویی؛ دروغ گو هستی.
*سایت تحلیلی_خبری عصر ایران
#استاد_فاطمی_نیا
@dghjkb
🍃سلام به شهید حسن باقری
شهیدی که حضرت
آقا بسیار مانند شهدا دیگر یاد میکند
روز پدر بود با خانواده به بهشت زهرا رفته
سر مزار پدران شهدا که پدربزرگهایم بودند از آنجا به قطعه بیست چهار رفتیم
من هم سر مزار شهید حسن باقری رفتم از او خواستم به لطف خداوند حاجت روایم کند این دعای من سر مزار شهید....
نمی دانم چرا این را گفتم
می گویند شهدا از مادرشان حضرت زهرا حاجت می دهند
شهید بزرگوار دعا کن یکبار دیگر سر مزارت بیایم در گلزار شهدای تهران ...انشاءالله
@dghjkb
#نماز_شب
🔸در بیداری شب با پر خوری امید به شب زنده داری نداشته باش....در نور صورت با خوابیدن تمام شب (باخوابیدن تمام ساعات شب) نورانیت چهره را انتظار نداشته باش...
🔸هنگام خوابیدن با وضو باشیم، از تلاوت قرآن، دعا و تسبیحات #حضرت_زهرا سلام الله و خواندن آیه الکرسی و توحید غافل نشویم و از خداوند توفیق شب زنده داری بخواهیم که امام صادق علیه السلام میفرمایند: هر کس نماز شب نخواند از شیعیان واقعی ما نیست.
#نماز_شب_را_به_نیت_ظهور_میخوانیم
نماز شب یادتون نره
#التماس_دعای_فرج
@dghjkb
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
🍃پیامبر مهربانیها (صلیاللهعلیهوآله)
هرکس زیاد استغفار کند، خدا برای او:
از هر غمی، گشایش،
از هر تنگنایی رهایی،
و از جایی که انتظار ندارد، روزی میدهد
نهج الفصاحه
#احادیث
#پیامبر_اکرم صلیاللهعلیهوآلهوسلم #استغفار
@dghjkb
✨پروردگارا ....
همانگونه که زمین را
با زیبایی "بارانت" پاک می کنی..
بر هر "مریضی شفایی" نازل کن ..
و بر هر "مرده ای رحمتی"...
و بر هر "اندوهگینی فرجی"...
"نیکوترین سرنوشت ها"
"حلال ترین روزی ها"
"مقبول ترین عبادت ها"
را برای ما و دوستانمان مقدر بفرما....
@dghjkb
🌷صد وصیتنامه شهدا
وصيت نامه شهيد محمد طاهر لطفي
…خوشحال و مسرورم از راهي كه انتخاب نمودم، صراطم، صراط الله، حزبم، حزب الله و رهبر و مرجعم روح الله است، خوشحال و خوشبخت از آن هستم كه براي چندمين بار به جبهه مي آيم. مفتخرم كه براي حفظ و حراست از خونهاي شهيدان و اسلام و مرز و بوم اسلامي گام برمي دارم. انشا الله تعالي كه زيستنم و مرگم هم براي خدا باشد. همانا كه آغازم و عبادتم و سير و سلوكم و زيستنم و مردنم براي خداوند جهانيان است، سعادت داشتيم كه در اين زمان و در اين جنگ باشيم كه خود آزمايش بس بزرگ و خطيري براي امت مسلمان و شهيد پرور ما از طرف خداست. لذا جان ناقابل ما قطره اي كوچك در برابر اقيانوس بزرگ رحمت پروردگار است، نه جان ما از جان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و اصحاب بزرگوارش شيرين تر و نه خون ما از خون آنها رنگين تر مي باشد. پروردگارا! ما با تمام وجود به تو ايمان داريم، پس ما را از هر لغزش مصون و محفوظ بدار، پروردگارا يا توفيق شهادت در راهت را نصيب ما گردان يا شفاعت شهيدان.. برادران و دوستان مي دانيد كه در اين جنگ، مهم پيروزي نظامي و تاكتيكي نيست، بلكه مهم جاافتادن خط الهي است، پس براي اسلام تلاش كنيد تا دينمان را به اسلام ادا كنيم، و سعي در صدور انقلاب و فرهنگ اسلامي به خارج داشته باشيم، ما بايستي متعادل باشيم و به قول شهيد دكتر بهشتي كه دربارة امام فرمود:"جاذبه امام در حد نهايت و دافعة او در حد ضرورت است" بياييم حب نفس ها و خودمحوري ها و عجب و كبر و فخر و غرور را كنار بگذاريم، و خالص تر باشيم، كاري كنيم كه رضاي خدا باشد نه رضاي خودمان.....
سه شنبه 22/4/1361 مصادف با 21 رمضان 1402
جبهه جنوب، منطقه ايستگاه حسينيه قرارگاه 18 قم
*پایگاه اطلاعرسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران"نویدشاهد"
#وصیتنامه_شهدا ۲۹
#شهید_محمدطاهر_لطفی
#صد_وصیت_شهدا
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری🍃
✨تا نور ولا بــه سينهی ما تابيد
نفرت ز منافـــق به دل ما روييد...
✨ما جمله فدایی ولايـت هستيم
تا کور شود هر آنکه نتواند ديد...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مرگ_بر_منافق
❬أللَّھُـمَ؏َـجِّـلْلِوَلیِڪْألْـفَـرَج❭
@dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃آقای من!
مولای غریب و تنهای من!
پدر مهربان اهل عالم!
می خواهم غربتت را حکایت کنم؛ غربتی که دوازده قرن است ریشه دوانیده؛ غربتی که اشک آسمان و زمین را جاری ساخته؛ غربتی که حتی برای برخی محبانت، غریب و ناشناخته است؛ غربتی که اجداد طاهرینت پیش از تولد تو بر آن گریسته اند.
من از تصویر این غربت و غم ناتوان ام.
… از آنانی بگویم که خاطر شریف تو را می آزارند؟ از آنها که دستان پدرانه و مهربانت را خون ریز معرفی می کنند؟ از آنها که چنان برق شمشیرت را به رخ می کشند که حتی دوستانت را از ظهورت می ترسانند؟ از آنها که تو را به دور دست ها تبعید می کنند؟ از آنها که تو را دست نیافتنی جلوه می دهند؟ از آنها که به نام تو مردم را به دکه های خویش فرا می خوانند؟
… از خود آغاز می کنم که اگر هر کس از خود شروع کند، امر فرج اصلاح خواهد شد. می خواهم به سوی تو برگردم. یقین دارم بر گذشته های پر از غفلتم کریمانه چشم می پوشی؛ می دانم توبه ام را قبول می کنی و با آغوش باز مرا می پذیری؛ می دانم در همان لحظه ها، روزها و سال های غفلت هم، برایم دعا می کردی. من از تو گریزان بودم؛ اما تو هم چون پدری مهربان، دورادور مرا زیرا نظر داشتی آقای من ، مولای من ، یاورمن … العفو … العفو!
تعجیل در امر فرج مهدی فاطمه (عج)
صلوات
🌴اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
@dghjkb