eitaa logo
دیار دلیران
298 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
492 ویدیو
5 فایل
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی: « مبادا از یاد شهدا غافل شویم، غفلت از یاد شهدا غفلت از یاد خداوند سبحان است.» ⁦▫️⁩ارتباط با ادمین کانال: @Yahya1403
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهادتتان مبارک سربازان وطن... امنیت اتفاقی نیست اما تا چشم فتنه در سیستان کور نشود، باز هم شاهد ریختن خون جوانان مان هستیم. ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
چه می‌جویی؟ بهشت همین جاست! صلی الله علیک یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر علیهما السلام ✨ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) مبارک باد✨ ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« تمام این شهدا که از کنار ما رفتند گفتند تکلیف این بی‌حجابی را معلوم کنید. امید است ای دوستان، خداوند بر همه ما رحم کند و روز جزا بتوانیم جوابگوی حرکت‌هایمان باشیم.» 🔰 فرازی از وصیت نامه سردار شهید علی شفیعی، از فرماندهان لشکر ۳۱ ثارالله کرمان ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊مشاري العفاسی؛ قاری و منشد کویتی و اهل‌سنت که یکی از محبوب‌ترین قاریان حال حاضر است و در یوتیوب ۲۲ میلیون فالوور دارد، در آستانه این نماهنگ زیبا را در مدح امیرالمؤمنین(ع) منتشر کرده است.. 📃متن قصیده: 🔹 بطُولةٌ قصّةٌ تَطُول بحرٌ على موجهِ هُطولْ 🔸 فما عسى أحرفٌ تفي و ما عسى قائلٌ يقول.. 🔹 مفوّهٌ، فارسٌ، أبيّْ يصولُ للهِِ أو يجولْ 🔸 مبشَّرٌ سابقٌ عليّْ يُحبّهُ اللهُ والرسولْ 🔹 أبو تُرابٍ أبو السبطَينْ أبو الحسَنْ ذاكَ والحُسينْ 🔸 أخو الهدى وابنُ عمّهِ صِهرُ النبيّ على البتولْ 🔹 فأيُّ خيرٍ إذا مضىٰ وأيُّ سيفٍ إذا انتضىٰ 🔸 وأيُّ حقٍّ إذا قضىٰ عَدلٌ وأشهادُهُ عُدولْ 🔹 فوقَ الفداءِ الذي حَواهْ ورايةٍ لم تنل سواهْ 🔸 رسولهُ شاهدٌ لهُ بحبّهِ اللهَ والرّسولْ.. 🔹 سل خندقاً سل أمّ القُرى كم كرَّ والدِّينُ كبّرا 🔸 سل عنهُ بدرًا وخيبرا والحِصنَ والبابَ والدُّخولْ 🔹 ولا تسَل بعدَ ذي الفِقارْ لمن تُرى النصرُ قد يؤول.. 🔸 حتى إذا نال مبتغاهْ تلألأَ الوجهُ في دِماهْ 🔹 وقالها (فُزتُ) مقسِمًا في لحظةٍ كُلُّها ذُهول.. منشد: مشاری العفاسی از کویت شاعر: ثابت عجلانی از یمن ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
دیار دلیران
🔊مشاري العفاسی؛ قاری و منشد کویتی و اهل‌سنت که یکی از محبوب‌ترین قاریان حال حاضر است و در یوتیوب ۲۲
سلام خدمت دوستان و همسنگران عزیز؛ برخی رفقا درباره این کلیپ سوالاتی داشتن که لازم دونستم این مطلب رو تقدیم کنم. 🔰 درباره قصیده فاخرِ کلیپ مشاری العفاسی در مدح حضرت علی (ع) 🔹 در آستانه ، کلیپی از مشاری العفاسی، قاری و مبلّغ سرشناس کویتی و مشهور به عبدالباسط معاصر، در مدح حضرت علی(ع) منتشر و به سان یک بمب خبری، فضای جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داد. برخی این کلیپ را به حُسن روابط ایران و عربستان مرتبط دانستند و عدّه ای نیز با توهم توطئه، پخش این کلیپ را دسیسه ای شوم معرفی و انتشار آن را بدبینانه دانستند. فارغ از این نوع تحلیل ها، آنچه از چشم تحلیلگران پنهان ماند، توجه به محتوای غنی این شعر فاخر و رویکرد مثبت مضمون این قصیده در جهت معرفی نقش ایجابی از شخصیت و فضایل حضرت علی (ع) در تاریخ اسلام است. 💠 این قصیده که نمونه ای از شعر پر مضمون معاصر در مدح آن حضرت است و با پشتوانه غنی تاریخی - کلامی که دارد و آن را می توان در زمره اشعار فرزدق و دعبل و... جای دارد. به همین مناسبت در یادداشت ذیل به معرفی بخش هایی از این قصیده و جایگاه مغفول ترویج آموزهای شیعی با رویکرد اثبات غدیر و ولایت ائمه اطهار (ع) اشاراتی خواهیم داشت. 🔹یکم: بر خلاف جایگاه شعر که در نزد معاصرین تشریفاتی و تفنّنی است، اعتبار شعر در صدر اسلام یکی از سرنوشت سازترین عناصر فکری - فرهنگی جامعه بوده است. بخشی از فرجام جنگ و صلح ها، قهر و مهرهای قبائل و حکومت ها و فرهنگ در سرودن اشعار بوده است. کتاب «نقایض جریر و اخطل» و «اغانی» ابوالفرج اصفهانی نمونه هایی از جایگاه بی بدیل شعر در مشروعیت سیاسی حکومت ها و فرهنگ صدر اسلام نشان داده اند. از این رو علامه امینی با جدا کردن بخش شعر و ادب در کنار جایگاه غدیر در قرآن و سنّت، نقش شعر در اثبات غدیر را بسیار حیاتی و کتاب «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» را در سه بخش نوشت. 🔸 دوم: سراینده شعر کلیپ «عجلان ثابت رفعان» شاعر خوش نام یمنی و برنده بی رقیب جوایز شعر دینی - عربی در چندسال اخیر است. مطلع شعر با بیت «بُطُولةٌ قصّةٌ تَطُول؛ اَبَرپهلوانی که قصه اش طولانی است؛ بحرٌ عَلى موجِهِ هُطُول: [علی ع بسان] تک موجی است که دریایی از کمالات، بر آن موج می بارد» آغاز می شود. این شعر در مضمون از جهاتی در امتداد شعرهای عربی کهن است و همان مفاهیم را، در قالبی جدید زنده کرده و از این جهت است که «عجلان ثابت» برنده جوایز متعددی در جشنواره های ادبی - عربی شده است. بررسی مصرع‌های این شعر و مقایسه آن با قصاید کهن بسیار جذاب است. بیت «فما عسى أحرفٌ تَفي * و ما عسى قائلٌ يقول» یادآور شعر ناصر خسرو قبادیانی (م۴۸۱) است که شبیه این مضمون می سراید: «من جز كه به مدح رسول و آلش * از گفتن اشعار، گنگ و لالم». شاید بهترین بیت این شعر، جمع صفات خاص امیرمؤمنان در بیت طلایی «مُفوّهٌ، فارسٌ، أبيّْ * يصولُ للهِِ أو يجولْ: علی آن سخنور، تک سوار، پارسایی است که فقط در راه خدا شمشیر از نیام بیرون می کشد» جمع سه ویژگی جنگاوری، سخنوری و پرهیزگاری در سه میدان متضاد در کنار یکدیگر یادآور شعر کم نظیر صفی الدین حلّی (متوفی ۷۵۲) است. حلّی در شعر معروفش، صفات متضاد حضرت را درکنار هم قرار داده و او را یگانه مخلوقی خطاب می کند که این صفات متضاد را در خود به اوج رسانده است؛ آنجا که می سراید: «جُمعت فی صفاتِک الأضداد و لِهذا عزّت بک الأنداد * زاهدٌ حاکمٌ، حلیمٌ شجاعٌ، ‏فاتِک ناسک، فقیرٌ جوادٌ؛ [ای علی!] در وجود تو صفات متضاد جمع شده‏ است، به همین جهت است که نظیری برای تو نمی‏توان یافت. تو زاهدی حکیم، بردباری بی‏باک، شجاعی عابد و تهیدستی بخشنده هستی.» جمع صفات متضاد عابد و حاکم، بخشنده و فقیر، حلیم و شجاع در این بیت، شعر حلی را متمایز کرده است. دقیقا همین مضامین متضاد صفی الدین حلی، با شکلی متفاوت در شعر ثابت عجلان استمرار دارد. 💠 در نهایت از بازتاب گسترده چنین شعری در جهان اسلام می توان درسهای بزرگی گرفت. می توان از علی ع گفت و فضایل او را بدون توجه به جنبه های منفی فریاد زد و بدون ایجاد کمترین حساسیت ناروایی با تأکید بر تجلیات مثبت غدیر آن را ترویج کرد. هر عملی که این گفتمان ایجابی ترویج ولایت در جهان اسلام را تقویت کند، یقینا به همگرایی بیشتر جهان اسلام منتج خواهد شد. ✍️ به قلم: سیّد علی بطحائی ‌🔻⁩⁩‌⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران‌ ‌https://eitaa.com/diare_daliran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
، شب زیارتی امام حسین(ع) پر کشیده هر دل عاشق به سوی کربلا تا نماند بر دل ما آرزوی کربلا 🎙 ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وجه اشتراک نفوذی های در بدنه حاکمیت و حنجره های ضدانقلاب در فضای مجازی، در همین صفت است؛ نفاق ... ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
✍️چرا منافقین بدتر از کفارند؟ آیا تا به حال به این فکر کردید که دلیل اصرار برخی به سیاه‌نمایی به بهانه‌های مختلف، نادیده گرفتن نقاط قوت و البته اختلاف افکنی در جامعه چیست؟! وحدت و امید دو عنصر مهم برای تداوم حیات یک جامعه است و این دو عنصر را فقط دشمن داخلی یا همان منافق می‌توانند مستقیما هدف قرار دهد! اما دلیل اهمیت این دو عنصر چیست؟ حضرت علی(ع) درباره وحدت می فرمایند: «خداوند بر این امت منت نهاد و میان آنان وحدت و الفت ایجاد کرد تا در سایه این وحدت زندگی کنند و در پناه این الفت مأوا بگیرند. وحدت نعمتی است که احدی نمی‌تواند بهای آن را بپردازد زیرا از هر بهایی گران‌قدرتر و از هر چیز پرارزشی ارزشمندتر است.» و اما امید؛ پيامبر اكرم(ص) درباره امید می‌فرمایند: «امید برای پيروان من رحمت است و اگر اميد نبود هيچ مادری كودكش را شير نمی‌داد و هيچ باغبانی نهالی نمی كاشت». منافق بین مردم است و مأموریتش مبارزه با این دو عنصر حیاتی، با القاء ناامیدی و تفرقه افکنی است در حالی که تظاهر به همصدایی با مردم می کند! وحدت عامل آرامش و ثبات جامعه است و امید عامل حرکت مصلحانه و منافق با تخریب این دو عامل مهم، به دنبال جلوگیری از رشد و تعالی جامعه است، در حالی که ادعای خیرخواهی برای مردم دارد و این یعنی همان نفاق! و شاید به همین دلیل بود که حضرت روح‌الله فرمودند:«منافقین بدتر از کفارند.» باز هم از صفات منافقین خواهیم گفت، که از قضا اطراف ما هم هستند! شناختشان سخت نیست. ... ‌🔻⁩⁩‌⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران‌ ‌https://eitaa.com/diare_daliran
🔰حرمت نمک! ... ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
شهادتت مبارک برادر بسیجی... « بسیجی عاشق کربلاست و کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهرها و نامی است در میان نامها، نه؛ کربلا حرم حق است و هیچ­ کس را جز یاران امام حسین علیه السلام راهی به سوی حقیقت نیست. کربلا ما را نیز در خیل کربلاییان بپذیر...» شهید سیدمرتضی آوینی 🔰 در پی گشت شبانه مدافعان امنیت در منطقه ای از تبریز، یکی از بسیجیان به نام امیر حسین پور مورد ضرب و شتم اشرار قرار گرفته و امروز به شهادت رسید. ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
#محرم نزدیکه و برخی از دوستان عازم زیارت کربلای معلی هستند، میدونید شهیدی هست به نام شهید قربانعلی شرفخانلو که از زائران کربلا یه خواهشی داره؟ این شهید بزرگوار در وصیتنامه اش نوشته: « چون بدون زیارت و با آرزوی زیارت کربلا از این دنیا می‌روم خواهش می‌کنم که ان‌ شاء الله بعد از آزادی کربلا، عکس مرا به عنوان زائر امام حسین(ع)، بزرگ آموزگار شهادت، به کربلا برده و در زیر پای امام(ع) نصب نمائید و در زیرش جمله «با آرزوی زیارت تو شهید شدم یا حسین» را بنویسید.» ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحویل سال عشق به وقتِ مُحَرّم است حَوّل قلـُوبَنا بِبُکاءِ عَلَی الحُسَین حضرت ارباب رسید، رزق اشکتان فراوان ... ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
امام راحل قدس الله نفسه الزکیه فرمودند و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است اما چه کسی است که نداند این مرد بزرگ و احیاگر اسلام در قرن اخیر بود که محرم و صفر را زنده کرد. نثار ارواح طیبه امام و شهدا که قطعا در ثواب همه گریه ها و عزاداری های ما شریکند، ۱۴ صلوات هدیه کنید. ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
✍️ منتظر گوشمالی سخت خدا باش اگر... [ای پیامبر] بگو اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طايفه‌ی شما و اموالى كه به دست آورده‌ايد و تجارتى كه از كساد شدنش مى‌ترسيد و خانه‌هايى كه به آن علاقه داريد، در نظرتان از خداوند و پيامبرش و جهاد در راه او محبوب‌تر است، پس منتظر باشيد كه خداوند عذابش را بر شما نازل كند و خداوند گروه فاسقان را هدايت نمى‌كند. سوره توبه، آیه ۲۴ تعبیر امروزی اش این می‌شود که اگر دور و برت منافقی هست که مُروّج باطل است، فتنه انگیزی می‌کند، به نام اسلام و شهدا پا روی اهداف و آرمان های اسلام و شهدا می‌گذارد، جلوی نائب (عج) ایستاده و پیاده نظام و حنجره دشمنان اسلام شده است؛ ولی تویی که معتقد به حقانیت این ولایت و انقلاب و مسیر شهدایی، بنابر رودربایستی، یا منافع شخصی و یا ملاحظات قوم و خویشی و هم ولایتی بودن، ساکتی و با او مدارا می‌کنی و جلوی وارونه نمایی حقایق و تحریفگری اش را نمی‌گیری... و در یک کلام؛ اگر به جای دفاع از حق و ، نگران وجهه و منافع خودت و کس و کارَت بودی! فَتَرَبَّصُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللهُ‌ بِأَمْرِهِ؛ یعنی منتظر گوشمالی سخت خدا باش! با این تهدید قاطع، چه کلاه‌ها که پس معرکه است! ... ‌🔻⁩⁩‌⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران‌ ‌https://eitaa.com/diare_daliran
کوفه لبریز بلا گشته، میا کوفه حسین قسمتم سنگ جفا گشته، میا کوفه حسین خواب دیدم دهم ماه محرم آقا سرت از پشت جدا گشته، میا کوفه حسین... ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
دوستان را کجا کنی محروم تو که بر دشمنان نظر داری! جمال‌الدین متولد حله و اهل خانواده ای ناصبی بود، قبل از تولد مادرش نذر کرده بود اگر داراى فرزند شود او را براى راهزنى کاروان هایی که به زیارت سیّدالشهدا(ع) مى روند بفرستد و چون جمال‌الدین به بلوغ رسید، مادرش او را براى نذرى که کرده بود فرستاد. او وقتى به نواحى نزدیک کربلا رسید، در کمینگاهی منتظر آمدن کاروان های زائران شد ولى خوابش برد و قافله ها عبور کردند و گرد غبار پای آنها بر بدن او نشست، پس در خواب دید قیامت بر پا شده و دستور مى دهند که وى را به جهنّم ببرند، ولى آتش به خاطر آن غبار پای زوار ارباب که بر بدن او نشسته به وى اثر نمی کند. چون از خواب بیدار شد توبه کرد و این دو بیت شعر را سرود: اِذا شِئْتَ النَّجاةَ فَزُرْ حُسَيْن لِكَيْ تَلْقي اِلَه قَريرَ عَيْنِ فَاِنَّ النّارَ لَيْسَ تَمُسُّ جِسْما عَلَيْهِ غُبارُ زُوّارِ الْحُسَيْنِ اگر نجات از آتش می‌خواهی (ع) را زيارت کن! تا با چشمانی شادمان خدا را ملاقات كنی، زيرا آتش به بدنی که غبار زوار حسين(ع) بر آن نشسته باشد، اثر ندارد. جمال الدین خلعى از آن پس در کربلا ساکن شد و تا آخر عمر به شاعری اهل بیت(ع) پرداخت. ‌🔻⁩⁩‌⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران‌ ‌https://eitaa.com/diare_daliran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو با همه فرق داری حسین... 🎥 کاری بسیار زیبا از ذاکر اهل بیت علیهم‌السلام، ، رزق اولین ⁦⁦⁦⁦🔻⁩⁩⁦⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران⁦⁦ ⁦⁦https://eitaa.com/diare_daliran
✍️ نگاه منافقانه به رابطه شهادت و قدرت روح حضرت روح الله با اجداد طاهرینش محشور باد که فرمود خط سرخ شهادت خط محمد(ص) و آل محمد(ع) است. می گویند شهادت نردبانی بود که عده ای برای صعود از آن جنگیدند! این جماعت دوچهره نگاهشان به شهادت هم، نگاه نردبانی است! همه مسایل را با همین فهم ناقص تحلیل می کنند یا تعمد بر انحراف اذهان دارند؟! حاشا و کلا! شهادت نردبان نیست! کسی که شهادت را نردبان می پندارد از شهادت چیزی نفهمیده! شهادت عروج است، نه صعود و نردبان را برای عروج نساختند، برای صعود ساختند، چون سرنوشت نردبان به فروافتادن است و آنچه افتادنی است ابزار عروج نمی شود! ابزار عروج بال است، همانکه به جعفر طیار و زهیر دادند، به حاج همت و حسین فهمیده دادند، به صدرزاده و ابوحامد دادند، به آرمان علی وردی و روح‌الله عجمیان دادند! بسیجی برای عروج به دنبال بال است و بال بسیجی همان پوتین‌های کهنه ای است که شهید سیدمرتضی آوینی می‌گفت و هنوز هم به پای بسیجیان جهادگر و مدافعان اسلام ناب محمدی است؛ بال بسیجی ها همان قلمی است که گره از کار مردم باز می کند! همان بسته های معیشتی است که در خانه فقرا می دهند، همان اردوهای جهادی است، همان گشت های شبانه برای تأمین امنیت من و توست و بی شک بال بسیجی برای عروج همان صبر و ولایتمداری است که سرلوحه کار اوست! و اما قدرت ؛ آنکه به دنبال قدرت است از شهادت چه می فهمد؟ مشکل ما هم همین است! منافقینی که از شهادت و مرام و مقام شهدا هیچ نمی فهمند، از شهدا حرف می زنند! رابطه بین شهادت طلبی و قدرت طلبی مثل نسبتی است که بین بال و نردبان است! آری، قدرت برای دنیاطلبان نردبان است، برای منافق ها، برای گرگ های در لباس میش! چه در بدنه حاکمیت باشند و چه در فضای مجازی بوق به دست گرفته باشند! اما همین قدرت هم برای اهل عروج بال است ! دردآور آن است که منافق دنیادوست، نه تنها قدرت که دین، اخلاق، انسانیت، سیاست و حتی شهادت را نردبان می بیند و پندارش این است که عده ای برای صعود از آن جنگیده اند! منافق نمی داند که شهادت هدف نیست، وسیله است، همانطور که قدرت وسیله است نه هدف؛ هدف، عمل به تکلیف است چه در سنگر جنگ باشی چه پشت میز خدمت، یعنی منافق همان‌طور که قدرت را نردبان می بیند، شهادت را هم نردبان دیده است! چون نگاهش مادی و منفعت طلبانه است نه تکلیف محور! برای منافقِ دنیادوستِ قدرت طلب، نردبان معیار و ابزار هر نوع صعودی است، مثل فرعون که برای بالارفتن در آسمان و دیدن خدای موسی، به وزیرش هامان سفارش ساخت نردبان داد، غافل از اینکه راه رسیدن به آسمان نردبان نیست! قدرت برای منافق ابزار بالانشینی است و چون می پندارد شهدا برای بالانشینی شهید شدند، شهادت را هم نردبان می بیند! حال آنکه شهادت بالانشینی نیست، پرواز است! و قدرت هم برای آنانکه به دنبال خدمت و مقدمه سازی ظهور مهدی فاطمه (علیهماالسلام) هستند عین شهادت است؛ قدرت و شهادت هر دو برای اهلش بال عروجند نه نردبان صعود! ... ‌🔻⁩⁩‌⁩دوستانه ای با شهدا در دیار دلیران‌ ‌https://eitaa.com/diare_daliran