May 11
May 11
.
دیدار آوینی...
در جهانی که دیدار بی معناست و انسانها اگر کاری با هم نداشته باشند خبری از یکدیگر نمیگیرند، دیدار آوینی چه معنایی خواهد داشت؟
دیدار آوینی یک بزرگداشت نیست و یا حتی یک همایش برای بررسی اندیشههای او...
این دیدار در شرایط امروز پناهی است برای آنانکه میخواهند حضوری موثر در جنگ ترکیبی داشته باشند. او سید شهیدان اهل قلم است و افق شهادت در جهاد تبیین را به روی ما میگشاید. چرا که تا این افق برای اهل قلم گشوده نشود، عبور از تنگناهای ثروت و قدرت ممکن نیست و لاجرم زمینگیر خواهند شد.
به فرموده حضرت روح الله:
هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است.
در تبیین این کلام امام(ره) شهیدآوینی چنین می گوید:
"راه خروج از بن بستی که شیاطین در دنیای امروز ساختهاند عشق است... خداوند مقرب ترین بندگان خویش را از میان عشاق بر میگزیند و هم آناناند که گره کور دنیا را به معجزه عشق میگشایند و شر (نفاثات فی العقد) را به تعویذ عشق دفع میکنند و راه جهان را به سوی عدل هموار میدارند؛ اگر نه عقل نیز در این دایره سرگردان است و راه به جایی نمیبرد... وقتی شیاطین کار را بدان جا میکشانند که دیگر همه راهها مسدود مینماید جز قنوط و قبول بندگی شیطان، حل مشکل تنها در ید بیضای عشق است."
سید شهیدان اهل قلم امام زاده عشق اهل هنر است و با دیدار او عشق میجوییم.
چه میجویی، عشق اینجاست...
دیدار آوینی یک نوع حضور یافتن در تخاطب با آوینی است.
آثار او مجال این حضور است و ما نیز در سالگرد شهادت او به این تجربه دست خواهیم زد.
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
.
...دیدار آوینی...
🔹 در سیامین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
۱۹، ۲۰، ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲
کتابخانه مرکزی شهر اصفهان
از ساعت ۴ بعد از ظهر تا مغرب
🔹 نگاهی به آثار سینمایی و مکتوب شهید آوینی؛
▫️سینمای آوینی و آینه جادو
▫️اقتصاد، توسعه و فرهنگ/ توسعه و مبانی تمدن غرب
▫️فردایی دیگر/ شعر و فلسفه
▫️آغازی بر یک پایان/ انقلاب اسلامی؛ مواجهه با دنیای امروز
▫️رستاخیر جان/ ادبیات، فرهنگ و رسانه
▫️هنر گرافیک و تبلیغات/ انفطار صورت
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 ...دیدار آوینی...
✨ در سیامین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
۱۹، ۲۰، ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲
کتابخانه مرکزی شهر اصفهان
از ساعت ۴ بعد از ظهر تا مغرب
دیدار آوینی یک نوع حضور یافتن در تخاطب با آوینی است.
آثار او مجال این حضور است و ما نیز در سالگرد شهادت او به این تجربه دست خواهیم زد.
#دیدار_آوینی
سُها/ #سرای_هنر_و_اندیشه
🆔 @didar_aviny
May 11
.
اینکه میبینیم همه جای کربلا سرودنی و شاعرانه است نه تلخ و بدگمان از آن روست که اهالی هنر همچو آوینی آن را روایت کردهاند و اهالی کربلا هم به پای عهد با هم به فتح مواقع بلا رسیدهاند و ابالفضل(ع) به یاد لب یار تشنگی از کام برنگرفت و اینگونه با شرم بازگشت. حماسه آفرید. روحی له الفدا
اگرنه میتوان از لحظه لحظه آن نظر دوخت و درِ گوشها را به روی آن بست و از شرم شکست هیچ گاه و هیچ جا قصه کربلا را نقل نکرد و هرهفته و هرجا بازنگفت. ولی ما همه این به ظاهر شکستها را آنگاه زیبا مییابیم که میبینیم اینها همه در نسبت با خدای قادر متعال و در نظر به رضای دوست رخ داده است!
🎙 زندگی آوینی
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
.
هیچ وقت یادم نمیرود وقتی اولین بار اتفاقی یکی از کتابهای شهید آوینی را در یک کتابخانه کوچک پیدا کردم. صبح زود قبل از شروع کلاسها نیم ساعت بین کتابها میچرخیدم، که چشمم افتاد به آینه جادو با آن چاپ دوست داشتنی انتشارات سوره.
تا عصر همانجا بالا سر کتاب نشسته بودم. هیچ یک از کلاسها را نرفتم و این شروع لاابالی گری مستانه من با کتابهای شهید بود. غروب در توالت مجموعه مخفی شدم. سرایدار درها را بست و رفت و من برگشتم به کتابخانه. تا صبح پیاله پیاله پشت سر هم بر میگرفتم. چه شبی بود، چه لحظات تکرار نشدنی.
شهید آوینی امروز برای من یک برداشت کم و بیش شکل گرفته از مجموعه نظریاتی درباره رسانه؛ سینما؛ تکنیک و غرب شناسی و غیره است. اما آن روز من تخته پارهایی بودم وسط اقیانوس نفهمیدن. آخر نفهمیدن مثبتی هست که زورش از هر چه دانایی است بیشتر است. وقتی میفهمی حرفهایی هست که به خواب هم نمیدیدیشان...وقتی میفهمی ناگهان داری از خواب طولانی ده بیست ساله بیدار میشوی...وقتی با عظمت جانکاهی احساس میکنی هرچه میفهمیدی بر باد میرود و به چشم میبینی طوفانی را که تو را و افکار و گذشتهات را عوض تکملهایی موفقیتآمیز جارو میکند و میبرد.
شهید آوینی در اصل و حقیقت چیزی به من اضافه نکرد مرا و افکار بچه گانهام را شست و برد.
ملاقات با آوینی یعنی با ترس و لرز و لبخند و اشک در برابر گرد باد بنیان برافکن حرفهای ناگهانی او قرار گرفتن. این طوفان گوارای وجود زائرانش...
▫️سید رسول فاطمی
#دیدار_آوینی
🆔 @didar_aviny
.
فقط میخواهی روز بزرگداشتش باشی، هرچند مختصر و کوتاه؛ با کولهباری از امید و یأس، اشک و لبخند، یقین و تردید، سؤال و جواب.
بین آدمها و لابلای حضورشان، چشم میچرخانی به این امید که او را حس کنی.
گوش هایت را آماده میکنی شاید صدای آشنایش را، بشنوی که میگوید، ای دل میمانی یا میروی؟
یا شاید نهیبی از سویش بیایید که اى دل! نپندار که تنها عاشورائیان را با بلا آزمودهاند، صحراى بلا به وسعت همهی تاریخ است و کار با یک «یالیتنى کنت معکم» ختم نمیشود!
یا همدلانه در گوشَت نجوا کند، یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی..
هر چه هست میآیی به امید دیدارش تا شاید دست یاری به سویت بگشاید و با دم مسیحاییاش، تو را از قبرستان عادات و روزمرگیها رهایی بخشد و اگر همچنان تردید و دودلی در وجودت ببیند بگوید؛
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر، پرستویی كه مقصد را در كوچ میبیند، از ویرانی لانهاش نمیهراسد.
▫️مصیر
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
شهادت جوهر آدمی را آشکار میکند.mp3
9.62M
.
🎙 شهادت جوهر آدمی را آشکار میکند...
📄 یادداشت دکتر #رضا_داوری_اردکانی در شهادت سید شهیدان اهل قلم
#دیدار_آوینی
🆔 https://eitaa.com/didar_aviny
#اشاره
نقاش ها مرده ها را میکِشند
ثابت،
بی جان.
مرتضی ولی
زنده ها را.
چه نقاشی بود.
نقاشی هایش
نفس می کشند
راه می روند
مرتضی
مرگ های زنده را می کشید
▫️سعید صاعدی
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
28.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
#تیزر/ ببینید
...روز اول...
🎥 مستند؛ تاریخ سازان چه کسانی هستند؟
▫️فرزندان انقلاب در برابر عرصههای تجربه نشده سینما
#دیدار_آوینی
📆 امروز شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۶:۰۰
کتابخانه مرکزی اصفهان
سُها/ #سرای_هنر_و_اندیشه
دفتر تخصصی سینما
@didar_aviny
.
سینما برای بسیاری از ما یکی از علاقمندی هاست و عدهای نیز استعداد آن را دارند که وارد فضای فیلمسازی شوند. از این جهت سینما و ساخت فیلم با مردم بی نسبت است و بیشتر یک تخصص.
آری اگر عالمی در کار نباشد امور پراکنده خواهند بود و هرکس بر اساس استعداد خود و نیازهایش به کاری مشغول و درپی چیزی روزگار میگذراند.کسی مهندس و کارگر و دیگری هنرمند و بازیگر است و در این میان افراد به محصولات یکدیگر نیاز دارند.
در دیدار آوینی با عالمی روبرو میشویم که سینما همچون عرصه دفاع مقدس است که میخواهی تا پای جان در آن حاضر باشی و مگر خود او چنین نبود و اگر اینگونه نبود در وسط میدان مین چه میکرد؟
و یا آنجا که فرمود: وظیفه فیلم سازان مسلمان در این طریق بسیار دشوار است و مگر وظیفه گردان تخریب، بچه های اطلاعات و عملیات و خط شکنها آسان بود؟
...فرزندان انقلاب باید که سینما را با راه خویش که راه عشق است همراه و همگام کنند...
...روز اول...
🎥 مستند؛ تاریخ سازان چه کسانی هستند؟
▫️فرزندان انقلاب در برابر عرصههای تجربه نشده سینما
#دیدار_آوینی
📆 امروز شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۶:۰۰
کتابخانه مرکزی اصفهان
سُها/ #سرای_هنر_و_اندیشه
دفتر تخصصی سینما
@didar_aviny
.
آوینی برای ما مظهر هنر و اندیشه انقلاب است.
دیدار آوینی جستجو در نوشتهها و آثاری است که شاید نشانی از هنر به ما بدهد. هنری که در سایه آن انسان امروز میتواند خود و جهان پیرامونش را بشناسد و از این سرگشتکی و بی ثمری که شاید به سراغش میآید راهی به سوی آینده و مرگ خویش بیابد. جایی که انسان دنبال خودش میگردد...
به تعبیر او "موضوع هنر جدید انسان است و جبهههای دفاع مقدس ما تنها عرصهای است که در آن انسان به تمام معنای حقیقی آن یعنی خلیفهالله تجلی یافته است."
ما برای آشنایی با آوینی به دیدار او نمیرویم بلکه دیدار آوینی خاطرهایست که اگر پس از گذشت سالیانی به پشت سر خود نگاهی انداختیم، یادمان بیاید روزی آروزی این دیدار را داشتهایم تا محضر او را درک کنیم. و در پی آن جهد و تلاشی کردیم که معنای زندگیمان بود. که تا آنروز نیز بتوانیم آن راه را ادامه دهیم. و اینگونه است که انسان پای در راه آینده خویش میگذارد. به این معنی خاطره و دیدار برای انسان صرفا یک اتفاق در گذشته نیست که امروز مایه تاسف یا دلخوشی باشد. بلکه این گذشته، تاریخی است که با تکیه به آن راه آینده و پیشرفت برای ما روشن میشود.
عاقلان نقطهٔ پرگارِ وجودند ولی
عشق داند که در این دایره سرگردانند
جلوه گاهِ رخِ او دیدهٔ من تنها نیست
ماه و خورشید همین آینه میگردانند
عهد ما با لبِ شیرین دهنان بست خدا
ما همه بنده و این قوم خداوندانند
#تاریخ_سازان_چه_کسانی_هستند؟
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
.
برای عزیزانی که موفق به حضور نشدهاند؛ پخش زنده از طریق #سها_روم
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
🔹 دیدار آوینی...روز اول...
🎥 مستند؛ تاریخ سازان چه کسانی هستند؟
▫️فرزندان انقلاب در برابر عرصههای تجربه نشده سینما
📆 امروز شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۶:۰۰
کتابخانه مرکزی اصفهان
سُها/ #سرای_هنر_و_اندیشه
دفتر تخصصی سینما
@didar_aviny
دیدار آوینی- روز اول.mp3
35.38M
🎙 دیدار آوینی...
🔹 مواجهه با آوینی و سینمای او
🔹 مستند؛ تاریخ سازان چه کسانی هستند؟
▪️روز اول
شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
روضه ی آوینی-شب ششم تاریخ سازان چه کسانی هستنند.mp3
31.17M
.
#باز_نشر
🎙 روضه آوینی
🔹 گفتگو درباره مستند؛
"تاریخ سازان چه کسانی هستند؟"
در نسبت با مسئله جهاد تبیین
🔹 شب ششم
📅 بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰
#روضه_آوینی
#جهاد_تبیین
#سید_الشهدای_جهاد_تبیین
@soha_sima
.
...با هنر خداحافظی کردم و به سمت خودشناسی رفتم تا راهی برای هنر باز کنم. می خواستم نظر رهبر را در مورد هنر بخوانم. چنین کتابی نبود و کتاب دیگری به من دادند؛ هنوز وارد فیلمنامه نویسی نشده بودم که کتاب "مبانی نظری هنر" شهید آوینی را خواندم، البته به نام نویسنده دقتی نداشتم و نمی شناختم. ولی مطالب بسیار عزیز بودند و خیلی خوشحال بودم که آن کتاب را خوانده ام. به طور تصادفی در یک جلسه ی فیلمنامه نویسی شرکت کردم. معلم، کتاب آئینه جادو را در کنار چند کتاب دیگر معرفی کرد. نام شهید آوینی را که شنیدم، احساس کردم انگار نویسنده ی همان کتابی بود که دوستش داشتم. هر سه کتاب آئینه جادو را خیلی سریع خواندم. پر از روشنی شدم. چقدر غصه ی معماری را خورده بودم. آوینی معمار بود، اما از معماری نگفته بود. راه را درست آمده بودم ...
(امیدوارم نشانه هایش بیاید و راه را درست ادامه بدهیم.)
▫️فهیمه چنگیز
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 ...راوی راه آسمان...
مشتری همیشگی روایتفتح
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
باسمه تعالی
اینکه ما وقتی عزم سفر میکنیم و هنوز از شهر خارج نشده یاد کارهای نکردهمان میافتیم اختصاص به سفر ندارد
همه ما وقتی از چیزی جدا و کنده میشویم یاد نکردههامان میافتیم
و گذشته همچو ستاره ای در پهنه تاریک پشت سر سوسو و چشمک میزند که بیا!
و در یک آن همه آن تاریکیها را از نظر میاندازیم و فقط به چشمکپرانی دروغین ستارهای که نبود دل خوش میکنیم
ما گذشته را میچسبیم و درواقع به سفر نرفتهایم
میخواهیم که نرویم و در سفر هم بهیاد آن ستاره به آسمان غبارگرفته دل میبندیم و ستاره پرست میشویم
ستاره هایی که ما خلقشان میکنیم
شاید فرق آوینی با من این بود
منی که هربار با دلخوشکنک بادبادک ستارههایم (که هربار خواستم هوایشان میکنم) جا میمانم
آوینی اما فرزندان دریادل صحرا را برگزید
آنها و آنجا را که خون سحاب رحمت قلبشان بر آن میریزد
و خاک از آن جان میگیرد
و نخلستان بهبار مینشاند
تاعاشقان با عشقشان لابلای آن بچمند
و یا داد غربت سر دهند تا هروقت
که یارشان پسندید
شیرینی از شاخسار بلند نخلها به دامنشان بیافتد
او از شهر ما رخت بست
از آبهای مصنوعی
و هوای مصنوعی
و عشقهای مصنوعی
لابلای درختان مصنوعی
و عکسهای مصنوعی
از منظرههای طبیعت
او به هر پوستری که به یادگار مانده بود پشت کرد
و صدای شهیدان را
با پردههای گوش خود شنید
و با پردههای قلب خود حفظ کرد
و در شهر ما مردگان پخش کرد
و خون های به زمین ریخته را بیشتر از خونهای بظاهر پرجریان (رگهای بادکرده) ما باور داشت و ساغر از دست آنها میگرفت و جام به جام سرخ هیچکسی جز آنها نمیزد
و سوسوی هر ستارهای جز سوسوی آن بهخاک افتادهگان راپاس نمیداشت و دید نمیزد
او یکبار طعم این دنیا را چشید و یکبار آن را تف کرد و هر شب خمار تماشای مرگ، یکی ازدانههای حلقهی باوفای شبگردان بود
انگار لنز دوربینش هم کمکم شکل چشمان خودش با نور نوازش هر فریادی روشن و بیخواب نمیشد
و نوار فیلمش مثل نوار قلب او با هر تماشایی به تاپتاپ نمیافتاد و سرگردان، آواره صحراها شده بود
من اما وقتی نگاه به کتابهایش میاندازم میمانم و مغزم صوت میکشد که چه شوری و چه شرابی
و چه چاه عمیقی از غربت برای اینهمه فهمیدن و تاب نیاوردن از نگفتن و تنهاتر شدن
من هیچ یک از اینها را ندارم و خونم کرختتر از اینحرفهاست که با دیدزدن چیزی به خروش و جنب و جوش که هیچ خردک موجی بر آرام راکدم افتد.
وانگهی پیشینیان گویند
اینکه پیغامی نیاید نیز پیغمی است
پس بلاتکلیفی ما نیز تکلیفی است
گرچه ما از بس که بدآورده و بدبخت
بس که دلتنگیم و از جان سیر
می گوییم:
مردن از این زندگیها بهتر است اما
شاید این تکلیف ما باشد
فقط میدانم باید منتظر باشم تا کامرانم مرتضی شود و چانه لختم صورت شیرمردان بخود بگیرد
که تا امروز هرچه خواندم و نوشتم آهویی بود وحشی از قماش همین جنگل سرد و اشباحزده که به هیچ کارم نیامد
و باز باورم نشد که چشمان فریبای این ستارک دروغین، ترسهای من است که جرات نمیکند یکبار و برای همیشه باور کند باید از این زندگی که جای عالم و آدم را با شکلک و ایموجیهایش پر کرده است دل بکند و سلام و صلات و صیامش بههیچ کارش نیامد باید سفر کرد
آری
باید سفر کند به جایی که جای خدا در آن خالی باشد نه جای پریز برای شارژ موبایلم
غرض، عرض دلتنگی بود واگرنه من هم یکی از اهالی بیگانه شهر شما هستم بیگانه با همهچیز از خدا گرفته تا آوینی و شما
من هم هزاربار با خدا و آوینیاش ملاقات کردهام ولی تاب همراهی با چون او همسفری را نداشتم و دو دستی خفهاش کردم
من هم دلم میخواهد دلبسته شهر تاریک و عبوسمان باشم و از هجرت از این دیار ظلمتزده باز بمانم واگرنه درخشندگی امثال آوینی در این تاریکی بیش از اینهاست که چشمم نتواند آنرا ببیند بشرط آنکه برای خودم ستاره نتراشم
دوستان من
صیام این روزگار کف و بازداری از مصرف هرروزی پستانکهایی است که هربار بیقرار شدیم بیخیالمان میکند
حجش هجرت به صحرای بلا و جان فرسایی است که بوی یار میدهد و در آن فقط خدا تنها تکیهگاهمان باشد
صلاتش تجدید عهد و پای عهد با یار ماندن است در طوفانهای سهمگین این روزگار
زکاتش بخشیدن خواستنها و نخواستنها و همینطور آمال و آرزوهای عافیت جان و خودپرستی است
ولایتش این که ما از جایی محدودیم و باور به این که هر سخنی هر زمانی در نمیگیرد و هرکاری هرزمانی ممکن نیست و هر چه ما میخواهیم همان نمیشود
تا اینکه با خودمان و وجودی فراختر و زبانی بازتر مثل وجود و زبان آوینی مواجه شویم
شاید شهادت آوینی شهادت بر این ها بود
صلوات
▫️ شهاب الدین کرمانی
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
دیدار آوینی
نشست اول بحمدلله برگزار شد و تلاش کردیم آوینی را به یکدیگر نشان دهیم آنجا که او را در مستند میدیدیم که آنچنان ناپیدا روایت را میخواند که گویی این حرفها بدیهی است و هرکس میتواند چنین روایت کند و با خود میگفتی در این صحنهها مگر جز این کلمات را میتوان بکار برد. مثل این است که بگویی در مقابل مادر جز ادای احترام کاری میتوان کرد.
آری کلمات او چیزی جز شهادت بر یک راه نیست و تاریخ سازان نیز جز آنکه خود را مهیای شهادت کنند کاری نمیکنند. آنجا که در شبهای عملیات از یک طرف در مقام توبه هستند و از یک جهت شوق دیدار وجود آنان را در برگرفته است.
اما همچنان یک سوال باقی است. که چرا آوینی بجای اسلحه، قلم و دوربین در دست گرفته است؟ کسی که چنین درکی از تاریخ سازی دارد و جبهه را تحقق آن وعدههای الهی میداند به کجا مینگرد که وادی هنر و تفکر را بر میگزیند؟
آری اگر خوب به جبهه مقابلت بنگری، میبینی که چطور مستکبران خود را پنهان کردهاند و با مکر لیل و نهار مستضعفان را به ورطه هلاکت کشاندهاند و تا این مکر لیل و نهار هست این فریب خوردگان و سست همتان در مقابل جبهه حق صف آرایی میکنند.
و حقیقتا خود را در مقابل یک فرهنگ واحد جهانی مییابی که با تسلط رفاه و اقتصاد بر همه وجوه بشری آنها را به وادی هلاکت کشانده است.
قلم و کاغذ برای آوینی لوح و قلم تاریخ است و در تمنای آن است تا جهانی دیگر بیافریند.
آری همچنان که سعدی و فردوسی با سخن خود در زیر تاخت و تاز مغول، ایرانی دیگر آفریدند و ایران را از زیر دست و پای جباران دوباره متولد کردند.
گویا آوینی نیز در انتظار چنین سخنی است تا در زمانی که از هرسو ایران آماج حملات و تاخت و تاز شده است خود را در پناه این سخن بسازد.
آوینی برای خود خانهای در دهانه آتشفشان ساخته است و از آنجا ما را به سوی خود فرا میخواند و دیدار او دیدار در غربت است... غربت از مخلوق و قربت به خالق و آنجاست که همچون او مظهر آفرینندگی خواهی شد.
#دیدار_آوینی
...روز دوم...
@didar_aviny
.
#دیدار_آوینی
...روز دوم...
🎥 مستند؛ پاتک روز چهارم
▫️روایت و آفرینش عالمی جدید
📆 امروز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۶:۰۰
مکان: کتابخانه مرکزی اصفهان
سُها/ #سرای_هنر_و_اندیشه
دفتر تخصصی سینما
🆔 https://eitaa.com/didar_aviny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
برو به آنها سلام کن، دستشان را بفشار و بر شانههای پهنشان بوسه بزن. آنها مجاهدان راه خدا هستند و علمدارانِ آن تحول عظیمی که انسانِ امروز را از بنیان تغییر میدهد...
🎥 ببینید| #روایت_فتح/ برشی از پاتک روز چهارم
🔹 #دیدار_آوینی
روز دوم
🆔 https://eitaa.com/didar_aviny