eitaa logo
دیده بان انقلاب
5.9هزار دنبال‌کننده
15.2هزار عکس
15.3هزار ویدیو
87 فایل
شبکه خبری تحلیلی دیده بان انقلاب اسلامی کانال تلگرام T.me/didebane_enghelab
مشاهده در ایتا
دانلود
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 طرح دین برای قدرت انسان 👑انسان جانشین پادشاه عالم است، یعنی قدرتمند است! 🔥 دین می‌گوید قوی شو! از نظر روحی، جسمی، معیشتی و ... 👈🏻 این کلیپ از جلسه ششم مبحث " و آینده‌ای که تا ظهور در پیش داریم" تهیه شده است. ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
25.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شعرخوانی زیبای کربلایی حنیف طاهری شب هشتم محرم در مورد مفسدین اقتصادی و نابودی شر اسرائیل قاتلی که در دل گودال بود بیش از این‌ها دزد بیت‌المال بود ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
‌‌‌‌🔺شهید موسی صدر: من آن حسینیه‌ای را حسینیه می‌دانم که در آن دلاور مردانی برای نبرد با اسرائیل تربیت کند ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
⁉️‏چرا امسال كه همه عزاداري ها بصورت جمعی برگزار مي شود، رهبرى براى سومين سال متوالى باید مراسم عزا را انفرادى برگزار کند؟! ❓چرا هیچ صدای اعتراضی نمی آید؟ ❓چه شده؟ ❓چرا همه بیننده شدیم و به روی خودمان نمی آوریم؟ ❓این بود آن شعاری که می گفتیم: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»؟ ❓علی زمانه، چند سال دیگر باید تنها باشد و ما هم عین خیالمان نباشد؟ ❌به اسم علم و سلامت، امام جامعه را از مردم جدا کرده اند، در حالی که تک تک مسوولان دولتی (که معلوم نیست واکسن زده اند یا نه...) همه جا می روند و می آیند و هر دیداری با هر کسی دارند، اما به رهبری که می رسد، کروناست! جناب آقای عین الهی چگونه است در یکسال گذشته وزیران، مدیران و سیاستمداران با رهبر انقلاب جلسه ی حضوری در حسینه امام خمینی ( ره) داشته اند اما در ایام محرم باید به تنهایی عزاداری کنند؟. آیا امکان این وجود نداشت که به شکل محدود افرادی در بیت حضور داسته باشند همانند جلسات هیئت دولت، یا مجلس؟؟؟ ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
❓آیا میدانید هم از خواصی بودن که جریان نفوذ به دنبالش آمد؟ ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
19.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 قسمتی از فیلم مختارنامه در مورد حیله ابن مرجانه و کار رسانه ای و فریب زنان کوفه... 😈 الان هم مسیح پشمکیان همان حیله رو با ابزار روز و رسانه قوی تر به اجرا گذاشته تا زنان را فریب دهد و بی و بی غیرتی را رواج می دهد... آینه عبرت است #پولینژاد ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
🏴ولی ما تنها نسلی بودیم که روضه حضرت ابوالفضل رو به چشم دیدیم😭 ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ نمازت قضا نشه هیئتی 🎙 داستان صوتی جالب، با صدای علی زکریایی ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 «راز ظهور» 👤 استاد 🔸 حضرت خدای ادب بود. راز ظهور در روضه حضرت عباس نهفته است... ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
12.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غیرت یزید نسبت به ناموسش از برخی عزاداران امام حسین علیه السلام بیشتر بود !!! منتشر کنید شاید یه عده ای خواستن تصمیم بگیرن حداقل در این موضوع از یزید بدتر نباشن🤔 ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
⚫⚫⚫ امام موسی صدر: قاتلان کربلا "کم خطرترین" دشمنان امام حسین(ع) :::::::::: 🔻حسین(ع) سه گروه دشمن دارد؛ دسته اول آنان که او را کشتند. این دسته کم خطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند. دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند؛ قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند». ▪️«ولی دسته سوم که خطرناک‌ترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند اهداف امام حسین(ع) و ابعاد انقلاب حسینی را تحریف کنند و آن را ابزار کسب و درآمد قرار دهند و بهره برداری‌های بی‌ارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند. من از خودم و شما سؤال می‌کنم ما از روز عاشورا چه بهره ای برده‌ایم؟ چه سودی به دست آورده‌ایم؟ چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم من به شما خبر می دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه می‌کنند و حسین را می‌کشند؟» ▪️«روشن است که امام حسین(ع) الان نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گرانبهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین(ع) در دستان ماست: کرامت امت حسین، مقدسات حسین. اگر ما گریه کنیم ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین(ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم ولی به دشمنان کمک کنیم و به اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم ولی گناهانمان بیشتر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گرانبهاتر از خود اوست. ان شاء الله که ما از این دسته نیستیم». منبع: کتاب سفر شهادت، گفتارهای امام موسی صدر دربارۀ قیام عاشورا عرض تسلیت و تعزیت 🙏 ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و از بین‌ رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌ بر‌ این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). ✍️دیده بان انقلاب @didebane_enghelab