🌺🌺🌺🌺🌺✨﷽✨
🌹🌹🌹🌹
🌻🌻🌻
🌼🌼
#بهداشت_محیط_در_اسلام
مسئلۀ ضرورت حفظ بهداشت محیط یکی از موضوعات بسیار جدی و اساسی امروز جوامع انسانی است. اگر الزام به حفاظت از محیط زیست انسانی، فراگیر نباشد و از طرف آحاد شهروندان، جدی تلقی نشود و کسانی بخواهند محیط زندگی را آلوده سازند و یا زباله ها از راه های صحیح و بهداشتی جمع آوری نشود، زباله ها کانونی برای آلودگی محیط زیست و به خطر افتادن سلامت مردم خواهند بود.
زباله ها کانون انواع میکروب ها و محل پرورش حشرات و عوامل بیماری زا است. لذا به همین جهت است که پیامبر اسلام (ص) می فرماید: "زباله ها را شب در خانه های خود نگه ندارید و آن را روز به بیرون از خانه منتقل کنید؛ زیرا زباله جایگاه شیطان است.[1]
آن حضرت همچنین فرمود: "خاک رو به را پشت در (حیاط) جمع نکنید؛ زیرا که لانۀ شیطان می شود".[2] بدیهی است که منظور از شیطان در این جا یعنی محل تجمع حشرات موذی و انتقال و گسترش آلودگی و انواع بیماری ها.
در سیره و روش زندگی پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ص) فراوان مشاهده می شود که بر پاکیزگی و نظافت اصرار داشتند و پیروان خود را به آن سفارش می کردند.
پیامبر (ص) فرمود: "خداوند پاک است، شخص پاک را دوست دارد، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد".[3]
لزوم اجتناب و دوری از فضولات انسانی و اطلاق نجس به آن و وجوب طهارت و پاک کردن و شستن چیزهای آلوده به آن، از خدمات علمی دین اسلام به بشریت است که موجب پاک شدن محیط زیست از آلودگی ها و نجاسات شده است.
📚پی نوشت:
[1] «لاتبیتوا القمامة فی بیوتکم فاخرجوها نهاراً، فانها مقعد الشیطان» محمدی ری شهری، محمد، میزان الحکمة، ج 13، ص 6340.
[2] «لاتؤوا التراب خلف الباب، فانه مأوی الشیطان»همان.
[3] «ان الله طیب، یحب الطیب، نظیف، یحب النظافة» همان.
🌐منبع:اسلام کوىست
🕌دین کده🕌
╭─═ঊঈ✨✨ঊঈ═─╮
🕌 @din20m 👈عضویت
╰─═ঊঈ🍃🍃ঊঈ═─╯
#حدیث_روز
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
هر كه غم و اندوهش بسيار شود، استغفار كند
مَن كَثُرَتْ هُمومُهُ فَعلَيهِ بالاستِغفارِ
ميزان الحكمه جلد8 صفحه463
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✳️معنای استغفار;
واژه استغفار، به معنای درخواست زبانی یا عملی[1] از خداوند برای آمرزش گناهان است[2] و هدف از آن، درخواست مصونیت از آثار بد گناه و عذاب الهی دانسته شده است.[3]
استغفار، یا قولی و زبانی است، مانند گفتن «استغفرالله» و یا فعلی و عملی، مانند انجام دادن عملی که موجب آمرزش انسان میگردد[4]
✳️جایگاه استغفارکنندگان:
درخواست آمرزش گناه، صفت پرهیزکاران معرفی شده است.[5]
✳️آثار استغفار;
در آیات قرآن کریم و همچنین سخنان نقلشده از معصومان، برخی از آثار استغفار بیان شده است؛ از جمله: در امان ماندن از عذاب الهی[6]، آمرزش گناهان،[7] افزایش روزی و فرزندان،[8] و همچنین عمر طولانی.[9]
.
✳️آداب استغفار:
آدابی برای استغفار ذکر شده است؛ از جمله امام علی(ع)، خطاب به مردی که در حال استغفار بود، ۶ معنا برای استغفار بیان کرده است؛ از جمله پشیمانی بر گذشته، تصمیم برای بازنگشتن به گناه، ادا کردن حقوق مردم، انجام واجبات، و چشاندن رنج طاعت به جسم[10]
📚پی نوشت:
1. راغب، مفردات الفاظ القرآن، ۱۴۱۶ق، ص۶۰۹.
2. اسکندرانی، کشف الاسرار، ۲۰۱۰م، ج۲، ص۴۶.
3. ابن عاشور، التحریر و التنویر، ۱۴۲۰ق، ج۳، ص۲۲۳؛ راغب، مفردات الفاظ القرآن، ۱۴۱۶ق، ص۶۰۹.
4. مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی، فرهنگ فقه، ۱۳۸۲ش، ج۱، ص۴۳۹.
5. لِلَّذینَ اتَّقَوا... اَلَّذینَ یقولونَ رَبَّنا اِنَّنا ءامَنّا فَاغفِر لَنا (سوره آل عمران، آیه ۱۵-۱۶)؛ مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج۲، ص۴۶۳.
6. نهج البلاغه، شرح عباس علی الموسوی، حکمت ۸۸،
7. فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّارًا؛ و گفتم: از پروردگارتان آمرزش بخواهید که او همواره آمرزنده است (سوره نوح، آیه ۱۰).
8. سوره نوح، آیه ۱۰-۱۲.
9. بر اساس تفسیر مفسران شیعه و سنی از: سوره هود، آیه ۳؛ طبرسی، مجمع البیان، ۱۳۷۲ش، ج۱۰، ص۵۴۳؛ فخر الرازی، التفسیر الکبیر، دار احیاء التراث العربی، ج۳۰، ص۱۳۷
10.نهج البلاغه، شرح عباس علی الموسوی، حکمت ۴۱۷، ص۵۰۸.
🌐منبع:ویکی شیعه
این پیام برای حمایت از سپاه پاسداران در مقابل آمریکا که نام سپاه را در لیست تروریست که خود مستحق آن بود,برده, هست.
#ما_همه_پاسداریم
#ما_همه_پاسداریم
خصوصيات و ويژگي هاي حضرت عباس(ع):
۱.عبد؛
در زيارتنامه حضرت عباس(ع) ميخوانيم؛ السلام عليك ايها العبد الصالح المطيع لله ولرسوله ولأميرالمؤمنين والحسن والحسين صلي الله عليهم وسلّم.
بشر اگر بخواهد به كمالات انساني وبه عزتي كه مخصوص خدا ورسول ومومنان هست دست يابد،راهي جز اطاعت وبندگي خداي متعال كه سرچشمه تمامي خوبي ها وپاكي ها وزيبايي ها هست،ندارد.
در حضرت عباس بن علي خصوصيات و ويژگي هايي هم هست،که قطعاً از راه عبوديت وبندگي حاصل شده است
۲- ولايت مداري؛
صفت عبوديت با اينكه خيلي اهميت دارد وتمامي دارايي هاي انسان هم از اين طريق بوجود مي آيد ولي كافي نيست؛چون علاوه بروظيفه در قبال خدا،در ارتباط با امام خويش نيز مسئوليت داري و بايد ولايت پذير هم باشي؛ ولايت كساني كه خدا دستور پيروي از آنان را داده است.
حضرت عباس(علیه السلام) که باور و اعتقادش، تمام تلاشها و موضعگیریهای او را در مسیر ولایت قرار داده است،
بهترین اسوه ولایتپذیری است
۳- وفاداري؛
علاوه بر محبت امام بايد نسبت به اوامر وآرمان هاي ايشان نيز وفادار باشي و در اين راه از خود استقامت نشان دهي.پيروزي و سربلندي هر نهضت و حرکتي مرهون و مديون وفاداري ياراني است که در آن حضور يافتهاند تا نهضت با اتکا به وفاي آنان به اهداف شکوهمندانه خود دست يابد. در زيارتنامه حضرت عباس (عليهالسلام) ميخوانيم:
اَشهَدُ لَکَ بِالتَّّسليمِ وَ التَّصدِيقِ وَ الوَفاء والنَصيحَة لِخَلَفِ النَّبي؛
#ویژه_نامه_مهدویت
🌿 فرازی از دعای ندبه🌹
🍃عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَرَى الْخَلْقَ وَ لا تُرَى
🌿بر من سخت است که مردم را مىبینم،ولى تو دیده نمىشوى.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
ساحل چشم من از شوق به دريا زده است!🌿
چشم بسته به سرش،موج تماشا زده است!🍃
جمعه را سرمه كشيديم ،مگر برگردي!🌿
با همان سيصد و فرسنگ نفر برگردي!🍃
زندگي نيست ،ممات است تو را كم دارد🌿
ديدنت ارزش آواره شدن هم دارد🍃
✨✨✨✨✨✨✨✨
🕌حضرت مهدي(ع):
⭐️إنّا غَيرُ مُهمِلينَ لِمُراعاتِكُم ولا ناسي لِذِكرِكُم و لَولا ذلِكَ لَنَزلَ بِكُم اللّأْواءُ وَاصطَلَكُمُ الأَعداءُ.
🌟ما در رعايت حال شما هيچ کوتاهي نميکنيم و ياد شما را از خاطر نميبريم
🍂 وگرنه محنت و دشواريها شما را فرا ميگرفت و دشمنان شما را از بُن و ريشه قلع و قمع ميساختند.
📚(بحار، ج ٥٣، ص ٧٢)
#حدیث_روز
💬 امام کاظم علیهالسلام فرمودند: مؤمن کم حرف و پر کار است و منافق پر حرف و کم کار!
📘 تحف العقول، ص۳۹۷
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✳️مفاسد و زیانهای بیکاری و سستی از نظر اسلام:[1]
بیکاری، سستی، تنبلی مفاسد و زیانهای فراوانی به دنبال دارد و لذا در اسلام نیز سخت از آن نکوهش شده است که در این بحث ضمن هفت عنوان در ذیل بیان شده است.
1ـ بیکار، مورد غضب خداست:[2]
همانطور که کار ارزشمند، بالاترین عبادت، جهاد، اطاعت خدا و موجب عزت است و کارگر محبوب پروردگار عالم است، بیکاری زشت و نکوهیده و نادرست و شخص بیکار مورد غضب خدا و نفرت خلق است. امام صادق(ع) نقل میکند: «ان الله یبغض کثره النوم و کثره الفراغ». «خواب زیاد و بیکاری زیاد مورد غضب خداست». و حضرت موسیبن جعفر(ع) فرمود: «انالله عزوج لیبغض القبر النوام ان الله یبغض العبد الفارغ.»[3] و «به راستی که خداوند خشم دارد به بندهای که زیاد بخوابد و شخص بیکار ورد غضب خداوند است.»
2ـ بیکار عقلش کم میشود:[4]
کار و فعالیت، فکر و مغز انسان را به کار انداخته و عقل و تدبیر را زیاد میکند چنانچه امام صادق(ع) میفرماید: «التجاره تزید فی العقل»[5] «تجارت و کار عقل را زیاد میگرداند.»
3ـ بیکار، دعایش مستجاب نمیشود:[6]
انتظاری که فرد بیکار، بدون تلاش دارد که دعایش و احتیاجاتش تأمین شود، بیجا بوده و همانطور که پیامبر(ص) فرمود: پنج دسته دعایشان به اجابت نمیرسد، یکی از آنها را فرمود: «رجل جلس فی بیته و قال اللهم ارزقنی و لم یطلب».«مردی که در خانه خود بیکار بنشیند و بدون اینکه دنیا تلاش و طلب روزی برود، بگوید: خدایا روزی نصیب من کن، دعایش مستجاب نمیشود.»
4ـ بیکاری و فقر:[7]
شکی نیست که با کار و تلاش چرخهای اقتصادی به راه افتاد. و نیازمندیهای مردم فراهم میشود و بیکاری سبب رکود اقتصادی و پایین آمدن سطح تولید و موجب کمبود و درماندگی و فقر میشود. و همانطور که امام صادق(ع) در پاسخ به فضیل بن یسار که گفت: من امروز بیکارم، فرمودند، کذلک تذهب اموالکم و اشتد علیه «همینطور(با بیکار بودن) مالهای شما از بین میرود و فقیر میگردید و سخت او را مورد نکوهش و توبیخ قرار داد و نیز میگوید: من کار را ترک کرده بودم(و فقیر و بیسرمایه شدم) امام صادق(ع) فرمود: هرگز، چنین(بیکار) مباش، درب مغازه خود را باز کن وسایل کارت را پهن کن و از پروردگارت روزی بخواه.
5ـ بیکار از رحمت خدا بدور است:[8]
کسی که کار و تلاش نمیکند که مخارج خود و عایلهاش را تأمین کند و گوشهای از بار جامعه را بر دوش نمیکشد بلکه خود و عایلهاش سرباری بر دوش جامعه میباشند، ملعون و از رحمت خداوند به دور است، چنانکه پیامبر(ص) فرمود: «ملعون من التی کله علی الناس.» ملعون است هرکس که(کار و تلاش نمیکند) و بار و زحمت خود را بر جامعه تحمیل کرده است. و در حدیث دیگر فرمود: «ملعون ملعون من یضیع من یحول» «ملعون از رحمت خدا به دور است، کسی که(بیکار بوده و با درمانده کردن) عایلهاش را ضایع و بیارزش کند.»
6ـ کمکاری بزرگترین عامل بدبختی:[9]
همانطور که بیکاری زیانبار و بیکار مورد نکوهش است. کمکاری، سستی و تنبلی نیز نکوهیده و موجب ضرر است و فرد سست، بیحال و کمکار در امور دنیا و آخرت عقب افتاده و ضرر میبیند، لذا، همانطور که در روایات اسلامی از بیکاری مزمت و نکوش شده از کمکاری و سستی نیز ملامت شده است، چنانکه امام باقر(ع) میفرمایند: «این لا بغض الرجل ان یکون کسلانا عن امر دنیا و من کسل عن امر دنیاه فهو من امر آخرته اکسل»: «من دشمن میدارم مردی را که در کار دنیایش بیحال و سست باشد و در کار آخرتش سستتر است» و امام صادق(ع) نیز فرمود: «کسی که در کار عبادت و نمازش سست باشد خیر(و خوبی) در آخرتش نیست و کسی که در اداره امور زندگیش سست و بیحال باشد خیر(و خوشبختی) در کار دنیایش نمیباشد» و نیز فرمود:«عدو العمل الکسل» «سستی و بیحالی دشمن کار است».[10]
[1]. وسایل جلد 12(از کتاب کار و کارگر در اسلام)
[2]. وسایل ج 12 حدیث 9
[3]. وسایل ج 12 حدیث 3
[4و5و6و7]. وسایل ج 12 حدیث 1و4و9 .
[8]. سفیته البحار ج 1 ص 448
[9]. اهمیت کار و ارزش کارگر در اسلام، دفتر امور فرهنگی تبلیغات اسلامی، چاپ نشر 1377
[10]. اهمیت کار و مفاسد بیکاری، دفتر امور فرهنگی، از وزارت کار و امور اجتماعی
🌐منبع: مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
#حدیث_روز
امام على عليه السلام:
دوبهم زنی و سخن چينى را دروغ شمار، نادرست باشد يا درست
أكذِبِ السِّعايَةَ و النَّميمَةَ، باطِلَةً كانَت أو صَحيحَةً
غررالحكم حدیث 2442
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
#عاقبت_سخن_چین:
1. دشمنى با خدا
پیامبر خدا(ص) فرمود: «دشمنترین شما نزد خدا، سخنچیناناند».[1]
2. عذاب قبر
پیامبر خدا(ص) فرمود:
«هرکس به قصد سخنچینى و دو به هم زنى قدمى بردارد، خداوند در گورش آتشى بر او مسلّط سازد که تا قیامت او را بسوزاند».[2]
3. حرام شدن بهشت بر شخص سخنچین
امام باقر(ع) فرمود: «بهشت بر سخنچینان حرام است».[3]
#ریشه_و_راه_درمان_سخن_چینی
راه درمان سخنچینی
براى مبارزه با این پدیده شوم اخلاقى و قطع ریشههاى آن از درون جان آدمى، قبل از هر چیز باید به سراغ انگیزههاى آن رفت. به یقین تا عامل حسد، دنیاپرستى، نفاق، حالت آزاردهى و انتقامجویى که عوامل اصلى پدیده شوم نمیمه و سخنچینى میباشد از میان نرود، این رذیله اخلاقى از وجود انسان برچیده نمیشود. ممکن است مدتى با اراده و تصمیمهاى قوى، محدود یا منفى گردد، ولى باز در مواقعى خود را نشان خواهد داد.[4]
#نحوه_برخورد_با_سخن_چین
هنگام رویارویى با اشخاص سخنچین، رعایت نکات زیر ضرورى است:
1. او را نهى از منکر کنیم و زشتى کارش را به او گوشزد نموده، نصیحتش کنیم.
2. در صورتى که بر این کار خود اصرار ورزد او را از خود دور کنیم.
3. با اعتماد به سخن او، نسبت به دیگران بدگمان نشویم.
4. پس از شنیدن سخن او، در پى جستوجو و تحقیق از کسانى که درباره آنان سخن رفته، برنیاییم.[5]
📚پی نوشت:
1. عوالی اللئالی العزیزیة فی الأحادیث الدینیة، ج 1، ص 100
2. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 284
3. الکافی، ج 2، ص 369
4. اخلاق در قرآن، ج 3، ص 311.
5. کشف الریبه، ص 44.
🌐منبع:اسلام کوىست
animation.gif
114.7K
خبر آمد ، خبری در راه است
سرخوش آن دل که از آن آگاه است
شاید این جمعه بیاید ، شاید
پرده از چهره گشاید ، شاید
با همه لحن خوش آوائی ام
در به در کوچه تنهائی ام
ای دو سه تا کوچه زما دور تر
نغمه تو از همه پر شور تر
کاش که این فاصله را کم کنی
محنت این قافله را کم کنی
کاش که همسایه ما می شدی
مایه آسایه ما می شدی
هر که به دیدار تو نایل شود
یک شبه حلال مسایل شود
دوش مرا حال خوشی دست داد
سینه ما را عطشی دست داد
نام تو بردم لبم آتش گرفت
شعله به دامان سیاوش گرفت
نام تو آرامه جان من است
نامه تو خط امان من است
ای نگه ات خاستگه آفتاب
بر من ظلمت زده یک شب بتاب
پرده بر انداز ز چشم ترم
تا بتوانم به رخت بنگرم
ای نفست یار و مددکار ما
کی و کجا وعده دیدار ما
#حدیث_روز
📢نکاتی در مورد انفاق:
✳️نکته اول:لزوم اعتدال در انفاق نمودن، و پرهيز از زيادهروى:
۱. وَ أَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ.(١)
و در راه خدا، انفاق کنید! و خود را به دست خود، به هلاکت نیفکنید! و نیکی کنید! که خداوند، نیکوکاران را دوست میدارد.
امام صادق علیهالسلام فرمود: کسی که همه اموال خویش را در راه خدا انفاق کند، کار خوبی نکرده و مراد از «محسنین» را در آیه مقتصد و میانه رو در زندگی دانستهاند.(٢،٣)
✳️نکته دوم:کراهت انفاق از چيزهاى نامرغوب و بىارزش از اموال خود:
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ما كَسَبْتُمْ وَ مِمَّا أَخْرَجْنا لَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ لا تَيَمَّمُوا الْخَبِيثَ مِنْهُ تُنْفِقُونَ وَ لَسْتُمْ بِآخِذِيهِ إِلَّا أَنْ تُغْمِضُوا فِيهِ ....(۴)
ای کسانی که ایمان آورده اید! از قسمتهای پاکیزه اموالی که (از طریق تجارت ) به دست آوردهاید، و از آنچه از زمین برای شما خارج ساخته ایم (از منابع و معادن و درختان و گیاهان)، انفاق کنید! و برای انفاق، به سراغ قسمتهای ناپاک نروید در حالی که خود شما، (به هنگام پذیرش اموال،) حاضر نیستید آنها را بپذیرید، مگر از روی اغماض و کراهت! و بدانید خداوند، بی نیاز و شایسته ستایش است.»
📚پی نوشت:
١.بقره/سوره۲، آیه۱۹۵.
٢.عیاشی، محمد بن مسعود، تفسیر العیاشی، ج۱، ص۸۷، ح ۲۱۷.
٣.مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج۹۳، ص۱۶۸، ح ۱۲.
۴. بقره/سوره۲، آیه۲۶۷
😊🖐باسلام اعضای کانال دین کده:
💫به زودی کانال موضوعات خود را در قالب جدید ارائه می دهد.
🌒🌟قالب قبل، در قالب شخصیتی بود که با موضوعات مختلف برخورد میکرد.
🌙☀️قالب جدید، در قالب حضور شخصیت ها وصنف های مختلف در کنار 📝میز فرهنگی در پارک، با بیان خاطرات ومشکلات و رفتارهای مختلف هست.
🖼🗣این نکته هم باید بگویم که قالب ادله هم، از حالت مقاله ایی به ادبیات گفتاری همراه باتصویر ارائه داده میشود.
📩⏰و زمان بارگذاری پست هم بخاطر حجم کار جدید، متناسب با حجم کار بارگذاری میشود.
☺️باتشکر🌹
🎁هدیه قرآنی به همه مسلمین:
🖋با این هدیه، شما همانند قلم قرآنی، کمک قرائت خواهید داشت.
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
از حضرت رضا (ع) در بیان ثواب قرائت یک آیه از قرآن کریم در ماه ضیافت الهی نقل شده که :
✅«مَنْ قَرَأَ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ آیَهً مِنْ کِتَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ کَانَ کَمَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِی غَیْرِهِ مِنَ الشُّهُور»؛
✳️هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماههاى دیگر قرآن را ختم کرده باشد.
📚منبع: فضائل الاشهر الثلاثه ص97 ، ح82 ـ بحار الانوار(ط-بیروت) ج93، ص341
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
دریافت وقرائت، آیه به آیه قرآن مجید با بیش از ده ها سلیقه قرائت با بیش از ده ها صوت قاریان مختلف 👇
http://tafseerenoor.persiangig.com/Verse_by_Verse.htm
📢فراخوان ارسال شبهه برای کانال دین کده:
قرآن کریم می فرماید:
(... مَنْ اَحْیاها فَکَاَنَّما اَحْیَا النَّاسَ جَمیعا)
🌟مائده، ۳۲٫
هر کس، انسانى را حیات بخشد، چنان است که گویى همه مردم را زنده کرده است.
امام صادق(ع) یکی از مصادیق این آیه را چنین تبیین می فرماید: اگر فردی بتواند دست کم، یک فرد را از راه گمراهی به راه هدایت بکشاند مانند آن است که تمام مردم را به راه راست هدایت کرده باشد.
📚المحاسن، ج ۱، ص ۲۳۱- ۲۳۲
📝ما در این کانال سعی میکنیم که شبهات شایع بین مردم را در قالب هنری (داستانک) جواب دهیم.
ارسال شبهه به نام کاربری
@salamyar
کانال دینکده
http://eitaa.com/joinchat/2298347533C9f761682ff
#فهرست
📝فهرست داستانها:
#فهرست_داستانک_ها
شماره:1
#غیبت_و_بازی_با_آبروی_دیگران
شماره:2
#بازی_با_سگ
شماره:3
#تقلید_در_احکام
شماره:4
#زیارت_و_توسل
شماره:5
#حجاب_و_آزادی
شماره:6
#کم_فروشی
شماره:7
#عقلانیت_و_دینداری
شماره:8
#ولایت_و_اطاعت_الهی
شماره:9
#اخلاق_محمدی
شماره:10
#منجی_خواهی
شماره:11
#عبادت_و_عبدبودن
شماره:12
#معاد_حکمت_عدالت
شماره:13
#بندگی_ضدتنبلی
شماره:14
#حق_الناس_و_زیارت
شماره:15
#حرام_خواری
شماره:16
#آوازخوان_آمریکایی_و_ایرانی
شماره:17
#چرایی_عدم_انتخاب_دین
شماره:18
#توکل_سازنده
شماره:19
#آزادی_آزادگی
شماره:20
#تبری_از_باطل_و_حق_طلبی
شماره:21
#نیابت_خاص_حضرت_مهدی_واقعیت_یاساختگی
شماره:22
#تسخیر_لانه_جاسوسی
شماره:23
#لا_اکراه_فی_الدین_درعمل_آری_یا_خیر
شماره:24
#چادر_پوشش_برتر
شماره:25
#عیسی_به_دین_خود_موسی_به_دین_خود_مثبت_یامنفی
شماره:26
#چرایی_های_در_علم_امام
شماره:27
#تبرک_دور_و_نزدیک
شماره:28
#شیطان_مامورخدا_یا_مبغوض_خدا
شماره:29
#چرا_من_پیغمبر_نشدم
شماره:30
#دوستی_و_دوست_داشتن_شهید
شماره:31
#سرمایه_سازی_یا_سرمایه_سوزی_در_سوریه
شماره:32
#تعصب_فرهنگ_با_دلیل_یا_بی_دلیل
شماره:33
#اثنی_عشری_یا_یازده_امامی
شماره:34
#حقیقت_طول_عمر_یادعای_سلامتی_یا_هردو
شمار;35
#یک_شب_هزارشب_نمیشودیامیشود.
شماره:36
#خودکشی_آزادی_یا_فرورفتگی_در_بدبختی
شماره:37
#شفاعت_پارتی_بازی_هست_یا_نه
شماره:38
#بهترین_الگو
شماره;39
#ارزش_نام_در_ایرانی_بودن_یا_الهی_بودن
شماره:40
#پوشش_اسلامی_حق_انسانی_یا_گیراضافی
شماره:41
#فایده_یا_عدم_فایده_حمایت_من_از_کالای_ایرانی
شماره:42
#گناه_کنیم_یا_توبه_کنیم_که_خدا_غفار_باشد.
شماره:43
#معلولیت_انسان_در_خلقتش_و_عدالت_خدا
شماره:44
#گرخواهی_نشوی_رسوا_هم_رنگ_جماعت_شو_یا_هم_رنگ_حق_شو
شماره:45
#خلق_زیبای_زن_اختصای_یا_عمومی
شماره:46
#پل_صراط_راه_بندونه
شماره:47
#آیا_اسلام_مخالف_شادی_دنیایست؟
شماره:48
#چگونه_جمع_کنیم_ترک_کردن_ازدواج_حضرت_معصومه_باسنت_رسول_الله؟
شماره:49
#اسلام_مخالف_شب_یلداست؟
شماره:50
#ارزش_فرهنگ_به_مُد_بودنشه_یا_به_حقّ_بودنشه؟
شماره:51
#شناخت_دروغگویان_یا_راستگویان_مدعیان_یا_مرتبطین_با_موضوع_مهدویت
شماره:52
#چگونگی_جمع_صراط_مستقیم_با_اختلاف_فتوا_که_حکم_خداست؟
شماره:53
#دوای_فتنه_بصیرت_افزایی
شماره:54
#شیطان_از_کافران_بود_در_آسمان_بین_فرشته_ها_چه_میکرد؟
شماره:55
#انجام_کار_حرام_با_خیانت_در_امانت؟
شماره.:56
#قیاس_دستور_ساخت_مسجد_جمکران_با_خواب_ساخت_قدمگاه.
شماره:57
#دلسوزی_برای_گناه_کشف_حجاب_عاقلانه_یا_سفیهانه
شماره:58
#چرا_عبادت_خدا_را_طوری_دیگر_نکنیم؟
شماره:59
#خمس_منفعت_ساختگی_یا_حکم_الهی
شماره:60
#درد_بعد_از_مرگ_همان_درد_درخوابه
شماره:61
#چرایی_حرمت_دست_دادن_با_نامحرم
شماره:62
#اگر_حجاب_اجباری_چرا_فیلم_خارجی_اجازه_پخش_درسیما_دارد
شماره:63
#استفاده_از_دفترچه_بیمه_دیگران_حق_یا_پایمال_حق
شماره:64
#چرا_خلود_در_جهنم_خدا_که_مهربانه
شماره:65
#فدک_اگر_هدیه_پیامبر_بود_چرا_استدلال_حضرت_فاطمه_بر_ارث_بود؟
شماره:66
#انقلاب_کردیم_چی_شد!
شماره:67
#چرا_خوردن_خرچنگ_حرامه_امّا_میگو_حلاله؟
شماره:68
#شرط_بندی_حلال_و_حرام_تیراندازی
شماره:69
#اطلاعات_ما_که_مسىول_نیستم_چرا_برایمان_پیامرسان_خارجی_دوباره_تهدیده؟
شماره:70
#نگاه_خواهری_به_نامحرم_منفی_یا_مثبت؟
شماره:71
#تفاوت_آینده_نگری_با_حرص
شماره:72
#مرد_برتر_زن_هست_در_اسلام؟
شماره:73
#تفاوت_اقصاد_مقاوتی_و_اقتصاد_ریاضتی.
شماره:74
#انتخاب_مرجع_تقلید_برطبق_راحتی_ما_چه_اشکال_داره؟
شماره:75
#سود_بازار_یابی_با_سود_شرکت_با_ساختار_هرمی_چه_فرق؟
شماره:76
#میونه_دین_با_آرزو_چطوره؟
شماره:77
#ما_که_پیامبر_اسلام_را_ندیدیم_چرا_شهادت_به_نبوتش_میدهیم؟
شماره:78
#عمر_حضرت_مهدی_عجل_الله_با_چه_دلیل_قرآنی؟
شماره:79
#چهارشنبه_سوری_یا_سوزی؟
شماره:80
#عید_نوروز_که_مال_اسلام_نیست_چرا_برایش_ذکر_یامحول_هست؟
شماره:81
#کوتاهی_ما_درکارهایمان_باز_هم_کار_خداست؟
شماره:82
#اگر_نظافت_و_ازدواج_هرکدام_نصف_ایمانه_پس_ایمانم_کامله_ونیازی_به_نمازندارم؟
شماره:83
#هولوکاست_در_ایران_هم_بوده؟
شماره:84
#مگر_ما_رفتگریم_که_تمیز_کنیم_طبیعتو؟
🇮🇷 ویژه نامه انقلاب
#چهل_سال_افتخار
📢همچنان داستانها ادامه دارد....
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
#فهرست_دلیل_های_داستانک_ها
تاشماره53
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
✅منتظر داستانهای بیشتر باشید.
☺️باتشکرازهمراهی🌹
🕌دین کده🕌
http://eitaa.com/joinchat/2298347533C9f761682ff
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما همه سلیمانیم:
یاد سردار بخیر، راهت ادامه دارد
هدایت شده از
🕋إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها وَ إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَمِيعاً بَصِيراً «58»سوره نساء
🕌همانا خداوند فرمانتان مىدهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد و هرگاه ميان مردم داورى كرديد، به عدل حكم كنيد. چه نيك است آنچه كه خداوند شما را بدان پند مىدهد. بىگمان خداوند شنواى بيناست.
🕌در روايات متعدّد، منظور از امانت، رهبرى جامعه معرّفى شده كه اهلش اهلبيت عليهم السلام مىباشند. اين مصداق بارز عمل به اين آيه است.
🌹آرى، كليد خوشبختى جامعه، بر سر كار بودن افراد لايق ورفتار عادلانه است و منشأ نابسامانىهاى اجتماعى، رياست نااهلان وقضاوتهاى ظالمانه است.
⭐️حضرت امير عليه السلام فرموده است: «هر كس خود را در جامعه بر ديگران مقدّم بدارد و پيشوا شود در حالى كه بداند افراد لايقتر از او هستند، قطعاً او به خدا و پيامبر و مؤمنان خيانت كرده است.
📚كافى، ج 1، ص 277
📣پیام ها
1- سپردن امور به كاردانان و قضاوت عادلانه، از مصاديق عمل صالح و از نشانههاى ايمان است. ( آيه قبل:وكسانى را كه ايمان آورده وكارهاى نيك انجام دادهاند... )
2- هر امانتى صاحبى دارد وهركس لياقت واستعداد كار ومقامى را دارد. «أَهْلِها»
3- در اداى امانت و دادگرى، ايمان شرط نيست. نسبت به همهى مردم بايد امين و دادگر بود. «أَهْلِها، النَّاسِ»
4- تشكيل حكومت لازم است. لازمهى سپردن مسئوليّتها به اهلش و قضاوت عادلانه برقرارى نظام و حكومت الهى است. تُؤَدُّوا الْأَماناتِ ... تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پخش_زنده
جهاد تبیین چیست؟
نزدیکی قله کدام است؟
تفاوت پیشرفت جمهوری اسلامی با توسعه سایر کشورها در چیست؟
چطور دیگران را به انتخابات دعوت کنیم؟
سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
اندیشکده راهبردی سعداء
@soada_ir