eitaa logo
دین پژوهی
152 دنبال‌کننده
296 عکس
167 ویدیو
19 فایل
پژوهش ها، آراء و نکات دینی ارتباط با ادمین: @afshari79
مشاهده در ایتا
دانلود
بدم المظلوم، عجل لولیک الفرج
هر چند از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اشک بر امام حسین علیه السلام ▪️آیت الله بهجت (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزتی که سیدالشهداء (ع) عطا کرد. حکایت عباس چای خور
عزادار نصفه روز نباشیم ان شالله!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 📜 عنایت علیه‌السلام به این مملکت فقط بخاطر . 🎙 آیت الله وحید خراسانی 📆 ۲۰/آبان/۱۳۹۱ 🔴 حتما ببینید، تا روز عاشورا واقعا عزاداری داشته باشید. https://eitaa.com/dinpajouhi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا ماجرای فتوای شُرَیح قاضی واقعیت دارد؟! ✔️محقق ارجمند آقای حامد کاشانی : 🔸قاضی شریح حکمی صادر نکرد هرچه گشتیم چنین چیزی پیدا نکردیم. تئوریزه کننده حکم علیه امام حسین علیه السلام بود که البته با زیرکی که داشت هیچ وقت این کار را به صورت صریح انجام نداد. او امام را دنیا طلب می‌خواند.
قبول دارید اگر الان بگن در دورترین نقطه این شهر، غل و زنجیری رو که در شهر شام به دست و پای مبارک امام سجاد(ع) بستند، آوردند و باید نفری ۱۰ تومن بدید تا از نزدیک تماشا کنید، سیل عظیمی از مذهبی های ما برای دیدن این غل و زنجیر صف میکشند؛ اما اگر اعلام کنن صحیفه سجادیه رو مفتی هدیه میدن به شرطی که چند صفحه ش رو بخونید، چون مفته ملت میگیرن اما یه صفحه که سهله، هیهات اگه یه خطش رو بخونن!! خداوکیلی باید یه دودوتا چارتا کنیم ببینیم چرا در ماها، اینقدر علاقه به دیدن چیزایی مثل انگشتر و شمشیر و عبا از آل الله هست؛ اما علاقه به مطالعه آثار اون بزرگواران مثل نهج البلاغه و ، اصلا نیست؟؟ ایراد کار کجاست که برای دیدن انگشتر و شمشیر حضرات معصومین(ع)، حاضریم پول بدیم، وقت هم بذاریم توی صف هم وایسیم؛ اما برای خوندن کلمات اونها تقریبا نداریم!! بی تعارف میگم چرا در طول سال حتی هم سمت نمیریم؟؟ چرا خیلیهامون یه صحیفه سجادیه توی خونمون نداریم؟ چرا برای داشتنش احساس نیاز نمی کنیم؟ چرا با خیلی چیزها صددرصد آشناییم اما با صحیفه سجادیه اینقدر غریبه ایم؟ چند تا جلسه صحیفه خوانی و شرحش در مساجد و مدارس و کانونهای ما هست؟ چندتا روحانی و آخوند دلسوز به خودشون زحمت دادند تا از غربت صحیفه کم کنند؟ کدام خَیّر تا الان اومده صحیفه رو بخره و بین اهلش پخش کنه؟ حوزه های علمیه، کانونها، هیاتها و مراکز عریض و طویل، برای صحیفه سجادیه تا حالا چی کردن که وضع اینه؟ نکنه باید یه مسیحی دیگه مثل جرج جرداق پیدا بشه بره سراغ صحیفه سجادیه و بگه من ۲۰۰ بار خوندمش، تا ماها از خواب بیدار شیم؟؟ طرف بقول خودش با یک عمر تدریس معارف اسلامی و صدها ساعت سخنرانی درباره امور دینی، توی فامیل نماینده اسلام هست، اما هنوز یه خط از صحیفه سجادیه رو درست و حسابی نخونده! وقتی در جامعه شیعه، مردم امام سجاد(ع) رو فقط در حد میشناسند، چه انتظاری میشه داشت؟ اینجاست که باید ناله زد : هَلْ مِنْ مُعينٍ فَاُطيلَ مَعَهُ الْعَويلَ وَالْبُكاءَ؟ با این وضع، غربت و مظلومیت امام سجاد (ع) در بین شیعیان کمتر از غربت پدرش آقا سیدالشهداء(ع) نیست!! پیشنهاد میکنم حداقل به بهانه امشب، هم که شده، چند خط از صحیفه سجادیه رو مطالعه کنیم. خودم رو میگم، خجالت میکشم اسمم رو گذاشتم شیعه، اما در کل عمرم یکبار هم صحیفه سجادیه رو توی دستم نگرفتم که بخونم! نیت کنیم برای هم که شده، صحیفه رو برداریم، یه ورقی بزنیم، ببوسیم، به چشم بگذاریم ، شاید مقدمه ای شد برای مطالعه ش. در پناه صاحب صحیفه باشید!
🔹 ابن شهر آشوب می‌نویسد: «نزد مردی بلیغ از اهالی بصره از صحیفه سجادیه سخن به عمل آمد او گفت: «خذوا عنی حتی املی علیکم» از من بگیرید تا بر شما املا کنم. کنایه از این که من هم همانند زین‌العابدین(علیه‌السلام) از این گونه عبارات می‌توانم بیان کنم. سپس قلم به دست گرفت و سر به زیر انداخت، اما سر بلند نکرد و از دنیا رفت». 🔸 و ذكر فصاحة الصحيفة الكاملة عند بليغ في البصرة، فقال خذوا عني حتى أملي عليكم ،و أخذ القلم و أطرق رأسه فما رفعه حتى مات. 📚 مناقب آل أبي طالب- ابن شهرآشوب ج4 ص137
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کشف دستخط مبارک امام رضا علیه السلام در شهر ساوه 🔴 🔹یک پژوهشگر خطوط و اسناد و کتیبه‌‌ های تاریخی هنگام بازدید از مسجد جامع ساوه، با یادگار نوشته‌ای مواجه می شود که پس از تحقیقات علمی روی آن در می یابد که این یادگار نوشته، دستخط علی‌ بن موسی‌الرضا علیه السلام است‌. 🔹سال ۲۰۱ هجری قمری طبق اسناد معتبر اسلامی، زمانی‌است که امام رضا سفر خود را از مکه و مدینه به سمت مرو آغاز کرده بود. پیش از این تصور می‌شد این سفر از مسیر بصره، خوزستان، فارس، یزد و در نهایت خراسان بوده‌است. اما کشف این دستخط نشان می‌دهد در تایید مسیر یاد شده ابهاماتی وجود دارد. در برخی کتب حتی به یک سفر ایشان به هم اشاره شده و حالا با کشف این دستخط، دلیل دیگری بر وجود مزار مقدس علیه السلام در قزوین افزوده می گردد.
📋 علامه محمدباقر مجلسی در باب هفتم کتاب زادالمعاد خود که درباره اعمال ماه صفر است، آورده است: «این ماه مشهور به نحس بودن و شومی است؛ ممکن است این شومی به یکی از این دو دلیل باشد: نخست: مطابق قول علمای شیعه وفات پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم در این ماه بوده است. دوم: ماه صفر پس از ماه‌هایی که در آن قتال و جنگ حرام شده قرار گرفته است؛ بنابراین این ماه به‌خاطر شروع قتال در آن، شوم شمرده شده است. ♦️من در احادیث شیعه روایتی که بر نحس بودن این ماه دلالت کند، ندیدم. این مطلب در روایات غیر معتبره عامه آمده است♦️ متن عربی: الباب السابع في أعمال شهر صفر و هذا الشهر مشهور بالنحوسة و الشؤم، و يمكن أن يكون لذلك وجهان؛ أحدهما: أنه وفقا لقول علماء الشيعة توفي الرسول الأعظم صلّى اللّه عليه و آله و سلم في هذا الشهر، و الثاني: لأنّه أعقب أشهر الحرم التي حرم فيها القتال، و قد عد شؤما لشروع القتال فيه، و لم أر في أحاديث الشيعة ما يدل على نحوسته، و قد ورد في الروايات غير المعتبرة العامية. 📗 - زاد المعاد، ص۲۴۷ https://eitaa.com/dinpajouhi
📋 مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا تبریزی (ره): نگویید حضرت رقیه سلام الله علیها دختر خردسالی است و طلب حوائج از او چیز نادر است. او آنچنان مقامی دارد که علماء عظام و فقها و صاحب مراتب رساله و عالمیان باید انگشت تحیر به دندان گیرند، از عزت و جبروت و مقام او. منکرانش بدانند انکار رقیه سلام الله علیها انکار مصائب کلی و جزئی اسراء در شامات است و منکر مصائب مخدرات و اهل‌بیت سیدالشهداء علیه السلام از حد تشیع شده است و است در قیامت و حشر. https://eitaa.com/dinpajouhi
تحقیق درباره رقیه بنت الحسین.pdf
1.73M
مقاله‌ای تحقیقی درباره وجود دختری به نام در میان دختران سیدالشهداء سلام الله علیه. https://eitaa.com/dinpajouhi
هفتم صفر و شهادت امام مجتبی(ع) کتاب الدروس شهید اول از فقهای قرن هشتم هجری - که کتابی فقهی است نه تاریخی - شهادت امام مجتبی (ع) را برای هفتم صفر ذکر کرده که با تمام منابع متقدم ۷۰۰ساله، مخالف است! ♦️سرّ این اختلاف هم در این است که کاتب، «سلخ صفر» یعنی آخر صفر را به اشتباه «سابع صفر» کتابت کرده است. همین اشتباه ساده کاتب، موجب اشتباه و مستمسک آیندگان شد که شهادت امام را بدون توجه به تمام منابع اصیل تاریخی و حدیثی، روز هفتم صفر بدانند!♦️ ✔️فرق الشیعه نوبختی، المقالات والفرق سعد بن عبدالله اشعری، اصول کافی کلینی و کفایةالاثر خزّاز قمی: وفات امام حسن (ع) در است. ✔️مسارالشیعة شیخ مفید، مصباح المتهجد شیخ طوسی، اعلام الوری طبرسی، مناقب ابن شهرآشوب و المستجاد علامه حلی: وفات امام (ع) است. https://eitaa.com/dinpajouhi
دین پژوهی
https://eitaa.com/dinpajouhi
قاسم رَسّی و کتاب تثبیت الامامة او چه ارتباطی با هفتم صفر و شهادت امام مجتبی(ع) دارد؟ قاسم رسّی فرزند ابراهیم طباطبا از نوادگان امام مجتبی(ع)، متولد ۱۶۹ قمری متوفای ۲۴۶ قمری است. وی از جمله امامان به شمار می آید و از او آثاری بر جای مانده و به او منتسب است. یکی از آثار منتشر شده در مجموعه کتب و رسائل قاسم رسی، کتابچه ای است با عنوان تثبیت الامامة که موضوع آن اصل مساله امامت و اثبات امامت علی علیه السلام است. ♦️حدود بیست سال قبل آقای صالح وردانی که اهل مصر و روزنامه نگار بوده و گویا از مذهب تسنن به تشیع تغییر مذهب داده با دیدن یک نسخه خطی از کتاب تثبیت الامامة قاسم رسّی، به زعم خود آن را تحقیق و منتشر می کند. بدون آنکه شناخت درستی از مولف و کتاب او داشته باشد. در پایان متن این چاپ، خلاصه ای از زندگی امامان دوازده گانه شیعه در سه صفحه ضمیمه کتاب تثبیت الامامة شده است، البته با یک برگ فاصله و بدون اینکه رسما و صراحتا ادعا شده باشد که این سه صفحه جزئی از کتاب تثبیت الامامة است و صد البته روشن است که نیست! کتاب تثبیت الامامة تحقیق آقای صالح وردانی از بیروت لبنان به بازار کتاب ایران راه پیدا می کند و به دست همان جریان مصرّ بر اختصاص هفتم صفر به امام مجتبی(ع) می افتد. لذا آن سه صفحه ضمیمه کتاب را بخشی از کتاب پنداشته و وقتی می بینند در آن تاریخ شهادت امام حسن(ع) روز هفتم صفر ذکر شده، این می شود یک کشف مهم علمی و تاریخی که متنی پیدا کردیم از قرن سوم و این منبع، هم از کتاب الدروس شهید اول که در قرن هشتم، موافق ۷ صفر است و هم از همه منابعی که ۲۸ صفر را روز شهادت می دانند، قدیمی تر است!♦️ غافل از آنکه این ضمیمه هیچ ربطی به کتاب تثبیت الامامة قاسم رسّی ندارد و در نسخه های خطی متعدد این کتاب نیست و نمی تواند وجود داشته باشد چرا که: اولا؛ قاسم رسّی یک زیدی متعصب به مذهب زیدیه است که ائمه اثناعشر را به عنوان امام به رسمیت نمی شناخته و خود او در دو کتاب دیگرش با عنوان الرد علی الرافضة و الرد علی الروافض به رد دیدگاههای شیعه امامیه پرداخته است! ثانیا؛ قاسم رسّی متوفای سال ۲۴۶ قمری است و در زمان امامت امام دهم شیعیان ( ۲۵۴ قمری) از دنیا رفته و نمی توانسته تاریخ همه امامان تا امام دوازدهم را بیاورد! ثالثا؛ قاسم رسّی اصولا شخصیتی فقهی و کلامی داشته و در هیچیک از آثارش وارد حوزه های تاریخی و این قبیل مسائل نشده است! 💠 اقامه عزا در ۷صفر برای امام مجتبی علیه السلام و تشکیل جلسات ذکر فضائل و مناقب آن امام مظلوم، مطلوب و مرضی خداوند متعال و اهلبیت علیهم السلام است و این نوشتار صرفا جهت توضیح اختلاف موجود در تاریخ شهادت ایشان است.💠 https://eitaa.com/dinpajouhi
🌸 جلب توجه امام زمان(عج) 🌸 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: آقایی می‎گفت محضر حضرت عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف مشرّف شدم، ولی نمی‎دانستم اصلاً محضر چه کسی هستم! این آقا می‎گفت که من ضمن صحبت‎هایم به ایشان عرض کردم: خیلی میل دارم یک کاری انجام دهم؛ یک عملی را انجام دهم که بدانم مورد حضرت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است و بدانم اگر من آن کار را انجام دهم، مورد توجه حضرت می‎شوم. کار خوبی باشد و مورد پسند حضرت باشد. مدام این‎ها را تکرار کردم. ♦️حضرت فرمود: یکی از آن کارهایی که واقع می‎شود، این است که اینکه صدای بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّكَ...» را بخوانی! ♦️ 📚کتاب حضرت حجت(علیه السلام)، ص ۳۳۶ لینک مطالعه در سایت مرحوم آیت الله بهجت(ره): https://bahjat.ir/fa/content/13070 🎁 این مطلب می تواند هدیه ای ارزشمند باشد از طرف شما به دوستداران امام زمان(عج)، تا مورد توجه حضرت باشند.💐 https://eitaa.com/dinpajouhi
به عشق حسین .pdf
735.9K
🌸 به عشق حسین (ع) 🌸 🔹 ۷۲ پیشنهاد برای گسترش جریان اربعین در خانواده، مسجد و محله 🔸 ۱۱ پیشنهاد برای زائران پیاده روی اربعین 🔸 ۲۱ پیشنهاد برای گرامیداشت اربعین در محله 🔸 ۱۴ پیشنهاد برای گرامیداشت اربعین در مسجد محله 🔸 ۱۱ پیشنهاد برای مادران، پدران و خانواده ها 🔸 ۸ پیشنهاد برای دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان 🔸 ۷ پیشنهاد برای هنرمندان و اهالی رسانه https://eitaa.com/dinpajouhi