eitaa logo
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
1.4هزار دنبال‌کننده
166 عکس
49 ویدیو
71 فایل
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ بازخورد دادن نسبت به پیام‌های کانال: @masoudi_admin ارتباط با احمد میرزایی: 📧 @chmail.ir" rel="nofollow" target="_blank">ahmadmy1370@chmail.ir ۰۹۱۵۶۴۹۲۳۳۷ از طریق پیام‌رسان ایتا(در بازه دو هفته ان شاء الله پاسخ داده خواهد شد) سایت دین‌شناسی احیاء: 🌐www.dinshenasi.com
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی شب سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی.mp3
10.15M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه‌ی صوتی به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، در ویژه‌برنامه‌ی کانون به توان قاسم و گروه‌های فرهنگی تربیتی کوثر 🔰 ما فوق تخصص خراب‌کردن زیباترین چیزها هستیم! اما آن‌ها تخصص دارند که زشتی‌ها را زیبا جلوه دهند! 🔰 ظاهربینی یکی از مشکلات اصلی متدینان! حاج قاسم را هم با ظاهر‌بینی‌های خودمان خراب می‌کنیم.... 🔰 خدا اگر الله اکبر گفتن‌های داخل نمازمان را ببخشد، کافی است! 🔰 با اینکه هزینه‌ای برای دین نداده‌ایم چون در جمهوری اسلامی هستیم، دو توهم بزرگ داریم: 🔸 چیزی از دین می‌فهمیم در حالی که در پوسته و ظاهر گیر کرده‌ایم. 🔹 توهم دیگر اینکه فکر می‌کنیم برای دین هزینه داده‌ایم! و لذا طلبکاریم! اما واقعیت این است که... 📢 🎙 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 دوره‌ی آموزشی مجازی تندپژوهی با تدریس و نظارت احمد میرزایی (در حدود ۲۰ ساعت آموزش) 🔹 همراه با پشتیبانی و ضمانت 🔸 شروع از ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ 🔰 ثبت‌نام و جزئیات بیش‌تر در: https://www.dinshenasi.com/6946/ 💠 همراه با تخفیف ویژه‌ی ۴۰‌درصدی جهت ثبت‌نام تا ۲۰ دی. 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
بسم الله الرحمن الرحیم ۱۵ 🖋 چند شب پیش بابت شرکت در برنامه‌ی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برای رفقای طرح کوثر به همراه پدرانشان، دعوتم کردند. واقعا تنبلی‌ام می‌شد بروم، خصوصا که مکانش خوش‌مسیر نیست و رفت و برگشتش زحمت داشت. 🔍 خواستم استخاره بگیرم ولی چون چند وقتی هست که احساس کردم استخاره‌گرفتن توکلم را کم می‌کند، استخاره نگرفتم. چند بار آمدم با بیانی بهانه بیاورم و بگویم شخص دیگری را دعوت کنید ولی بیش‌تر که فکر کردم دیدم مهم‌ترین علت عدم تمایل به شرکت در جلسه، تنبلی است. 🔸️ البته توجیهات زیادی داشتم! مثلا می‌توانستم بگویم من امام جماعت مسجد الله هستم و برنامه‌ی شما بعد از مغرب است و مشکل است خودم را برسانم! اما فقط مشکل بود! نه غیر ممکن! توجیهات دیگر هم بود ولی صرفا توجیه بود! لذا چند تا فحش به خودم دادم و بالاخره پیامک قبول سخنرانی را فرستادم. 🔹️ روز پنج‌شنبه را روزه بودم و سحری مختصری هم خورده بودم. خیلی ضعف داشتم ولی بالاخره بعد از نماز مسجد راه افتادم. در راه با خودم گفتم: چیزی بخورم و قوت بگیرم ولی فرصت خوردن چیزی نبود و بالاخره با عجله به محل سخنرانی رفتم. 🖇 ابتدا تصورم این بود که محل سخنرانی «حسینیه‌ی وارثان عاشورا» است و آنجا رفتم. تعداد ۵_۶ جفت کفش در جاکفشی بود. با خودم گفتم به خاطر کرونا کم آمده‌اند. عیبی ندارد! اخلاص مجلس بیش‌تر است. خوشحال به داخل رفتم ولی متوجه شدم که محل جلسه، مسجد نزدیک هیئت است. رفتم مسجد و دیدم عجب! چه خبر است! چه جمعیتی! اصلا انتظار این جمعیت را نداشتم. با خودم گفتم: من برای خدا به جمعیت کم، قلبا راضی بودم و خدا فضا را عوض کرد. رفتم در مورد اخلاص صحبت کردم. در جلسه هم سعی کردم حواسم به خدا باشد و برای خوش‌آمد و نیامد دیگران حرف نزنم. 🔰 خوشحال بودم که جلسه سالگرد شهادت حاج قاسم را به این صورت گذرانده‌ام و احساس می‌کردم که عملی انجام دادم که تلاش کرده‌ام در آن مخلص باشم. تا اینکه صوت جلسه را برای یکی از برادران که مسئول تنظیم محتوای کانال هستند، فرستادم. ایشان تصویری از صفحه‌ی استاد معماریانی در اینستا، برایم فرستاد که تصویر جلسه‌ای بود که من در آن سخنرانی کرده بودم. کسی که عکس را گرفته بود از زاویه‌ای بود که به نظر می‌رسد جمعیت بسیار کمی در جلسه حاضر هستند. 🔴 در دلم ناراحت شدم! از چی؟! از اینکه چرا خوب عکس نگرفته که جمعیت به صورت کامل دیده شود. 🔺️ یک دفعه حواسم جمع شد. چرا دوست داشتم جمعیت به صورت کامل دیده شود؟! چرا ناراحت شدم.... 💡 این یعنی من هنوز تا اخلاص فاصله‌ی زیادی دارم.... 💠 یاد این روایت افتادم: الْإِبْقَاءُ عَلَى الْعَمَلِ حَتَّى يَخْلُصَ أَشَدُّ مِنَ الْعَمَلِ وَ الْعَمَلُ الْخَالِصُ الَّذِي لَا تُرِيدُ أَنْ يَحْمَدَكَ عَلَيْهِ أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَل‏ باقی ماندن بر عمل تا اینکه خالص شود، سخت‌تر از خود عمل است. عمل خالص آن عملی است که نمی‌خواهی احدی جز خداوند عز و جل، از تو تعریف کند. (کافی، ج۲، ص۱۶) 👈 خیلی اوقات عملی را انجام می‌دهیم و تصورمان این است که برای خداست ولی بازخوردهای بعدی و واکنش‌های بعدی اثبات می‌کند که واقعا برای خدا نبوده است. 📌 می‌گویم برای خدا به فلانی کمک کردم ولی اگر از من تشکر نکند، ناراحت می‌شوم. اگر بدی کند، به او می‌گویم: حیف خوبی که به تو کردم! لیاقت خوبی من را نداشتی! این یعنی برای خدا خوبی نکردم و الا اگر طرف حساب خدا بود، این رفتارها را نداشتیم... 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
بسم الله الرحمن الرحیم #خاطره ۱۵ #اخلاص #توجیه #عمل_خالص #توکل 🖋 چند شب پیش بابت شرکت در برنامه‌ی
بسم الله الرحمن الرحیم 🖋 خلاصه‌ی نقد یکی از برادران عزیزم، به بیان در کانال: 🔰 این خاطرات اگرچه فوایدی دارد اما خیلی جاها مبنا ندارد و به ذوقیات کشیده می‌شود. مثلا در خاطره‌ی اخیر باید علت ناراحت‌شدن شما را بررسی کرد و اگر به خاطر اهمیت جمعیت در نظر شما بود، بد است ولی اگر واقعا علت ناراحت‌شدن، کم‌کیفیت‌بودن کار عکاس باشد، ناراحت‌شدن خوبی است. اما مخاطب پیام، چه بسا متوجه این نکات نشود و دچار یک اخلاق بی‌حساب و عوامی و کاریکاتوری شود. ✅ پاسخ: اصل نکته کاملا حق است، زیرا واقعا برخی از پیام‌ها ظرفیت به گمراهی‌انداختن نیز دارد. اما الآن شما نگاه کنید. آیه‌های سبز آقای صفایی. خاطرات عمده‌ی علما و عرفا و خاطرات شهدا، همه این مشکلی که فرمودید دارد. 🔍 لذا وقتی کسی خاطره را می‌گوید یا توضیح می‌دهد، از جهتی توضیح می‌دهد که می‌خواهد از آن جهت پیام منتقل کند؛ به عنوان مثال، این خاطره‌ی اخیر صرفا تلنگری است به اینکه با بازخوردگیری، درجه‌ی اخلاص را معین کنیم و اینکه وقتی می‌خواهیم تصمیم بگیریم، تنبلی را کنار بگذاریم. و اگر کسی بیاید از این داستان لوازم دیگری بگیرد که با محکمات توضیح داده نشود، خب این مدل را باید تخطئه کرد. حتی داستان‌های قرآنی نیز گاهی چنین مسأله‌ای دارد و تمام حیثیت‌ها در ظاهرش بیان نشده است. 🖇 الآن شما با همین نگاه داستان حضرت خضر(ع) و موسی(ع) را در قرآن بررسی کنید. با همین نگاه انتقادی که پیام را مطالعه کردید، داستان هابیل و قابیل را بررسی کنید. مثلا بگویید این دیگر چه مسخره‌بازی هست که هابیل در آورده. گفته: لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَني‏ ما أَنَا بِباسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ إِنِّي أَخافُ اللَّهَ رَبَّ الْعالَمين‏ این جمله‌‌ی هابیل اخلاق ذوقی درست می‌کند. پس قصاص چه می‌شود؟ پس مقابله با ظالم چه می‌شود؟ پس ... 👈 لذا فکر می‌کنم شاید انتظار، انتظار صحیحی نباشد که بخواهیم همه‌ی لحاظ‌ها و حیثیات را در دل یک داستان جا بدهیم. بلکه باید روی مدل برداشت مخاطبین از خاطره‌ها کار کرد. 🔷️ در کتاب‌های علمی‌تر، مثل «دفترچه راهنمای سفینه‌ی ملکوتی انسان» و «خودآگاهی»، این بحث‌ها را با دقت علمی‌تری بررسی کرده‌ام. این نوشتارها در حکم «محکمات» است. در «خودآگاهی» سعی کرده‌ام توضیح بدهم که ریشه‌یابی احساسات مختلف، چقدر می‌تواند نتیجه‌ی قضاوت ما را عوض کند. حالا بر این اساس، هر خاطره از چند جهت بیان شده است و برداشت‌ها باید در همان چند جهت باشد و در بقیه‌ی مسائل و لوازم داستان، به «محکمات» برمی‌گردیم. 🖇 مثلا اگر کسی در این داستان، بگوید: «چرا سحری کم خورده که با ضعف برود سخنرانی کند»، باید به او گفت: «شاید حیثیتی در اصل داستان بوده است که این کار را توجیه کند، مثلا روزه‌ی واجب(مثل نذر یا سنت در شرایطی) بوده است و شب قبلش به دلیل تکلیف لازم تا دیروقت بیدار بوده است و صبح با اینکه زود بیدار شده است، چند لحظه خوابش برده است و در لحظات آخر بیدار شده است و به لیوان شیری اکتفا کرده است و از طرفی می‌دانسته که ضعف بدنی، در ارائه سخنرانی سبب ضعف نمی‌شود.» 🔺️ به نظر من کسی حق ندارد از این داستان، برداشت کند که «چه خوب است آدم سحری نخورد و با ضعف سخنرانی کند!» حتی کسی حق ندارد برداشت کند که «سخنرانی با ضعف ارائه شده است» چون در داستان ذکر نشده است و انصافا هم فکر نمی‌کنم واقعا صحت داشته باشد. 💡وقتی برداشتمان روشمند باشد می‌گوییم: «گوینده‌ی خاطره، تمرکزش روی دو مفهوم است. بقیه‌ی مسائل را باید با محکمات نظام اخلاق اسلامی، فهمید و نه خارج از آن» در نهایت خواننده با خود می‌گوید: این بنده‌ی خدا(احمد میرزایی) اشتباه کرده است و حتی طبق مبانی خودش چه بسا حواسش نبوده باشد و فلان اشتباه را مرتکب شده باشد. لذا من وظیفه دارم نهی از منکرش کنم و در شخصی برايش پیامی می‌فرستم تا به او تذکر بدهم. 📌 لذا به نظرم، بهتر است انتقاد را تبدیل کنم به اینکه چرا روی برداشت مخاطبینتان از خاطره‌ها پیامی نمی‌گذارید. این انتقاد کاملا وارد است و این پیام را با همین انگیزه و با هدف جبران کم‌کاری گذشته منتشر می‌کنم. 🌺 ممنونم 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 دوره‌ی رایگان آموزشی مجازی تندپژوهی با تدریس و نظارت احمد میرزایی (در حدود ۲۰ ساعت آموزش) 🔹 همراه با پشتیبانی 🔸 شروع از ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ 🔰 ثبت‌نام رایگان و جزئیات بیش‌تر در: https://www.dinshenasi.com/6958/ 💠 همه‌ی خدمات سایت دین‌شناسی به نشانی www.dinshenasi.com رایگان شده است. 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 🔍 از استاد رسانه پرسیدم، خانواده‌ها چه فکر می‌کنند که به نوجوان کنجکاو خود، گوشی هوشمند می‌دهند؟! 💡گفت: خانواده‌ها معمولا اصلا فکر نمی‌کنند! 📌 برشی از پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها، 🔹 آفت هفتم: فکر‌نکردن! 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها ✅ آفت هشتم: کنجکاوی و هزار و یک بلا بعد از آن 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 #تلنگر 🔍 از استاد رسانه پرسیدم، خانواده‌ها چه فکر می‌کنند که به نوجوان کنجکاو خود، گ
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها ✅ آفت هشتم: کنجکاوی و هزار و یک بلا بعد از آن (بخش اول) 📌 تا به حال در مورد راه‌هایی که فرزند شما، می‌تواند «««کنجکاوی»»» خود را پاسخ دهد، اندیشیده‌اید؟! 📌 تا به حال تصور کرده‌اید که برخی از امور که شما دوست ندارید، حتی اسم آن را فرزند شما بشنود، چه برسد به اینکه معنای آن را بداند، به راحتی در مقابل چشمان او قرار می‌گیرد؟! 🔸️ بگذارید مثال‌هایی بزنم. 🖇 تا به حال در گوگل جست‌وجو کرده‌اید؟ کافی است در قسمت جست‌وجوی گوگل، حرف «سین» را بزنید! لازم نیست چیز دیگری بنویسید! گوگل به صورت خودکار، کلماتی که بیش‌ترین جست‌وجو را دارند، در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. 🖇 یا به عنوان مثال، لفظ «آموزش» را امتحان کنید! این لفظ مثبتی است ولی به برکت بی‌در و پیکری استفاده از اینترنت در خانواده‌های ما، بچه‌ها وقتی آموزش را جست‌وجو می‌کنند، آموزش چیزهایی را جست‌وجو می‌کنند که … 🔺️ کافی است هر کلمه‌ی نامناسبی را که به ذهنتان می‌آید جست‌وجو کنید. صدها و هزاران محتوای باطل در عرض یک ثانیه جلوی چشمان شما ظاهر می‌شود. 🔍 آیا این‌ها را بچه‌های شما بلد نیستند؟! 🔍 آیا بچه‌های شما کنجکاو نیستند؟! 🔍 آیا بچه‌های شما به شما همه چیز را می‌گویند؟! 😔 افسوس که پاسخ همه‌ی این سؤالات به خلاف انتظار شماست. 🖇 بگذارید باز هم مثالی بزنم! مثالی دیگر  را که خیلی بین بچه‌های شما شیوع دارد و من در مدارس بچه‌های شما، با آن آشنا شده‌ام! 🖋 آری! محرم سال ۹۶، نوجوانی ۱۵ ساله، نزدیک به یک ساعت بعد از مدرسه، با من دعوا می‌کرد که چرا والدین این قدر ساده‌لوح هستند! اگر والدین من، این قدر من را آزاد نمی‌گذاشتند، من الآن حال روز گرفتاری‌هایم این نبود! 🔍 تا به حال مطلبی را در اینستاگرام جست‌وجو کرده‌اید؟ 🔍 تا به حال به دنبال کانالی در تلگرام گشته‌اید!؟ ❗کافی است به فرزندتان بگویید تا به شما یاد بدهد!!! 🔺️ کافی است هر لفظ نامناسبی که به ذهنتان می‌رسد، امتحان کنید. با اندکی تغییر املای کلمه، تا چندین کانال با محتوای صددرصد غیر اخلاقی، قابل پیداکردن است! 🔹️ شما بچه‌ی خود را چه فرض کرده‌اید؟ اتفاقا هرچه بچه‌ی شما مذهبی‌تر و در محیطی پاک‌تر رشد کرده‌باشد، زمینه‌ی ورودش به این مسائل بیش‌تر است زیرا کنجکاوی بیش‌تری دارد. ⁉️ آیا اصلا تا به حال فکر کرده‌اید؟؟؟؟ بچه‌ی شما این‌ها را به احتمال بسیار بسیار زیاد از هم سن و سالان خود، در مدرسه یا محیط فامیل آموخته است. 💡آیا قراردادن پنبه در کنار آتش، عاقلانه است؟ 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها ✅ آفت هشتم: کنجک
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها ✅ آفت هشتم: کنجکاوی و هزار و یک بلا بعد از آن (بخش دوم) 🖋 راهکار تعامل با این مسأله در کودکان شرحی می‌طلبد. انتظار می‌رود همان‌طور که به فکر کیف و کفش و لباس بچه‌ی خود هستیم به فکر دین او نیز باشیم. شرح نکات تربیتی تعامل با مسأله‌ی آسیب‌های اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در کودکان، خارج از دایره‌ی مطالب کانال است. 🔹️ به دوستان دغدغه‌مند، توصیه می‌کنم، کتاب «رسانه یا والدین دیگر» را تهیه و مطالعه کنند. این کتاب با تمام اختصار، بسیار کاربردی به این مسأله پرداخته است. برای آشنایی از نحوه‌ی تهیه‌ی کتاب و جزئیات فصول آن به اینجا مراجعه کنید. 🔍 به نظر شما، رؤسای شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی سیستم‌های هوشمند، در خانه‌ی خود، اجازه‌ به استفاده از این سیستم‌ها را به فرزندان خود می‌دهند؟! قطعا آن‌ها نسبت به هر کسی آگاه‌تر از فواید یا مضرات این سیستم‌ها هستند. 🖇 آقای استیو جابز به فرزندان خود اجازه نداده که حتی یک آی‌پد داشته باشند! چیزی که جوانان و نوجوانان ایرانی برایش سر و دست می‌شکنند!(منبع: اینجا) 🖇 همچنین شما می‌توانید، در اینترنت تعداد دیگری از بزرگ‌ترین سازنده‌های سیستم‌های مشابه را ببینید که چه راهکارهای جالبی را برای ممنوع‌کردن استفاده‌ی کودکانشان از این سیستم‌ها اندیشیده‌اند! 🖇 جالب است بدانید که اوباما رئیس‌جمهور قبلی آمریکا که اولین رئیس‌جمهور آمریکا بود که به تصریح تحلیلگران، به کمک قوت فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی، رأی آورد، نیز فرزندان خود را از استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک منع می‌کند. 🖇 همچنین دو دختر اوباما بدون حضور پدر یا مادر در کنار آن‌ها، حق استفاده از اینترنت را ندارند! (منبعش در همان کتاب «رسانه والدینی دیگر» آمده) ⁉️ به نظر شما اوباما، به اندازه‌ی کافی به فواید یا مضرات این شبکه‌ها آشنا نیست؟ 🔺️ به نظر من، این ما هستیم که هنوز باور نکرده‌ایم که این شبکه‌ها و این فضاها چه آسیب‌های عظیمی برای یک نوجوان کنجکاو دارند و چطور آینده‌ی او را به راحتی نابود می‌کنند. این ساده‌اندیشی و بی‌خیالی ما، نسبت به واقعیت‌هایی بسیار تلخ است که در حال رخ‌دادن است. 🔸️ ای کاش، شما هم مثل من، با قشر نوجوان دبیرستانی از نزدیک ارتباط دائم داشتید. دوست داشتم، کمی از حرف‌هایی را که بچه‌ها سر کلاس در مقابل من و شنیدن همه‌ی بچه‌ها(نه در فضای مشاوره‌ی خصوصی) به زبان می‌آورند را می‌شنیدید تا بفهمید که کار به کجا رسیده است. 😔 افسوس از این بی‌خیالی‌ها و ساده‌اندیشی‌های ما و افسوس از حزم و درایت عمیق دشمنان ما و فرزندان ما. 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه‌‌ی طاهره سلام الله علیها و با استعانت از حضرتش به اطلاع مخاطبین عزیز می‌رسانیم که علاوه بر پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها، سیر محتوایی تحت عنوان (شب‌ها) منتشر خواهد شد؛ ان شاء الله 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها ✅ آفت هشتم: کنجکاوی و هزار و یک بلا بعد از آن (بخش سوم) ⛔️ عدم نمایش نتایج غيراخلاقى⛔ ✅ آیا می‌دانید گوگل گزینه‌ای دارد که اگر فعالش کنید، ٪۸۰ نتایج غيراخلاقى را نشان نمی‌دهد؟ 👌🏻برای اینکار کافی است: ۱. داخل مرورگرتان نشانی زیر را وارد کنید: Google.com/preferences ۲. بعد از بازشدن صفحه‌ی نمایش، گزینه‌ی پنهان‌کردن نتایج بی‌پرده را فعال کنید. 🖋 ایده‌ی مطلب از کانال زیر گرفته شده است: @Rooyeshha_Dabestan 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. 🆔 ble.ir/mirzaei_ehya/ 🆔 eitaa.com/mirzaei_ehya/ 🆔 Sapp.ir/mirzaei_ehya 🆔 telegram.me/mirzaei_ehya/ 🆔 instagram.com/mirzaei_ehyaa/ 🆔 aparat.com/dinshenasi.com/ 🌐 www.dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۱ 🖋 در روایتی در کتاب کافی(ج۲-ص۱۳۰) چنین می‌خوانیم(نقل همراه با تلخیص و تصرف): ● اولین چیزی که خدا به آن عصیان شد، کبر است و آن معصیت ابلیس است. هنگامی که از اطاعت امر الهی سرپیچی کرد و کبر ورزید... ● دومین مورد حرص بود که از آدم و حوا صادر شد و آن زمانی بود که خداوند آن‌ها را در باغی از نعمت‌ها قرار داد و از هر آنچه در آن بود حق استفاده داشتند مگر یک درخت. ولی آن دو از آن درخت برداشتند در حالی که به آن نیازی نداشتند. 🔺️حرص بر ذریه‌ی آن دو تا روز قیامت موجود است زیراکه اکثر آنچه که بشر طلب می‌کند، نیازی به آن ندارد. ● سومین مورد حسد بود که آن معصیت قابیل فرزند آدم بود... 👈 از این سه، بسیاری از رذایل دیگر تولید می‌‌شود... 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 📌 برشی از پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها، 🔹 آفت هشتم: کنجکاوی و هزار و یک بلا بعد از آن 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۲ 🖋 اما گناه اولی که در بدو آفرینش آدم رخ داد کبر بود. کبر، منیت، خودبینی، خودبزرگ‌بینی، منشأ بسیاری از اشتباهات دیگر که ابلیس را بعد از هزاران سال عبادت، از عرش هستی به فرش کشاند. 💡اولین درجه‌ی الحاد، تکبر است. (کافی ج۲، ص۳۰۹، ح۱) 🔺️ اگر تکبر سبب شود که حق را نپذیریم، درجه‌ای از الحاد است. و کسی که ذره‌ای کبر در وجود او باشد داخل بهشت نخواهد شد. (کافی ج۲، ص۳۱۰، ح۷، سند صحیح) ● آیا ما حقی را با اینکه می‌دانیم حق است، انکار می‌کنیم؟ ● آیا تا به حال برای ما پیش آمده که همسر یا برادر کوچک ما، تذکری بدهد که درست باشد ولی غرورمان اجازه ندهد اشتباه خود را تصدیق کنیم؟ 📌 اندکی بیندیشیم. گویا معیارهای الهی با خط‌کش‌های ما متفاوت است. 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا ع يَقُولُ رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ وَ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا (عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج ۱، ص ۳۰۷) خدا بنده‌ای را که امر ما را زنده کند، رحمت کند به ایشان عرض کردم: و چگونه امر شما را زنده می‌کند؟ فرمود: علوم ما را یاد بگیرد و به مردم یاد بدهد زیرا که مردم اگر محاسن کلام ما را بدانند، از ما تبعیت می‌کنند. عرض سلام و احترام خدمت مخاطبین عزیز به مناسبت اولین سال تاسیس کانال احیاء در ایتا، جهت ارتقای کیفی و کمی محتواهای ارائه شده و همچنین بهبود و بالابردن بازدهی شیو‌ه‌های نشر مطالب از میان علاقه‌مندانی که دارای روحیه‌ی کار گروهی، جهادی و مخلصانه هستند در راستای ترویج شناخت عمیق و دقیق معارف الهی به صورت کاربردی، در موارد زیر دعوت به همکاری می‌نماییم. امید است با گسترش و تکمیل کارگروه مربوطه، بتوانیم هرچه بهتر و بیش‌تر رضایت امام زمان عج را حاصل کنیم؛ ان شاءالله ۱. پژوهش و تحقیق ۲.طراحی و فتوشاپ ۳. تدوین و ویرایش قطعه‌های صوتی و تصویری ۴. ویرایش متن ۵. پشتیبانی آموزشی و اجرایی دوره‌های آموزشی ۶. خبرنگاری ۷. عکاسی و فیلم‌برداری ۸. پیاده‌سازی محتوای صوتی به صورت مکتوب ۹. ترجمه محتوا به زبان انگلیسی و اگر در زمینه‌ای دیگر نیز می‌توانید فعالیت داشته باشید که ذکر نشده، ما را در جریان بگذارید تا برنامه‌ریزی جهت همکاری انجام شود. شما می‌توانید انتقادات، پیشنهادات و یا اعلام آمادگی خود را جهت همکاری از طریق آدرس زیر با ما در میان بگذارید. @Mirzaeiehya 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۳ 🔰 کبر صفتی قلبی است اما در رفتار آشکار است. 👈 هر نگاه ما می‌تواند حکایت‌کننده‌ی درون ما باشد. ❓به دیگران چگونه نظر می‌کنیم؟ 🔹️ اندکی بیندیشیم. آدم‌برفی عمر ما در حال آب شدن است و فرصت، کوتاه! 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۴ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْليسَ أَبى‏ وَ اسْتَكْبَرَ وَ كانَ مِنَ الْكافِرينَ پس همه سجده کردند مگر ابلیس که ابا کرد و استکبار ورزید و از کافرین بود. (سوره‌ی مبارکه‌ی بقره، آیه‌ی ۳۴) ❓منشأ کبر چیست؟ چه می‌شود که کسی برای دیگران قیافه می‌گیرد و می‌خواهد خود را بزرگ پندارد؟ 🔹️ در کتاب کافی(ج۲، ص۳۱۲، ح۱۷) چنین می‌خوانیم: 💡هیچ‌کس تکبر نورزید مگر به خاطر ذلت و حقارتی که در نزد خود یافته است. 🔰 آری! اگر ظرفیت بالا باشد، تکبر معنا ندارد. درخت پرثمر، شاخه‌هایش پایین‌تر است. 😔 کسی تکبر می‌ورزد که خود را حقیر می‌یابد و برای جبران حقارت خویش، باید به وسیله‌ای دست بیاویزد. 🔍 آیا تا به حال به مصادیق تکبر در زندگی خویش توجه کرده ایم؟ 🔸️ شاید طرز لباس‌پوشیدن ما از مصادیق آن باشد. 🔸️ شاید طرز نگاه‌کردن ما چنین باشد. 🔸️شاید نوع حرف‌زدن ما متکبرانه باشد. 🔸️ شاید کیفیت ایستادن و نشستن ما متکبرانه باشد. 🔺️ کبر گناهی است که کار را به انکار حق و بسته‌شدن مسیر بهشت می‌کشاند. 👈 به فکر درمان باشیم. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۵ 🔸️ فرعون‌های کوچک! 💡استاد اخلاقی می‌فرمود همه‌ی ما فرعون هستیم ولی محدوده‌ی حکومت‌هایمان متفاوت است! ❗شخصی که جلوی رئیسش منحنی است ولی به زیردستانش سلام نمی‌دهد! ⁉️ لحن کلام من با کسی که به او مدیون هستم با کسی که به او لطف کرده‌ام چه تفاوتی دارد؟ نوع نشستنم در مقابل این دو فرد، چطور؟! ⁉️ چه عیبی دارد وقتی رانندگی می‌کنیم، اگر کسی را در بین راه می‌بینیم تا جایی که مسیر یکسان است، او را سوار کنیم؟ چرا ماشین خالی برود؟! ⁉️ چرا اگر غذا بد مزه شود یا کیفیتی که مطلوب ماست نداشته باشد، از مادر یا همسر، شاکی بشویم؟ مگر آشپزی وظیفه آن‌هاست؟ ⁉️ چرا وقتی غذا در منزل دیگران مطلوب نباشد سکوت می‌کنیم ولی در منزل خودمان، ابراز؟! @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۶ 🖋 در کتاب خصال شیخ صدوق از رسول الله (صلی الله علیه و آله) می‌خوانیم(ج۱، ص۱۳۳، ح۸۹): اگر سه چیز در فرزند آدم نبود، هیچ گاه سر بر چیزی فرود نمی‌آورد: بیماری و فقر و مرگ. این سه در او هست و او با وجود آن هنوز جست و خیز می‌‌کند(و تکبر می‌ورزد)! 🔍 گاهی منشأ تکبر توهمات است. شخص واقعا توهم می‌کند برای خودش کسی شده است! 😔 واقعا تصور می‌کند منشأ ثروت و قدرت و علمی که دارد، خودش است! قارون هم همین‌گونه بود. گفت: من این‌ها را بر اثر علم خودم به دست آورده‌ام. (سوره‌ی قصص، آیه‌ی ۷۸: إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَىٰ عِلْمٍ عِنْدِي) 🔹️ همین سه چیز کافی است برای بیدارشدن از این توهم. 🔰 نوشته‌اند روزی عده‌ای در کنار مسجدالحرام فخرفروشی می‌کردند و از افتخارات و اصالت خویش می‌گفتند تا اینکه برای تحقیر سلمان گفتند: تو که هستی!! سلمان هم گفت: من کسی هستم که مایعی پست بودم(قبل از تولد) و بعدا هم مرداری گندیده(بعد از مرگ). در بین این دو نیز حامل نجاسات هستم! 🔺️ حتی فرعون‌ها به زیر خاک می‌روند. چه برای منزل دو متری آینده آماده کرده‌ایم؟ چه ما را در آنجا همراهی خواهد کرد؟ 💡بیش‌تر بیندیشیم. 👈 اینجا محلی برای اندیشدیدن است. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۷ ❓مرگ چیست؟ لحظه‌ای پس از این لحظه است که مثل این لحظه نیست. 🖋 عزیزانمان دور تکه‌ی گوشتی مرده جمع می‌شوند و گریه می‌کنند. البته از این تکه‌ی گوشت می‌ترسند. دوست ندارند شب در خانه بماند! دوست دارند سریعا آن را در خاک ببرند. بدن را روی تخت شست‌و‌شو قرار می‌دهند. یک تکان می‌دهند، بدن یک سمت می‌رود. تکان دیگری می‌دهند و سمت دیگر می‌رود! جنازه را سریع جابه‌جا می‌کنند. با هر قدمی آرزو می‌کنند که ای کاش اندکی سبک‌تر بود. سریع باید آن را در قبر بگذارند. وقتی در قبر گذاشتند، سنگی بر روی آن می‌گذارند و بعد تا جایی که لازم باشد بر روی ما خاک می‌پاشند. بعد هم سر ارث دعوا می‌کنند. از هر آنچه در دنیا داشتیم، یک کفنی با خود برمی‌داریم و بس. بعد از آن هم عزیزانمان به ما سر نمی‌زنند مگر اندک. 🔸️ این است مختصر حقیقتی که همه‌ آن را خواهند چشید. 💡چقدر عبرت‌ها بسیار است و عبرت‌گیرنده کم... 🔍 چه برای خانه‌ی جدید آماده کرده‌ایم؟! 🔺️یاد مرگ انسان را انسان می‌کند. 👈 بیش‌تر بیندیشیم. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۸ 🖋 با خود می‌اندیشیدم، چه شده است که فرعون ادعای خدایی کرده است. او می‌گفت: أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلَىٰ(سوره‌ی نازعات، آیه‌ی ۲۴) ⁉ مگر می‌شود موجودی که سراپا فقر و نیاز است، بتواند چنین ادعایی کند؟! ⁉ مگر می‌شود کسی که با پریدن کمی آب در گلویش از حالت عادی خارج می‌شود و ممکن است جان خویش را از دست دهد، بگوید من خدا هستم؟ ⁉ مگر می‌توان مرگ را انکار کرد؟! ⁉ مگر فرعون مریض نمی‌شد؟! ⁉ مگر نمی‌دید که اگر کوچک‌ترین عضو بدنش که از وجود آن خبر هم ندارد، آسیب ببیند، گرفتار چه مصیبت‌هایی می‌شود؟! 🔰 آری! وقتی نخواهیم به چیزی بیندیشیم، آن را فراموش می‌کنیم. گویا هرگز درکی از آن نداشته‌ایم. سپس طوری حرف خواهیم زد که باورنکردنی به نظر می‌رسد! 😔 من هم همین مشکل را دارم. وقتی چیزی باب میلم نباشد، سعی می‌کنم فراموشش کنم و به آن فکر نکنم! 💡فکرکردن هزینه دارد! فکرکردن انسان را مجبور به تغییر می‌کند و تغییر هزینه‌ی سنگینی دارد! 👈 یکی از علت‌های فرار ما از محاسبه‌ی دائمی خود، همین است. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۹ 🖋 گاهی از وجود عضوی در بدنمان خبر هم نداریم. بعد از مدتی می‌گویند فلان غده در فلان گوشه بدنتان آسیب دیده است. می‌گوییم: عجب! چنین چیزی هم در بدن ما بود و این قدر کارهای مهمی انجام می‌داد؟! 💡یکی از درمان‌های تکبر این است که انسان به بیچارگی خود توجه کند. 🔹️ در این فکر کند که گاهی کوچک‌ترین مریضی کمر او را می‌شکند. 🔸️ در این فکر کند که روزی به داخل قبر خواهد رفت. 🔰 آری. تفکر در این امور سبب می‌شود که انسان باور کند که فرق چندانی با دیگران ندارد! 👈 همه‌ی ما بیچاره هستیم. فقیر و غنی. عالم و جاهل. مشهور و ناشناس. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها ✅ آفت نهم: چند آفت مرتبط 🖋 سه مشکل روانی اساسی ناشی از استفاده از فضای مجازی، افسردگی، خودبیگانگی(الیسناسیون) و ایجاد خودخیالی، خودشیفتگی یا نارسیستیک است. شرح این سه باید با هم صورت بگیرد. این سه در کنار هم معنا می‌شوند. البته توضیح نسبتا جامعی از این سه معضل، احتمالا چند روزی طول بکشد. 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
قرآن و حدیث در زندگی - احیاء
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها ✅ آفت نهم: چند آ
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 پرونده‌ی ویژه و کاربردی از آفت‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و راهکارها ✅ آفت نهم: چند آفت مرتبط (بخش اول) 🔍 «افسردگی» 🖋 می‌پرسم چطوری؟ می‌گوید: چه بگویم! در حال تحمل زندگی‌یی هستم که از آن ناراضیم(افسرده هستم). می‌پرسم چرا؟ می‌گوید: فلانی عکس گذاشته، در شمال در فلان منطقه، پایین آن هم نوشته: من و دوستام یهویی! او این طوری زندگی می‌کند و من هم این طوری با این وضعیت! 🖇 لطفا با انتشار این موضوع در ثواب آن مشارکت داشته باشید. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com
┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 💠 ویژه برنامه‌ی «چند لحظه با خود» 💢 شماره‌ی ۱۰ 🖋 به خلاف آنچه غالبا تصور می‌شود، اگر شخصی به دنبال بزرگی است، باید تواضع پیشه کند. 🔍 تکبر، جز پستی در نظر مردم اثری ندارد. 🔰 در کتاب کافی(ج۲، ص۱۲۲، ح۳) به سند اعلایی چنین می‌خوانیم: هر بنده‌ای که برای خدا تواضع کند، خدا او را بالا می‌برد و هر که تکبر کند خدا او را پست می‌گرداند. 🔺️ مَن‌من کردن‌ها اثری جز پی‌بردن دیگران به حقارت نفسانی متکبر، اثری ندارد. 💡 آری! درخت هر چه ثمرش بیش‌تر باشد، شاخه‌هایش به زمین محرومان نزدیک‌تر است، آدمی هم هر چه کمالاتش بیش‌تر باشد، متواضع‌تر خواهد بود. @mirzaei_ehya | dinshenasi.com