eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
478 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
7.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ناگفته‌های مذاکرات هسته‌ای ظریف نمازی هومن مجد جاسوس
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اطلاعاتی جالب درباره ژاپن که احتمالا نمی‌دونید! 🔷سالها غرب گرایان ایرانی، غربی شده را به رخ ما می کشیدند که ژاپن اسلامی می‌خواهیم و... 🔸میدونید قانون اساسی ژاپن رو چه کسانی نوشته اند؟ ❇️واقعیت های ژاپن را در این مستند کوتاه ببینید
سبک زندگی اسلامی امام عسکری.pdf
515.9K
🔖فیش منبر 🔖 منبر کوتاه علیه السلام 🔻سبک زندگی اسلامی در آموزه های امام حسن عسکری(علیه السلام) 💠1. سخاوت و بخشندگی امام(علیه السلام) 💠2. ساده زیستی امام (علیه السلام) 💠3. ایجاد روحیه ی تفکر در پیروان خود 💠4. ترویج فرهنگ صرفه جویی
7.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ما برای جنگ با مهدی به خاورمیانه آمدیم! ♨️ این بخشی از صحبت های است؛ او در این خصوص توضیح میدهد که خاورمیانه محلّ ظهور منجی خواهد بود. 👈 مسیحیانِ صهیونیست که امروز در حاکمیتِ کشورهای غربی نفوذ دارند، بیشتر از چیزی که تصوّر می کنید اِنتظار منجی را کشیده و خود را برای جنگ با او آماده می کنند؛ خیلی از نبردهای این تفکّر نیز با همین انگیزه آغاز میشود.
بسم الله الرحمن الرحیم. آیا بین دو سجده نماز، باید کاملا نشست؟ نشستن بین دو سجده در نماز –واجب یا مستحب- واجب است؛ یعنى بعد از تمام شدن ذکر سجده اول، باید نشست تا بدن آرام گیرد و دوباره به سجده رفت؛ پس اگر این کار عمدا ترک شود، نماز باطل است، ولی ترک سهوی آن، نماز را باطل نمی‌کند. حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): نشستن بین دو سجده واجب مى‌باشد؛ یعنى بعد از تمام شدن ذکر سجده اول باید بنشینید تا بدن آرام گیرد و دوباره به سجده رود و اگر سهواً ترک شود، مانعى ندارد ولى اگر عمدى باشد، نماز باطل مى‌باشد. حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): بله واجب است و ترک عمدی آن موجب بطلان نماز می شود. حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): نشستن بین دو سجده لازم است و ترک عمدی موجب بطلان نماز است و ترک سهوی موجب سجده سهو است. حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): نمازگزار باید بعد از تمام شدن ذکر سجده اول بنشیند و پس از آنکه بدن او آرام گرفت، به سجده دوم برود و ترک عمدی موجب بطلان نماز است. 💠 احکام شرعی مورد نیاز
♻️ انقلابی دیروز، ضدانقلاب امروز آقای حمید داودآبادی خاطره‌ای را از مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین خسروشاهی نقل کرده‌اند: چند سال پیش در منزل مرحوم حجت الاسلام سیدهادی خسروشاهی میهمانش بودیم. ایشان که سال‌های اول پیروزی انقلاب مسئولیت‌های مهمی داشت، دربارۀ روحیه افراطی "مصطفی تاجزاده" گفت: اوایل انقلاب، تاجزاده از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب، مدیرکل مطبوعات و نشریات وزارت ارشاد شد. او روحیۀ بسیار افراطی داشت و خود را شدیدا مقلد امام خمینی می‌دانست. آن زمان عربستان سعودی در انگلستان نشریات عرب زبان بسیاری منتشر می‌کرد که مُروّج تفکرات وهابی‌های ضدشیعه بودند به خصوص علیه انقلاب اسلامی ایران شدیدا فعال بودند. باتوجه به این مسئله، قصد کردیم مجله‌ای به زبان عربی در لندن منتشر کنیم. هنگامی که خدمت امام خمینی رسیدم، قضیه را گفتم. ایشان خیلی خوشش آمد و فرمود: کار بسیارخوبی است، انجام دهید. به امام گفتم: بنده آمده ام از شما یک اجازه بگیرم. امام با تعجب فرمود: چه اجازه‌ای؟ گفتم : چون این مجله در انگلستان برای مسلمانان آنجا منتشر می‌شود، می‌خواهم از شما اجازه بگیرم که در این مجله، تصویر شما را روی جلد چاپ نکنیم.  امام با تعجب فرمود: "مگر قرار است در هر شماره عکس بنده روی مجله‌تان چاپ کنید؟ نخیر. به هیچ وجه حتی در داخل مجله عکس مرا چاپ نکنید." با این توصیه امام، مجله "العالم" را به زبان عربی در لندن منتشر کردیم. چند شماره چاپ شد که نامه ای از مصطفی تاجزاده مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد به دستم رسید که شدیدا از کار ما اظهار نارضایتی کرده بود. یک روز در تهران بودم که تاجزاده مرا دید. جلو آمد و با عصبانیت گفت: آقای خسروشاهی، شما ضدولایت فقیه هستید! اول فکر کردم شوخی می‌کند، ولی قیافه‌اش خیلی جدی بود و به شوخی نمی‌خورد. آن هم این شوخی مهم و سنگین! با تعجب گفتم: ببخشید آقای تاجزاده، منظورتون بنده است؟ گفت: بله. وقتی علت را جویا شدم، گفت: "شما به چه حقی روی جلد مجله العالم عکس حضرت امام خمینی را منتشر نمی کنید؟ " گفتم : برای چی باید این کار بشود؟ گفت: "همین نشان می دهد که شما با امام خمینی مخالفید و ضد ولایت فقیه هستید!" وقتی توصیۀ شخص امام را گفتم، تاجزاده نپذیرفت. چند روز بعد امام خمینی با مسئولین مملکتی دیدار داشتند که اتفاقا بنده و تاجزاده هم آنجا بودیم. بعد از دیدار، تاجزاده را بردم جلو و به امام عرض کردم: "حضرت امام، برخی آقایان ما را به خاطر اینکه روی جلد مجله العالم تصویر شما راچاپ نمی کنیم، ضد ولایت فقیه می‌دانند."  امام خندید و فرمود: "قبلا هم گفتم که، به هیچ وجه حتی توی صفحات داخلی مجلاتتان عکسی از بنده چاپ نکنید چه برسد روی جلد!" از امام تشکر کردم، نگاهی به قیافه گرفته تاجزاده انداختم و رفتم. ______ این روزها فرصتی در اختیار مصطفی تاج زاده قرار نمی‌گیرد مگر آنکه پنجه‌ای به روی امامین انقلاب می‌کشد. سر منشاء همه مشکلات را اصل ولایت فقیه می‌داند و از گذشته‌اش توبه می‌کند. تاج‌زاده اولین مصداق روایت امیر‌المومنین نیست، طبعا آخرین هم نخواهد بود: جاهل را نمی‌بینی مگر در حالت افراط یا تفریط...
🔴 ‼️| فضای مجازی و سبک زندگی اسلامی 🔻 سرعت علم به تصاعد هندسی وارد دنیای فناوری ارتباطات شد. افقی جدید گشوده شد. ترسناک. با آینده‌ای مبهم. جاذبه‌های فناوری به ویژه از درگاه فضای مجازی داستان نوشته‌ی کارلو کلودی را زنده می‌کند. در غم‌انگیزترین قسمتش. آنجا که بی‌توجه به اندرزهای پدر ژپتو سوار قطار می‌شود و در شهر بازی (=سرزمین احمق ها)چنان سرگرم بازیگوشی و خوش گذرانی است که دیگر فکرش کار نمی‌کند. او دیگر تبدیل به الاغ شده است. با مغزی تهی. 🔹منافع فراوانی از مدرنیته نصیب انسان شده و جاذبه‌های بی‌مانند فضای مجازی همراه با فرصت‌های خیره کننده اش قابل توجه است. اما تهدیدهای فضای مجازی کم نیست. به ویژه برای اخلاق و خانواده و فرزندان. به نحوه‌ ی طراحی و چیدمان سیستم‌های نرم افزاری توجه کنید، موتورهای جستجو با ذائقه خوانی‌اش را ببینید. کافی است چندبار صفحه‌ی گوشی‌ را لمس کنید. دیگر برای او غریبه نیستید. می‌شناسد و زین پس شما را به انبوهی از پیام‌ها و گزارش‌ها و اطلاعاتی که حتی اگر میل خواندن و دیدنشان را نداشه باشید میهمان می‌کند. 🔹پیام رسان‌ها با آپشن‌ها و گزینه‌های متنوع و همه‌ی فناوری اطلاعات با فلسفه‌ی در سایه‌اش منحصر به فرد و کاملاً مدیریت شده. منوهای متنوعی از انتخاب‌هایی که خود گونه‌ای دیگر از محدودیت است. چنان انسان سرگرم شده است که وضعیت اسف بارش را درک نمی‌کند او سرگرم روزمره گی است‌و فرصت ادراک و اندیشیدن ندارد! ؛ انسان در دام سبک زندگی تحمیلی گرفتار شده‌ است. 🔹 تهدیدی مهم‌تر از این سراغ ندارم که در پس شعار انسان‌گرایی، انسان در بند شده است با زیباترین شعارهایش؛ حق انتخاب! ؛ فناوری اطلاعات حتی فرصت انتخاب را از انسان ربوده است. اگر حق انتخابی داشته باشد، انتخاب کردن از میان گزینه‌هایی است که بر اساس الگوها و پارادایم های غیرتوحیدی تدارک شده است. یعنی انتخاب از میان گزینه‌های متنوع در تونل پرزرق و برق که فرصت تفکر را از انسان ربوده است 🔹 فناوری اطلاعات خطر گسسته‌شدن رشته‌های سنت را پررنگ کرده است. در جستجوی وحدتی باید بود به عظمت جاری و ساری اش در زمان و آن را به حال و آینده پیوند زد. از این رو بازگشت و احیای سنت با فهم ابزار جدید نه یک امر تزئینی که یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تاریخی است. 🖌
7.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نقش امپراطوری رسانه ای جهان در جهت دهی افکار عمومی! 🔹 از مردم بلژیک مردم پرسیدن اولین چیزی که بعد از شنیدن کلمه "ایران" به ذهنشون میاد چیه، اکثریت گفتن "جنگ" در حالیکه ایران برخلاف کشورهای همسایه بسیار امنه و طی دویست سال اخیر به هیچ کشوری حمله نظامی نکرده. 🔹 در مقابل نظر همین افراد رو در مورد امریکا پرسیدن و اکثریت گفتن، ثروت، همبرگر، ترامپ یا غذا و آزادی و... در حالیکه طی دو قرن اخیر امریکا بیشترین تجاوزات نظامی و کشتار را در سطح جهان ثبت کرده
(١٠) 💠💠💠💠💠 ❓پرسش: با توجه به روایت حماد بن عیسی(١) از امام سجاد(علیه‌السلام)، آیا هر قیام و نهصتی قبل از ظهور و قیام حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) طاغوت و باطل است و نباید گرد آن جمع شد؟! 🖍️پاسخ: 👈البته که هر قیامی علیه طاغوت و حکومت ظالم، همیشه مورد تایید نمی‌باشد. برای تأیید آن ویژگی‌هایی لازم است. از جمله شایستگی و توانمندی و مشروعیت رهبر نهضت، به این معنی که یا پیامبر و امام باشد و یا از ناحیه آن‌ها اذن یا داشته باشد. 👈این یک قاعده عقلی کلی است و اگر نهضتی (همچون انقلاب اسلامی ایران) چنین شرایطی را داشت (اذن عام) پس مشروعیت او بر حق است. ⚠️ولی در خصوص روایت مذکور باید دانست: اولا؛ امام درصدد گزارشی از آینده بر اساس خبر غیبی است، نه این که تکلیف امت یا مشروعیت و عدم مشروعیت قیام را بیان کنند. یعنی هدف نهایی که پیروزی بر اهل زمین و استقرار دولت موعود است با این قیام‌ها محقق نمی‌شود، هر چند آثار مطلوبی داشته باشد. ثانیا؛ عبارت «لا یخرج واحدٌ منا» که در روایت امده است یعنی خروج یک تن از اهل بیت(علیهم‌السلام) و تعرضی به قیام‌های مردمی به رهبری صالح و شایسته که مدعی مهدویت نباشد ندارد. ثالثا؛ در میان این گونه روایات، حدیث صحیح و بدون اشکالی وجود ندارد، چنان‌که حماد ابن عیسی نیز مرفوعه و زنجیره سند آن نیز بریده است! به‌علاوه که در برخی منابع آمده است ربعی‌ابن‌جارود_که در سلسله سند این روایت است_زیدی مذهب بوده و دلیلی بر عدول او به مذهب حق وجود ندارد پس روایت مذکور از اعتبار ساقط است. رابعا؛ اگر تمام قیام‌ها در زمان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به جهت عدم اذن ایشان باطل و به ناحق باشد، بر اساس قاعده عقلی که در ابتدا ذکر شد، نمی‌توان منکر قیام علیه باطل در زمان غیبت شد و از اساس آن را زیر سؤال برد. خامسا؛ در مقابل ، روايات زيادي داريم كه از قيام قبل از ظهور حضرت مهدي (ع) خبر و مورد تأييد قرار مي دهد: پيامبر اكرم (ص)‌فرمودند: يخرج الناسٌ من المشرق فيوَطّؤُن للمهدي يغني سلطانه ;مردي از مشرق قيام مي كنند و زمينه حكومت مهدي را فراهم مي سازند.(٢) 👈 مضافا این که روایات مذکور در این باب اقسام مختلفی دارند که از باب حال و مقضای مخاطب قابل بررسی و استناد هستند و نمی‌توان به طور مطلق آن‌ها را قابل استناد قرار داد. 🔶🔶🔶🔶🔶 ١. کافی، ج٨، ص٢۶۴، ح٣٨٢. متن روایت: «وَ اللَّهِ لَا يَخْرُجُ أَحَدٌ مِنَّا قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ- إِلَّا كَانَ مَثَلُهُ كَمَثَلِ فَرْخٍ طَارَ- مِنْ وَكْرِهِ قَبْلَ أَنْ يَسْتَوِيَ جَنَاحَاهُ- فَأَخَذَهُ الصِّبْيَانُ فَعَبِثُوا بِهِ» ۲. بحارالانوار، ج۵١، ص٨٧.