🍃🌹🍃 🍃🌹🍃
⚠️ خلاصه تمامی ادعیه در چهار جمله...
🔵 روزی شخصی خدمت حضرت امیرالمؤمنین عليه السلام می رود و میگوید:
⁉️ یا امیر بنده به علت مشغله زیاد نمی توانم همه دعاها را بخوانم،چه کنم؟
🌷 حضرت امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام فرمودند: خلاصه تمام ادعیه را به تو می گویم، هر صبح که بخوانی، گویی تمام دعاها را خواندی.
1⃣ "الحمدللّه علی کل نعمة"
⬅️ خدا را سپاس و حمد می گویم برای هر نعمتی که به من داده است.
2⃣ "و اسئل اللّه من کل خیر"
⬅️ و از خداوند درخواست می کنم هر خیر و خوبی را.
3⃣ "و استغفر اللّه من کل ذنب"
⬅️ و خدایا مرا ببخش برای تمام گناهانم.
4⃣ "و اعوذ باللّه من کل شر"
⬅️ و خدایا به تو پناه می برم از همه بدی ها.
📚 بحارالانوار، جلد ۹
┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄
✔️ کانال دین یاران 👇👇👇
🌐 http://www.dinyaran.ir
15.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #پادکست |داغ فرزند
▪️ گزیده سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی
#کلیپ
#┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄
✔️ کانال دین یاران 👇👇👇
🌐 http://www.dinyaran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄
✔️ کانال دین یاران 👇👇👇
🌐 http://www.dinyaran.ir
🔴🔴#_روایت
فلاح السائل بإسنادنا إلى هارون بن موسى التلعكبري عن ابن عقدة عن محمد بن سالم بن جبهان عن عبد العزيز عن الحسن بن علي عن سنان عن عبد الواحد عن رجل عن معاذ بن جبل قال: قلت حدثني بحديث سمعته من رسول الله ص حفظته و ذكرته في كل يوم من دقة ما حدثك به قال نعم و بكى معاذ فقلت اسكت فسكت ثم نادى بأبي و أمي حدثني و أنا رديفه قال فبينا نسير إذ يرفع بصره إلى السماء فقال الحمد لله الذي يقضي في خلقه ما أحب قال يا معاذ قلت لبيك يا رسول الله إمام الخير و نبي الرحمة فقال أحدثك ما حدث نبي أمته إن حفظته نفعك عيشك و إن سمعته و لم تحفظه انقطعت حجتك عند الله ثم قال إن الله خلق سبعة أملاك قبل أن يخلق السماوات فجعل في كل سماء ملكا قد جللها بعظمته و جعل على كل باب منها ملكا بوابا
عبد الواحد به نقل از مردى مىگويد: به معاذ بن جبل گفتم: يكى از احاديثى را كه از رسول خدا صلى الله عليه و آله شنيده اى و درست حفظ نموده و هر روز با دقت متذكر مىشوى، براى من باز گو كن،معاذ پذيرفت و گريست، پس گفتم: خاموش شود. ومعاذ خاموش شد. و گفت: پدر و مادرم فداي پیامبر، در حالى كه من در پشت سر پیامبر بر مركب سوار بودم و با هم راه می رفتیم، چشم به سوى آسمان بلند نمود و فرمود:«سپاس خداوندى را كه هر چه را كه دوست بدارد در باره آفريدگانش به طور حتم مقدر و جارى مىسازد.» آنگاه فرمود: اى معاذ، عرض كردم: «لبيك اى رسول خدا، اى پيشواى خير و پيامبر رحمت» فرمود: «آيا حديثى را به تو بگويم كه هيچ پيامبرى به امت خويش نفرموده است، و اگر آن را حفظ كنى در زندگى براى تو سودمند خواهد بود، و اگر بشنوى و حفظ نكنى حجت خداوند بر تو تمام مىشود.» سپس فرمود: «براستى كه خداوند پيش از آفريدن آسمانها، هفت فرشته آفريد، و در هر آسمان فرشتهاى قرار داد، و آن آسمان را با عظمت خويش فرا گرفت، و بر در هر كدام از آسمانها فرشته اى را به عنوان نگهبان قرار داد.👇👇👇👇
☑️آسمان اول
فتكتب الحفظة عمل العبد من حين يصبح إلى حين يمسي ثم يرتفع الحفظة بعمله له نور كنور الشمس حتى إذا بلغ سماء الدنيا فيزكيه و يكثره فيقول له قف فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه أنا ملك الغيبة فمن اغتاب لا أدع عمله يجاوزني إلى غيري أمرني بذلك ربي
فرشتگانى كه نگاهبان عمل بنده هستند از صبح تا شب عمل او را مىنويسند، آنگاه آن را در حالى كه مانند آفتاب مىدرخشد بالا مىبرند، تا اينكه به آسمان اول (دنیا) مىرسند در حالى كه آن عمل در نظر آنان پاكيزه و بسيار است. ولى فرشتهاى كه نگهبان آسمان اول است مىگويد: بايستيد، و اين عمل را بر صورت صاحبش بزنيد، من فرشته «غيبت» هستم، هر كس غيبت كند نمىگذارم عملش از من به سوى ديگرى بگذرد، زيرا پروردگارم به من چنين دستور فرموده است.
☑️آسمان دوم
قال ثم يجيء من الغد و معه عمل صالح فيمر به و يزكيه و يكثره حتى يبلغ السماء الثانية فيقول الملك الذي في السماء الثانية قف فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه إنما أراد بهذا العمل عرض الدنيا أنا صاحب الدنيا لا أدع عمله يتجاوزني إلى غيري
فرداى آن روز فرشته نگهبان بر عمل بنده همراه با عمل صالح مىآيد، و از فرشته نگهبان آسمان اول مىگذرد، در حالى كه در نظرش آن عمل پاكيزه و بسيار است. تا به آسمان دوم مىرسد، فرشته نگهبان آسمان دوم به او مىگويد: بايست، و اين عمل را بر روى صاحبش بزن، كه نيت او از اين عمل، متاع اندك و بىارزش دنيا بود، و من فرشته ويژه «دنيا» هستم، و نمىگذارم كه عمل او از من به سوى ديگرى بگذرد.»
☑️ آسمان سوم
قال ثم يصعد بعمل العبد مبتهجا بصدقة و صلاة فتعجب الحفظة و يجاوزه إلى السماء الثالثة فيقول الملك قف فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه و ظهره أنا ملك صاحب الكبر فيقول إنه عمل و تكبر فيه على الناس في مجالسهم أمرني ربي أن لا أدع عمله يتجاوزني إلى غيري
حضرت فرمود: «بار ديگر عمل بنده را در حالى كه به صدقه و نماز آن شادمان است، به بالا مىبرد و فرشتگان نگهبان نيز از آن عمل خوششان مىآيد، و آن را به سوى آسمان سوم عبور مىدهد، تا اينكه فرشته نگهبان آسمان سوم مىگويد: بايست و اين عمل را به روى و پشت صاحبش بزن، من فرشته «متكبرين» هستم، صاحب اين عمل به واسطه آن در مجالس مردم بر آنان تكبر مىنمود، پروردگارم به من دستور داده كه نگذارم عملش از من به سوى ديگرى بگذرد.»
☑️آسمان چهارم
قال و تصعد الحفظة بعمل العبد يزهر كالكوكب الدري في السماء له دوي بالتسبيح و الصوم و الحج فيمر به إلى ملك السماء الرابعة فيقول له قف فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه و بطنه أنا ملك العجب فإنه كان يعجب بنفسه و إنه عمل و أدخل نفسه العجب أمرني ربي لا أدع عمله يتجاوزني إلى غيري و أضرب به وجه صاحبه
حضرت فرمود: «بار ديگر فرشتگان نگهبان، عمل بنده را در حالى كه مانند ستاره در آسمان مىدرخشد، و آهنگ و صداى تسبيح و روزه و حج از آن بلند است بالا برده و به سوى فرشته آسمان چهارم عبور مىدهند، ولى فرشته نگهبان آسمان چهارم مىگويد: بايستيد و اين عمل را بر روى و شكم صاحبش بزنيد، من فرشته عجب ( خود پسندی) هستم، و او به خود مىباليد و اين عمل را با حالت عجب انجام داده، پروردگارم به من دستور داده كه نگذارم عملش از من به سوى ديگرى بگذرد، و آن را بر روى صاحبش بزنم .»👇👇👇👇
☑️آسمان پنجم
قال و تصعد الحفظة بعمل العبد كالعروس المزفوفة إلى أهلها فيمر به إلى ملك السماء الخامسة بالجهاد و الصلاة ما بين الصلاتين و لذلك رنين كرنين الإبل عليه ضوء كضوء الشمس فيقول الملك قف أنا ملك الحسد فاضرب بهذا العمل وجه صاحبه و تحمله على عاتقه إنه كان يحسد من يتعلم و يعمل لله بطاعته فإذا رأى لأحد فضلا في العمل و العبادة حسده و وقع فيه فيحمله على عاتقه و يلعنه عمله
حضرت فرمود: «ديگر بار ملائكه نگهبان، عمل بنده را مانند عروسى كه به سوى شوهرش برده مىشود، بالا مىبرند- در حالى كه آن عمل همراه با جهاد و نماز نافله بين دو نماز واجب مىباشد، و به همين خاطر صداى بلندى مانند صداى شتر، و درخششى همانند نورافشانى خورشيد دارد- و به سوى فرشته نگهبان آسمان پنجم مىگذرانند، تا اينكه آن فرشته مىگويد: بايستيد، من فرشته «حسادت» هستم، پس آن عمل را به روى صاحبش بزنيد و بر پشتش بار کنید. زيرا او نسبت به كسانى كه دانش آموخته و به طاعت خدا عمل مىنمودند حسادت مىورزيد و نيز هر گاه مىديد كه كسى در عمل و عبادت بر او برترى دارد، نسبت به او حسادت مىورزيد و بر او خرده گرفته و نكوهش مىكرد. پس وى عمل خويش را بر دوش مىگيرد و عملش وى را لعنت مىكند.»
☑️آسمان ششم
قال و تصعد الحفظة فيمر بهم إلى ملك السماء السادسة فيقول الملك قف أنا صاحب الرحمة اضرب بهذا العمل وجه صاحبه و اطمس عينيه لأن صاحبه لم يرحم شيئا إذا أصاب عبدا من عباد الله ذنبا [ذنب] للآخرة أو ضرا [ضر] في الدنيا يشمت به أمرني ربي أن لا أدع عمله يجاوزني إلى غيري
حضرت فرمود: «ديگر بار فرشتگان نگهبان بالا رفته و عمل او را به سوى آسمان ششم عبور مىدهند، تا اينكه فرشته نگهبان آسمان ششم مىگويد: بايستيد، من فرشته «مهربانى و دلسوزى» هستم، اين عمل را بر صورت صاحبش بزنيد و چشمانش را كور كنيد، زيرا صاحب اين عمل به هيچ كس مهربانى و دلسوزى نمىنمود، هر گاه بندهاى از بندگان خدا گناهى در رابطه با آخرت مىنمود، و يا ضررى در دنيا به او مىرسيد، نسبت به او شماتت مىكرد، پروردگارم به من دستور داده كه نگذارم عمل وى از من به سوى ديگرى بگذرد.
☑️ آسمان هفتم
و قال و تصعد الحفظة بعمل العبد أعمالا بفقه و اجتهاد و ورع له صوت كالرعد و ضوء كضوء البرق و معه ثلاثة آلاف ملك فيمر بهم إلى ملك السماء السابعة فيقول الملك قف و اضرب بهذا العمل وجه صاحبه أنا ملك الحجاب أحجب كل عمل ليس لله إنه أراد رفعة عند القواد و ذكرا في المجالس و صوتا في المدائن أمرني ربي أن لا أدع عمله يجاوزني إلى غيري ما لم يكن خالصا
حضرت فرمود: «ديگر بار فرشتگان نگهبان، عمل بنده را بالا مىبرند، اعمالى همراه با فقه و ژرفنگری و كوشش در عبادت و ورع و پرهيزگارى، كه بسان رعد و آذرخش صدا مىكند، و پرتوى مانند برق دارد، و سه هزار فرشته همراه آن هستند. تا اينكه آن را به سوى فرشته نگهبان آسمان هفتم مىبرند، آن فرشته مىگويد: بايستيد و اين عمل را بر روى صاحبش بزنيد، من فرشته «حجاب» هستم، و از عبور هر عملى كه براى خدا نباشد جلوگيرى مىنمايم، زيرا صاحب اين عمل خواهان رفعت و بلندپايگى در نزد فرمانروايان و ذكر خير در مجالس، و شهرت و پيچش صدا در شهرها بود، پروردگارم به من دستور داده كه نگذارم عملى از من به سوى ديگرى بگذرد، مگر اينكه خالص باشد.»👇👇👇👇
عرش الهی
قال و تصعد الحفظة بعمل العبد مبتهجا به من خلق حسن و صمت و ذكر كثير تشيعه ملائكة السماوات السبعة بجماعتهم فيطئون الحجب كلها حتى يقوموا بين يديه فيشهدوا له بعمل صالح و دعاء فيقول الله أنتم حفظة عمل عبدي و أنا رقيب على ما نفسه عليه لم يردني بهذا العمل عليه لعنتي فيقول الملائكة عليه لعنتك و لعنتنا
حضرت فرمود: «بالاخره ملائكه نگهبان، با حالت سرور و شادمانى عمل بنده را كه دربردارنده خلق و خوى نيكو و سكوت و ياد فراوان خداست، و همه فرشتگان آسمانها و ملائكه هفتگانه همگى در پى آن روانند، بالا مىبرند و تمام حجابها را زير پا مىگذارند و مىگذرند، تا اينكه در پيشگاه خداوند ايستاده و به عمل صالح و دعاى او گواهى مىدهند، ولى خداوند مىفرمايد: هر چند شما نگاهبانان عمل بنده من هستيد، ولى من مراقب امورى كه در نفس او مىگذرد نيز هستم، مقصود وى از انجام اين عمل، من نبودم، لعنت من بر او باد! آنگاه ملائكه مىگويند: لعنت تو و لعنت ما بر اوباد!»
قال ثم بكى معاذ و قال قلت يا رسول الله ما أعمل قال اقتد بنبيك يا معاذ في اليقين قال قلت إنك أنت رسول الله و أنا معاذ بن جبل قال و إن كان في عملك تقصير يا معاذ فاقطع لسانك عن إخوانك و عن حملة القرآن و لتكن ذنوبك عليك لا تحملها على إخوانك و لا تزك نفسك بتذميم إخوانك و لا ترفع نفسك بوضع إخوانك و لا تراء بعملك و لا تدخل من الدنيا في الآخرة و لا تفحش في مجلسك لكي يحذروك بسوء خلقك و لا تناج مع رجل و عندك آخر و لا تتعظم على الناس فيقطع عنك خيرات الدنيا و لا تمزق الناس فتمزقك كلاب أهل النار قال الله و الناشطات نشطا أ تدري ما الناشطات كلاب أهل النار تنشط اللحم و العظم قلت من يطيق هذه الخصال قال يا معاذ أما إنه يسير على من يسر الله عليه قال و ما رأيت معاذا يكثر تلاوة القرآن كما يكثر تلاوة هذا الحديث.
العدة، عدة الداعي روى أبو محمد جعفر بن أحمد القمي في كتابه المنبئ عن زهد النبي ص عن عبد الواحد عمن حدثه عن معاذ بن جبل مثله
راوى مىگويد: سپس معاذ گريست و گفت: عرض كردم اى رسول خدا من چه کنم؟ فرمود: اى معاذ، در يقين و باور به پيامبرت اقتدا نما. عرض كردم: شما پيامبر خداييد و من معاذ بن جبل. فرمود: اى معاذ، اگر در عملت تقصير و كوتاهى است، پس زبان خويش را از بدگويى برادران دينى و حاملان قرآن نگاه دار. و گناهانت را گردن بگیر و بر گردن برادرانت نینداز، و خويشتن را با نكوهش و سرزنش نمودن برادرانت ستايش مكن، و با پايين آوردن مقام برادرانت خود را بالا مبر، و عمل خويش را با قصد ريا انجام مده، و از در دنيا در آخرت داخل نشو( اخرت را وسیله رسیدن به دنیا قرار مده)، و در مجلس خود فحش و ناسزا مگو، تا مبادا همنشينانت به واسطه بدخويى تو دورى كنند، و در حضور هيچ كس با ديگرى سخن در گوشى مگو، و نسبت به مردم اظهار بزرگى مكن، تا مبادا خيرات دنيا از تو قطع شود، و مردم را پاره پاره مكن تا مبادا سگهاى جهنم تو را پاره پاره كنند، كه خداوند مىفرمايد: و الناشطات نشطا.(سوره نازعات). آيا مىدانى «ناشطات» چيست؟ آنها سگهايى هستند كه گوشت و استخوان اهل جهنم را تكه و پاره مىكنند. عرض كردم: چه كسى تاب و طاقت عمل به اين امور وخصلتها را دارد؟، فرمود: اى معاذ، آگاه باش كه مسلما انجام اين امور براى هر كس كه خداوند براى او آسان كند، راحت و آسان خواهد بود. راوى مىگويد: معاذ اين حديث را بيشتر از تلاوت قرآن، مىخواند.
بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج67 ؛ ص246
┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄
✔️ کانال دین یاران 👇👇👇
🌐 http://www.dinyaran.ir
#دین_یاران
#پاسخ_به_شبهات
#شبهات_مهدویت(٣)
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
❓پرسش: آیا علمای اهل سنت نیز فرزند امام عسکری(علیهالسلام) را همان مهدی موعود یا منجی میدانند؟
✔️ پاسخ: بعضی از علمای اهل سنت فقط به ولادت فرزندی به نام مهدی از امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرده اند و حیات او تا این زمان و منجی و موعود بودن او را به شیعه نسبت می دهند، ولی عده ای از آنان تصریح به زنده بودن او تاکنون و نیز موعود و منجی بودن او دارند.
⭕ از جمله:
١. محمّد بن یوسف گنجی شافعی می گوید: ابو محمّد حسن عسکری علیه السلام ازخود فرزندی به جای گذاشت که همان امام منتظر است؛(١)
٢. عبدالوهاب شعرانی حنفی می گوید: در آخر الزمان امید به خروج مهدی است. او از اولاد امام حسن عسکری علیه السلام است. ولادت او نیمه شعبان سال 255 هجری اتفاق افتاد. تا به حال زنده است تا با حضرت عیسی علیه السلام اجتماع کند. عمرش تا این زمان 706 سال است. این چنین شیخ حسن عراقی به من خبر داد؛(٢)
٣. نورالدین عبدالرحمن جامی حنفی؛ بعد از بیان تاریخ ولادت حضرت مهدی علیه السلام می گوید: او کسی است که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد؛(٣)
۴. قاضی بهلول بهجت افندی می گوید: ولادت امام دوازدهم در پانزدهم ماه شعبان سال 255 هجری بود و اسم مادرش نرجس است. برای او دو غیبت است: یکی صغرا و دیگری کبرا. هر گاه خداوند به او اذن دهد ظهور کرده، آن گاه زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد.(۴)
✳️🔸✳️🔸✳️🔸✳️🔸✳️
١. کفایة الطالب، ص ٣١٢.
٢. الیواقیت و الجواهر، ج ٢، ص ١٢٧.
٣. شواهد النبوه، ص ۴٠۴.
۴. المحاکمة فی تاریخ آل محّمدصلی الله علیه وآله، ص ٢۴۶.
@dars_akhlaq..mp3
1.25M
🔊 #كليپ_صوتی
♦️ مجموعه درس اخلاق ♦️
🎙🌸آيت الله #مجتبی تهرانی (ره)
🍁 موضوع : راستگویی حسن و نیکو
┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄
✔️ کانال دین یاران 👇👇👇
🌐 http://www.dinyaran.ir
اقتصاد دانشبنیان.doc
54.8K
نسخه word
❇️یادداشت/ روایتگری اقتصاد دانشبنیان جایگزینی برای اقتصاد نفتی
#سیاسی_تحلیل
🔴 #بورس و حاشیه های آن‼️
🔻 قطعا عده ای بدشان نمیآید تا حتی اگر شده با انتشار فیلمهای قدیمی، تجمعات اعتراضی با شعارهای ساختارشکن را رقم بزنند و با شکل دادنِ تجمعات اعتراضی زمینه را برای یک وادادگی دیگر در مقابل غرب آماده کنند
🖌 #سرخط :
1⃣ از سیاستگذاران کشور انتظار میرود که با ناهماهنگی بر اعتماد عمومی لطمه نزنند و همچنین در مقابل واکنش های هیجانی از اتخاذ #برخی تدابیر دستوری شتابزده و غیرعالمانه که خلاف ذات بازار سرمایه میباشد بپرهیزند.
🔹 رویکرد تک بعدی مدیران و صرفاً هدایت نقدینگی به بورس بدون سنجیدن واقعیت های میدانی اقتصادی و جوانب امنیتی و فرهنگی و... قطعا پیامدهای مثبتی نخواهد داشت.
2⃣ این حقیقت برای افکار عمومی بایست تبیین شود که قرار نیست #بورس همیشه سودآور باشد، از انجام رفتارهای هیجانی باید خودداری کنند و همانطورکه در سود، کسی شریکشان نمیشود، در زمان ضرر نیز نباید انتظار دریافتِ خسارت داشته باشند!!
3⃣ کاربران حقیقی در بازار سرمایه میبایست قبل و بعد از ورود به بورس تصمیم و رفتاری غیرهیجانی و عاقلانه و واقع بینانه داشته باشند.
#سیاسی_تحلیل
آژانس انرژی اتمی: به یکی از دو سایت هستهای مد نظر دسترسی پیدا کردیم
🔹ایران در حال برداشتن گامهای مقدماتی برای نصب سانتزیفیوژهای پیشرفته است. از یکی از دو سایت مورد درخواست نمونهبرداری کردیم و از سایت دوم روزهای آینده بازدید خواهد شد.
🔹ذخایر اورانیوم غنیشده ایران به بیش از ۱۰ برابر مجاز در برجام رسیده. میزان ذخایر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از کاهش تعهدات، در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.
#سیاسی_خبر