eitaa logo
کانال دختران بهشتی
787 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
6.1هزار ویدیو
49 فایل
چادرت را بتکان روزیِ ما را بفرست ای که روزیِ دو عالم همه از چادر تو ست یا زهرا سلام الله علیها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم❤ موضوع :شکیات صحیح ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ خداداد 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال دختران بهشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه شعبان *سلام امام خوبیها* 💛💚💛 دوست دارم این عید را به یاد شما باشم چون شنیدم شما بچه هایی که کار خوب انجام می دهند و به یاد شما هستند را دوست دارید❤️ من بهار رو خیلی دوست دارم چون شما در فصل بهار ظهور می کنید🌿🌸🌿 ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸مرحوم آیت الله کشمیری می فرمود: شب نیمه شعبان سه بار سوره یاسین یکی به نیّت طول عمر و یکی به نیّت وسعت رزق و یک بار به نیّت صحت جسمانی خوانده شود
خلاصه درس احکام امروز 🦋شکیات صحیح نماز بسم الله الرحمن الرحیم در جلسه گذشته درباره ۴ مورد از شکیات صحیح نماز با هم صحبت کردیم ان شاء الله این جلسه ، ۵ مورد دیگر را بررسی می کنیم 🌸 شک بین رکعت ۴ و ۵ بعد از سر برداشتن از سجده دوم نماز بعد از اینکه کمی فکر کردیم ، اگر شک مان به یقین نرسید ، بنا را بر ۴ می گذاریم و نماز را تمام می کنیم ، و بعد از نماز ، دو سجده سهو به جا می آوریم 🌼 شک بین رکعت ۴ و ۵ در حال ایستاده در این صورت ، باید فوراً بنشینیم و تشهد و سلام نماز را بخوانیم و نماز را تمام کنیم ، و سپس یک رکعت نماز احتیاط ایستاده‌ یا دو رکعت نماز احتیاط نشسته به جا می آوریم و بنابر احتیاط نمازمان را دوباره از اول بخوانیم 🌺 شک بین رکعت ۳ و ۵ در حال ایستاده باید فوراً بنشینیم و تشهد و سلام نماز را می دهیم و نماز را تمام می کنیم ، و باید بعد از تمام شدن نماز ، دو رکعت نماز احتیاط ایستاده‌ به جا بیاوریم و بنابر احتیاط ، دوباره نماز مان را از اول بخوانیم 🌹شک بین رکعت ۵ و ۶ در حال ایستاده اگر در شک باقی ماندیم باید بنشینیم و تشهد و سلام نماز را بخوانیم و نماز را تمام کنیم ، و دو سجده سهو به جا بیاوریم و بنابر احتیاط نمازمان را دوباره از اول بخوانیم 🌷 هرگاه یکی از شک های صحیح برای انسان پیش بیاید ، نمی تواند نماز را بشکند ، بلکه باید به حکم آن عمل کند ، و در مورد تمام شک ها ،ابتدا باید کمی فکر کنیم و اگر به یقین نرسیدیم ، به حکم شک مان عمل کنیم این احکام نظرات آیت‌الله مکارم شیرازی بود شما در مورد احکام نماز خودتان به نظرات مرجع تقلید خودتان رجوع کنید برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃
نکته تفسیری صفحه ۹۰: از خداست یا از خودمان؟: تمام موجودات روی زمین، در دنیای خود، خوبی­ ها و بدی­ هایی را تصوّر می­ کنند. مثلاً از نظر یک شیر درنده، کشتن و خوردن یک آهوی جوان، حادثه​ ی بسیار خوب و شیرینی محسوب می­ شود؛ در حالی که از نظر آهو، از این اتفاق بدتر وجود ندارد. ما انسان­ها نیز بی آن​که اختیاری داشته باشیم، دچار حوادثی می­ شویم که از نظر ما خوب یا بد هستند. بریدن سر یک گوسفند و خوردن گوشت او، از نظر ما یک حادثه​ ی خوب، و گزیده شدن توسّط یک عقرب، حادثه­ ای بد محسوب می­ شود. این حوادث و اتّفاقات، اموری​ست که در نظام هستی قرار داده شده و بی آن­که ما در به وجود آمدن آن​ها اختیاری داشته باشیم، با گردش روزگار پدید می­ آید. روشن است که آفریننده​ ی این امور، پروردگار جهان است و اوست که بنا بر مصلحت و حکمت والای خویش، چرخ هستی را چنان که باید و شاید، می­ چرخاند. این گروه از خوبی­ ها و بدی­ ها، نخستین گروه از خوبی­ ها و بدی­ ها هستند که ما در پدید آمدن آن​ها اختیاری نداریم. در جهان امّا حوادث و چیزهای خوب و بدی وجود دارد که با اختیار انسان­ها پدید می­آید. نجات انسان­های دیگر از مرگ، آموزش علوم و دانش به دیگران، مهربانی کردن به هم​نوع و...، امور خوبی​ است که انسان­ها در زندگی خود ایجاد می­ کنند و از پاداش خوب آن نیز در زندگی دنیا و آخرت خود بهره­ مند می­ شوند. در مقابل، کشتار و خون​ریزی، ظلم و تجاوز، خیانت و پیمان­ شکنی، و...، کارهایی​ است که انسان­ها در جامعه​ ی خود ایجاد می​ کنند و کیفر آن را هم در این زندگی و زندگی پس از مرگ می​ چشند. این گروه از خوبی­ ها و بدی­ ها، دوّمین گروه از خوبی­ ها و بدی­ های جهان هستند که انسان­ها در به وجود آمدن آن​ها نقش دارند. اگر­چه کارهای خوب انسان­ها در گروه دوم، از جهتی به خود آن​ها مربوط می­ شود، با نگاهی عمیق­ تر در می­ یابیم که علّت اصلی آن​ها، لطف و مهربانی خداست؛ زیرا روحیه​ ی مهربانی، علاقه​ ی به هم­ نوع، محبّت و توان فکری و جسمی برای حل مشکلات، همگی نعمت­های خداست که در وجود انسان­ ها نهفته شده است و اگر خدا آن را در انسان قرار نمی­ داد، بی­ شک او به کارهای خوب و شایسته دست نمی­ زد. بنابراین، انجام کارهای پسندیده و دیدن و چشیدن نتیجه­ ی خوب آن​ها، از لطف و مهربانی خداست که به انسان­ها عنایت شده است؛ ولی منشأ کارهای زشت و بد انسان­ها، خودخواهی، لذّت­ جویی و توجّه به اغراض شخصی​ است. این کارهای بد، نتایج بد و ناپسندی دارد که انسان­ها را گرفتار می­ کند. بی­ شک این کارها و نتایج شوم آن​ها، به خدای بزرگ ربطی ندارد، و بالعکس، به سبب بی­ توجّهی به فرمان خدا ایجاد شده است. این دو آیه، به این دو گروه از خوبی­ ها و    بدی­ های جهان اشاره می­ کند و توضیح می­ دهد که خوبی­ ها و بدی­ ها در گروه اول، از اختیار انسان­ها خارج است و مربوط به خدا می­ شود؛ ولی در گروه دوّم، منشأ خوبی­ ها، خدای بزرگ و مهربان است، و سبب بدی­ ها، خود انسان­ها هستند که با بی­ توجّهی به خواست خدا، خود را گرفتار می­ کنند. [1] [1] - در نگارش این متن به تفسیر الکاشف و علی­ بن ابراهیم قمی توجه شده است. @dokhtaranebeheshtiy