eitaa logo
کانال دختران بهشتی
832 دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
6.8هزار ویدیو
56 فایل
چادرت را بتکان روزیِ ما را بفرست ای که روزیِ دو عالم همه از چادر تو ست یا زهرا سلام الله علیها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش جعبه زیپ دار اگر این جعبه زیپ دار را درست کنید و روش روبان دوزی کنید ، چه شود 😍👌👌👌👌 https://eitaa.com/dokhtaranebeheshtiy 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال دختران بهشتی
بسم الله الرحمن الرحیم کلاس #آداب_زندگی ۴۸ https://eitaa.com/dokhtaranebeheshtiy
بسم الله الرحمن الرحیم کلاس ۴۹ سلام دختران عزیزم به کلاس امروز خوش آمدید https://eitaa.com/dokhtaranebeheshtiy 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🔸بعد از بررسی تفاوت قانون با ادب، تفاوت "مبارزه با هوای نفس با ادب" هم قابل بررسی هست. 🔹 گاهی میشه که انسان بدون هیچ برنامه ای تشخیص میده که فلان موضوع هوای نفسه و شروع میکنه باهاش مبارزه کنه. ⭕️ طی این مبارزه بارها اتفاق میفته که از شدت سختی مبارزه با هوای نفس، دلش میخواد داد بزنه و اه و ناله کنه ولی به خودش میگه صبر کن! آروم باش! 🙄 ✅ اما یه موقع هست که یه نفر میخواد "با یک آیین نامه"، اهل مبارزه با هوای نفس بشه. 👈🏼 ادب درواقع برنامه آماده مبارزه با هوای نفس محسوب میشه. ادب مثل یک خط کش میاد و میزان دقیق مبارزه با هوای نفس در هر کاری رو تعیین میکنه...
..این موضوع رو میشه از افزایش مبلغ جریمه های تخلفات رانندگی هم متوجه شد. 🔸 در سال هایی که جریمه تخلفات رو افزایش دادند پلیس هیچ وقت شاهد کاهش میزان جرائم نبوده. بله طبیعتا مردم خیلی دوست ندارند از پول خودشون بگذرن ولی جریمه هرچقدر هم افزایش پیدا کنه منجر به "مودب شدن آدم ها" نخواهد شد. ❇️ بنابراین از لحاظ فرهنگ اجتماعی اگه ما بیایم و روی ادب کار فرهنگی و تبلیغاتی کنیم خیلی بیشتر جواب میده تا اینکه بخوایم روی قانون تاکید و تبلیغ کنیم. 💢 ضمن اینکه قانون اضافی هم خیلی وقت ها دست و پاگیر هست و اتفاقا موجب در سیستم های مختلف اداری خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 برآورده شدن آرزوها در عصر ظهور ⭕️ در قسمت پايانى خطبه ۱٠٠ نهج البلاغه؛ امیرالمومنین علی علیه السلام به توصیف دورانی می‌پردازند که بعضى از شارحان نهج البلاغه آن را اشاره به زمان ظهور حضرت مهدى تعالی فرجه الشریف، دانسته‌اند: فَکَأَنَکُمْ قَدْ تَکَامَلَتْ مِنَ اللهِ فِيکُمُ الصَّنَائِعُ، وَ أَرَاکُمْ مَا کُنْتُمْ تَأْمُلُونَ 🌕 گويا(مى‌بينم) در پرتو خاندان پيامبر صلى الله عليه وآله، نعمت هاى الهى بر شما کامل شده و آنچه را آرزو داشته‌ايد خداوند به شما ارزانى داشته است. ✅ خداوند خوشبختی و تمام اسباب سعادت بشر را در پرتو وجود آل محمد صلى الله عليه وآله قرار داده است؛ اگر مردم میدانستند خداوند در دنیای ظهور، چه بهشت برینی بروی زمین برایشان تدارک دیده، کار و زندگیشان را رها میکردند و فقط برای ظهور حضرت کار میکردند و لحظه ای دست از دعا برنمیداشتند و همواره از خداوند خواستار هرچه زودتر فرارسیدن آن دوران فرخنده بودند؛ اما افسوس.. اکثریت مردم به دنیای تاریک بی امام عادت کرده اند..!
🌷نکته تفسیری صفحه ۱۵۷🌷 👈چند شرط مهم برای دعا: ما و همه‏ ی موجودات جهان، به لطف خدای بزرگ نیازمندیم. البته نیاز ما به خدا، با نیاز ما به یکدیگر تفاوت اساسی دارد؛ ما در تمام امور زندگی و لحظه لحظه‏ ی عمرمان به خدا نیاز داریم. برای هر تپش قلب، هر دم و بازدم، هر بار فرود آوردن پلک و بلند کردن آن و...، به لطف خدا محتاجیم. به همین سبب، خداوند در آیه‏ ی 29 سوره‏ی رحمان می فرماید: «تمام موجوداتی که در آسمان ها و زمین هستند، از او تقاضا می کنند.» آری، همه‏ ی مخلوقات خدا با زبان حال از او می خواهند که لطف خود را بر آنان ارزانی کند. علاوه بر این تقاضای همگانی، خداوند به بندگان خود آموخته است که برای جلب نظر او و برآورده شدن نیازهایشان دعا کنند و نیازهایشان را به زبان آورند و از خدا طلب کنند، و به آنان وعده داده که تقاضای آنان را برآورده کند؛ امّا بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین علیهم السلام، استجابت دعا شروطی دارد که بی توجّهی به آن ها، باعث بی اثر ماندن دعا می شود. خداوند در این دو آیه، به چهار شرط مهم که برای استجابت دعا لازم است، اشاره کرده است: 1ـ نخستین و مهم ترین شرط دعا، «وجود حالت زاری و تضـرّع» در هنگام دعاست؛ زیرا اصل دعا، درخواست و تقاضای از خداست و ممکن نیست که شخص محتاج، تقاضای خود را با غرور و بی توجّهی طرح کند؛ بلکه باید حاجت خود را با زاری و التماس، نزد خدا بر زبان آورد. در روایات آمده است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم هنگامی که دعا می کرد، دستان خویش را مانند گدایی که غذا مي‏خواهد، به سوی آسمان بلند می کرد . همچنین در حالات آن حضرت می خوانیم که یک بار در هنگام دعا آنقدر به درگاه خدا زاری کرد و دستان خود را به آسمان بلند کرد که نزدیک بود عبا از دوشش بر زمین افتد. 2ـ دوّمین شرط دعا در این آیات، «دعای پنهانی» است؛ زیرا اگرچه دعا در همه‏ ی حالات مناسب و نیکوست، ممکن است دعایی که در حضور دیگران انجام می شود، به ریا و خودنمایی بیالاید و توجّه به خدا در آن کم‏رنگ شود. به همین سبب در روایتی می خوانیم که خداوند به حضرت موسی علیه السلام فرمود: «ای فرزند عمران، از چشمانت اشک، از قلبت خشوع و از بدنت فروتنی به من ببخش و مرا در تاریکی شب بخوان تا دریابی که من نزدیکم و پاسخ تو را می دهم.» 3 و 4ـ سومین و چهارمین شرط از شروط دعا، داشتن حالت «ترس» و «امید» در هنگام دعاست؛ ترس از کیفر گناهانی که انجام داده ایم، و امید به لطف و بخشش خدا. ما نه باید چنان از کارهای خود راضی باشیم که خیال کنیم هیچ نقطه‏ ی تاریکی در زندگی مان وجود ندارد و نه چنان مأیوس باشیم که خود را شایسته‏ ی بخشش خدا و پاسخ او ندانیم؛ بلکه باید امیدوار باشیم که خدا ما را می بخشد و دعایمان را مستجاب می کند. آری، حقیقت دعا، خواست و تقاضایی است که از دل سرچشمه می گیرد و تنها لقلقه‏ ی زبان نیست. هنگامی که این درخواست حقیقی با شروطش همراه شود، پاسخ خدا حتمی خواهد بود. به یاد داشته باشیم که پیشوای ششم ما فرموده است: «خداوند، دعایی را که در پس قلبی فراموش کار باشد، مستجاب نمی کند؛ بنابراین هنگامی که دعا می کنی، با تمام وجود دعا كن، و پس از آن یقین داشته باش که دعایت مستجاب خواهد شد.» درباره‏ ی استجابت دعا و شرایط آن، نکاتی وجود دارد که در جای دیگری به آن اشاره خواهد شد. https://eitaa.com/dokhtaranebeheshtiy