در مسیر بندگی 1411
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقتِ ما کافریست رنجیدن
أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: مَا رَأَيْتُ مُنْذُ بَعَثَ اَللَّهُ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ رَخَاءً وَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ وَ اَللَّهِ لَقَدْ خِفْتُ صَغِيراً وَ جَاهَدْتُ كَبِيراً
از آن زمان كه خداوند محمّد صلى الله عليه وآله را به پيامبرى مبعوث كرد، روىِ خوشى و آسايش را نديدم، اما خدا را شكر. به خدا سوگند خردسالى را در بيم و وحشت به سر بردم و بزرگسالى را در جهاد و مبارزه.
الإرشاد، جلد۱، صفحه۲۸۴
16.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب قدر شب مهمانی خاص خدا
مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ
هر كه خدا را بخواهد،از شما آغاز مي كند و هر كه بخواهد با حقيقت توحيد آشنا شود،از شما مي پذيرد و هر كه بخواهد رو به خدا كند، رو به شما مي آورد.
(زیارت جامعه کبیره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت آیتالله بهجت (ره) از ماجرای تشرف یک نجار محضر امام زمان ارواحنافداه
💚 لطفا دیگران رو هم به امام زمان وصل کنید🙏
19.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 منتظر واقعی چگونه باید باشد؟
🎙استاد بندانی نیشابوری
#ماه_رمضان #امام_زمان
💚 لطفا دیگران رو هم به امام زمان وصل کنید🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 چه کنیم امام زمان در شب قدر برای ما دعا کنند؟
#امام_زمان
#شب_قدر
🌹 رهبرانقلاب:
ياد ولیّ الله اعظم (عج) را در دلهای خودتان داشته باشید. دعای «اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ»را با همهی دل و با نياز كامل بخوانيد.
۶۰/۳/۲۹
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دین بدون تقوا، عامل دینگریزی
🔻چون دین، منهای تقوا معرفی شده، خیلیها دینگریز شدهاند!
🔻امسال میخواهیم دربارۀ «تربیت دینی بر محور تقوا» صحبت کنیم!
🔻باید دنبال تحول مسجد و مدرسه باشیم!
🔹هر شب از ساعت ۲۱
در فاطمیۀ بزرگ تهران
🔰 هیئت محبین مولا امیرالمومنین(ع)
➖ پخش خلاصۀ سخنرانی از شبکۀ ۲،
ساعت ۱۳:۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مراقب دلت باش!
🔻بعضیا تو دلشون هم به کسی حسادت نمیکنند!
🔻دل آدم خیلی برای خدا مهمه!
🔻خدا، مقدرات مارو بر اساس تهِ دلمون تنظیم میکنه!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مؤدبانهترین حالتِ تلاوتِ قرآن
🔻در جلسۀ قرآن باید مثل ابر بهار گریه کنیم!
🔻تا به اینجا نرسیم، قرآن در جهان ترویج نخواهد شد!
🔻اگر به اینجا رسیدیم، مردم به جای موسیقی قرآن گوش میدن!
📌 آیا ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج-۲/ قسمت اول
🔸 غرور به حقانیت، یکی از مشکلات جامعۀ دینی
🔸 رد پای حسادت در تحلیلهای سیاسی
استاد #علیرضا_پناهیان در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه:
ما وقتی میخواهیم ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین علی(ع) را عمیقاً درک کنیم، باید به بستر تولد دین، یعنی جامعۀ قریش که پیامبر اکرم(ص) در آن مبعوث شد نگاه کنیم. اگر این جامعه را خیلی خراب بدانیم، کما اینکه مستشرقین برای پایین آوردن جایگاه پیامبر اکرم(ص) این کار را میکنند که جامعۀ قریش را دارای هیچ فضیلتی نمیدانند، در واقع گفتهایم که پیامبر(ص) در هدایت آن جامعه هنر نکردهاند، و هر فرد دیگری هم در آن درماندگی وارد میشد، با کمی فهم و شعور، منجی آنها میشد.
🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر دوم ماه رمضان
📌 آیا ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج-۲/ قسمت دوم
🔸 باید روانشناسی و جامعهشناسی کنار هم باشند تا بتوانیم واقعبینانه قضاوت کنیم
🔸 نقش حسودانی که از سر نادانی حسادت میکنند
استاد #علیرضا_پناهیان در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه:
این حسادتها آثار اجتماعیها هم دارد. حسادت یک صفت اخلاقی است که امام صادق(ع) فرمودند مانند گوشت و خون هر انسانی در وجودش جاری است(معاني الأخبار، ص244). نکتۀ بسیار مهم این است که از نظر اجتماعی زمینههایی پیش میآید، حادثههای سیاسیای رخ میدهد که محلّ بروز آن حسادت میشود. لذا حسادت و سیاست اینها همه دو روی یک سکه هستند و متأسفانه خیلیها در تحلیل سیاسی به حسادتها و انگیزهها اشاره نمیکنند.
🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر دوم ماه رمضان
📌 آیا ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج۲/ قسمت اول
🔘 غرور به حقانیت، یکی از مشکلات جامعۀ دینی
🔘 رد پای حسادت در تحلیلهای سیاسی
استاد #علیرضا_پناهیان در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه:
ما وقتی میخواهیم ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین علی(ع) را عمیقاً درک کنیم، باید به بستر تولد دین، یعنی جامعۀ قریش که پیامبر اکرم(ص) در آن مبعوث شد نگاه کنیم. اگر این جامعه را خیلی خراب بدانیم، کما اینکه مستشرقین برای پایین آوردن جایگاه پیامبر اکرم(ص) این کار را میکنند که جامعۀ قریش را دارای هیچ فضیلتی نمیدانند، در واقع گفتهایم که پیامبر(ص) در هدایت آن جامعه هنر نکردهاند، و هر فرد دیگری هم در آن درماندگی وارد میشد، با کمی فهم و شعور، منجی آنها میشد.
برخی از ایرادها در مورد عرب جاهلی و اعراب بادیهنشین بوده است ولی کسانی که در مکه بودند، نوعاً افراد برجستهای بودند. این افراد مشکلی در ایمان نداشتند ولی تحریفی در شیوۀ دینداریشان وجود داشت. این افراد در ایمان به خانۀ کعبه و صاحب خانۀ کعبه مشکلی نداشتند که اتفاقاً همین افزایش ایمان، موجب افزایش غرورشان هم شده بود؛ یعنی غرور به حقانیت. من عبارت غرور به حقانیت را برای اولین بار در کتاب «شذرات المعارف» مرحوم آیت الله شاهآبادی، استاد عرفان حضرت امام(ره) دیدم.
معنای غرور به حقانیت این است که ما وقتی که میبینیم بر حق هستیم یک غروری پیدا میکنیم. این غرور در میان قریش بالا بود. قریش نان ایمانش را میخورد، نان خانۀ کعبه را میخورد و در شرایطی که همه مردم دور خانۀ کعبه طواف میکنند و پول و مقام قریش تأمین میشد، ناگهان فرزند ابوطالب در آنجا به دنیا آمد در حالی که فرزند هیچ کدام از قریش در خانۀ کعبه به دنیا نیامده بود و همین مطلب، عامل حسادت و کینه طولانی و تاریخی نسبت به جناب ابوطالب و امیرالمؤمنین(ع) شد. پس یک حسادتی بین مؤمنان هست و وقتی یک جامعۀ ایمانی تشکیل میشود، این حسادتها هم شکل میگیرد.
امام صادق(ع) میفرماید حسادت دو جور است؛ حسادت از سر نادانی، و حسادت از روی فتنهگری(الْحَسَدُ حَسَدَانِ حَسَدُ فِتْنَةٍ وَ حَسَدُ غَفَلَةٍ....؛ تحف العقول ص371). حضرت در ادامه میفرماید حسادت از سر نادانی، حسادت ملائکه به خلقت حضرت آدم بود. بعد توضیح میدهند که وقتی خداوند متعال فرمود: «إنّی جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً»(آیه 31 سوره بقره)، آنها گفتند که آیا کسی را خلق میکنی که خون میریزد و فساد میکند؟ منظور ملائکه این بود که ما هستیم دیگر و هیچ گناهی هم نمیکنیم، چرا انسان را آفریدی؟ این حسادت از سر جهل است که تعبیر «لا تعلمون»، همین را دلالت میکند. حسادت بسیار ظریف و مرموز است. گاهی آدم یک تحلیل به زعم خودش عاقلانه، مصلحتجویانه و منصحانه ارائه میدهد ولی نمیداند که دارد حسادت میکند و میگوید من دارم دلسوزی میکنم. امام صادق(ع) در ادامه میفرماید حسادت از روی فتنه، حسادت ابلیس بود که مقابله کرد و در مقابل انسانها قرار گرفت.
به داستان ابلیس و آدم و داستان قابیل و هابیل هم در صدر خلقت باید بیشتر توجه کرد چرا که هر دو داستان ریشه در حسادت داشت. آیا این دو داستان نمیخواهد به ما بگوید که این موضوع، موضوع اصلی در زندگی اجتماعی شما است؟ ما تا حسادت را درک نکردهایم نباید وارد جامعه بشویم. ما تا حسادت را در خودمان پیدا نکردهایم، نباید ادعای تهذیب نفس و تقوا بکنیم.
🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر دوم ماه رمضان
📌 آیا ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج۲/ قسمت دوم
🔘 باید روانشناسی و جامعهشناسی کنار هم باشند تا بتوانیم واقعبینانه قضاوت کنیم
🔘 نقش حسودانی که از سر نادانی حسادت میکنند
استاد #علیرضا_پناهیان در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه:
این حسادتها آثار اجتماعیها هم دارد. حسادت یک صفت اخلاقی است که امام صادق(ع) فرمودند مانند گوشت و خون هر انسانی در وجودش جاری است(معاني الأخبار، ص244). نکتۀ بسیار مهم این است که از نظر اجتماعی زمینههایی پیش میآید، حادثههای سیاسیای رخ میدهد که محلّ بروز آن حسادت میشود. لذا حسادت و سیاست اینها همه دو روی یک سکه هستند و متأسفانه خیلیها در تحلیل سیاسی به حسادتها و انگیزهها اشاره نمیکنند. این یکی از نقصهای جامعۀ ما است که روانشناسی را کنار گذاشته و فقط میخواهیم جامعهشناسی کنیم. باید روانشناسی و جامعهشناسی کنار هم باشند تا بتوانیم واقعبینانه قضاوت کنیم. آیا درست است که روانشناسی را کنار بگذاریم و سراغ اقتصاد برویم؟ کسی که حرصش هیچوقت تمام نمیشود و روانشناسی اقتصاد خودش را هم نمیشناسد؛ همیشه ناآرام و ناراضی است. با اینکه جیبش پر است، نا آرام است چون حریص است. ما نمیتوانیم روانشناسی را از اقتصاد و از علوم سیاسی جدا کنیم. این مباحث به هم تنیده است.
حسادتی که عامل فتنه است، در عدۀ اندکی موجود است. ولی همیشه کمککار اینها، حسودانی هستند که از سر نادانی حسادت میکنند. چرا میبینیم یک جامعه دل خوشی از امیرالمؤمنین(ع) ندارد! آخر برای چی؟! شما چهکار دارید با علی بن ابیطالب(ع)؟ مگر چند نفر ایشان رقیب دارد؟ ده نفر با ایشان رقابت، عداوت و حسادت دارند. خب بقیۀ شماها چی؟ شما چرا خوشحال میشوید علی(ع) کنار برود؟ این یک مسئلۀ فوقالعاده است. اینکه گفته میشود اگر محبت اهلبیت(ع) را داشته باشید، نجات پیدا میکنید یعنی از گرفتاری این حسادتها نجات پیدا میکنید.
🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر دوم ماه رمضان
1402.012.22-Panahian-Shabake3Sima-BarnameyeMaheMan-RishehayeMazlumiatAmiralmomenin...-01-32K.mp3
5.53M
🔉 آیا ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ - ۱
📅 جلسه اول | ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
🔻 شبکۀ ۳ | برنامۀ ماه من
🕌 سحرهای ماه مبارک رمضان
1402.12.23-Panahian-Shabake3Sima-BarnameyeMaheMan-RishehayeMazlumiatAmiralmomenin...-02-32K.mp3
6.12M
🔉 آیا ریشههای مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ - ۲
📅 جلسۀ دوم | ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
🔻 شبکۀ ۳ | برنامۀ ماه من
🕌 سحرهای ماه مبارک رمضان
آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوهی الهی
💢متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست
🔹 بسم الله الرحمن الرحیم
🔸 سردار رشید و فداکار اسلام،سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی،در کنار همرزم بزرگوارش سردار محمد هادی حاج رحیمی،با جنایت رژیم غاصب و منفور صهیونیست به شهادت رسیدند.سلام و رحمت خدا و اولیائش بر آنان و دیگر شهیدان این حادثه، و لعنت و نفرین بر سردمداران رژیم ظالم و متجاوز.
▪️ شهیدان ما از خداوند مهربان خود،نشان قبول مجاهدتِ درازمدت خود را دریافت کردند و هم اکنون در جمع اولیاء و صلحاء،متنعم به نِعَم الهی اند.
🔹 سردار زاهدی از دهه شصت در میدان های خطر و مجاهدت،چشم انتظار شهادت بود.
🔸 آنها چیزی را از دست نداده و پاداش خود را دریافت کرده اند، ولی غم فقدان آنان برای ملت ایران به ویژه هر که آنان را می شناخت سنگین است.
⏪ رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد، آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه الهی.
والسلام علی عبادالله الصاحین
💢 سید علی خامنه ای- ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
#دختران_انقلاب