eitaa logo
دختر حوا |
2.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
74 فایل
🔅دختر حوا 🔸️تخصصی زن و خانواده ومسائل روز 🔹️ برای زنان تحول گر 🔸️برای تحول زنان 🟢 دبیر اجرایی: @yamahdi_313_59 🟡دبیر علمی : @M_Fatemi1 معصومه فاطمی. پژوهشگر مطالعات زنان 💬ارسال پیام ناشناس https://harfeto.timefriend.net/16906634861292
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 متولدان سال ۱۴۰۲ بچۀ چندم خانواده بوده‌اند؟ سال ۱۴۰۲، ۲۰هزار خانواده فرزند پنجمشون را به دنیا آوردند https://eitaa.com/dokhtarehavva
🇮🇷۲ خبر خوش از خانواده ایرانی🇮🇷 سقوط طلاق ،صعود فرزندآوری ۳ درصد کاهش طلاق و ۲.۵ درصد افزایش فرزندآوری زنان جوان نسبت به سال قبل ثبت شده است. https://eitaa.com/dokhtarehavva
https://virasty.com/M_Fatemi1/1715490607114583237 "بالجمله در تهران مسلمان نیافتم" این جمله بخشی از رساله حجابیه، یکی از علمای دوره ی پهلوی است، وقتی سه سال در تهران بسر برد و تقریبا ۱۰سالی از کشف حجاب رضاخان و متمدن سازی ایران گذشته بود.... کشور بدون اینگونه می شود... https://eitaa.com/dokhtarehavva
تصویرگری کتاب کودک بدون حجاب، از حکم فردی تا فرهنگسازی اجتماعی امام خامنه ای: در مورد تصویرگری دختران زیر نه سال، باید بگویم که تصویر هیچ حکم شرعی ندارد. اگر بخواهید فقط تصویر را از باب حکم شرعی ملاحظه کنید، شما برای سن نه سال هم که تصویر بی‌حجاب بکشید، نه کشیدنش حرام است، نه نگاه کردنش حرام است. منتها این‌جا قضیه، قضیه‌ی حکم شرعی شخصی نیست؛ قضیه‌ی انتقال یک فکر و انعکاس یک منش است. اگر این است، دیگر فرقی نمی‌کند بین دختر هشت سال و نیمه و نه سال و نیمه؛ که شما بگویید: «حالا سر تمام شدن نه سالگی، قضیه فرق کند.» نه. چه تفاوتی می‌کند؟ در حالی که از لحاظ حکم شخصی، فرق می‌کند. فرق است بین دختری که مثلاً آمده جلو ما و اگر نه سال تمام باشد، نگاه کردن به او حرام است. اگر کمتر باشد، نه. این، حکم شرعی فردی است. اما وقتی که از دیدگاه بازتری به مسأله نگاه می‌کنید، تصویر شما، فیلم شما و آن نقاشیهایی که در کتابها استفاده می‌کنید - تصویرگری کتابهای کودکان - اینها هیچ کدامش از جنبه‌ی شخصی و شرعی، نباید مورد مداقه قرار گیرد؛ والّا همان‌طوری که عرض کردم، نه زیر نه سال، نه روی نه سال، هیچ حرمتی ندارد. اما وقتی که می‌خواهید مخاطب شما که یک دختر بچه است، از آن استفاده‌ی خوب ببرد، طبعاً هر چه برای شما «ارزش» است، در آن باید منعکس شود. از جمله حجاب که باید منعکس شود. همان‌طور که شما وقتی شرح حال یک دختر را می‌نویسید، حتماً خواندن نماز صبح را در آن می‌گنجانید، این را هم باید بگنجانید. از این دیدگاه باید به مسأله نگاه کنید امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ١٣٧١.۵.۵ لینک کامل بیانات : https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=29683 https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e 🔅 دخترحوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: ما محتاج کتاب هستیم 🔹فعالان فضای مجازی از فضای مجازی برای ترویج کتاب استفاده کنند و کتاب‌های خوب را معرفی کنند @Farsna
🛑 زنی روستایی در بزنگاه‌های تاریخ معاصر 💢صدور مقاومت از دل خانه‌ای گِلی به جهان ✍️معصومه فاطمی؛ نگاهی بر «خیرالنساء» | خبرگزاری تسنیم: 🔹کتاب «خیرالنساء»، زندگی زنی روستایی را بی‌آلایش روایت می‌کند. «خیرالنساء» مثل هر زن روستایی دیگری با سنت‌های درست و غلط اجتماعی مختلفی روبه‌رو شده، زحمات بسیاری را متحمل شده و در دل سختی‌ها برای روزهای دشوار آماده شده است. 🔺نویسنده سعی کرده، تمام زندگی «خیرالنساء» را با حفظ ویژگی‌های فرهنگی‌ و‌ اجتماعی به تصویر بکشد و تا حد ممکن از الفاظ و لهجه «خیرالنساء» بهره ببرد که این موضوع ممکن است در ابتدای کتاب خواننده را دچار چالش و خستگی کند، اما اگر بتواند کتاب را ادامه بدهد با واژگان جدید و اصیل ایرانی آشنا و همراه می‌شود. 🔺روایت از سختی‌ها و نداری‌ها، فرزندآوری و سادگی مرگ فرزند، دست‌های باز و مهمان‌داری، سنت‌های اجتماعی و دین‌داری، همسرداری و مادری؛ در کتاب ذکر شده است. نویسنده در روایت‌های ساده و روزمره گاهی مخاطب را با دلزدگی نسبت به مطالعه کتاب مواجه می‌کند که برای کیفیت‌بخشی به کتاب نیاز است، ویرایش شود و با حفظ شرح زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی، از برخی روزمرگی‌ها و مسائل خرد که بخش قابل توجهی از کتاب است، چشم‌پوشی کند. 🔺خیر‌النساء، روایت زندگی زنی معمولی است که در بزنگاه‌های تاریخ حاضر بوده و اقدامی شایسته را داشته است. او قریب به صد سال زندگی کرده است و قحطی، کشف حجاب، انقلاب و دفاع مقدس را تجربه کرده است. او حتی در روزهای جنگ داعش در سوریه نیز آماده خدمت برای جبهه مقاومت بوده است. استفاده از نکات تاریخی و فرهنگی ذکر شده قابل استفاده است. 🔸بیشتر: (خبرگزاری تسنیم)👇 tn.ai/2937616 @Raheyarpub https://eitaa.com/dokhtarehavva
یاد خیر النساء جهاد است حضرت آیه الله خامنه ای: یاد آن کسانی که از این جهاد در طول دفاع مقدّس یا بعد از آن تا امروز پشتیبانی کردند، جهاد است؛ یاد آن بانویی که در دِه «صد خَرْو» یا هر جای دیگر در خانه‌اش ده تا تنور میزند که برای رزمندگان نان بپزد، جهاد است. https://eitaa.com/dokhtarehavva
کتاب کودکان در مورد خیر النساء https://eitaa.com/dokhtarehavva
گزارش نشست حجاب زدایی در تاریخ معاصر ایران، معصومه فاطمی. در خبرگزاری رسا متن کامل را بخوانید https://eitaa.com/dokhtarehavva
فایل نشست در کانال مدرسه اندیشه ورز رحا موجود است
ظرفیتی که به مسئله تبدیل می شود سرودهای دخترانه بدون متولی و راهبر دغدغه مند و عمیق https://eitaa.com/dokhtarehavva
توی یکی از سایت های مجاهدین عکس جنا اورتگا بازیگر آمریکایی فیلم ونزدی رو گذاشتن به عنوان یکی از افرادی که توی تظاهرات کشته شده یعنی اینا دیگه نمیدونن از کجا کشته بسازن 😂😂 نقد ونزدی👇 https://eitaa.com/dokhtarehavva
از مادری در نگاه اسلام تا نگاه فمنیست تکنیک های مادری را از زبان سه مادر شهید متفاوت را در کتاب "منم یه مادرم" بخوانیم یادداشت نقد و بررسی کتاب منم یه مادرم ✍معصومه فاطمی https://eitaa.com/dokhtarehavva
نقد و بررسی کتاب «منم یه مادرم» ✍معصومه فاطمی پژوهشگر مطالعات زنان روایت زنان از مادری، در فرایند تغییرات اجتماعی ملت ها موثر بوده است. سیمون دوبوار یکی از فمنیست هایی است که تعریف او از مادری به عنوان عملی منزجر کننده است و روایت او از مادرانی که تمایل به سقط جنین دارد توانست بر موج تنفر از مادری، آزادی های فردی بی ضابطه و قتل جنین کمک کند. فارغ از اینکه سیمون دوبوار یک زن موفق در زندگی خودش نیست اما روایت او از مادری توانست بر موج اجتماعی علیه ازادی موفق باشد، تا اینکه فمنیست های خانواده گرا سعی کردند مادری را به عنوان لذتی فردی و تجربه ای شیرین بیان کنند، هرچند این اقدام ،گامی رو به جلو بود. اما تا نگاه والای زن مسلمان ایرانی برای تربیت انسان تراز تمدن اسلامی فاصله دارد. غرب چه موافق مادری باشد و چه مخالف آن، اومانیسم و لذت محوری معیار تحلیل مادری است اما در نگاه انسان الهی شده، مادر برای انسان تراز تمدن اسلامی از خود و خواسته هایش می گذرد. زن ایرانی به برکت انقلاب خمینی، تربیت فرزند را بالاترین شغل، و ارزشمند ترین هنر وجودی انسان شناخت که از اداره عالم مهم تر است.امام خمینی می فرمایند: «فرزند خوب شما اگر به جامعه تحویل بدهید، برای شما بهتر است از همه عالَم.» در بیان مقام معظم رهبری خانواده به عنوان سلول اجتماع اگر بتواند انسان تراز تربیت کند می تواند بر روی سعادت جامعه موثر باشد.و فروپاشی خانواده به فروپاشی تمدن منجر می شود. توجه به این نقش زنانه در ساخت اجتماع مهم است و روایت ارزشمند از مادری می تواند به رشد خانواده کمک کند . کتاب «منم یه مادرم» یکی از کتاب هایی است که سعی کرده است با روایت زندگی سه مادر شهید و الگوها و اصول تربیتی به اهمیت نقش مادری بپردازد. و مادر تراز را تورق کند. در این کتاب سه مادر شهید انتخاب شده اند و از دوران بارداری تا هنگام شهادت، از زبان مادر، سبک تربیتی والدین روایت شده است. تنوع در انتخاب شهدا ویژگی کتاب است. در بخش اول به شهید مصطفی احمدی روشن، که دانشمند هسته ای است، پرداخته شده است . در فصل بعدی شهید محمد مسرور که طلبه ی شهید مدافع حرم است ، روایت شده است و در بخش آخر به زندگی محمد حسین حدادیان، که شهید امنیت و در خیابان های تهران به دست صوفیان به شهادت رسیده است، می پردازد. محبت اهل بیت، توجه به مال حلال و عدم تضییع حقوق دیگران توسط فرزندان، صداقت در رفتار و گفتار، وقت گذاری برای تفریح وهیئت فرزندان، قناعت و ساده زیستی، صبر و مدارا، محبت و عشق طرفینی والدین و فرزندان، تشویق به مسجد، نماز و عبادات، و.... از اصول و فروع پرتکرار تربیتی هر سه مادر است.که چگونگی موفقیت مادران برای آموزش این مفاهیم در کتاب روایت شده است. مادران فقط خدمات دهنده صرف نیستند بلکه معطوف به هدف سعی می کنند فرزندانشان را با تکنیک های مادرانه رشد دهند. رشد اقتصادی، اجتماعی، دینی فرزندان در کودکی مورد توجه والدین است. دو قسمت ابتدایی کتاب ، هر چند از بارداری آغاز می شود و به شهادت ختم می شود اما زندگی شهید به صورت یک خط زمانی پیوسته ، روایت نشده است بلکه فارغ از زمان رخ دادها ، به صورت موضوعی نکات تربیتی بیان شده است اما این باعث نشده روایت کتاب منقطع و غیر پیوسته باشد. اما در قسمت سوم کتاب وقایع و موضوعات از کودکی آغاز می شود و در سیر زمان به نکات تربیتی پرداخته شده است. زندگی شهید محمد حسین حدادیان که در بخش سوم کتاب است واقع گرایانه تر نقل شده است. زیرا فقط به وجوه مثبت زندگی شهید، نپرداخته است بلکه زندگی شهید را با آنچه از نظر مخاطب پسندیده یا ناپسند است روایت کرده است. کودکی و بزرگسالی محمد حسین، مثل همه انسان ها ، فارغ از اشتباه نیست بلکه اشتباه می کند، و اینجا نقش تربیتی والدین به عنوان مربی ظهور پیدا می کند و شهید را از الگویی دست نایافتنی به الگوی قابل تحقق تبدیل می کند و مسیر این تحقق، روش های تربیتی والدین و عزم شهید است. اگر روایت زندگی شهدا ملموس و واقعی نوشته بشود ، اثر سبک تربیتی والدین شهدا و کوشش شهدا برای تحول مشخص می شود. و نقطه اوج این سبک تربیتی رشد یافتگی شهید در بزرگسالی خواهد بود که فرد گرایی مدرن را می شکند و در راه خدا برای رشد جامعه می کوشد حتی اگر برای این رشد، بتواند جان خود را فدا می کند. کتاب های مثل «منم یه مادرم» می تواند به تعداد شهدا ،روایت از سبک تربیتی مادران بکند و حتی این سبک از کتاب ها می تواند به سبک تربیتی زندگی مادران علما، دانشمندان و... بپردازد و درمقابل پیشنهاد می شود ارزش مادر در سیره شهدا نیز روایت بشود تا به فرهنگ سازی ارزش مادری کمک کند. کتاب منم یک مادرم توسط جمعی از نویسندگان و به دبیری مریم حلاج نوشته شده است. https://eitaa.com/dokhtarehavva
آسیب شناسی سرود های تولید شده با تکیه بر هویت دخترانه.... ✍معصومه فاطمی منتشر شده در خبرگزاری تسنیم👇👇 https://tn.ai/3087051 قسمت های برگزیده یادداشت را در کانال بارگذاری میکنم👇👇 https://eitaa.com/dokhtarehavva
این یادداشت یکسال قبل نوشته شد و به پیشنهاد یکی از سازمان تولید کننده سرود برای ارزیابی سرودهای تولید شده نوشته شد و قرار بر انتشار بود. که نکردند... ولی از راه دیگری پیگیری کردم منتشر شد... به طور کلی در چند محور نقد و بررسی و راهکارها ارائه شده.... ۱.غلبه موسیقی بر مضامین و موسیقی محور شدن سرودها ۲. تنزل پیدا کردن مفاهیم و مضامین(+راهکار کیفیت) ۳. اشکالات سرودهای دخترانه https://eitaa.com/dokhtarehavva
نقد به سرودهای دخترانه 1⃣ 🔺ترانه های ضعیف 🔻غلبه موسیقی بر مضامین... 🔻 تکیه بر موسیقی به عنوان راه جذب ✍معصومه فاطمی منتشر شده در خبرگزاری تسنیم👇👇 https://tn.ai/3087051 قسمت های برگزیده یادداشت 👇👇 https://eitaa.com/dokhtarehavva
⭕️چرا دختران در زاویه دوربین سرود سازان قرار می گیرند؟ ⭕️ چطور سرود ، هویت عفیفانه دختران را به چالش می کشد؟ ✍معصومه فاطمی منتشر شده در خبرگزاری تسنیم👇👇 https://tn.ai/3087051 قسمت های برگزیده یادداشت 👇👇 https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لباس شما در جلب نظر جنس مخالف تاثير دارد؟ 🔹رو در رو با دختران در خيابانهاى تهران 🔹 پاسخ هاشون شنيدنيه @BisimchiMedia https://eitaa.com/dokhtarehavva
14.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند سقوط آزاد | قسمت چهارم 🔹بلایی که سیاست های آتاتورک بر سر زنان ترکیه آورد «تجاوز به زنان را متوقف کنید» https://eitaa.com/dokhtarehavva
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امامعلی رحمان، آتاتورک می شود (حجاب زدایی از زنان تاجیکستان) باورش سخت است ولی برخی کشورها در همسایگی ما، مسیر ترکیه شدن را، به تازگی شروع کرده اند. ۹۰ درصد جمعیت تاجیکستان مسلمان است، ولی حجاب اسلامی در آن ممنوع شده و تقریبا، جریمه ای ۳۰۰ دلاری دارد. مدتی قبل کتاب ماوراء مرز را تورق کردم، کتابی که سفرنامه، دو سفر احسان صفر زاده به تاجیکستان است. در این کتاب به تحولات پوششی زنان تاجیک اشاره دارد. در تاجیکستان دوره ای به دلیل تسلط شوروی و اسلام ستیزی، زنان مجبور به کشف حجاب می شدند و دوره ی پس از شکست شوروی زنان دوباره به حجاب بر می گردند. خاطرات آقای صفرزاده نشان می دهد که دوباره موج حجاب ستیزی حکومت تاجیکستان، آغاز شده است و این درحالیست که مردم به خصوص مسلمانان به حجاب به عنوان پوششی شرعی و فرهنگی، تاریخی تمایل دارند و از این جهت به ایران علاقمندند زیرا زنان ایرانی امکان پوشیدن حجاب را دارند. تاجیک ها به دلایل متعددی به ایران علاقمندند و خط فارسی در نزد آنان از قداستی برخوردار است. زیرا خطی است که اسلام را از طریق آن آموخته اند. اما متاسفانه امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، شیعیان تاجیکستان را مهجور کرده و افراط گریان داعشی و تفریط گرایان ضد دین در آزادی هستند. این اقدامات هر چه باشد، یاد آتاتورک را زنده می کند که ۱۰۰سال قبل مبارزه با حجاب را در ترکیه آغاز کرد و حالا ترکیه مسیر رفته را می خواهد برگردد در این فیلم بخش کوچکی از اقدامات تاجیکستان، برای جریمه زنان با حجاب را، می توانید ببینید... ✍ معصومه فاطمی https://eitaa.com/dokhtarehavva
31.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢مستند پرونده 🔹پرونده پنجم:شبیخون شرقی(مانگا) 🔹انهدام شبکه فروش کتابهای جنسی برای نوجوانان و جوانان 🔹کتابهایی با ظاهری زیبا و فریبنده اما پشت پرده کثیف معلمان و والدینی که با آرمی ها و فرزندان علاقمند به بی تی اس و کی پاپ ارتباط دارند حتما ببیننند اطلاعات بیشتر در مورد کی پاپ و بی تی اس و نحوه مواجهه با نوجوان ها👇👇 https://eitaa.com/dokhtarehavva
اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ برای سلامتی آیت‌الله رئیسی و همراهانشون صلواتی بفرستید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا