eitaa logo
دوستی با خدا
32هزار دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
4.6هزار ویدیو
94 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/BB7a.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
*🔰شرح و تفسیر حکمت 75🔰* 👌🔆همه معدودها محدودند! 📜اين گفتار حكيمانه هرچند با حكمت پيشين در يك عبارت ذكر نشده; ولى در واقع مكمل آن است. 💠 نخست مى فرمايد: «هرچيز كه شمرده مى شود سرانجام پايان مى گيرد»; (كُلُّ مَعْدُود مُنْقَض). ✴️اين اشاره به قانون كلى فلسفى است كه هرچيز تحت عدد در آيد محدود است و هرچه محدود است پايان پذير است و از آنجا كه عمر انسان ها تحت عدد قرار مى گيرند، 🔹مفهومش اين است كه هر ساعتى كه بر انسان مى گذرد تدريجا از آن كاسته مى شود و اين سرمايه به سرعت رو به فنا مى رود و مهم اين است كه گذشتن و كاستن آن در اختيار ما نيست چه بخواهيم، چه نخواهيم به سرعت در حال عبور است. 💠آن گاه در ادامه مى فرمايد: «و آنچه مورد انتظار است سرانجام فرا مى رسد»; (وَكُلُّ مُتَوَقَّع آت). ✴️منظور از «متوقَّع» امورى است كه به طور قطع مى دانيم در آينده رخ مى دهد; مانند مرگ و پايان زندگى و قيام قيامت. 🔹اشاره به اين كه كسى كه به اين امور آگاه است بايد توجه داشته باشد كه روزى مرگ دامان او را مى گيرد و روزى در دادگاه عدل الهى حضور مى يابد. 🔰به همين دليل در تفسير آيه شريفه (وَ اعْبُدْ رَبَّكَ حَتّى يَأْتِيَكَ الْيَقينُ) يقين را به مرگ تفسير كرده اند. 💠آنچه امام در دو جمله بالا بيان فرموده در واقع اشاره به دنياى فانى و گذاران است; ✴️دنيايى كه عمرش در برابر جهان آخرت بسيار ناچيز است، 🔰 همان گونه كه در حديثى از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: عمر دنيا در برابر آخرت مانند اين است كه يكى از شما انگشت خود را در دريايى فرو كند (و سپس بيرون آورد) در اين حال نگاه كند ببيند چه اندازه از آب دريا بر انگشت او باقى مانده». ✴️ اين هشدارى است به همه دنيا طلبان و آنها كه به آخرت و زندگى جاويدان پشت كرده اند تا بدانند چه چيز به دست مى آوردند و چه چيز را از دست مى دهند. مطالب هدیه به امام زمان (عج) ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
52 ❇️ هنر تشخیص مصداق 🔶 یکی از خصوصیات امتحانات الهی اینه که مملو از "ابهام" هست. واقعا در خیلی از موارد، آدم نمیدونه عکس العمل درست چیه؟🤔 💢 این خاصیت امتحانه. اگه قرار باشه امتحانات الهی همش واضح باشه دیگه اسمش رو نمیشد بذاری امتحان! 👈🏼 امتحان زمانی ارزشمند هست که ابهام داشته باشه. - ببخشید یه سوال؟ - بفرمایید. - یه نفر اومده سراغ من و ازم پول قرض میخواد بهش بدم یا نه؟! آدم بد حسابی بوده!🙄 - آفرین چه سوال خوبی کردی. جواب اصلیش اینه که "خودت" باید تشخیص بدی که بهش قرض بدی یا نه. من به صورت کلی تو رو راهنمایی میکنم ولی تشخیص مصداقش که آیا الان باید پول قرض بدی یا نه به عهده خودته. در هرصورت قدرت تشخیص مصداق خودمون رو باید بالا ببریم ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
@dars_akhlaq.mp3
6.29M
‍ 🔊كليپ صوتی 🎙🌸 آيت الله حاج آقا تهرانی (ره) 🔴👈 موضوع : وسوسه های شیطانی ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
⚠️ 🔔 اثر حسادت ✅ امام صادق علیه السلام: به درستی که همانطور که آتش، چوب را میخورد، حسادت نیز ایمان حسود را میخورد. 📙 کافی ج۲ ص۳۰۶ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ▫️با کلام وحی ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
🍃هرصبح، یک حدیث🍃 ❣اميرالمؤمنين عليه السلام: 🌷طَعنُ اللِّسانِ أمَضٌ مِن طَعنِ السِّنانِ. 🌷زخمِ زبان، دردناك تر از زخمِ نيزه است. 📚ميزان الحكمه جلد10 صفحه 265 ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
❇️مرحوم آیت الله مشکینی: 🍃گاهی با خودت خلوت کن و کتاب نفس خود را باز کن و دقیق تر از مطالب مشکل(کتاب) مکاسب و کفایه آن را مطالعه کن. «یک وقت می بینی سر تا پا غلط است.» ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
✨قَالَ إِنْ كُنْتَ جِئْتَ بِآيَةٍ فَأْتِ بِهَا إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ{۱۰۶} فرعون گفت: اگر از راستگويانى و مى‌توانى معجزه‌اى بياورى يا معجزه‌اى آورده‌اى آن را به ميان بياور(۱۰۶) ✨فَأَلْقى‌ عَصاهُ فَإِذا هِیَ ثُعْبانٌ مُبِينٌ{۱۰۷} پس موسى عصاى خود را افكند ناگهان به صورت اژدهايى نمايان شد.(۱۰۷) ⬅️ از عصاى حضرت موسى معجزات ديگرى نيز نمايان شد. از جمله اينكه: ◽️پس از اژدها شدن همه بافته‌هاى ساحران را بلعيد. «تَلْقَفُ ما يَأْفِكُونَ» ↲سوره شعراء، آیه ۴۵ ◽️به آب دريا خورد و آن را شكافت. «أَنِ اضْرِبْ بِعَصاكَ الْبَحْرَ فَانْفَلَقَ» ↲سوره شعراء، آیه ۶۳ ◽️به سنگ خورد و چشمه‌هاى آب از آن جوشيد. «اضْرِبْ بِعَصاکَ الْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتا عَشْرَةَ عَيْناً» ↲سوره بقره، آیه ۶۰ ◽️عصا در حضور خود موسى علیه‌السلام مار کوچک و پر تحرک شد و موسى فرار كرد. «جَانٌّ وَلَّى مُدْبِراً» ↲سوره نمل، آیه ۱۰ ◽️در حضور مردم مانند مار معمولى حركت مى‌كرد. «حَيَّةٌ تَسْعى‌» ↲سوره طه، آیه ۲۰ ◽️و در حضور فرعون مار بزرگ و اژدها شد. «فَإِذا هِیَ ثُعْبانٌ» ◽️بنابراين در تبليغ و تربيت بايد نوع و گرايش مخاطب را در نظر گرفت و هر كدام را با توجّه به موقعيّت خودش قانع كرد. ⬅️ امام رضا علیه‌السلام فرمود: زمان حضرت موسى علیه‌السلام سحر و جادوگرى رواج بسيارى داشت و آن حضرت با آوردن معجزه‌اى كه آنان قادر به انجام آن نبودند سحرهايشان را باطل و با آنها اتمام حجت نمود. ↲عیون اخبارالرضا، ج۲، ص۱۳۴ ميان افكندن عصا و اژدها شدن آن فاصله‌اى نبود. «فَإِذا هِیَ ثُعْبانٌ» ◽️نکتـــه‌ها 🍃معجزه دليل صدق نبوت است. «فَأْتِ بِها إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ» فرعون با ابراز اين سخن حق اراده باطلى داشت و كسى را بالاتر از خود نمى‌دانست. 🍃معجزه بايد براى همه روشن باشد و جاى هيچ شکى باقى نگذارد. «مُبِينٌ» ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
📔 نهج البلاغه بخوانیم *⚜️⚜️*  وَ قَالَ (علیه السلام): إِنَّ الْأُمُورَ إِذَا اشْتَبَهَتْ، اعْتُبِرَ آخِرُهَا بِأَوَّلِهَا. 🟡روش تحليل رويدادها (روش تجربى) (اخلاقى، علمى، سياسى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: حوادث اگر همانند يكديگر بودند، آخرين را با آغازين مقايسه و ارزيابى مى كنند. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
*🔰شرح و تفسیر حکمت76 🔰* 👌🔆 سالى كه نكوست 📜امام(عليه السلام) در اينجا درس مهمى مى دهد كه براى همه مديران، بلكه همه رهروان راه حق كارگشاست. 💠مى فرمايد: «هنگامى كه كارها مشتبه شوند (و آينده روشن نباشد) آخرشان را بايد به اولشان سنجيد»; (إِنَّ الاُْمُورَ إِذَا اشْتَبَهَتْ اعْتُبِرَ آخِرُهَا بِأَوَّلِهَا) 💢اشاره به اين كه هميشه آغاز و انجام كارها با يكديگر پيوند ناگسستنى دارند و در واقع شبيه علت و معلول اند، بنابراين اگر ما در چگونگى پايان كارى شك و ترديد داشتيم بايد ببينيم آغازش چگونه بوده است. ✴️هرگاه در مسير صحيح بوده عاقبت آن نيز چنين است و مطابق ضرب المثل فارسى: «سالى كه نكوست از بهارش پيداست» 💢و اگر آغاز آن در مسير نادرستى قرار گرفته بايد بدانيم كه عاقبت آن نيز نادرست و خطرناك است. 💠اين سخن پيام ديگرى نيز دارد و آن اين كه اگر مى خواهيم نتيجه هاى خوب و پربار از كارهاى خودمان بگيريم بايد در آغاز مراقب زيربناهاى آن باشيم. ✴️تفاوت بناى مسجد قبا و مسجد ضرار در همين امر است كه اولى به مصداق (لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوى) پايه صحيحى داشت و سرانجام به مضمون (فيهِ رِجالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا) عبادتگاه مؤمنان شد ✴️ و مسجد ضرار كه پايه آن بر اساس نفاق و كفر و شرك و تفرقه ميان مؤمنان بنا شده بود عاقبتش اين بود كه به دستور پيغمبر طعمه حريق شود. 🔰قريب اين معنا در عهدنامه مالك اشتر نيز آمده است آنجا كه امام مى فرمايد: «اسْتَدِلَّ عَلَى مَا لَمْ يَكُنْ بِمَا قَدْ كَانَ، فَإِنَّ الاُْمُورَ أَشْبَاهٌ; 💠«با آنچه در گذشته واقع شده است نسبت به آنچه واقع نشده استدلال كن، زيرا امور جهان شبيه به يكديگرند». مطالب هدیه به امام زمان (عج) ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
53 تشخیص مصداق اما برای پاسخ به این سوال چند تا موضوع رو باید دقت کرد: ☢️ این که یه نفر بیاد و از شما پول قرض بخواد بستگی به شرایط شما داره: 👈🏼 یه موقع هست که شما پول اضافی دارید یه موقع ندارید. خب اگه دارید و شرایط بعدی هست بدید. 👈🏼 یه موقع پول ولی برای کار مهم تری باید مصرف کنید خب اینجا نباید به طرف پول بدید. با زبان نرم ردش کنید. 👈🏼 یه موقع پول ولی طرفی که پول قرض میخواد از فامیل نزدیک هست و واقعا کارش حیاتی هست. اینجا شما حتی باید برید پول قرض کنید تا کارش رو راه بندازید. 🔸 بعد از این که قرض دادید اولا موقع قرض اگه طرف مقابل آشنای نزدیک هست و واقعا نمیشه در قبال مبلغ قرض، چک بگیرید خب چاره ای نیست. ❇️ اما یه موقع میشه که ازش چک یا سفته بگیرید خب انجام بدید. ولی در اخر هر چیزی که "دستگاه امتحان" برای آدم پیش میاره رو باید بپذیره. 🔹 مثلا یه موقع میشه که شما کلی محکم کاری هم کردی ولی بازم طرف پول شما رو میخوره و نمیده! خب این معلومه دستگاه امتحان اینطوری خواسته. آدم نباید ذره ای ناراحت بشه. البته حتما باید از طریق مراجع قضائی پیگیری کنه. 🔶 یه موقع هم هست که شما اصلا محکم کاری نمیکنی ولی طرف مقابل سر موقع پول رو میاد میده. خلاصه هیچ وقت نمیشه به همه آدما بگیم آقا شما هر کی اومد بهش پول قرض بده یا قرض نده. هیچ حکم کلی در این زمینه و در خیلی موارد دیگه نمیشه داد. یه کاری برای یه نفر ممکنه درست باشه ولی همزمان همون کار برای یه نفر دیگه غلط باشه... ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | شرح حدیث اخلاق| بد بنده‌ای است، بنده‌ای که دارای دو صورت و دو زبان است👇 ⚛ حسادت ⚛ مدح مبالغه‌آمیز ❤️ (حفظه الله)❤️ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
@dars_akhlaq.mp3
2.72M
🔊‍ 🎙🌸استاد آيت الله حق شناس (ره) ⚠️موضوع :چله نشینی و سلوک معنوی ⌚️کم حجم بسیار شنیدنی👌👌 ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
⚠️ 🔔 اثر صدقه ✅ امام صادق علیه السلام: صدقه شبانه، خشم پروردگار را فرو می‌نشاند و گناه بزرگ را پاک می‌کند و حساب را آسان میگرداند، و صدقه روزانه، مال و ثروت را به بار می‌نشاندو عمر را زیاد میکند. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ▫️با کلام وحی ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
‌🍂هرصبح، یک حدیث🍂 🌻امام علی علیه السلام: 🌿⇦نصیحت را از کسی که آن را به شما هدیه می کند بشنوید و آن را با جان و دل بپذیرید. 📚غرر الحکم، حدیث ۲۴۹۴ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علوم طبی شفانگر
دوره تخصصی: 💠دلك و غمز بصورت كارگاهي 👈22 و 23 آبان 💠شناخت امراض زنان به همراه تدابير 👈25 و 26 آبان ❕امكان ضبط و فيلمبرداري دوره وجود ندارد 🏠قم 💳هزینه دوره : دو ميليون وپونصد 🔹 اسکان، پذیرایی و ناهار رایگان ▪️بااخذ گواهي در پايان دوره 🆔 پشتیبانی ایتا @shefanegar_teb118 🆔 کانال ایتا @ shefanegar_teb شماره تلفن تماس: ☎️02532904655 📱09933544542
❇️آیت‌الله سید رضا بهاالدینی (ره): 🍀سعی کنید پایتان را از کشتی حضرت سیدالشهدا (ع) بیرون نگذارید و دائما به امری از امور دستگاه امام حسین (ع) مشغول باشید تا به واسطه آن از همه شیعیان دستگیری شود، و الا حساب و کتاب آن طرف دقیق‌تر از این حرف‌ هاست.🌿 ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
✨و نَزَعَ يَدَهُ فَإِذا هِیَ بَيْضاءُ لِلنَّاظِرِينَ{۱۰۸} و موسى دست خود را از گريبانش بيرون آورد پس ناگهان آن دست براى بينندگان سفيد و درخشان مى‌نمود. (۱۰۸) ✨قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِ فِرْعَوْنَ إِنَّ هذا لَساحِرٌ عَلِيمٌ{۱۰۹} اشراف و اطرافيان قوم فرعون گفتند: همانا موسى ساحرى بسيار ماهر و داناست. (۱۰۹) نکتـــه‌ها 🍃پيامبران در كنار انذار اژدها شدن عصا كه نوعى ترس و وحشت داشت، بشارت و دست نورانى نشان مى‌دهند. «بَيْضاءُ» در برابر متكبر ابتدا بايد غرور او را در هم شكست، آنگاه دست نوازش را نيز نشان داد. 🍃سفيد گشتن دست موسى معجزه ديگر آن حضرت و امرى غير منتظره و قابل رؤيت براى همگان بود. «فَإِذا هِیَ بَيْضاءُ لِلنَّاظِرِينَ» 🍃اطرافيان طاغوت‌ها در جنايات آنان سهيم‌اند. «قالَ الْمَلَأُ مِنْ قَوْمِ فِرْعَوْنَ» 🍃اطرافيان ضمن اقرار به عظمت كار حضرت موسى باز هم تلاش مى‌كردند نظام فرعونى را حفظ كنند. «إِنَّ هذا لَساحِرٌ مُبِينٌ» 🍃افراد مستكبر لجوج در مواجهه با دليل و منطق و احتمال شكست دست به توجيه زده و سرسخت‌تر مى‌شوند. «إِنَّ هذا لَساحِرٌ عَلِيمٌ» «انّ» و حرف «لام» و جمله اسميّه نشانه تأكيد است. 🍃مخالفان سعى مى‌كنند با تهمت چهره انبیاء را خراب كنند. «لَساحِرٌ عَلِيمٌ» ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
📔 نهج البلاغه بخوانیم *⚜️⚜️*  وَ مِنْ خَبَرِ ضِرَارِ بْنِ حَمْزَةَ الضَّبَائِيِّ عِنْدَ دُخُولِهِ عَلَى مُعَاوِيَةَ وَ مَسْأَلَتِهِ لَهُ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام)، وَ قَالَ فَأَشْهَدُ لَقَدْ رَأَيْتُهُ فِي بَعْضِ مَوَاقِفِهِ وَ قَدْ أَرْخَى اللَّيْلُ سُدُولَهُ وَ هُوَ قَائِمٌ فِي مِحْرَابِهِ، قَابِضٌ عَلَى لِحْيَتِهِ، يَتَمَلْمَلُ تَمَلْمُلَ السَّلِيمِ وَ يَبْكِي بُكَاءَ الْحَزِينِ وَ [هُوَ] يَقُولُ: 📌(ضرار بن ضمره ضبايى از ياران امام به شام رفت بر معاويه وارد شد. معاويه از او خواست از حالات امام بگويد، گفت على عليه السّلام را در حالى ديدم كه شب، پرده هاى خود را افكنده بود، و او در محراب ايستاده، محاسن را به دست گرفته، چون مار گزيده به خود مى پيچيد، و محزون مى گريست و مى گفت): يَا دُنْيَا يَا دُنْيَا، إِلَيْكِ عَنِّي؛ أَ بِي تَعَرَّضْتِ؟ أَمْ إِلَيَّ تَشَوَّقْتِ؟ لَا حَانَ حِينُكِ؛ هَيْهَاتَ، غُرِّي غَيْرِي؛ لَا حَاجَةَ لِي فِيكِ؛ قَدْ طَلَّقْتُكِ ثَلَاثاً لَا رَجْعَةَ فِيهَا. فَعَيْشُكِ قَصِيرٌ وَ خَطَرُكِ يَسِيرٌ وَ أَمَلُكِ حَقِيرٌ. آهِ مِنْ قِلَّةِ الزَّادِ وَ طُولِ الطَّرِيقِ وَ بُعْدِ السَّفَرِ وَ عَظِيمِ الْمَوْرِدِ. 🟡دنيا شناسى (امام و ترك دنياى حرام) (اخلاقى): 📜اى دنيا اى دنياى حرام از من دور شو، آيا براى من خودنمايى مى كنى يا شيفته من شده اى تا روزى در دل من جاى گيرى؟ هرگز مبادا، غير مرا بفريب، كه مرا در تو هيچ نيازى نيست، تو را سه طلاقه كرده ام، تا باز گشتى نباشد. دوران زندگانى تو كوتاه، ارزش تو اندك، و آرزوى تو پست است. آه از توشه اندك، و درازى راه، و دورى منزل، و عظمت ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
*🔰شرح و تفسیر حکمت 77 🔰* 🔅👌برو اين دام بر مرغ دگر نه! 🔮بخش اول🔮 📜اصل ماجراى «ضِرار بن ضَمُره» به گونه اى كه مسعودى در مروج الذهب نقل مى كند چنين است كه او وارد بر معاويه شد. ❇️ معاويه به او گفت: اوصاف على را براى من بازگو كن ضرار گفت: مرا از اين كار معاف كن (زيرا تصور مى كرد بر خلاف ميل معاويه است و ناراحت مى شود و ممكن است خطرى از ناحيه او وى را تهديد كند) ولى معاويه اصرار كرد و گفت: چاره اى نيست جز اين كه براى من شرح دهى. ❇️ضِرار گفت: اكنون كه چنين است بدان به خدا سوگند او مقامى بسيار والا داشت، (از نظر روحى و جسمى) بسيار قدرتمند و قوى بود. 💠سخن حق مى گفت و حكم به عدالت مى كرد و چشمه اى علم و دانش از اطراف او مى جوشيد و سخنان حكمت آميز از جوانب او صادر مى شد. غذاى او ساده و ناگوار و لباس او كوتاه (در آن زمان، كوتاهى لباس نشانى تواضع، و بلندى دامان لباس نشانه تكبر بود) بود. به خدا سوگند هر وقت او را مى خوانديم به ما پاسخ مى گفت و اگر تقاضايى از او داشتيم به ما مرحمت مى كرد 💠و ما به خدا سوگند با اين كه خود را به ما نزديك مى كرد و ما هم به او نزديك بوديم بر اثر هيبت و جلالِ او قدرت تكلم در مجلسش نداشتيم و به دليل عظمتِ او در فكرِ ما هرگز در مجلس او آغاز سخن نمى كرديم. ❇️تبسم او دندانهايى را همچون دانه هاى مرواريد منظم نشان مى داد. ❇️دينداران را بزرگ مى داشت و مستمندان را مورد ترحم قرار مى داد و هنگام قحطى يتيمان نزديك و مستمندان خاك نشين را اطعام مى كرد و برهنگان را لباس مى پوشيد و مظلومان را يارى مى كرد و از دنياو زرق و برق آن وحشت داشت.به تاريكى شب انس داشت. ✴️ گواهى مى دهم شبى او را ديدم در حالى كه پرده هاى تاريك شب فرو افتاده بود و او در محراب عبادتش ايستاده بود. محاسن مباركش را با دست گرفته و همچون مار گزيده به خود مى پيچيد و به صورت سوزناك گريه مى كرد و مى گفت:...». سپس عبارت بالا را با مختصر عبارتى آورده است. 🔰مرحوم سيّد رضى آنچه را در بالا آمد به اين صورت تلخيص كرده است: «در خبرى از ضِرار بن حَمزه ضِبائى به هنگام ورودش بر معاويه و سؤال معاويه از او درباره حالات اميرمؤمنان(عليه السلام) چنين آمده است ❇️كه ضِرار (در پاسخ معاويه) گفت: گواهى مى دهم كه من او را در بعضى از مواقف ديدم در حالى كه شب پرده تاريك خود را فرو افكنده بود و او در محرابش به عبادت ايستاده بود، محاسن مبارك را به دست گرفته و همچون مار گزيده به خود مى پيچيد و از سوز دل گريه مى كرد و مى گفت... سپس عبارت بالا را با مختصر عبارتى آورده است. 🔰از آنجا كه محبت دنيا بر طبق حديث معروف نبوى كه گفته مى شود: انبيا و اوليا بر آن متفق بوده اند: سرچشمه همه گناهان است، بى اعتنايى به زرق و برق و مقامات و ثروت هاى دنيوى دليل بر زهد در دنيا و بيمه كننده در برابر معاصى است، ♻️ادامه دارد....⤵️⤵️⤵️