eitaa logo
دوستی با خدا
30.6هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
102 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/BB7a.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
😍به ۲۰هزارنفری ما بپیوندید😍 از توی خونه خرید کنید ✳️ با خیال راحت ✳️ اعتبار ما ✳️ ۴۰ هزارتومن ✳️ مستقیم از ✳️ ارسال ✳️ https://eitaa.com/joinchat/1932918784C23cd4a989a https://eitaa.com/joinchat/1932918784C23cd4a989a
@dars_akhlaq.mp3
5.5M
🔊 🎙🌸حضرت آيت الله تهرانی (ره) ❇️ موضوع : وقتی پا رو نفسم گذاشتم و حرف را گوش کردم. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
همه فکر می‌کنند، چون گرفتارند به خدا نمی‌رسند ! اما چون به خدا نمی‌رسند گرفتارند... ❗️ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
هر شب با دعای هفتم صحیفه سجادیه ♦️طبق سفارش مقام معظم رهبری♦️ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
✨﷽✨ ▫️با کلام وحی ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
🍃هرصبح، یک حدیث🍃 ❣امام على عليه السلام: 🌷بادِر شَبابَكَ قَبلَ هَرَمِكَ، وصِحَّتَكَ قَبلَ سُقمِك. َ 🌷جوانى ات را پيش از پيرى دریاب، وتندرستى ات را پيش از بيمارى. 📚غررالحكم حدیث4381 ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
❇️از آیت الله بهجت (ره): پرسیدند: در زندگیمان گره افتاده است، یک دعاے مشکل گشا بفرمایید. ✍آیت الله بهجت(ره) فرمودند: زیاد و با اعتقاد ڪامل، استغفار کنید. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
ترکیب آیه: لا ترکنوا: فعل نهی و مجزوم به حذف نون _ واو فاعل آن و محلا مرفوع الی الذین: جار و مجرور _الذین محلا مجرور _ الی الذین متعلق به لاترکنوا ظلموا: جمله ی صله ی الذین و محلی از اعراب ندارد. فاء: سببیت (یعنی به سبب همین رکون و اعتماد همراه با میل است که تمسکم النار اتفاق می افتد.) تمسکم النار: منصوب به ان ناصب مقدره _ تمسک فعل و ضمیر کم مفعول به محلا منصوب و النار فاعل و مرفوع به اعراب اصلی واو بنا بر وجهی حالیه و (ما) نافیه و بنا بر این وجه ترجمه چنین میشود. (در حالی که آتش به شما میرسد غیر خدا یاوری ندارید.) ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
📔 نهج البلاغه بخوانیم ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): أَشْرَفُ الْغِنَى، تَرْكُ الْمُنَى. 🟡راه بى نيازى (اخلاقى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: بهترين بى نيازى، ترك آرزوهاست. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
*🔰شرح و تفسیر حکمت 34 🔰* 👌🔆 برترين غنا 📜امام(عليه السلام) در اين سخن كوتاه و پربارش درس بزرگى به همه طالبان غنا و بى نيازى مى دهد، ✴️مى فرمايد: «برترين غنا و بى نيازى، ترك آرزوهاست»; 🔔 در اين عبارت نورانى امام (ع) ، منظور آرزوهاى دور و دراز و دور از منطق عقل و شرع است. 🔶 بديهى است اين گونه آرزوها غنا و بى نيازى را از انسان سلب مى كند، ⭕زيرا از يك سو چون همه آنها به وسيله خود انسان دست نيافتنى است او را وادار به متوسل شدن به اين و آن مى كند و بايد در مقابل هر انسانی خواه شريف باشد يا وضيع، باارزش باشد يا بى ارزش، دست حاجت دراز كند و اين با غنا و بى نيازى هرگز سازگار نيست 🔺از سوى ديگر براى رسيدن به چنين آرزوهايى بايد در مصرف كردن ثروت خود بخل ورزد و همه آن را ذخيره كند و عملاً زندگى فقيرانه اى داشته باشد. 🔸از سوى سوم چنين كسى آرامش روح و فكر خود را بايد براى رسيدن به اين آرزوها هزينه كند. 🔰 در روايتى در غررالحكم آمده است: «أَنْفَعُ الْغِنَى تَرْكُ الْمُنَى; ✴️سودمندترين دارو (ى اضطراب و نگرانى) ترك آرزوهاى دور و دراز است». 🔷 تمام اين وابستگى ها زاييده آرزوهاى دور و دراز است; هرگاه آن آرزوها از صفحه فكر انسان پاك شود، انسان به غنا و بى نيازى پرارزشى دست مى يابد ✴️ و به همين دليل امام(عليه السلام) ترك اين آرزوها را برترين و بهترين غنا شمرده است. 🔰در تعبير ديگرى كه در حكمت 371 آمده است امام(عليه السلام) مى فرمايد : ▪️«لاَ كَنْزَ أَغْنَى مِنَ الْقَنَاعَة; 🔶هيچ گنجى بى نياز كننده تر از قناعت نيست (همان قناعتى كه نقطه مقابل آرزوهاى طولانى محسوب مى شود)». _📜امام هادى(عليه السلام) طبق روايتى كه علامه مجلسى آن را از درة الباهرة نقل كرده است،_ 🟢غنا و توانگرى آن است كه دامنه آرزو را كم كنى و به آنچه خدا به تو داده است خرسند باشى و فقر آن است كه نفس آدمى سيرى ناپذير و شديدا (از رسيدن به همه آرزوها) نوميد باشد» مطالب هدیه به امام زمان (عج) ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
11 🔶 در مورد راحت طلبی باید به این نکته توجه کرد که ریشه بسیاری از گناهان فردی و اجتماعی همین غول راحت طلبی هست. 💢 راحت طلبی شاید خودش زیاد بد به نظر نرسه ولی نامرد مقدمه همه بدبختی هاست. 😒 ❇️ اگه کسی میخواد مشکلات فردی و اجتماعی رو حل کنه اول از همه باید قصه راحت طلبی رو حل کنه! 🚫 مثلا شما وقتی دست روی میذارید میرسید به راحت طلبی... وقتی مردم یک جامعه اهل راحت طلبی بشن اون مردم فقیر خواهند شد... 💢 مثل زمان ما که بیشتر مردم دنبال کارهایی هستند که بدون زحمت کشیدن پولدار بشن! ❌ مواردی مثل بورس، بانک، قانون جذب، شرکت های بازاریابی شبکه ای و انواع کلاهبرداری های دیگه با تکیه بر روحیه راحت طلبی افراد هست که به ثروت های عظیم میرسند و اختلاس های بزرگ رو رقم میزنند.... 🖥📲 شما در طول روز میتونید ببینید که چه تعداد از تبلیغات هایی که در تلویزیون و رسانه ها میشه مربوط به تحریک راحت طلبی انسان هاست... ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
4_5942629854414375518.mp3
5.18M
🎙 امام حسین علیه را با ورع و جهاد و عفت و درستی یاری کنیم. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
ﺍﯾﻤﺎﻥ ‌ﺩﺍرﻡ ﮐﻪ قشنگ ترین ‌ﻋﺸﻖ ﻧﮕﺎﻩِ‌ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ‌ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ بندﮔﺎﻧﺶ ﺍﺳﺖ♥ ﺯﻧﺪﮔﯽ را ﺑﻪ خدا ﺑﺴﭙﺎﺭ ﻭ ﻣﻄﻤﺌـﻦ ﺑـﺎﺵ که ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﭘﺸﺘــﺖ‌ ﺑﻪ ﺧـــﺪﺍ ﮔﺮﻡ ﺍﺳــﺖ ﺗﻤﺎﻡِ ﻫﺮﺍﺱ ﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿـﺎ ﺧـﻨـﺪﻩ ﺩﺍر‌ ﺍﺳــت♥️ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
هر شب با دعای هفتم صحیفه سجادیه ♦️طبق سفارش مقام معظم رهبری♦️ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ▫️با کلام وحی ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
امیرالمؤمنین عليه السلام: کار اندکی که ادامه اش میدهی از کار بسیاری که از آن خسته شوی امیوارکننده تر است قَلِيلٌ تَدُومُ عَلَيْهِ، أَرْجَى مِنْ كَثِيرٍ مَمْلُولٍ مِنْهُ حکمت 278 نهج البلاغه 🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️آیــت الله بـهجت (ره): 📌اگـر حسابمان را با خدا تسویه ڪـردیم حسابهاے دیـگر ما تــســـویه مےشود. 📚در مــحضر بهجت، ج ۲، ص ۱۱ ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
روز با یک نکته برخی چیزهایی که مبتدای اسمی وقع نمیشوند: ۱_ جارو مجرور ۲_ جمله چه فعلیه چه اسمیه ۳_ ندا و منادی ۴_ وصف مانند اسم فاعل و.... مگر علم شده و اسم شخص باشند. لذا در آیه ان عندکم من سلطان بهذا (68یونس): ان، نافیه عند، ظرف و مضاف، خبر مقدم -کم، مضاف الیه، من،حرف جر زائد سلطان، مجرور من سلطان، مبتدای موخر با، حرف جر هذا، مجرور متعلق به سلطان. نکته: اگر حرف جر زائد باشد، عمل جر را انجام می دهد اما می تواند با مجرورش مبتدا واقع بشوند و نیازی به متعلق ندارد. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
📔 نهج البلاغه بخوانیم ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ أَسْرَعَ إِلَى النَّاسِ بِمَا يَكْرَهُونَ، قَالُوا فِيهِ [مَا] بِمَا لَا يَعْلَمُون. 🟡ضرورت موقعيّت شناسى (اخلاق اجتماعى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: كسى در انجام كارى كه مردم خوش ندارند، شتاب كند، در باره او چيزى خواهند گفت كه از آن اطّلاعى ندارند. ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
*🔰شرح و تفسیر حکمت 35🔰* 👌🔆اثر نسبت هاى ناروا 📜امام(عليه السلام) در اين سخن پربار مى فرمايد:🔻 «كسى كه در نسبت دادن امورى كه مردم ناخوش دارند به آنها شتاب كند، مردم نسبت هاى ناروايى به او مى دهند»; ❌عيب جويى و ذكر عيوب مردم هرچند آشكار باشد كارى است بسيار ناپسند ⏯و اگر كسى نيت امر به معروف و نهى از منكر داشته باشد نبايد منكراتى را كه از بعضى سر زده آشكارا و در ملأ عام بگويد، بلكه اين گونه تذكرات بايد خصوصى و مخفيانه باشد 🔔ولى به هر حال از آنجا كه مردم از گفتن عيوب و كارهاى زشتشان به صورت آشكارا ناراحت مى شوند و در مقام دفاع از خود بر مى آيند 🚫 يكى از طرق دفاع اين است كه گوينده را متهم به امورى مى كنند كه چه بسا واقعيت هم نداشته باشد تا از اين طريق ارزش سخنان او را بكاهند و بگويند: فرد آلوده حق ندارد ديگران را به آلوده بودن متهم كند. ‼️ 🔰 مرحوم علامه مجلسى در جلد 72 بحار الانوار در باب «تَتَبَّعُ عُيُوبِ النّاسِ وَإفْشاءِها» روايت جالبى از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) نقل مى كند كه فرمود: ❇️ «در مدينه اقوامى داراى عيوبى بودند آنها از ذكر عيوب مردم سكوت كردند، خداوند هم مردم را از ذكر عيوب آنها ساكت كرد. 🔮آنها از دنيا رفتند در حالى كه مردم آنها را از هرگونه عيب پاك مى دانستند 🔮 و (به عكس) در مدينه اقوام (ديگرى) بودند كه عيبى نداشتند ولى درباره عيوب مردم سخن گفتند خداوند براى آنها عيوبى آشكار ساخت كه پيوسته به آن شناخته مى شدند تا از دنيا رفتند». 🔰در تواريخ داستان هاى بسيارى در اين زمينه ذكر شده: آمده است كه «مغيرة بن اسود» (يكى از شعراى عرب) معروف به لقب «اقيشر» بود. او از اين لقب سخت خشمگين مى شد😡. ⬅️ (زيرا اقيشر به معناى كسى است كه صورتش سرخ شده و پوست آن ريخته است) روزى يك نفر از قبيله «بنى عبس» او را صدا زد «يا اقيشر» او ناراحت شد و پس از چند لحظه سكوت، اين شعر را درباره او انشا كرد:⤵️ *أَتَدْعُونى الأَقيشَر ذاكَ اسْمى وَأدْعُوكَ ابْنَ مُطْفِئَةِ السِّراجِ* *تُناجى خِدْنَها بِاللَّيْلِ سِرّاً وَربُّ النّاسِ يَعْلَمْ ما تُناجى* 🔸«تو به من اقيشر مى گويى آرى اين اسم من است ولى من به تو مى گويم: «اِبْنِ مُطْفِئَةُ السِّراج» يعنى فرزند زنى كه چراغ را نيمه شب خاموش كرد، زيرا با دوست فاسقش شبانه آهسته سخن مى گفت و خدا مى داند چه سخنانى مى گفت». 🟤از آن به بعد اين لقب زشت بر آن مرد و فرزندانش باقى ماند.❗️ 🔰 امثال اين داستان ها فراوان است و همه گواهى است بر آنچه امام(عليه السلام)بيان فرموده⤵️ 🔸كه هرگاه كسى به مردم چيزى بگويد كه ناخوش دارند آنها نيز به او نسبت هاى ناروا مى دهند (يا اعمال زشت مخفيانه آنها را آشكار مى كنند). مطالب هدیه به امام زمان (عج) ‎‎‌‌‎‎‌🌋 @doostibakhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ‏TRUST IN GOD
🏴ماجرای رو از زبان عمو قصه گو در کانال زیر بشنوید👇🏴 ✅ 🔆برای حضور در کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/3679125579Ce5d4042124