eitaa logo
کانال دوست
1.1هزار دنبال‌کننده
28.7هزار عکس
24.3هزار ویدیو
78 فایل
🇮🇷از هر چه می‌رود سخن دوست خوشتر است🇮🇷 موضوعات جالب رو براتون به اشتراک میذاریم... کپی مطالب با رضایت کامل میباشد😊 http://eitaa.com/joinchat/2150105099C9478d3116b گروه دورهمی دوست👆 @dost_an 📮ارتباط با ادمین : @Mim_Sad139
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴مرزها تا اطلاع ثانوی، خواهند بود 🔹معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان: مرزهای استان برای عبور زائران باز نشده و همچنان بسته هستند.
🔴زهره هراتیان هماهنگ کننده پزشکی جام جهانی، زیر ۱۷ سال بانوان شد 🔹️زهره هراتیان، رئیس ایفمارک، از سوی فیفا به عنوان هماهنگ کننده پزشکی مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال بانوان به میزبانی کشور هند، انتخاب شد. 🔹️پیشتر هراتیان از سوی فیفا به عنوان اولین زن آسیایی هماهنگ کننده پزشکی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز انتخاب شده بود.
🔴سریال کناره‌گیری‌های مقتدی صدر از سیاست👆
🔴متوجه شدید چی شد؛ ایت الله حائری تنها مرجعی هست که پیش از مرگش استعفاء داده وبه اطاعت از رهبری انقلاب مقلدینش را فرا خوانده . نکتش اینجاست که .. خواستن جلوی فتنه روبگیرن وپیش ازمرگشون مقلدین رو سمت رهبری بفرستند . وگرنه بعداز مرگشون مقتدی صدر اعلام مرجعیت این جریانو میکرد. بصیرت... بصیرت... بصیرت.
🔴توصیه رهبر انقلاب، صبح امروز: کارتان را با نیت خدا، انجام بدهید/ کار نمایشی، بی‌برکت خواهد بود 🔹این کارهایی که دارید میکنید، اینها را با نیت خدا انجام بدهید. کار نمایشی نکنید، اینکه مردم بدانند، مردم ببینند، مردم ما را تعریف کنند، این کار را بی‌برکت میکند. کار را با اخلاص انجام بدهید. این به کارتان برکت میدهد. 🔹و البته این اخلاص که گفتیم با اطلاع‌رسانی منافات ندارد. مردم امیدشان، اعتمادشان با این اطلاع‌رسانی افزایش پیدا میکند. ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
امام حسین علیه السلام با روح حج را به نمایش گذاشت ، در حالیکه جسم و کالبد حج دور کعبه ماند. در روایت داریم: مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ؛ مَثَل امام مثل کعبه است . کعبۀ واقعی ایشان بود ولی احمق‌ها دور سنگ می‌چرخیدند. وقتی آنها گوسفند قربانی کردند ، در کربلا انسان ذبح شد. آنجا طی صفا و مروه می‌کردند ، در حالیکه حضرت زینب‌‌ کبری سلام الله علیها تَل زینبیه را بالا و پایین می‌رفت. داستان طی صفا و مروه ، داستان به‌ سر و صورت‌ کوبیدن هاجر است تا به اسماعیل شش‌ماهه آب برساند. وقتی دنبال آب این طرف و آن طرف می‌دوید و سراب می‌دید ، بچه به زمین پا زد و چشمه‌ای جوشید و بالاخره سیراب شد. یعنی بچه تشنه نماند اما در کربلا شش‌ماهه به شهادت رسید..... 📕 ظرفیت‌های تمدن‌سازی عاشورا « اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَليِّٖكَ الْفَرَج » ~~~~~~~~~~~~~~ @dost_an
گورباچف درگذشت 🔹رسانه‌های روسیه گزارش دادند میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوری (روسیه سابق و...)، در ۹۱ سالگی درگذشت. 🔹او از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی بود، اما دسامبر ۱۹۹۱ بعد از یک «کودتای آگوست» استعفا کرد و اتحاد جماهیر شوروی هم فروپاشید و شوروی تجزیه شد
🔴هدف از مذاکرات برجام، لغو پایدار تحریم‌ها است 🔸اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی: 🔹اساس مذاکرات برجامی برای دفع اتهامات و گرفتن بهانه از دشمنان است. 🔹تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف به کشور وارد شده با مذاکرات برجام باید لغو می‌شده است. 🔹هدف از مذاکرات برجام این است که تحریم‌ها به‌صورت پایدار لغو شود و مردم ایران بتوانند از آن سود ببرند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ماجرای خارق‌العاده امام خمینی از فروپاشی شوروی، آن هم ۳ سال زودتر! 🔹ماموریتی محرمانه که به دستور امام و توسط آیت‌الله جوادی آملی، محمدجواد لاریجانی و مرضیه دباغ انجام شد
🔴تجمع غیرت... 🔹تجمع بر علیه هتاکی و بی احترامی که به خانواده محجبه شهید منصور خادم صادق در پاساژ مصطفوی شده بود
🔴وضعیت اضطراری در می‌سی‌سی‌پی به‌دلیل بحران آب 🔹فرماندار می‌سی‌سی‌پی آمریکا با اعلام اینکه ۱۶۰ هزار نفر در جکسون پایتخت این ایالت با مشکل تامین آب شیرین مواجه هستند از برقراری وضعیت اضطراری به‌دلیل مشکل کم‌آبی خبر داد. 🔹مقامات ایالتی از مردم خواسته‌اند که از آب موجود برای پخت‌و‌پز و شستن دندان‌های خود استفاده نکنند چرا که نگران تمام‌شدن کامل آب هستند.
🔴‏خبر خوب 😊🇮🇷✌️ ✅ به سفارش معاونت علمی ریاست جمهوری، آب چاه ژرف شماره ۳ سیستان (واقع در منطقه ادیمی) به آب شهری وصل می‌شود شرکت پیام آوران ‎نانو فناوری با اجرای فاز ۱ واحد نمک زدایی، ظرفیت نمک‌زدایی ۱۰۰۰ مترمکعب در روز را دارد، ظرفیت نهایی این واحد ۲۵۰۰ متر مکعب در روز است
🔴پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، به زودی آغاز خواهد شد 🔹ممبینی، معاون کل سازمان برنامه و بودجه گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹در تمامی دستگاه ها، مشکلات برطرف و پرداخت پاداش پایان خدمت به زودی آغاز خواهد شد.
🔴اسلامی: ✅مذاکره کلاس انشا نیست/ سوالات آژانس بسته نشود، روز باز اجرایی وجود ندارد ✅ظرف یک سال هزار سانتریفیوژ IR-6 ساختیم رییس سازمان انرژی اتمی: 🔹ظرف یک سال هزار سانتریفیوژ IR-۶ ساختیم. 🔹برای بازگشت به برجام، ملاک همان جدول زمان‌ برجام ۲۰۱۵ است. 🔹سوالات آژانس مبنای پادمانی ندارد. 🔹اگر سوالات آژانس بسته نشود، روز "باز اجرا"یی وجود ندارد. 🔹متن پیش‌نویس کار شده، تصمیم کلی کشور است. 🔹مذاکره داد و ستد است، کلاس انشا نیست که حرف‌های قشنگ آنجا بزنید. 🔹اکثر مطالب در مذاکرات هم بر سر لغو تحریم‌هاست و توجه اصلی بر ماندگاری و پایداری دستور لغو تحریم‌هاست که به هر بهانه نخواهند آنها را برگردانند که سختی مذاکرات هم همین جاست.
🔴روسیه صادرات گاز به اروپا را متوقف کرد 🔹روسیه عرضه گاز از یک خط لوله اصلی به اروپا را متوقف و درگیری اقتصادی بین مسکو و بروکسل را تشدید کرد. 🔹طبق گزارش وب‌سایت اپراتور نورد استریم ۱، جریان گاز از اولین ساعات روز چهارشنبه کاملاً متوقف‌شده است. 🔹بدین‌ترتیب دورنمای رکود و سهمیه‌بندی انرژی در برخی از ثروت‌مندترین مناطق اروپا پررنگ‌تر شده‌است.
🔴روسیه: نگرانی‌های غرب درباره ایران بی اساس است نماینده دائم روسیه در آژانس: 🔹بسیاری از نگرانی‌های کشورهای غربی در خصوص وجود ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های هسته‌ای ایران قبل از سال ۲۰۰۳ کاملاً بی پایه و اساس است. 🔹در حال حاضر هیچ گونه فعالیت هسته‌ای غیرمجاز در این تأسیسات انجام نمی‌شود. 🔹مقامات تهران به شرکای غربی که در مذاکرات وین شرکت دارند و اعضای شورای حکام آژانس هستند ،اعتماد ندارد. البته واقعاً دلایل موجهی برای چنین بی‌اعتمادی وجود دارد، برای اینکه کشورهای غربی ثابت کردند که قابل اطمینان نیستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رئیسی: ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را در این یکسال پرداخت کردیم ♦️ رئیس جمهور در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب:امروز نگرانی بابت کالاهای اساسی نداریم ♦️تورم ۶۰ درصدی در آغاز کار دولت، در فروردین ماه امسال ۱۵ درصد کاهش یافت
🔴روسیه صادرات گاز به اروپا را متوقف کرد 🔹روسیه عرضه گاز از یک خط لوله اصلی به اروپا را متوقف و درگیری اقتصادی بین مسکو و بروکسل را تشدید کرد. 🔹طبق گزارش وب‌سایت اپراتور نورد استریم ۱، جریان گاز از اولین ساعات روز چهارشنبه کاملاً متوقف‌شده است. 🔹بدین‌ترتیب دورنمای رکود و سهمیه‌بندی انرژی در برخی از ثروت‌مندترین مناطق اروپا پررنگ‌تر شده‌است.
🔴حشدالشعبی از هلاکت والی گروه تروریستی داعش در نینوی طی عملیات ضد تروریستی در جنوب موصل خبر داد
💢عامل اصلی قتل مجید عبدالباقی دستگیر شد 🔹🔸دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان: ♦️با پیگیری قضایی و با تلاش معاونت آگاهی استان، عامل قتل مجید عبدالباقی برادر حسین عبدالباقی مالک و متهم اصلی پرونده متروپل صبح امروز در مخفیگاه خود در شهرستان کارون دستگیر شد.
🔴 نشریه لهستانی پولیتیکا : در روزهای آینده ممکن است با کمبود پنیر ، تنقلات سرد و نوشیدنی مواجه شویم. 🔸️ لهستانی ها نگران قحطی آینده هستند ، اما دولت دودا کارهای مهم تری برای انجام دادن دارد ، تامین سلاح برای رژیم کی یف. 🔸️ امنیت غذایی کشور بر عهده سیاستمدارانی است که هیچ اطلاعی از آن ندارند. 🔸️ تعلیق تولید کود نیتروژن به کشاورزان ضربه می زند و می تواند تمام تولیدات مواد غذایی در کشور را برای چند روز فلج کند. 🔸️ ممکن است پنیر ، شیر و نوشیدنی در فروشگاه ها تمام شود و اگر دولت بیدار نشود ، با آخرالزمان روبرو خواهیم شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان: تردد به سمت عراق از مرز شلمچه جریان دارد 🔹زائران سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: هرکسی که به خانواده‌های کند یا بی‌اعتنائی کند یا مورد قرار بدهد، به این کشور خیانت کرده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان پروفسور زین العابدین نوابی که تمام تحصیلاتش را در آمریکا گذرانده و سالهاست استاد دانشگاه تهران است، درمورد کسانی که بعد از تحصیل مهاجرت میکنند!