فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
فرازی زیبا در وضعیتی عجیب
استاد دکتر #احمد_نعینع
سوره ی مبارکه ی ضحی
نگاه پایانی دکتر از همه چیز حکایت می کند
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
استاد #مصطفی_اسماعیل
سوره ی مبارکه ی نساء آیه ی هفتاد و ششم
اللهم انصر اخواننا فی غزة
@doulatesahar🌹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🔵 دسته بندی قاریان مصری
🏚در کشور مصر، قرّاء از منظرهای گوناگون و مختلف، دسته بندی و طبقه بندی شده اند.
این دسته بندی ها در بین مردم مصر و قاریان مصری صرفاً یک اصطلاح عرفی است.
بر اساس یکی از دسته بندی ها، قراء به چهار دسته تقسیم می شوند:
1⃣ قاریان شَعبی یا مردمی
قاریان شعبی، عموماً قاریانی هستند که در تلاوت، پر نفس می خوانند و از ملودی های ساده در تلاوت خویش استفاده می کنند. اساتیدی چون محمد صدیق منشاوی، عبدالباسط، سعید مسلم، طبلاوی و... در این دسته جای می گیرند. این قرّاء بیشتر مردمی هستند و مردم پسند می خوانند.
2⃣ قاریان غنواتی
واژه ی غنوات از غِناء گرفته شده است. قاریان غنواتی عموماً قاریانی هستند که بیشتر رویکرد لحنی و موسیقایی دارند تا رویکرد مفهومی. قاریان غنواتی گاهی احکام تلاوت را رعایت نکرده و به آن توجّه صحیح نشان نمی دهند.برخی کارشناسان مصری معتقدند که محمود شحات انور در مصر در حال حاضر در این دسته از قرّاء قرار دارد. ایشان نسل جدید مصر را به علت اینکه به احکام تلاوت پایبند نیستند و بیشتر به دنبال تحریر و زینت های موسیقایی تلاوت هستند را تأیید نمی کنند و آنها را غنواتی می نامند. برای مثال مقدار طبیعی مدٓ را کم و زیاد می کنند و احکام را فدای جنبه های لحنی و موسیقایی می نمایند.
( البته نا گفته نماند که این نظر مربوط به چند سال پیش است و هم اکنون استاد محمود شحات ، از نظر کارشناسان، بسیار پخته تر و مفهومی تر تلاوت می نماید )
3⃣ قاریان کلاسیک
قاریانی هستند که در تلاوت خود شیوه مقام به مقام را انتخاب نموده و از قسمت های مختلف یک مقام موسیقایی استفاده می کنند مانند اساتید مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور ،حمدی زامل و...
4⃣ قاریان مدرن
قاریانی هستند که مسیر لحنی شان در هر تلاوت، برای شنونده قابل پیش بینی نیست. مانند اساتید محمد عبدالعزیز حصّان، عبدالفتّاح شعشاعی و …
🔴البته دسته بندی و طبقه بندی های قرّاء که امروزه در مصر مطرح است چندان دقیق نیست و با شاخصه های مذکور خیلی همخوانی ندارد. این مسئله صرفاً یک اصطلاح است که مصریان، قرّاء را با آن دسته بندی می کنند. در مصر، اسطوره پردازی، طبقه بندی و دسته بندی قراء منبع مشخصی ندارد و این عناوین در بین مردم فقط مطرح است.اما برای اطلاع از تاریخ هنر تلاوت و فرق های قاریان تا حدود زیادی مفید است.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
استاد#سید_محمد_جواد_حسینی
سوره ی مبارکه ی فاتحة الکتاب
با یک نفس
❗️با کیفیت عالی ببینید ❗️
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۷ دقیقه با ابداعات استاد #مصطفی_اسماعیل از سوره مبارکه حاقة همراه شوید.
مقام بیات، صبا ، نهاوند
مقام #بیات از ابتدا تا حدود دقیقه ۱۰:۲۰
مقام #صبا از حدود دقیقه ۱۰:۲۱ تا دقیقه ۱۵:۴۰
مقام #نهاوند از حدود دقیقه ۱۵:۴۲ تا پایان
✅ با قرآن همراه و محشور باشیم ✅
پیشنهاد می شود این فایل را ببینید❗️
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک آیه در هفت مقام
آیه ی پانزدهم سوره ی مبارکه ی فاطر
استاد #مصطفی_اسماعیل
✅با قرآن همراه و محشور باشیم ✅
در این فایل به نام گوشه هُزام که از گوشه های دستگاه سه گاه است اشاره شده است، فراگیری این گوشه ها مربوط به مراحل تخصصی تر آموزش لحن می شود.
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنر تلاوت
#مقطع استاد#سید_محمد_جواد_حسینی سوره ی مبارکه ی فاتحة الکتاب با یک نفس ❗️با کیفیت عالی ببینید ❗️ @
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره ی مبارکه ی فاتحة الکناب در یک نفس
مرحوم استاد #معمر_زبن_العاشقین
معروف به #معمر_زبن_العابدین
استاد اندونزیایی قرآن
مشهور به عبدالباسط اندونزی.
✅استاد#سید_محمد_جواد_حسینی اولین بار سوره ی فاتحة را به صورت یک نفس در کشور بنگلادش اجرا کردند، طبیعتاً استاد#معمر_زبن_العابدبن در مناطق آسیای شرقی و جنوب شرقی بسیار شناخته شده و پرطرفدار هستند و این تقلید استاد#سید_محمد_جواد_حسینی از ایشان شعف زیادی در میان مستعمین به پا کرد.
@doulatesahar🌹
فرقان.شمس.کوثر.نصر.فردوسیه.mp3
16.45M
فرقان.شمس.کوثر.نصر
مدت: حدوداً بیست و دو دقیقه
#فردوسیه
استاد#حامد_شاکرنژاد
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲
✅با قرآن همراه و محشور باشیم ✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
استاد #سید_محمد_جواد_حسینی
سوره ی مبارکه ی انبیاء آیه ی هشتاد و پنجم به بعد
مقام#کرد
✅با قرآن همراه و محشور باشیم✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
استاد#حامد_شاکرنژاد
آیات پایانی سوره ی مبارکه ی نبأ
مقام#کرد
✅با قرآن همراه و محشور باشیم✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
مقام#کرد
با صدای چند تن از قاریان مصری
استاد#محمود_محمد_رمضان معروف به #ملک_الکرد
استاد #نصرالدین_طوبار
استاد #سعید_حافظ
استاد #محمود_ابوالسعود
استاد #ممدوح_عبدالجلیل
استاد #محمد_عمران
استاد #منصور_احمد
استاد #محمد_احمد_شبیب
استاد #احمد_محمد_عامر
استاد #محمد_هلباوی
✅ مکرر استماع کنید✅
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
سوره مبارکه ی حجرات
استاد #محمود_صدیق_منشاوی
تلاوت در ایران،تهران،مسجد بلال سال ۱۳۷۰
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مقطع
دو فراز از #شاهکار حج.بلد
استاد#عبدالباسط_محمد_عبدالصمد
اجرای سوریه
حنجره ی طلایی عالم اسلام
@doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد#سید_سعید
سوره ی مبارکه ی ابراهیم
اجرا شده در ایران
احتمالا سال 1376
استاد عباس سلیمی هم در تصویر و در تریبون مجری دیده می شوند و حضور دارند.
به ضبط صوتی که در پیش گلهای تزیینی قرار گرفته دقت کرده اید؟
در آن روزگار امکانات ضبط تلاوت ها به وسعت و سهولت امروزه نبود.
این ضبط صوت لا اقل از دو امر حکایت میکند اول: عشق و علاقه مستمعین به ثبت و ضبط تلاوت ها. دوم: سختی این کار
چون مستلزم حمل و نقل خود دستگاه ضبط و نوار کاست و سایر ملزومات بود.
خلاصه این که بسیاری از فایل های صوتی قدیمی با مشقت فراوان امروزه به دست ما رسیده است.
@doulatesahar🌹
نظر همراه محترم کانال در مورد آیه تلاوت شده توسط استاد #حامد_شاکرنژاد و انعکاس آن در ویراستی
@doulatesahar🌹
بازنشر پست کانال دولت سحر در ویراستی و ابراز نظر همراه عزیزمان در باره مقطع استاد#حامد_شاکرنژاد
@doulatesahar🌹