eitaa logo
هنر تلاوت
337 دنبال‌کننده
136 عکس
216 ویدیو
17 فایل
کانالی برای بازنشر تلاوت های شاهکار و مقاطع کم نظیر و اناشید ماندگار دینی و اشتراک آن با مخاطبان برای ارتقای سطح فرهنگ شنیداری قرآن و هنر فاخر تلاوت آیدی ادمین: @Khalvatneshin8323
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد سوره ی مبارکه ی نساء آیه ی هفتاد و ششم اللهم انصر اخواننا فی غزة @doulatesahar🌹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🔵 دسته بندی قاریان مصری 🏚در کشور مصر، قرّاء از منظرهای گوناگون و مختلف، دسته بندی و طبقه بندی شده اند. این دسته بندی ها در بین مردم مصر و قاریان مصری صرفاً یک اصطلاح عرفی است. بر اساس یکی از دسته بندی ها، قراء به چهار دسته تقسیم می شوند: 1⃣ قاریان شَعبی یا مردمی قاریان شعبی، عموماً قاریانی هستند که در تلاوت، پر نفس می خوانند و از ملودی های ساده در تلاوت خویش استفاده می کنند. اساتیدی چون محمد صدیق منشاوی، عبدالباسط، سعید مسلم، طبلاوی و... در این دسته جای می گیرند. این قرّاء بیشتر مردمی هستند و مردم پسند می خوانند. 2⃣ قاریان غنواتی واژه ی غنوات از غِناء گرفته شده است. قاریان غنواتی عموماً قاریانی هستند که بیشتر رویکرد لحنی و موسیقایی دارند تا رویکرد مفهومی. قاریان غنواتی گاهی احکام تلاوت را رعایت نکرده و به آن توجّه صحیح نشان نمی دهند.برخی کارشناسان مصری معتقدند که محمود شحات انور در مصر در حال حاضر در این دسته از قرّاء قرار دارد. ایشان نسل جدید مصر را به علت اینکه به احکام تلاوت پایبند نیستند و بیشتر به دنبال تحریر و زینت های موسیقایی تلاوت هستند را تأیید نمی کنند و آنها را غنواتی می نامند. برای مثال مقدار طبیعی مدٓ را کم و زیاد می کنند و احکام را فدای جنبه های لحنی و موسیقایی می نمایند. ( البته نا گفته نماند که این نظر مربوط به چند سال پیش است و هم اکنون استاد محمود شحات ، از نظر کارشناسان، بسیار پخته تر و مفهومی تر تلاوت می نماید ) 3⃣ قاریان کلاسیک قاریانی هستند که در تلاوت خود شیوه مقام به مقام را انتخاب نموده و از قسمت های مختلف یک مقام موسیقایی استفاده می کنند مانند اساتید مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور ،حمدی زامل و... 4⃣ قاریان مدرن قاریانی هستند که مسیر لحنی شان در هر تلاوت، برای شنونده قابل پیش بینی نیست. مانند اساتید محمد عبدالعزیز حصّان، عبدالفتّاح شعشاعی و … 🔴البته دسته بندی و طبقه بندی های قرّاء که امروزه در مصر مطرح است چندان دقیق نیست و با شاخصه های مذکور خیلی همخوانی ندارد. این مسئله صرفاً یک اصطلاح است که مصریان، قرّاء را با آن دسته بندی می کنند. در مصر، اسطوره پردازی، طبقه بندی و دسته بندی قراء منبع مشخصی ندارد و این عناوین در بین مردم فقط مطرح است.اما برای اطلاع از تاریخ هنر تلاوت و فرق های قاریان تا حدود زیادی مفید است. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ @doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد سوره ی مبارکه ی فاتحة الکتاب با یک نفس ❗️با کیفیت عالی ببینید ❗️ @doulatesahar🌹
14.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۷ دقیقه با ابداعات استاد از سوره مبارکه حاقة همراه شوید. مقام بیات، صبا ، نهاوند مقام از ابتدا تا حدود دقیقه ۱۰:۲۰ مقام از حدود دقیقه ۱۰:۲۱ تا دقیقه ۱۵:۴۰ مقام از حدود دقیقه ۱۵:۴۲ تا پایان ✅ با قرآن همراه و محشور باشیم ✅ پیشنهاد می شود این فایل را ببینید❗️ @doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک آیه در هفت مقام آیه ی پانزدهم سوره ی مبارکه ی فاطر استاد ✅با قرآن همراه و محشور باشیم ✅ در این فایل به نام گوشه هُزام که از گوشه های دستگاه سه گاه است اشاره شده است، فراگیری این گوشه ها مربوط به مراحل تخصصی تر آموزش لحن می شود. @doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم یک آیه و چند مقام قاری نوجوان آیه ی بیست و چهارم سوره ی مبارکه ی حج ❗️دیدن این فایل حتی در یک ساعت آینده هم دیر است،هم اکنون ببینید و بشنوید❗️ مقامات اجرا شده به ترتیب: ✅با قرآن همراه و محشور باشیم ✅ @doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره ی مبارکه ی فاتحة الکناب در یک نفس مرحوم استاد معروف به استاد اندونزیایی قرآن مشهور به عبدالباسط اندونزی. ✅استاد اولین بار سوره ی فاتحة را به صورت یک نفس در کشور بنگلادش اجرا کردند، طبیعتاً استاد در مناطق آسیای شرقی و جنوب شرقی بسیار شناخته شده و پرطرفدار هستند و این تقلید استاد از ایشان شعف زیادی در میان مستعمین به پا کرد. @doulatesahar🌹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرقان.شمس.کوثر.نصر مدت: حدوداً بیست و دو دقیقه استاد چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ✅با قرآن همراه و محشور باشیم ✅ @doulatesahar🌹
17.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد سوره ی مبارکه ی انبیاء آیه ی هشتاد و پنجم به بعد مقام ✅با قرآن همراه و محشور باشیم✅ @doulatesahar🌹
18.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد آیات پایانی سوره ی مبارکه ی نبأ مقام ✅با قرآن همراه و محشور باشیم✅ @doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره مبارکه ی حجرات استاد تلاوت در ایران،تهران،مسجد بلال سال ۱۳۷۰ @doulatesahar🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد سوره ی مبارکه ی مؤمنون اجرا در ایران احتمالا سال 1376 @doulatesahar🌹
16.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد سوره ی مبارکه ی ابراهیم اجرا شده در ایران احتمالا سال 1376 استاد عباس سلیمی هم در تصویر و در تریبون مجری دیده می شوند و حضور دارند. به ضبط صوتی که در پیش گل‌های تزیینی قرار گرفته دقت کرده اید؟ در آن روزگار امکانات ضبط تلاوت ها به وسعت و سهولت امروزه نبود. این ضبط صوت لا اقل از دو امر حکایت می‌کند اول: عشق و علاقه مستمعین به ثبت و ضبط تلاوت ها. دوم: سختی این کار چون مستلزم حمل و نقل خود دستگاه ضبط و نوار کاست و سایر ملزومات بود. خلاصه این که بسیاری از فایل های صوتی قدیمی با مشقت فراوان امروزه به دست ما رسیده است. @doulatesahar🌹
نظر همراه محترم کانال در مورد آیه تلاوت شده توسط استاد و انعکاس آن در ویراستی @doulatesahar🌹
بازنشر پست کانال دولت سحر در ویراستی و ابراز نظر همراه عزیزمان در باره مقطع استاد @doulatesahar🌹
در تکمیل کلام آخر دوست عزیزمان عرض می کنم تمام تلاش قاریان مخلص قرآن این است زیبایی های آن را از طریق صوت و نغمه به مخاطب القا کنند. هر چه بیشتر به قرآن نزدیک شده باشند بهتر می توانند این امر مقدس را به سرانجام برسانند و گرنه تلاوت قرآن تبدیل به بازی های صوتی و لحنی و تکنیکی و خالی از خشوع خواهد شد،العیاذ بالله. شاید اگر در این امر از سایر قاریان موفق تر است به این علت باشد که.... @doulatesahar🌹