eitaa logo
محمد فنایی اشکوری
1.8هزار دنبال‌کننده
348 عکس
266 ویدیو
101 فایل
به نام او سلام این فضا فرصتی است برای طرح مباحث و اندیشه های مبتلابه انسان معاصر در حوزه های فلسفه, عرفان, دین و مسایل اجتماعی با رویکرد عقلانی و معنوی. راه های ارتباط: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Fanaei.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
کیش مهر.mp3
14.73M
کیش مهر همی گویم و گفته ام بارها بود کیش من مهر دلدارها 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 شرح کوتاه ابیات علامه طباطبایی ره به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی او. 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
انسان قرآنی نه شایعه پراکن است، نه شایعه پذیر. وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا. الاسراء/36 و (ای انسان) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند. Do not pursue that of which you have no knowledge. Indeed hearing, eyesight, and the heart—all of these are accountable. اگر فقط به این یک آیه عمل شود از بسیاری از مفاسد و فجایع پیشگیری خواهد شد. اگر مردم فقط به آنچه علم دارند اعتماد کنند بساط، تهمت، غیبت، شایعه پراکنی، تبلیغات غلط و بسیاری از فتنه ها و دسیسه ها نسبت به افراد و جامعه برچیده خواهد شد و نفرت و خصومت جایش را به مهر و محبت و اختلاف و تفرقه جایش را به یکپارچگی و وحدت خواهد داد. انسان قرآنی نه شایعه پراکن است، نه شایعه پذیر. نه تولید شایعه می کند، نه توزیع شایعه می کند و نه مصرف شایعه. کسانی که بدون علم به چیزی اعتماد می کنند باید پاسخگو باشند و در قیامت خطاب می شود که: وَقِفُوهُمْ ۖ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ (الصافات/24) و (در موقف حساب) نگاهشان دارید که در کارشان سخت مسئولند (بازداشتشان کنید که باید پاسخگو باشند!). [But first] stop them! For they must be questioned. تنها با تلاوت و تقدیس و حتی تفسیر قرآن، فرد و جامعه قرآنی نمی شود؛ آن چیزی که فرد و جامعه را قرآنی می کند تربیت قرآنی است. چه بسیار افراد و جمع هایی که در تلاوت و قرائت و تقدیس و تفسیر قرآن سنگ تمام می گذارند اما بویی از تربیت قرآنی نبرده اند. http://eitaa.com/dreshkevari
ترفندهای بهائیت در تبلیغ ✍موضوع رابطه علم و دین را جستجو می کردم که اولین مطلبی که با این عنوان در گوگل یافتم در دانشنامه آزاد ویکی پدیابود. در این مدخل بحثی حدود یک صفحه درباره رابطه علم و دین طرح شده که شامل 5 عنوان در 5پاراگراف است: رابطۀ علم و دین، تاریخچه علم و دین، بهائیت، دیدها، ناسازگاری. نویسنده بهایی این مدخل از میان ادیان عالم تنها از بهائیت نام برده و یک پاراگراف درباره آن نوشته به این صورت که بهائیت علم و دین را سازگار می داند و هیچ نوع تعارضی بین آنها نمی بیند. این شیوه از تبلیغ غیر مستقیم و اثرگذار بهائیت را در همه جا می توانید ببینید. با این روشها می کوشند بهائیت را به عنوان یک دین آن هم دینی عقلانی و انسانی القا کنند. یک دایرة المعارف انگلیسی در موضوع ادیان جهان را دیدم که نویسنده بهائی ادیان را بر حسب حروف الفبای انگلیسی بحث کرده و طبق حروف الفبا اولین به اصطلاح دینی را که مطرح کرده بهائیت است که با حرف B . شروع می شود. بعد ادیان بزرگ و جهانی دیگر مثل بودیسم و مسیحیت و اسلام را آورده. هیچ بعید نیست که کل کتاب را برای این نوشته که با آوردن بهائیت در بدو و صدر ادیان به عنوان دینی در کنار سایر ادیان بزرگ جهان جا بیندازند. صدها و هزاران نمونه از این شیوه غیر مستقیم معرفی و تبیلغ بهائیت را می توانید در رسانه های مختلف جهانی (اعم از حقیقی و مجازی، کتبی و شفاهی، دیداری و شنیداری و غیره ) ببینید. 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
فلسفه و علوم انسانی.mp3
17.66M
نقش دانش آموختگان فلسفه در اسلامی سازی علوم انسانی جایگاه علوم انسانی در زندگی انسان امروز دانش ها و مهارت های لازم برای ایفای این نقش ۱۰/۹/۱۴۰۳ 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari
چگونه می توان از فلسفه در اصلاح و تکمیل علوم انسانی استفاده کرد؟ 👇👇👇 سخنرانی در جمع دانش پژوهان فلسفه 🟢 http://eitaa.com/dreshkevari