eitaa logo
محمد فنایی اشکوری
1.8هزار دنبال‌کننده
334 عکس
244 ویدیو
101 فایل
به نام او سلام این فضا فرصتی است برای طرح مباحث و اندیشه های مبتلابه انسان معاصر در حوزه های فلسفه, عرفان, دین و مسایل اجتماعی با رویکرد عقلانی و معنوی. راه های ارتباط: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Fanaei.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح دعای روز 29 ماه رمضان.mp3
4.76M
شرح دعای روز بیست و نهم ماه رمضان فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
چه کسانی عید دارند؟.mp3
9.11M
بعد بیرونی و درونی تکالیف و مناسک دینی محمد فنایی اشکوری عید فطر ۱۴۰۳ http://eitaa.com/dreshkevari
آداب معاشرت از نگاه قرآن کریم.mp3
3.46M
آیا مجازیم به پیام محبت آمیز دیگران بی اعتنایی کنیم؟ http://eitaa.com/dreshkevari
🌳نهال دوستی را تقویت کنیم🌳 وَإِذَا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْهَا أَوْ رُدُّوهَا ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ حَسِيبًا (قرآن کریم، سورۀ نساء، آیه 86) هر گاه شما را تحیت و سلامی گفتند شما نیز باید به تحیت و سلامی بهتر از آن یا مانند آن پاسخ دهید، که خدا به حساب هر چیزی کاملاً خواهد رسید. When you are greeted with a greeting, greet in return with what is better than it, or (at least) return it equally. Certainly, Allah is Ever a Careful Account Taker of all things. اخلاق انسانی ایجاب می کند که به پیام محبت آمیز دیگران پاسخ مناسب دهیم. از این طریق محبت و دوستی تحکیم و تقویت می شود. این یک ارزش اخلاقی عام و انسانی است که در همۀ فرهنگ ها رایج و پذیرفته است و بی اعتنایی به اظهار محبت و احترام دیگران رفتاری غیر اخلاقی و به دور از جوانمردی محسوب می شود. بخش مهمی از آموزه های اسلامی تأیید و تأکید بر اخلاق و رسوم رایج بین انسان هاست که برخاسته از فطرت انسانی است. از جمله در این زمینه توصیه های فراوانی در منابع دینی آمده است. آیه شریفه فوق یکی از این موارد است که پاسخ مناسب به اظهار محبت و احترام دیگران را گوشزد می کند. طبق این آیه هنگامی که کسی پیشقدم می شود و به ما اظهار محبت و احترام می کند، ما موظفیم به شکل بهتری پاسخ احترام او را بدهیم، یا دستکم در همان سطحی که او اظهار محبت کرده پاسخ بدهیم. مگر جز به نیکی باید پاسخ نیکی را داد؟ هل جزاء الاحسان الا الاحسان؟ نکتۀ قابل توجه این است که این پاسخ دادن مشروط به شرطی نیست و محدود به افراد خاصی نیست بلکه عام است و شامل هرکسی می شود. یعنی لازم نیست که شخص پیام دهنده از جهت دینی و اخلاقی و سیاسی موافق و مورد قبول من و در حزب و جناح من باشد تا من موظف به پاسخ مناسب باشم، بلکه مطلق است و شامل هرکسی می شود. ما حتی اگر پاسخ بهتر و محبت آمیزتری بدهیم باز آن کس که پیشقدم شده و ابتدا به سلام وتحیت کرده بر ما امتیاز دارد، چه رسد به اینکه بی اعتنایی کنیم و با سکوت از آن بگذریم. نکتۀ دیگر این است که باید به دوستان و خویشاوندان خود خوشبین باشیم و از سوء ظن و بدگمانی دوری کنیم. اگر پیام محبت آمیزی برای کسی می فرستیم خود را طلبکار ندانیم و منتظر پاسخ نباشیم و اگر پاسخی دریافت نکردیم طرف مقابل را مؤاخذه نکنیم. هرکسی باید وظیفه خود را انجام دهد. دریافت نکردن پاسخ همیشه به معنای بی اعتنایی طرف مقابل نیست، به ویژه در مناسبت های خاصی که تعداد پیام ها زیاد است و احتمال می رود که شخص نتواند به همه پاسخ دهد یا فراموش کند که به بعضی از پیام ها جواب دهد. درختِ دوستی بنشان که کامِ دل به بار آرد نهالِ دشمنی بَرکَن که رنج بی‌شمار آرد 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا http://eitaa.com/dreshkevari
پرسش و پاسخ درباره عقل و عشق در عرفان.mp3
17.62M
پرسش و پاسخ درباره عقل و عشق در عرفان فنایی اشکوری http://eitaa.com/dreshkevari
| پاسخ ایران به اسرائیل 🔸پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل متغیری است که شکل نظم منطقه را تعیین می کند. ایران با اتخاذ سیاست صبر استراتژیک، به معنای گمراه نشدن از راهبرد اصلی، به نقطه‌ ای رسیده که دیر یا زود به آن می‌رسید. آن نقطه همان مواجهه با راهبرد اصلی است و آن تمرکز بر تهدید اصلی و غلبه بر آن است (یعنی مراحل پایانی سیاست صبر استراتژیک). اسرائیل به عنوان پادگان غرب در منطقه، وظیفه اول آن حفظ برتری در منطقه و نشستن در جایگاه تصمیم‌گیر شماره یک منطقه است. تا به امروز آمریکا و بالتبع نماینده آن در منطقه، اسرائیل، بیشترین سهم در سیاست‌ها و تصمیمگیری های منطقه داشته و نظم منطقه به سود و در جهت منافع آنها برقرار بوده است. 🔸این مراحل پایانی صبر استراتژیک، از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است. پاسخ ایران به اسرائیل تنها به حساب انتقام و تلافی ایران گذاشته نخواهد شد، بلکه خلاصه و برآیندی از آمادگی ایران برای ایفا کردن نقش شماره یک منطقه را به نمایش خواهد گذاشت. 🔸به همین دلیل انتظارات از پاسخ ایران بالاست. این امر می‌تواند باعث ورود متغیرهای نامربوط و مزاحم در روند تصمیم گیری سیاستمداران ایران شود و یا در بازنمود اجتماعی نتیجه پاسخ ایران در جامعه تاثیر منفی بگذارد.همچنان که اگر پاسخ ایران ضعیف باشد، ایران نمی‌تواند این مرحله را به پایان برساند و حتی بازدارندگی نسبی قبلی خود را هم از دست خواهد داد. بنابراین اگر قرار نیست پاسخ محکم و ویرانگری داده شود، پاسخ ندادن نتیجه بهتری خواهد داشت. 🔸بنابر چیزی که مشهود است، عدم ورود به جنگ هنر اصلی سیاستمداران این کشور بوده. ایران در نهایت احتیاط اما با شجاعت، اقداماتش را به گونه‌ای پیاده کرده که تا لبه مرز جنگ کشیده می‌شد، اما در دام جنگ با قدرت‌های جهانی نیفتاد. این احتیاط‌های ایران موثر واقع افتاد و امروز درحالی پاسخ سخت ایران قطعی شده که کمترین احتمال برای تشکیل ائتلافی از قدرت‌های غربی علیه ایران وجود دارد. با توجه به پرونده باز اوکراین، احتمال تشکیل ائتلافی بین المللی علیه ایران تقریبا منتفی است. همچنان که غرب تجربه خوبی از آخرین ائتلاف خود که علیه یمن بوده را ندارد. ضمن آنکه احتمال حمله گسترده اسرائیل به ایران نیز با توجه به بسته بودن حریم هوایی کشورهای عربی بر جنگنده‌های اسرائیلی، چندان پررنگ به نظر نمی‌رسد. 🔸پس از آنکه، به فرض، ایران پاسخ مناسبی به اسرائیل داد، برای بهره‌برداری بیشتر از این اقدام نیازمند توانمندی و شایستگی در بازوهای رسانه‌ای ایران است. عملکرد رسانه‌ای ایران اهمیت زیادی دارد تا غرب و حامیانش، حقائق را وارونه جلوه ندهند و اثرات تغییر دهنده و تعیین کننده پاسخ ایران را تحریف نکنند و در نهایت پیروزی فرضی ایران و شکست اسرائیل را بدون ثمره عینی برای ایران باقی بگذارند. این تحریف می تواند آخرین و یکی از مستحکم ترین موانعی باشد که ایران با آن در این فاز مواجه است. @JalaleddinFanaei
سلام بر شما صبحتان به طراوت دشت های رنگارنگ و رویایی زاگرس سترگ و ستبر. http://eitaa.com/dreshkevari
وعده صادق.mp3
8.15M
آیا باید به اسراییل حمله می کردیم؟ http://eitaa.com/dreshkevari