هدایت شده از کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
یارو معرکه گرفته بود و میگفت: زمان شاه چقدر ارزونی بود! با صد تومن چی می خریدیم، با دویست تومن چی میخریدیم و... بچه ها هم با حسرت به حرفاش گوش میکردند.
گفتم: چقدر حقوق می گرفتی؟ 😉
#بچه_گول_میزنی!؟
به نظر می رسد نظم نوین جهانی بر محور حسین (ع) و اربعین در حال شکل گیری است. اربعین نه تنها عامل شناساندن مهدی(ع)، به عنوان پسر حسین(ع)، به جهان است، بلکه موجب شکل گیری فرهنگی جدید و سبک زندگی جدیدی است. بله، اربعین رمز ظهور مهدی(عج) است، اگر هر روز را روز اربعین بدانیم.
#اربعین
#اربعینی_ها
#اربعین_پای_پیاده_حرم_ثارالله
#اربعین_رمز_ظهور
#نظم_نوین_جهانی
#امام_حسین_ع
#امام_حسین
#امام_زمان
#امام_زمان_عج
➰➰ مصیبتی بزرگ در آخر ماه صفر: وصیتی که هرگز نوشته نشد ➰➰
"روز پنجشنبه بود! چه پنجشنبه ای؟"
این را گفت و...
... گریه دیگر امانش نداد!
آنقدر گریه کرد که اشکهایش بر روی ریگ های زمین می ریخت
با خودش تکرار می کرد و اشک می ریخت
"روز پنج شنبه! چه پنج شنبه ای؟"
"روز پنج شنبه! چه پنج شنبه ای؟"
👈 اما ماجرا به این شرح بود:
نشانه های مرگ ظاهر شده بود. هنگام ملاقات محبوب فرا رسیده بود. اما همچنان دلسوز امت بود. اگرچه هنوز مدت زیادی از زمان تعیین "ولی" پس از خود نگذشته بود، اما باز هم از گمراه شدن امت پس از خودش نگران بود.
پس دستور داد: قلم و دواتی(یا قلم و کتف گوسفندی که بتوان بر روی آن نوشت) بیاورید تا آخرین وصیتم را بگویم!
می خواهم وصیتی بکنم تا پس از من گمراه نشوید!
عده ای بسیار خوشحال شدند!
آخرین وصیت پیامبر(ص) باید شنیدنی باشد
حتما آن را نصب العین خود خواهیم کرد؛ چون پیامبر(ص) وعده داده که با تمسک به آن هرگز گمراه نخواهیم شد.
پیامبری که خود خدا فرموده: «از روی هوا وهوس سخن نمی گوید و هیچ چیزی نمی گوید مگر آن که وحی الهی است»(سوره نجم: 3-4)
گروهی صدا زدند: «آنچه پیامبر(ص) خواسته است فراهم کنید»
یک نفر برخواست تا امر ایشان را اطاعت کند
اما ناگهان صدایی بلند شد!
و کاش هیچ گاه چنین صدایی را نمی شنیدم.
صدایی که می گفت:«لازم نیست قلم و کاغذ بیاورید!!! تب او بالا رفته و درد بر او غلبه کرده است. این مرد هذیان می گوید!!!! قرآن ما را بس است و با وجود آن، گمراه نمی شویم».
گویا دنیا بر سرم خراب شده بود.
چه مصیبتی از این بالاتر
چه مصیبتی از این دردناک تر
صحبتها بالا گرفت
گروهی گفتند سخن پیامبر را گوش کنید!
و گروهی
سخن آن گوینده را تکرار کردند
سر و صدا بالا گرفت
پیامبر در بستر بیماری بود و...
اصحابش!!! بالای سرش!!!
و چیزی نمانده بود که...
ناگهان صدای ضعیفی به گوش آمد
صدایی که
🌾 تمامش غربت بود
🌾 تمامش مظلومیت بود
هیچ گاه صدای زیبای رسول خدا را این گونه نشنیده بودم
صدایی که می گفت:
"برخیزید و از نزد من بروید"
دوباره دنیا بر سرم خراب شد
دوباره دنیا در چشمم تیره و تار شد
دوباره همان صدا را شنیدم:
"برخیزید و از نزد من بروید!
برخیزید و نزد پیامبر خود نزاع نکنید!
آنچه من در آن هستم، بهتر از آنچیزی است که به من نسبت می دهید!
برخیزید و مرا رها کنید!"
پس روی خود را از مردم برگرداند
مردم رفتند
و من به همراه عده ای ماندیم.
⚫️⚫️
چه روزی بود؟!!
چه مصیبتی بود؟!!
و این بود مصیبت عظمی
و این بود بزرگترین مصیبتی که در عمرم دیدم
"روز پنج شنبه! چه پنج شنبه ای؟
آن روزی که بر بالین رنجور و بیمار پیامبر،
سر و صدا به راه انداختند
و نگذاشتند آخرین وصیتش را بگوید
تا بعد از او، همه به آن تمسک کنند و گمراه نشوند"
و دوباره...
اشک امانش نداد و ....
👈 (گزارشی از ابن عباس، صحابی جلیل القدر پیامبر ص از ماجرای پنجشنبه و حدیث قرطاس)
✔️ مستندات و نکات در مورد حدیث قرطاس:
http://abedisa.blogfa.com/post-58.aspx
#منتشر_کنید
#حدیث_پایان_ماه_صفر
💢آیا صحت دارد که پیامبر (ص) فرمودند: هر کس درب سه یا هفت مسجد را بکوبد و پایان #ماه_صفر را به من یا سه نفر اطلاع دهد
#بهشت بر او واجب است؟
#پاسخ
متاسفانه بررسی ها نشان می دهد که این مطلب #خرافه ای بیش نیست و ناشی از #فهم_غلط و بدفهمی یک روایت است.
✅مستند این افراد حدیثی از پیامبر(ص) است که فرمودند: « من بشرنی بخروج #آذار فله الجنه : هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام شده است #بهشت می رود» .
عده ای معتقد شدند آذار همان #صفر است در حالی که آذار از ماههای رومی است و صفر از ماههای قمری است .
مرحوم شيخ #صدوق در كتاب ارزشمند علل الشرايع اين حديث را به طور کامل و با ذکر مورد(شأن نزول) آن به صورت حدیثی مسند از ابن عباس آورده است و آن عبارت از این است که پیامبر اکرم(ص) روزی در مسجد قبا در جمع عده زیادی از اصحابش فرموند: «اول من یدخل علیکم الساعة رجل من اهل الجنه» یعنی اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد می شود، مردی از اهل بهشت است. پس چند نفر که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند و اول کسی باشند که #مستحق_بهشت گردند.
پیامبر که متوجه این موضوع شدند، به عده ای که در مسجد باقی مانده بودند، فرمودند: «إنه سیدخل علیکم جماعه یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنه» یعنی هم اکنون عده زیادی از در مسجد وارد می شوند، تنها کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد، او اهل بهشت است. پس آن عده برگشته و وارد مسجد شدند در حالی که ابوذر در بین آنها بود.
پیامبر(ص) از آنان پرسید: «فی أی شهرٍ نحن من شهور الرومیه؟ یعنی در کدام ماه از ماههای رومی قرار داریم؟ تنها ابوذر گفت: یا رسول الله از ماه آذار خارج شده ایم.
پیامبر(ص) فرمودند: ابوذر، این را می دانستم ولیکن دوست داشتم #اصحاب من مردی را که اهل بهشت است بشناسند.
📚علل الشرايع،ج1ص176
✅ بنابراین روشن می شود که حدیث بشارت به خروج آذار، تنها برای بیان این مطلب بوده که ابوذر مردی بهشتی است تا کسی نتواند فضایل این مرد بزرگ را انکار کند. و از این رو نه ربطی به تمام شدن ماه صفر دارد و نه دلالت می کند که هر کسی چنین بشارتی بدهد به بهشت می رود.
✨ آيا اعتقاد به شهادت حضرت #محسن (س) و گرفتن دهه برای ایشان بدعت است؟
در مورد شهادت حضرت محسن(ع) چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد:
1️⃣ شهادت ایشان -که از مسلمات تاریخ شیعه و سنی است(1)- مصیبت بسیار بزرگی بود که به اهل البیت علیهم السلام وارد شد .
2️⃣ عزاداری بر حضرت محسن علیه السلام قطعا از مصادیق تعظیم شعائر و زنده نگاه داشتن یاد اهل البیت(ع) است و عنوان #بدعت بر آن صدق نمی کند.
3️⃣ تاریخ شهادت حضرت محسن (ع) دقیقا روشن نیست اما بر اساس اسناد معتبر تاریخی، دست کم یک ماه پس از رحلت رسول خدا واقع شده است و عزاداری بر ایشان در دهه اول ربیع، ناشی از یک اشتباه تاریخی است.
این اشتباه از آنجا پیدا شده که پس از رحلت رسول خدا (ص) سه مرتبه به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها هجوم برده شد ولی در دو مرتبه اول هیچ آسیبی به کسی از اهل بیت نرسید. جریان آتش زدن به خانه وحی در هجوم سوم رخ داد که بیش از یک ماه از رحلت نبی اکرم (ص) گذشته بود. (2)
مؤید این سخن این است که #حضرت_زهرا (س) در روز نهم رحلت پیامبر (ص)، به طور عادی به مسجد النبی رفته و خطبه خواندند و در پانزدم رحلت، قضیه #فدک رخ داد.(3) سپاه اسامه نیز که برخی از آنها در جریان هجوم به خانه وحی شرکت داشتند دست کم یک ماه پس از رحلت پیامبر(ص) به مدینه بازگشت(4). استاد و پژوهشگر در تاريخ اسلام و تشيع، جناب حجت الاسلام محمد هادی یوسفی غروی،در تحقیقی که پیرامون تاریخ حمله به خانه حضرت زهرا(س) انجام داده اند تاریخ این واقعه را دست کم پنجاه روز پس از رحلت می داند.(5)
4️⃣ یکی از علتهایی که برخی بزرگان و دلسوزان با گرفتن #دهه_محسنیه مخالفت کردند این نکته است معمولا عزاداری برای حضرت محسن (ع) همزمان با عزاداری های دهه فاطمیه( دو تا سه دهه) به طور مفصل انجام میشده است؛ از طرفی گذشت دو ماه عزاداری محرم و صفر، اضافه کردن دهه های جدید، موجب خستگی و ملالت عموم افراد نسبت به سنت پسندیده عزاداری شده و موجب بی رغبتی عمومی به این عمل خدا پسندانه میگردد.
5️⃣ از دیگر عواملی که موجب مخالفت برخی دلسوزان و بزرگان با ایجاد این دهه شده است سوء استفاده های زیادی است که تحت این نام می شود.
این دهه بهانه ای شده است تا عده ای به لعن و سب علنی خلفا پرداخته و توهین به مقدسات اهل سنت را سرلوحه اعمال خود کرده اند. درحالی که اولا در جای خود بیان شده که این اعمال خلاف شرع و دستورات معصومان است (#کد1016) و ثانیا این ایام مصادف با #هفته_وحدت بوده که بسیار مورد سفارش ایمه دین نیز می باشد و موفقیتهای زیادی در اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن خارجی و خصوصا وهابیت خبیث به دست آورده است.
6️⃣ آخرین نکته این که #تبری و #برائت از دشمان اهل بیت علیهم السلام یکی از مهمترین واجبات شرعی است که ترک آن در هیچ شرایطی جایز نیست؛
👈 اما #تقیه نیز یکی دیگر از واجبات مهم شرعی است که بر اساس روایات صحیحه قبل از قیام #امام_زمان(ع)، هرکس آن را ترک کند مثل کسی است که نماز را ترک کرده و از دین خارج شده است(#کد1016)(6).
👈 همچنین یکی از مهمترین واجبات شرعی «#کتمان_اسرار اهل البیت علیهم السلام» است و به تصریح خود ایشان، کسی که اسرار ایشان را نزد مخالفان فاش سازد، همچون کسی است که به عمد، اهل بیت را کشته است!(7) و اهل بیت او را نفرین به عذاب کرده اند(8).
👈👈 با این توضیحات می توان به راحتی فهمید که حضرات معصومان (ع) در شرایط کنونی(که کوچکترین کارهای ما زیر ذره بین است و خصوصی ترین جلسات ما از چشم دوربینها و چشم های نامحرمان مخفی نیست!) از شیعیان خود چه میخواهند.
📚 پی نوشتها:
1 و2)برای مشاهده منابع متعدد شیعه و سنی در این زمینه رک:
http://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D9%84%DB%8C(%D8%B9)
3) برگرفته از دانشنامة شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها، ص 236 و 237 ، چاپ دوم، 1386
4) برای نمونه ببینید: شیخ صدوق، اعتقادات الامامیه، باب 39، ص107؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج72، ص: . 396 برای مشاهده منابع بیشتر رک:
http://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%85_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C%D9%87
5) مجله تاریخ در آئینه پژوهش،سال هفتم، شماره سوم، پاييز 1389
6) کسی که چیزی از امور ما را فاش سازد همچون کسی است که ما را به عمد کشته است و به خطا نکشته است.(بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج72 ؛ ص397)
7) کسی که سرّ ما اهل البیت را افشا کند، خدا حرارت آهن را به او بچشاند( بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج72 ؛ ص412)
📚 http://abedisa.blogfa.com/post-62.aspx
🔸شهید سلیمانی به مراتب قوی تر از #قاسم_سلیمانی است
حسین(ع) با شهادتش طومار بنی امیه را پیچید
#سردارسلیمانی
در شرایطی که کارشناسان معتقدند #اقتدار_و_قدرت_ایران، آمریکا و اسراییل را از حمله به ایران منصرف کرده، #کوتاهی_در_انتقام یا #انتقام_ضعیف، حاکی از ضعف ایران در مقابله با آنها است و این یعنی #جنگ_قطعی.
یادمان باشد این اولین باری است که در طول چهل سال، آمریکا حمله مستقیم کرده و با افتخار، آن حمله را گردن گرفته است!
#انتقام_سخت
🔴 با عرض سلام و احترام کانال پژوهستان با هدف آموزش کاربردی منابع اطلاعاتی و روش های پژوهش نوین در حوزه علوم انسانی، اسلامی و به منظور پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی اساتید، طلاب و دانشجویان و پژوهشگران تاسیس شده است.
📣 به فضل الهی و با همکاری اساتید محترم خدمات ذیل را به شما ارایه می نماییم.
✅ هر روز حداقل یک مطلب آموزشی
✅ معرفی نرم افزارها و بانکهای اطلاعاتی
✅ معرفی کتب و مقالات کاربردی
✅ ارایه پادکست ها و ویدیو های آموزشی
✅ برگزاری وبینارهای تخصصی
✅ مشاوره اطلاعاتی پروژه های پژوهشی
✅اطلاع رسانی نیازمندی ها و توانمندی های پژوهشی
✅ برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی با شرایط ویژه برای اعضا
عضویت در کانال(ایتا)
http://eitaa.com/pajouhestan
@pajouhestan
ارتباط با مدیر
@vsharifi
🤔 پرسش یا شبهه🤔:
یکی از دلایلی که وهابیت با استناد بدان قضیه #شهادت_حضرت_زهرا (س) را انکار می کنند این است که چرا با وجود حضرت علی(ع)، که به قول شیعیان مظهر غیرت است، حضرت زهرا پشت درب رفتند تا در را برای نامحرمان! باز کنند؟!
✍🏻 پاسخ:
▪️ صرف استبعاد، دلیل بر رد واقعه مسلّم تاریخی نیست. این امر ممکن است به هر دلیلی باشد از جمله این که حضرت مشغول کاری همچون نماز خواندن بوده باشد و یا هر علت دیگری.
▪️ این که زنان درب را بازکنند امری مرسوم بوده و حتی زنان پیامبر(ص) هم به دستور ایشان چنین کاری می کردند.(1)
▪️ در هیچ کجا نقل نشده که فاطمه(س) به قصد #بازکردن_درب، آمده باشند یا درب را برای آنها باز کرده باشند؛ بلکه آنچه از نقل قول های مختلف به دست می آید آن است که حضرت، قبل از آمدن مهاجمان پشت درب بوده اند(2) و با دیدن آنها درب را بستند(3)
▪️هدف حضرت صحبت کردن با مهاجمان از پشت درب بسته و منصرف کردن آنها از بیعت گرفتن اجباری و نیز دست برداشتن از اذیت و آزار اهل بیت پیامبر(ص) و #اتمام_حجت بر آنها بوده است.
▪️ اتمام حجت کامل، تنها با آمدن حضرت زهرا ممکن بود؛
زیرا اولا آنها به قصد بردن علی(ع) آمده بودند و از این رو صحبت خود ایشان را نمی پذیرفتند
و ثانیا همه می دانستند که پیامبر(ص) فرموده است: رضا و غضب فاطمه، رضا و غضب خدا است(4)
و این بدان معنا بود که اگر فاطمه به وارد شدن مهاجمان به خانه علی(ع) و بردن او برای بیعت راضی نباشد، خدا از این کار راضی نیست.
▪️ حضرت زهرا(س) با این کار پیروز تاریخ شدند؛
زیرا عده ای که از روی نادانی و به قصد تماشا همراه جماعت شده بودند با شنیدن سخنان حضرت، منصرف شدند و از شرکت در این ظلم و هلاکت بزرگ نجات یافتند
و آنها که بی اعتنا بودند، از روی علم و آگاهی و با سوء قصد خود دچار هلاکت شدند و رسوای ابدی تاریخ گشتند(5)
(لِیهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَینَةٍ وَ یحْیى مَنْ حَیَّ عَنْ بَینَةٍ . انفال:42).
🖇 پی نوشتها:
1) «قومی فافتحی له» (ابن عساكر، تاریخ مدینة دمشق وذكر فضلها وتسمیة من حلها من الأماثل، ج 42، ص 470) «یا عائشة افتحی له الباب»( الطبرسی، الاحتجاج، ج1، ص 292 و 293)
2) ثُمَّ أَقْبَلَ حَتَّى انْتَهَى إِلَى بَابِ عَلِی(ع) وَفَاطِمَةُ (س) قَاعِدَةٌ خَلْفَ الْبَابِ قَدْ عَصَبَتْ رَأْسَهَا وَنَحَلَ جِسْمُهَا فِی وَفَاةِ رَسُولِ اللَّهِ(ص))(كتاب سلیم بن قیس، ص 864)
3) چون نزدیك خانه رسیدیم، فاطمه آنان را دید و در را بست و شك نداشت كه بدون اجازه وارد نخواهند شد(تفسیر العیاشی، ج2، ص67؛ الشیخ المفید، الاختصاص ص 186؛ المجلسی، بحار الأنوار، ج 28، ص 227)
4) إن الرب یرضی لرضا فاطمة و یغضب لغضب فاطمة(مستدرک الحاکم- ج3 – ص154)
5) فلما سمع القوم صوتها وبكاءها انصرفوا باكین، فكادت قلوبهم تتصدع وأكبادهم تنفطر، وبقی عمر معه قوم. (الدینوری، الإمامة والسیاسة، ج 1، ص 16، تحقیق: خلیل المنصور، ناشر: دار الكتب العلمیة - بیروت - 1418هـ - 1997م، با تحقیق شیری، ج1، ص37، و با تحقیق، زینی، ج1، ص24)
📚: ایمان نو
واژگان کلیدی:
#شهادت
#حضرت_زهرا (س)
#فاطمیه