دروغ بستن به مراجع تقلید برای مخالفت با قانون حجاب!!!
سایت معلوم الحال عصر ایران در اقدامی عجیب، مخالفت با قانون حجاب و عفاف به آیت الله العظمی جوادی آملی نسبت داد و برای اثبات این دروغ بزرگ، به کلامی از ایشان در 2 تیرماه استناد جست؟!!!
در حالی که در آن زمان هنوز این قانون منتشر نشده
و اتفاقا اگر قرار باشد این کلام ایشان را ناظر به قانون جدید بگیریم باید بگوییم کلام ایشان کاملا موافق با این قانون است زیرا:
1) ایشان فرمودند «مساله حجاب با بگیر و ببند حل نمی شود» اتفاقا در قانون جدید گشت ارشاد برداشته شده است.
2) ایشان در ادامه فرمودند: « با ادب و عدل حل می شود». اتفاقا در قانون جدید بنا بر حل مساله این جرم مشهود به وسیله تذکر خصوصی به شخص (پیامک شخصی)و فرصت دادن به وی برای اصلاح رفتار (حفظ کرامت) و اعمال قانون (عدل) می باشد.
پ.ن: وقتی شبکه های انگلیسی و اسرائیلی و آمریکایی با این قانون به شدت مخالفت می کنند و اذناب داخلی آنها نیز به هر رطب و یابسی تمسک جسته و حتی با دروغ بستن به مراجع عظام تقلید سعی در تخریب این قانون دارند، خود بهترین دلیل است که این قانون - با تمام نقاط ضعف و قوتی که دارد- در مسیر درستی گام بر داشته است.
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
⭕ پاسخ مراجع تقلید و علما به ادعای خلاف واقع برخی عمامه بسرها!
باانتشار نسخه نهایی شده قانون حجاب و عفاف که حاصل سه سال کار کارشناسی و کمک گرفتن از محققان و پژوهشگران مختلف است، موجی از اعتراضات از ناحیه شبکه های معاند خارجی نظیر بی بی سی و ایران اینترنشنال و نیز اصلاح طلبان و حامیان دولت، علیه این قانون شکل گرفته است
و متاسفانه در این موج جدید شاهد بی اخلاقی ها، دروغ پردازی ها و شایعه پراکنی ها نیز بودیم.
❌ اما آنچه در این میان بسیار عجیب می نماید همراهی گروهی از عمامه بسرهای متعلق به جریان سیاسی اصلاحات با جریات تحریف و دروغ است.
برای نمونه، حجت الاسلام محمدعلی ایازی -که گویا خود را نماینده و سخنگوی مراجع عظام تقلید می داند- در ادعایی عجیب، مراجع تقلید را مخالف این قانون دانسته و حجت الاسلام مصطفی محقق داماد نیز ادعا کرده که تصویب این قانون، خلاف منویات و تذکرات مرجعیت است!
👌 چنین ادعاهایی در حالی مطرح می شوند که مراجع و علما در دیدارها و سخنرانی های مختلف، از وضعیت نامناسب حجاب در جامعه گلایه کرده و خواهان رسیدگی به این وضعیت شده بودند.
#حمایت_مراجع_تقلید_و_علما و شخصیت های برجسته حوزه از #طرح_نور فراجا دلیل دیگر بر نادرستی این قبیل ادعاها است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
🔹آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان:
با قوت این برنامه (طرح نور) را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود و احترامات رعایت شود، سست نشوید و محکم ادامه دهید
🔸 آیت الله العظمی نوری همدانی:
ترویج بی حجابی یکی از مظاهر خلاف اسلام است که متاسفانه در برخی برنامههای صدا و سیما رخ می دهد. در قدم اول، برخورد با بی حجابی باید از صدا و سیما و به طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم اما وضع حجاب بعضی از برنامه های صدا و سیما و محیط ادارات به شکل دیگری باشد.
🔸 آیت الله العظمی جعفر سبحانی:
آیتالله سبحانی در دیدار اسکندر مومنی، وزیر کشور، خواستار اجرای قانون عفاف و حجاب شد.
🔹 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین:
ضمن تقدیر از عملکرد فراجا در اجرایی کردن طرح نور و جلوگیری از گسترش بی حجابی از دستگاه های ذیربط می خواهیم که در این زمینه به تکالیف خود عمل کرده و با فراجا همکاری کنند.
🔸 آیت الله اعرافی مدیر حوزههای علمیه:
اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت میکنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.
🔹 آیت الله محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم:
بدترین ناامنی ها، ناامنی اجتماعی و اخلاقی است. اگر پلیس وارد بحث حجاب شده از باب امنیت برای نوامیس مردم است؛ اما نباید غفلت شود که مسئله حجاب وظیفهای فرهنگی و اجتماعی است.
🔸 آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره):
با توجه به دلایل لزوم اجرای طرح حجاب و عفاف، کسانی که با این طرح مخالف هستند یا نا آگاه هستند و یا از اتاق فکر دشمنان اسلام دستور گرفتهاند.
اینکه برخی بر اثر کج فهمی و نابخردی خود با دشمنان اسلام هم سو شدهاند مایه تاسف است. ما متأسف هستیم که برخی بر اثر کوته فکری خود سخنانی میگویند یا مواضعی میگیرند و هیچ توجهی به موازین دینی و شرعی حجاب ندارند؛ از سویی نیز اعتنایی به قوانین کشور ندارند.
اگر مقابله با قوانین وضع شده بخواهد به اشکال و انحاء مختلف صورت گیرد و این در جامعه مبنا شود، هرج و مرج و بیقانونی در جامعه وسعت پیدا میکند و از نظر منطقی و عقلایی برای جامعه بشری پذیرفته نیست.
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
▪ این فاطمیه دو بار اشک ریختم!!
وقتی دیدم...
در ایام فاطمیه
خوبان و بزرگان #مشغول عزاداری بر مصیبتهای حضرت زهرا سلام الله علیها هستند...
ولی عده ای
میراث ارزشمند حضرت زهرا سلام الله علیها را
_که همان حجاب و عفاف است_
#پایمال کردند
و با آسمان و ریسمان به هم بافتن و با تمسک به هر رطب و یابسی در صددند جلوی #قانون_جامع_و_پیشرفته_حجاب_و_عفاف را بگیرند!؟
و خوبان...
همچنان ...
مشغول اشک ریختن بر مصیبتهای 1400 سال پیش حضرت زهرای مرضیه اند
و از #مصیبتهای_امروز ایشان غافلند!
آری
این روزها همه گریان زمین خوردن مادرند😭
اما کسی به فکر زمین خوردن «حرف» مادر نیست 😔
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
اندر مظلومیت قانون حجاب و عفاف
گریستن یا نگریستن؛ وظیفه چیست؟!
🔻قانونی که حداقل سه سال روی آن کار کارشناسی شده و میان سه قوه چندین بار رفت و برگشت شده است، امروز متهم به موضوعاتی می شود که اساسا نسبتی به آنها ندارد. عجیب نیست؟
👈 واقعا مخالفین، این قانون را با دقت خوانده اند؟!
آیا انتقاداتی که می کنند از روی دلسوزی است یا غرض ورزی یا سیاسی بازی!؟
▪ با این حال دردناک است که بگوییم:
نمی دانیم چرا بسیاری از اهل فکر و قلم، دلسوزان نظام اسلامی، دغدغه مندان حجاب و عفاف و مراجع عظام تقلید و عالمان دینی و ... سکوت کرده اند!؟
⚠ اما وقتی می بینیم که این همه هجمه های سازمان یافته و ناجوان مردانه همراه با دروغ و تهمت و تزویر از سوی دشمنان قسم خورده این مردم عزیز و نظام اسلامی علیه این قانون گسیل شده و برخی اهل قلم ساده دل و کوته اندیش یا معلوم الحال داخلی با آنها همراه شده اند، #وظیفه خود می دانیم که ساکت ننشینیم و در #حمایت از این قانون و #روشنگری_عالمانه_و_منصفانه پیرامون آن از هیچ اقدامی کوتاهی نکنیم. ان شاء الله
در این راستا بر آنیم تا به فضل الهی برخی سوالات، ابهامات یا اشکالاتی را که در مورد این قانون مطرح شده بررسی کرده، و اجمالا پاسخ دهیم.
ببینید:
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (1)
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/568
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (1)
⚠ چرا برای بی حجابی اینقدر جریمه های سنگین وضع شده؟!
✍ پاسخ:
🔹جریمه های بدپوششی در مورد افراد عادی، در ابتدا سبُک و معلق هستند و إعمال آنها مشروط به تکرار است پس اگر کسی تکرار نکند هیچ جریمه ای نخواهد شد!
🔸جریمه های سنگین مربوط به افراد خاصی است نظیر :
- کسانی که پس از جریمه شدن، هنجار شکنی را تکرار می کنند
- افراد دارای شهرت یا تأثیر گذاری اجتماعی (سلبریتی ها) که مرتکب جرم شده اند
- افرادی که به طور سازمان یافته مرتکب جرایم مربوطه شده یا اقدام به ترویج و تبلیغ برهنگی و بی عفتی کرده اند.
ببینید:
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (2)
⚠ با این قانون می خواهید اکثریت زنان جامعه را جریمه کنید!؟
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/570
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (2)
⚠ با این قانون می خواهید اکثریت زنان جامعه را جریمه کنید!؟
✍ پاسخ:
🔹اولا در جامعه ای زندگی می کنیم که اکثریت مردم متدین و معتقد به رعایت احکام عقلی و شرعی اند. در مجموع نظرسنجی های نهادهای معتبر نیز، وقتی از مردم درباره ضرورت حجاب سوال می شود، #اکثریت_مطلق_مردم، #معتقد_به_ضرورت_حجاب هستند ولو شخصا آن را به طور کامل رعایت نکنند.
🔸ثانیا: #موضوع_قانون_جدید، #حجاب_شرعی_نیست! بلکه عمدتا ناظر به بدپوششی های عرفی(ماده 48) ، برهنگی(ماده 49) و کشف حجاب(ماده 50) است!
و این امور به قدری قبیح اند که حتی بسیاری از کسانی که پایبند به حجاب کامل شرعی نیستند، معتقدند باید جلوی این هنجار شکنی ها گرفته شود!
🔹ثالثا: بسیاری از متخلفان حوزه حجاب #از_روی_بی_اطلاعی_یا_غفلت مرتکب این جرم می شوند و چنانچه به آنها تذکر قانونی داده شود یا از پشت پرده ترویج بی حجابی و بی عفتی در جامعه باخبر شوند بدون تردید در نوع پوشش خود تجدید نظر می کنند.
👈رییس اندیشکده زن و جامعه معتقد است: «مخاطب این قانون پنج درصد بانوان جامعه هستند که حتی از نظر عرف خانمهای غیرمحجبه و خانمهایی که حجاب شرعی رعایت نمیکنند و مقداری از حجاب شرعی هم عدول کردند و حجاب عرفی دارند، نیز حجابشان زننده و لباسشان، لباس مناسب اجتماع و هنجارهای اجتماعی نیست.»
👌 البته به اعتقاد ما با توجه به آنچه در نکته دوم گفته شد که موضوع قانون، حجاب عرفی است نه شرعی، آمار متخلفان، بسیار کمتر از این رقم خواهد شد
اما حتی اگر با تسامح، #مخاطبان_این_قانون را پنج درصد زنان بدانیم ولی #مشمولان_جرایم_این_قانون رقم بسیار پایینتری است؛
زیرا همانگونه که اشاره کردیم، بسیاری از متخلفان به محض دریافت تذکر قانونی و یا شناخت پشت پرده های ترویج بی حجابی و بی عفتی، در پوشش خود تجدید نظر می کنند و از این رو مشمول جریمه قطعی نمی شوند؛ زیرا طبق این قانون، جریمه اولیه این افراد تعلیقی است ودر صورت عدم تکرار تا سه سال، بخشیده می شود.
ببینید:
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (3)
⚠ پوشش، یک امر سلیقه ای و شخصی است! رعایت مسایل دینی از جمله حجاب شرعی نیز یک امر شخصی است! مگر همه باید پایبند به دین رسمی کشور باشند؟!
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/572
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (3)
⚠ پوشش، یک امر سلیقه ای و شخصی است! رعایت مسایل دینی از جمله حجاب شرعی نیز یک امر شخصی است! مگر همه باید پایبند به دین رسمی کشور باشند؟!
✍ پاسخ:
🔹 اولا: رفتاری که در صحنه اجتماع وارد شد و علنی گردید، دیگر جنبه شخصی ندارد و به امری عمومی و اجتماعی تبدیل شده است!
برای همین در همه جای دنیا برای پوشش در اماکن عمومی، قواعد و قوانینی وضع می شود!
🔸ثانیا: محل گفتگو، رعایت یا عدم رعایت مسایل شرعی نیست؛ بلکه صحبت در مورد #لزوم_رعایت_قانون و جریمه افراد قانون شکن است!
🔹 ثالثا: با توجه به اینکه دین رسمی کشور اسلام و مذهب رسمی آن تشیع است و بر اساس قانون اساسی که بزرگترین میثاق ملی است تمامی قوانین، باید منطبق بر اسلام باشند؛
پس حاکم یا قانونگذار #میتواند احکام لازم الإجرای شرعی را در قالب قانون در آورده و مخالفت با آنها را جرم انگاری کند!
🔸رابعا: #موضوع_قانون_جدید حجاب و عفاف، #حجاب_شرعی_نیست!
بلکه پوشش عرفی است که عمدتا ناظر به بدپوششی های عرفی(ماده 48)، برهنگی(ماده 49) و کشف حجاب(ماده 50) است!
🔻 توضیح اینکه:
حجاب شرعی در مورد زنان این است که: واجب است تمامی بدن زن، پوشیده باشد؛ به جز وجه (صورت) و کفین (دست ها از سر انگشتان تا مچ).
اینکه حجاب شرعی، موضوع قانون جدید نیست در تبصره ماده 67 مورد اشاره قرار گرفته و تصریح شده که این موارد، چنانچه در قانون جدید، حکمی در خصوص آن تعیین نشده باشد، مشمول تبصره ماده ۶۳۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است.
👈 جرم یا تخلف انگاری در قانون جدید از بدپوششی شروع شده که در ماده 48 اینگونه تعریف شده:
بدپوششی در مورد زنان عبارت است از پوشیدن لباسی که قسمتی از بدن پایینتر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دستها دیده شود یا لباسی که مصداق اعانه بر اثم یا تهییج دیگران باشد.
ببینید:
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (4)
⚠ دینداری با اجبار نمی شود! چرا می خواهید با زور افراد را به بهشت ببرید؟! با جریمه نقدی، مثل مسیحیت بازار بهشت فروشی درست می شود!
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/573
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (4)
⚠ دینداری با اجبار نمی شود! چرا می خواهید با زور افراد را به بهشت ببرید؟! با جریمه نقدی، مثل مسیحیت بازار بهشت فروشی درست می شود!
✍ پاسخ:
🔹 اولا: قانون حجاب و عفاف ربطی به دیندار شدن یا نشدن افراد ندارد!
بخشی از دینداری اعتقاد است که امری درونی و قلبی است و اکراه بردار نیست.
👌هدف کلی از قانون حجاب و عفاف مثل هر قانون دیگری، ترویج قانون گرایی و هزینه دار کردن قانون شکنی و هنجار شکنی است!
🔸ثانیا: این سخن را می توان در مورد تمامی قوانین متخذ از شرع نیز گفت: مثلا آیا با قطع دست سارق، اعدام قاتل و یا شلاق زدن زانی کسی دیندار یا بهشتی شده است؟! چه کسی ادعا کرده که فلسفه مجازات کردن، دیندار یا بهشتی شدن افراد است؟
🔹 ثالثا: با زور نه می شود کسی را به بهشت برد و نه به جهنم!
بهشتی یا جهنمی شدن، تابع باورها، گفتارها و رفتارهایی است که با آگاهی، میل و رغبت شخص محقق شده باشند. البته می توان زمینه بهشتی شدن یا جهنمی شدن افراد را هموار کرد که اولی کار اولیای الهی و دومی کار شیاطین انس و جن است.
🔸رابعا: بهشت، قابل خرید و فروش نیست! ادعای بهشت فروشی در مورد این قانون بیشتر به #برچسبی_برای_تخریب شبیه است تا استدلال!
👈پولی که احیانا مطابق این قانون اخذ می شود جریمه ای نقدی برای قانون شکنی است که در تمام دنیا، برای بسیاری از تخلفات وضع می شود.
ببینید:
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (5)
⚠ چرا اینقدر علیه زنان قانون وضع می کنید ولی مردان هر طور دلشان بخواهد رفتار می کنند؟!
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/574
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (5)
⚠ چرا اینقدر علیه زنان قانون وضع می کنید ولی مردان هر طور دلشان بخواهد رفتار می کنند؟!
✍ پاسخ:
🔹اولا: این قانون علیه زنان نیست بلکه در حمایت از زنان، خانواده و جامعه است. تفصیل و توضیح این مطلب را می توان در کتابهایی که در مورد فلسفه حجاب و عفاف نگاشته شده مشاهده کرد و در خود این قانون هم اشاراتی به آن وجود دارد.
🔸ثانیا: در این قانون به مردان هم اشاره شده است:
برای نمونه، ماده 48 به بدپوششی مردان اشاره کرده و در ماده 50 «ورود مردان به محیط های اختصاص یافته به زنان در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مشمول مجازات» دانسته شده است.
ببینید:
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (6)
⚠ طبق این قانون، محتوای دوربینهای حساسترین اماکن را در اختیار کادر و سرباز فراجا قرار میدهند!! آیا این کار با ملاحظات امنیتی سازگار است؟!
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/576
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (6)
⚠ طبق این قانون، محتوای دوربینهای حساسترین اماکن را در اختیار کادر و سرباز فراجا قرار میدهند!! آیا این کار با ملاحظات امنیتی سازگار است؟!
✍ پاسخ:
🔹طبق تبصره ۱ ماده 62 تصاویر دوربینهای حساس « با رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی» در اختیار فراجا قرار میگیرد؛
👌 بنابراین، خود قانونگذار به این مسئله واقف بوده و با گذاشتن این شرط این دغدغه را بر طرف کرده است.
ببینید:
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (7)
⚠ چرا تجربه شکست خورده قبلی را تکرار می کنید؟! برخورد سلبی و بگیر و ببند، در طول چهل و پنج سال جواب نداده الان هم جواب نمی دهد!
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/577
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (7)
⚠ چرا تجربه شکست خورده قبلی را تکرار می کنید؟! برخورد سلبی و بگیر و ببند، در طول چهل و پنج سال جواب نداده الان هم جواب نمی دهد!
✍ پاسخ:
اتفاقا تجربه های شکست خورده قبلی باعث شده که قانون جدید با نگاهی جامع و به روش متفاوتی عمل کند.
👈 دو تجربه شکست خورده قبلی به شرح ذیل می باشند:
1) برخورد سلبی محض:
تجربه شکست خورده دهه 60 این بود که بدون توجه به اقدامات فرهنگی و ایجابی، به برخورد سلبی و بعضا فیزیکی با بدحجابی پرداخته می شد.
اشکال این رویکرد این بود که اگرچه برخی بدحجابی ها ریشه های سیاسی یا حتی براندازانه دارد، اما غالبا اینگونه نیست و صرفا ریشه فرهنگی اجتماعی دارد و نیازمند اقدامات آموزشی و تربیتی است.
2) برخورد فرهنگی محض:
تجربه شکست خورده دولت اصلاحات به ریاست سیدمحمد خانمی، تاکید بر فرهنگی بودن مسئله حجاب و پرهیز از اقدامات سلبی و انتظامی بود.
اشکال این رویکرد این بود که از وجود افراد هنجارشکن و افرادی که سازمان یافته به ترویج بی بندوباری و برهنگی می پردازند و نیز برنامه های دشمنان برای این امور غفلت یا تغافل شده و در حقیقت، مسئله بسیار ساده انگاری شده بود!
👌 و اما رویکرد متفاوت قانون جدید:
1) ترکیبی از اقدامات ایجابی فرهنگی (50 ماده از 74 ماده) و مجازاتهای قانونی؛ یعنی نگاه جامع به ریشه ها و عوامل مختلف بدحجابی و برهنگی در جامعه امروز ایران و داشتن راهکار برای تمامی آنها.
2) شروع از اقدامات تخلف گونه با اعمال مجازاتهای نقدی قابل اجرا که در عمل امکان برخورد متناسب با تمامی جرایم و تخلفات این حوزه فراهم می شود.
3) کاهش اقدامات خشن، خیابانی و جنجال برانگیز.
4) حفظ کرامت افراد با تذکر خصوصی در قالب پیامک
.
5) فرصت جبران، اصلاح و بازگشت به جامعه به جهت تعلیقی بودن مجازات ها و ساقط شدن آن در صورت عدم تکرار.
6) تفاوت قایل شدن بین افراد عادی و مجرمان سازمان یافته یا افراد با نفوذ و اثرگذار اجتماعی(سلبریتی ها)
🔰 #پرسشهای_پر_تکرار در مورد #قانون_جدید_حجاب_و_عفاف (8)
⚠ رئیس قوه مجریه این قانون را مبهم دانسته و قابل اجرا نمی داند! چرا برخی برای اجرای آن اینقدر عجله می کنند؟!
https://eitaa.com/dr_abedisarasia/578
#جهاد_تبیین
#قانون_عفاف_و_حجاب
─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─
@Dr_abedisarasia