eitaa logo
کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
222 دنبال‌کننده
188 عکس
31 ویدیو
10 فایل
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در مورد (3) ⚠ پوشش، یک امر سلیقه ای و شخصی است! رعایت مسایل دینی از جمله حجاب شرعی نیز یک امر شخصی است! مگر همه باید پایبند به دین رسمی کشور باشند؟! ✍ پاسخ: 🔹 اولا: رفتاری که در صحنه اجتماع وارد شد و علنی گردید، دیگر جنبه شخصی ندارد و به امری عمومی و اجتماعی تبدیل شده است! برای همین در همه جای دنیا برای پوشش در اماکن عمومی، قواعد و قوانینی وضع می شود! 🔸ثانیا: محل گفتگو، رعایت یا عدم رعایت مسایل شرعی نیست؛ بلکه صحبت در مورد و جریمه افراد قانون شکن است! 🔹 ثالثا: با توجه به اینکه دین رسمی کشور اسلام و مذهب رسمی آن تشیع است و بر اساس قانون اساسی که بزرگترین میثاق ملی است تمامی قوانین، باید منطبق بر اسلام باشند؛ پس حاکم یا قانونگذار احکام لازم الإجرای شرعی را در قالب قانون در آورده و مخالفت با آنها را جرم انگاری کند! 🔸رابعا: حجاب و عفاف، ! بلکه پوشش عرفی است که عمدتا ناظر به بدپوششی های عرفی(ماده 48)، برهنگی(ماده 49) و کشف حجاب(ماده 50) است! 🔻 توضیح اینکه: حجاب شرعی در مورد زنان این است که: واجب است تمامی بدن زن، پوشیده باشد؛ به جز وجه (صورت) و کفین (دست ها از سر انگشتان تا مچ). اینکه حجاب شرعی، موضوع قانون جدید نیست در تبصره ماده 67 مورد اشاره قرار گرفته و تصریح شده که این موارد، چنانچه در قانون جدید، حکمی در خصوص آن تعیین نشده باشد، مشمول تبصره ماده ۶۳۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است. 👈 جرم یا تخلف انگاری در قانون جدید از بدپوششی شروع شده که در ماده 48 اینگونه تعریف شده: بدپوششی در مورد زنان عبارت است از پوشیدن لباسی که قسمتی از بدن پایینتر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دستها دیده شود یا لباسی که مصداق اعانه بر اثم یا تهییج دیگران باشد. ببینید: 🔰 در مورد (4) ⚠ دینداری با اجبار نمی شود! چرا می خواهید با زور افراد را به بهشت ببرید؟! با جریمه نقدی، مثل مسیحیت بازار بهشت فروشی درست می شود! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/573 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (4) ⚠ دینداری با اجبار نمی شود! چرا می خواهید با زور افراد را به بهشت ببرید؟! با جریمه نقدی، مثل مسیحیت بازار بهشت فروشی درست می شود! ✍ پاسخ: 🔹 اولا: قانون حجاب و عفاف ربطی به دیندار شدن یا نشدن افراد ندارد! بخشی از دینداری اعتقاد است که امری درونی و قلبی است و اکراه بردار نیست. 👌هدف کلی از قانون حجاب و عفاف مثل هر قانون دیگری، ترویج قانون گرایی و هزینه دار کردن قانون شکنی و هنجار شکنی است! 🔸ثانیا: این سخن را می توان در مورد تمامی قوانین متخذ از شرع نیز گفت: مثلا آیا با قطع دست سارق، اعدام قاتل و یا شلاق زدن زانی کسی دیندار یا بهشتی شده است؟! چه کسی ادعا کرده که فلسفه مجازات کردن، دیندار یا بهشتی شدن افراد است؟ 🔹 ثالثا: با زور نه می شود کسی را به بهشت برد و نه به جهنم! بهشتی یا جهنمی شدن، تابع باورها، گفتارها و رفتارهایی است که با آگاهی، میل و رغبت شخص محقق شده باشند. البته می توان زمینه بهشتی شدن یا جهنمی شدن افراد را هموار کرد که اولی کار اولیای الهی و دومی کار شیاطین انس و جن است. 🔸رابعا: بهشت، قابل خرید و فروش نیست! ادعای بهشت فروشی در مورد این قانون بیشتر به شبیه است تا استدلال! 👈پولی که احیانا مطابق این قانون اخذ می شود جریمه ای نقدی برای قانون شکنی است که در تمام دنیا، برای بسیاری از تخلفات وضع می شود. ببینید: 🔰 در مورد (5) ⚠ چرا اینقدر علیه زنان قانون وضع می کنید ولی مردان هر طور دلشان بخواهد رفتار می کنند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/574 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (5) ⚠ چرا اینقدر علیه زنان قانون وضع می کنید ولی مردان هر طور دلشان بخواهد رفتار می کنند؟! ✍ پاسخ: 🔹اولا: این قانون علیه زنان نیست بلکه در حمایت از زنان، خانواده و جامعه است. تفصیل و توضیح این مطلب را می توان در کتابهایی که در مورد فلسفه حجاب و عفاف نگاشته شده مشاهده کرد و در خود این قانون هم اشاراتی به آن وجود دارد. 🔸ثانیا: در این قانون به مردان هم اشاره شده است: برای نمونه، ماده 48 به بدپوششی مردان اشاره کرده و در ماده 50 «ورود مردان به محیط های اختصاص یافته به زنان در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مشمول مجازات» دانسته شده است. ببینید: 🔰 در مورد (6) ⚠ طبق این قانون، محتوای دوربین‌های حساس‌ترین اماکن را در اختیار کادر و سرباز فراجا قرار می‌دهند!! آیا این کار با ملاحظات امنیتی سازگار است؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/576 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (6) ⚠ طبق این قانون، محتوای دوربین‌های حساس‌ترین اماکن را در اختیار کادر و سرباز فراجا قرار می‌دهند!! آیا این کار با ملاحظات امنیتی سازگار است؟! ✍ پاسخ: 🔹طبق تبصره ۱ ماده 62 تصاویر دوربین‌های حساس « با رعایت ملاحظات حفاظتی و امنیتی» در اختیار فراجا قرار میگیرد؛ 👌 بنابراین، خود قانونگذار به این مسئله واقف بوده و با گذاشتن این شرط این دغدغه را بر طرف کرده است. ببینید: 🔰 در مورد (7) ⚠ چرا تجربه شکست خورده قبلی را تکرار می کنید؟! برخورد سلبی و بگیر و ببند، در طول چهل و پنج سال جواب نداده الان هم جواب نمی دهد! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/577 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (7) ⚠ چرا تجربه شکست خورده قبلی را تکرار می کنید؟! برخورد سلبی و بگیر و ببند، در طول چهل و پنج سال جواب نداده الان هم جواب نمی دهد! ✍ پاسخ: اتفاقا تجربه های شکست خورده قبلی باعث شده که قانون جدید با نگاهی جامع و به روش متفاوتی عمل کند. 👈 دو تجربه شکست خورده قبلی به شرح ذیل می باشند: 1) برخورد سلبی محض: تجربه شکست خورده دهه 60 این بود که بدون توجه به اقدامات فرهنگی و ایجابی، به برخورد سلبی و بعضا فیزیکی با بدحجابی پرداخته می شد. اشکال این رویکرد این بود که اگرچه برخی بدحجابی ها ریشه های سیاسی یا حتی براندازانه دارد، اما غالبا اینگونه نیست و صرفا ریشه فرهنگی اجتماعی دارد و نیازمند اقدامات آموزشی و تربیتی است. 2) برخورد فرهنگی محض: تجربه شکست خورده دولت اصلاحات به ریاست سیدمحمد خانمی، تاکید بر فرهنگی بودن مسئله حجاب و پرهیز از اقدامات سلبی و انتظامی بود. اشکال این رویکرد این بود که از وجود افراد هنجارشکن و افرادی که سازمان یافته به ترویج بی بندوباری و برهنگی می پردازند و نیز برنامه های دشمنان برای این امور غفلت یا تغافل شده و در حقیقت، مسئله بسیار ساده انگاری شده بود! 👌 و اما رویکرد متفاوت قانون جدید: 1) ترکیبی از اقدامات ایجابی فرهنگی (50 ماده از 74 ماده) و مجازاتهای قانونی؛ یعنی نگاه جامع به ریشه ها و عوامل مختلف بدحجابی و برهنگی در جامعه امروز ایران و داشتن راهکار برای تمامی آنها. 2) شروع از اقدامات تخلف گونه با اعمال مجازاتهای نقدی قابل اجرا که در عمل امکان برخورد متناسب با تمامی جرایم و تخلفات این حوزه فراهم می شود. 3) کاهش اقدامات خشن، خیابانی و جنجال برانگیز. 4) حفظ کرامت افراد با تذکر خصوصی در قالب پیامک . 5) فرصت جبران، اصلاح و بازگشت به جامعه به جهت تعلیقی بودن مجازات ها و ساقط شدن آن در صورت عدم تکرار. 6) تفاوت قایل شدن بین افراد عادی و مجرمان سازمان یافته یا افراد با نفوذ و اثرگذار اجتماعی(سلبریتی ها) 🔰 در مورد (8) ⚠ رئیس قوه مجریه این قانون را مبهم دانسته و قابل اجرا نمی داند! چرا برخی برای اجرای آن اینقدر عجله می کنند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/578 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (8) ⚠ رئیس قوه مجریه این قانون را مبهم دانسته و قابل اجرا نمی داند! چرا برخی برای اجرای آن اینقدر عجله می کنند؟! ✍ پاسخ: 🔹اولا: ابهام در هر قانونی ممکن است وجود داشته باشد و راه هایی هم برای رفع ابهام قوانین پیش بینی شده است؛ بنابراین مجری قانون نمی تواند به بهانه ابهام قانون از اجرای آن خودداری کند و این کار ترک فعل محسوب می شود. بلکه باید در رفع ابهام از مجاری قانونی بکوشد. 🔸ثانیا: این قانون حدود سه سال در رفت و برگشت بین قوا و تعامل با کارشناسان ومحققان معطل مانده است؛ حال که نهایی و تکمیل شده و آماده اجراست، چرا باید دوباره معطل ماند!؟ 👈 اجرای چنین قانونی -که به اعتقاد اکثریت محققان و کارشناسان و نیز اکثریت نمایندگان متخب مردم، ضروری تشخیص داده شده-، جای تعجب ندارد؛ بلکه معطل نگه داشتن آن و سنگ اندازی مقابل آن است که جای بسی تعجب است!!! ببینید: 🔰 در مورد (9) ⚠ قانون عفاف و حجاب اجازه تذکر در مورد حجاب را حتی به اتباع بیگانه داده و پیش بینی می شود که منجر به چالش آفرینی و رویارویی مردم با مردم شود! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/581 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔺قطعا باید برای موضوع فیلترینگ و حکمرانی مجازی فکری کرد و این فیلترینگ ضعیف و غلط، باید جای خود را به حکمرانی ارزشی، عقلانی و مقتدرانه بدهد؛ اما باید گفت جناب همتی شما وزیر اقتصاد شده اید!!!! (نه وزیر ارتباطات‌ یا وزیر فرهنگ و ارشاد!) آیا این اظهارات غیر کارشناسانه و خارج از حیطه وظیفه حاکی از نوعی فرافکنی و فرار شما از پاسخگویی در مقابل وضعیت نابسامان اقتصادی و وظایفی که به درستی انجام نداده اید نیست؟!! ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
العجب کل العجب بین جمادی و رجب... فتنه های شام و ...
🔰 در مورد (9) ⚠ قانون عفاف و حجاب اجازه تذکر در مورد حجاب را حتی به اتباع بیگانه داده و پیش بینی می شود که منجر به چالش آفرینی و رویارویی مردم با مردم شود! ✍ پاسخ: 🔹 تذکر لسانی در مقابل گناهان علنی و جرایم مشهود، نه تنها وظیفه ای شرعی و اخلاقی بلکه وظیفه ای عقلی و انسانی است؛ زیرا مصداق بارز خیرخواهی جمعی و نظارت اجتماعی است که در سایه آن یک جامعه به سمت نظم و امنیت و قانونمداری حرکت می کند و اساسا جامعه ای که در آن افراد، نسبت به قانون شکنی و هنجارشکنی بی تفاوت باشند جامعه ای مرده و رو به اضمحلال است! 🔸 براساس اصل ۸ قانون اساسی: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت‏، شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند. بنابراین در قانون جدید، بر همان حق و وظیفه تاکید شده است. 🔹 کاری که در قانون جدید صورت گرفته آن وظیفه عمومی و در این زمینه و است. 👈توضیح اینکه در قبال تذکر لسانی- که وظیفه ای عقلی، شرعی و انسانی و برای هر جامعه ای امری ضروری است - ممکن است پدید آید: ❌ اول: توهین، افتراء یا مفسده آفرینی از جانب کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند. ❌ دوم: توهین، پرخاش گری و مفسده آفرینی توسط کسی که امر به معروف و نهی از منکر می شود. 👌 این قانون با جرم انگاری این دو رفتار غلط، سعی در ضابطه مند کردن آن به منظور جلوگیری از منازعات لفظی، درگیری های فیزیکی، پرخاشگری و هرج و مرج دارد. 🔸 علاوه بر مورد قبلی، این قانون از جهت دیگری نیز به تحقق نظم و امنیت در جامعه و جلوگیری از هرج و مرج کمک می کند. توضیح اینکه چند سال اخیر در عدم برخورد قانونی با بدحجابی، نشان داد که ، در صددند تا وضع عمومی جامعه را به شدت با بحران و مشکلات اخلاقی درگیر کرده و و و روابط مبتذل را بکشانند؛ و این امر چیزی است که نه تنها عموم متدینان بلکه و حتی بسیاری از افراد بد حجاب را ناراحت و نگران کرده است و قطعا در مقابل چنین رفتارهایی ؛ با این توصیف، وقوع درگیریها و خشونتهای خیابانی و دو قطعی سازی جامعه بسیار محتمل بلکه قطعی است. بنابراین منطقی ترین و موثر ترین کار، ورود قانونی با رویکردی مسالمت آمیز به این مسئله است که در قانون جدید مورد توجه قرار گرفته است. ببینید: 🔰 در مورد (10) ⚠ چرا مراجع عظام تقلید با قانون جدید حجاب و عفاف مخالفند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/582 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (10) ⚠ چرا مراجع عظام تقلید با قانون جدید حجاب و عفاف مخالفند؟! ✍ پاسخ: 🔹 متاسفانه این ادعا، است که از سوی یک جریان سیاسی خاص بیان شده است! 🔸مراجع و علما در موارد مختلف، از وضعیت نامناسب حجاب در جامعه گلایه کرده و خواهان رسیدگی به این وضعیت شده بودند. ❌ البته یکی از تذکرات مهم مراجع و بزرگان این بوده است که در مسئله حجاب، از یک سو نباید اقدامات خشن و غیرمنطقی صورت گیرد و از سوی دیگر نباید صرفا به اقدامات سلبی و قانونی بسنده کرد؛ بلکه باید همراه با اقدامات فرهنگی موثر باشد. 👌 این رویکرد، دقیقا همان چیزی است که در قانون اخیر دنبال شده است. 👈 از فراجا دلیل دیگری بر مدعای ما است که به برخی از آنها اشاره می کنیم: 🔹 آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید خطاب به سردار رادان: با قوت این برنامه (طرح نور) را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود و احترامات رعایت شود، سست نشوید و محکم ادامه دهید 🔸 آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود. گاهی می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود. من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید! چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند؟! اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است. 🔸 آیت الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید: ایشان که در دیدار اسکندر مومنی، وزیر کشور، خواستار اجرای قانون عفاف و حجاب شده بودند، در مواضع اخیر خود ضمن تاکید بر «لزوم ورود حکومت از باب امر بمعروف و نهی از منکر عملی»، فرمودند: حجاب اجباری دو تفسیر دارد. تفسیر اول آن غلط و تفسیر دوم آن مورد اتفاق همه علمای اسلام است. اما تفسیر غلط این که اگر زن بی‌حجابی، در کوچه و خیابان مشاهده شد، مأمور دولتی فوراً چادری به دست بگیرد و بر سر او بیفکند و او را مجبور به رعایت حجاب کند. این تفسیر مسلماً غلط و احدی از عالمان اسلامی چنین فتوایی نداده است. اما تفسیر دوم و صحیح آن، این است که منکرات بر دو نوع است: ۱- فردی منکری را در دور از چشم مردم در خانه خود انجام می­‌دهد، تکلیف او با خدا است و ما درباره او تکلیفی نداریم. ۲- منکَری که وجود آن مضر به حال جامعه است مسلماً باید حکومت اسلامی از آن جلوگیری کند. کسی بخواهد آشکارا مشروب خواری کند و یا قمار بازی، کند. مسلماً یک چنین منکراتی مایه گسترش گناه در جامعه می‌شود. بی‌حجابی نیز از این منکرات است که سبب می­‌شود گناه در میان جوانان گسترش پیدا کرده و عفت عمومی خدشه­‌دار شود. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که چنین منکری در خارج تحقق پیدا نکند. (این برنامه‌­ریزی اعم از فرهنگی، اجتماعی و روان­شناسی، اقتصادی و قضایی و انتظامی است) 🔹 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین: ضمن تقدیر از عملکرد فراجا در اجرایی کردن طرح نور و جلوگیری از گسترش بی حجابی از دستگاه های ذی‌ربط می خواهیم که در این زمینه به تکالیف خود عمل کرده و با فراجا همکاری کنند. 🔸 آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم. 🔹 آیت الله محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم: بدترین ناامنی ها، ناامنی اجتماعی و اخلاقی است. اگر پلیس وارد بحث حجاب شده از باب امنیت برای نوامیس مردم است؛ اما نباید غفلت شود که مسئله حجاب وظیفه‌ای فرهنگی و اجتماعی است. 🔸 آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره): با توجه به دلایل لزوم اجرای طرح حجاب و عفاف، کسانی که با این طرح مخالف هستند یا نا آگاه هستند و یا از اتاق فکر دشمنان اسلام دستور گرفته‌اند. اگر مقابله با قوانین وضع شده بخواهد به اشکال و انحاء مختلف صورت گیرد و این در جامعه مبنا شود، هرج و مرج و بی‌قانونی در جامعه وسعت پیدا می‌کند و از نظر منطقی و عقلایی برای جامعه بشری پذیرفته نیست. ببینید: ⚠ اگر الزام به حجاب امری ضروری است، چرا پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) هیچگاه امر بدان نکرده و بی حجابان را توبیخ یا مجازات نکرده اند؟ https://eitaa.com/dr_abedisarasia/584 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
▪ اندر مظلومیت قانون حجاب و عفاف گریستن یا نگریستن؛ وظیفه چیست؟! 🔻قانونی که حداقل سه سال روی آن کار کارشناسی شده و میان سه قوه چندین بار رفت و برگشت شده است، امروز متهم به موضوعاتی می شود که اساسا نسبتی به آنها ندارد. عجیب نیست؟ در این راستا بر آن شدیم تا به فضل الهی برخی سوالات، ابهامات یا اشکالاتی را که در مورد این قانون مطرح شده بررسی کرده، و اجمالا پاسخ دهیم. ببینید: 🔰 در مورد ⚠۱. چرا برای بی حجابی اینقدر جریمه های سنگین وضع شده؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/568 ⚠ ۲. با این قانون می خواهید اکثریت زنان جامعه را جریمه کنید!؟ https://eitaa.com/dr_abedisarasia/570 ⚠ ۳. پوشش، یک امر سلیقه ای و شخصی است! رعایت مسایل دینی از جمله حجاب شرعی نیز یک امر شخصی است! مگر همه باید پایبند به دین رسمی کشور باشند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/572 ⚠ ۴. دینداری با اجبار نمی شود! چرا می خواهید با زور افراد را به بهشت ببرید؟! با جریمه نقدی، مثل مسیحیت بازار بهشت فروشی درست می شود! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/573 ⚠ ۵. چرا اینقدر علیه زنان قانون وضع می کنید ولی مردان هر طور دلشان بخواهد رفتار می کنند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/574 ⚠ ۶. طبق این قانون، محتوای دوربین‌های حساس‌ترین اماکن را در اختیار کادر و سرباز فراجا قرار می‌دهند!! آیا این کار با ملاحظات امنیتی سازگار است؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/576 ⚠ ۷. چرا تجربه شکست خورده قبلی را تکرار می کنید؟! برخورد سلبی و بگیر و ببند، در طول چهل و پنج سال جواب نداده الان هم جواب نمی دهد! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/577 ⚠ ۸. رئیس قوه مجریه این قانون را مبهم دانسته و قابل اجرا نمی داند! چرا برخی برای اجرای آن اینقدر عجله می کنند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/578 ⚠ ۹. قانون عفاف و حجاب اجازه تذکر در مورد حجاب را حتی به اتباع بیگانه داده و پیش بینی می شود که منجر به چالش آفرینی و رویارویی مردم با مردم شود! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/581 ⚠ ۱۰. چرا مراجع عظام تقلید با قانون جدید حجاب و عفاف مخالفند؟! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/582 ⚠ 11. اگر الزام به حجاب امری ضروری است، چرا پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) هیچگاه امر بدان نکرده و بی حجابان را توبیخ یا مجازات نکرده اند؟ https://eitaa.com/dr_abedisarasia/584 ⚠ 12. چرا جمهوری اسلامی مخالف حکومت اسلامی پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) عمل می کند؟! همانگونه که در آن زمان با بی حجابی برخورد نمی شد و برای آن قانون و مجازات وضع نمی شد الان نیز باید به تبعیت از ایشان، همانگونه رفتار کرد! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/585 ⚠ 13. وضع قانون برای حجاب و عفاف و ورود حکومت به این مسئله و اقدام به برخورد قانونی و مجازات، بر خلاف شریعت و فقه اسلامی است!؟ https://eitaa.com/dr_abedisarasia/586 ✨در ثواب نشر آن شریک باشید✨ ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia
🔰 در مورد (11) ⚠ اگر الزام به حجاب امری ضروری است، چرا پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) هیچگاه امر بدان نکرده و بی حجابان را توبیخ یا مجازات نکرده اند؟ ✍ پاسخ: این مسئله را با بیان چند نکته بررسی می کنیم 1) فقدان گزارش مساوی فقدان الزام نیست این ادعا که چون گزارش های تاریخی از برخورد با بدحجابی در صدر اسلام نقل نشده، زمانی قابل استناد است که: اولاً: ثابت شود که پدیده ی بدحجابی و بی حجابی و برهنگی در صدر اسلام و زمان معصومان (ع) امری شایع و رایج بوده؛ در حالی که این گونه نبوده و موارد اندکی از برهنگی که گزارش شده مربوط به زمان جاهلیت قبل اسلام بوده و حتی همان زمان نیز امری مذموم و مایه ننگ و عار بوده است؛ بلکه اصل پوشیدگی، فرهنگ عمومی مردم بوده و اسلام صرفا حدود آن را تغییر داده است؛ ثانیاً: معنای الزام و برخورد مشخص شود، زیرا نمونه هایی از برخورد وجود دارد که اشاره می کنیم؛ و ثالثاً: منابع تاریخی به خوبی بررسی شود که این کار نیز به درستی صورت نگرفته است. 2) اجرای احکام محتاج گزارش تاریخی نیست گزارش تاریخی صرفا یکی از منابع فقهی است که ناظر به دلیل «سنت» است و در کنار آن ادله دیگری نظیر قرآن و عقل و اجماع و بنای عقلا وجود دارد که هر کدام به تنهایی برای اثبات یک چیز کفایت می کنند؛ و اتفاقا ادله متعددی بر الزام به حجاب و لزوم برخورد با بی حجابی وجود دارد که در جای خود بحث شده است. 3) وجود گزارش های تاریخی باوجودی که بی حجابی در صدر اسلام به عنوان یک معضل رایج و عمومی شناخته نمی شد اما با این حال، گزارش هایی دال بر برخورد با بی حجابی و حتی ورود حکومت به آن عرصه وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم: 🔹 یک. پیامبر اکرم(ص) در فرمانی که به «مُعاذ بن جبل» به عنوان فرماندار یمن ابلاغ کردند، می فرمایند -«أمِت أمرَ الْجاهِلِيَّةِ : رسمها و نمادهای جاهلي را نابود كن» ( بحار الأنوار، 76 :127) اتفاقا یکی از امور جاهلی به تصریح قرآن مربوط به پوشش و آرایش نامناسب زنان بوده که باعث می شد قسمتهایی از گردن و گوش و گوشواره دیده شود(وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى) (الاحزاب:31) که پیامبر(ص) به حاکم اسلامی دستور می دهد که باید چنین نمادهایی را در کشور اسلامی نابود کرد. 🔸 دو. امیرالمؤمنین(ع) در زمان خلافت و به عنوان حاکم به مردم عراق می فرمایند: آیا شرم نمی کنید و به غیرت نمی آیید که زنانتان راهی بازارها می شوند و با مردان برخورد می کنند.(کلینی، الکافی، 5: 537). 🔹 سه. امام رضا(ع) یکی از فلسفه های جعل حاکم را اینگونه بیان می فرمایند که خداوند به جهت رعایت مصالح و مفاسد حدودی را تعیین کرده و از تجاوز از آنها منع کرده؛ اما همیشه همه افراد حاضر نیستند تا از منفعت و لذت شخصی خود حتی در موردی که از ناحیه آن فسادی به دیگران متوجه می شود، دست بردارند؛ پس بدین سبب خداوند برای آنان فرمانروایی که آنان را از فساد بازدارد و حدود و احکام خدا را بین آنان اقامه کند، مشخص فرموده است....» (رک: صدوق،علل الشرایع، 2: 100). 🔸چهار. فرمان دیگر پیامبر اکرم(ص) خطاب به «عمرو بن حزم»، والی نجران که می فرمایند: مردم را از اینکه لباس کوچکی بپوشند که عورتشان آشکار شود، باز دار.(ابن هشام، السیرة النبویة، 4: 241). این نکته را در نظر بگیریم که عورت یعنی جایی که انسان شرم دارد یا باید شرم کند از اینکه دیگران و افراد نامحرم آن را ببینند! و لذا در ادله دیگری این ویژگی برای تمام بدن زن(به جز وجه و کفین) اثبات شده است. بنابراین این دستور نیز اشاره به لزوم حجاب و پوشش کامل زن دارد. لذا اینکه گفته شده گزارش های تاریخی دال بر برخورد با بی حجابی نداریم غلط و احیانا ناشی از عدم بررسی کامل اسناد تاریخی و روایی است. ببینید: ⚠ چرا جمهوری اسلامی مخالف حکومت اسلامی پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) عمل می کند؟! همانگونه که در آن زمان با بی حجابی برخورد نمی شد و برای آن قانون و مجازات وضع نمی شد الان نیز باید به تبعیت از ایشان، همانگونه رفتار کرد! https://eitaa.com/dr_abedisarasia/585 ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia