eitaa logo
تدابیر طب ایرانی و مکمل
2.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
354 ویدیو
16 فایل
دکتر الهه دلشاد/پزشک/ متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباط با من: @edelshad حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینا ۵ رزرو نوبت: ۰۵۱۳۸۵۳۰۹۱۱_۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالشافی 🔶در ادامه اشکال مختلف مصرف میوه بهبه خام: تکه هایی از به خام را میتوانید بعد از وعده های غذایی در دهان گذاشته و ارام بجوید و آب آن را مکیده و درصورت ضعف هضم تفاله ان را از دهان خارج کنید. 🔺این کار با تقویت معده و بویژه دریچه فوقانی ان در کاهش رفلاکس و تهوع موثر بوده و یک درمان مفید در ویار بارداری نیز میباشد. ⚪برگه به: به خام را به شکل اسلایس های چیپسی دراورده و اجازه دهید دور از نور مستقیم افتاب خشک شود و به عنوان تنقلات مفید در طول روز استفاده کنید. هم مقوی قلب و نشاط اور و هم مقوی معده میباشد. ⚪رب به: میوه بِه را قطعه قطعه کرده و چند ساعت در آب بخیسانید.🔪 سپس آب بِه را گرفته، صاف کنید. سپس بر روی حرارت ملایم به روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم) قرار داده تا بجوشد. حرارت دادن را تا زمانی که یک چهارم آن باقی بماند ادامه دهید. این رب در تقویت معده و بهبود علایم ترش کردن معده بسیار مفید است. مصرف آن در اطفال بالای ۶ ماه و خانم های باردار که از ترش کردن معده (ریفلاکس) رنج میبرند، مفید و قابل تجویز است.به پخته: به رامیتوان بصورت کامل و یا قطعه قطعه کرده و در قابلمه ابپز کرد. به پخته بسیار نرم کننده مجاری و ضد سرفه خوبی میباشد. و میتواند بعنوان دسر خوشمزه بعد از غذا مورد استفاده قرار گیرد‌. به به شکلهای مختلف دیگر نیز از جمله مربای به، شربت به، ته دیگ به ، دمنوش به قابل استفاده بوده و بی نظیر قلبی ، معدی و ریوی آن در همه موارد صادق میباشد. -------------------- با احترام دکتر الهه دلشاد متخصص طب ایرانی و مکمل 👩‍⚕️ @dr_delshad
✨هوالشّافی✨ ✨توصیه‌هایی مختصر و کاربردی در فصل سرما --- با توجه به سرمای شدید هوا 🥶 از طرفی و لزوم کاهش مصرف گاز 🔥 از طرف دیگر... توصیه‌هایی مختصر و کاربردی در این خصوص خدمتتان عرض می‌کنم: 👕 در خانه از لباس‌ها و پوشش گرم استفاده کنیم. پوشیدن زیرپوش نخی، به‌ویژه در کودکان 👶 به حفظ گرمای بدن کمک می‌کند. 🧦 پوشاندن و گرم نگه داشتن دو قسمت از بدن تأثیر بیشتری در حفظ گرمای بدن دارد: ۱️⃣ پوشاندن پا (جوراب و پاپوش) ۲️⃣ پوشاندن سر (روسری، هد یا کلاه) 🧣🧢 💡 با یک میز ساده و لامپ می‌شه یک کرسی درست کرد و با گرم کردن پاها، کلی به صرفه‌جویی در مصرف گاز کمک کرد. 🍵 استفاده از دمنوش‌های گرم مثل زعفران، دارچین، نعناع و کمی زنجبیل، به‌ویژه همراه نبات 🍬 و خرما 🍯 می‌تونه انتخاب مناسبی در این روزهای سرد باشه. 🍲 غذاهای مناسب که ایجاد گرما در بدن می‌کنن مثل آبگوشت یا خورش فسنجان را در برنامه این هفته بگنجانید. 🍚 برنج سفید را با سبزی‌ها و ادویه‌جاتی مثل شوید، زیره و زعفران اصلاح کنید. 💆‍♀️ یک کار خوب دیگر، ماساژ و روغن‌مالی بدن به‌ویژه برای بچه‌هاست با روغن بابونه 🌼 یا نارگیل 🥥 یا بادام شیرین 🌰 که می‌تونه بر حسب تحمل، با بادکش گرم لغزان همراه باشد. 🌸 استفاده از عطرها و بوهای گرم مثل گل نرگس، تلطیف‌کننده‌ی خوبی برای فضاست. 🏡 دورهم‌نشینی خانوادگی، مرور خاطرات 📖، خندیدن 😂 و داشتن لحظات خوش با هم، گرما‌بخش جدیِ جسم و روح و روان است. ❤️ به امید اینکه دل‌هایتان گرم باشد در این روزهای سرد 🤗 👩‍⚕️ دکتر الهه دلشاد متخصص طب ایرانی و مکمل 🌿 👩‍⚕️ @dr_delshad
یک پيشنهاد ☺️ میتونین مثل ما یک مسابقه هیجان انگیز تو خونه اجرا کنین... هر کی تعداد لباس بیشتری تنش کنه اعم از بلوز و شلوار و جوراب و کلاه و... برنده مسابقه است.... هم فال و هم تماشا.... هم کلی بچه ها خندیدن و هم کلی گرمشون شد😊 و درنهایت فاطمه خانم با پوشیدن ۱۴ تکه لباس برنده مسابقه ما شد.😊
حلول ماه رجب و تولد امام محمدباقر علیه السلام ، شکافنده علوم ، مبارک و پربرکت.
ولادت حضرت پدر مبارک... عیدتون مبارک❤️ به لطف خدا و حمایت و مهربونی خانواده پرمهر و دوستان نابم ، مطب رو همزمان با ولادت آقا امام جواد علیه السلام افتتاح کردیم. و صد حیف از جای خالی پدر و مادرم😔 و به نیت شادی روحشان و به پاس جبران اندکی از زحماتشان، خواستم  خواهش کنم منت بر من گذارید و اگر خانواده نیازمندی را میشناسید که نیاز به خدمات پزشکی دارند برای ویزیت رایگان به مطب بنده معرفی بفرمایید. (لطفا با نامه معرفی از طرف شما و با هماهنگی قبلی،با مطب باشد.) باسپاس🙏
✨هوالشّافی✨ همه ساله با نزدیک شدن بهار 🌸 و نوشدن طبیعت 🌿 و به دنبال هیجان طبیعت، بدن نیز دچار هیجان شده و زمان خوبیست که در کنار درمان اصلی، از روش‌های طب مکمل بویژه بادکش و حجامت و فصد و زالو درمانی 🩸، بسته به شرایط فرد و تشخیص پزشک استفاده شود 👩‍⚕️. امسال با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان 🌙 از طرفی، و شروع هوای بهاری زود هنگام در اسفندماه از طرف دیگر، احتمالا لازم است که این روش‌های طب مکمل به زمانی زودتر از بهار، مثلا از نیمه اسفند ماه به بعد موکول شود. در واقع، بهار طبی را زودتر از بهار طبیعت تجربه می‌کنیم ☀️ و به همین منظور جهت آماده‌سازی بدن برای انجام حجامت و ... نکاتی را یادآور می‌شوم: 💧 در این دو تا سه هفته جاری، مصرف مایعات را بیشتر کنید. 🥣 استفاده از آش و سوپ‌ها و شورباها با چاشنی رب انار 🍅 و کمی تمبرهندی. 🍛 استفاده بیشتر از خورش‌ها. 🍵 استفاده از دمنوش‌های مصفی مثل ترکیب زرشک و آویشن و عناب... و یا مصرف زرشک همراه برنج. 🥄 استفاده از خیسانده خاکشیر و انجیر صبحگاهی. 🚶‍♀️ رفع یبوست با تدابیری مثل پیاده‌روی ملایم، روغن‌مالی شکم، تغذیه مناسب. 💆‍♀️ در این ایام باقیمانده از زمستان، استفاده از بادکش گرم و روغن‌مالی و ماساژ توصیه می‌شود. با احترام 🌺 👩‍⚕️ دکتر الهه دلشاد متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل 🌿 👩‍⚕️ @dr_delshad