eitaa logo
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
2هزار دنبال‌کننده
520 عکس
30 ویدیو
614 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۲/۵ 🌾بانوی محترمی فرمودند: دوران عقد ما به دلایلی کمی طولانی شد و بدلیل نداشتن مهارت دوران عقد، منجر به بارداری من شد و من خواستم سقط کنم اما همسرم راضی نبود بلکه از پدر شدن خودشون خیلی خوشحال بود لذا اجازه ندادند و مادر شوهرم همین را بهانه کردند برای نگرفتن جشن عروسی با اینکه اصلا مشخص نبود و میتونستن اما جشن نگرفتن و خیلی به من توهین میکردن تا حدی تو روی من به من میگفتن تو لیاقت عروسی نداری و ما حتی بدون اینکه یک مهمانی حتی مختصر هم بدن یا حتی بریم پابوس امام رضا زندگی رو شروع کردیم (جشن عقد هم نگرفته بودیم و فقط در محضر عقد کردیم ) و چون مادرشون تنها بود نگذاشتن خانه جدا بگیریم البته ایشون هیتلری است برای خودشون، یک اطاق به ما دادند و همین و بس که منجر به اختلافات زیادی شد که من اقدام به طلاق کردم که با پا درمیونی بزرگترها و اینکه میگفتن بارداری و بچه گناه داره و البته همسرم هم راضی نبود و میگفتن دوستم دارند نزاشتن اما اختلافات تا سالهای خیلی زیادی حتی بعد از گذشت ۲۰ سال باقی مانده لذا هر محدودیتی که شما میفرمایید درست است کاش همه اینها رو ۲۰ سال پیش میدونستم چون تا ۵ سال پیش درگیریها و قهرکردنها و از خانه رفتنهای من ادامه داشت تا اینکه با شما و کلاسهای شما در شهر ما آشنا شدم و آرامش پیدا کردم چون تمام گفته های شما رو اجرا میکنم و حتی دارو های ارامبخشی که طی اون سالهای درداور مجبور به مصرف بودم را تونستم بزارم کنار و زندگیمو با داشتن چند فرزند از نو بسازم.
۱۲/۶ 🌷سلام استاد گرامی نظرتون رو راجع به صیغه جهت آشنایی بیشتر در دوران نامزدی میفرمایید 🌿علیکم السلام حکم صیغه را باید از مرجع خود بپرسید که برایتان « حجیت » داشته باشد. چون « محرمیت » با وسوسه « التذاذ » همراه است لذا فرصتی برای شناخت فراهم نمی کند. لطفا به باب نکاح « رساله مرجع خود » رجوع کنید احتمالا به اندازه « کافی » اجازه گفتگو برای تحقق شناخت مقدماتی به شما داده اند که نیازی به « عقد » نداشته باشد.
🌴إن شاء الله تعالی: یکشنبه ها: از ساعت « 10.30 تا 12 » ادامه بحث مفاهیم قرآن. از تاریخ : 12 آبانماه. دوشنبه ها: از ساعت « 15 تا 16.30 » با عنوان: « زندگی از منظر سوره الرحمن » از تاریخ 29 مهرماه. آدرس: انقلاب- خ کارگرشمالی- بعد کوچه رهنما- قبل از بن بست امین- پلاک۱۴۳۷- طبقه دوم کلاس ها رایگانه
۱۳ 🌾 با سلام و احترام و عرض صبح بخیر به تمام أعضاء محترم گروه. 🌷 با مراجعه به دعای 33 صحیفه سجادیه ببینم من چگونه باید « استخاره » کنم؟ و برای آن از خداوند چه چیزهایی را باید بخواهم؟ 🌿 پاسخ: 1ـ با « باور » اینکه فقط خداوند « عالم » به همه چیز است، از او می خواهم « با وساطت خاتم أنبیاء صلوات الله علیه و خاندان ایشان » به « خیر » برایم « حُکم » کند: أَسْتَخِیرُک بِعِلْمِک، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اقْضِ لِی بِالْخِیرَةِ (پس من دنبال « تفاّل و فالگیری » و « شانس و بخت آزمایی » نیستم.) 2ـ از خداوند میخواهم « شناخت آن حکم خیر » را به « مــــا »،« الـــهام » کند: أَلْهِمْنَا مَعْرِفَةَ الِاخْتِیارِ (پس در بیرون و در قرآن یا تسبیح دنبال جواب نیستم.)(بلکه برای دریافت الهام قلبی، تلاش می کنم « لیاقت و قابلیت و طهارت و ظرفیت و صلاحیتِ » خودم و اطرافیانم را افزایش می دهم.) 🌷🌷سئوال: با اینکه « من » استخاره می کنم چرا الهام را باید برای « ما » بخواهم؟ 🌿🌿پاسخ: زیرا « من » از جهانیان و از مخلوقات و آفرینش، « جدا » نیستم و « أمر الهی »،« جامع » است. پس تا « شرائط عمومی و زمینه محیطی » فراهم نشود، « تحقق آن خیر » برای « من » فراهم نمی شود. (مثلا دعای آخرین حجت الهی، برای ظهور خودشان، مشروط است به اینکه « 313 نفر » برای « نیابت » أمر ایشان در سراسر جهان به « قلّه صداقت و معرفت و اطاعت و تبعیت » و « سایر حامیان ایشان » به « آمادگی لازم » رسیده باشند و « نفرتِ جهانی از ظلم و جور » هم به حد نصابش برسد تا « اجابت دعا برای ظهور » تحقق پیدا کند.) 3ـ با « استخاره »، من دنبال « تحمیلِ تقاضای خودم به خداوند نیستم » بلکه « رضایت الهی » برایم مهم است لذا هر « حکمی » بفرماید من « تسلیم » اویم: وَ اجْعَلْ ذَلِک ذَرِیعَةً إِلَی الرِّضــــَا بِمَا قَضَیتَ لَنَا وَ التَّسْلِــــیمِ لِمَا حَکمْتَ 4ـ پس به هیچیک از صفات خداوند و « عالمانه و حکیمانه بودن حُکم او » نباید « شک » داشته باشیم: فَأَزِحْ عَنَّا رَیبَ الِارْتِیابِ، 5ـ باید « از هر نوع توقع و منّت گذاشتن » بپرهیزیم و از « خودخواهی، خلاص شویم » تا لایق « یقین مخلصین » شویم: وَ أَیدْنَا بِیقِینِ الْمُخْلِصِینَ. 6ـ باید تلاش کنیم « خیر » بودن « هر حُکم و أمر الهی » (در بیان قرآن یا بیان سفیرانش یا ابتلائاتش) را « بفهمیم »: وَ لَا تَسُمْنَا عَجْزَ الْمَعْرِفَةِ عَمَّا تَخَیرْتَ،(بفهمیم که: الخیر فی ما وقع) 7ـ آنقدر « حکیمانه » بودن « أمر و نهی » تو را بفهمیم که از آنچه رضایت تو در آنست، « کراهت » نداشته باشیم: وَ نَکرَهَ مَوْضِعَ رِضَاک،(مثل اینکه: ازدواج از گرفتن مدرک پوچ دانشگاه مهمتر است، یا اینکه: جهاد زن فقط همسرداری است، یا اینکه: بچه برای پدر است و مادر بیشترین نقش را در رشد و هدایت فرزند دارد اما مسئول بچه نیست.) 8ـ دنبال کاری باشیم « خوش فرجام » (نه مثل برجام) تا خلاف « عافیت » نباشد: وَ نَجْنَحَ إِلَی الَّتِی هِی أَبْعَدُ مِنْ حُسْنِ الْعَاقِبَةِ، وَ أَقْرَبُ إِلَی ضِدِّ الْعَافِیةِ، 9ـ برای « دوست داشتن قلبی » از « هر أمر و نهی الهی » تلاش کنیم: حَبِّبْ إِلَینَا مَا نَکرَهُ مِنْ قَضَائِک، 10ـ آنقدر برای إصلاح « نگاه و تحلیلمان » بکوشیم تا احکام الهی را « سخت » نبینیم: وَ سَهِّلْ عَلَینَا مَا نَسْتَصْعِبُ مِنْ حُکمِک، 11ـ بهترین « خیری » که باید از خداوند بخواهیم اینست که « ضرورت و شیرینی فرمانبرداری و هماهنگی با مشیتش » را به ما الهام کند: وَ أَلْهِمْنَا الِانْقِیادَ لِمَا أَوْرَدْتَ عَلَینَا مِنْ مَشِیتِک، 12ـ آنقدر « إقتضائات » را درست تشخیص دهیم که در « زمان شناسی »، نظر ما با نظر خدا، یکی شود: حَتَّی لَا نُحِبَّ تَأْخِیرَ مَا عَجَّلْتَ، وَ لَا تَعْجِیلَ مَا أَخَّرْتَ، 13ـ آنقدر « خیرشناس » شویم که « ارزیابی » ما با « قضاوت خدا » یکی شود: وَ لَا نَکرَهَ مَا أَحْبَبْتَ وَ لَا نَتَخَیرَ مَا کرِهْتَ، 14ـ آنقدر « نظر امروز مردم » برایمان بی أهمیت باشد که « خیر » را فقط در « زیبایی عاقبت و کرامت آخرتی هر کاری » بدانیم: وَ اخْتِمْ لَنَا بِالَّتِی هِی أَحْمَدُ عَاقِبَةً، وَ أَکرَمُ مَصِیراً، خلاصه اینکه « استخاره » به معنی « اجازه گرفتن » نیست.
👈 ۱۱ 👈 واژه: # تاسوعا # دعا # نه # صفر
👈 ۱۱/۳ 👈 واژه: هایی_در_روز_تاسوعا