eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1هزار دنبال‌کننده
16 عکس
102 ویدیو
148 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۷۲۰ 📌همراه با نظرات استاد با سلام مجدد، ۱ـ همین الآن هم در شهرهای مختلف افرادی هستند که تلاش می کنند (در حالی که ممنوع و غیر مجاز است) از *نیروهای نامرئی و از جن* برای رفع بیماریها و یا حل بعضی گرفتاریها استفاده کنند. ۲ـ همیشه افرادی بوده و هستند که در خدمت *مستکبرین شیطان صفت* هستند و زن و شوهرها و جوانان و مردم را به شیوه ها و رسانه های مختلف و با *انواع وسوسه و تهمت و دروغ و شایعه ...* به *مجرد ماندن، طلاق، سقط جنین، تفرقه افکنی، التقاط، نفاق، خیانت و انواع رذائل و آتش افروزی* می کشانند. لذا هر مؤمنی باید دائما از شر آنها به خداوند پناه ببرد: مِنْ *شَـــرِّ* الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذي يُوَسْوِسُ في‏ صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ *الْجِنَّــةِ* وَ النَّاسِ (۶) 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۱ 📌همراه با نظرات استاد با سلام مجدد، اینکه پرسیدید: *اکثرشان به آنها ایمان داشتند یعنی چه؟* متأسفانه بسیاری از مردم (حتی تحصیلکرده و به ظاهر مذهبی) جهان، *شانس و بخت و چشم زخم و نحسی عدد ۱۳ و سر کتاب باز کردن و فالگیری و انواع خرافات* دیگر را *اعتقاد* و حتی *باور* هم دارند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۲ 📌همراه با نظرات شما بزرگترین نعمت وجود اباصالح عجل الله تعالی فرجه به نظرم ایجاد صلح در جهان می باشد .... به نقطه برسیم که بتوانیم در وجود خودمان و در جهان و جهانیان آنچنان رفتار سلوک و تدبری داشته باشیم که نخواهیم کسی را به خاطر خطا، زشتی هایش حذف کنیم بلکه... 📌همراه با نظرات استاد ضمن تشکر از بیانات پر نکته شما. عرض کردم: تا شروع کلاس *دوشنبه ها،* لطفا با دقت در قرآن و منابع موثق روائی بفرمائید برای ظهور آخرین حجت الهی، *چه مقدماتی و چه شروطی و چه لوازمی و چه زمینه هایی* لازم است که باید منتظران و حامیان ایشان فراهم آورند؟ لطفا این موارد را *با ذکر شماره* و رعایت *تقدم و تأخرشان* ابتدا فقط *نــــــام ببرید* و *ضرورت* را در *ظهور* اثبات کنید و بعدا اگر لازم دیدید هر یک را جداگانه توضیح دهید. بسیار ممنون. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۳ بحث موافق درمانی و هدایت نامحسوس در کانال تسبیح ۲ با کدوم شماره های قطرات بارانی اومده؟ بحث موافق درمانی در کانال تسبیح ۲ با قطرات بارانی شماره های زیر اومده ۴۰_۵۷_۱۴۰_۲۲۸_۱۳۹۹_۱۴۰۰_۱۵۸۸_۱۶۷۱ _۱۶۹۸ بحث هدایت نامحسوس در کانال تسبیح ۲ با قطرات بارانی شماره های زیر اومده ۱۹_۲۰_۴۰_۱۱۷_۱۱۸_۱۳۲_۱۳۹_۱۶۳_۱۶۹_ ۲۰۴ ۳۷۴_۵۹۸_۶۰۳_۶۵۸_۶۶۴_۷۱۰_۷۲۵_۸۶۱ ۸۹۲_۹۰۵_۱۰۴۳_۱۱۴۷_۱۱۶۹_۱۱۷۶_۱۴۰۱_ ۱۴۳۵_۱۴۳۶_۱۴۸۰ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۴ سلام و صلوات الهی بر شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدين امانتدار.* *چهل و سومین* پذیرائی *موکب قرآنی* ما این بود که: پیام این عبارت چیست؟ ... *إِنَّ اللَّهَ مُبْتَليكُمْ بِنَهَرٍ* ، فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي وَ مَنْ لَمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلاَّ مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ ... (بقره/۲۴۹) (... ‏خداوند شما را با رودخانه ای *می آزماید،* پس هر كه از آن بنوشد از من نيست و هر كه از آن نخورد او حتما از من است مگر آنكه با دستش یک كف بخورد ...) ضمن تشکر فراوان از *پاسخهای بسیار زیبا و پر نکته* شما عزیزان. امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند: *النهر هو الدنیا* (این نهر، همین دنیاست.) چه تشبیه زیبائی. نهر و رودخانه، *جریان دائمی* و معمولا *آبی شیرین و گوارا و زلال* دارد و *توقفی* در کارش نیست. لحظه ای اینجا نزد شما و لحظه بعد جای دیگر و نزد دیگری است. امروز به دست شما و روز بعد در دست دیگری است. از *رودخانه* فقط به اندازه *کفاف* باید *نوشید* و *لب تر کرد* اما *زیاده خواهی* از آن، انسان را *سنگین و زمین گیر* می کند و به *اسارت نفس و هوس* در می آورد و در *تاریکی و خواب خرگوشی* فرو می برد. هر انسانی، با *نهر دنیا* هر لحظه *آزمایش* می شود. نهری که برای *رفع عطش* خوب است اما برای *سیر کردن هوس،* اصلا خوب نیست. آب *شور دریا،* انسان را *تشنه تر* می کند، اما آب زلال و خنک و روان و گوارای رودخانه، (مخصوصا برای افراد خسته،) بسیار *هوس أنگیز* است. *نهر دنیا* نــباید مثل آب دریا، *راکــد* باشد زیرا *شور* می شود بلکه همیشه باید *جــاری و روان* باشد. پس اگر فردی *خودخواهانه و جاهلانه* آن را در *شکم،* یا *جیب،* یا *حساب بانکی* یا *اسناد رسمی* خود *ذخیره و سدش* کند، حتما از *بندگی خالق و ولی نعمت* خود و از *تسلیم و اطاعت و تبعیت از سفیر او* و از *عبور از نهر دنیا* و از *شکست جالوت نفس درون* و از *شر شیاطین بیرون* و از *رسیدن به مقصد و ملاقات معشوق* خود باز می ماند و به *جایزه الهی* و *حُریت و سعادت و جاودانگی* هرگز نمی رسد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۵ 📌همراه با نظرات شما سلام ورحمت الهی استاد گرامی، بنده با مطالعه کتاب ازدواج چرای شما به تمام سوالام پاسخ داده شد و خیلی جامع و کامل شما در کتاب ازدواج را توضیح و تفسیر فرموده اید توصیه میکنم دوستان حتماحتما مطالعه کنن و مدام بهش رجوع کنن تا حظ ببرند 📌همراه با نظرات استاد با سلام و احترام و تشکر از تعریف شما. اما نفرمودید که آیا مطالعات شما بالاخره منجر به *ازدواج* شد یا خیر؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۶ گفتن سلام به چه معنا؟ سلام و رحمت الهی بر شما. *السلام علیکم* سلام بر شما، یعنی: *من مخلوق خدا* و *شما هم مخلوق خدا* و همه در *محضر خدا* هستیم که *تمام اسباب سلامتی و سالم و سازگار و شاداب و آرام و پاک بودن* را فراهم آورده است. لذا به *تمام بهشتیان* در همان ابتدا، *عرض سلام* و *اعلام سلام* می شود: *سَلامٌ عَلَيْكُمْ* ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ. *سَلامٌ عَلَيْكُمْ* بِما صَبَرْتُمْ. *ادْخُلُوها بِسَلامٍ آمِنينَ* وَ *تَحِيَّتُهُمْ فيها سَلامٌ* پس با اینکه در بهشت *تبعیض* هست و بهشتیان، *درجات و مراتب مختلفی* دارند اما *کمترین اصطکاک و حسادت و کینه و استکبار و تکبر و استثماری* با هم ندارند. لذا بهشت، *دارالسلام* است. پس سلام بر شما، یعنی: شما از دست من در أمان هستید و هیچ گزند شفاهی و کتبی و حضوری و غیابی و فیزیکی و اقتصادی و آبروئی و وسوسه ای و میکربی و آلوده کننده ای از من به شما نمی رسد. پس همانطور که *ماسک* زدن و *لباس پاکیزه و مخصوص* پوشیدن پزشکان در زمان معاینه و جراحی و دندانپزشکان در زمان ترمیم دندانها، به این معنی است که: *نمی خواهم از من میکربی به شما سرایت کند* (و یا بوی دهان من به شما برسد) ، پس *حجاب* دختران و بانوان مؤمن هم قطعا مصداق *سلام* است و به این معنی است: که من نمی خواهم *ذهن* شما را درگیر و *غرائز* شما را تحریک کنم. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۷ سلام و صلوات و برکات الهی بر شما همراهان گروه *جوانان مهدوی و والدین امانتدار.* با لطف و عنایت الهی، *۴۲* سال قبل در چنین روزی حضرت امام خمینی رحمه الله علیه، پس از چهارده سال *تبعید* به ترکیه و عراق، به ایران بازگشتند و با حمایت مردمی که با بیانات روشنگرانه ایشان، از *خواب رخوت و غفلت،* بیدار و *مؤمن و انقلابی* شده و از عید فطر و شهریور و محرم آن سال، راهپیمائی های با شکوهی را علیه *نظام سلطه* برگزار کرده بودند توانستند شاه دست نشانده استکبار را از کشور فراری دهند و ظرف فقط *ده روز* حکومت طاغوتی را ساقط و *انقلاب اسلامی* را به جهانیان عرضه کنند و *زمینه* تحول گسترده و عمیق در جهان و آماده شدن مردم برای *ظهور آخرین حجت الهی* را فراهم آورند. پس ۱۲ بهمن ۵۷ تا ۲۲ بهمن آن سال، *دهه فجر* نامیده شد زیرا امام خمینی توانست با عنایت الهی *بعثت* رسول أکرم صلی الله علیه و آله را تجدید و *اسلام ناب* را مطرح کند و *نور معرفت و امید عمیقی* را به قلوب مردم زجر دیده داخل و خارج بتاباند و موج *بیداری* و *اسلام گرائی* و *حق طلبی* و *عدالت خواهی* را در سطح جهان، پدید آورد. امام در اولین سخنانشان فرمودند: «این پیروزی تا اینجا به واسطه *وحدت کلمه* بوده. وحدت کلمه مسلمین، وحدت کلمه اقلیت های مذهبی با مسلمین، وحدت دانشگاه و مدارس علمی، وحدت روحانی و عناصر سیاسی. ما باید همه این رمز را بفهمیم که *وحدت کلمه، رمز پیروزی* است و این رمز پیروزی را از دست ندهیم». پس بر هر مؤمنی *واجب* است به خاطر رهائی از حکومت ظالمانه و طاغوتی، از خداوند *بسیار تشکر* کند و این *ایام الله* را به هر شکل ممکنی، در خانه و جامعه گرامی بدارد تا در این *گام دوم انقلاب،* بیش از پیش برای *ظهور آخرین حجت الهی و حاکمیت تمام ارزشهای الهی* آماده شویم. آغاز *چهل و سومین* سال انقلاب اسلامی را خدمت شما عزیزان تبریک عرض می کنم و امیدوارم عاقلانه و مؤمنانه و صبورانه و هنرمندانه بتوانیم از این *گوهر و امانت بسیار ارزشمند الهی* حفاظت و حمایت کنیم. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۸ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* در آستانه سالروز *میلاد* فرخنده و نورانی مادر نازنینمان *صدیقه طاهره حضرت زهرای أطهر* سلام الله علیها، ضمن عرض *تبریک* این بزرگترین *هدیه آسمانی* به بشریت به شما دوستداران أهل البیت صلوات الله علهیم، إن شاء الله تعالی *هر روز* از این *دهه فاطمیه* را با *یک پرسش قرآنی* در تجلیل از *مقام والای زن* شروع می کنیم. *اولین پرسش قرآنی* در *موکب فاطمی* امروز ما اینست که: طبق احکام اسلامی، برای *اثبات قتل* هر قاتلی، *دو شاهد* کافی است. اما کدام آیه می فرماید: برای *إثبات اتهام بدکار بودن* هر زنی، (علاوه بر شاکی) باید *چهار شاهد* صحنه را دیده باشند و بدون هیچ اختلافی در بیان حادثه، آن را گواهی کنند؟ (شرطی که تقریبا هیچگاه تحقق پیدا نمی کند.) 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۲۹ سلام و صلوات الهی بر شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *اولین پرسش قرآنی* در این *دهه بصیرت افزای فاطمیه* و در تجلیل از *مقام والای زن* این بود که: طبق احکام اسلامی، برای اثبات قتل هر قاتلی، دو شاهد کافیست. اما کدام آیه وجود *چهار شاهد* (مسلمان) را برای إثبات بدکار بودن هر زنی، (علاوه بر شاکی) لازم می داند؟ (شرطی که معمولا تحقق ناپذیر است.) با تشکر از پاسخهای درستی که شما عزیزان فرمودید: آن آیات عبارتند از: ۱ـ وَ اللاَّتي‏ يَأْتينَ الْفاحِشَةَ مِنْ نِسائِكُمْ « *فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِنْكُمْ* » ... (نساء/۱۵) (و از زنانتان آنهائی كه (ادعا میکنید) بدکاره ‏شده اند، باید *چهار نفر* از ميان خود (مسلمانان، کار) آنها را گواهی کنند، ...) ۲ـ وَ الَّذينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَناتِ ثُمَّ *لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَداءَ* ۱ـ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمانينَ جَلْدَةً، ۲ـ وَ لا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهادَةً أَبَداً،۳ـ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ (نور/۴) (و آنهائی كه به *هر زنی* تهمت (فحشاء) مى‏زنند اما چهار شاهد نمى ‏آورند، باید هشتاد تازيانه به آنها بزنيد و گواهى آنها را (در هیچ دادگاهی) هیچگاه نپذيريد زیرا آنها فاسق هستند.) این *دو آیه،* (خصوصا با توجه به مجازات آنهائی که برای تهمتشان چهار شاهد نمیآورند) به روشنی، *حُرمت و مقام والا و گرانقدر تمام بانوان* (بدون إستثناء) را إثبات می کنند. خدایا؛ مردم مؤمن را به *خودشناسی* و *درکِ حُرمت خود* و *فهم مقام آسمانی زن* برسان. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۳۰ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار*. با تبريك طلوع نورانی چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی پس از این همه رذالت و کینه توزی و فتنه و توطئه و ترور و جنگ و بدخواهی دشمنان خارجی و داخلی. و با تبریک سالروز میلاد فرخنده و نورانی مادر نازنینمان صدیقه طاهره حضرت زهرای أطهر سلام الله علیها، *دومین پرسش قرآنی* در این *دهه بصیرت افزای فاطمیه* و در تجلیل از *مقام والای زن* اینست که: خداوند در کجای سوره *آل عمران* می فرماید: *هیچ مردی، مثل زن نیست* لطفا فقط *همین بخش* از آیه را بنویسید و ببینید *چه نکتة مهمی با آن بیان شده است. ممنون. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۳۱ 📣 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان 🌹به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن🌹 برگزار می‌کند: 🔴وبینار علمی_فرهنگی بانوی مسلمان؛گمشده زنان عصر تجدّد و حیرت (ویژه بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان) 🔻سخنران: دکتر محمد جعفر غفرانی پژوهشگر حوزه زن و خانواده 🔸به بانوان شرکت کننده در جلسه به قید قرعه تعدادی تابلو فرش متبرک حرم امام رضا(ع) اهدا خواهد شد. 💻لینک دسترسی: https://b2n.ir/293998 زمان: 🗓چهارشنبه ۱۵ بهمن ⏰ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ 🔷جهت شرکت در قرعه کشی و دریافت گواهی مشخصات خود را به شماره ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۹۸۷۹۷ ارسال فرمایید. ✨ رسانه رسمی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان 🆔 @nahadaizu 🍃موضوع: علمی_فرهنگی بانوی مسلمان_گمشده زنان عصر تجدّد و حیرت @dr_ghofrani2
۱۷۳۲ سلام و بركات الهی بر شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار*. ضمن عذرخواهی از تاخیر در پاسخ و تشكر فراوان از پاسخهای عالمانه شما. *دومین پرسش قرآنی* در این *دهه بصیرت افزای فاطمیه* و در تجلیل از *مقام والای زن* این بود که: اینکه خداوند در سوره *آل عمران* می فرماید: *هیچ مردی، مثل زن نیست* حامل چه *نکته مهمی* است؟ ظاهراً این بخش از آیه ۳۶ سوره آل عمران که می فرماید: *وَ اللّهُ أَعْلَمُ بِمَا وَضَعَتْ* وَ *لَيْسَ الذَّكَرُ كَالأُنثَى،* فرمایش *الهی* است و نمی تواند گفته *مادر حضرت مریم* سلام الله علیهما باشد. و به نظر می رسد *نکتة مهم اول* این عبارت و از *شگفتی های آفرینش* اینست که: *هر یک* از مخلوقات الهی، *منحصر به فرد* است و هیچکدامشان، *مثل هم* نیستند. یعنی: هر مورچه، هر زنبور، هر پشه و مگس و حشره ای، هر گنجشک، هر کبوتر، ... رد أنگشتان هر فرد، بزاق معده هر فرد و *هر چیزی در جهان* ، *تک* و *یگانه* است و *هیچ فردی و هیچ عنصری، مثل هیچ فرد و عنصر دیگری نیست.* پس به نظر می رسد اینکه *هیچ مردی، مثل هیچ زنی نیست* مربوط به *خصوصیات ظاهری و مادی و بدنی و دنیوی* آنها نیست. بلکه به نظر می رسد *شأن و منزلت و مقام زن،* قابل مقایسه با *شئونات مرد* نیست. این *تفوق مقامی* را می توان: ۱ـ در *ام ابیها* بودن *وجود مقدس صدیقه طاهره سلام الله علیها* نسبت به *وجود مقدس رسول أکرم صلی الله علیه و آله* دید. ۲ـ در *وجود مقدس صدیقه طاهره سلام الله علیها* نسبت به *وجود مبارک أئمه أطهار صلوات الله علیهم* یافت و در *بیان و عرض ارادت أئمه أطهار صلوات الله علیه نسبت به مادر والامقامشان* دید. ۳ـ در این فرمایش که: *الجنه تحت أقدام امهات* (بهشت، زیر گامهای مادران است) می توان یافت. ۴ـ در چندین آیه صریح دیگر قرآن هم می توان دید که فعلا از طرح آنها صرفنظر می کنم. نکته دوم قابل ملاحظه اینست که: عبارت: *لَيْسَ الذَّكَرُ كَالأُنثَى* بسیار شبیه آیه: *لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ* ... (شوری/۱۱) است که احتمالا مکنونات فراوانی دارد. خدایا؛ *عظمت مقام بانوان* را به خود آنان و به مردان مؤمن بفهمان و تمام مؤمنین و مؤمنات را در حفظ *حُرمت* خود موفق بفرما. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۳۳ سلام و رحمت الهی بر شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار،* امیدوارم این سالگشت میلاد فرخنده و نورانی *صدیقه طاهره حضرت زهرای أطهر* سلام الله علیه بر تمام دختران و بانوان عزیز و جمیع مسلمانان جهان، مبارک باشد. *سومین پرسش قرآنی* در این *دهه فجر فاطمی* و در تجلیل از *مقام والای زن* اینست که: خداوند در کجای قرآن می فرماید که: *هر بانوی بیوه* و *هر دوشیزه* (حوزه و دانشگاه نرفته ای) می تواند *شش صفت بسیار ارزشمند بدون واو* داشته باشد؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۳۴ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار،* ضمن تبریک مجدد این میلاد فرخنده و نورانی و تجلیل از « *مقام والای زن* ». *سومین پرسش قرآنی* در این *دهه فجر فاطمی* این بود که: آن *شش صفت بسیار ارزشمند بدون واوی* که خداوند برای *هر بانوی بیوه* و *هر دوشیزه* (حوزه و دانشگاه نرفته ای) فرموده کدامند؟ با تشکر از پاسخ أعضاء محترم، خداوند در *آیه ۵ سوره تحریم* می فرماید: (اگر نبی أکرم صلی الله علیه و آله حاضر باشد شما همسرانش را طلاق بدهد، خود من خدا، همسرانی خیلی بهتر از شما را برای او، خواستگاری و جایگزین می کنم!!!: عَسَى رَبُّهُ إِن طَلَّقَكُنَّ أَن يُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَيْـــرًا مِّنــكُنَّ:)(که شش صفت بدون واو داشته باشند:) ۱ـ *مُسْلِمَاتٍ* (تسلیم رضایت خدا)، ۲ـ *مُّؤْمِنَاتٍ* (پناهنده به خدا با احساس خطر از همه)، ۳ـ *قَانِتَاتٍ* (خضوع و اطاعت کامل برای خدا)، ۴ـ *تَائِبَاتٍ* (مراقبت دائم از خود)، ۵ـ *عَابِدَاتٍ* (هموار کننده ناهمواریها برای بروز و ظهور حق)، ۶ـ *سَائِحَاتٍ* (سبکبار و فراری از تجمل و تکاثر و تفاخر) (البته مهم نیست که *بیوه* باشند = *ثَيِّبَاتٍ* ) وَ (یا *دوشیزه و باکره* باشند = *أَبْكَارًا* ) از این آیه بی نظیر و زیبا معلوم میشود که *تمام دختران و بانوان* (به خاطر مرتبه وجودی خاص و والائی که دارند،) *می توانند* (بدون هیچ ترس و إجباری، بدون هیچ أجر و مزدی، بدون هیچ جایزه و مشوّقی، بدون هیچ نمره و مدرکی) این *شش اسم فاعل* را (عاشقانه) در خودشان *یکجا* به *ظهور* درآورند. خوشا به حال بانوان مؤمن که اینقدر مورد عنایت الهی هستند و چنین شأن والائی دارند. خدایا؛ بر توفیقات بانوان مؤمن بیفزا و آنان را در انجام *مأموریتشان* که *آسمانی* کردن *نگاه همسرانشان* است، بیش از پیش موفق فرما. 🍃واژه: ۵ @dr_ghofrani2
۱۷۳۵ واقعا چرا *واو* نداره؟ با سلام و احترام و تبریک این ایام نورانی *فجر فاطمی.* وقتی انسان چند هنر را به تدریج « *کسب* » می کند باید آنها را با « *واو عطف* » بیان کند. مثلا: بگوید: من خیاطی *و* گلدوزی *و* آشپزی *و* تیراندازی *و* شنا *و* کوهنوردی *و* .... را آموخته ام. اما وقتی چند صفت در « *ذات چیزی* » هست و « *اکتسابی نیست* » دیگر نیازی به واو عطف ندارد. « *تمام صفات الهی* »،« *عین ذات اقدس الهی* » است پس هیچیکدامشان « *واو ندارند.* » مثلا: * هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ* .... « *مردها،* » ممکن است ابتدا *مسلمان* و بعد *مؤمن* و بعد *قانت* و بعد *تائب* و بعد *عابد* و بعد *سائح* بشوند اما این « *شش صفت* » ظاهرا در « *ذات هر دختر و زنی* » هست و آنها اگر بخواهند « *می توانند* » آنها را (بدون هیچ ترس و إجباری، بدون هیچ أجر و مزدی، بدون هیچ جایزه و مشوّقی، بدون هیچ نمره و مدرکی) « *یکجا* » از خودشان بروز و ظهور دهند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۳۶ سلام و رحمت الهی بر شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار،* *چهارمین پرسش قرآنی* در این *دهه فجر فاطمی* اینست که: قرآن، *در کدام سوره و آیه* می فرماید: اگر *شوهر* در اتهام زدن به زنِ خود، *دروغ* بگوید باید (در دادگاه) *لعنت الهی* را برای خودش بخواهد اما اگر در *ادعای خود راستگو باشد،* زن او نباید خود را *لعنت* کند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۳۷ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار،* *چهارمین پرسش قرآنی* در این *دهه فجر فاطمی* این بود که: قرآن، *در کجا* می فرماید: اگر *شوهر* در اتهام زدن به زنش، *دروغ* بگوید باید (در دادگاه) *لعنت الهی* را برای خودش بخواهد اما اگر در *ادعای خود راستگو باشد،* زن او نباید خودش را *لعنت* کند؟ با تشکر از آنهائی که پاسخ دادند. قرآن در *سوره نور* می فرماید: وَ الْخامِسَةُ *أَنَّ لَعْنَـــتَ اللَّهِ عَلَيْهِ* إِنْ كانَ *مِنَ الْكــاذِبينَ.* (۷) وَ الْخامِسَةَ *أَنَّ غَضَــبَ اللَّهِ عَلَيْها* إِنْ كانَ مِنَ *الصَّادِقينَ.* (۹) از اینکه *مردها* ممکن است مورد *لعنت الهی* واقع شوند اما *زنان* (حتی اگر فحشاء مرتکب شده باشند)(به جای لعنت) گرفتار *غضب الهی* می شوند، معلوم می شود که خداوند برای بانوان، *شأن و مرتبه و مقام خاصی* قائل است. خدایا؛ به برکت نام مقدس مادر نازنینمان حضرت زهرای أطهر سلام الله علیها، *تمام بانوان* را از *هر نوع غفلت و انحراف و تخلفی* حفظ بفرما. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۳۸ سلام استاد بزرگوار ممنون از راهنمایی های شما در مسیر زندگیمون. خیلی نکته جالبی است که توجه به واژه ها چقدر راهگشا هستند در زندگی و گره گشا. اما سوالی برام پیش اومد که: 👇🏻 *این لعنت و غضب چه تفاوتی هایی با هم دارند که اختصاص هر کدام به مرد یا زن بودن باعث تعیین مراتب مقام و شان آن افرادی می گردد ؟* سلام و صلوات و بركات الهی بر شما بانوی فرهيخته و مشتاق. اولا: طبق فرمایش قرآن در دو آیه زیر، *غضب* مقدم بر *لعن* است: وَ يُعَذِّبَ الْمُنافِقينَ وَ الْمُنافِقاتِ وَ الْمُشْرِكينَ وَ الْمُشْرِكاتِ الظَّانِّينَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَيْهِمْ دائِرَةُ السَّوْءِ وَ *غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ* وَ *لَعَنَهُمْ* وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَ ساءَتْ مَصيراً (فتح/۶) وَ مَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَ *غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ* وَ *لَعَنَهُ* وَ أَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظيماً (نساء/۹۳) (البته نمی دانم چرا در آیه: *۶۰ سوره مائده،* *لعن بر غضب* مقدم شده: قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ *مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ* وَ *غَضِبَ عَلَيْهِ* وَ جَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَ الْخَنازيرَ وَ عَبَدَ الطَّاغُوتَ أُولئِكَ شَرٌّ مَكاناً وَ أَضَلُّ عَنْ سَواءِ السَّبيلِ.) ثانیا: *غضب* مقابل *رحمت* و به معنی *عدم رضایت* است. اما *لعن،* به معنی: *محرومیت مطلق* از هر *خیر و عطوفت و رحمت و لطفی* است. ثالثا: شاید *ظهور غضب،* در *دنیا* و *ظهور نهایت لعن* در *آخرت* باشد. رابعا: افراد *ملعون* از *هیچ حمایتی در دنیا* برخوردار نمی شوند: أُولئِكَ الَّذينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ *وَ مَنْ يَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصيراً* (نساء/۵۲) خامسا: مؤمنین (با إجازه رسول الهی) موظف اند *ملعونین* را دستگیر کرده و *بکُشند:* *مَلْعُونينَ* أَيْنَما ثُقِفُوا *أُخِذُوا* وَ *قُتِّلُوا* تَقْتيلاً (احزاب/۶۱) (اما چنین دستوری برای *مغضوبین* در قرآن نیامده است.) سادساً: احتمالا *مغضوبین* فرصت *استغفار و توبه* دارند اما *ملعونین* هیچ بازگشتی ندارند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۳۹ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار،* ضمن تبریک مجددا این ایام فرخنده و نورانی، *پنجمین پرسش قرآنی* در این *دهه فجر فاطمی* اینست که: لطفا بفرمائید: *چند بار* قرآن و در کدام آیات، *تمام زنان* (با شوهر و بدون شوهر) *عالم* را *دژنشین* و *مردان* را *دژبان* نامیده است؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۴۰ سلام و رحمت الهی بر شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار،* با تبریک این ایام با شکوه و تشکر از پاسخهای ارائه شده، *پنجمین پرسش قرآنی* در *دهه فجر فاطمی،* این بود که: قرآن کجا *تمام زنان* (مجرد یا شوهردار) را *محصنات* و *مردان* را *محصنین* نامیده است؟ همانطور که برخی از شما فرمودید: قرآن، *هشت بار* دختران و زنان را *دژنشین* معرفی کرده است: ۱ـ نساء: ۲۴ وَ *الْمُحْصَناتُ* مِنَ النِّساءِ .... (زنان شوهردار) ۲ـ نساء: ۲۵ ... وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْكُمْ طَوْلاً أَنْ يَنْكِحَ *الْمُحْصَناتِ* ... (هر دختر یا زن مجرد مسلمان) ۳ـ نساء: ۲۵ وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ *مُحْصَناتٍ* (هر دختر یا زن مجرد مسلمان) غَيْرَ ... ۴ـ نساء: ۲۵ .... ما عَلَى *الْمُحْصَناتِ* (زنان شوهردار) .... ۵ـ مائده: ۵ الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّباتُ ... وَ *الْمُحْصَناتُ* (هر دختر یا زن مجرد مؤمن) مِنَ الْمُؤْمِناتِ. ۶ـ وَ *الْمُحْصَناتُ* مِنَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ (هر دختر یا زن مجرد أهل کتاب) ... ۷ـ نور: ۴ وَ الَّذينَ يَرْمُونَ *الْمُحْصَناتِ* (تمام دختران و زنان مجرد یا شوهردار مسلمان یا غیر مسلمان) ... ۸ـ نور: ۲۳ إِنَّ الَّذينَ يَرْمُونَ *الْمُحْصَناتِ* (زنان مؤمن شوهردار کرده) ... و قرآن، در *دو جا* مردان را *دژبانِ* (بانوان) معرفی می کند: ۱ـ نساء: ۲۴ ... أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوالِكُمْ *مُحْصِنينَ* (هر پسر یا مرد مجرد مسلمان پاکدامن) غَيْرَ ... ۲ـ مائده: ۵ الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ ... إِذا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ *مُحْصِنينَ* (هر پسر یا مرد مجرد مسلمان پاکدامن) غَيْرَ ... اینکه *دختران و بانوان،* در *دژ الهی* و *عیالات الهی* و تحت *ولایت پدر* یا *همسر* یا *حاکم شرع* هستند، و اینکه *مردان،* باید *پاسدار و محافظ* و تأمین کننده *رفاه و أمنیت همه جانبه* دختران و بانوان باشند، آیا *شأن آسمانی و کرامت والای* زنان را إثبات نمی کند؟ خدایا؛ خصوصا در این ایام نورانی به نام *کوثر آفرینش،* حضرت *زهرای أطهر* سلام الله علیها، *تمام دختران و بانوان مسلمان و اهل کتاب* را از بلیات حفظ فرما و همه و خصوصا خود آنها را *قدردان* مقام زن قرار ده. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۴۱ با سلام و احترام به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی و والدین امانتدار،* *ششمین پرسش قرآنی* این *دهه فجر با شکوه فاطمی* اینست که بفرمائید: خداوند در کجای قرآن، *إخراج* آدم و حوا از بهشت را زمینة *شقاوت آدم* اعلام نموده اما این *احتمال* را برای *زن* بیان نفرموده است؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۴۲ یادمه در یکی ازصوتها استاد ازقول حضرت امام فرموده بودند "به اسم تفسیر به رأی سالها مارا از تدبردر قرآن دور نگه داشتند....." اگه میشه منبع و متن کاملترش به بنده بدی حضرت امام رحمه الله علیه، در کتاب *آداب الصلوه* (صفحه ۱۸۴ تا ۲۰۲)، *حجابهای* مانع فهم کاربردی قرآن و بحث *تفسیر به رأی* را بسیار مستدل و قابل فهم مطرح فرموده اند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۴۳ .....اما استاد مهم طریقه به جلوه درآوردن.. لطفا به تبیین چگونگی رسیدن و به تجلی در آوردن این همه زیبایی کرامت بخش هم بپردازید تنها گفتن و دانستن این معارف دردی را دوا میکند؟ ۱ـ پس از طرح آیه پنجم سوره تحریم و بیان *آن شش صفت ذاتی در تمام دختران و بانوان،* شما فرمودید: « *مهم طریقه به جلوه درآوردن این صفات است* » لطفا قبول کنید که در مرحله اول باید *قابلیتهای هر مخلوقی* به درستی *شناخته شود* تا در مرحله بعد، ضرورت شناسائی *نحوه بروز و ظهور* آن هم مورد توجه قرار گیرد. به نظر شما در *تمام جوامع به ظاهر اسلامی* و در میان *تمام علما و مجتهدین حوزه های علمیه* و در میان *تمام زنان حتی تحصیلکرده مسلمان،* چند نفر را می شناسید که *این صفات بسیار ارزنده و این قابلیتهای عظیم نهفته در وجود زن* را می شناسند و آنها را باور دارند و جائی آن را گفته یا نوشته یا مطرح کرده اند؟ البته در کتاب *زن در آینه جلال و جمال* از حضرت آیه الله جوادی آملی و چند کتاب دیگر، به *معرفی بانوان نمونه* پرداخته شده و به برخی از خصوصیات بانوان، اشارات بسیار کوتاهی شده، اما به نظر می رسد برای شناسائی *تمام خصوصیات دختران و زنان* از منظر آیات قرآن، تلاش لازم انجام نشده است. ۲ـ از نحوه بیان آیه پنجم سوره تحریم، استنباط می شود که *بروز و ظهور صفات ذاتی هر دختر و بانوئی،* کار بسیار پیچیده و سختی *نیست* بلکه کافیست *نگاه* والدین به *دختر* إصلاح شود و پسر را *برتر* از دختر نپندارند و *نگاه ابزاری* به او نداشته باشند و در مسیر *رشد* دختران، *مانع* ایجاد نکنند. مثلا: ۱ـ در هفت سال اول که *مرحله بروز و نهادینه شدن سیادت* فرزند است و باید بیشترین لحظات او با *مادر* و به *بازی* سپری شود، از فرستادن او به *مهد کودک،* و از واگذاری او به مادربزرگ و خاله ها و دیگران و از *تحمیل کلاسهای زبان و رقص و غیره،* خودداری کنند. ۲ـ از بردن دختران به مجالس عروسی و جشن تولدها و مجالس بی حساب و کتاب و ساختارشکن که با *شرم و حیاء* در تعارض هستند، بپرهیزند. ۳ـ از *هر گونه کلام و رفتار تحقیرآمیز* و *مقایسه* فرزند با دیگران، خصوصا نسبت به *دختران* خودداری کنند، ۴ـ .... ۵ـ ....، ۶ـ ... ـ نبودن این *موانع رشد،* دختران را *بدون نیاز به تربیت خاص* و *بدون دروس معمولا بی فایده حوزه و دانشگاه،* با *هدایت حکیمانه تکوینی،* به اوج *شور و نشاط و سرزنده بودن و هنر و صبر* می رساند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۷۴۴ استاد عزیز، اگر محصنات را زنان در دژ ( محصن ) و محصنین را دژبان ترجمه فرمودید آیا این حصن همان بفرموده حضرت محمد صلی الله علیه و آله .. لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی‏ ...» حدیث دیگری مشابه این حدیث نیز نقل شده است که آن هم اسناد معتبری دارد، و آن حدیث این است: «...* وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ * حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی» می باشد؟ اگر اینطور است حکمت مسئله چیست؟ پس آیا عفت فقط در سایه ولایت و عصمت معنا می شود به نظر می رسد *تمام دختران و بانوان مسلمان (و اهل کتاب)،(با واسطه پدر یا شوهر یا حاکم شرع) در *دژ الهی* و بسیار *محترم* هستند، لذا کمترین تهمت و جسارتی به آنها (بدون ارائه چهار شاهد)، موجب *هشتاد تازیانه* و *فاسق* بودن فرد تهمت زننده می شود. اینکه فرمودید: *عفت* فقط در سایه *ولایت* تحقق می یابد، عبارت زیبا و منطقی است. 🍃واژه: @dr_ghofrani2