eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
16 عکس
102 ویدیو
156 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۹۵۵ 📌همراه با نظرات شما استاد گرامی من این پیشنهاد شما رو چند سال پیش در یک منزل که روضه دعوت شده بودم دیدم بصورت روزنامه دیواری به دیوار زده بودند وبا گلبرگ وشاخه تزیین شده بود همیشه دلم میخاست انجام بدم ولی تنبلی میکنم ولی الان که امر شما رو دیدم خیلی خوشحال شدم. ممنون از شما 📌همراه با نظرات استاد آری، بزرگان در قدیم، بر حفظ *شجره نامه* خود (خصوصا سادات) اصرار داشتند. اما این پیشنهاد فقط محدود به *نسل امروز* و *افراد زنده هر خانواده* است و *تلویحا* بحث *ازدواج* و *فرزندآوری* را پر رنگ می کند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۵۶ 📌همراه با نظرات شما استاد بزرگوار این پیشنهاد که ظاهرا وقت زیادی هم میبره تا اطاعات جمع بشه نکته مفیدش برای چیه 📌همراه با نظرات استاد چند ساعت بیشتر وقت نمی برد اما روزها شما و اهالی خانواده شما را غرق در شور و شعف می کند. و افراد باید مطمئن باشند که با این کار، تحت تأثیر *شور چشمی* واقع نمی شوند!!! 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۵۷ استاد ما در چه صورت اجازه آموزش قرآن و تدبر در آن را داریم؟ آیا همین قدر که معنی کلمات را از کتب لغات و تفاسیر استخراج میکنیم برای آموزش قرآن به دیگران کفایت میکند؟ اولین پرسش من از استادم در اوائل ورودم به حوزه، این بود که: وقتی *معنای واژه ها* ی قرآن (یا هر کتاب دیگری مثل فیزیک، شیمی، فلسفه، اقتصاد و...) روشن نیست، *چگونه* برخی به خود *اجازه* می دهند که *آیه* و *جمله* ترکیب یافته از چند کلمه از آن کتاب را *ترجمه* یا *تفسیر* کنند؟ لذا *تمام مفسرین* در ابتدای تمام تفاسیر فرموده اند: برای تفسیر هفده هجده علم لازم است که سوم یا چهارم آن *علم لغت* است. لذا پیشنهاد می کنم تا *معنای هر واژه* برای خودتان روشن و *کاربردی* نشده، آن را برای دیگران مطرح نکنید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۵۸ سحر و جادو که در قران هست؟ آری، کلمه *سحر* در قرآن آمده اما متأسفانه (از روی غفلت یا عمد) در هیچ کتابی *ترجمه نشده* و هیچ مسلمانی اهل قرآنی هم از بزرگان *معنا و مفهوم* آن را نپرسیده و همه *خیال* می کنند که معنای آن را می دانند. لذا اصلا متوجه نیستند که این *سحر* را امروز *دانشگاها* و *رسانه هایی* که استکبار به ملتها تحمیل کرده به مردم *باسواد* تعلیم می دهند و به آنها *مدرک فریبکاری!!!* هم می دهند تا یکدیگر را به شکلهای مختلف، بهتر *فریب* بدهند. 📌همراه با نظرات شما .....پس ظاهر کلمات در درجه اول قرار دارد.پس سحر در درجه اول به همان سحر دلالت دارد حوزه ها که از استکبار به ما تحمیل نشده اند که فریب بدهند،و تا جایی ک می دانیم ترجمه های قران توسط ایشان انجام شده است 📌همراه با نظرات استاد ۱ـ اگر سخن شما درست باشد پس هرگز نباید آیات قرآن را *ترجمه* کرد زیرا *هر کلمه ای* معنای خودش را می رساند!!! پس *هدی للمتقین* یعنی: هدایت می کند متقین را!!! متأسفانه بسیاری از واژه های قرآنی *همینطور که شما فرمودید* عینا در ترجمه ها *تکرار* شده و ترجمه نشده اند. و بسیاری از واژه ای دیگر *مثل رسول* را (غفلتا یا اشتباها یا ....) *پیامبر* ترجمه کرده اند. ۲ـ غالب مترجمین *حوزوی* نبوده و نیستند. ۳ـ متأسفانه سالهاست که حوزه هم مانند دانشگاهها، *مدرک ساز* شده و از *اجتهاد* در آن کاسته و بخشی از آن *از رهبری* زاویه پیدا کرده اند. (به مطالب پایانی وصیتنامه شهید سردار سلیمانی مراجعه شود.) ۴ـ اگر قرار است مردم را *مفهوم سحر* را بدانند پس *کتاب لغت* و *هیچ ترجمه و تفسیری* لازم نیست. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۵۹ ببخشید مطالبی که آیت‌الله بهجت درباره چشم زخم فرموده اند چه؟ هیچیک از علماء و فقهاء و مجتهدین (که خداوند بر توفیقاتشان بیفزاید)، *امام* و *ملاک و معیار مطلق* ما نیستند و نباید باشند. قرآن با اینکه *اطاعت از اولی الأمر* را واجب می داند اما می فرماید: در *نزاع* فقط به *قرآن و رسول* مراجعه کنید. شخصیت گرانقدری مانند مرحوم *اسحاق بن یعقوب کلینی* (صاحب کتاب عالیقدر کافی)، متأسفانه *روایاتی* را *اشتباها و غفلتا* در کتابش نقل فرموده که *توهین صریح به معصومین* صلوات الله علیهم است. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۶۰ 📌همراه با نظرات شما ببخشید استاد، میشه اینطوری بگیم که اون حفظ و وقایه ای که در قرآن هست، حفظ از بدی های ظاهری نیست؟ بهرحال، مثلا کسی که ضربه شمشیر بهش میخوره،آسیب میبینه، چه مومن باشه و چه کافر.. منظور خدا از حفظ این هست که ایمان اون شخص حفظ میشه؟ مثلا در واقعه عاشورا و بعد از اون که اسارت بود، حفظ خداوند در این بود که هیچ یک از یاران امام یا اسرا، با وجود تمام سختی ها و رنج ها و مصائب، ایمانشون رو از دست ندادند. 📌همراه با نظرات استاد سلام و برکات و صلوات الهی بر شما. أحسنت و صد آفرین به این *نگاه* شما. لطفا *سند* این کلام درست خود را از *یک آیه در اواسط سوره مومن* پیدا کنید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۶۱ 📌همراه با نظرات شما فکر میکنم منظور شما این آیه باشه: *فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا ۖ وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوٓءُ الْعَذَابِ* (۴۵ سوره غافر) که در مورد عاقبت مومن آل فرعون هست. در این آیه با وجود اینکه، او رو شهید کردند، خدا از واژه وقایه به معنای حفظ استفاده میکنه. 📌همراه با نظرات استاد با سلام و احترام و تشكر فراوان از دقت مؤمنانه شما. أحسنت. منظور همين آيه بود. حضرت امام صادق صلوات الله عليه در ذيل اين آيه سوگند می خورند كه *مؤمن آل فرعون* را مأموران فرعون، قطعه قطعه كردند. اصحاب ايشان می پرسند: پس چرا قرآن می فرمايد: كه خداوند او را حفظ كرد؟ حضرت می فرمايند: خداوند ايمان او را با سخت ترين فشارها و شكنجه ها حفظ فرمود. 🍃واژه: ۴۵ @dr_ghofrani2
۱۹۶۲ سرکتاب دیدن اشکال دارد یانه؟ لطفا بفرمائيد: *سر كتاب ديدن* يعنی *چه كار می كنند؟* آیا نظر من برای شما *حجیت* دارد؟ اگر *مجوز شرعی* می خواهید باید از *مرجع* خود بپرسید. 🍃واژه: دیدن @dr_ghofrani2
۱۹۶۳ 📌همراه با نظرات شما ببخشید چون من این بحث سحر و عین را دنبال میکنم فکر میکنم این آیات خیلی گویا و روشنگر هستند، طه-۶۹ و یونس-۸۱ و.. 📌همراه با نظرات استاد از آياتی كه نقل كرديد ممنونم. اما دو آيه زير بهتر و روشنتر رابطه *سحر* و *خيال* و *عين* را بيان می كنند و اينكه *سحر* ، *فريب دادن اذهان* و *چشم بندی* و *تردستی* و *گول زدن بينندگان* است كه در مسائل سياسي و داد و ستدهای ماد در ميان مردم جهان متأسفانه بسيار شايع است: .... فَإِذا حِبالُهُمْ وَ عِصِيُّهُمْ يُخَيَّــــــلُ إِلَيْهِ مِنْ سِحْرِهِمْ أَنَّها تَسْعى‏ (طه/۶۶) ... فَلَمَّا أَلْقَوْا *سَحَــــرُوا أَعْيُــــــنَ النَّاسِ وَ اسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جاؤُ بِسِحْرٍ عَظيمٍ (اعراف/۱۱۶) 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۶۴ ممنوعات یعنی چه چیزهایی؟ ممنوعات، از منظر قرآن، *خبيثات* ناميده می شوند. مصداق آن امروز، تمام محصولات تراريخته، تمام آجيل های وارداتی، گوشت گاو، انواع سسها، نوشابه ها، كالباس ها، سوسيس ها، غذاهای آماده و .... می باشند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۶۵ برخی افراد ، با باز کردن قرآن.... .نظرتون درباره این افراد و اینگونه ذکر گرفتن و بررسی اوضاع افراد با قران چیه؟ ۱ـ اگر پول می گيرند پس *دكان* است. ۲ـ اگر پول نمی گيرند و *غيب گوئی* می كنند، *كار غير مجاز* و *حرام* انجام می دهند. ۳ـ در هر آزمونی، می توان با *تقلب، پاسخ درست* را پيدا كرد، اما اين به معنی *مجاز و حلال* بودن آن كار نيست. ۴ـ *هيچ سندی* كه ثابت كند اين روشهای غير مجاز، *مشكلی* را حل كرده اند، وجود ندارد. ۵ـ وقتی افراد به *واجبات شرعی* خود عمل نمی كنند و در امتداد *ولايت* (عقل، نايب منصوب، امام و رسول منصوب) قرار ندارند، *چله نشينی* ممكن است آنها را به مقام *بلعم باعورا* برساند اما عامل *هدايت و سعادت* آنها نمی شود. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۶۶ شما فرمودید که مادران مسولیتی در قبال فرزندان ندارن، میشه بفرمایید مسوالیتها چه هستن؟ لطفا در به كار بردن كلمات بيشتر دقت كنيد. من درباره بانوان، *هيچ نظری نداده ام.* عرض كردم: (با اينكه مادران بيشترين *نقش* را در رشد و هدايت فرزندان دارند، اما) در قرآن و احاديث و روايات و در قوانين تمام كشورها، *مادر* در قبال فرزندانش، *كمترين مسئوليت مستقيمی* ندارد. يعنی نمی توان هيچ مادری را عقلا و شرعا و قانونا *بازخواست* كرد كه *چرا فرزندت را شير نمی دهی.* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۶۷ ممنون بابت پیشنهاد خوبتون ولی در نکته اول، مجموعه اول و دوم یکی هستن استاد؟ يك مجموعه خانواده شوهر. يك مجموعه خانواده زن (همسر). 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۶۸ استاد به نظر شما اوقات قمر در عقرب واقعیت دارد؟ *قمر در عقرب* يك اصطلاح *نجومی* و *يكی از دوازده* موقعيتی است كه *ماه در صورتهای فلكی* قرار می گيرد. درباره اينكه *استقرار ماه در صورتهای مختلف فلكی* چه تأثيری در افراد زمين و رفتارهای آنها دارد، *ادعاهای* اثبات نشده ای وجود دارد كه من اشرافی بر آنها ندارم. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۶۹ هدف از تشکیل خانواده چیه؟ خانواده، *سرچشمه افراد و زبان و عواطف انسانی و ميراث فرهنگی و قوام جامعه* و *محبوب ترين نهاد از منظر الهی* است كه *لياقت حضور در بهشت جاودانه* را پيدا می كند. *مجرد بی رغبت به ازدواج،* هرگز لياقت حضور در بهشت را پيدا نمی كند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۷۰ کتاب معتبری که سنت پیامبر را توضیح داده باشد هست که معرفی کنید؟ نمی دانم و گمان نمی كنم كه چنين كتاب جامعی در دسترس باشد. ضمن اينكه *سنت* رسول أكرم صلی الله عليه و آله را بايد در *سيره* أهل بيت الوحی جستجو كنيد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۷۱ از بین این روایاتی که مرحوم کلینی به اشتباه در کتابشون آوردند، به نظرتون روایتی (روایاتی) هست که معروف باشه و پایه باوری بخشی از جامعه رو نسبت به ائمه ساخته باشه؟ يك مورد اينست كه حضرت امام حسن مجتبی صلوات الله عليه را قطعا *معاويه* به شهادت رساند. اما او كه (مثل بعضی ها، متخصص جنگ روانی بود) دستور داد رواياتی را بسيار موذيانه *جعل* كردند كه متأسفانه توسط خوديها تا به امروز نقل شده، و در نتيجه امروز مسلمانان می پندارند كه *جعده* به خاطر *حسادت زنانه* آن حضرت را مسموم كرده است. كارشناسان متخصص حوزه، صدها حديث جعلی يا مشكوك را در كتاب عاليقدر كافی شناسائی كرده اند. لطفا بيشتر از اين نسبت به اين مطلب حساسيت نشان ندهيد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۷۲ چطور شخصیت بزرگی چون آیت الله بهجت برای دور ماندن از سحر و جادو و باطل کردن اون توصیه کردند که حرز امام جواد رو به همراه داشته باشیم آیا افرادی چون ایشون که به حد بالایی از تقوا رسیده بودند و با امام زمان ارتباط داشتند از ترجمه ی اشتباه قرآن مطلع نبودند؟ امام زمان در طول هزار سال غیبتشون این علم و آگاهی رو به اولیا ندادن؟ چطور میشه این همه انسان در طول قرن ها بیان و برن و هیچکس از این موضوع مطلع نشه و حتی براش سوال پیش نیاد آیا خداوند قول نداده که از کتابش محافظت بکنه؟ ترجمه ی اشتباه نوعی تحریف نیست؟ ۱ـ از نظر شيعه، *باب اجتهاد* بايد باز و *مرجع* (يا نايب منصوب) بايد *زنده* باشد لذا *بقاء بر مرجع مرده* بدون *إذن مرجع زنده* مجاز نيست. و اين يعنی: هر روز (كه به ظهور نزديك می شويم) مفاهيم قرآنی و اسلامی و *حق* هم برای ما *روشن تر* می شود. ۲ـ بيانات أئمه أطهار صلوات الله عليهم، اگر معتبر باشد، حتما *نورانيت توحيدی* دارد. اما در معتبر بودن *ادعاهائی* كه در ذيل آنها و *تأثيراتی* كه برای آنها گفته شده، بايد بيشتر دقت كرد. ۳ـ هر قدر به *ظهور نهائی حق* نزديكتر می شويم، قطعا *مفاهيم قرآنی و حكمت احكام اسلامی* هم بيشتر روشن می شوند. لذا *ارزش ايمان آوردن* هر قدر به ظهور نزديك شويم *كمتر* می شود و *ايمان بعد از ظهور* اصلا ارزش نخواهد داشت. (لطفا آيه مربوط را بيابيد و در اينجا مطرح كنيد.) ۴ـ *حفاظت* از قرآن، قطعا به معنی حفاظت از *ترجمه ها* و *برداشتهای* افراد از آن نيست. ۵ـ واژه های متعددب در قرآن، *ناقص يا غلط* ترجمـــه يا تفسير شده اند و اين به معنی *تحريف متن قرآن* نيست. لذا خداوند، *تدبر در قرآن* و *قرائت آن به اندازه ميسر* را بر *همگان* ، *واجب* كرده است. ضمنا در چند آيه *تبديل كلمات* و *تحريف معنای كلمات* به مسلمانان، *هشدار* داده شده و از اينكه قرآن در ميان مسلمانان *مهجور* مانده، (يعنی برای فهم كاربرد آنها تلاش مفيدی انجام نشده) شكايت خواهد شد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۷۳ استاد فرمودی آقایون کلی نگر هستن درصورتی که داماد بنده که عقد کرده هستن بسیار جزئی نگر هستن وبا این مورد بسیار به مشکل برخوردیم چون باعث قضاوتهای نابجا و...... ۱ـ اينكه از ميان چند ساعت طی *پنج جلسه* گفتگو، شما به اين *نكته ريز* توجه كرده ايد، آن نظر را تأئيد می كند. ۲ـ با اينكه *خصوصيات زنانه و مردانه* در *تمام افراد* هست اما *خصوصيات مردانه* در مردان *بيشتر* و *خصوصيات زنانه* در بانوان *بيشتر* است. اما همين خصوصيات مردانه و زنانه هم در *تمام افراد مرد و زن* يكسان نيست. ۴ـ احتمالا بخشی از *اختلافات* به خاطر *دخالت* و *دلسوزيهای غير مجاز* شما والدين (خصوصا مادران از پدر داغتر) می باشد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱. آیا دعایی که در اون استفاده شده مستند اند؟ سوال از حرز های که توی مفاتیح هست بود.حرز ها کجا کاربرد دارن؟ چون در مفاتیح اسمی از حضرت زینب سلام الله علیها نیست پس نباید بهش استناد کرد؟؟ ۲.استفاده از کلمه ماشاءالله برای چیه؟ ۱ـ من تخصصی در شناخت اسناد مفاتيح ندارم. ۲ـ متن حرزها، حامل نكات توحيدی است اما *ادعاهای* ذيل آنها درباره *اثرات* آنها، منطقی به نظر نمی رسد. ۳ـ *ناقص* بودن مطالب هر كتابی، ربطی به *مستند* يا *غير مستند* بودن آن ندارد. ۴ـ احتمالا عبارت *ما شاء الله* برای *تحسين* قابليت و لياقت و استحقاق *خداپسندانه ای* است كه در فردی يا چيزی *ظهور* پيدا كرده است. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۷۴ ۱. آیا دعایی که در اون استفاده شده مستند اند؟ سوال از حرز های که توی مفاتیح هست بود.حرز ها کجا کاربرد دارن؟ چون در مفاتیح اسمی از حضرت زینب سلام الله علیها نیست پس نباید بهش استناد کرد؟؟ ۲.استفاده از کلمه ماشاءالله برای چیه؟ ۱ـ من تخصصی در شناخت اسناد مفاتيح ندارم. ۲ـ متن حرزها، حامل نكات توحيدی است اما *ادعاهای* ذيل آنها درباره *اثرات* آنها، منطقی به نظر نمی رسد. ۳ـ *ناقص* بودن مطالب هر كتابی، ربطی به *مستند* يا *غير مستند* بودن آن ندارد. ۴ـ احتمالا عبارت *ما شاء الله* برای *تحسين* قابليت و لياقت و استحقاق *خداپسندانه ای* است كه در فردی يا چيزی *ظهور* پيدا كرده است. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۷۵ سلام و صلوات الهی به شما أعضاء محترم گروه *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار.* *پنجاه و یکمین* پذیرائی *موکب قرآنی* گروه ما این بود که: منظور از: ... وَ *بِئْرٍ مُعَطَّلَةٍ* (منبع آب تعطیل شده) وَ *قَصْرٍ مَشيدٍ* (قصر مجلل) (حج/۴۵) چیست؟ از پاسخهای خوب همان چند نفر اندک، بسیار متشکرم. شاید *تمام* یا *غالب* آیات قرآن را باید از دو منظر *آفاقی* (بیرونی) و *أنفسی* (درونی) بررسی کرد. پس این *بِئْرٍ مُعَطَّلَةٍ* و منبع آب *رها شده* و بلااستفاده (که اصلی ترین *نیاز حیاتی* انسان را تأمین میکند: *وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ كُلَّ شَيْ‏ءٍ حَيٍّ* )(و هر قدر از آن برداشته شود، آبش کم نمیشود،) را هم میتوان در *بیرون* جستجو کرد و هم میتوان (و باید) آنرا در *درون* بیابیم. از منظر *آفاقی* بسیاری از مفسران بدنبال *چاه و قصری* در بیرون گشته و آن را در *حضر موت* نشانی داده اند که مردم آنجا، (به خاطر بی توجهی به *حجت درونی* خود، با *حجّت بیرونی* زمانشان، حضرت صالح علیه السلام، درگیر شدند و) مورد *مجازات الهی* قرار گرفتند و *منبع آب* آنجا رها و *آن قصر زیبای ساخته شده در کنار آن،* ویران شد. اما از منظر *انفسی،* این *منبع حیاتبخش و زیادشونده،* در *عمق وجود خود انسان* است. یعنی: هر انسانی، خودش *صاحب چشمه حیات* است و *آب حیات و جریان زندگی،* از اعماق خود او میجوشد. پس این عبارت قرآنی، *هشداری* است به اینکه: انسانی که *ظلوم و جهول* به دنیا آمده، اگر به *فطرت خدائی* خود توجه نکند و *عاقل و بالغ* نشود و در مسیر *ظالم و جاهل* شدن قرار بگیرد، حتما از *توانمندیهای گرانقدر و خدادادی* و از *چشمه حیاتبخش* و از *اصل* و از *إنّ معی ربی* خودش، *غافل* میماند و با *ظاهربینی*، *ظاهرسازی*، *ظاهرآرائی*، *تبرّج* و *انگشت نما* شدن با *زرق و برق زینت* فانی مادی، عمر خود را تلف میکند و فرصتهای رشد و بالندگی و تکامل و تعالی و تقربش را حتما هدر میدهد. چنین فرد *از خودبیگانه* و *از خودغافلی،* مانند *قصری بلند و تزئین شده و فریبنده* میشود که *منبع آب حیاتبخش* باطنش، رها شده و در نتیجه به *ویرانی قریه ی وجودی* او منجر میشود. در طول تاریخ، هزاران هزار انسان، اینچنین *ویران* و نابود شدند. *مثل: قارون* (آن خویشاوند حضرت موسی علیه السلام) با آن قصر ثروتش، *مثل: بلعم باعوراء* با آن قصر عبادی و ظاهراً عرفانیش، مثل: طلحه و زبیر و *مثل: شمر* که شانزده بار پیاده به *حــجّ* رفت اما *حجّت* باطنی خود را نیافت لذا با *حجّت* بیرونی خود درگیر شد. پس *اولین شرط متحول* شدن این افراد در حال ویران شدن اینست که *عاقلانه* فریاد بزنند: * رَبَّنا ظَلَمْنا أَنْفُسَنا.* پس اینکه فرموده اند: *بِئْرٍ مُعَطَّلَةٍ* هِيَ الَّتِي *لَا يَسْتَسْقِى* مِنْهَا وَ *هُوَ الْإِمَامُ* الَّذِي *قَدْ غَابَ* (منبع حیاتبخش رها شده، همانست که با آن *رفع تشنگی* نمیشود و او *پیشوائی* است که *پنهان* مانده است...) یعنی: اگر مردم، *امامت حجّت باطنی* را نپذیرند، در تمام عرصه های زندگی خود، *خودخواهانه* عمل خواهند کرد و مجبورند *راه أئمه کفر و نفاق* را دنبال کنند و از *امامت أئمه حقّ،* محروم بمانند. خدایا؛ ما را در *خودشناسی* (که به فرمایش أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه، *سودمندترین شناخت* است) موفق فرما تا با *نور حجّت باطنی* به منبع درخشان و حیاتبخش *حُجج بیرونی* برسیم و با تبعیت از پیشوائی أئمه أطهار صلوات الله علیهم، به بارگاه *حقّ* نائل و در زمینه سازی ظهور *بالاترین تجلّی حق* در جهان، سهیم باشیم. 🍃واژه: ۴۵ @dr_ghofrani2
۱۹۷۶ در نماز باخدا داریم صحبت میکنیم ومیگوییم قل هو الله احد یعنی به خدا میگوییم؟ ظاهرا *مخاطب* ما چه در نماز و چه در تمام دعاها و زیارتها، *خودمان* هستیم که در *محضر خداوند* و یا در محضر *آن ذوات مقدس،* می کوشیم *گوش کر* خودمان را *شنوا* و چشممان را *بینا* کنیم و خودمان را از *غفلت* و *انحراف و گمراهی و انواع اشتباهات و تخلفات* برهانیم. آیا شما و سایر أعضاء محترم می توانید *دلیلی* بیاورید که ثابت کند در نماز و دعا، مخاطب *خود ما* هستیم؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۹۷۷ نظرتون درباره ی تفسیر آیه ی ۵۱ سوره قلم چیست؟ ﻭَ ﺇِﻥْ ﻳَﻜﺎﺩُ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻛَﻔَﺮُﻭﺍ ﻟَﻴُﺰْﻟِﻘُﻮﻧَﻚَ ﺑِﺄَﺑْﺼﺎﺭِﻫِﻢْ.... آن آیه کریمه، حکایت از این دارد که *دنیاپرستان خودخواه و منافق دیروز و امروز،* چهل سال با *محمد امین،* هیچ *مشکلی نداشتند* اما با *رسالت الهی* و *قرآن حیاتبخش* ایشان، که باعث می شود مردم به آنها *سواری ندهند،* سر جنگ داشته و دارند و *چشم دیدن او و هیچ رهبر منصوب دیگری را هم ندارند* لذا (برای ترور شخصیت ایشان،) ایشان را در رسانه های خود، *دیوانه* معرفی می کردند و *معرفی می کنند* و این *دشمنی شیطانی* خود را *هر روز بیشتر* نمایان می کنند. ۱_ پس داستان *محدود* به زمان رسول أکرم صلی الله علیه و آله، نبوده و نیست و همچنان (با کاریکاتورهای مجلات اروپائی)(و تحریفات و دروغهای رئیس دولت خائن امروزمان که شیطان بزرگ راپ با حر بن ریاحی مقایسه می کند) شدیدتر ادامه دارد. ۲_ پس آن آیه، از *نفرت ـ دائمـــی ـ بعضی از افراد به ظاهر خودی،* از *ذکر = قرآن و رهبر منصوب* (تا انتهای تاریخ) صحبت می کند و هیچ کاری به *خوشگلی* رسول أکرم صلی الله علیه و آله ندارد. ۳_ پس این *دشمنی آشکار و ارادی و مهندسی شده* با *شورچشمی ناخودآگاه* (اگر باشد) هیچ ربطی ندارد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2